40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Onnea Hupiaelämään :flower:!!

Omaa vuoroani odottelen, luulempa että viime metreillä Tuulias pörhältää ohi :D
Yritän sempata itseäni että kyllä se vauva viimeistään kolmen viikon sisällä on sylissä..
Täälä meillä suositus on että me +40 odottajat menis hiukan aikaisemmin yliaikais kontrolliin istukan takia.. luultavasti tällä viikolla saan lähetteen, kauankohan sit viä menee et aika pärähtää??

Olis muuten kiva kirjotella jatkossakin kun aika etenee ja vauvoja tipahtelee, vai olenko ainoo jota kiinnostaa.. ehdotuksia??

Odottaja 38+6
 
odottaja 70 Ei meillä ainakaan ole mitään erilaista käytäntöä yli 40vuotiaille.
Itselläni oli käynnistys vain ja ainoastaan sen takia, koska synnytykset nopeita ja matka on pitkähkö.
Ja joku ketjussa poti pahoinvointia. Hyvän avun olen joskus saanut eteerisen piparminttuöljyn haistelemisesta. Sitten tietty B6 vitam. auttaa toisia. Itselläni myös viileät ruuat olleet oiva apua. Ja kannattaa syösä erittäin pieniä annoksia jatkuvasti, jos kykenee.
Kyllä tämä vauvaonni on aina niin sanoinkuvaamatonta! En kykene menemään kouluun tällä viikolla. En vaan pysty irtaantumaan kotoa. En tajua, mitä oikein ajattelin ennen synnytystä. ..Tänään laitettava hakemus opintojen lykkäyksestä. :)
 
hupiaelämään onnea ihanasta :heart:poikavauvasta:heart:

Tuulias onneksi kääntäminen sujui hyvin ja toivottavasti pysyy oikeinpäin loppuun saakka :)

Täällä ei ihmeempiä kuin odotusta odotusta,,,, ja flunssa riivaa meidän perhettä :snotty:

Äiskä ja villahousu 22+6
 
Oi, Odottajalla ja Tuuliaksella jännät paikat, mä täällä kyttään vauva-uutisia=)

Vitsi mikä valopää mä olen. Vatsa on toiminut viime aikoina huonosti ja sehän tietty kuuluu tähän tilaan. No ajattelin sit, josko kuivatut luumut auttais ja pistelin pussillisen. Joo, ei auttanu, iski ihan hirveäkamalaahdistusoksetus turvotus koko illaksi. Oli oikeesti niin karmea olo, et ihan itketti ja pakko oli turvautua inhaan "sormet kurkkuun" -tekniikkaan: / Pitäis vaan uskoa suosiolla, et tää turvotus ja ummetus kestää aikansa ja helpottaa sit kun helpottaa ja mitkään vippaskonstit ei auta.

Ollakovai..? ja 11+2
 
Ollakovai Levolac auttoi ummetukseen ainakin mulla ja ei sitä tarvinnut edes ottaa paljon. Otin sitä vain jos tuli ummetusta, en siis lähtenyt siihen säännölliseen käyttöön. Kandee ainakin kokeilla.

ON: Hitsi musta tuntuu siltä kuin vauva olis jo nyt laskeutunut tosi alas. Tuntuu erilaista paineen tunnetta alapäässä ja aina välillä kävellessä sellainen olo kuin olis keilapallo jalkojen välissä. Voipi olla että se sieltä vielä nousee ylemmäs, koska aika aikaista kuitenkin vielä. Hassun alhaalla ollut kohtu koko ajan tässä raskaudessa kun viimeksi muistan sen alkaneen ihan rintojen alta jossain vaiheessa ja henkeä ahdisti ja muuta. Nyt ei sellaista ole ollut ollenkaan.

Seuraava neuvola ens ma niin sit varmaan selviää missä asennossa tää kaveri täällä oikein lepuuttaa.

Sirppis 33+2
 
Tervehdys taas!

Minustakin olisi hauskaa jatkaa tarinointia vauvan tulonkin jälkeen... ja ehkä ihan tavata myös. Itse asustelen Helsingissä, eli voisi halukkaiden kanssa jotain suunnitella??

