40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Heippa vaan kaikki "emännyydet"!

Joo, tultiin kotiin sunnuntai-iltana. Olen jo monesti käynyt katsomassa täällä juttuja, mutta on hävettänyt itseäni kirjoittaa. Sillä minä saamaton otus, en ole vieläkään käynyt lääkärissä, enkä tehnyt sitä raskaustestiä! Salaa, ihan pikkuisen toivon, että, jos siellä kuitenkin olisi joku kyytiläinen tuolla masussa. Olen yrittänyt kopeloida vatsaani, että saisiko kohtua tuntumaan, mutta ei kai se vielä tuntuisikaan, nolottaa, olen ihan houkka :LOL:

Mies on jatkanut valitsemallaan tiellä. Viimeksi eilen sain kuulla vinoilua siitä, että, kun olin toivonut olevani raskaana...VANHA AKKA...kuulema...varsinainen homeperse....että semmoista... mies ei ole koskenut pitkällä kepilläkään minuun tuon raskautumiseen johtaneen kerran jälkeen. "Eli kauan on kärsitty vilua ja puutetta"

Raskausoireita ei ole ollut. Olen kylläkin ollut järkyttävän väsynyt, mutta en tiedä, onko fyysistä vai psyykkistä.

En varmaankaan uskalla nyt testata mitään, koska en halua tietää. Ja, en halua tietää siksi, että olipa tilanne kumpi vaan, on taas aloitettava mietittämään asiat perinpohjin! Minulla ei ole nyt voimia siihen....Viimeistään tieto keskenmenosta vahvistuu sitten, kun uusien menkkojen pitäisi tulla parin viikon päästä.

On tämä tätä, eikö aikuinen akka voi heittäytyä pöllöksi???!!!

Oli kiva lueskella teidän kuulumisia. Onneksi näyttävät asiat olevan hyvin useimmilla. Murmurille olisikin toivonut kyllä raskauden alkamista, mutta aina ei asiat mene niinkuin suunnittelee. Ole vaan nyt yhä ahkerampana, niin eiköhän se uurastus palkita :LOL:

Iloista päivää kaikille! On mukava olla taas höpöttelemässä teidän kanssanne, arvon ladyt!
 
Kiitos mur-mur kokovalistuksesta :D . Onneksi en ehtinyt olla hätähousu ja ostaa S -kokoa tai jopa ajattelin, että M, kun maha tuntuu aina niin valtavalle loppuraskaudessa :p .

Kaari Olipa kurjaa kuulla että miehesi jatkaa tuolla lapsellisella linjallaan :/ . Kylläpä sinulla on malttavainen luonne, mä olen itse sellainen, jonka on heti saatava tietää onko asia musta vai valkoinen (=raskaana vai ei). Jaksamista miehesi kanssa!

rinafina tasan 10
 
kaari64 Tervehdys pitkästä aikaa!!!!:wave:

..no voi sinnuu, kyllä se kuule olisi hyvä tietää onko raskaus jatkunut..tai sitten, onko kohtu kunnolla tyhjentynyt?? :| ..tuo kohtutulehdus ei ole kiva vaiva olleskaan.. jos sinne pienen pienikin pala on jäänyt raskausmateriaalia se kyllä aiheuttaa melko varmasti tulehduksen..en halua peloitella mutta..

Pitäisikö siun kuitenkin sillä R-testillä kopasta, mitä se näyttää?! :)

..ja miehesi..en sano muuta kuin: ala arvoista ja halveksittavaa käytöstä..näin miun mielestä :( ..oletko tosiaan halukas loppuelämäsi tuollaisessa suhteessa elämään?..sitä kannattaisi kyllä nyt vakavasti miettiä..

Kovasti siulle jaksuja&voimia, sekä BIG halitus!!!:hug::heart:
 
Juu rinafina ;) ja tuolla siistejä käytettyjä..

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&tits=anita+baby+belt

..esim. tuossa S - koko ja uuden veroinen..

http://www.huuto.net/kohteet/anita-babybelt-raskaustukivyo-s-valkoinen/134151888

..ja tässä koko S ja M yhteishintaan 45e/yksittäin 25e --> sis. postarit..

http://www.vauva.fi/ilmoitukset/katso/id/14505
..ja näitähän löytyy =) ..
 
