40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Pahoittelut mamastellalle :hug: !

Mä olin kans tänään neuvolassa, ja aika hyviä uutisia sain. Pikkuisen sydänäänet löytyi heti, ja syke oli 145, kuulemma nukkui. Verenpaine oli parempi kuin viimeksi, eli 119/80, lääkkeitä toki joudun syömään.

Hb oli 120, ja vitamiineja kehotettiin popsimaan. Painokin jo noussut kivasti, ja kehotettiin jopa välttämään makeaa. Laskin, että mulla on vielä varaa noin kymmenen kilon painon nousuun, kun nyt on tullut kolmisen kiloa =) !

roosamaria ja nuppunen 19+
 
Mulla ei o teineistä vielä kokemusta kun esikoinen on 9v, mutta pahasti alkaa kuullostaa jo kovin teiniltä. Tapella saa joka välissä ja just noista kenkä ym aisoista...ovet paukkuu...haistattele ei vielä äidille, mut voin kuvitella mitä se on muutaman vuoden kuluttua kun on jo nyt tällaista...ja luonne on itsepäinen ja uhmakas kuin mikä jo luonnostaan...en uskalla edes ajatella tulevaa :headwall:

ON: Vointi parempi, supistelut levossa ja saikulla selvästi laantuneet "normaaleiksi" vaikka mistä noista tietää mikä on normaalia ja mikä ei. Viime yönä heräsin siihen että mahansisältöä meni henkitorveen, hirveä yskiminen ja pissat housuun...Kyl tää on kivaa...

Star-67 ja Nuppu 30+0
 
Alaikäinen kurkkimassa :ashamed: Teidän pinoa seurailleena ja niin monet jutut omiksi tunteneena,rohkenen kirjoittaa.

Nuo teinit oikeastaan kirvoittivat kirjoittamaan,miten saman kuuloista kuin meillä :D
Tytöt nyt 12v ja 13,5v ja samoissa tennareissa läpi talven.Pipot pysyi päässä,mutta takit auki,eikä tietokaan pitkiksistä pillifarkkujen sisällä ellen tarkaan vahtinut :kieh:

Yksi teiniyden piirre,on jatkuttava jankuttaminen,"mitä tehdään,minne mennään"
Pelkkä kotona olo ,edes harvoin, ei enää riitä.Ja shoppailu on päivän kuuma sana,kenen kanssa treffit missäkin ostoskeskuksessa.

Pyöräilykypärä...MIkä se on? ;)

Ovet paukkuu ja milloin mistäkin asiasta loukkaannutaan |O

Ja välillä kuitenkin ollaan niin vauvoja ettei kädet riitä,eikä sylit :heart:

Ja nää illat ja aamut,isommat valvoo varsinkin viikonloppuisin pitkään,pidemmälle kuin äiti ja viikollakin koittavat kovin,toistaiseksi on mun sana tehonnut,mutta pienet taas herää aamulla viim 7 aikaan,että on tämäkin taas yhtälö :LOL:

Vaikeinta tässä arjessa on tosiaan eri ikäisten ja eri tarpeet omaavien lasten kanssa luoviminen.
Kun mulla on 7 lasta joista nuorimmat tytöt 1v4kk ja 3v,tarvitsevat vielä hoivaa ja huoltoa,tietenkin :heart:
Ja sitten villit pojat 5,5v ja 8v jotka koettelevat rajojaan rankasti ja isällisiä otteita kaipaavat laittaen äidin päiväaikaan koville :whistle:
Ja sitten vielä nää teinit ja esiteini 10v tyttö,joka kovaa vauhtia teiniytymässä :D Niin kovasti isompia matkii...

Miten mä repeen joka lapselle :whistle:

Ja vauvakin vielä tulossa :heart:

Mutta hattua nostan teille kaikille uurastaville äideille :hug:
Itsekin varmasti virallisesti tähän pinoon joku kerta tungen,tuskin nämä lapset tähän jää ja kovin pitkää matkaa mulla ei sinne 4-kymppiin ole.Miehelle oon kyllä luvannut että tämän tulokkaan jälkeen hetki pidetään paussia :LOL:

Me9jaBonus rv 24+1 (Äitillä ikää liki 35v)
 
Nyt ihan muuta asiaa kuin teinielämää (suurin osa muksuista viikonlopun ihan muualla, kotona vain yksi 15 vee= täähän on suorastaan lomaa!)

