40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hei vaan Pökön tyttö!
Lisäilin tietoja listaan :) Mä oon kanssa miettinyt tota sterilisaatiota tän raskauden jälkeen, eli näköjään neuvolalääkäri tekee siitä lähetteen, tehdäänkö se sit siinä synnytyksen yhteydessä? en oo vielä pahemmin perehtynyt asiaan kun oon vähän sellanen jottailija :whistle: juu noi sokeri hommat on ihan pe.....tä. Mutta voi hyvinkin olla että vaavi on ihan normi kokoinen :) mulla ei ainakaan sit vaikuttanut tytön syntymä kokoon, et ois mitenkää ollu suuri vauva,,,

Sirppuliin harmillinen tuo sinun väsymys :hug: jospa se siitä kohta hellittää :)
Täällä ei tällähetkellä ainakaa mitään pahempia olotiloja onneks :p
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2...............10.12.13
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
Pökön tyttö (41)..........4..............01.06.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
TR (44)....................4................05.12.13




Synnyttäneet:




 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ihunaiset!

Kovasti vielä pelottaa tän raskauden onnistuminen :( tein aamulla tesiä r- testillä ja ovistestillä. laitan pari kuvaa niistä tänne,,,
Eka testiajalla dpo16 kp29/30-33


Ja samakuva testiajan jälkeen n.30min.


Kovin on vielä hailukat noi r-testin viivat,,, ja tossa ovistestissä taa nuo viivat vahvoja,,, r-testi on OnStep 10miu/ml. ja o-testi on David.

Mitäs tuumaatte kuvista???
 
Mä en noista dippauksista oikein ymmärrä, siis en oo oviksia metsästäny. R-testeissä mulla on aina ollu hailakat viivat näkösällä ja oon luottanu vahvasti vain oireisiin, että raskaana ollaan. En siis äiskää osaa auttaa. Toivottavasti pian flunssa katoais teidän perheestä. Met ollaan oltu pitkä tovi terveinä, kop kop.

Pötkön tyttö ja äiskä siis vain ruokavaliohoidolla dm suhteen? Se on haastavaa, sapuskaa pitää syyä ja joskus , köhöm, herkkujakin tekee varmaan mieli ja sit on lisäks vielä närästykset joistakin ruuista. Mulla teki porkkana ihan kamalat olotilat kerran. Aloin keittämään sen sapuskan, niin närästys loppui. Porkkana muuten on niin hitsin hyvää.

Sirppuliinille tsempit väsyyn.

Mä oon osittaisella hoitovapaalla, joten pääsen yheks arkipäiväks huilaamaan. Lue: tekemään kaikki kotityörästit. Mutta toisaalta se on ihan hyvä, ei jää työpäivien päätteeks ihan kamalasti hommia. Mitänyt eilenkin kiljuin lapsille, kun eteisestä ei sisälle meinaa päästä. Ihan yhteisymmärryksessä lopulta puhuttiin asiasta, kuinka tärkeää se on, että kaikki osallistuu, edes pienelläkin panoksella. Mutta tätä se on, muistuttamista uudelleen ja uudelleen. Kyllä ne jokupäivä oppii.

Salmiakkipussin kimppuun
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
äiskä Mä oon vähän kokematon liuskojen kanssa, mutta nyt oon saanut tosi vahvoja viivoja ja oon siis dpo 23 nyt. Siis tyyliin eilen ja toissapäivänä kun tein liuskat. Se toissapäivänen oli tosi vahva, mut sit eilinen oli abaut samanvahvuinen kuin kontrolli. Liuskat on vähän arsesta kait. Ihan varmaan mahdollista, että tossa vaiheessa tulis viel melko hailukkaa. Mulla viel ilmeiesti nousee hCG aina aika noppaan - sehän on täysin yksilöllistä.

