40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vielä piti sanoa, että loppuukohan tämä hermoilu koskaan: ensin hermoilee sitä, että tuleeko raskaaksi, seuraavaksi pysyykö kaveri kiinni, kolmanneksi onko kaikki kunnossa ja kehittyykö vauva normaalisti, sitten että syntyykö se ajallaan vai keskosena jne. Sitten, kun se vauva on syntynyt, alkaa hermoilu, että miten se lapsonen kasvaa ja kehittyy, miten se elämässä pärjää jne. Äitiyden ihanuus. :LOL:

Hei, PÄIKKI Noinhan se just menee :LOL: ...Ei kyllä raskausaikana naurattanut yhtään, nytkin hiukan tuo possuflunssa pelottaa kun Lumi on vasta joulukuun alussa rokotukseen vaadittavat kuusi kuukautta..

Onnea kaikille raskautuneille!

Seurailen molempia palstojanne päivittäin :heart:

Minni007 Lääkäri tarkoitti, että "fyysisesti" ollaan taas lähtökuopissa =) ..ja siltä se tuntuikin-tosin, miulla tuota väliä oli 17v!!

Tervehdys annekristiina:wave: ..toivon, että possutauti ei iske pikku neitiin-hus hus poijjes pienen läheltä kurjake tauti pöpö!!:eek: ..on hää kyllä niin söpönen että!! :)..kiva olisi sylkyssä pusitella tuollaista pientä..:heart:..vaan, odotellaan mitä tulevaisuus tuleman pitää.. =) ..parin viikon piinistelyt taas täällä päällänsä..

Mä vähän nostan pinoa.

ON: rinnat kasvaneet, mieskin on huomannut, eivät siis enää niin kipeet, palelu on aivan mahdotonta, nukun kahdella täkillä :whistle: välillä etoo ja on kaikkee muutakin, en tiedä johtuvatko kaikki edes raskaudesta, mutta kuitenkin mennään rauhallisesti ja maltillisesti.....täytyis tänään tilata se alkuraskauden ultra...se olis kait paras tässä vaiheessa, vaikka tää viikko mennyt hyvin mielenrauhan puolesta.

Olin eilen aamun ja päivän taas niin maani myynyt, kun ei mitään oireita. :eek: Tuntui siltä, että rinnatkin olivat pehmenneet ja ei mitään tuntoja niissä. Mutta sitten taas illalla oli alavatsajuilintaa ja rinnat aika arat. Ihmeellistä vuoristorataa! Joka tapauksessa päivän paniikki sai aikaan sen, että minäkin sain aikaiseksi ultran varaamisen: menen ensi viikon keskiviikkona. Jos siellä kaikki on ok, niin sitten varaan ajan neuvolaan.

Aivan sama juttu kuin Päikillä, tapahtui täällä. Oireet katos jo ed. iltana ja yöllä rinnat olivat mielestäni "lösähtäneet" ja koko päivän niitä tökkiessäni en tuntenutkaan enää mitään arkuutta. Pisun värikin oli mielestäni muuttunut suht keltaisesta normaaliksi ja öllötystä ei yhtään. Olin aivan satavarma, että mitään elämää ei enää ole. No, kumma kyllä oireet kuitenkin sitten palas ja heti sen tapahduttua tartuin luuriin ja tilasin sen ultran. Aivan samoin ajattelin, että jos ultrassa kaikki kunnossa, niin sitten soitto neuvolaan. Ihanan lohduttavaa kuulla, että muilla menee samanlaista vuoristorataa. Kyllä siinä mieli tosiaan oli maisemissa, kun ajattelin kaiken loppuvan tähän.... tyhjennys/kaavinta-aikaa jo suunnittelin tilaavani, mutta kun kummallisesti tisut alkoivat taas "täyttyä" ja VÄHÄN aristaa, niin johan elämä alkoikin hymyillä ja rohkenin sen ultran tilata. Mistähän se johtuu, että oireet sillä tavalla välillä häippäsevät. En kyllä muista, että aiemmissa raskauksissa olisin ollut tuommoisen asian takia huolissani. Oireet mielestäni silloin olivat jatkuvat ja suurin ongelma oli sietää niitä.

Mulla on kans välillä aika kovaakin juilintaa tuola kohdun seutuvilla. Oon vähän sitäkin ihmetellyt, että kuuluuko vieläkin juilia. Niin ja sekin on toosi vaihtelevaa. Välillä en tunne yhtikäs mitään, sitten taas jomottelee pitkään ja kiusallisesti. Harmi kun se ultra meni vasta tuonne viikon päähän.