Paikallisessa lehdessä oli juttu tän vuoden äitiyspakkauksesta ja minähän heti lähin kattoon Kelan sivuilta, mimmonen se on. Kovasti ekologiset värit, ehkä enemmän tuli pojan vaatteet suurimmasta osasta mieleen. Mutta en valita, päinvastoin. Tuskin maltan odottaa, että pääsen pakkauksen hakemaan. Niiden ihanien potkupukujen ym. muiden hypistely on niin ihanaa ja tekee vauvan tulosta konkreettisen. Vielä täytyy malttaa kuukausi ennen kuin saan neuvolasta "luvan" hakea pakkausta.

Miten teillä muilla? Aiotteko hakea paketin vai ottaa rahana? Mä otan paketin, koska ei tosiaan ole isosta lapsilaumasta huolimatta jäljellä mitään vauvakamaa tai vaatetta. Enpä tullut joitain vuosia sitten ajatelleeksi, kun niistä viimeisistäkin luovuin, että tulisin vielä vauvahöperöksi.

Nyt mulla on taas tää kajahtanut olo: IIIIK! Mä saan vauvan! Apua! Ihanaa! Pelottavaa! Upeaa!

Tuosta voisin myös kysyä. Meneekö teillä nää aatokset ja tunteet vuoristorataa? Eli onko tänään upean luottavainen olo ja jopa onnellinen ja ehkä huomenna pää huolta täynnä?
 
Sanokaahan... (laitoin jo erillisen kysymyksenkin tänne odotuspuolelle aiheesta) mutta onko kellään ollut raskaana ollessaan reikää hampaassa ja mitä sille on tehty ja miten? Onko puudutettu? Onko siinä km-riskiä (luin jostain että olisi ensimmäsellä raskauskolmenneksellä riski). Mulla siis alkoi tänään hammassärky enkä ennen maanantaita voi varata edes aikaa mistään :attn:
 
Taas vierailemassa...
Jääräpää mun hammaslääkärini ei mielellään puuduta ensimmäisellä kolmanneksella jollei ihan pakko!Eikä sitten myöskään mielellään viimeisellä kolmanneksella...

Paljonko sulla on viikkoja?Kysy hammaslääkäristä heidän mielipidettään.
Mulla on kyllä paikattu hampaita ja puudutettu,sekä keski että loppuraskaudesta(juurihoito ja pakkohan se oli hoitaa)
 
Moi!

Minä kans bongasin eilen uutiset uudesta äitiyspakkauksesta ja heti piti mennä kattomaan mitä ihanuuksia siellä on =) No en kyllä sinänsä tykkää jostain väreistä, mitä sinne on valittu, mutta eiköhän nekin mene. Jokatapauksessa olen sitten niin tohkeissani kun pääsen pikkuisia vaatteita näpräämään :D

Aion ehdottomasti ottaa äitiyspakkauksen kun siellä on ensikertalaiselle paljon kaikkea tarpeellista tarviketta yms. Ja rahallinen arvo tosiaan ylittää sen mitä avustuksena sais. Mä saan vasta seuraavalla neuvolakerralla Kelaan tarvittavat todistukset eli kaikki paperisota on vielä edessä... inhoan lomakkeita :$

Tänään käytiin lapsimessuillakin. Suurin osa ajasta oltiin kyllä muiden messujen puolella, mutta arastellen piti vauvaosastotkin kävellä jo läpi :whistle: Siellä oli kyllä niin hirvee ryysis, että ei juuri mitään katseltu. Täytyy perehtyä vaunuihin yms vaikka netin avustuksella ensin ja vasta sit lähtee liikkeisiin kyselemään ja katselemaan.

Aloitin just pienen siivousurakan...taidan mennä sitä jatkamaan kun kerrankin on puhtia semmoiseen. Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Pinkkis 20+5 :wave:
 
Me9jaBonus, ihailtavan monta lasta sulla, kokemusta löytyy vaikka ikää ei ihan vielä =) Meilläkin olis vamaan jo yhtä monta mutta on tullut vähän harvakseen tahtomattamme...Nyt on 3. vasta ootteilla :heart:

tete-a-tete, äitiyspakkaus on tilattuna, ku lapsia niin isoilla ikäeroilla että aina on toivo menetetty ja vanhat varusteet laitettu kiertoon välillä...ja vuoristorataa menee mieli joka päivä eri fiilis =)

Vaunut ja rintareppu mallia Baby Björn on jo saatu käytettynä kaverilta. Ikivanhoja mutta käyttökelpoisia. Miten muilla?
Aina olen pääosan kaikista tarvikkeista saanut kierron kautta kavereilta ja kyselemällä, lapsilla ei juuri ole vaatteitakaan koskaan ostettu, ainoastaan ne mitä on tullut lahjaksi vaikka isovanhemmilta ovat olleet uusia. Nyt vain 9v alkaa olla jo niin vaativa että sen täytyy olla hankinnoissa makutuomarina ja alkaa vaatia jo "shoppailua". Sen sijaan urheiluvarusteisiin ollaan aina satsattu enempi ja ollaan niissä ajanmukaisia ja tarkempia.

