40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Heissan!

Poistin itseni nyt tuolta listalta ja siirryn takisin kuumeilijoihin :ashamed:
tänään vessassa käydessä tuli pyyhkiessä paperiin verta ja nyt sitten hanat rupee aukenemaan että saa jo sidettä laittaa housuihin :'( :'(
onneks keskeyty jo nyt ettei tartteis sit myöhemmin lääkkeillä tyhjentää,,,

Mukavaa odotusaikaa teille muille tänne :heart:

TR
Sirppuliini; mun eka neuvola on heti perään varhaisultran jälkeen, to 18.4. :) Eli ihan just sekin!

Voi Äiskä, oon tosi pahoillani, näitä ikäviä uutisia tuntuu olevan aika paljon joka puolella ja sen takia pelottaa kovin tää omakin tilanne, vielä ollaan niin alussa :/

TR ja "Elvis" rv 6+4

• Tykkää
Reactions: äiskä-73
No ihunaiset tääkin kuuluu elämään,,, vaikka ei mulla aiemmin oo testit plussaa näyttäneet ja sit kuitenkin on mengat alkaneet,,, se on joko + tai -, sen takii tää tuntuu niin oudolta pläähh...

Jos tää nyt tosiaan oli tässä niin rupeen kuumeilee uudestaan :)
onneks on nää lapset täällä ni ei kyllä kerkee hirveesti murehtimaan asiaa : /
kovasti nippailee alavatsaa ja hävyn kohtaa...

Kovasti tsemppiä teille että kaikki sujuu hyvin loppuun asti :kiss::heart:

• Tykkää
Reactions: TR
Kiitos tsempityksistä, äiskä! Eipä tässä näin alussa ole mitään takeita, että kaikki menee hyvin. Koko ajan onkin takaraivossa vähän sellainen epäuskoinen olo, että tuskin tästä vauvaa tulee kuitenkaan. Uskoisin että tuolla jossain rv 14 kieppeillä jos sinne asti pääsee alkaa nauttimaan raskaudesta ja uskoo sen jatkumiseen - näin ainakin viimeeksi oli mulla.

Toi sun tilanteesi on kyllä kurjaakin kurjempi. :hug: Olisko sit ollut kemiallinen kun tuli plussaa, mutta sitten alkoi viivat haipumaan? Tota itselläkin kauheasti pelkäsin ja tein testejä jatkuvalla syötöllä että näki tulosten vahvistuvan. Vielä viikonloppunakin tein yhden. :ashamed:

TR mulla on neuvola jo perjantaina, koska neuvolan tädillä olis seuraavat ajat menneet ties minne toukokuulle. Aika ajoissa ollaan liikkeellä kun eihän raskauden jatkumisesta ole haisuakaan tässä vaiheessa. Olisin tosi mielellään mennyt samalla lailla kuin sinä eli ensin VU ja sitten neuvola, mutta ei nyt onnistunut.

ON: Edelleen megaväsy päällä.

• Tykkää
Reactions: äiskä-73
Huomenta kaikille!

Äiskälle sylikaupalla onnea seuraaviin kiertoihin:heart:

Itellä oli eilen NP-ultra ja kaikki oli hyvin ja vauvan koko vastasi viikkoja:heart:
Tuntu kyllä hyvältä, niin monta päivää olin jo ultraa jännänny:ashamed:
ja vain kerran olin sydänäänet kuullut joskus 9-10 viikolla, VU:ssa en siis käynyt..
Ultra kuvia eilisen vain tuijottelin..ihania kuvia!

Täällä väsymys ja pahaolo on vaihtunut pirteyteen ja nälkään:LOL:
Flunssa kyllä riesana..
Mukavaa päivää kaikille:heart:

Odottaja 70, rv 12+0

Viimeksi muokattu:
TR
Sirppuliini: Mäkin ihmettelin, että miks laittoivat noin aikaisen ekan neuvola-ajan, aiemmin ollut siinä yhdeksännellä viikolla suunnilleen. Mutta varas sen ajan kun käytiin tytön kanssa 8kk-neuvolassa ja tuntui että "neuvolatäti" oli aivan innoissaan tästä mun uudesta raskaudesta, ihanaa kyllä :D

