40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Aurinkoista huomenta :wave:

Omaa napaa ja sis. valitusta: Mulla alkoi eilen päivällä päänsärky ja illalla syödessäni iltapalaa tuntui, että kohta tulee oksennus. Ei tullut ja sain jotenkuten nukuttua. Edelleen on kova päänsärky ja huono olo. Verenpaineen mittasin ja se on ok. Aivan järkky olo :$

Onneks ulkona on kaunis ilma, jospa tämä tästä :) Mä en ees suunnittele synnyttäväni vähään aikaan, kun ei oo minkäänlaisia supistuksia, ei mitään!

Pökön tyttö 38+3
 
Minä oon ollut niin "masentunut", väsynyt ja pahoinvoiva että ei ole jaksanut edes palstailla. Jännittyneenä vaan odotellut tätä päivää. Eilen kävin HCG mittauksessa ja kun tänään kuulin tuloksen reilu 157 000, ajattelin että selvä se, tää oli sit tässä (viikko sitten arvo oli jotain reilu 113 000), arvonhan piti nousta joka toinen päivä ja vieläpä tuplaantua.
No lääkäri ultrasi ja kohdun sisältä löytyi edelleen pikkuinen ja syke :heart: (koko vastasi 8+2)
Nyt kohdunulkoisesta ei ollut merkkiä (minulla ei ole ollut enää vuotoa eikä kipuja). Se jäi nyt sit vähän mysteeriksi mikä se viime kertainen löydös oikein oli.
Ensi viikolla uusi ultra, mutta siis raskaana ollaan. Itse ihmettelen tuota arvoa, että miten se ei ole noussut? Mutta hoitaja huuteli lääkärille sekä viime viikon arvon että eilisen ja ei lääkäri siihen kiinnittänyt huomiota?
 
mamuska7 arvoihin en osaa sanoa juuta enkä jaata ei minkäänlaista haisua omista lukemista minkään raskauden ajalta!
Hyvältähän tuo kuulosti että pikkunen oli kyydissä ja kohdun ulkopuolinenkin kentis poistunut, toivottavasti olosi paranee ja voit jo alkaa nauttimaan raskaudestasi:heart::hug:
jaksamista Pökön tytön loppu odotukseen!
joko sirppuliini löysit äänet??

Itsellä tänään neuvola ja puntari paukkuu..apuva|O

Odottaja 17+0
 
Heissan naiset. Jospas sitä tännekin ilmoittautuisi, kun kerta tällainenkin ketju on :) Luulin jo olevani ainoa 40+ odottaja, mutta onneksi sain huomata, etten todellakaan ole.

Odotan nyt seitsemättä. Vanhimmat lapset ovat jo aikuisia ainakin ikänsä puolesta ja kaksi heistä saa vauvan tämän vuoden elokuussa ja toinen syyskuussa. Minä olen siis mummuksi tulossa. Mietin vain mitä ihmettä teen odottajissa. Miten tässä nyt näin kävi. Mulla on neljä lasta edelliestä liitosta ja kaksi tästä uudesta. Siis kymmen vuotta vanhasta liitosta. Kolmaskin olisi, mutta hän oli liian sairas ja geneettinen keskeytys jouduttiin tekemään. Pienellä pojalla ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia elää kohdun ulkopuolella.

Nämä kaksi nuorinta tyttöä oli kovan yrityksen tuloksia ja oli hoitojakin apuna. Siksikin tämä raskaus nyt kummastuttaa. Ajatukset ovat harhailleet ties missä ja pelko on hiipinyt pintaan, kuinka jaksan, selviän, kykenen... Kaippa se on normaalia. Keskeytyskin käväisi mielessä ja ihan vakavasti sitäkin harkitsin. En pystynyt. En ole varma pystyinkö kokonaan edes ajatutasolla siihen. Tämä vain oli niin odottamaton juttu. Viimeksi plussasin kierrosta 41. jos silloin kuumeillessa, kun joku tuli sanomaan, että tää nyt vaan tuli sillai ettei edes yritetty, olisin ollus valmis nirhaamaan sanoja siihen. olin sata varma, ettei plussa vain tule tuosta noin vaan. Nähtävästi se on mahdollista.