Jadette Ihan samoin aloin itsekin selata kalenteria, kun oireet katosivat vuorenvarmasti, että mihin hiton rakoon saan ängettyä tyhjennyksen... On se kiva olla tällainen peruspessimisti. Kamala sanoa, mutta IHANAA lukea, että joku on samanlaisessa vuoristoradassa kuin minä! Tietty toivon kaikille sydämestäni onnistumista, mutta jotenkin tulee itselle parempi mieli siitä, että ehkä tämä sahaaminen ees ja taas on sittenkin ihan normaalia, kun sitä on jollain muullakin. :heart:

Mulla on nyt hyvä tilanne (tänään) että oireita on, etova olo tulee aina sillontällön, tisutkin kipeenä ja mahaakin juilii. Hitsi vaan kun ehtinyt perjantaina tilata sitä ultraa ja täytyy yrittää maanantaina. Se on kuitenkin ihan pakko tilata ja käydä tilanne tsekkaas. Itse myös olen miettinyt, että jos/kun menen ultraan niin jos tulokset huonot niin mille päivälle sitä sitten varailee tyhjennyksen, eli kyllä fiilikset meillä on samanlaiset.

Hyvää loppuviikonloppua.

Auttakee nyt minnuu ihanat raskautetut naiset!!:wave:

Kertokaatte miulle: Millaisia oireita teillä alkoi tulemaan ja milloin, kun aavistelitte olevanne raskaana!??

..miun olo on niin KUMMA..masussa koko aja kuin "supistaisi"..painavan oloinen koko masu..ja nyt esim. istuessani tässä konehella, tuntuu aivan pieniä tuikkauksia-ei olleskaan kovia ja hyvin harvakseltaan. Miun ovis bongattu viikko sitten perjantaina.

Makuilta ei tunnu mitään, eikä heti ylös noustua..mutta sitten alkaa taasen paino/kireys/supistus..mikä lie, tulemaan päällensä..

Olo on myös sellainen että pissattaa, mutta ei kuiteskaan..lämmöt olo aamulla 36.5C(niin kuin aina oviksen jälkeen)..mutta nyt nousivat jo n. 18.00 pintaan tuonne 37C..normaalisti vasta myöhään illasta/yöllä..
Miulla oviksen jälkeen lämpö sahaa välillä, 36.5(aamu)-37.2(ilta/yö)

Piru tätä arvuuttelua.. :kieh: ..mie jo "testilabran" laittoin pystyyn ja O-testeillä testailin: pe-la 1/2 vahvat viivaset aikaiseen päivällä(toka pisu) ja tänään illasta n. 20.00 haaleampi..negan R-testin dippailin pisuun nyt tänään dpo8..kerkeäähän se vielä + muuttua, mutta kun on immeisin laps NIIN malttamaton sielu!!:D

Normaalisti miulla on noita kaiken maailman tuntemuksia kyllä Oilin vierailun jälkeen, mutta tämä jotain erillaista..alkoi tuntumaan tuossa torstai iltana TOSI vahvana ja vaimeni sitten perjantaiksi..eilen taas alkoi ja jatkunut samanmoisena..

..menkkoihin olis 8vrk ja tällaista oloa ei ole ennen ollut(tai en muista.. :p )..sekin nimittäin mahdollista..dementia nääs!!..

Juuh, ja yks juttu vielä-->ei ole näkynyt niitä PMS-oireita, vaikka perjantaina jo luulin hetken(intoilin hieman ukko raiskalle kun pikkujouluihin oltiin menossa.. ;))

Nyt lämmöt 37.2C ja päätä särkee(liikaa koneella?..).. :x ..piän tauon tässä hetken ja käyn kurkkasemassa, jos joku ihana käynyt kertoilemassa omista tuntemuksistaan ennen plussaa!! =)

Apuja kaipaileva mur-mur

Voivoi Mur-Mur, musta ei ole paljon apua sulle, mulla ei ollut mitään oireita ennenkuin tein testin, siitä sitten melko nopeasti tuli ensimmäisenä oireena rinnat kipeeksi.

Välillähän tämä "rintakipeet" oire hävisi nyt on tullut takaisin ja nyt etoo päivän aikaa, aamusin ja sen jälkeen kun on syönyt niin ja se palelu, lämmöt n. 37.4 iltaisin...töissä ei viitti mittailla.

mur-mur Rinnoissa se ensimmäisenä mulla tuntuu. Rintoja aristaa, turpoavat ja ovat muutenkin omituiset. Alavatsakipuja. Matkapahoinvointia autossa tai oikeastaan missä tahansa värkissa matkustaessa. Kierron pituus mulla normaalisti 27-18, oireet alkavat yleensä kp24. Näin siis kaikissa raskautumisissa käynyt.