T Star67 ja Nuppu 30+1
 
Aurikoista sunnuntaita B)
Jääräpää,kyllä mä varmaan jo noilla viikoilla uskaltaisin itse antaa puuduttaa.Suurin km riski lienee jo takana päin.

Star-67 Kiitos!Kovin nuoren ollaan aloitettu lasten"teko" :D Mutta en kyllä tähän lupaa lopettaa :whistle:
 
Iso rutistus MamaStellalle :hug: Kovasti jaksamisia, on tää niin epäreilua välillä.

Jääräpää; mulla lohkesi hammas ja puudutettiin ja paikattiin kuukausi sitten, noin rv 20. Eipä tullut silloin itselle mieleen, että olisi vaarallista. Olin vaan iloinen, ettei särky ehtinyt alkaa. Kerroin kyllä lääkärille, ja näkyihän tää raskaus jo päällekin päin. Ei sanonut siihen mitään. Eikä mitään ongelmiakaan tullut. Mä veikkaan, että se paikallispuudutus on niin pieni määrä vaikuttavaa ainetta, ettei se kohtuun asti kulkeudu.
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43)................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)...........x lapsi................6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi...............xx.xx.xxxx
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............xx.xx.xxxx
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht...........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur

 
Onpas aika vierähtänyt taas viimeisestä kirjoituksesta, mutta ensiksi onnitelut plussasta ja tervetuloa Minnihiiri68.

Kiva että Discoveryn punktio meni hyvin.

Toivottavasti Kaislakerttu saat sunnitellun sektion ettei tarvitse pelätä synnytystä.

Johanna68:lle kovasti jaksuja ja tsemiä vauvan kanssa, hyvin on ainakin paino vauvalla noussut.

Onpa sulla Rinja ollut erittäin ikävä kokemus punktiosta.

Mä otin sen sikainfluenssarokotteen jo viimesyksynä, ihan alkuraskaudessa Käsi oli vähän kipee muutaman päivän, muuta ei tullut. Raskaana olevillahan on iso komplikaatioriski jos sen (sikainfluenssan) saa, siksi itse sen otin, suojaa vielä vauvaakin syntymän jälkeen jonkinaikaa.

Mäkin olen käynyt muilla palstoilla lukemassa, mutten olen kirjoitellut ehkä juuri tuon ikäeron takia. Mutta on ne murkut väillä hankalia, pari asiaa oli mistä pidin kiinni pojan kanssa oli että kotona ei kiroilla (mm. tää suosittu v-alkuinen sana) ja mulle ei haistatella , linja oli tiukka ja se kyllä myös piti. Kasvatuskeinothan ovat siis lahjonta, kiristys ja uhkailu. B)

MamaStellalle pahoittelut ja jaksamista.

Mulla on muuten kans rinnat kasvaneet ihan valtavasti, mahtihinkit kuten rakas mies sanoo.

Kääkkänä, mä olen ottanut puudutuksen hampulääkärissä raskaana (alkuraskaudessa) ollessani ja silloin hammaslääkäri sanoi ettei haittaaa raskautta. Tuli tässä kirjoittaessa mieleen että onhan synnytyksessäkin niitä puudutuksia mm. epiduraali ja kohdunkaulanpuuduke, eikä vauvalle niistä haittaa.

Ultra- ja neuvolakuulumisista tasapuoliset onnittelut kaikille.

ON: Perjantaina oli neuvolan lekuri, kohdunsuu ok, eikä ole ollut mitään muutoksia, eli nyt taas uskallan hieman liikkua, mä pistin sen ihan nollille niitten suppareiden takia.

Hyvää viikonalkua kaikille!!!
 
Tervehdys vaan kaikille "kolleegoille".
Sunnuntaina näytti uusi clearblue että toista kertaa on raskaus alkanut. Aika kätevä kun näyttää hedelmöityshetken viikon tarkkuudella.
Esikoisen sain tosiaan 6/08, ivf-tyttö ja nyt on sitten tulossa luomu 1/2011. Ehdin siis saavuttaa 43,5 vuoden kypsän iän...
Tosi mukava huomata että meillä on oma juttupaikka.
 
