40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Unna, onneksi kaikki hyvin ja sait lääkkeet tulehdukseen!! Huh, oli hurja kokemus.
Mama Stella, tyttäresi varmaan ei kuitenkaan oikein tykännyt, että äitikin saa huomioita uudesta vauvasta. Kyllä hän siihen tottuu.
Itsellä maanantaina np -ultra ja rv:in sitten selviää tarkemmin, toivottavasti. Olo ollut ihan hyvä.
Palataan!
 
Kaari nostan sulle hattua ja lähetän täältä :flower: Miehellesi taitaa tehdä hyvää todeta, ettei vaimoon ihan noin vaan pyyhitäkään kenkiä...toivotaan, että jatkossa asiat muuttuisi! :hug: sinulle.


Olen tänään huilannut koko päivän. Lapset tulivat koulusta ja tekivät ruoan, oli ihanaa kun he huusivat äidille "syömään". Nauroivat mun ilmeelle :)
Pikkuisen on vielä tuhrutellut tänäänkin, mutta ruskehtavaa, kaipa se vuotokohta nyt vaan vuotelee tyhjäksi. Varsinkin jos täytyy kumartaa niin on tullut tuhrua...olen kyllä ollut todella rauhassa koko päivän, mutta jotakinhan sitä pakko on kuitenkin tehdä! Ei viitsi iltapäivään asti odottaa että joku tulisi nostamaan, jos jotain lattialle aamupäivällä tipahtaa :)

Huomenna meillä on se niskapoimu-ultra, jännittää tosi paljon vaikka juuri eilen pienen näinkin. Oikeastaan jännittää lähinnä miehen puolesta, tämä kun on hänelle eka kerta elämässä!

T. Unna ja Toivo 12+5 tai sitten enemmän :heart:
 
Olen pessyt toppapuvun, mutta makuupussia en ole pessyt. Toppapuku on meillä kokonaan valkoinen samettinen ja on ollut käytössä ekalla lapsella, joten kaipaakin pesua. Pesuaineena käytän sekä vauvan että ekan lapsen vaatteille, vuodevaatteille jne. allergisille sopivaa pesuainetta. Ekalla lapsella on atooppinen iho, joten ko. pesuaineen käyttö on vähän pakkokin. Muuten raapii pikku raukka itsensä hengiltä.

Johannalle onnittelut vauvan kotiutumisesta! Varmasti ihanaa. Kuinka paljon vauva painoi kotiutuessaan? Onko kasvu lähtenyt hyvin käyntiin?

Minni Mulla on ollut samanlaista vihlontaa oikealla puolella, suunnilleen munasarjan kohdalla. Ja yhtenä yönä valvoin pari tuntia, kun oli ikävää polttavaa kipua taas vasemmalla. Ikäviä tuntemuksia, mutta olen itse tulkinnut ne ihan normaaliksi kohdun kasvuksi ja paikkojen venymiseksi. Toivotaan, että ne ovat meillä kummallakin harmittomia juttuja! Supistusten kohdalla, erityisesti kipeiden, pitää muistaa ehdottomasti levätä.

Unna Hyvä, että selvisit pelkällä säikähdyksellä! Jos tarve vaatii, otat vaikka saikkua koko loppuraskauden. Tai voisiko työpaikalla tehdä jonkinlaisen työnkuvan muutoksen niin, että sun ei tarvitsisi tehdä raskaita nostoja tms.?
 
Minni; Mullakin tuota vihlontaa oikealla alhaalla munasarjan kohdalla. Välillä tuntuu tosi kovaa, välillä menee monta päivää ettei tunnu yhtään. Soititko neuvolaan, mitä he sanoivat asiasta?

Unna; Kerrohan heti kuulumiset np-ultrasta?

Kävin eilen rakenneultrassa, siellä se pienokainen piti pikkukäsillään kiinni napanuorasta, toivottavasti ei purista liian lujaa. Jalkapohjan mitta 3,5 cm, painoa vauvalla 370 g. Ultran mukaan meille tulee satavarmasti poikavauva, siitä ei voinut erehtyä, jopa minäkin näin sukupuolen ihan selvästi. Mulle on ihan sama kumpaa sukupuolta tulee mutta mieheni puolesta olen tosi iloinen, hänellä kun ei ole poikaa ennestäään.