Voi Kaari, kun on kurjaa.
Anteeksi nyt jos painostan, mutta hae nyt hyvä ihminen edes apteekista se raskaustesti Clearbluen digitaalinen jossa on viikkonäyttö ja pissaat siihen !!!!
Ihan totta, mur-mur puhuu asiaa, kyllä on hyvä tietää oletko vai etkö ole.
RASKAANA vai ei raskaana.
Tulos on mikä on, mutta kyllä sun tulee tietää ja suunnitella sitten tulevaisuutta sen mukaan mikä on vaihtoehto ja miettiä mitä miehenkin kanssa.
LUPAA nyt hakea se ja kerrot sitten meille mitä lukeee.......ok ?
 
Ämylle suruvalittelut! Toivotaan, että kuntoudut ja palaat tänne pian.

kaari Tiedän, että täältä on helppo huudella, mutta miten ihmeessä pystyt / jaksat katsella tuollaista toimintaa mieheltä?!

Eilen oli neuvola ja lääkärissä käynti. Terveydenhoitajan mukaan ei ole mitään hätää, vaikka paino ei ole noussutkaan yhtään, koska vauva kasvaa ja voi hyvin. Vauva olikin aika hyvässä lihassa: painoa 1200 g. Vastasi ultran mukaan eilen viikkoja 28+2. (Minä pidän kyllä kiinni omasta "laskuristani" eli eilen oli rv27+5.)

Vakuutusyhtiöstäkin tuli ihan hyvin uutisia: saimme vauvalle vakuutuksen.
 
Ei niin hyvää huomenta :( . Eilen illalla ennen nukkumaan menoa huomasin pötöltä noustuani siellä hieman verta ja paperiinkin sitä tuli. yöksi laitoin kuukupin ja yön aikana verta tuli vajaa teelusikallinen. Aamulla ei mitään ole enää vuotanut. Soitin äitipolille ja käskivät vaan seurata tilannetta. Mulla on aiemmin, vuosia sitten ollut kaksi keskenmenoa ja ne alkoivat oikein kunnon kivuilla ja melko pian runsaalla verenvuodolla. Nyt mulla on vatsassa, ei varsinaista kipua, mutta sellainen "jännityskipu" eli ihan kuin menkat alkaisivat joskus muutaman päivän päästä. Kaiken kaikkiaan aika p***ka olo, odotella vaan että jotain tapahtuisi tai eikö tapahdu mitään. Ja maanantai-iltana mä sanoin miehellekin, että ihme juttu, kun yhtäkkiä tuntuukin siltä ettei olisikaan raskaana... :'(
 
Hei vaan kaikille!

Ja kiitos kannustuksesta. Soitin terveydenhoitajalla, joka totesi vuodon määrän ja laadun(ei hyytymiä kuultuaan, että asiat eivät taida olla ihan niinkuin pitäisi. Vuotoa olisi pitänyt tulla reippaasti enemmän sekä hyytymien että kipujen kera, että voisi ajatella keskenmenon tapahtuneen. Joko keskenmno jäi kesken ja alkio on kuollut heti alkuunsa tai sitten olen vielä raskaana, jota pidän kyllä hyvin epätodennäköisenä vaihtoehtona....Joten tuli käsky soittaa heti aikaa ultraan.

No, kiva, siellä oli puhelimenpäässä joku pikkuhitleri, joka oli sitä mieltä, ettei he mitään ultrausaikaa anna, onneksi sain puhuttua ajan itselleni. Aika on kylläkin vasta 20.4 , kuvittelin, että pyytävät tulemaan jo heti tänään :LOL: On sitä pönttö...

Hei Rinafina, tuon vertainen vuoto, jossa ei ole kipua, ei kyllä luultavasti viittaa mihinkään keskenmenoon! Voin kyllä arvata, että sinulla on tosi hätäinen olo...Voimia!!! Jospa se olisi vain jotain limakalvovuotoa....Toivotaan parasta! Toivottavasti sinulla olisi nyt mahdollisuus hieman lepäillä! Se voisi olla hyväksi!
 
