40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Vihdoin koneelle

Äiskälle pahoittelut. Täytyy myöntää, etten oo koskaan ajatellut, että raskaustestien viivojen vahvuudella olisi vielä merkitystä plussaamisen jälkeen. En oo niitä ite siis koskaan seurannut. Sulla on kuitenkin asenne kohdallaan, uuteen yritykseen tsemppiä!

Ultrissa ootte jo käyneet ja sydänääniäkin kuultu. Ihanaa. Mä käyn joku päivä neuvolassa kysymässä, jos kurkattais,näkyykö mitään. Mulla tää raskaus alkaa vasta np ultran jälkeen, kuten muissakin. Todellisuus raskaudesta. Oireet on vain kestettävä ja kun sen pienen näkee, voi ajatella siihen olevan hyvä syy. Hullua, mutta totta.

Etoo, yököttää, mikään ei maistu, ei oo himoja. Tänään toinen akupunktio. Ensimmäinen oli ihana, pahaolo oli tipotiessään hetken. Toiveet on korkeella, et tehoaa oksentamiseen. B-vitamiinia oon napsinu ja primperanit vielä odottaa sitä kamalaa oloa.....

Kiloista, aika paljon meille kaikille vain vain tullut, mullekkin n 15kg ylimääräistä. Mä en loppuraskaudessa pysty hillitsemään syömistäni millään tavalla, joten.

Late lammas pyörähti kakkosella. Se on pakko kattoo. Moi.
Hillakat rv 6
Uiiii, siellä toinen joka tykkää Late Lampaasta:heart:;)
..mie sitä aamusta täällä koirasten kera aina kattelen ja ittekseni naureskelen:D
 
Kiitos ihanista sanoista Odottaja. :heart: Eihän tässä hätäily mitään auta eli ei passaa muuta kuin odottaa ja jos on mennäkseen kesken, niin se menee vaikka mä päälläni seisoisin. Epävarmuus tosiaan kuuluu tähän alkuraskauteen - siitä ei pääse yli eikä ympäri. Sehän on selvää kun ei sitä vauvaa nää eikä kuulu. Oireitahan voi olla vaikka kaikki ei oliskaan hyvin.

Mä jo mietin, että milloin sen dopplerin viittis kaivaa esiin. En usko että itse saan ääniä kuulumaan ennen rv9 kuitenkaan eli ihan turha alkaa yrittämään ja hikoilemaan sen kanssa turhan aikaisin. Mutta kun on kärsimätön ja mieli tekis ja se tumpsutus on niin ihanaa kuulla. Vähän reilun parin viikon päästä vois yritellä jos nyt huomenna ultrassa kaikki hyvin.

Pitäisiköhän meidän lista muuten siirtää tänne loppuun. Done.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73 ja TR



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2...............Kättäri/10.12.13
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
Pökön tyttö (41)..........4..............01.06.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
TR (44)....................4................05.12.13
äitiys ja onni (40)......3...............Tays/19.9.




Synnyttäneet:

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Sirppuliinille huomiselle ultrareissulle:kiss::heart: ja toivon että siellä pikkisenpupsutteleisi vahvasti.:)

TR hei ihuna!!!

Ihanaa, siulla siellä jo tärppi käynynnä toistamiseeen..kunpa pikku "Elvis" nyt olisi tiukkaan tarrannut kotipesäiseensä ja sinähin pienenäänet kuulisit vihdoin.:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini ja TR
TR
Mur-Mur, joo, nyt on siis sormet ja varpaat ristissä täällä :) Perjantaihin pitäis vielä kärvistellä, oon kyllä melko levollisin mielin, koska oireet ainakin on taas vahvistuneet, vähän väliä on huono olo ja heikottää, ei eilen oikein jaksanu tehä pihahommiakaan. Otti päähän kun keli oli mahtava, ja tuntui, ettei jaksanu haravaa heiluttaa kuin pienen hetken...:D

Kun täälläkin saa lukea puolet nuorempien naisten keskenmenoista ja lapsettomuushoidoista, niin sitä on melko nöyrin ja pelonsekaisin mielin, voiko olla, että tällanen "täti-ihminen" taas näin helposti vauvan saa, on kyllä suuri ihme ja onni, pakko sanoa!

Hei ulkona paistelee taas, nyt äkkiä happihyppelylle :D Hiljasta pitelee täällä, mut jos se kesää kohti vilkastuis ja saatas lisää oottajia tänne tätikerhoon!

