40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hei vaan kaikki odottajat täällä!

Tulin varovasti kurkkailemaan taas tänne pinoon,,, viimeks olin hiukan aikaa täällä pinossa parisenkuukautta sitten mutta pikkunen ei kuitenkaan jaksanut kauvan matkassa mukana :(
Mutta nyt olen taas saanut viivaa raskausliuskaan ja digikin näytti tänään 1-2 raskaana:heart: Vielä en kuitenkaan virallisesti kipua teidän pinoon vaan varmistelen että tämä matkustaja jaksaisi nyt pysyä matkassa mukana =)

Mukavaa iltaa teille kaikille täällä ja ehkä kohta vaihtelen ajatuksia teidän kanssa täällä :D:heart:
 
Heissan taas!

Taidan nyt kuitenkin jo pikkuhiljaa ilmottautua tännekin pinoon kun tänään liuska antoi jo hyvinkin lupaavaa kuvaa,,,



äiskä-73 5.lapsi LA 19.2.14
Oon vielä hiukan aikaa kahdessa pinossa että kaikki varmistuu näin alussa :)

äiskä-73 ja viidesvillahousu rv 3+4
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9.13/ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.2014
Alexa (40).................4...............21.12.13/ KOS
Joulu13 (40)..............2...............13.12.2013
Nicola73 (40).............2................5.12.13
äiskä-73 (40).............5...............19.2.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)


 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa takaisin listoille äiskä. Ihanaa saada sut takaisin tänne! :heart: Nyt kaikki menee hyvin ja ensi vuoden alkupuolella teille tulee nyytteröinen. :)

Katselin tuossa listaa päivittäessäni että nyt onkin aikaa seuraavaan LA:an - syyskuussa olis seuraava d-date. Sitten yks lokakuussa ja sit joulukuussa ropiseekin ihan hurjasti vauvoja. Harmi että asutaan vissiin kaikki ihan eri puolilla maata, niin ei pystytä näkemään kun kaikki kuitenkin ollaan sit samaan aikaan himassa.

Mulla on 6 viikkoa rakenneultraan ja ei yhtään jaksais odottaa. Olis niin kiva tietää jo kumpi tuolla masussa on plus et sit oltais jo puolivälissä. Mutta yks virstanpylväs olis tässä käsillä kuitenkin eli 2. kolmannes alkaa huomenna. :) Alkanut väsymyskin musta vähän helpottamaan. Oikea rinta on nyt kipeytynyt aika kiitettävästi ja alaselkä on kipeä. Toinen aika kummallinen juttu on että mulla on häntäluu kipeänä, mutta ehkä sillä ei ole mitään tekemistä raskauden kanssa. :D

Kivaa viikon alkua kaikille,
Sirppuliini 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Huomenta minunkin puolestani!! Ja äiskälle tervetuloa takaisin!!

Sirppuliini: olen Helsingistä, olenkin laittanut oletettavaksi synnäriksi Kättärin, kuten myös sulla.
Onkohan täällä muita pk-seudulta??

On: tänään siis mahdollista uutta kotia katsomaan! Jännittää! Ja huomenna np-ultra. Aika tyynellä mielellä olen sen suhteen nyt... Ei siihen voi stressaamisella vaikuttaa!! Tietäisi vain, minne tuon nuorimmaisen laittaa ultran ajaksi, kun olen lomalla hänen kanssaan... Ultra siis mulla Naikkarilla, vaikka olinkin toivonut paikaksi Kättäriä.

Huono olo jatkuu edelleen ja sellainen vetämätön olo. Mites muiden olot?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

T: Alexa ja Olio 12+1
 
Alexa Ainiin sä olet kanssa Hgistä! Kivaa, ehkä me saatais jotain tapaamista aikaiseksi kun talvella on muutenkin niin tympeetä ja se on sellaista kotona nyhjäämistä vaan. Katsotaan jos joku muukin tulis kaapista ja paljastais olevansa pk-seudulta. :)

Tää on tyhmä neuvo (koska olet varmasti tätä jo yrittänyt), mutta voisiko joku kaveri vaikka tulla töistä Naikkarille siksi aikaa kun olette ultrassa ja katsoo esikoista käytävässä? Mulla oli joskus "lastenhoitaja" mukana Femedassa kun kävin gynellä.

