40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Täällä ollut voimattomia päiviä, väsyttää mielettömästi ja aamut alkanut oksentamalla sappinesteet ja limat ulos. Tämä aamu ollut ihan kauhea, yökkyyttää kokoajan. Jännittää niiiiiiin kamalasti. Eilen kävin mittauttamassa taas HCG:n, tänään saan vastauksen ja tänään myös ultrataan. Voi että kun nyt näkyis jotain enemmän. Ei kestä tätä epätietoisuutta.

PokS 6+0
 
Voi mamuska, tiedän niin tuon paniikkitunteen. :hug: sulle sinne ja hirmusti tsemppiä ultraan ja verikokeen tuloksiin. Mä toivon, että sullakin näkyy ultrassa ihana tuike ja saat vähän rentouduttua. Tuu sit heti kertomaan kuulumisia - kovasti jännittää täällä päässä että mitä näkyy. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Tänään siis 6+0 Ja nyt toi yökkäily ja oksentaminen ei ahdista niin paljoa kun tiedän että se on oikeasti raskauden oire. Ajattelin jo välillä että vaan jännitän niin paljon ja siksi oksentelen.
Mutta heti kun vähänkin nälän tunne tulee niin alkaa yökkäily.
 
Hei kaikille!!

Mahtuisiko tänne vielä mukaan yksi elämänkokemusta kerryttänyt odottaja?? Hieman varoen kirjoittelen, kun taustalla on km:ja, mutta pakko uskaltaa!
Odotan meidän neljättä lasta ja oli todella ihanaa löytää tälläinen ketju, missä muut ovat oletettavammin samalla aaltopituudella kuin puolta nuoremmat...:LOL:
Se on vaan oikeasti erilaista odottaa nelikymppisenä kuin alta kolmekymppisenä (ainakin omalta kohdaltani).

Pelkona persiissä on mahdollinen km ja isona peikkona np-ultra! Mites te sen läpikäyneet?? Selvisittekö puhtain paperein? Kävittekö veriseulassa? Ym.ym. kaikki kokemukset ovat erittäin tervetulleita... tietäisi vähän, että mihin varautuu. Minullahan tuo np-ultra tulee olemaan eka ultra.

Tässä näin pikaisesti alkuun, nyt lätkää katsomaan!

Alexa (40v.)/ 4.lapsi/ LA 23.12.13/ KOS

T: Alexa ja Olio 7+3
 
Iltaa ja tervetuloa joukkoonAlexa:wave:

Mulla NP-ultra oli kans eka ultra en käynyt VU:ssa. Np-ultraa pelkäsin ja odotin kovasti, verikokeitten tulokset vein samalla ultraan (onkohan tarkottamasi veriseula?)
iän perusteella seula olisi hälyttänyt(niinkuin kaikilla tän ikäsillä), mutta siis muuten pääsin läpi enkä joutunut jatkotutkimuksiin!
Seuraavaksi on mulla edessä rakenneultra ja se jännittää, siihen toki vielä aikaa.
Se on totta että on aivan erillaista odottaa 4kymppisenä kuin alle 3kymppisenä..=)
Mulla kanssa niitä pelkoja tulee ja menee.. nuorempana en edes osannu pelätä..olin vaan raskaana..=) miehen tuki on tosi tärkeä ja odotanhan meidän yhteistä unelmaa:heart:

Odottaja 70 15+1
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
Pökön tyttö (41)..........4..............01.06.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9./ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.2014
Alexa (40).................4...............23.12.13/ KOS





Synnyttäneet:

 
Tervetuloa Alexa minunkin puolestani!

Mulla on nää molemmat lapset tehty myöhään - sain ekan 38-vuotiaana. Silloin ainakin selvisin seulasta puhtain paperein, riski oli 1:24500 eli ihan minimaalinen. Ei ikä suoraan tarkoita, että asiat menis huonosti. :) Mulla ei siis ole kokemusta nuorena odotuksesta/synnytyksestä joten en tiedä miten paljon helpompaa tai erilaista se olisi silloin ollut.

Mulla on kanssa ennen ekaa pari km:eek:a joten kyllähän se nytkin on mietityttänyt. Jotenkin kun aika vaan kuluu ja homma jatkuu, niin alkaa vähän luottamaan tähän raskauteen. Mutta eipä se 12-viikon rajapyykkikään välttämättä sitä tarkoita, että kaikki menis hyvin joten pakkohan se on vaan uskoa ja luottaa kunnes (toivon mukaan ei) toisin todistetaan. Mulla on np-ultra rv 12+2 eli siihen on vielä vähän vajaa kolme viikkoa odotettavaa. Tekis vielä mieli käydä yhdessä VU:ssa ennen sitä mutta en taida viitsiä maksaa siitä.

Oireita ei kovin kummosia ole - rintoja koskee ja kohtua pakottaa ja väsyttää. Siinäpä se. Ei oo juurikaan huonoa oloa ollut - ekasta oli kuvottavaa oloa aika monta viikkoa ja monet ruoat eivät maistuneet jne. Nyt ei ole mitään tuollaista - todella normaali olo. Ja se on tietty sit vähän huolestuttanutkin.

Hyvää perjantaita koko poppoolle! Mä olen töissä tänään, mutta aika hiljaiselta vaikuttaa toimisto - on aika moni tainnut jäädä tänään himaan.

