40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

tete-a-tete, veit sanat suustani, kävelin juuri sellaisen noin 4 kilometrin lenkin, ja tuntui jalat raskaalta ja puuskutin heti kun oli vähäkin mäkeä.
Töissä totesin että kun vaihdan omia kenkiä työkenkiin ja omissa sidottavat nauhat ja kumarrun niin jopas maha tuntuu isolta. Jotenkin paksu olo!!
 
tete-a-tete voipi olla vaikeaa odottaa :) just mietin että mitäköhän ne kylillä sanos jos kävis tyhjiltään testaamassa nuo :LOL:

vauvatoive ovat Firkon-merkkiset, tässä linkki sivulle: http://www.vaunula.fi/f7.htm
Otettiin täysin mustat, mä tykkäsin eniten niistä. Toinen vaihtoehto olis ollut maastonvihreä/kermanvärinen, mutta kun meillä noi koirat...aattelin että heti se vaalea osuus tassunjälkiä täynnä. Kaikkihan ne oikeastaan hienoilta näytti, mutta nämä meidän murkkuikäset tykkäs näistä kans eniten. Tarkotus olis saada ne lastenhoitoavuksi joskus, ovelaa vai mitä :kieh:

Lykkäsin ne tuonne komeroon ja käyn varmaan yölläkin ihmettelemässä :snotty:
Mietittiin eksän kanssa että mitä tyttöjen vaunut aikoinaan maksoi ja muisteltiin että vähän reilut 1000 markkaa. Ja nyt samat 849 euroa!! Suorastaan sikamaista :/

Mun insuliiniannos nousee aina vaan, ei loppua näy. Kävin ostamassa tänään uuden kynän ja maksoi 25 euroa, on niilläkin vaan hintaa! Vähän aamulla säikähdin kun mittasin sokerin, oli n. 16. Kunnes tajusin, että mun käsiin oli jäänyt hiusvahaa :LOL: pesin kädet uusiks ja uusintamittaus näytti 5,8...voi että sitä on taukki joskus!
 
Kivan näköiset vaunut, aika painavat ehkä, mutta minäkin ajattelin että talvivauvalle pitää ostaa kunnon tukevat lämpöiset vaunut ja sitten seuraavana kesänä voi ostaa toiset kuomurattaat jotka on kevyet käsitellä. Niitä saa näköjään aika halvallakin.
Varmaan hyvä valinta !
 
Joo noiden teinien kanssa pitää olla vähän ovela, että ne saa toimimaan, toisinaan ne on sitten niin suloisia ja avuliaita, minua nykyään niin huvittaa tuo oma 14 v joka on mua melkein 10 cm pidempi jo, vaikka olen itsekin 172 cm pitkä.
 
Jee...tänään vaihtuu viikot jälleen ja vihdoinkin tää raskaus on puolessavälissä!!=) :D Tänään neuvolaan kuuntelemaan ruokavaliosta ja saamaan ohjeita miten kotona pistän itseäni ja testaan verensokerit!! =)Meillä ei vauva oikein vieläkään potki kovinkaan paljon...No,ehkä se vielä vilkastuu tässä!!Mä oon jo hankkinut meidän vaaville vaatteita,sitterin,turvakaukalon,pinnasängyn ja vaunut.Syöttötuolinkin saan tuossa ens viikolla...Kaikki hankitaan nyt etukäteen,kun heinäkuussa muutetaan sinne saaristoon asumaan!!=) =)

Miita1969 ja masuasukki 20
 
vauvatoive ei nää olleet läheskään niin painavat työntää kuin Oran Jovit, joita kans kokeilin. Ja näissä on kunnon toppaukset joka kankaassa, Jovissa ei mitään missään. Myös se ratkaisi, kun talvivauva kerran tulossa.
Kävinhän minä myös yöllä niitä ihailemassa... :ashamed:

Tänään pitäisi mennä töihin iltavuoroon, ei huvita yhtään kun oli näin pitkä putki vapaata. Kotona olis vaan niin kiva touhuta ja laittaa pesää...jännä juttu miten tuo raskaus vaikuttaa, olen ollut aina suorastaan työhullu =)

T. Unna ja Toivo 15+6
 
Meidän ei tarvitse ostaa juurikaan mitään, kun esikoisen jäljiltä on kaikki valmiina.

