40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vauvatoive10:
Mamastella sun kuva näyttää jonkun sporttisen tytön kyljeltä, timmi runko, eikä raskaanaolevalta naiselta......olet hyväkuntoinen nainen !!
:ashamed: tanssijan vartalo nyt on tällainen. :D ei aina niin kaunis. Se pyöristyy tuo kummun alku hitaasti mutta varmasti. Kunnes yx kax on +30kg. Niin sitten ei ole kaunista katseltavaa.

vauvatoive10, kiva kuulla, että sinäkin pullahdit alta 10 viikon. Jotenkni tuntee itsensä hassuksi, kun jo nyt ihmiset huomaa....mutta kyseessä myös lihotus. Minä itseasiassa lihotin itseäni hiukan ennen raskautta. Tein mustikkapiirakkaa joka päivä ja söin lettuja jne....ja nyt sitten olenkin aika möykky =)
Flunssa voiton puolella. Huomenna taas töihin.

Huoh! Nyt voi taas huokaista helpotuksesta ja olla vähän aikaa hätiköimättä & murehtimatta. Pääsiäinenhän meni huolehtiessa ja liikkeitä kytätessä. Kävin tänään neuvolassa ja hyvin kuului sydänäänet. Liikkuivaiselta vauva vaikutti. Liekö ollut aamujumppa menossa. On se vaan joka kerta yhtä ihanaa kuulla sydämensyke! Neuvolantäti lohdutti, että ei liikkeitä vielä tunnekaan joka päivä. Että on jopa aikaista, kun olen ne tuntenut parisen viikkoa. Ensisynnyttäjät voi tuntea vasta viikoilla 19-20.

Mut mä olen sellanen tärypelle. Nyt kuitenkin voin välillä jäädä odottamaan rauhassa (kunnes taas alan hötkyillä :headwall: )

joo ja maha se kun kasvaa. kiloja oli tullut alkuraskauden laihtumien jälkeen 4 takas! sitä se teettää, kun safka maistuu liiankin hyvin, kun syö ihan siitä ilosta, kun ei enää yökötä 24/7.

Ihminen voi olla iloinen sellaisestakin asiasta, että hampaat saa harjattua ilman väliyrjöä ja kakomista. Pienet on ilot täällä.

tete-a-tete & jooseppi 16+1

Onnittelut sydänäänistä :flower: tete-a-tete!

Pahoittelut mur murille menkoista :hug: !

Mahoista olette paljon jutelleet. Mullakin jo omasta mielestä etenkin iltaa kohden iso maha. Kiloja ei kuitenkaan ole vielä tullut. Taidan kans riutua kasvoista ja jaloista, kun maha ja rinnat vaan kasvaa. Toisaalta ei mulle edellisistäkään raskauksista ole tullut kiloja kuin vasta lopussa. Jouduin ostaa uudet rintaliivit ja leggarit. Muuten meinaan pärjätä tunikoilla ja väljillä mekoilla.

Huolissani oon myös liikkeistä, kuten näköjään moni muukin. Välillä olen tuntevinani niitä, mutta sitten taas tuntuu, ettei siellä mitään elävää enää ole. Kunpa 20 viikkoa tulisi äkkiä täyteen, niin pääsis rakenneultraan ja alkais tosissaan tuntemaan niitä potkuja!

roosamaria ja nuppunen noin 17 vk

Voi mur-mur, olen pahoillani kun ei tärpännytkään!

MamaStella; Onnea tulevalle mummolle!!! Niin ne lapset kasvavat, hui! Tuo sun kuva, luulin että se on otettu jostain muotilehden kuvista, upea on. Miten tuollaisia kroppia saa =) .

Itse olen suht hoikka mutta raskausaikana kilot tuppaa nousemaan. En ole aikaisemmin niistä stressannut mutta tämän tytön jälkeen huomasin ettei ne kilot enää noin vain lähdekään pois, se on tämä ikä!! Puntarista on tullut mulle taas oikea painajainen. Tähän mennessä kiloja on tullut noin 4 mutta ei hätää, kyllä se nousee=)

Liikkeistä; itse olen tuntevinani vauvanalun liikkeet mutta en läheskään päivittäin. Tottakai mietin onko kaikki hyvin ja minun hermoheikon pelastus on kotidobleri. Varsinkin nyt kun olen joutunut ottamaan migreeniin lääkkeitä niin olen usein kuunnellut onko se vaavi siellä hengissä ollenkaan. Vitsi kun on huono omatunto noista lääkkeiden syömisestä mutta välillä niitä vain on pakko ottaa.