Kaikki edelliset kuusi ovat kovati odotettuja, toivottuja ja suuniteltuja. Ehkäpä siksi tämä raskaus nyt hämmentää, enkä oikein osaa täysin nauttia iten, kuin ehkä pitäisi. oireita ei liiaksi ole. Huonoa oloa kesti viikon. Väsymys, rintojen arkuus ja ruokahaluttomuus vaivaa. Niin ja vessaravi. Mielessä on käynyt, että onkohan tuolla edes ketään. Ens maanantaina on eka neuvola ja varhaisultra. Jos sieltä ei löydykkään elämää, onko tämä ajatuteni sekamelsa siihen syynä. No ei se voi olla. En uskalla iloita, vaikka vähän ehkä tekisikin mieli. Menkattomuus ja migreenittömyys on jo mulle sellaiset ilonaiheet, että huh huh.

Jospas nämä ajatukset tästä selkiäisi. Ultran jälkeen on jo paljon "viisaampi".

Milla-Sofia 7+3
 
Pökön tyttö no onhan sulla LA:an vielä aikaa eli oottelehan kaikessa rauhassa. Kyllä se sieltä ulos tulee ennemmin tai myöhemmin. ;)

mamuska Ihanaa että ultrassa kaikki hienosti ja toisesta mysteerilöydöksestä ei ollut enää merkkiäkään. Näyttäisi siltä että raskaus jatkuu hienosti - ihanaa! :) En mäkään osaa noista hCG-arvoista sanoa kun niitä multa mitattiin vain muutaman kerran edellisen raskauden alussa kun halusin nähdä että se arvo ylipäätään nousee. Ehkä niitä arvoja ei enää kannata tuijottaa vaan keskittyä niihin ultralöydöksiin?

Odottaja mä en ole kauheasti jaksanut dopplailla enää kun ei sillä ikinä mitään löydy niin ajattelin antaa olla. Ei mua huoletakaan oikeastaan tällä hetkellä kun ei sille sit mitään voi jos joku on huonosti. Viikon päästä ultra ja siellä sit näkee mikä tilanne. (Mielialat siis näyttävät heittelevän aika hienosti laidasta laitaan... :D Yhdellä hetkellä varma et ei siellä mitään ole, yhtenä hetkenä ei huoleta mikään, toisena huolettaa kaikki jne. Perussettiä siis.) Sulla on kauhean paljon enemmän neuvoloita kuin mulla. :O Seuraavan kerran menen joskus rv 22 - 24.

Tervetuloa Milla-Sofia! Kiva kun löytyy uusia naisia joukkoon. :) Laitatko ikäsi ja lasketun aikasi, niin lisään sut listalle. Sulle on tullut sit todellinen ylläri-raskaus, onnea hirmusti siitä. Toivon ja uskon, että masussa on kaikki ok vaikka ei hirveästi oireita olekaan. :) Ei mullakaan ole ollut tässä raskaudessa paljoa oireita ja ainakin noissa kahdessa VU:ssa oli kaikki paremmin kuin hyvin. Mennään pystypäin vain eteenpäin ja uskotaan parhaimpaan kunnes toisin todistetaan, eiks niin? Tuossa mulla on itselläkin tosin opettelemista vielä.

Mä sain muuten neuvolasta viestiä, että labrakokeissa kaikki ok. Siinä luki, että vasta-aineita ei löytynyt joten jatkotutkimuksille ei ole tarvetta. Mä en oikein tajua tuota. Mun seulat on viimeksi otettu ulkomailla joten Suomen systeemi on hieman vieras ja olis kiva jos joku selvittäis sitä vähän. Eli siis siellä missä mä asuin ennen otettiin verikokeet ja sit mitattiin niskaturvotus ja niistä ja iästä laskettiin suhdeluku, joka kertoi mahdollisuuden siihen onko jotain hätänä vai ei. Se raja, jossa lisätutkimuksia suositeltiin oli muistaakseni 1:250 ja mä sain arvon 1:24500 - ei siis ollut mitään hätää. Suomessako ei saa mitään tuollaista? Olen hämmentynyt. Miksi sitä niskaturvotusta sit enää edes mittaillaan? En tiedä pitäisikö soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä.

