Onnittelut multakin, Jadette. Sinähän taidat jo ollakin aika pitkällä! Olen aina ajatellut, ettei se raja ole niinkään se vko 12 vaan pikemminkin 8-9 - jos niistä viikoista pääsee ja näkee sydämen sykkeen niin usein on asiat jo paljon paremmin. Noilla viikoilla nimittäin tapahtuu kertarytinällä niin paljon, kaikki raajat ja sisäelimet kehittyy kerralla ja jos sen kehitysvaiheen ohi pääsee, niin sitten usein tyypit vain jatkavat kasvamistaan suuremmiksi.
Se,että niin paljon kuulee keskenmenoista 12. vkolla johtuu varmaan ainakin Suomessa siitä, että niin monet kunnat pihtaavat terveydenhoitomenoissa ja ultraus tehdään vasta tuolloin, jolloin sitten usein havaitaan se keskeytynyt km tai tuulimuna.
Itse asun Keski-Euroopassa ja täällä ultrataan ihan joka viikon-2 vkon välein - aina joka kerta kun käyt lääkärissä. Ja todellakin käydään aina oman gynegologin luona - täällä ei mitään (anteeksi nyt vain , mutta mielestäni useimmiten asioista suht' perillä olemattomia) neuvolan tätejä tunneta. Lisäksi oma gyne tulee aina mukaan synnytykseen.
No, kokonainen päivä kulunut...jäljellä enää 200 ja rapiat päälle - aika ei voi kertakaikkiaan madella näin. Pessimistinä odottelen tuhruja alkavaksi tai vähäisiä oireita loppuvaksi. Keskenmenot eivät minulla ole mitenkään erityisen kivuliaita olleet. Tosin 3 lastakin olen synnyttänyt ilman kivunlievitystä, eikä sekään ollut mikään ihmeellinen juttu, vaikka välillä vähän kirpaisikin. Jotain iloa tällaisesta turrasta kohdustakin, ilmeisesti
.Kuukautiskipuja olen tietty aina pitänyt ihan urbaanilegendana...
Eka ultra siis perjantaiaamuna, 6+2 tuolloin mittarissa. Tuntuu kuin sinne olisi ainakin 3 vuotta! Samalla joulu pukkaa päälle niin nopeaan, että hengästyttää!Miten ihmeessä aika voi kulua näin epäloogisesti?