Me lähdetään Espanjaan kahdeksi viikoksi 20.5. ja se osuu just NT-ultran aikoihin, mutta sanoivat neuvolassa, että varataan aikaa jo nyt sitä varten, mulla siis on kaks päivää ennen reissua se ultra, ja viikko ennen sitä ultraa otetaan ne verikokeet, just on vk. 11 aluillaan kun ultrataan! Täpärälle meni ja nyt sitten toivotaan, kunhan sinne asti siis päästään, että sieltä tulee hyviä uutisia, voi muuten olla ankeeta lähteä reissuun :/

Hitsi, huomenaamulla ois varhaisultra, nyt en pysty keskittyyn kuin sen odotteluun, pakko varmaan lähteä kohta pitkälle vaunulenkille, et saa päätä tuuletettua ;D

Ja onnea Odottajalle hyvistä ultrauutisista, tosta eteenpäin helpottaa jo kovasti!

TR ja "Elvis" vk 6+5

Odottajalle onnea hyvistä ultra-kuulumisista! Sulla on sit pahin riskiaika takana päin, wuhuuuuu!

TR koitahan jaksaa odotella VU:aa - eipä siihen ole kuin hetki enää. Ihanaa. :heart: Sulla jo nt-ultrakin varattuna ja eipä siihenkään enää hirveän pitkä aika ole. Tää alkuraskaus menee tosi hitaasti, mutta sitten jossain puolenvälin jälkeen aika alkaa vaan kiitämään ja ei meinaa perässä pysyä ja sit onkin jo nyytti kainalossa. Sitä odotellessa. :)

Mä jo laskeskelen, että milloin voin alkaa koittamaan doppleria. Muistaakseni viimeksi sain 9+4-5 itse sydänäänet kuuluviin eli todennäköisesti siinä ysiviikon alussa alan yritteleen. Sillä saa ihanasti helpostusta alkuraskauteen kun ei vielä näy mitään ja ei voi tietää onko siellä kaikki ok vai ei.

Kauhee muuten tuo Bostonin tapaus - ihan järkyttävää. :'(

Sirppuliini 6+0

TR
Sirppuliini: Mä en halua tota Doppleria hankkia, edellisessä raskaudessa sitä harkitsin, mutta sitten aattelin, että saisin vaan lisää stressattavaa, jos ei vaikka välillä saiskaan niitä ääniä kuulumaan jostain syystä...

Mikä ihmeen Bostonin tapaus..on uutiset vielä lukematta, tarviikin heti mennä lukeen!

TR Kyllä mä sain sillä aina ne äänet kuuluviin, sen käytössä tulee aika taitavaks. Oppii tunnistamaan omat sydänäänet, lapsen sydänäänet, istukan äänet, yleiset verenkierron äänet. :)

Bostonin maratonilla pommi-isku. Ainakin yksi lapsi kuollut ja monia ilmeisesti vakavasti loukkaantuneena.

TR
Terkkuja vaan VU:sta...eipä siellä sit näkynytkään kuin ruskuaispussi tässä vaiheessa, ei antanu sikiökaikua. Voi olla et on vaan hedelmöitys ollu myöhemmin tai sitten on keskeytynyt kehitys, who knows. Tätä jotenkin osasin pelätäkin...hassua. Nyt on edessä piinallinen reilu viikko, koskapa ens viikon pe ultrataan uudelleen! Lääkäri sanoi, että suositus olisi, ettei noihin ultriin mentäis kuin 7+ tai jopa 8+ viikoilla, mut mullakin viimeks näky syke jo 6+4...tiedä sitten...No oikeestaan ei muu auta kuin odottaa ja toivoa parasta. Luulis että alkais tyhjennysvuoto viikon sisään, jos siellä on menty kesken, mutta just luin (tää kirottu internet...), että eräälläkin odottajalla oli vasta NT-ultrassa havaittu n. viikolle 6 jymähtänyt alkio ja istukka oli silti kasvanut ihan normaalisti! Kaikkea voi siis tapahtua ja olla! Mutta, ELÄMÄ ON :) Tsemppiä meille kaikille!

TR ja toivottavasti "Elvis" viikosta ei taidakaan olla tietoa :/

TR
Niin ja ultra makso reilut 150 egee kuitenkin, sekin ketuttaa, että saa maksaa ton uudelleen, mutta pakko päästä tietty tarkistaan tilanne, sillä jos on mennyt kesken, haluan tilanteen selväks ajoissa ennen meidän reissua...