Olen säilyttänyt kaikki meidän neitokaisen vaatteet ja niitähän riittää. Kahden pojan jälkeen olen onnessani shoppaillut kaikkea tyttömäistä. On täysin käyttämättömiä mekkoja ja kaikkea ihanaa rimpsua ja hörhelöä. Ja kaikki on vaaleanpunaista. Nyt meillä ei sitten ole yhtään ainokaista vaatetta poikavauvalle. Tytön äitiyspakkauksenkin vaatteet olen lahjoittanut eteenpäin eli ei siis vaatteen vaatetta jäljellä. Sanoinkin miehelleni että poikaraukka kun joutuu kulkemaan vaaleanpunaisissa kurahousuissa =)

Laskettu aika ei muuttunut eli voimassa on tuo np-ultrassa koon mukaan laskettu 28.8. Itse en usko tuohon edelleenkään mutta tuota päivää nyt tuijotetaan jatkossa.

Samalla sain ajan synnytyspelkopolille parin viikon päähän.

Ai niin, nyt leidit tarkkailemaan karvoitustanne, minun teoria piti paikkansa!! Eli tytöstä mulla ei kasvanut säärikarvat yhtään, ei tarvinnyt sheivata koko raskausaikana. Nyt karvat kasvaa ja sheivaan viikottain ja poika on tulossa :LOL:

Nyt tuli kyllä vaan omaa napaa mutta kommentoin kirjoituksianne kunhan saan luettua ne ajatuksen kanssa!

Mukavaa päivää teille arvon mammat!

miina70
 
Minäpä täällä pohjamudissa kahlailen ...eli tänään rv6+6 ja viimeksi se kasvu kai pysähtyi näille paikkeille... Nyt jännittää miten käy. Lueskelin vanhoja juttujani vanhoista ketjuista milloin oireet lakkasivat ja muuta ikävää . Nyt sitten ihan kuin oireet olis tän ään vähäisemmät...mielikuvistustako?? En tiedä. Ens viikolla meen uudestaan ultraan varmistuskäynnille.
 
Itse en siis ollut huolestunut niinkään siitä vihlonnasta vaan niistä supisteluista (supparit ovat siis kivuttomia), mutta juu soittelin eilen neuvolaan ja sanoivat että kantsii nyt ottaa rauhallisesti, tosin olen mä nyt ottanutkin. Tällaiset kivuttomat supistukset kuuluu asiaan ja eivät avaa tai lyhennä kohdusuuta. No onneksi mulla on viikon päästä lääkäri ja sitten viikolla 32 vielä ultrakin.

Olen lukenut että teillä muilla on kutsua tullut synnytyspelkopolille, onko siihen jokin erityinen syy, koska mulle ei ole mitään asiasta mainittu neuvolassa tai lääkärikään, vai onko paikkakuntakohtaista toimintaa.

Mulle sanottiin ultrassa 90 % tod. näköisyydellä että poika tulossa (oli napanuora jalkojen välissä, vähän haittasi tutkailua) ja mä olen huomannut ettei ole tarvinnut ajella noita kainalokarvoja, talvella en viitsi säärikarvoja sheivatakaan, tartteekin kokeilla että kasvaako nekään. No päinvastoin kuin Miinalla =)
 
Heips!

Ultrassa oli kaikki hyvin!! Mulle ei jäänyt mittojakaan mieleen oikeastaan mitään, keskityin vaan siihen että onko vauvalla kaikki hyvin :) Koko vastasi viikkoja 13+1 tällä kertaa, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Ja np mitattiin moneen kertaan ja sai tuloksia 1,4 ja 1,7. Verikokeiden kanssa tulos oli kätilön mukaan normaali, olin käynyt jo pari viikkoa aiemmin labrassa.
Huh kun helpotti!! Vauvalla oli kuulemma kaikki muutenkin hyvin, katsoi tosi tarkkaan kaikki.
Minua kyllä jännitti tosi paljon, tällä ikää kun on niitä riskejä enemmän. Ja kun olen vielä täältä netistä lukenut kaikkia kauhutarinoita, tuolla lokakuisten ketjussa tuntuu monella olevan huoli päällä tuloksista...se oli päätetty jo aiemmin, että lapsivesipunktioon tai istukkabiopsiaan ei mennä. Minusta kun ei taitaisi olla keskeyttämään raskautta kuin äärimmäisessä hädässä..
Oksensin aamulla kolmeen kertaan kun jännitti niin paljon, taisi kyllä miestäkin jännittää. En ollut hänelle ihan kaikkea mahdollista kertonut, hän on kun vielä kovempi murehtimaan kuin minä. Paljastin sitten vasta kotimatkalla, että miksi vietin aamun kylppärissä :ashamed:

Nyt huilaamaan, on jotenkin väsynyt olo. Onneksi vuoto on jo hiipunut lähes olemattomiin. Ultran tehneen kätilön mukaan vuoto voisi tulla istukan reunasta, se on kuulemma hyvin tavallista.