Meillä on kanssa ultrat Naikkarilla vaikka synnäri sit onkin Kättäri. Jotain neuvolan täti selitti, että Naikkarilla on paljon enemmän kapasiteettia ja mahdollisuuksia muuttaa annettuja aikoja kuin Kättärillä. Ja enemmän tilaa..? Vai muistankohan mä ton vikan kommentin väärin. Mä en siis tunne kumpaakaan sairaalaa sen kummemmin kun en ole aiemmin täällä synnyttänyt. Erilaisissa äideissä yks äityli synnytti Kättärillä niin katseltiin miehen kanssa minkä näköistä siellä on.

Sulla jatkuu huono olo edelleen.. Ei kiva. Luulis, että kohta alkais jo loppumaan - näin ainakin toivon. Se jatkuva huono olo on karmeeta. Niin helpolla päässy tässä raskaudessa kun sellaista ei ole ollut.
 
Äiskä-73:lle todella paljon onnea että tämä pikkuinen pysyy matkassa mukana!!!

Alexa ja Sirppuliini, mä olen Helsingistä myös, kunhan täältä tropiikista syksyllä palaan, ja olisi tosiaan kiva järjestää tapaaminen joskus talvella (huh kuulostaapa kaukaiselta)!

Mun olo on kohentunut selvästi, mutta kun joku oire katoaa uutta pukkaa päälle. Nenä on tukkoinen ja vaikeuttaa nukkumista.Sen verran on kuitenkin virtaa, että aloitin joogailemaan pitkän tauon jälkeen eilen. Latasin pari edullista ja kivanoloista videota netistä Yoga onlinesta. Suosittelen kaikille, jotka eivät pääse käymään tunneilla!
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Kivaa Nicola että sinäkin täältä päin! Olis tosiaan kiva nähdä kun ei mulla ole raskautuneita kavereita, jotka sit hengailis himassa kanssa. Edellisessä raskaudessa mulla oli monta kaveria, jotka sai vähän mua ennen tai mun jälkeen beben ja niiden kanssa sit kahviteltiin ja notkuttiin kaupungilla. Sellaista toimintaa olis kiva saada nytkin. :)

Odottaja sulla jo puoliväli! Ihanaa. Nyt sitten lähteekin nopeet viikot ja ennen kuin huomaatkaan niin olet finaalissa. :)

ON: Kuuntelin dopplerilla sykkeitä aamulla sängyssä ja esikko oli siinä kanssa kun tullaan yleensä joksikin aikaa hänen heräämisensä jälkeen meidän sänkyyn heräilemään/leikkimään. Ensin hän veti hirveät kiukut kun ei saanutkaan leikkiä dopplerilla vaan äiti käytti sitä, mut sit kun alkoi kuulumaan tumpsutus niin meni tosi tarkkaavaiseksi ja tuli ihan kainaloon kiinni ja kuunteli vakavana ja katseli sitä vehjettä. En tiedä mitä mietiskeli siinä. Mietin että olisko tullut joku etäinen tuttuuden tunne tai jotain omista masuajoista, en tiedä. Jännä hetki oli kuitenkin. Selitin siinä myös että siellä on sun pikkusisko tai -veli, mutta eihän tuo siitä vielä mitään ymmärrä. :)

Muuten ei mitään uutta auringon alla.

Sirppuliini 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
No niin naiset jokohan sitä pikkuhiljaa vois vaikka oikeasti ruveta uskomaan tähän tärppiin :) Kun on taas viiva näin hienosti vahvistunut :D



Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehkä sitten ens.viikolla kun teen uuden digin perjantaina vielä varmistelen ja sitten onkin vielä yks digi seuraavaan pe...

äiskä-73 ja viidesvillahousu 3+6
 
Keskiviikkoaamua kaikille!

Äiskä, ihanaa. Nyt vain tarrasukkia pienelle.