Tuplarattaat varmaan kyllä hankitaan, koska ulkoillaan kuitenkin tosi paljon ja molemmat lapset pitää saada kyytiin, kun eihän reilu kaksivuotias vielä jaksa kovinkaan pitkiä lenkkejä heitellä :) Mutta ne rattaat hommataan sitten kun raskaus on yli puolen välin.

Ja jos täältä nyt olisikin poika tulossa, niin pakkohan se on uusia vaatteita hankkia :D Meillä on vaaterepertuaari hyvin tytölle suunnattua, ei paljonkaan unisex-kamaa löydy...

Tänään on ar-ultra, jännitää :heart:
 
Tosi hienot vaunut olet Unna löytänyt, eipä ihme jos pitää yölläkin niitä vähän ihailla :LOL: .

Vaunujen hinnat on todella karmeita, yleensä näyttää ettei alle 600 euron saa mitään. Me ostettiin tälle tulokaalle vaunut käytettynä, vuoden 2005 Brio Kombit. Niistäkin sai vielä pulittaa 170 euroa enkä pitänyt hintaa edes pahana, kun ovat kaikin puolin uutta vastaavassa kunnossa. Esikolla oli ABC-yhdistelmävaunut, todellakin olivat yhden lapsen vaunut, ei niistä tälle pikkukakkoselle ole mitään jäljellä... No, eipä niistäkään maksettu edes satkua jossain Hobbyhallin loppuunmyynnissä :whistle: .

Pientä vaatetta tulokaspojulle on löytynyt kaapeista ihan mukavasti, vaikka esikko tyttö onkin. Bodeja sais olla vähän enemmän, mutta ihan pieniä ei taida kannattaa ostella, kun tulossa taitaa olla yli nelikilonen jytky, ainakin nykyisten painoarvioiden mukaan. Kun mennään yli 74 cm vaatteisiin niin sitten neidillä on ollut lähes pelkkää vaaleanpunaista, että sitä isompia saa aikanaan alkaa ostamaan. Luulenpa että vaikka olis tyttö tulossa niin tulis silti ostettua lisää vaatetta, kun niitä tyttöjen hamosia ja söpöyksiä olis niin ihana hankkia :) .

En ole vielä saanut Kelan äitiysrahapäätöstä, mutta mulla jo ahdistaa kuinka pieni se tulee olemaan. Onneksi työnantaja sentäs maksaa kolmelta ensimmäiseltä lomakuukaudelta palkan. Ihan palkkatöissä oon ollut pitkään, mutta palkka on pienehkö ja kun vielä olen saanut oman auton mukaan korvaukset verottajalta työmatkoista niin siitäkin vähästä palkkatulosta tehtävät vähennykset on sitä luokkaa että huhhuh... Ehkä ei pitäis pahemmin valitella kun ei sentäs minimille joudu, mutta kuukausittaiset menot on ison asuntovelan muodossa sitä luokkaa että yhtään vähemmällä ei pärjäis. Ja minä kun vielä haaveilen pitäväni semmoset puolitoista vuotta hoitovapaatakin, onneksi oon sentäs säästänyt sitä varten rahaa etukäteen, muuten ei tulis mitään.
 
Hei,
luulin että jo kaikesta olen päässyt voiton puolelle, niin paskan marjat... eli täällä nyt parisuhderintamalla ero menossa ja sen seuraumuksena kun en kotona ole niin olen myös täysin ilman nettiä :(
Nyt koitan selvitä tästä ja rakentaa lapsieni kanssa paremman tulevaisuuden, voitte vain kuvitella, et ahdistaa...
Mut kaikesta huolimatta mukavaa kevättä Teille kaikille,
 
Kävin neuvolassa kuuntelemassa ruokavaliosta ja miten mun pitää mitata verensokeri...Huh huh,miten paljon tietoa tuli yhdellä kerralla!! :eek: Samalla terveydenhoitaja YRITTI kuunnella meidän masuasukin sydämenlyöntejä,mutta meidän vaavi tahtoi vaan piiloutua... :LOL: Kyllä ne sydänäänet loppujen lopuksi kuului,mutta melko vaimeana...Saa nähdä sitten illalla kun taas kuuntelee kotidopplerilla,että kuuluuko silloin paremmin?!! =) =)

Miita1969 + masuasukki tänään tasaa 20 viikkoo
 
johanna68 hirmuisen paljon auringon sätehiä&jaksuja siun elämääsi!!!

