Heippa hei kaikki masulaiset
Paljon onnea jo synnyttäneille!!!!!!
Pitkästä aikaa jaksan tänne kirjoittaa. Meillä on ollut koko perhe todella kovassa yskänuhakuumeessa. Itselläni oli niin paha tilanne, että yöllä pari tuntia yskittyäni revähti vatsan oikealta puolen lihas ja tuntui suonenvedon kaltaiselta kivulta hengittäessäkin. Mitään liikkeitä ei sietänyt pariin päivään ja yskiminen sattui niin kovin, että itku pärähti joka kerta. Avaavia lääkkeitä sain, jotka samalla myös helpottivat yskän provosoivia supistuksia, mitä oli siis valtavasti. Sinne sydämen rakenneultraan en päässyt ajallaan, sillä olin kuumeessa, joten lopulta viime viikolla sinne vyöryin. Silloin olin ekaa kertaa ylhäällä pariin viikkoon ja voitte vaan kuvitella mikä heikkoushiki koko ajan päällä. Lääkäri oli aivan ihana ja symppis! (kerrankin) ja ihmetteli toisten lääkärien lausuntoa jossa siis mainittiin kontrolliultrasta, mutta samoin kuin minulle silloin kerrottiin oli myös epkriisissä maininta, ettei mitään poikkeavaa ollut löytynyt mutta kontrolli tarpeen....lääkäri tuota kovin ihmetteli mutta tuli siihen lopputulemaan, että tarpeen tarkastus on. Kaikki oli kuitenkin juuri niin kuin pitikin, suonet, aortan kaaret yms. Itku meinasi tulla, onnesta
Mutta, vaavi osoittautu todella isoksi. Paino tuolloin eli tasan 33 viikkoa täynnä, olikin jo 2,6kg! Vastaa n. 36 viikkoista. Lääkäri tarkisti papereistani, että keskimmäinen lapsistani, joka siis syntyi viikolla 36 ja painoi tuolloin 4320g, oli ollut viikolla 32 sata grammaa painavampi eli samoilla käyrillä pojan kanssaa tämä vaani menisi. Juttelimme tovin vaikeasta synnytytksestä tuolloin ja siitä, kuin poitsu jäi kanavaan jumiin ja lopulta vielä olkapäästään. Lääkäri päätti, että menen seuraavan kerran polille viikolla 36 eli kahden viikon päästä. Jos vaavi tuolloin lähentelee neljää kiloa (niinkuin lääkäri epäili) niin käynnistys on edessä. Insuliinit aloitettiin ja tabulääkitys jatkuu. Olen tosi onnellinen, että lääkärinä sattui olenaan juuri tämä symppis, sillä olen ollut huolissani monesta asiasta ja kaikki asiat sain hänelle purettua ja hän KUUNTELI oikeasti. Ai niin, istukka oli noussut ja on tällä hetkellä 4,5 senttiä kohdun suulta pois eli alatie synnytys on siis mahdollista! Painoa mulle on tullut nyt sitten koko raskauden aikana himpun verran alle 5kg. Kohdun suu oli sormelle auki ja hyvinkin pehmeänä mennään. Se antaa tietty hyvät lähtökohdat, jos käynnistykseen tarvitsee lähteä (luulen tämän vaavin kyllä tulevan ilman käynnistystä ihan näiden suppareiden takia).
Mulle iski siis paniikki kun en ole mitään vauvalle laittanut valmiiksi. Nyt olen saanut vaatteet pestyä ja sängyn laitettua. Imetysliivit ja rintapumppu olisi hankittava ihan tässä piakkoin. Vaipat ja muut tarvikkeethan mieskin osaa ostaa
Mukavaa syyspäivän jatkoa kaikille!
Maisa ja vaavi rv 33+6