Mä tein CB+:aa säännöllisesti, että näin siinä "oikeassa" testissä viivojen vahvenemisen ja pysty vertaamaan niitä keskenään. Eli suosittelen et tekisit jotain oikeaa testiä ja vertaisit niitä tuloksia toisiinsa. Sit on tietty viel se mahis et käyt verikokeessa parin päivän välein ja jos nousee hCG hyvin, niin hyvä niin. :)

Älä nyt suotta huoli, nää on niin yksilöllisiä juttuja ja kiinnittyminen on voinut tapahtua normaalia myöhemmin jne. Kaikki on varmasti oikein hyvin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Heippa!
Ja alamäki noiden verensokereiden kanssa jatkuu: / Nyt oli jo aamupalan jälkeinen arvo pielessä.
Soitin neuvolaan ja th laittoi lähetteen äit.polille. Ja kas kummaa! Just äsken sieltä jo soittivatkin, että tiistaina on heti aamusta aika lääkärille ja diabeteshoitajalle:hug: Mulla tosiaan ihan ruokavaliohoitoinen ja olen kyllä tarkasti noudattanut ohjeita vaan ei se auta...
äiskä-73 KYYLLLÄÄÄÄ :D Oikein komia on viiva!
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Moi!
Äiskä, sen vähän mitä minä testeistä kans ymmärrän niin selkeeltä viivalta
tuo vika näyttää!!:)
Huiskutus myös uusille tulijoille:wave:
Hurjalta kuulostaa toi verensokerin ailahtelu!
Itseä kans nyt yhtä aikaa jännittää, pelottaa ja sit viä olen ihan täpinöissä innosta ku ens viikon NP-ultra lähestyy, noi tuntemukset vuoron perään vaihtuu hirmu vauhdilla ja välillä kaikki yhtenä klönttinä...huhhu..
 
Heissan ja kiitti vaan kaikille kommenteista :heart:
ja kyllä ton viimisen testin perusteella oon aika hyvillä mielin :) ja oikeestaan normi kuukauskierto päivätkin tulee vasta täyteen su joten viivanen kerkee hienosti vahvistumaan sinne mennessä ja aika levollinen olo mulla kuitenkin on tän raskauden suhteen :kiss:

Pökön tyttö voi harmi että noi sun sokerit menee tolleen :hug:
onneks pääset jo ti äippäpolille =) Tsemppiä sinne,,,
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ihunaiset :heart:

Se ois sitten perjantai,,,, Vettä sataa ja mahassa vääntää että tälläi täällä taas mennään Ens.viikolla pitäs sitten ruveta soittelee sinne neuvolaan aikaa,,, :)

Mutta kuitenkin ihanaa viikonloppua kaikille

äiskä-73 rv4+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas kauhea sumu. Metrossa ei nähnyt meren päällä juuri mitään, niin oli hernerokkaa. Kosteutta ja kevättä ilmassa siis.

Täällä olis Hullut päivätkin, mutta en oo mennynnä. Yritin nettikauapasta ostaa jotain, mutta eihän se toimi alkuunkaan - kamat loppuu samantien ja sinne kaupan hullunmyllyyn mä en jaksa lähtee hillumaan. Eli ostetaan sit normihinnalla myöhemmin. ;)

Mä meen joka ilta tyyliin klo 21 nukkumaan. Miten hiivatissa mua voi väsyttää näin paljon. Mä alan jo epäileen että tuolla on kaksoset. :D No ei kai nyt sentään, eiköhän tää tajuton väsymys alussa oo ihan normaalia. Ihanaa kyllä kun kerrankin nukkuu kunnolla ja syvästi kun normaalisti mä heräilen pienimmästäkin ja en pysty nukahtamaan jos on valot ja kuuluu ääniä. Nyt ei vaikuta mitään vaikka olis täys valaistus ja mies katsois televisiota korvan juuressa.