TR ja "Elvis" <3
 
Sängyssä, vaakaatasossa on hyvä olla. Eilen turvauduin ekaan Primperaniin ja tekihän se kutaa olotilalle. Aamulla nappasin yhden tabun kuuden pintaan ja tuos iltapäivällä huomasin, että pitäis ottaa toinen. En ottanut, kärvistellyt oon ja hyvä niin. Päivä kerrallaan on mentävä.

Meillä on neuvoloita vähän, miten ite haluaa. Tää eka neuvola on mulla vasta toukokuussa, vko ennen np. Niitä kauhukuvia keskenmenoista ei mulla oo ollu, ennemminkin painajaisia turvonneista sikiöistä, joilla ei elinmahdollisuuksia. Sit pyörin sängyssä monta tuntia, unta etsien. En oo keskenmenoa kokenut, toivotaan, ettei nytkään. Viikot menee vain hurjan hitaasti. Tää oksentamisen pelko vie multa mehut. Psyykkistä tiesti tääkin.

Sirppuliinin ultrakuulumisia oottelen myös, ihana myötäelää toisen kutkuttavaa olotilaa. Kohta se on itelläkin eessä.

Vanhimmalla kova flunssa ja koulusta on huomisen pois. Punkkipiikkiäkään en pistättänyt, saa parantua ensin tyttönen. Mä oon mukuloille kaikille sellaiset ottanu, kun asustellaan rannikkoseudulla ja sisämaata kohti nuo taudinpesät on liikkeessä.

Nyt sain räkäisen tytön unikaveriks, arvatkaa kuka sairastuu seuraavaks!!
Hillakat
 
Huomenta:wave:

Sirppuliini täällä jo jännitän sun ultra kuulumisia :popcorn:, miljoona x :hug: ultraevääksi
ultramatkallesi:heart:

Hillakat kyllä joudut koville, aivan outoa mulle, joudutko oleen sairaslomalla alusta
loppuun?? voimia:heart:

äititys ja onni hieno homma että löysit seuraamme, tervetuloa!:wave:

Kiitokset täältäkin mur mur liimasta ja tarroista niitä kaikki tarvitsemme:heart:

Itsellä hyvä olo ja ajattelin mennä tänään salille, viimekerrasta jo viikko..

Sadepäivää kaikille!

Odottaja 13+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR
Tervetuloa äitiys ja onni! Kiva että löysit tiesi tänne.

Mulla VU takana ja siellä se pienenpieni papunen sykki. :heart: Koko vastasi 6+6 eli just hyvin. Noin pientä on niin vaikea mitata. Kaikki siis niin hyvin kuin tässä vaiheessa vaan voi olla. Nyt pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin loppuun saakka. :)
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur* ja TR
TR
Tervetuloa Äitiys ja Onni :)

Sirppuliini, ihania uutisia sulle, varmasti on helpottunut olo nyt! Ylihuomenna sitten mulla se toinen kerta, jotenkin olen rauhallisilla fiiliksillä, oireet on vahvistuneet niin selkeesti, eniten ottaa aivoon, kun mun pitää kiukutella miehelle! Voi sitä raukkaa...mutta pyydän kyllä anteeks aina välillä, väsyttää koko ajan enemmän ja huikeen kauheita yrjöoloja tulee vähän väliä. Selkeesti painottuu aamupäivään (jostain syystä vasta aamupalan jälkeen pahin olo) ja sitten jos otan päikkärit, niin sen jälkeen oksettaa, outoa!

Mäkin käyn sen kaksi kertaa viikossa salilla, ja tässä raskaudessa oon päättänyt käydä ihan loppumetreille asti! Viime raskaudessa aloin "löysäilemään" ihan turhaan siinä 20. viikon jälkeen ja keskityin jäden syöntiin...no se sitten kostautui niillä 16 raskauskilolla ;D Salin lisäks sitten pari kolme vaunu- tai sauvalenkkiä viikkoon, niin pitäis kyllä olla ok. Tietty omien tuntemusten mukaan mennään. Mahtavaa kyllä kun nyt tulee kesä sopivasti tohon kohtaan odotusta, niin ulkoilu on mielekästä. Loppuraskaus sitten mennäänkin marraskuun synkkyydessä :D

Jakselkaahan tätsykät ;D

TR ja "Elvis" (jännää kuulla se millä viikolla tässä nyt oikein sitten ollaan pe, jos nyt ollaan millään...hui)
 
TR reipas olet kun jaksat liikkua. Mulla on niin hirvee kiire töiden kanssa ja uuden kämpän kanssa plus että väsyttää niin pirusti, että en tee yhtään mitään. Ja senhän sit tietää mitä se tietää vaa'an neulalle. Ei ainakaan mitään hyvää.