Sirppuliini: Mulla kans vauva painaa todella alas, mutta välillä sit nousee tuonne rintojen alle muljuamaan... Eipä taida tämäkään laskeutua lähtökuoppiinsa laisinkaan. Nykyistä "vauvaani" ponnistin salissa n. pari tuntia, että sain hänet edes lähelle synnytyskanavaa. Sitten voimat loppuivatkin ja lääkäri armahti minua ja veti poitsun imukupilla ulos. Yhtään hetkeä/ponnistusta en olisi enää jaksanut. Toki repesin ihan huolella, mutta oli loistava kätilö tikkaamassa. Hän jaksoi ommella pari tuntia tuolla "alakerrassa" :LOL: !

Liitoskivut vaivaavat nyt aika rankasti, varsinkin, jos kävelen enemmän (siis pari km/päivä). Kaikkea pitäisi tehdä ja saada aikaiseksi, mutta on niin vetämätön olo. Musta on tullut aivan umpivätys tämän raskauden myötä...

Anteeksi pelkkä valitusvirsi, yritän piristyä!

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

T: Alexa ja Olio 31+4

P.S. Sirppuliini: Sinäkin synnytät Kättärillä? Sovitaanko, että mun synnytys käynnistyy pari viikkoa etuajassa ja tehdään treffit sinne??
 
Morot mammoille

Täälä sitä odotetaan vauvaa ku kuuta nousevaa.. taitaa vaan mennä reilusti yli, voihan pers läpi..pää kovilla vaikka kroppa voi ok.. kai sitä pitäis osata näytellä ja valittaa jotta homma etenis..:D
yli kahdessa viikossa vauvan paino kasvanut vain n. 180g eli pieni typy on tulossa :heart: se taitaakin nyt olla lekureitten huolenaihe...

Odottaja 39+3
 
Kääk, Odottaja, mikä tilanne?
Jännittää ihan täälläkin.

Mulla ei ihmeempiä, vauva painaa tosi alhaalla. Selkää särkee joka päivä, joten kävelen kuin norsu. Neuvolassa sf 26cm, eli alle käyrien mennään, kuten ennenkin. Vauva todella on pyöreä pallukka tuolla alhaalla ja kun makuulle menen, vaavi valuu pitkin pituuttaan mun selkärankaa vasten. Pää alaspäin on onneksi. Hemppa oli vähän alakanttinen, vois hakee jotain vitamiinia apteekista, kun vain jaksais raahautua. Painoa on tullu lähes 12kg lisää, se turvotus, se turvotus.

Isommat lapset kaikki odottavat vauvan syntymää. Kyselevät joka päivä, milloin se syntyy. Joululahjaostoksillekkin pitäis lähtee, mutta kaupoissa on kaikki muutkin ja mäkun en tykkää ruuhkista. Meiltä täältä landelta joutuu vähän ajelemaan lähimpään kaupunkiin, joten on reissaamista tiedossa. Lapsenvahtikin pitäis löytyä. Taidanpa tuon isoimman pistää kaitsemaan nuorempiaan. Taitaa päivä olla pelkkää lahjontaa piparein ja karkein. No väliäkö sen. Meillä ei paljoa lahjoihin tuhlailla, kaikki saavat jotain pientä. Isommille on joskus ostettu jotain yhteistä kivaa ja ovat onneksi ymmärtäneet meidän tavan toteuttaa ison perheen lahjapolitiiikan. Kukin taas tyylillään ja rahavaroillaan.

Ens viikolla alkaa äippäloma virallisesti. Sairasloma päättyy. Viimeiset mun kohdalla tämän syyn vuoksi. Hieman haikeaa, mutta todellisuutta.
Päikkäreille, ihanaa.
Hyvää alkavaa viikkoa mammat.
Hillakat 33+2
 
Odottaja vieläkö olet yhtenä kappaleena?