T. Unna ja Toivo 12+6
 
Hienoa Unna68, että kaikki hyvin !
Niin, mulla on se np-ultra vasta tiistaina, jos olen täällä aiemmin maanantaista puhunut.En tiedä, mutta tänään itse huomasin , että tiistainahan se olikin.
Odotan sitä jännityksellä!
Jääris, tsemppiä nyt. Hyvä , että sait ultra-ajan, ettei tarvi pähkäillä. Positiivista ajatusta :heart:
 
Jääräpää, onhan se ihan normaalia että aikaisemmat ikävät kokemukset painaa mieltä,
mutta ei aina voi mennä kaikki vikaan, onhan sulla ne pikkuiset kotona todisteena siitä että raskaus voi sujua myös hyvin, nyt huoli pois ja ulos aurinkoon !!!!
 
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja hyviä tuloksia saaneille =)

Minni; pelkopolille lähetteen tekee tarvittaessa terveydenhoitaja neuvolassasi. Eivät sinne automaattisesti kutsu ja eipähän sinne tarvitsekaan kutsua kuin ne äidit, jotka synnytyspeloista tmv. kärsivät.

Tilasin Brion pinnasängyn ja hoitopöydän Hobbyhallista. Tulevat kotiovelle saakka, niin saanpahan livenä katsoa ja testata sopivatko makkariimme. Miehen mielestä olen liian ajoissa, mutta postituskin kestää kolmisen viikkoa ja sitten jos eivät olekaan sopivat...
 
Jadette miulla pinnis ja hoitotaso sen päälle jo myös olemassa..ostettu "tulevalle"..
..minäkö muka ajoissa??.. ;)..ainahin oman mieheni mielestä :D ..

..ja toki ovat käytettynä osteltu, en sentää miekään uutta rohi ennen kuin pieni olisi matkalla todistetusti =) ..
 
Arvatkaa mitä minä tein tänään!!!!???? Mulla oli tänään kaikki oireet hävinneet mukaanlukien rintojen aristus ja olin ihan var,ma km:sta. Naama valkoisena ajoin taas kaupunkiin gynelle kun sain ajan (sama kuin viimeksi). Henkeäpidätellen siellä olin ultrattavana. Lääkäri totesi ensin mulle et oireiden häviäminen yleensä on merkki km:sta. Mutta kuitenkin näin sydänmen sykkeen ja kasvanut oli ihan kuin pitikin eli vastasi kai rv 7+0. Syke oli kuulemma ihan hyvä. Ja nyt illalla taas vähän rintojakin aristaa tai sitten oon puristellut ne ihan kipeeksi . Pientä kuvotustakin nyt ilmassa taas parin päivän tauon jälkeen . Eli toistaiseksi kaikki hyvin. Ikä mulla kuulemma vaikuttaa siihen että km:ja tyulee helpommin...kyllähän minä sen tiesinkin mut en olis lääkärin suusta halunnut sitä kuulla. Rv 12 vasta voin vähän huoahtaa enkä silloinkaan kokonaan...
 
Onnea Unna, Miina ja Jääräpää hyvistä ultrakuulumisista :flower: Olikos vielä muitakin??

No kaikille kaikkea hyvää kaikille toivottelen kun olen taas ihan pihalla kuulumisista :ashamed:

Huomasin tuossa Miinan pohdinnat säärikarvojen kasvusta! Mä odotan tyttöä ja täytyy kyllä sanoa, että mulla on säärikarvojen kasvu suorastaan kituliasta. Voi tätä elämän mukavuutta kun ei tarvii koko ajan olla höyläämässä :LOL: Sisareni vahvisti muuten tän säärikarvateorian. Hänellä on sekä poikia, että tyttöjä. Ja kertoi huomanneensa sellaisenkin jutun et poikaraskauksissa kroppa oli kaikinpuolin "miehisempi" eli raskauskilotkin tuli vain mahaan ja muuten kroppa pysyi hoikkana, mutta tytöistä levisi tasaisesti. Onkos muilla samoja kokemuksia?? No hupiahan nää on mut mukava pohdiskella =)

Joo...itselle on raskauskiloja tullu jo liiankin kanssa (ja joka suuntaan), vaikka ennen rv 20 ei kai juuri painoa tarttis lisää tulla. Mutku sitä vaan tulee!!