..vaikka nyt tuntuu kovin ahdistavalta tuo ero....aivan varmasti helpottaa kesän tullen kun pääset aloittelemaan "uutta" elämääsi lastesi kera!!

Teille kaikille iso voima halitus!!
 
johanna68 kyllä sinä selviät, meillä naisilla on paljon voimaa kestää vastoinkäymiset. Mulla on sellainen ajatus, että samalla kun nainen synnyttää ekan lapsensa, niin hän luo itsestään superihmisen =) Me kestetään mitä vaan kun meillä on lapset, ja heidän puolestaan me tehdään mitä vaan. Mutta tekeekö isät aina? Ei ainakaan minun eksäni.
Iso :hug: sinulle ja lapsillesi :heart:
 
Johanna68 :hug:

Ultra onnellisesti ohi ja siellä pieni sydän pompotti hurjaa vauhtia :heart: Mittaa pikkuisella oli 11,2 mm ja ultran mukaan nyt on rv 7+2 eli ihan samoissa lukemissa mennään kuin mitä itsekin olin laskeskellut.

Huh, nyt voi huokaista helpotuksesta, ainakin osittain :) Seuraavaksi sitten jännäillään np-ultraa.
 
SiiriSisilisko Älähän vielä kovin säikähdä, nuo oireet voivat hyvinkin nopsaan aina muuttua ilman, että olisi mitään vakavaa.

Toivotaan parasta ja huomiselle Onnen pipanoita matkaan, toivottavasti pieniäisellä siellä kaikki hyvin!!:heart::heart::heart:

Iso lämmin halitus täältä vielä:heart::hug::heart:..ymmärrän huolesi ja pelkosi kyllä oikein hyvin..
 
mur-mur miten sä pystyt olemaan niin kannustava ja positiivinen?! oikeasti sä kannustat aina meistä juuri häntä, joka kannustusta tarvii. nyt mä rohkaisen sua: toivon oikein kovasti ja sydämestäni, että tärppi tulee pian ja pysyy matkassa sen 9 kk. se ei ole mahdotonta todistamme me nettikamut 40+ vee. työkaverini sai kuopuksensa 46 veenä ja steriloituna.
 
kävin sit apteekissa hakeen hirudoid fortea jalkojen turvotukseeen. olen aina pitänyt sitä vanhojen naisten rasvana, mutta nyt oli pakko nöyrtyä. nilkat on päivittäin ällön turvonneet ja kengät ahtaat. koitan työpäivän aikanakin istua jalat toisella tuolilla, mutta eipä auta. enkä sitä paitsi juuri pysty näin tekemään, kun semmoinen työ, että asiakkaita koko ajan vieressä, ympärillä ja autettavana. vaikka harvassa hommassa sitä voi istua jalat tuolilla.

soitin neuvolaan ja kysyin, mitä närästyslääkettä saa ottaa. vastauksena rennie ja sit joku nestemäinen, jonka nimeä en muista. sitä voi ottaa, jos oikein korventaa. ostin vain pienen rennien. tähän asti on auttanut lasi punaista maitoa ja annos vaniljajäätelöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tete-a-tete:
mur-mur miten sä pystyt olemaan niin kannustava ja positiivinen?! oikeasti sä kannustat aina meistä juuri häntä, joka kannustusta tarvii. nyt mä rohkaisen sua: toivon oikein kovasti ja sydämestäni, että tärppi tulee pian ja pysyy matkassa sen 9 kk. se ei ole mahdotonta todistamme me nettikamut 40+ vee. työkaverini sai kuopuksensa 46 veenä ja steriloituna.
Just ajattelin ihan samaa. Ihanaa, että joku on oikeasti noin kannustava ja positiivinen. Ja hän kyllä tärppinsä ansaitsee... :hug: :hug: :hug:

P.S. mun on pakko olla raskaana, en oksentanut kun näin naapurin kissan vetelevän myyrää naamaansa niin että suolet vain jäi :LOL: :LOL:
-katsokaas nääs käänteisesti: raskaana oksettaa, muttei näköjään silloin kun oikeasti oksettaisi (täytyy kyllä myöntää että meinasin...)
 
Miten sitten pitää toimia, kun tää "luku" on täynnä ja pitää aloittaa uusi "luku". tarkoitan sellaista kuin tuolla kuumeilijoiden puolella on vol. 1, sit 2 jne. siellä on mahtunut reilu 90 sivua samaan ja sit aloitettu uusi ketju.
 

Yhteistyössä