ON: Tänä aamuna nla ja ei se osannut sanoa missä asennossa vauva on. Että sellasta, epätietoisuus jatkuu vaan. Lääkäri on kahden viikon kuluttua suunnilleen, niin sit selviää viimeistään kun ultrataan. Sf-mitta oli 32 cm ja painoa on tullut vähän reilu 11 kg. Turvottaa koko ajan enemmän ja paino oli pompsahtanut eilisestä 1,4 kg... Kävin siis omalla kotivaa'alla eilen aamulla ja tänäa amuna.

Verenpaine snadisti koholla eli pitäs kuulemma ostaa verenpainemittari. Tai hankkia jostain lainaan. Kai mä meen ostaan sellasen - ei kai ne hirveitä maksa.

3 aamua jäljellä ja sit koittaa ihana vapaus! Jesh, ei kyllä jaksais enää oikein töissä käydä.

Sirppuliini 34+0
 
Täällä ollaan :wave: ja yhtenä kappaleena =)
Polilla taas kävin ja typy edelleen alle kolme kiloa ja sehän sopii mulle. toivottavasti arviot ei kauheesti heitä. Typy voi hyvin, olisivat huolissaan jos tekisin nyt ekaa mut näkevät historiastani että "teen" pieniä vauvoja :D
Ens viikolle sain uuden ajan jos en synnytä ennen sitä, olin sentäs 2 senttiä auki et kai jonkinmoisia toiveita synnytyksestä voi elätellä??!!

Juu Sirppuliini kantsii ostaa mittari ei ole kalliita, mulla tosin toisin päin, vintti pimenee joskus ku niin alhaset paineet..

LA huomena:D, odottaja 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Iltaa!

Suuresti onnitteluja vauvautuneille ja ihania hetkiä perheelle!

tsemppiä jo loppusuoralla olijoille! Pian odotus palkitaan!

Täällä on odotettu kuin kuuta nousevaa niitä liikkeitä, niin aivan liian huolissaan. Kuitenkin sydänäänet löytyi heti neuvolassa ja taitaa niitä pikkuisia liikkeitäkin jo tuntua!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille Masulaisille! :heart:

t:Talvi ja Aarre 19
 
Heippa hei kaikki masulaiset

Paljon onnea jo synnyttäneille!!!!!!

Pitkästä aikaa jaksan tänne kirjoittaa. Meillä on ollut koko perhe todella kovassa yskänuhakuumeessa. Itselläni oli niin paha tilanne, että yöllä pari tuntia yskittyäni revähti vatsan oikealta puolen lihas ja tuntui suonenvedon kaltaiselta kivulta hengittäessäkin. Mitään liikkeitä ei sietänyt pariin päivään ja yskiminen sattui niin kovin, että itku pärähti joka kerta. Avaavia lääkkeitä sain, jotka samalla myös helpottivat yskän provosoivia supistuksia, mitä oli siis valtavasti. Sinne sydämen rakenneultraan en päässyt ajallaan, sillä olin kuumeessa, joten lopulta viime viikolla sinne vyöryin. Silloin olin ekaa kertaa ylhäällä pariin viikkoon ja voitte vaan kuvitella mikä heikkoushiki koko ajan päällä. Lääkäri oli aivan ihana ja symppis! (kerrankin) ja ihmetteli toisten lääkärien lausuntoa jossa siis mainittiin kontrolliultrasta, mutta samoin kuin minulle silloin kerrottiin oli myös epkriisissä maininta, ettei mitään poikkeavaa ollut löytynyt mutta kontrolli tarpeen....lääkäri tuota kovin ihmetteli mutta tuli siihen lopputulemaan, että tarpeen tarkastus on. Kaikki oli kuitenkin juuri niin kuin pitikin, suonet, aortan kaaret yms. Itku meinasi tulla, onnesta :)
Mutta, vaavi osoittautu todella isoksi. Paino tuolloin eli tasan 33 viikkoa täynnä, olikin jo 2,6kg! Vastaa n. 36 viikkoista. Lääkäri tarkisti papereistani, että keskimmäinen lapsistani, joka siis syntyi viikolla 36 ja painoi tuolloin 4320g, oli ollut viikolla 32 sata grammaa painavampi eli samoilla käyrillä pojan kanssaa tämä vaani menisi. Juttelimme tovin vaikeasta synnytytksestä tuolloin ja siitä, kuin poitsu jäi kanavaan jumiin ja lopulta vielä olkapäästään. Lääkäri päätti, että menen seuraavan kerran polille viikolla 36 eli kahden viikon päästä. Jos vaavi tuolloin lähentelee neljää kiloa (niinkuin lääkäri epäili) niin käynnistys on edessä. Insuliinit aloitettiin ja tabulääkitys jatkuu. Olen tosi onnellinen, että lääkärinä sattui olenaan juuri tämä symppis, sillä olen ollut huolissani monesta asiasta ja kaikki asiat sain hänelle purettua ja hän KUUNTELI oikeasti. Ai niin, istukka oli noussut ja on tällä hetkellä 4,5 senttiä kohdun suulta pois eli alatie synnytys on siis mahdollista! Painoa mulle on tullut nyt sitten koko raskauden aikana himpun verran alle 5kg. Kohdun suu oli sormelle auki ja hyvinkin pehmeänä mennään. Se antaa tietty hyvät lähtökohdat, jos käynnistykseen tarvitsee lähteä (luulen tämän vaavin kyllä tulevan ilman käynnistystä ihan näiden suppareiden takia).
Mulle iski siis paniikki kun en ole mitään vauvalle laittanut valmiiksi. Nyt olen saanut vaatteet pestyä ja sängyn laitettua. Imetysliivit ja rintapumppu olisi hankittava ihan tässä piakkoin. Vaipat ja muut tarvikkeethan mieskin osaa ostaa :)
Mukavaa syyspäivän jatkoa kaikille!