Sirppuliini 9+3
 
Pökön tytön tilannetta olen minäkin miettinyt!

Sirppuliini esitänköhän nyt tyhmän kyssärin =) mutta mutta..
onko dopplerin käytöstä mitään haittaa tai onko siinä jotain sääntöä kuinka paljon ja usein sitä saa/voi käyttää??
Kerro vain kaikki tietosi..hiukan olen googlannut aiheesta...tuo doppler kun on mulle aivan uusi "tuttavuus" :D

Odottaja
 
Hei vaan pitkästä aikaa:wave:

Täällä näköjään oltiinkin jo "huolissaan" minusta :LOL: Olen aina välillä käynyt pikaisesti lukemassa teidän kuulumiset, mutten ole itse kirjoitellut. On olevinaan niin paljon hommaa koko ajan :D
Maanantaina rv. 36+2 kävin äitiyspolilla tarkastuksessa: pissa puhdas, verenpaineet hyvät, käyrä hyvä (yksi hieno supistuskin piirtyi käyrälle) ja painoarvio n. 3,2kg eli aika mötikkä taitaa olla tulossa......Verensokerit pysyneet nyt oikein hyvinä, ei tarvis mitata kuin kerran viikossa, mutta oon mie 2-3krt/vko mittaillut.
Kovasti täällä jo vauvaa odotellaan, saas nähä milloin suvaitsee saapua =) Kaikki on muuten valmiina, mutta sairaalakassi on pakkaamatta. Kovasti on veikkailtu perheen kesken milloin pikku-ukko syntyy, mutten kyllä nyt ihan vielä usko syntyväksi. Edelliset syntyneet: 39+0, 41+0, 40+4.

Pökön tyttö rv. 36+6 (huomenna poksuu :whistle:)
 
Odottaja enhän mä ole mikään doppler-asiantuntija, joten googleen ja tutun kätilön kanssa jutteluun pohjautuvat mun tiedot. :) Olen ymmärtänyt laitteen olevan turvallinen ja koti-doppler on heikkotehoisempi kuin neuvolan vastaavat enivei. Tutun kätilön mukaan ongelma on se, että laitetta ei osata käyttää oikein - hermostutaan kun ääniä ei kuulu ja panikoidutaan tai luullaan omia sykkeitä vauvan sykkeiksi tilanteessa jossa vauva on kuollut (kyllä, hän on ollut todistamassa tällaista tilannetta :(). Tuossa pitää siis miettiä kestääkö pää jos ei jonain päivänä löydäkään sykkeitä plus kandee netistä kuunnella tarkasti miltä eri äänet sieltä kuulostaa. Mulle laite tuo turvaa alkuraskaudessa, koska en halua toimia alkion/sikiön ruumisarkkuna jos jotain menee pieleen. Lähinnä siis kkm:a tarkoitan.

En tiedä vastasinko kysymykseesi. :)
 
Kiva Pökön tyttö että tulit kertomaan kuulumisia! Ja kiva kuulla että kaikki hienosti siellä - pieni kademieli täällä kaihertaa kun olis kiva itsekin olla jo noin pitkällä. :) Sulla enää pikku loppukiri ja poitsu on kainalossa. :heart:
 
Jep Sirppuriini hyvin vastasit kysymykseeni, kysyin sitä sinulta kun tiesin että sinulle ehkä hiukan tutumpi vekotin kuin minulle..luulisin ainakin..=) ja kiitoksia vastauksesta.
Itse en edes yritä niitä ääniä löytää, sen tekee mies ja on löytänytkin aina hyvin=) se on muutenkin minun se "järjen ääni" ja rauhoittaja tilanteessa kuin tilanteessa:heart:!

Vautsi vau Pökön tyttö, kohta vaavi sylissä:heart:! hiukan vihreäksi minutkin vetää:LOL:
 
Mä oon jotenkin paljon kärsimättömämpi nyt kun viimeks ton dopplerin kanssa. Jos ei heti suunnilleen kuulu mitään ni antaa sit olla. Viimeks etsin niin kauan että löytyi. En ole siis vielä mitään kuullut ja ilmeisesti en ole kovin huolissanikaan kun en jaksa liiemmälti etsiä. Viimeksi tosin kuulin ekan kerran 9+3 eli eipä sieltä vielä välttämättä mitään kuuluiskaan.

Sirppis 9+4
 
Hyvää lauantaita kaikille :wave:

Tänään yksi merkkipaalu saavutettu: rv. 37+0. JEEEEEE:cool:
Ja jalat on aivan järkyttävän turvoksissa....Muuten eka raskaus (ja vika :LOL:), kun turvottaa. Kohta aattelin lyllertää pihakukkaostoksille!

Pökön tyttö rv. 37+0
 
Pökön tyttö sulla jo rv 37 lähti liikkeelle ja mä odotan sitä kun tiistaina alkavat kahden numeron viikot. :) Vähän on eri skaalassa nää meidän jutut.

Mä olin törkeen turvoksissa ekastakin ja odotan että sama ralli tulee tästäkin. Dislike. Mulla tuli sen järkyn turvotuksen seurauksena myös rannekanavaoireyhtymä, jonka mielelläni jättäisin kokematta uudestaan.
 

Yhteistyössä