TR no hitsi mikä tilanne sulla. :( Mä just täällä kuumottelin, että en jaksais millään odottaa ensi tiistaihin sen VU:n kanssa, mutta todellakin odotan nyt. Sulla on nyt tosi pitkät 10 päivää, koska väkisinhän tota asiaa pohdiskelee ja huolta kantaa. Tsemppiä sulle odotukseen ja kärvistelyyn.

Odottaja tota paisumista mäkin pelkään... Viimeksi tuli +25 kg ja niistä on edelleen joku 10 kg jäljellä... :S Et ei todellakaan olis varaa lihoa. Nyt jo turvottaa ihan tautisesti, farkut on nytkin auki ja vyö pitää niitä ylhäällä. Joudun varmaan menemään kohta äitiysvaatelaatikolle ja hakea sieltä tuubeja, jotta saan pidettyä vanhoja farkkuja. Että jesh vaan.

Tänään särkee päätä ja pelkään, että tästäkö ne hedarit alkavat - viimeksi särki päätä aika useasti. Ja väsymys on ihan valtaisaa - istun tässä työpisteellä silmät ihan ristissä ja haukottelen leukani sijoiltaan. Mitään muuta en pysty ajattelemaan kuin että milloin voi lähteä kotiin lepäämään. Että sitä samaa täällä.

TR
Sirppuliini, kyllähän sen alkion ja sykkeen pitäisi näkyä viikon kuus lopulla jo, siis jos hedelmöittyminen on todella tapahtunut silloin kun on laskettu! Mä nyt vaan uskon ja toivon, että mulla on ollut myöhempi ovulaatio; se on kyllä jopa mahdollista, koska vedin rankan kuuden viikon "Jutta-dieetin" just tossa, plussasin sen lopulla! Tollanen voi pistää kierron sekaisin...mutta; pääsin tossa kuudessa viikossa viimesistä raskauskiloista eroon, joten siinäkin mielessä ois ihanne tilanne odottaa uutta tulokasta...huomasin, että tässä iässä ei niin vaan ne raskauskilot lähdekään, mulle tuli n. 16 kiloa ja 6 jäi lantiolle löllymään (oli pieni vauva, kuten nää kaikki on olleet: alle kolme kilosia). Ekoista kahdesta silloin parikymppisenä tuli melkein 20 kiloa ja pääsin nopeesti niistä kaikista kiloista eroon silloin :) Nyt, jos siis saan olla raskaana onnellisesti, en aio antaa tulla kuin sen max. 10 kiloa, tiedän pystyväni siihen!

Ja juu, ihanan kallista touhua on...mutta eipä voi mitään :(

MOI
TR ja Sirppuliini, toivottavasti molemmat saatte ihania uutisia ensiviikkolla ultrissa:heart:!!

Mulla oli tänään lääkäri(mies), ihan ok muuten mutta ei meinannu löytää sydänääniä..iik..
sit kun löysi(neuvolan tätikin huudahti et siinä:)) kuunteli n.2sekunttia ja se siitä.. onneks mies oli mukana ja kumpikin ehdittiin ne kuulemaan
..muuten iskis karsee paniikki..: / antaisivat neuvolatätien hoitaa kuuntelut, ne löytää helpommin kun päivittäin niitä kuuntelee!

Voimia ja jaksamista teille:heart:

Odottaja 12+2

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini ja TR
TR
Nyt on sitten eka neuvolakin takanapäin, 1,5 h siellä meni ja nyt jostain syystä on taas suhteellisen rauhallinen ja varma olo tän raskauden suhteen, neuvolatäti oli kovin rauhoittava ja sanoi, että siitä lähdetään nyt liikkeelle, että kaikki on ihan kunnossa! Päätin tehdä aamulla vielä kerran Clearbluen viikkonäytöllisen raskaustestin, ajatuksella, että jos näyttää liian pieniä viikkoja, perun neuvolan tässä vaiheessa pois, no näyttöön tuli aivan heti raskaana 3+, joka rauhoitti kyllä :)

Hauska juttu, että vaaka näytti aivan saman kuin ekalla käynnillä edellisellä kerralla, hemoglobiini oli huikeat 145. En oo kyllä koskaan extrarautaa raskauksissa tarvinnutkaan! Mulle täysin uutena tulee nyt sokerirasituskoe, sitä ei ollut edes viimeksi, vaikka iän puolesta ois kuulemma pitänyt olla (eipä kyllä ois ollu mitään syytä). Nyt kuitenkin siihen joudun, mut eipä haittaa.