Alexa, minkäs ikäisiä sun muut lapset oli? Mä olin aika röyhkimys kerran keväällä. Otin 10 vuotiaani pois koulusta, että sain lapsenvahdin itelleni lääkärireissulle. Mulla ei kertakaikkiaan ollu muuta vaihtoehtoa. Ja vieläkin meinaa hävettää käytökseni. Lapsen kyllä lahjoin ruhtinaallisesti. Nooo, ehkä mä pääsen tosta vielä yli.

Nyt jos koskaan oon kateellinen Sirppuliinin kotidopplerille. Mulle nämä viikot np ultrasta vauvan liikkeisiin on piinaavia. Mä oon yrittäny rauhotella itteeni, et kyllä sielä masussa joku asustaa. Aivan kiristää sieltäsuntäältä, vihloo ja kipuilee. Kohtukin tuntuu hassun malliselta. Pitäis rauhottua.
Mullehan palas n. viikon ajaks pahoinvointikin ja sekin muka tarkotti jotain. Tyhmä taas.

Nyt tietää lapset kaikki vauvasta. Isommat arvas äitin isosta mahasta ja tämä 3 vee levittelee infoa nyt avoimesti. Mä oon niin häpi, ettei tarvinu sairaalaan tiputukseen, jolloin koko kyläyhteisömme olisi ollut tietoinen että TAAS se on raskaana.

Mitähän lie tänään värkkäis ruuaks, riisipuurolinjaa, helppoa ja edullista. Jep.

Hillakat 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Hei!

Mäkin oon miettinyt tota kotidoppleria... mistähän kannattas katella ja minkä hintasii ne yleensä on?

Täällä ei oikeestaan oo minkäänlaisia olotiloja paitsi tuo väsymys, mä meinasin pitää tän raskauden ihan omana tietonamme niinpitkään kun vaan mahdollista ja niin nuo lapsoset kauanko ne malttaa olla hiljaa kun saavat tietää ;) töihinkin ilmottelen vasta sitten viimestään kun on pakko, nyt kun olen kuitenkin vielä muutenkin kotona ensvuoden elokuuhun.

Täällä taitaa tulla ruuaks perunaa ja makkarakastiketta,,, :D

äiskä-73 4+0
 
Huomenta!!

Suosittelen kyllä tuon kotidobblerin hankkimista, mua se ainakin auttoi päivittäin kun epäilykset olivat kovat vauvan olemassa olosta ja voi kuinka ihana ne äänet oli kuulla :heart: nyt tosi harvoin kuuntelen kun liikkeet tuntuu jo niin selkeesti, ihana silti välillä kuunnella sitä jumpsutusta:D
Mies sen mulle tilas :heart: olon helpottajaksi (ja itsekkin tykkää kuunnella:D)

Äiskälle vielä kovasti onnea plussasta :hug:

Odottaja 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Huomenta :)

Tänään sain tiedon että veriseula sitten hälytti. Vaikka iän perusteella tuota tiesi odottaa, niin silti masentaa. Riski on kohdallani 1:200, joka on onneksi pienempi kuin pelkän iän antama 1:90, mutta kuitenkin samaa luokkaa kuin keskenmenon riski lapsivesipunktion jälkeen.

Maanantaina aika NKL:lle keskestelemaan asiasta, omaa kantaani en ole vielä muodostanut. Mitä muut tekisivät? Hyväksysittekö riskin vain menisittekö lapsivesipunktioon?
 
Joulu13 Mä en edelleen tajua tota että ikä hälyttää automaattisesti. Mulla saman verran ikää kuin sulla ja luku oli 1:7100. Ei kai sen pitäisi iästä automaattisesti hälyttää?

Oma mielipiteeni on se, että jos olisi hälyttänyt, niin olisin ehdottomasti mennyt punktioon, koska vammaista lasta en olisi synnyttänyt. Mielestäni se olisi väärin esikoista kohtaan jos lapsi todella vaikeasti vammainen (vammaisuusastettahan ei näe mistään) ja en muutenkaan haluaisi perhettämme siihen tilanteeseen.