Mulla oli hemppari 144 eli sama huipputaso jatkuu kuin ei-raskaanakin. Viimeksikään en tarvinnut rautaa ja toivottavasti en nytkään kun muutenkin meinaa olla maha kovalla.

Sirppuliini 11+1
 
Tere
labrakokeista ja NP-ultrasta tiedän vain että täälä ainakin yhtäaikaa laittavat ne jo kaavioon ja sit lopputulos on mikä on..
Juu, neuvola mulla ens kerran taas kesäkuun lopussa ja sitä ennen rakenneultra edellisellä viikolla,
sulla sirppuliini on kyl tosi harvoin neuvola. Ens viikolla sit pääset ultraan katsomaan taas kyytiläistä =)
Tänne ei ihmeitä kuulu, aikas normi olo, mahaa näkyy jo, painoo tullut alusta tähän asti alle 3 kiloa..kuvittelin pahempaa tulosta jotenkin niin iso olo=)
Milla-sofia, tervetuloa joukkoon, kiva huomata että meitä 40+ porukkaakin on enemmän ku kuvittelin itsekkin!
Hyvää viikon loppua kaikille!
 
Sunnuntai-huomenia!

Mä koitin pitkästä aikaa tänä aamuna dopplata ja heti löytyi syke. Vahvana ja kovana, noin 160 näytti olevan. :) Kyllä tuli hyvä mieli vaikka onhan mulla kohtukin kasvanut joten arvelin kaiken olevan kunnossa vaikka en olekaan sykkeitä kuullut. ;) Kivampi fiilis mennä ultraankin kun tietää että masussa on eloa. Potkujakin kuului pari eli sattui tosi lähelle anturia pikku kaveri. Mulla on muuten ihan poikaolo. Mites te muut, onko aavistuksia puoleen tai toiseen?

Sirppuliini 11+5
 
Aurinkoista sunnuntai-iltaa...
Varmasti olo sulla Sirppuliini helpottu kun sykkeen löysit onnittelut siitä:heart: minä päivänä menet ultraan?
Me puhutaan täysin että vauva olisi poika, ans katoo kuinka käy:LOL:, ihana sen joka tapauksessa on:heart::heart::heart: kovasti jo liikkeet tuntuu, ihanaa!!

Odottaja 17+5
 
Aurinkoista tiistai aamua..missä kaikki mammat luuraa??

Kuinkas Sirppuliini pysyt housuissas odottaessas huomista=)?
me taidetaankin sun kans poksua samana päivänä:)
Jokohan kohta saadaan Pökön tytöltä vauva uutisia:heart:

Odottaja 18+0
 
Odottaja en mä pysykään. :) Mutta enempi mua jännittää se että olen aikonut kertoa töissä ultran jälkeen ja en tiedä yhtään millainen reaktio tulee. Epäilisin että ei kovin positiivinen.

Ja juu, poksutaan samana päivänä kyllä. :)

Sirppuliini 12+0
 
Hei=)
Vihdoin maltettu tulla tuolta helteestä sisälle.
Eilen käyty äitiyspolilla ja lääkäri sanoi, että "periaatteessa voisi aloitella käynnistyksen, mutta odotellaan, jos käynnistyisi itsekseen". Ihme kyllä olen samaa mieltä, vaikka matkaan lähdinkin sairaalakassin kanssa :p
Mutta mutta....ensi maanantaina heti aamusta suoraan synnytyssaliin ja kalvot poks! puhki, jos ei ole sitä ennen älynnyt ulos tulla. Jeeeeeee:cool: Ihan melkein alkaa jännittämään.........
Olossa ei ihmeitä; ei supista ei niin mitään!!
Pökön tyttö 39+3
 
Huomenta

Täällä olen varannut eturivin paikan odotellessa Sirppuliinin uutisia:popcorn:
Onnen toivotukset matkaan mukaan:hug:
Miksi ei tulisi positiivista palautetta töistä:(?
Vain viisi päivää Pökön tyttö, vau=)

Odottaja
 
Terkkuja ultrasta! Siellä kaikki hyvin ja pieni huitoi ja jumppasi minkä kerkesi. Voi toista. :heart: Niskaturvotus oli 1,3 eli kaikki hyvin siltäkin osin - noin viikon sisällä tulevat sitten seulan tulokset.