Tirlittan1968
Ajattelin tulla tänne pinoon myös kirjoittelemaan kun toista lasta nyt odotan.
Ensimmäinen syntyi -93 ja nyt sitten viikkoja 8+4 menossa. Laskettuaika on 15.11 ja ensimmäinen neuvola oli tiistaina ja np-ultra loppukuusta. En aio mennä varhaisultraan kun neuvolan terkkarikin sanoi että eiköhän siellä ole kaikki kunnossa kun on noita raskausoireitakin mukavasti. Oireina jatkuva kylmyys ei meinaa vaatetus riittää, ja kuvotus. Ruoka ei maistu mutta hedelmät ja mehukeitot maittaa.

 
rinafina, onpa hermostuttavaa, toivotaan että veri oli vaan joku pikku lirahdus jonka piti päästä pois ja se loppuisi lyhyeen.
Kaari, hyvä kun sait ultra-ajan, ja entäs se raskaustesti kuitenkin ultraa odotellessa?
Mun mielestä se Clearbluen digitaalinen on ihana kun kertoo millä viikolla olet........
 
Mulla on vko 15 ja vieläkin pahoinvointia, tosi huono ja heikko olo välillä, tekee mieli vaan maata sohvalla.
Olen huomannut että niinä päivinä kun unohdan ottaa foolihapon, voin paremmin.
Googletin äsken foolihappo ja pahoinvointi, niin yllättäen löytyi tietoa että säännöllisesti suurena annostuksena foolihapon sivuvaikutus onkin juuri pahoinvointi !!!!
Olen ottanut tohtori Tolosen 800 mg, joten se on aika vahvaa.
En tiedä näillä viikoilla että jättäiskö kokonaan pois vai yrittäiskö puolittaa sitä, olen ymmärtänyt että alussa se on tärkeintä, tietääkö joku onko sillä merkitystä raskauden edetessä ?
 
En oikein enää jaksa uskoa, että tämä olisi mitään harmitonta pikkuvuotoa, sillä päivän aikana alavatsa ja alaselkäkin on tullut selkeästi kipeämmäksi ja taas iltapäivällä alkoi vuotaa, vähän, mutta selkeästi punaista. Olo on kuin odottaisi myöhässä olevia, ei-niin-toivottuja vieraita: toivoisi ettei ne tulisikaan, mutta jossain takaraivossa on aavistus, että kyllähän ne tulossa ovat ja mitä pikemmin, sen nopeammin homman saa ohi. Jos joku nyt ymmärtää mitä tarkoitan :( .
 
Tirlittan1968
Rinafina toivotaan että vuoto loppuu ja olo muuttuu paremmaksi. Mur-mur täällä sinua odotellaan mukaan, toivotaan pikaista tärppiä sinulle. Vauvatoive10 minulla on myös lämmöt alle 37, ulkona tarkenen hyvin mutta kotona paikoillaan ollessa tulee vilu. No pitää olla vaan tyytyväinen että on näitä oireita. Mukavaa illan jatkoa kaikille!
 
mur-mur, hyvä linkki ja edullinen tuote, on vaan koko laatikko tuota Tolosen 800 mg kaapissa, sitä olen syönyt jo viime syksystä ehkä alkaa olla varastot täynnä niin että etoo.
Ajattelin kokeilla pari päivää kokonaan ilman ja sitten puolittaa sitä tablettia, vaikuttaako mitään vai onko huono olo vain raskaudesta muuten johtuvaa.
Mulla on neuvolasta verenpainemittari koholla, ja alapaine on jatkuvasti 90 tienoilla, välillä parhaimmillaan 82-85 ja pahimmillaan 98.
Yläpaine pyörii 124-148 välillä. En tiedä vaikuttaako tuokin oloon, alapaine on turhan korkea.
 
Heippa! Kaari 64, ilmaise vaan ukollesi ihan rauhallisesti, että sinua ei nimittellä. Ettet ole mikään homeperse etkä liian vanha. Ja paljon sinulle voimia ja haleja ja toivon, että kaikki masussa kuitenkin olisi ok! Mutta tuollaista henkistä stressiä ei sinun tarvitse sietää eikä lapsesi!
Unna, mukava kuulla, että joku muukin on vatsasta iso näillä alkuviikoilla kuin minä. VAikka olethan sinä jo paljon pidemmällä kuin minä, mutta kuitenkin. Minulla on siis viikkoja tänään noin 9+5, jos uskoo sitä lääkäriä ja vähemmän , jos uskoo neuvolan mittaria... =)
Toi muisti vähän pätkii näin vanhalla =)
Kuulin tänään sydänäänet. Syke oli 160. Muuten olo ihan ok. Kuvotusta on varsinkin paistamiseen, siis jos ruokaa paistetaan. Ja unosia otan tosi tehokkaasti.
Kaikille teille tsemppiä ja voimia.
 

Yhteistyössä