Mukavaa tiistaita!!

miina70+ vauvanalku 18+1 tai jotain

KYLLÄ vanhat naiset on sitten viisaita ja herkkiä : näköjään me kaikki tunnemme liikkeitä jo aikaisessa vaiheessa, minä aloin tuntea viime viikolla, vko 14, ja edellisissä raskauksissa olen merkinnyt korttiin että vasta viikoilla 18-20.
Näin sitä herkistyy. Joka päivä ei tunnu, kai se jotenkin riippuu minne päin se vauva siellä potkii....tuntuuko vai ei.
Luin muuten jostakin että kotidoppler stressaa vauvaa, vauva aistii jotenkin sen kaiun, sitä ei saisi käyttää ainakaan usein. Tiedä sitten mikä on totuus asiassa, en muista mistä luin.
Närästystä alkaa tuntua, edellisissä raskauksissa se oli loppuajan kiusa, nyt pääsiäisenä närästi ja herätti yöllä kun olin syönyt raskasta ja mausteista lampaanlihaa mahani täyteen.
Kiva kun on vain 4 päivän työviikko, olen no nyt ihan puhki :(

Miekin tässä noita vaavin eka liikeitä muistelemaan.. =)

-04 raskaudessani, tunsin ekat "perhosensiipimäiset" kutitukset rv16+1(Juhannusaatto) ja ekat liikkeet vatsan päältä kättä vasten rv 18+1..

Mies pisti minun vatsanahkaan aina päivitäin tuon Fragmin lääkkeen ja silloinpa juuri ekaa kertaa sattui pieni poikanen heittämään kupperiskeikkaa niin, että mieskin tunsi kun vatsa oikkein kunolla tärähti juuri kun piikkin pisti..oi, se oli ihanaa :) tuli eka kertaa tunne, että siellä to-del-la on joku :heart: ..yleensä vaavin liikkeet tunsin enämpi "sisään" päin: alavatsaan, nivusten suunnille..miulla kohtu voimakkaasti kallistuneena taaksepäin ja siksi osittain selitti tämän..

..niinhän ne menkat alkoi ja tänään vasta kunnon vuoto :| ..koetan vain nyt tsempata itteäni kohden uutta yritystä, ei auta jäädä surkuttelemaan liiaksi..jospa mie sen lahjan, toisen Tammivaavin vielä saisin :heart:..esikko syntyi 3.1-87

Ämy
minni007 Minut voi poistaa listalta. Ei ole raskaudesta kuin kuoret jäljellä ja tässä odotellaan vuodon runsastuvan. Toivotaan että tulee spontaanisti.

Kaikille hyvää jatkoa ja toivottavasti päädyn tällekin palstalle vielä uudestaan!

voi rähmän käki tätä vaatehankaluutta! eihän meidän pikkuhooetämmässä edes raskaana oleva myyjä tiennyt, mitä tarkoitin, kun kysyin farkkujen/hameiden jatketta! H&M:n verkkokaupassakaan ei tuota ole. täytynee tilata tuolta mur-murin linkistä. hinta on reilu 16 ekee. paljonkohan h&m olis veloittanu?

ai joo: nyt on fiilattu ja höylätty. elämä hymyileeeeeee!!! :saint:

Ämylle :hug: , ja mur-murille :hug:
Toivottavasti pian pääsette listalle "oikeasti".

Täällä pahaa mieltä, kyllä suku on pahin, niin se vain on. Pitäisi olla loukkaantumatta,mutta raskaana ollessa ilkeät kommentit tuntuu kyllä tuhat kertaa pahemmalta ja jos on muutnekin vähän herkkää tyyppiä niin... :ashamed: :'( :x

Mäkään en osaa vinkata tuosta jatkeesta.. jossain nettiputiikissa muistelen nähneeni kyllä. Mutta ite paisun jaloista ja persuksestakin niin kovin,ettei jatke riitä. Voi kun oliskin sellainen siro,kaunis masu, mutta miten pitääkin tällaseksi tankiksi muuttua.. :ashamed:
Jaksuja kaikille, pitää lueskella paremmalla ajalla tekstit, paaljon tullut uutta lisää. :)

Kääkkis ja Lapanen rv 24

mur-mur olen niin tohkeissani omista oloistani, että ihan hävettää. toivon, että teillä pian tärppää ja pääset meidän muiden ylämäki-alamäki-odotukseen mukaan.

olenkin ollut ahkera kommentoija pyhien aikana. tänäänkin oli vielä lomapäivä. hiljenen välillä, kun työt kutsuu. on meillä useampi kone kotosalla, mutta ainahan ne on varattuja, kun nuoriso mesettää, naamakirjailee yms. ja mies surffaa millon missäkin.

Ämy :hug: . Voimia !Ja mur-mur sinulle myös pahoittelut. Tule pian tänne ja tuo ne mahtavat naiset mukanasi sieltä kuumeilupuolelta.
Itsellä torstaina neuvola. Sitä odotellessa.
Ikävää Kääkkänä, jos suku sanoo ulkomuodosta jotain. ONpas tökeröä. Älä välitä, vaikka eihän se helppoa ole.
Palataan!

Mä taidan sitten suosiolla tehdä itse tuon jatkeen, mulla lähimpään hm:n on tunnin ajomatka, joten...Tuon Anitan tukivyön taidan kuitenkin hankkia, vaikuttaa näppärälle. Mur-mur miten nuo koot menevät Anitan vyössä: mä ajattelin tilata itselleni S -kokoisen, koska olen tasan mittataulukoiden kokoa 36, mutta sitten huomasinkin, että pitäisi vissiin olla pienin koko, siis XS ja S tarkoittaisikin 38-40!? Onko todellakin näin, että eivät noudata "mittastandardeja" (S=36, M=38-40...)?