Kerroin töissäkin uutiset ja ihan hyvin pomo sen otti. Mulla oli muutamia syitä miksi ajattelin, että palaute saattaisi olla vähemmän positiivista, mutta en halua niitä tässä julkisesti ruotia.
 
Laiska kun olen, niin kopioin tähän oman tekstini toisesta ketjusta...




--------------------------------------------------------------------------------







Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!!!

Lukemassa olen ajoittain käynyt, mutta kirjoittaa en ole oikein jaksanut. Minua vaivaa edelleen 24h kuvottava olo ja väsymys myös. Tissit huutaa hoosiannaa ja pissalla saa juosta jatkuvasti.
En myöskään oikein uskalla kirjoitella, kun pelkään niin hemmetisti uutta km:a tai pahaa kärähdystä np-ultrassa/veriseulassa. Tämä yritys on kuitenkin meidän viimeinen...

Lisää stressiä tuli tänään, kun sain veriseulan arvot (siis katsoin itse koneelta... ).
Arvot olivat: S-PAPPA 463.0 mU/L ja s-hCGBV/D 25.1 ug/l.
No, eihän nuo oikeastaan mitään merkitse ilman suhteuttamista niskaturvotukseen ja muuntamista Mom-arvoiksi... mutta googlettaminen on just tälläisen hermoilijan kannattavin toimenpide!!!

Onko muilla tietoa omista arvoistaan?? Ei siis niitä MoM-lukuja! Taidan mennä nukkumaan, olen niin hermona!

Anteeksi tosi paljon tämä valittaminen...

T: Alexa ja Olio 10+3, np-ultra 11.6 ja stressaa!!!!

Sirppuliini: Aivan täydellisen ihana kuva pienestä!! Ja turvotuskin oli ok!! Hienoa!

Pökön tyttö: ei kestä enää kauaa!!! Onnea jo tulevaan. Tulehan kertomaan kuulumisia, jos ja kun jaksat!

T: A+O
 
Viimeksi muokattu:
Alexa mulla ei ole omista arvoistani mitään hajua. Näin eilen, että kätilö katsoi niitä pikaisesti, mutta en ehtinyt itse niitä katsoa ja kun en ole terveydenhuoltoalalla, niin en edes tiennyt mitä katsoa. Odotan nyt sit vaan niitä tuloksia tulevaksi ja toivon parasta. Jotenkin sitä uskois että kun ei ollut turvotustakaan, niin saatais puhtaat paperit, mutta katsotaan nyt.

Harmi että olet noin hermostunut. :( Onneksi sulla ei ole ultraan enää kovin pitkää aikaa ja toivon mukaan siellä kaikki hyvin ja saat vähän alkaa rentoutumaan. Sulla on ainakin hirmusti oireita versus esim. minä. Mulla on tasan väsymystä ja vähän rinnat arat ja that's it. Ei mulla ekassakaan ollut megaoireita, mutta oli niitä nyt kuitenkin enemmän kuin nyt. Oireettomuudestahan minä sit vedin omat stressini, mutta eipä sekään nyt mitään huonoa sit tarkoittanut.

Pökön tyttö sulla alkaa olemaan tosi lähellä! Olen kyllä vähän kateellinen - täytyy myöntää. :) Olis niin ihana saada pikkuinen jo sylkkyyn. Onneksi loppuraskaus menee sit tosi nopeesti, ei meinaa perässä pysyä. Syksy siis vaan viuhahtaa ohi ja sitten toivon mukaan kaikki päättyy onnellisesti ja saadaan vaavi kotiin.

Mulla on ihan mielettömän kevyt ja helpottunut olo kun on saanut töissä kerrottua. Asia vaivasi mua ihan hillittömästi - sen huomaa nyt.

Ihanaa loppuviikkoa teille kaikille!