Jotenkin tuntuu hassulta, että nyt on varattuna neuvolalääkäri, NT-ultra ja seuraava normi neuvola-aikakin jo! Vaikkei siis takeita "Elviksen" voinnista olekaan :D ¨

Aikas hiljasta täällä muuten, hassua, ettei useempia yli nelikymppisiä oottajia oo ilmaantunu, kyllä niitä meinaan varmasti on.

Mulla on ens viikolla muuten vanhempi miesgyne ultraamassa, jospa hän saisi pikkuisen sitten varmemmin näkymään, hope so, aattelin tossa jopa, ettei eilinen nuori naislääkäri vaan osannut hommaansa tarpeeksi hyvin (hyi mua ku tollasta epäilen)...

TR ja "Elvis" viikoista viis ;D

Vihdoin koneelle

Äiskälle pahoittelut. Täytyy myöntää, etten oo koskaan ajatellut, että raskaustestien viivojen vahvuudella olisi vielä merkitystä plussaamisen jälkeen. En oo niitä ite siis koskaan seurannut. Sulla on kuitenkin asenne kohdallaan, uuteen yritykseen tsemppiä!

Ultrissa ootte jo käyneet ja sydänääniäkin kuultu. Ihanaa. Mä käyn joku päivä neuvolassa kysymässä, jos kurkattais,näkyykö mitään. Mulla tää raskaus alkaa vasta np ultran jälkeen, kuten muissakin. Todellisuus raskaudesta. Oireet on vain kestettävä ja kun sen pienen näkee, voi ajatella siihen olevan hyvä syy. Hullua, mutta totta.

Etoo, yököttää, mikään ei maistu, ei oo himoja. Tänään toinen akupunktio. Ensimmäinen oli ihana, pahaolo oli tipotiessään hetken. Toiveet on korkeella, et tehoaa oksentamiseen. B-vitamiinia oon napsinu ja primperanit vielä odottaa sitä kamalaa oloa.....

Kiloista, aika paljon meille kaikille vain vain tullut, mullekkin n 15kg ylimääräistä. Mä en loppuraskaudessa pysty hillitsemään syömistäni millään tavalla, joten.

Late lammas pyörähti kakkosella. Se on pakko kattoo. Moi.
Hillakat rv 6

Mulla myös eka neuvola takana, ajattelin että ei sielllä varmaan mene kuin hetkinen kun toinen jo kyseessä, mutta taisi siellä liki tunti mennä kuitenkin vaikka mä en kysellyt oikein mitään. Seuraava juttu onkin sit labrat rv 10, nt-ultra sen jälkeen ja sit rakennultra. Seuraavan kerran neuvolaan rv 22-24 eli tokan kanssa ei siellä juurikaan tarvitse ravata. ;) Ihan okei niin, koska eipä sinne juuri mitään asiaakaan olis. Odotan ensi tiistain VU:aa kuin kuuta nousevaa. Sitten kun se on ohi, niin onkin pitkä aika seuraavaan "kivaan" juttuun.

Odottaja Sulla jo sydänääniäkin päästy kuuntelemaan neuvolassa. Voi kun mäkin voisin jo kaivaa dopplerin naftaliinista.

TR kiva että olet positiivisella mielellä! Voi ihan hyvin olla, että kokematon lääkäri ei osaa ultrata niinkuin pitäisi. Ensi viikolla varmasti näkyy jo kaikki niinkuin pitääkin. :) Sulla otettiin jotain kokeitakin ekalla käynnillä? Multa se kysyi painon, mutta mitään muuta ei tehty. No verenpaine otettiin ja that's it...

Hillakat kuulostaa järkyltä toi sun olos... :S Ei kyllä käy kateeks.