Mulle ei kyl tullut mitenkään helpottunut olo - melkein päinvastoin. Tähän saakka saattoi ajatella, että ei siellä välttämättä ole mitään. Nyt kun tietää että kyllä siellä on, niin nyt myös tietää että kokee oikean "menetyksen" jos menee kesken. Vähän vaikea pukea sanoiksi näitä fiiliksiä, mutta nyt pelottaa/jännittää paljon enemmän kuin ennen eilistä. Nyt tästä raskaudesta haluaa pitää ihan kynsin hampain kiinni kun tietää että pieni ihmisenalku tuolla sykkii ja kasvaa ja tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa "varmoille viikoille".

Mietin vähän, että kävisin työpaikan tarjoamalla ilmaisella gynekäynnillä viikolla 9, niin näkis vielä silloin että kaikki on hyvin. Rv8 on niin isojen riskien viikko, että jos siitä yli pääsee, niin se on jo iso askel oikeaan suuntaan.

Että näin täällä nyt - paljon negatiivisemmissa tunnelmissa kuin ennen ultraa. Aika hassua.

Katsotaan miten sun fiilikset keikahtaa perjantain ultran jälkeen. :)

Sirppuliini 7+1
 
:wave:Ensin päätin etten liittyisi vielä mihinkään odotuspuolen ketjuun. Vaan jotenkin kaipaa "tukea" tälle olotilalle ja tuntuu hullulta tuolla kuumeilijoiden puolella kauheasti raskausoireista/oireettomuuksista kirjoitella, kaikki ei välttämättä tykkää.
Melkein viikon ajan on testejä dippailtu ja viivoja tiirailtu eri valossa ja kumma juttu lopulta se "viivanpaikka" vahvistui plussaksi:D
Huomenna tulee viikko ensimmäisestä testistä ja huomenna menen HCG mittaukseen. Jännittää toooosi paljon. Minulla takana useampi keskenmeno ja myös kohdunulkoisia ollut, viimeisin oli viime syksynä.
Tuossa helmi-maaliskuussa vetäisin super dieetin, jossa menin ketoositilaan ja luulinkin että kroppani sekosi ja oireet johtui jostain muusta kun raskaudesta (aamupissa alkoi haisemaan oudon makealle, jatkuva jano, väsy, hiotus....) vaan tais mennä kroppa sekaisin kun tällä vanhalla iällä hormoonit sekoittuu raskaudesta. Kroppa varmaan odotti vihdevuosia, niin mitä tapahtuikaan, pieni piipiäinen asettui taloksi. :heart: Nyt vaan pitää toivoa että pysyy kyydissä. Alkaa toi biologinen kello sen verta tikittään ja en tidä kestääkö pää enää jos tämä ei onnistu, jaksaisinko enää yrittää?
Mutta siis toivottavasti saan liittyä ja pysyä ketjussanne monta monituista raskauskuukautta :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini ja TR
Sirppuliini hirveesti kauheesti kamalan paljon onnitteluja iloisista VU kuulumisista=)

Nyt sit on vuoro peukuttaa onnea TR:n perjantain ultraukseen!!!

Tervetuloa mamuska porukkaan mukaan:wave:!

Itsellä ihan normaali olo aivan kuin ei raskaana olisikaan, mut kai tää on sitä keskiraskautta mikä on helpointa ja jolloin kukoistaa?! =)

Vointeja kaikille!

Odottaja 70
 
  • Tykkää
Reactions: TR ja Sirppuliini
TR
mamuska7, tervetuloa ja oikein kovasti onnea ja niitä paljon puhuttuja tarrasukkia (inhoon tota tarrasukkatoivotusta kyllä jostain syystä...) :D Tosiaan, kiinnostaa kovasti tietää minkä ikäinen olet ja onko sulla ihan ensimmäinen lapsi kyseessä? Nyt on kyllä täällä oikein todella kaikki varpaat ja sormet ristissä, että sulla kaikki menis nyt hyvin! Hassu juttu; mä olin Jutan kuuden viikon superdieetillä myös tossa kun plussasin, tai ihan viime metreillä! Ajattelin, etten ainakaan ton dieetin aikana plussaa, mutta toisin kävi...vedin kyllä kaikenmaailman rasvanpolttokapselit ja latarit naamaa myös, mutta lopetin tietty heti kun plussasin, SILTI nyt mietin, ettei kai niistä ole ollut alkiolle mitään haittaa, no, turhaa tuo. Mä pudotin tossa kuudessa viikossa viis kiloa ja se oli myös mun tavoite, olen superrrrtyytyväinen tohon saavutukseen ja vielä tämä raskauskin kiitoksena kaupan päälle :)

