40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Tervetuloa Äiti murmelille!
Noista oireista... mulla aika vaisuja olleet tähän asti rintojen pinkeyttä lukuunottamatta,mutta tänään alko kunnon pahoinvointi :x ja mahaa turvottaa ihan vietävästi. Tuskaa on farkkujen vetäminen jalkaan vaikka viikot on ihan onnettoman pienet :ashamed:
Sain taas lääkekuurin vti:n joka ei ollutkaan mennyt ohi, ja taas pienoista vuotelua. Huolestuttaa,mutta toivottavasti liittyy lääkityksen aloitukseen.

Tervetuloa joukkoon Äiti murmeli.

Jatkan oirelua...ehkä ne rinnat on hiukan kipeet, nehän tuossa reiluviikko takaperin kasvoivat joten myös Dolly P olo...mieskin niitä ihmetteli ja siis huomasi...eihän nää miehet yleensä mitään huomaa. Nyt on jokailta särkenyt illalla päätä ja ollut vähän huono olo, että josko sekin jotain.

Viimeviikon torstaina olin neuvolassa ja lupasivat heti ilmoittaa synnytyssairalaan että mulle voi lähettää kutsun ultraan, vielä ei ole tullut aikaa, mähän kun en sitten tilannut sita alkuraskauden ultraa.

Nimimerkki....monesko......................LA
Tirulii...........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli...x................................tammikuun lopulla 2010
Päikki..........2 lapsi.........................3.7.2010
Jadette.......3 lapsi.........................7.7.2010
Enkelinäiti....5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Espoir.........4 lapsi..........................xx
Minni..........2 lapsi..........................xx

Eka neuvolakäynti takana. Kaikki arvot ok. Kyllähän se terkka dopplerin kaiveli esille. Ja kiivaat sydämeniskut kuuluivat masusta. :heart: Kyllä taas huojensi. Kahden viikon päästä on lääkärissä käynti ja np-ultra.

Minni Tänään on rv10+5.

Aamulla oli aivan järkky kuvotus ja närästys päällä. Vessassa tuli paperiin aavistus ruskeaa tuhrua. Blääh. Se siitä hyvästä mielestä, nopeasti ne mielialat muuttuu laidasta toiseen.

Päikki toivottavasti on väärä hälyytys!!

Minä olen vieläkin kovin säikky käydessäni vessassa, näen mitä milloinkin, hyvä etten joka kerta tutki labrantarkasti papereita... Saa nähdä milloin tuosta tavasta sitten pääsee eroon...

Tänään 33 viikkoa täynnä.
Tämä on minun 4 lapsi (8v, 7v ja 4v) ja miesystäväni ensimmäinen. Ellei lasketa alkuvuodesta viikolla 12 menetettyä vauvelia. Olen ollut yksinhuoltajana reilut 2 vuotta ja odotusaikakin on mennyt suurimmaksi osaksi yksin, koska emme asustele vielä yhdessä, tarkoitus olisi ensi vuoden puolella muuttaa saman katon alle.
Alkuraskaudesta minulla oli kovasti painontunnetta alapäässä ja kipuilua liikkuessa, mutta en ole tainnut näistä oireista kovinkaan paljoa päästä eroon samalta tuntuu vielä, liekkö tuo ikä jo sen verran rasitteena että joka paikkaa kolottaa :LOL:

Kovasti alkaa mietityttämään synnytys, takana on kaksi käynnistettyä synnytystä ja yksi luonnollinen luomusynnytys, johon en kerinnyt saada mitään kivunlievitystä, hyvä että kerkesin synnärille.

Tuntuu että pää pehmenee näin raskausviikkojen edetessä enkä saa mitään järkevää kirjoitettua :whistle:
Kovasti olen yrittänyt lukea nuista kestovaipoista, mutta mikään ei uppoa, ei ymmärrä, mutta taidan käydä jossain kaupassa tutustumassa niihin enempi... äitiyspakkauksessa oli kestoja ja niiden ohjeita mutta ei vaan ymmärrä :ashamed:

Nyt taas syömään...