Meillä oli neuvola tällä viikolla ja olipa rauhoittavaa kuulla pikkuisen sydänäänet kuukauden tauon jälkeen. Ensi viikolla onkin sitten rakenneultra.

Oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Pinkkis 19+4
 
Huomenta!

Mulle tuli kauhea flunssa, alkoi kurkkukivulla torstaina ja nyt tulee räkää niin ettei tiedä miten päin olisi..töistä laittoi kaveri viestiä, että siellä on pari muutakin samanlaisessa taudissa, joten ollaan saatu joku viirus taas riesaksemme. Mulla vaan kun on se astma ja just selvisin siitä yskästä, niin ei tunnu oikein kivalta! Kefexin-kuuri on siihen kohdunsuun mahdolliseen tulehdukseen menossa, joten saas nähdä miten se vaikuttaa tähän...ehkä ei mitenkään.
Vuotoa on vähän tullut eilenkin, tosin hyvin pientä ja vain paperiin. Taisi se torstainen ultra ärsyttää, oli erittäin kovakourainen naisihminen tekemässä. Ekaa kertaa elämässäni jouduin sanomaan että nyt vähän kyllä sattuu, hän kun jotenkin venytti sillä kapulalla mun sisuksia..ei kivaa!

Miina luin vasta nyt tarkemmin tuon sinun ultrakertomuksesi, ja oikein hämmästelin että miten äkkiä nämä pienet tosiaan kasvaa! Jos nyt on koko jalalla mittaa noin pari senttiä, jos sitäkään, niin rakenneultrassa jalkapohjakin on jo 3,5 senttinen :) Ihana ajatus :heart:
Minulla on rakenneultra 14.6. ja just katoin että silloin on 22. viikko jo menossa :)

Insuliinit saan ensi tiistaina, terkkari soitti eilen neuvolasta että oli soitellut äitipolille mun sokeriarvoja...eli niin siinä sitten kävi! Mutta mun mielestä parempi näin, sitä kun väkisinkin ajattelee pienen parasta...Just sanoin mun miehelle, että on se jännää että miten tätä pienetä onkin rakastanut jo silloin kun hän oli vain herneen kokoinen..ja nyt kun on nähnyt jo ihan vauvan näköisenä, niin meinaa ihan pakahtua tähän tunteeseen :heart:
Tai sitten mun hormoonit hyrrää ylikierroksilla =)

Meidän pienempi neitokainen, kohta 13 v., on osoittanut jonkin verran mustasukkaisuuden merkkejä. Hän kun on ollut näin kauan äidin oma vauva ja nyt tuleekin toinen ja vie sen paikan...taitaa tietty olla murkkuiälläkin jotain osuutta asiaan, mutta selkeästi on vähän sellaista kiukkua ilmassa. Minä kun olen tainnut pitää vauvana tyttöä melko pitkään ja on hän on muutenkin "lapsellisempi" kuin 14 vuotias sisarensa. Isompi tytöistä sanoikin, että hänestä on vain ihanaa että tulee vauva :) Ja pohdittiin yhdessä, että oisko tosiaan näin että siskonsa olisi vähän mustis, niin isompi totesi että luultavasti...ja sanoi myös, että hän on joutunut 1,5 vuotiaasta asti jakamaan äidin ja olemaan se vanhempi, niin hän ei osaa ajatella noin asioita.
Eiköhän se neiti siitä kohta totu asiaan, olen kyllä yrittänyt selittää ettei se äidin rakkaus kuole vaikka vauva tuleekin. Jonkin verran osuutta asiaan on varmasti siinäkin, että ollaan oltu niin tiivis kolmikko tyttöjen kanssa, ja tämä pienempi ei ole oikein isänsä kanssa koskaan viihtynyt.

Huh, taas tuli vain omaa napaa. Sori, sitä kai pyörii niin sen omansa ympärillä =)

Jääris olisin taatusti tehnyt ihan samoin! Onnea ja yritän sinäkin luottaa siihen että kaikki sujuu =)
 
Hei!