Ylihuomista odotellen: TR ja "Elvis"
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini
Eli39-v, kuudes lapsi LA (näillä näkymin) 1.1.2014

Eli lapsi olisi minulle kuudes, miehelleni kolmas ja meille ensimmäinen (ja viimeinen) yhteinen :heart:
Viime kesänä tulin "vahingossa" raskaaksi (kierukka irtosi itsestään) eli raskaus yllätti täysin. Raskaus oli kuitenkin katastrofi, HCG nousi, mutta kasvattelin vain mustaa möykkyä kohdussani sekä oikean puolen munasarjassa kipeää isoa kystaa. Lääkärit olivat ihmeissään, kun sikiötä ei löytynyt mistään ja arvo vain nousi nousemistaan, mitään vuotoakaan ei ollut. Lopulta jouduin kaavintaan ja leikkaukseen. Voitte vaan kuvitella miten raskasta se oli henkisesti. Mutta siitä kun toipui, niin vauvakuume jäi niin kovasti päälle. Haluan ainakin kokeilla suodaanko meille se yhteinen käärö, joka olisi meillä aina :heart: (Välillä noiden muiden lasten kohdalla melkosta säätämistä (varsinkin juhlapyhät) ovatko meillä vai isällään/äidillään)
Riskiraskaushan tää on sen tiedostan, ikää alkaa olla, mulla riski saada herkemmin laskimotukos ja lapsi ei välttämättä ole terve (minulla yksi keva-lapsi), mutta minkäs teet. Pitäis alkaa odottaa niitä viihdevuosia vaan tässä halutaankin sekottaa kroppa raskaushormooneillla :D
 
TR Millon sä olit sillä Jutan dieetillä ja missä ryhmässä? Olitko siellä keskustelupalstalla?
Minä lopetin niiden rasvanpolttopillereiden syönnin heti kun bongasin oviksen, samoin latausjuomien ja palautusjuomien. Vaikka en enää "Juttaile" kirjaimellisesti, mutta jatkoin kuitenkin treenijuomien käyttöä. Viime viikolla ihmettelin salilla kun syke oli niin korkealla ja tuntu että heikottaa kokoajan, no sitten testasin torstaina ja testi näytti plussaa. Liekkö sykkeen nousu olisi voinut johtua jo raskaudesta? Nyt mietin että uskaltaako noissa kahvakuulissa ja cirquitissa käydä? Kaipa? Tekee kevyemmin jos alkaa heikottaa. Pitäis myös selvittää voikoesim palautusjuomaa käyttää. Minä ole niin arka käyttämään mitään "ylimääräistä", jos en tiedä varmuudella onko siitä haittaa. En halua millään tavalla vaarantaa lapsen terveyttä. Nytkin on hiivan oireita, en vaan uskalla työntää tota kapselia, vaikka apteekissa sanottiin että voi käyttää raskaana ollessa. Haluan odottaa tän päivän HCG tuloksen ja samalla kysyn hoitajalta voiko varmasti tuon lääkkeen käyttää.
Eilen iski mieletön vihreiden oliivien himo. Salaatissa sattui yksi tulemaan suuhun ja voi taivas että maistui ihanalle. Ei muuta kuin piti ottaa jääkaapista koko purkki ja syödä suoraan purkista.

Minä muuten uskon että mulla autto toi "kehon puhdistus", vitamiinien syönti, liikunnan tulo elämääni, kun raskauduin niin helposti. Kyllähän dieetin kautta avautui ihan uusi elämä.
 
Viimeksi muokattu:
TR
mamuska: olin siinä joka loppu huhtikuun alun kieppeillä, en tarkkaan muista pvm. Mäkin noudatan aika pitkälti samoja ruokaohjeita edelleen, toki oon lisännyt kaikenväriset vihannekset mukaan ja leipää vähän jne. Ja kyllä mä välillä herkuttelenkin, koitan pitää kuitenkin suhteellisen tiukkaa linjaa...katotaan miten käy ;D

Et kyllä ole mitenkään "vanha" vielä! Siis varsinkin, kun sulla on lapsia ennestään. Esikoisen saaminen nelikymppisenä on isompi riski. Mä oon sentään tänä vuonna 45...enkä tunne itteeni ollenkaan vanhaks! Oisko se sitten toi nuori mies joka pitää nuorena, ehkäpä! Mulla oli edellisessä synnytyksessä ihana kätilö; kertoi itsekin saaneensa lapsen reilu nelikymppisenä, ja ei oo kuulemma vaihdevuosista ollu tietoakaan, tekee siis hyvää naisen hormonitoiminnalle tää vauvaantuminen kypsällä iällä :D

Mutta niin, mähän en tiedä mitään mistään ongelmista, mulla on kaikki mennyt kuin unelma tähän asti ja olen tullut helposti raskaaksi...nyt sitten aikas paljon jännittää se huominen ultra.