Maisa ja vaavi rv 33+6
 
Np:ssa kaikki ok, turvotusta 1,6 eli ihan sallituissa rajoissa mennään. Pieni ylläri tuli, kun np:n mukaan olisin jo vkolla 13+0 eikä 12+2, kuten menkoista on laskettu. Eli la muutettiin sitten 7.5. Mä kyllä hiukan epäilen tuota 13+0, koska musta sen olisi pitänyt sitten näkyä testissä jo aikaisemmin (niin monta testiä ja eri herkkyyksillä kyllä testasin, et uskon, et olis tosiaan jo aikaisemmin edes haamuillut) Veriseulan ja np:n yhteistulos tulee viikon sisällä ja mä niin toivon, ettei soittoa tule. Jos mitään ei kuulu, niin painelen kyllä kuin tikkanuoli vaatekauppaan äitiysretonkeja ostamaan, alkaa nimittäin olla aika vähissä vaatteet joihin enää mahdun:D

Sori omanapaisuus, tällä hetkellä kaikki pyörii sen ympärillä:LOL:

Mukavaa viikon jatkoa! Ollakovai..? ja 13+0 poks (ja tää on muuten herra 1,6 nyt, vaikkei sukupuolesta ole mitään tietoa)
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Odottaja 70 (42)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)
äitiys ja onni......6.9.13 (13 pvää ennen LA)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (9 pvää ennen LA)..poika (3700g, 52cm)


 
Onnea Ollakovai hyvistä ultrakuulumisista, muutin LA:si.

Odottaja on jo päivän yli LA:n ja kun mitään ei ole kuulunut ja viimeksi oli jo 2 cm auki, niin oliskohan jo... :)

Ihanaa Maisa että vauvan sydämessä kaikki niin kuin pitikin. Isolta kaverilta vaikuttaa hän. Olisko mahdollista, että olis tullut ultraajalle mittavirhe? Mulla tehtiin ultra parin päivän välein jossain 26 viikolla ja niissä oli iso heitto - eri ultraaja kyseessä.

ON: Toiseksi viimeinen työpäivä! Whoopee! Unet jää aika vähiin öisin kun olo on niin tukala ja viime yönä valvoin aika pitkään kun vihloi alavatsasta niin. Esikolla on myös joku ihme vaihe, että itkeskelee unissaan - ilmeisesti käsittelee unissaan jotain kehitysvaiheeseen kuuluvia juttuja ja se sit kanssa herättelee meitä. Onneksi kohta saa levätä päivisin kun ei tartte enää repiä itseään sorvin ääreen.