ÄMY, anteeksi vielä kyselen mutta paljonko sulla olikaan viikkoja?
MInä menin ekaan ultraan yksityiselle 6+6 kun olin vuodellut myös toista viikkoa, ja ultrassa ei näkynyt sikiötä eikä sykettä vaan joku epämääräinen liikkumaton möykky myös, noin 5 mm kokoinen.
Lääkäri sanoi että mahdollisuudet ovat 50/50 onko elossa vai ei, ja menin 2 päivän kuluttua uudelleen ja silloin sama lääkäri katsoi paremmalla laitteella, oliko se 3d vai 4d ultra, ja se möykky oli kasvanut 2-3 mm ja sydän sykki !
Lääkäri sanoi minulle, että niitä ihmeitä joskus näkee, kun nainen tulee tyhjennykseen/ kaavintaan tuomion saatuaan, ja varmuudeksi vielä ultrataan ennen toimenpidettä, ja sitten siellä onkin hyvinvoiva elävä sikiö joka on vain muutaman päivän jäljessä.
Ämy, en halua luoda turhaa toivoa, mutta pieni toivonjyvänen ehkä voi olla, anteeksi jos sekaannuin asiaan joka ei minulle kuulu..........oma kokemus ja pelko vain opetti että kannatti rukoilla ja toivoa parasta. Oli 50 prosentin mahdollisuus vielä.

Ämy
vauvatoive10 Minulla viikkoja pitäisi olla 7+2 ja epämääräinen möykky ei sykettä eikä koko vastaa viikoja. Ei kuulema varmuutta onko tuulimuna. Kuitenkin puhui siihen tyyliin että ulos tulee joka tapauksessa vaikka mainitsi että jos viikkoja onkin liian vähän (en usko itse tähän on niin säännöllinen kierto). Itse olen luopunut toivosta koska minulla on kipuja ja raskausoireet ovat lähes hävinneet. Kaikesta huolimatta uusi ultra viikon päästä. Mutta en tiedä kuinka hermo pitää...Mitään ei kirjoittanut edes neuvolakorttiin joten tulkitsen sen myös ettei toivoa ole. ja kehoitti ottamaan ibuprofeenia kipulääkkeeksi eli ei kai sitä silloin jos toivoa olisi. Mutta en anna tämän musertaa aion yrittää uudestaan kunhan ensin palaudun normaalitilaan.

rinafina jos siun kokosi on normisti tuo 36 niin kannattaa tilailla se XS=36 =)

..itselläni oli M ja mie olen ISO tytteli ;) ..oli liian nafti..jos tarvetta vielä, tilailen sen suurimman XL:n..vaikka sekin sattaa olla sitten pieni..tai on sopiva NYT.. :LOL:

Ämy tuo on minulle niin tuttua, odottelu ja epävarmuus, että onko mitään vai onko tuulimuna vai mikä on ja tuleeko itsekseen pois vai tarvitaanko kaavinta...mutta silti sitä jaksoi uskoa että vielä onnistutaan, jahka siitä pääsi raskaimman ajan yli. Täältä sinulle oikein iso :hug: koita jaksella!

Omaa napaa sen verran, että se napa on kohonnut :LOL: tai siis toisin sanoen tämän mamman maha on kasvanut, siis jos vaan mahdollista niin vielä isommaksi. Lenkillä olen oikeastaan koko talven käyttänyt tuulihousuja kera pitkien kalsareiden, nyt ne tuulihousut kiristää vyötäröstä vaikka ne kalsarit olen jo heivannut kaapin perukoille. Jestas, viikko 13 alkaa ja nyt jo kylilläkin huomataan...nimittäin kun lisäksi mun takki (tosin lyhyttä mallia) ei yllä enää kuin puoleen väliin mahaa...käytän siellä alla pitkää paitaa, niin edes jotenkin saa peitettyä tämän kumpunsa.
Äitiysvaatteita siis kaipaillaan, olen jo tilannutkin farkut ja yhdet housut, mutta pidempiä paitoja pitää vielä hankkia lisää. Niin ja se takki :kieh:
Ja samaten työvaatteet...sain just viime kuulla uudet ja meinaa paidat olla melko täysiä. Minä kun otin sellaisen vähän muotoonleikatun paidan, onneksi siinä kuitenkin strechiä mukana että vähän joustaa :whistle: Mutta kun tuli tilatttua ennen kuin tiesi tulevasta....No, kaipa hoitajakin voi kulkea jättimäisessä t-paidassa? Housut on onneksi reilua kokoa, ettei ihan heti tarvitse niitä murehtia.

Mutta silti ihanaa aikaa, olo on onneksi jo vähän parempi ja alkaa jo tuntua oikeasti siltä että odottaa :heart:

Kaaria minäkin kaipailen, olisi kiva tietää kuulumiset!

T. Unna ja Toivo 11+5

Yhteistyössä