Voi kiesus, että mä tunnen olevani kyyninen ja kaikin puolin epäkelpo ihminen :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
eikä sen kummempaa syytä kuin että kävin lukemassa muita pinoja. :headwall:
Ei vaan sitä onnen auvoa jaksa, kun itellä jyskyttää pelko niin voimakkaana takaraivossa. :ashamed:
Mutta päikki :hug: jospa sulla tätä samaa kuin mullakin, muutamaan otteeseen tän alun aikana jo tullu ruskeeta tuhrua ja taas sitä vuotelen. Aiemmista km:sta olen kuitenkin oppinut sen,että yleensä km alkaa kirkkaanpunaisella verellä ja sitä todella tulee. Niinpä yritän kovasti lohduttautua et tää on jotain vanhaa verta jostain kohdunsuulta,lieneekö jotain limakalvorippeitä tai muuta. :eek: Mutta juu, aika surkeesti onnistuu ittensä vakuuttaminen :whistle: ;)
Työkaveri juuri raskaudenkeskeytyksessä ja omatkin ajatukset kovasti vaellelleet tänään... :/
Mulla on muuten tallessa kotidoppler, mistähän viikoilta sillä voisi jotain kuulla? Viimeksi tajusin vasta 12-13 viikon kieppeillä kuunnella tarpeeksi alhaalta, siihen asti lähinnä kuuntelin omaa sykettäni. (vaikka hyvähän sekin on joskus tarkistaa) :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Enkelinäiti:
Mulla on muuten tallessa kotidoppler, mistähän viikoilta sillä voisi jotain kuulla? Viimeksi tajusin vasta 12-13 viikon kieppeillä kuunnella tarpeeksi alhaalta, siihen asti lähinnä kuuntelin omaa sykettäni. (vaikka hyvähän sekin on joskus tarkistaa) :LOL:
Mä kuulin muistaakseni 9+3 ja ihan tosta häpyluun alapuolelta.Tavallaan kun painoi dobleria luun reunalta sinne häpyluun alle niin sieltä pieni tuksutus rupes kuuluun :)

Uusille teretulemast!

äiti murmeli onkin aika liki mun kaa menossa.Mulla kun viikkoja 33+3 tänään.
Päikki voisko siulla olla menkkojen aika??Ku silloin on joillakin vuotoja/tuhruilua.

Nyt mun pitää taas mennä,mut palataan asiaan :wave:

tiru ja :heart: Nöössi :heart: 33+3

Ikää 43v, raskausviikkoja 38+2. Ihme tämä on, toivottavasti menee hyvin loppuun asti. Tammikuussa oli keskenmeno rvko 6, nyyh, mutta melkein heti perään tärppäsi. Synnytystä hiukan jännitän, edellisestä on pian viisi vuotta. Mistä sen tietää milloin lähteä synnärille, no, eikähän se selviä! Olo on sangen tukala. Vauva potkii kovasti ja sitä on hauskaa seurailla :). Terveys ja vointi ollut hyvä. Syömisten kanssa olen tullut todella nirppikseksi.

Sokerirasitustestistä sellaista, että mulla oli eka rasitustestissa (vko 12 kieppeillä) paastoarvo 5,5, ja sen myötä mulla on lääkärin mukaan raskausajan diabetes. Seuraavassa rasitustestissä samainen arvo oli 4,9. Ihmettelin lääkärille miten se noin on mennyt parempaan päin, mutta hän totesi, että ruokavalio on tepsinyt (samaa ruokaa syönyt...). Enpä sitten kommentoinut lisää. Olenkin ilokseni joutunut parin viikon ajan seuraamaan veren sokerin arvoja ja ne ovat olleet normaalit onneksi. Siskollani on diabetes ja toisella puhkeamassa, sukurasituksen vuoksi on syytä olla varovainen.
Kaikille hyvää joulunodotusta!

Tervetuloa Metsämamma joukkoon!!

Sulla on jo viikot tosi niukassa, mutta siis kiva juttu. =)

Ja taasen meidän (tai ainakin mun) vakioaiheeseen: Palelu taas järjetöntä, kaksi täkkiä taas käytössä öisin ja etova olo iskee aina silloin tällöin päivän aikana, väsyttää. Jee jee, parempi tämä kuin ei mitään.