Tsemppiä sinulle tilanteeseen. :hug:
 
Hei kaikille!

Joulu13: Pahoitteluni kärähdyksestä! Onneksi riski on kuitenkin kohdallasi pieni, mutta laittaa kuitenkin miettimään ja stressaamaan asiaa. Aikaisemmin olisin sanonut, että menisin itse punktioon heti... mutta eilisen ultran jälkeen päätös ei ole niin helppo. Päädyit mihin tahansa, niin erittäin paljon jaksamista :hug: !! Ja toki toivon, että kaikki on hyvin! Turvotustahan sulla (tai siis vauvalla) oli todella vähän. Sen olen täältä palstoilta lueskellut, että tuolla NKL:n sikiötutkimusyksikössä olisi todella osaava henkilökunta. Onneksi sait ajan nopeasti.

ON: Eilen siis eka ultra ja pieni Olio löytyi elossa! Sydän sykki hienosti, pää normaalin kokoinen ja pituutta oli hurjat 5,8cm! Kaikki näytti todella hyvältä, turvotus oli 1,3mm. Viikon sisällä pitäisi tulla veriseulan tulokset, sitä tässä jännitän.
Vatsan alue on nyt todella kipeä ultran jäljiltä. Kätilö joutui painamaan ja kääntelemään anturia KOVAA että sai tarpeelliset mitat otettua... Olio halusi vain kääntää kylkeä pois häiriötekijöistä.
Minun ja mieheni mielestä Olio näytti pojalta... saas nähdä mitä sieltä lopuksi tulee.
LA siirtyi päivällä, se on nyt 21.12.13. Tämä merkittiin myös äitiyskorttiin.
Lapsille kerrottiin eilen, hyvin ottivat asian vastaan. Kuopus kyllä pettyy, jos tulokas on tyttö, hän keksi pojalle jo nimenkin!
Rakenneultra on sitten 5.8.13 ja sitä ennen yksi neuvola.

Hyvää loppuviikkoa!

T: Alexa ja Olio 12+4
 
Hei taas,

Tuo yhdistelmäseulahan huomioi ainakin pk-seudulla verikokeen tulokset, niskaturvotuksen sekä äidin iän. Sekä neuvolassa että varhaisultrassa on varoitettu seulan todennäköisesti hälyyttävän ikäni takia. Mahdollisuus kromosoneiltaan terveeseen lapseen on minulla 99,5% seulan perusteella, joten aika luottavaisin mielin kuitenkin olen.

Varmuuden vuoksi kuitenkin taidan kallistua varmistamaan asian lapsivesipunktiolla, ihan sillä että riskien poissulkeminen rauhoittaa mieleni nauttimaan loppuraskaudesta.

Joulu 13, viikkoja 14+3
 
Moro!
Joulu13 :hug: ja voimia tulevaan.
Itsekkin varmasti menisin lapsivesipunktioon jotta saisin helpotusta juurikin tuohon mainitsemaasi mielen rauhoittamiseen, vaikka kyllä sitäkin jännäisin.
Tuo ikä on kyllä aikas hassu juttu, neuvolan täti ja lääkäri eivät takertuneet ikääni, vaan sanoivat että olen paljon paremmassa kunnossa kuin moni moni nuorempi, itse enemmänkin sitä tressasin, niskapoimuultrassa ultraaja sanoi vain että jos pelkästä iästä katsottaisiin niin häly kävisi mutta kun verikokeet, turvotus ja ikä laitetaan yhteen niin kaikki ok.
Taidan tässä meidän porukassa olla se vanhin=), en kyllä tiedä uskaltaisinko tehdä toisen heti perään jos flaksi kävisi...kunhan tämän raskauden ensin kunnialla läpi saan niiiiin onnellinen sitten olen:heart::heart:

Mites olette meinanneet tehdä, kysyttekö sukupuolen RU:ssa ja oletteko aikasemmin kysyneet???
aikasemmin en ole sukupuolta tiennyt ennen synnytystä, nyt ehkä haluisin tietää, toisaalta en tiedä haluisinko sitä kertoa kellekkään=)
Mies haluaa ehdottomasti tietää jo kumpi siellä on:D