Viikonloppuja kaikille ja toivotaan, että muutkin 40-vee odottajat uskaltautuisivat tänne kirjoittelemaan että täällä ei olis näin hiljaista. Jospa vaikka tuolta 40+ so whatista saataisiin tänne lisäverta - siellä kun näyttää parillakin naisella olevan toooodella jännät paikat ja vähän viivastakin testeissään. :)

Sirppuliini 6+3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur* ja TR
TR
Sirppuliini, ei multa otettu kuin hemoglobiini ja verenpaine, vaa'alla piti tietty käydä :)

Ihan liikaa lueskelen täältä netistä kaikenlaisia kauhutarinoita keskenmenoista ja muista, nyt kun on vielä epävarma olo tän raskauden suhteen, mutta en voi olla lukemattakaan...kaikkea voi siis tapahtua, en ollut aiemmin kuullutkaan esim. keskeytyneestä keskenmenosta ja sehän nyt sitten kummittelee mun takaraivossa ens perjantaihin asti, hittolainen :/ toisaalta raskausoireet selkeesti vahvistuu pikku hiljaa kyllä.

Eilen aamulla tökki kahvi ensimmäistä kertaa, tarviin sen pari kuppia kahvia aamulla, että "käynnistyn", mutta tarvii jättää pois varmaan, nytkin kyllä kahvikuppi edessä :)

Kivan aurinkoinen keli ulkona, ei kun ulkoilemaan kaikki! Ens viikolla sataa taas...

TR ja "Elvis" rv ?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!:wave:

Sirppuliinille onnea huomiseen ultraan, muista tulla kertoon sitten kuulumiset!
hirmu harvoin käyt kyllä neuvolassa.. mulla 4 viikon välein ja se on kyl ihan kivaa ku kaikki on
uutta, edellisistä raskauksista kun on niin kauan, että kaikki on muuttunut..=)

Aivan samaa mieltä ole sun kanssa TR, netistä tonkii aivan liikaa tietoa kaikista kauhu-
tarinoista ja niitä kyllä riittää, mieskin jo sano et rupee rajottaan mun "kaivuu" hommia=)
Nuorena oli niin tietämätön kaikesta.. ainakin minä..

Koitahan sinäkin Hillakat päästä kertomaan kuulumisias meille useemmin=) ja voimia pahoinvointiin!!

Nauttikaa auringosta!!

Odottaja 70, 12+6

TR Mun eka raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon - todettiin rv10 ja alkio oli lopettanut kehittymisen rv8. Sitä ennen mäkään en kyseisestä jutusta tiennyt, mutta nyt se on väkisin mielessä. Mulla on tällä hetkellä jostain syystä tosi epävarma olo raskauden suhteen vaikka viime viikolla en miettinyt asiaa ollenkaan. En tiedä onko se huono merkki, olen aikaisemmat kaksi keskenmenoa aavistanut. Toivotaan että tää on nyt vaan normaalia epävarmuutta eikä kropan yritystä kertoa että jokin on hunosti.

Odottaja Kiitos tsempityksistä, en jaksaisi odottaa ultraa ollenkaan. Varsinkaan nyt kun ei ole ollenkaan sellainen olo että masussa mitään kasvaakaan.

Ilmeisesti Hgissä on hieman karsittu neuvolakäyntejä..?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille myös minulta!

Sirppuliini 6+6

Sirppuliini
Epävarmuutta raskaudesta on täälläkin ja aikas useinkin..mieheltä kyselen usein että onhan kaikki varmasti hyvin..?? jaksaa kyllä ihanasti rauhotella:heart:
olen ajatellu että johtuu varmaan iästä ja siitä kaikesta negatiivisesta tiedon määrästä..
Itse en ole koskaan kokenut keskenmenoa ja neuvolassakin olen siitä puhunut että voiko mulla
oikeesti mennä kaikki näin hyvin..
Lääkärikin sano viime viikolla että ne pelot kuuluu olennaisena osana raskauteen..
nyt joudun odottaan sen neljä viikkoo että kuulen edes ne sydän äänet.. tarttis varmaan hankkia se dopperi,
se varmaan aina helpottais oloa..
Just sanoin miehelle että tuntis niitä liikkeitä jo!! sekin rauhottais varmasti!

Hyvin meillä varmasti kaikki on:heart:
ja huomena näet pikkusen=)

Odottaja 70

Yhteistyössä