Ylihuomenna ultra. Jännittää. Alavatsassa ollut koko viikonlopun ajan erimoisia nipistyksiä, repäisyjä, juilimista.

Kiitti Minni007&Päikki vastauksistanne =)

Taitaapi vaan olla nyt niin, että oli "väärä hälytys"(olipas uutta..)..oireet hävisi, kuin pieru saharaan :whistle: ..tunnetta on alavattalla kyllä vieläkin, mutta se voimakas "outo" tunne ei enää..pikkasen huonoa oloa välistä(näin aina ennen tätsyn tuloa)..en taida jaksaa enää "haaveilla", ainakaan tällä kierrolla *huoh*
..ainut, mikä outoa: lämmöt aamulla klo. 06.00 JO 36.7C ja nyt 37C..miun aamulämmöt ei koskaan noin korkeat, siinä 36.4-36.5C normaalisti..

Onnea ultrareisuun Päikille ja teille muillehin!!:heart:

Täytyy vaan tsempata vuoden viimeiseen kiertoon sitten täysin asein!!:wave: ..niin, olihan se ennustus miulle, että tärppi kävis joulukuussa..

Päikille onnea ultraan.

Mä olen niin saamaton, että en saa soitettua....en nyt yleensä ole ;) suurin syy on se, että on tuota rahaa mennyt niin paljon näihin hoitoihin, että yritän nyt sen 100 ekeekin säästää, kun tänävuonna vielä kuitenkin on se kunnan tarjoama ultra. Mietittiin just miehen kanssa, että ultra on juuri ennen joulua ja sitten menee joulu pilalle tai sitten siitä tulee iloinen... :p eli pahimpaan ollaan varautuduttu...mutta ei murehdita sitä etukäteen.

Onko teillä muilla turvotusta? Olin tänään punttisalilla ja meinasin järkytyksestä pudota polvilleni, kun näin salin peilistä kroppani vartalonmyötäisissä vaatteissa. Mulla on aivan järkyttävä vatsa! Tulin kotiin ja söin seisaallani keittiössä, niin mies tokaisi, että miten mulla on noin iso maha. Siis turvotustahan tämä vaan, mutta erikoista on se, että sormukset pyörivät sormessa eli turvotus on ainoastaan vatsassa. Maha alkaa pullistumisen jo heti rintojen alapuolelta. Huomenna töissä businesslounas, mutta yritä tässä sitten olla salaraskaana!

Ultrassa oltu polvet tutisten. Kyllä siellä kohdussa elämää on, pieni äidin kulta siellä liikuskeli ja sydän pompotti iloisesti. :heart: Lääkäri sanoi, että on pirteä sikiö, jonka koko vastaa viikkoja. Lääkäri oli aivan ihana nainen, iloitsi aidosti ja moneen kertaan onnitteli ja taputteli. Olin niin iloinen, että olisin voinut itkeä. Tottakai peruspessimistinä edelleen pelkään, että jotain tapahtuu, mutta on nyt ainakin yksi etappi saavutettu.

Hei,

minäkin aina täältä taustalta vakoilen teidän kuulumisianne...

Päikki, onnea hurjasti ultranäkymistä :heart: Se, että on pirteä tarkoittaa ymmärtääkseni tosi hyvää juttua.

Kaikkea hyvää teille kaikille!

Lumeton

Voi miten ihanat ultrauutiset Päikki :flower:, onnea!! Kyllä varmasti helpotti tässä epätietoisuuden tilassa.

On: Oma ultra vasta maanantaina, joten vieläpä tässä on kärvisteltävä. Oireet kyllä olleet nyt jokapäiväisiä ja masu täälläkin on pumpsahtanut aivan yllättäen. Oikein pelästyin yhtenä päivänä, kun riisuin väljän tunikan peilin edessä. Turvotusta tämä varmaan on joo, mutta näytän jo siltä kuin olisin pidemmälläkin. Päätä on nyt särkenyt pari päivää aika ärsyttävästi. Tänään nappasin rohkeasti panadolin....

Mur-murille ei täältäkään oikein mitään erityistä oirepinoa synny. Mulla ei myöskään ollut ihmeemmin mitään poikkeavaa ennen sitä plussaa. No ne nännit tuli tosiaan suihkukipeiksi... Tisut muutenkin oli vähän normaalia aremmat ja semmoset "herkät", mutta juuri ennen plussaa ne tuntuivat taas aivan normaaleilta. Voi kun pystyiskin luettelemaan, että oire se ja se kuuluvat raskausoireisiin, mutta kun ei pysty :/

Yhteistyössä