Tervetuloa Maikki67 ja onnea luomuraskaudesta, ollaan samaa vuosikertaa ja luomu itselläkin, elämä on ihmeellistä.
Nuorena 22-25 vuotiaana yritin yrittämällä lasta ensimmäisen miehen kanssa, en tullut raskaaksi luomuna enkä 5-6 kertaa yritetyllä inseminatiolla, ei sitten mitään yritystäkään.
Kummassakaan ei pitänyt olla mitään vikaa.
Nyt sitten vanhana raskautuu , täytän huomenna 43 vuotta joten jos päivittäjä haluaa voi vaihtaa mun iäksi 43 vuotta, ei sen niin väliä.........
 
maikki: onnittelut plussasta! tervetuloa vanhojen viisaiden naisten seuraan.
vauvatoiveelle synttärionnittelut!

hyvä keino, jos haluatte vauvan liikkuvan vilkkaasti: ota suklaalevy. syö se. johan alkaa rumba. :D älä kuitenkaan toista päivittäin, jos et halua jättivauvaa ja vaakaa rikki...
 
Kotiuduttu ollaan sekä gyneltä että hammaslääkäristä. Pään toinen puoli ja kieli edelleen ihan tunnoton kun paikattiin särkevä hammas.
Ultrassa kävin ensin tosi pelokkaana ja sitten näin ruudussa huomattavasti kasvaneen vauvan jolla sydän sykki hienosti ja yllättävää kuulemma oli että pikkuinen yritti jo liikkua ja heilutteli kädennysiään ja päätään ja korvatkin näkyi.
Mutta kun olen tällainen vellihousu pelkuri niin mietityttää tuo puuduttaminen edelleen kun hammasläääkäri oli sellainen nuori kloppi. Moneen otteeseen kyllä mainitsin raskaudestani että kaipa se sitten otettiin huomioon.
Gyne otti sitten kelakorvauksien jälkeen yli 140 e . Mutta hienoja kuvia sain. Kysyin myös että mikä km-riski mulla nyt ja vastasi että erittäin pieni . niin ja kuukautisten mukaan rv 8+3 mutta ultran perusteella JO 8+6 kun kokoa katsottiin eli hyvin oli kasvanut.
Huomenna sitten eka neuvola.
 
:wave: Kaikki uudet ja " vanhat" :), sallinette ilmaukseni...

Tulin taas kurkkimaan. Olen kyllä lueskellut, kommentoinnit olen jättänyt..

Paljon on ollut iloa :heart: , ja suruakin :'( . Lohtu :hug: .

Itse palasin työelämään 15.2, äippäloman jälkeen, Lumi täyttää vappuna 11 kk, yöt menee syödessä, vähintään 6 kertaa :snotty:, en raaski itkettää. Itse olen nukkunut viimeksi yli 5h jouluna 2008, mutta ihmeesti sitä jaksaa. Viikonlopusta tosin herännyt vain kerran yössä, josko maidotus jo loppuisi :eek: . Kolmen pojan jälkeen tyttövauvan kanssa ihan erilaista ja tässä iässä nauttiikin joka hetkestä, ainutlaatuista =) . Lumi on kaksi kuukautta koko ajan edellä kehityksessä, kävellytkin jo pari kuukautta, menee hoitoon mielellään, leikkii, tanssii ja on muutenkin kovin omapäinen tyttö, ensimmäinen uhmakin jo. Hyppii tasajalkaa jos ei saa tahtoaan lävitse. Pihvit olisi lempiruokaa, neljällä hampaallaan n iitä mutustelee :LOL: ..Ovat aika ihmeissään niin neuvolassa, kuin hoitopaikassakin. Kiire on tytöllä kova!
Olen kyllä aivan " hassahtanut" tyttöjen vaatteisiin, pojille oli niin perus juttuja, tytölle jos jonkinlaista hametta, mekkoa, hattua, kenkää jne, jne..Tosin niin iskäkin ostelee, ensimmäinen lapsi hänellä..Kilot kohta karisseet, vien Lumin hoitoon kahdeksaksi, sitten punttisalille ja sieltä töihin. Jaksaa paremmin. Neljän maissa haen tytön puistosta ja ilta tohinoiden jälkeen jo päivä mennyt. Aika tuntuu kuluvan nopeammin kuin ennen .Huoh!

Mur-mur :wave:

Kaikille ihanaa kevättä ja masun kasvatusta :heart: ! :hug:

Hauskaa Wappua!!!!!

Annekristiina (45v) ja Lumi 11 kk
 

Yhteistyössä