Metsämamma..xx lapsi......................joulukuu 2009
Tirulii...........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli...4 lapsi........................tammikuun lopulla 2010
Star............xx..............................xx
Päikki..........2 lapsi.........................3.7.2010
Jadette.......3 lapsi...............,.........7.7.2010
Enkelinäiti....5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Espoir.........4 lapsi..........................xx
Minni..........2 lapsi..........................xx

sopisiko joukkoon :wave:
Olen vm. 70, joten alkuvuodesta kilahtaa 4-kymppiä mittariin. Olin tuolla elokuisissa, mutta tuntuu, että tämä pino olisi sopivampi ;)
Toinen lapsi ja toinen raskaus, la 27.7.10. Esikoinen ekaluokkalainen.
Nyt siis jotain rv 6+3 tai sinne päin. Neuvolassa jo kävin, mutta ekaa ultraa odotellaan tammikuun alkuun. Vuotoja on, mutta niin oli esikoisenkin kanssa viikkokausia. Tosi tylsää, mutta en osaa toisaalta pelätä pahintakaan, kun ei ole koskaan yhtään keskenmenoa ollut. Miksi olisi siis nytkään? Eli positiivista mieltä yritän ylläpitää
Asustelemme pk-seudulla, joten jos muita täältä päin, olisi tosi kiva treffata! Naistenklinikalle suuntaamme synnytykseen, kun aika on.

Hei sukulaku!

Oikea asenne:)! En ole raskaana, ei ole tarkoitus yrittääkään, enään . Sain pikkutyttömme toukokuussa myös Naistenklinikalla. Tosi positiivinen kokemus! Mulla pojat s. 1985, 1990, 1995 edellisestä liitosta, ja tämä tyttönen nykyisen mieheni ensimmäinen lapsi. Itse olen 44 v ja siis äitiyslomalla. Aloin seuraamaan muutamaa palstaa raskausaikana ja käyn säännöllisesti kurkkimassa kuulumisia :)

Kaikkea hyvää sinulle ja muillekkin tämän pinon masuasukin kasvattajille!

Minni007voit päivittää mulle listalle että 3. lapsi on tulollaan ja l.a. on 2.7.2010.

Päikki, mulla on nyt 10+6 eli kai sama kuin sulla, mulle laitettiin vaan lasketuksi ajaksi tuo .7. kuukautiste persuteella. Ensi vlla on niskaturvoke ja sit kai se l.a. määritetään tarkemmin, kun mun ultrat olleet enemmän tai vähemmän epävirallisia neuvolassa eikä niissä ole määritetty kokoa kuin summittain. sanottu kyllä että on muutaman pvn isompi kuin pitäisi et voi vielä aikaistua toi l.a.

Tänään oli sokerirasitus, muuta en tiedä ku että pika-sokeri ennen testiä oli 4. eli kai ihan normaali.

Lista kasvaa jo kivasti!

T Star67 ja Nuppu 10+6

Tirulii ..........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli ..x................................tammikuun lopulla 2010
Star ...........3 lapsi.........................2.7.2010
Päikki .........2 lapsi.........................3.7.2010
Jadette ......3 lapsi.........................7.7.2010
Enkelinäit ....5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Sukulaku .....2 lapsi.........................27.7.2010, Naistenklinikka
Espoir .........4 lapsi..........................xx
Minni ..........2 lapsi..........................xx

Taustajännäilijä:
Annekristiina...4 lasta.....................äitiyslomalla

Tervetuloa sukulaku!! Hyvä että olet positiivinen, etkä pelkää km:ää.

Olen myös pääkaupunkiseudulta, ja naistenklinikalle myös suunta...ainakin ekaksi ultraan.

Mä olen niin skeptinen, etten vielä halua omaa la:ta laittaa :(

Mitäs muuten Espoir:lle kuuluu?

Lisäsin Annekristiinan meidän taustajännäilijäksi.

Mitä mieltä olette, pitäisköhän laittaa meidän iät tuonne perään?

Minni 9+2

Lista kasvaa. Hienoa! Tervetuloa mukaan kaikki uudet.

tirulii Noita "valemenkkoja" epäilin ensin itsekin, mutta kyllä niiden pitäisi olla vasta ensi viikolla. Vaikka mistä sitä tietää. Tuhru on jatkunut tänäänkin, mutta on kyllä tosi pientä. Ei tule siis edes pikkuhousunsuojaan, vaan paperiin pyyhittäessä. Mitään kipuja ei ole. äiti murmelin tapaan labrantarkka tutkinta huussissa on käytössä.

Olen ollut tänään aivan järjettömän väsynyt. Lapsi on sairaana, joten saan hyvän syyn jäädä huomenna kotiin. Esim. lääkärileikki = minä olen kestopotilas, joka makaa koko ajan sohvalla, on varmasti huomenna todella kiva äidin suosima leikki. ;)

Toivottavasti ette pahastu jos kommentoin??