Odottaja 20+2
 
terkut täältä ,äitipoli takana kaikki hyvin:sokerinmittaus jatketaan 3krt/vk. ,aamupalaa uusiksi leipää nostaa arvoja ja muutenkin en saa alas.Vauva tällä hetkellä pää alaspäin painaa kait niin alas joka tekee paineen tunne,3d kasvokuvan saatiin käsi poskella ihana :heart: Painoarvio 880g .kk päästä taas uudestaan ..
äitiys ja onni ja Pätkis 26
 
Kolmen viikon huoltoreissu läppärillä takana. Alkoi kyllä olla jo elämä hankalaailman.

Laitoin yksityisviestiä rivistä tuohon listaan, mutta se ei sitten liene koskaan tullut perille. En ihmettelis, vaikka netin pätkiminen olisi sen lähtemisen estänyt. Tässä olis riviä ihan tätä kautta.

Milla-Sofia...(41).....7. lapsi.........4.1.2014

Neuvolassa oli kaikki ok ja ultrassa oli ihanainen pikkuinen joka vastasi viikkoja. oireista ilta/yö kuvotus erittäin kotona ja maanantaina olisi edessä sokerirasitus. yöks sanon minä ja vapisen kauhusta jo valmiiksi. Lääkärinuevola heti seuraavalle päivää ja np-ultra 24.6. Veriseulassa kävininkin jo. Takaraivossa takoo pelko siitä, että kaikki ei olekkaan kohdallaan.

Kiitokset vain tervetulotoivotuksista näin myöhässä. Mulla nämä pikku termiitit teki läppärille kivat, ja sai tän totaalisesti hajalle. Ei riitä, että ohjelmisto sekaisin, vaan ihan kunnolla rikki. Jotenkin kaikista kosteussuluista huolimatta oli tölkillinen colaa saatu ujutettua läppärin sisuksiin ja kauniisti piiretty mustalla mainospiirtotussilla näyttöön mitä picassomaisepia koukeroita. ihan vähän vaille jäi huollon hinta siitä, että olis ollu järkevämpää vain ostaa uusi. en vain malttanut, kun tämäkään ollt mulla vasta kuin kolme kuukauta. Edellinen hajos menemällä kahtia. Se hajos kyllä vanhuuttaan ja putoaminen betonilattialle ei edistänyt millään tavalla sen kestävyyttä.

Mukavia vointeja kaikille :)

Milla-Sofia ja pikkuinen 10+5
 
Hei taasen kaikki!

Joulu13 :hug: tsemppiä tulevaan,,,

Alex ihanaa että ultrassa kaikki hyvin :heart:

äitiys ja onni hyvä että sokerit ok, varmaan ihuna 4d kuva pikkusesta :heart:

Odottaja 70 kyselin edellisessä raskaudessa sukupuolta ja varmaan nytkin taas utelen sitä =)

Tässä ois vielä tän aamun dippi satoa :heart:


äiskä-73 4+2
 
Tuo lapsvesipunktio on tosi henkkoht päätös. Siihen löytyy aina puoltajia ja vastustajia. Mä en keskenmenoriskin vuoks tekis mitään punktioita "varman päälle" vaan kyllä siihen tarvittais ne riskiluvut, aika reilut epäilyt sairaasta lapsesta. Ja sittenkin pelottais, kuten varmaan kaikkia.

Äiskä, lupaavalta näyttää dipit.

Mä haluaisin tietää sukupuolen, tai arvailut siitä. Mä oon aika epäluulonen noitten suhteen. Ainokainen poika oli selvästi poika rakenneultrassa, muita on arvailtu hamaan loppuun saakka. Mulla niitä ultria on tehty useita aikaisten supisteluiden vuoks.

Sadepäivän kunniaks, leipomispäivä. Leipätaikina nousemassa, lapset leipoo piirakkaa. Namsk
 

Yhteistyössä