Musta tuntuu, että beibe on sivuttain masussa. :O Maha on tosi leveä ja tossa ylhäällä tuntuu "paljon" vauvaa, siis tosi leveälti. Voisko nyt vaan ymmärtää mennä pää alaspäin, kiits.

Ei paljon muuta, häpyluuta vihloo ja tukala olo ja kypsyttää.

Sirppis 34+2
 
Ja Pah täälä olen edelleen yhtenä kappaleena, kahden edellisen yön saldon on 0 supistusta ja 2xsuonenveto jalassa :kieh: Olo kieltämättä jo hiukan tukala ja itutus käyrä kohti taivasta...
Kolmesta ässästä ollaan keskitytty siihen seksii..:D
edelleen yritän lohduttaa itseäni et n.2 viikkoo ni kyl sillon typy jo pihalla..viimeistään, eiköhän tuon ajan ole vaikka päällään..:D. Toisaalta odottaa synnytystä mut edellisestä kun on niin kauheesti aikaa ni pakko myöntää että hiukan on alkanut myös pelottaan..

Maisa, Hui ku iso vauva tulossa. Ihanaa että sydän vaavilla kunnossa.
Mulla mittauksissa ollut n.100g heitto, vaikka eri mittaajat ja muutama päivä väliä.
Kunhan mittaukset ei sit heitä aivan kauheesti todellisuudessa ku typy suostuu ulos tuleen.(varsinkaan ylöspäin)

Ollakovai, onnea hyvistä ultrakuulumisista!!

Ajatella että sullakin jo loppu häämöttää Sirppuliini ja pääset londelle!!
 
Odottaja voi köntsä että ei ole vieläkään tapahtunut mitään. :( Kiitos hyvän äippärin toivotuksista, eka päivä takana ja on kyl ihanaa olla vapaalla. Aika tukala olo jo ja kiristää ja puristaa. Mitenköhän tukala olo sulla oikein on... :$

Sirppis 34+4
 
Hei!
Täällä ollaan kahtena kappaleena. Poikavauva syntyi 31.10. (39+2) 51cm ja 3060g. Supistukset alkoivat vain aamulla säännöllisesti ensin 10 minuutin välein. Sitten sairaalassa sain heti toivomani kivunlievityksen, epiduraalin. Synnytyksestä jäi hyvät fiilikset. Tänään jo kotiuduttiin ja vointi on hyvä. On tämä niin IHANAA. :heart:
Hyvää pyhää
toivottelevat tuulias ja pikku-ukko
 
Tuhannesti onnea tuulias sirosta poikavauvasta :heart:
Mähän sanoin että viime metreilläsä pyyhällät mun ohi =) kukahan on seuraava mun ohittaja..
Minä se vaan haudon ja haudon..:D
Vällillä iskee jo pieni paniikki ettei vaan n.20 vuotinen kauhea synnytys kokemus toistu..:'(

Omaa vuoroaan kovasti odottava :popcorn:
Odottaja 40+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tuulias ihunasta poikavauvasta :heart:

Tsemppiä Odottaja 70 synnytyksen odotukseen :hug: toivottavasti sinulla kuitenkin synnytys menee hyvin :heart:
Täällä varmaan käy samallalailla että vaavi syntyy vasta lasketunajan jälkeen niin kuin on käynyt jokaisessa edellisessäkin jotka ovat syntyneet rv 41-42 aikana, enkä oikein osaa ees odottaa että tämä syntyisi just 18.2 =)

Mukavaa talven odotusta kaikille :wave:
äiskä ja villahousu 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: Odottaja 70



Odottaja......monesko lapsi.........la


Odottaja 70 (42)............1yht..........29.10.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)
äitiys ja onni......6.9.13 (13 pvää ennen LA)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (9 pvää ennen LA)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 31.10. (39+2))..poika (3060g, 51cm)


 

Yhteistyössä