Mulla oli vuotoja lähes kuudennelle kuukaudelle saakka , runsastakin, keskimmäistä odottaessani . Ramppasin Naistenklinikalla yhtenään. Aina ultrassa kuitenkin kaikki hyvin. Synnytyksen jälkeen syy selvisi, istukka revennyt ja siitä vuoto.. Raskaus meni kuitenkin kaksi viikkoa yli :).
Viime talvena myös alkuraskaudessa vuotoa ja kamala pelko keskenmenosta iski. Minulla oli km 2007. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Oikeastaan rakenneultran jälkeen alkoi helpottamaan ja pystyi nauttimaan raskaudesta. Ikärasismia en kokenut missään vaiheessa. Mitään ylimääräistä seurantaa ei edes ollut. Helpoin ja lisäksi kivuton synnytys:)

Mieheni halusi tulla jokaiselle neuvola käynnille mukaan sekä käydä perhevalmennuksessa. Ihan kiva. Siellä oli muutama saman ikäinen pariskunta, muut nuoria mutta ei sitä ikäeroa huomannut kun tilanne ja päämäärä kaikilla sama.

Sydämestäni toivon että teidän kaikkien raskaudet sujuvat hyvin ja ensi kesänä pikkuinen nyytti kainalossa!

:wave:

Moi!
Miten tämän kaiken voi unohtaa edelliskerrasta; Yöllä hankala kääntyillä sängyssä ei oikein tiedä mitä kautta pyörähtää, lonkat kipeänä, ja järjetön hikoilu, yöpaitaa joutuu vaihtamaan kesken yötä, ilmankaan en osaa nukkua... ja tämä vessassa juokseminen...

Tällä viikolla tein lasten kanssa piparitaikinan ja leivottiin sitten pipareita ja piparitalo, joka sitten eilen saatiin kasattua. Lapsista oli tosi mukavaa tuo leipominen ja touhuilu onnistui yli odotusten joten pitänee ens viikolla tehdä uudelleen pipareita. Lapset menevät jouluksi isänsä luo, joten minä vietän mahani kanssa joulua.... ajatukset saa pyöriä oman navan ympärillä. Harmi kun ei saa herkutella kovin paljoa kun minulla on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa raskausajandiabetes, joten sitä tässäkin raskaudessa seuraillaan... Ei ole vielä tarvinnut tutustua insuliiniin, olen saanut itseni pidettyä ruokavaliolla kurissa, tiukkaa välillä tekee...

Tänään kaupunkiin ostamaan tenaville ja kaverille joulutavaroita, pitää miettiä missä käy että veskit löytyy tasaisin väliajoin.

Kivaa joulunodotusta kaikille, toivotaan parasta vaikka pelätäänkin välillä vaikka mitä...
:hug:

Tirulii ..........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli ..x................................tammikuun lopulla 2010
Star ...........3 lapsi.........................2.7.2010
Päikki .........2 lapsi.........................3.7.2010
Jadette ......3 lapsi.........................7.7.2010
Enkelinäit ....5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Sukulaku .....2 lapsi.........................27.7.2010, Naistenklinikka
Espoir .........4 lapsi..........................xx
Minni ..........2 lapsi..........................xx

Taustajännäilijä:
Annekristiina...4 lasta.....................äitiyslomalla
Murmur..........xxx..........................

Vähän nostoa ja sitten lisäsin mur-murin taustajännäilijäksi...pinon perustaja.

ON: väsyttää kauheesti, rinnat kipeet, ja palelu järjetöntä. Nyt odottelen kovasti sitä ultraa, olis kiva jos pääsis ennen joulua.

Minni 9+5

Minä kävin täällä puolella kurkkimassa, kun kovasti toivon tänne vielä itsekkin pääseväni.
Voinko ottaa kantaa tähän kyselyyn jonka joku teistä esitti. Että laitaisitteko omat ikänne tuonne listaan myös..Minusta olisi kiva tietää että kuinka paljon yli 40v olette. Itse jo marraskuussa täytin 45v, vauvakuume on kova. Edellisestä liitosta on minulla 4 lasta joista nuorin on syntynyt v.96.

Kaikille teille mukavaa ja onnentäytteistä odotus aikaa :heart: :heart:

Pikaisesti pyörähtämässä :wave:
nostan vähän pinoa,kun oltiin tipahdettu.. Iida-Karoliina,toivottavasti pian pääset tällekin puolelle. Ikäasiaan, mähän olen reippaasti alaikäinen ikäni puolesta,mutta olen kokenut ketjun ihan omakseni silti :heart: Eli 33v tuli kesällä täyteen.
Huomenna eka ultra viimein :eek:

Eä ja lapanen 8+1

Yhteistyössä