Voi hemmetti, tämä on kolmas kerta ku kirjoitan tätä, aina kun olen lähes valmis niin onnistun painamaan jotain nappia ja kirjoitus katoaa bittiavaruuteen. Kokeilen vielä kerran, sitten luovutan. Mulla on tällainen pikkuläppäri johon ei meinaa sormet mahtua.

Unna ja Jääräpää; ihania ultrakuulumisia molemmilla. Hyvä ku Jääris pääsi ultraan, sait mielerauhan. Mullakin katosi raskausoireet vkolla 7, eikä niitä ole tullut takaisin. Ainoastaan maha + rinnat kasvavat ja paino nousee!

Unna; minäkin olen miettinyt tuota elämän alkua! Miten noin pienellä voi olla verenkierto ja toimiva sydän jne. Rakenneultrassa kätilö oli aivan ihana, katsoi hyvin tarkasti kaiken, sydämen läppä toimi oikein, jonkun valtimon se katsoi, selkärangan kävi kauttaaltaan läpi jne. Muuta en ymmärtänyt kuin että kaikki on hyvin, vauvalla on 10 varvasta ja 10 sormea sekä poika on tulossa. Kyllä elämä on ihmeellistä ja kun miettii miten pienestä nuo vauvat saavat alkunsa :LOL:

Saimme mukaan monta ultrakuvaa, yhdessä on pelkkä jalkapohjan kuva, ensimmäinen jalanjälki!

Mulla on aika tuolle samalle kätilölle silloin kun menen synnytyspelkopolille. Oli tosi miellyttävä ja ystävällinen.

Mama Stella; mikä teillä tilanne tyttären kanssa, joko olette olleet yhteyksissä ja joko hän hyväksyy teidän tulevan vauvan?

Mulla stressaa painon nousu kauheasti. Minä en ymmärrä miten ihmeessä se voi nousta aina raskausaikana. Vauva painaa nyt vain 370 g ja mulla paino noussut varmaan 5 kg. Töissäkin ihmettelevät miten voin syödä joka ruokatunti puuroa! Eivät vieläkään tiedä että olen raskaana. Tosiasiassa mulla tulee kohta korvistakin puuroa ja raejuustoa, alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää nuo mutta pakko yrittää ettei paino nousisi taas kahtakymmentä kiloa. Tuntuu vaan niin toivottamalta, huoh!!

Nyt mulla iski ilkeys, alan imuroimaan. Täällä kaikki muut vielä nukkuvat paitsi minä ja tytär. Pojat ovat pelanneet myöhään ja mies ollut "saunaillassa" , kyllä joutavat jo herätä, eikös vaan :LOL:

Mukavaa lauantaipäivää!

miina70
 
Hello!

Miina...tuota painonnousua minäkin tosiaan huokailen. Mulle on painoa tullu jo ainakin 7 kg...ja eikös se paino yleensä vasta näillä viikoilla pitäs alkaa nousta :ashamed: Ei ole kokemuksia aikaisemmista raskauksista kun ekaa ootan, mutta kyllä tää hiukan hirvittää et mimmonen valas olen lopussa ja entä synnytyksen jälkeen. Puuh.

Oon kyllä yrittänyt katella syömisiä ja liikkua, mutta vieläkin iskee melko helposti öklötys jos on liian kauan syömättä. Mun ei tee edes mieli makeita herkkuja tai raskasta ruokaa, mutta kyllä se näköjään terveelliselläkin ruoalla paino nousee ku liikaa syö :D

Täällä kans seuraavaksi ohjelmassa siivoilua ja kotihommia. Ensin täytyy vaan lounas syöpötellä :p

Pinkkis 19+5
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star .......................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............11.8.2010
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)...........x lapsi................6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi...............xx.xx.xxxx
MamaStella (40)......6:s 2 yht...........7.11.2010 Queens Hosp.Cent 6
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............xx.xx.xxxx
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht...........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
 
Hei ja tervehdys tutuille (ja tuntemattomillekin), taidan sitten tulla tänne...

Siiri S (39)...1.lapsi....la 20.12.2010, TAYS

Että sellaista, kahden vuoden yritys on nyt sitten konkretisoitunut viivana raskaustestissä. Tasan kahden viikon päästä ultrassa nähdään kasvaako ketään missään :)

Sellaista.

Siiri S, 4+6
 

Yhteistyössä