Tänään taas salille, eilen meni puol pussia sipsejä...HYI mua, en ees yleensä tykkää sipseistä, ei tajuu mikä muhun iski. Nyt on sit silmät turvoksissa siitä suolan määrästä ja kauhee morkkis :D

TR ja "Elvis"
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40).............2..............10.12.13
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
Pökön tyttö (41)..........4..............01.06.13
HillaKat (39)................6..............12.12.13
TR (44)......................4..............05.12.13
mamuska7 (39)............6..............1.1.2014



Synnyttäneet:

 
Nonni, lista päivitetty.

Hitto päätä särkee taas - olikin monta päivää särkemättä ja mä jo toivoin et josko olis ollut siinä. Mut ei.

Varasin sit viel ultran rv8+6 et näkis vielä silloin onko kaikki ok. Tuli myös kutsut kunnan ultriin. Eka on 12+1 ja toinen 20+0. Onpahan jotain mitä odottaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: TR
TR
Mulla ois sit se rapiat 300 egee menny varhaisultriin huomisen jälkeen...mutta oma pää tyhmä pää kun piti niin aikaisin mennä siihen ekaan ultraan...

Mamuska: olin joo sillä keskustelufoorumilla, kuuluin siis myös 1. ryhmään, mut en kauheesti sinne kirjotellu kyllä, en ollut myöskään siinä Tampereen tapaamisessa, olitko sä muuten siellä? Jännä juttu on, ettei mun paino selkeestikään enää "halua" laskea paljoakaan alle 70 kgs (olen 168 cm), ikä on kyllä selkeesti tehnyt tehtävänsä. Mut oon tosi tyytyväinen jos normioloissa, siis ei raskaana, toi paino huitelee tossa n. 70 kilossa, oon melko harteikas, en siis missään nimessä mikään hentonen nainen :D Senkin takia, että olen näinkin atleetti ruumiinrakenteeltani, kummastelen sitä, että musta putkahtelee alle kolmekilosia vauvoja vaan. Ekat kaksi tyttöä oli reilusti yliaikaisia ja kummatkin tasan 2,8 kilosia! Tää kolmas tuli laskettuna päivänä ja oli 2,7 kilonen. Isäkin on vaihtunut välissä, eikä silläkään ollut merkitystä asiaan. Mutta, en valita, oon päässyt synnytysten suhteen suhteellisen helpolla!

Miksi Sirppuliini meet vielä tohon ultraan? Sullahan oli kaikki tosi hyvin viimeksi kuitenkin. Oliko se minkä hintanen se ultra sulla muuten?

TR ja "Elvis"
 
TR En päässyt minäkään siihen Tampereen tapaamiseen. Ykkösissä olin minäkin ja facessa kuulun siihen ykkösryhmäläisiin, oletko sinä siellä?
Minä kirjottelin yhdessä vaiheessa aika paljon sinne keskustelu foorumille, loppuajasta en sit enää niinkään, kun oli toi faceryhmä.
Mulla pienin vauva ollut esikoinen 3600g ja isoin oli kolmas lapseni 4000g ja muut sit tolta väliltä. Saa nähdä miten nyt käy kun mies vaihtu :D Mut se on tosi asia että yli 4kg ei mahdu kyllä tuleen, meinas taju lähtee kun tota kolmosta pukersin maailman. Yleensähän helpottaa kun pään saa tulemaan vaan kyllä tein työtä vielä päänkin jälkeen. Hui, ei uskalla edes ajatella :D Mä oon lähdössä labraan....jännittää niin paljon paljonko se HCG on.
 
Tohon liikunta keskusteluun ajattelin kans osallistua=)
Me kans miehen kanssa alettiin käymään salilla vuoden alusta, mies oli pyydelly mua sinne
jo kauan, mutta mulla oli koko touhuun jotain aivan tyhmiä ennakkoluuloja=)
No hurahdin touhuun täysin:LOL: ja käytiin jopa viis kertaa viikossa siä, ruokavaliotakin hiukan muutettiin.
Tulin sit heti raskaaksi ja varmasti urheilu autto siinä ja tietty se etten enään niin ajatellut raskautumista vaan sitä että saan kropan kesä kuntoon=)
Lapsen koosta olen jo hiukan tressannut koska mut on mitattu ja kuvattu aikoinaan että kykenen
synnyttään normaalin PIENEN kokoisen vauvan...: / 3400g vauva oli liikaa...
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7

Yhteistyössä