Sirppuliini 12+2
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
Pökön tyttö (41)..........4..............01.06.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9./ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.2014
Alexa (40).................4...............23.12.13/ KOS





Synnyttäneet:

 
Huomenta-päivää:cool:

En tiedä auttaako nyt kirjottamani höpinä sinua Alexa yhtään..:(
Noista arvoista en minäkään osaa sanoa yhtikäs mitään ja aikaisemmin kun olen ollut raskaana tuollaisia testejä ei ole ollut niin niistä on aikaa..
Fyysisesti olen tässäkin raskaudessa päässyt helpolla kuten aina muulloinkin , ei juurikaan minkäänlaisia oloja mutta huolissani ja stressannut olenkin kaikkien raskauksien osuudet NYT tässä raskaudessa ja itku tulee mistä milloinkin:'(
Alkuun olin huolissani että raskaudunko enää ollenkaan, sit kun näin kävi niin hätä oli kova onko siellä elossa kukaan, sit tulikin huoli NP-ultrasta ja nyt sit on päällä huoli rakenneultrasta, mielialat menee niin ylös ja alas ettei koskaan ennen:ashamed:
Koitan laittaa ikäni piikkiin osan huolista ja osa menee juurikin googlattamisen piikkiin sitä kun ei ollut silloin ennen..ja tiedän että tämä on myös meidän ensimmäinen ja viimeinen yhteinen, toista raskautta ei hermoni enään tällä iällä kestäisi ja tuskin raskautuisinkaan niin helposti..:(
Voimia ja jaksamista meille kaikille tässä ihanassa vuoristoradassa ja toivottavasti saamme ne ihanat vauvat vielä jokainen syliimme, siihen vain on pakko jaksaa uskoa!!!:hug::heart:
 
Perjantaiheipat!

Mä sain tänään kirjeen HUS:ltä ja siinä oli että seulan tulos normaali. Sitä lukua ei sit kuitenkaan saanut - olis ollut kiva tietää mikä se oli. Ehkä yritän neuvolasta udella sitä vielä.
Mutta hienoa että puhtaat paperit. Nyt sit vaan rakenneultraa odotellessa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Odottaja 70
Hei,

Liityn mukaan ryhmään. Olen 40v. toista lastani odottava nainen pk-seudulta. LA on 13.12.2013 ja viikkoja kasassa 12+1. Alkuraskauden ultrassa on käyty katsomassa että kaikki on kunnossa, np ulra ensi ke kättärillä.

Ikä taitaa painaa, koska olen tässä raskaudessa ollut aivan uskomattoman väsynyt ja voimaton. Myös aamupahoinvoinnista olen saannut kärsiä riitämiin. Odottelenkin toista kolmannesta alkavaksi, koska silloin olen päättänyt hehkua :)

Hyvät viikonloput kaikille odottajille.
 
Siis pikaistakin pikaisempana.

Nt ultra käyty, 1.2 ja veriseulan tulokset ens perjantaina. Vauva oli hieman viikkoihin nähden isompi, mutta huomenna se rv 12 täynnä.
Mun pahoinvointi otti ja pakkas laukkunsa, hyvä niin. Ruokaa ei edelleen tee erikoisesti mieli, mutta syötävä on. Palaan paremmalla ajalla, vieraita tulossa.
Hillakat
 
Hei vaan:wave:

Kuinkas olette jaksaneet näissä helteissä mahaa kasvatella? Tervetulotoivotukset uusille odottajille ja hyviä uutisiahan pinoon on saatu, hienoa:flower:

Omaa napaa: Järkyttäviä aaltomaisia nivuskipuja eilen ja tänään:kieh: Pistää ihan pysähtymään ja kyllä koskee. Siis oikeaan nivuseen! Eilen illalla supisteli jonkin aikaa kipeästi, mutta jotenkin vaan tiesin, ettei niillä vielä synnyttämään lähdetä...eikä lähdetty:LOL:

Nooh, maanantaita ootellessa........:popcorn:

Voikaa arvon ladyt hyvin ja paksusti, palataan asiaan:)

Pökön tyttö 40+0 POKS
 

Yhteistyössä