Ihanaa viikonloppua kaikille täältäkin!
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
TR
Tulen mukaan ketjuun Eli TR, 44-v, 4. lapsi, la 5.12., K-HKS. En ole oikein osannut päättää, että mihin ketjuun sitä liittyisi, mut tää lienee se oikein mesta! Huvittavaa on muuten, etten edes muistanut kirjoitelleeni just tähän ketjuun viime raskaudessa (olen ekalla sivulla ihan ekana: Tikruliin68 nimmarilla). Tuo raskaus meni oikein mallikkaasti, olin vaan kovin laiska kirjotteleen tänne ja loppua kohden jäi koko touhu! Olen siis toisella kierroksella, ensimmäisestä liitosta 18- ja 21-vuotiset tytöt, nyt avoliitossa uuden miehen kanssa, meillä 8kk-tyttö ja nyt vauva tuloillaan (rv. 7), sormet ja varpulit pidetään ristissä, että kaikki menee hyvin, ainakin edellinen raskaus ja synnytys kuten tämä vauva-aikakin on sujunut loistavasti! Tämä saakin sitten olla mun osalta tän raskauden jälkeen tässä :)

TR ja "Elvis", rv 6+1 (vaikka aikas varma olen että tyttö tuloillaan taas)
 
Juu Sirppuliini laskeskelin että semmonen 1v4kk ois ikäeroo noin ;)
mu edellinen tyttö on kohta 4v ja poika täytti joulukuussa 5v niin niiläkää ei oo ikäeroo kun sellai 1v5kk, joten aika tuttua touhuu täällä :LOL: Sitten toi mun vanhin 13v onkin edellisestä suhteesta.
 
TR
Joo, ei ole aikaa haaskattavana ja siksi ajateltiin heti perään yrittää toista (4. kierrosta osui ja upposi), ikä alkaa kuitenkin jo tulla vastaan, tai en tiedä, kovasti tunnun hedelmällinen olevan! Uskon kylläkin, että mieskin voi vaikuttaa aisaan, kun on kuitenkin 11 vuotta nuorempi hän :D Sitä en ole oikeestaan murehtinut, että kuinka raskasta tulee oleen kun on näin pieni ikäero, tämä viimeisin on kuitenkin ollut todella ihanan helppo vauva, joten siksikin uskalsin näin pian yrittää uudelleen!

Mulla on ens viikolla varhaisultra, jota tässä malttamattomana odottelen! Silloin on 6+6 ja edellisellä kerralla 6+4 näkyi hienosti sykkeet jo. Mutta joo, tuohon asti on vähän epävarma olo tietenkin. Enpä halua ajatellakaan, että siellä ei kaikki olisikaan hyvin. Olen säästynyt keskenmenoilta ja muilta ongelmilta tähän asti...:/

Tällä hetkellä aika väsy ja heikko olo, tyttö menossa päikkäreille joten...ite kans heti paikalla :D Voikaahan hyvin <3
 
Mukavaa Sunnuntaita tänne :heart:

Täällä laitan odotuksen hetkeks parkkiin kun on ruvennut noista r-testeistä häviämään viivanen kokonaan digi kyllä näytti eilen vielä 1-2raskaan mutta näytti samaa myös viime lauantaina,,, nyt ois kuitenkin menossa rv 4+3 jos kaikki vaan on hyvin.
 
TR
Moi taas pitkästä aikaa; toivotaan, että kaikilla nyt pysyisi pienet kyydissä! Mä jo malttamattomana ootan keskiviikon ultraa, just soitin ja kysyin hintaakin, kun niin moni on Mehiläisen hintoja hirvitellyt, täällä Hämeessä on reilun satasen tuo hinta, enkä sitä ihan hurjana vielä pidä! Helsingin alueella Mehiläisessä maksaa varhaisultra parisataa, olen lukenut.

Eilen iski ensimmäisen kerran aivan jäätävä väsymys ja heikotus, oli menoa koko päivä, kun ensin oli vauvauintia ja sitten ajettiin toiselle paikkakunnalle hakemaan uusi turvakaukalo+telakka jne...en ehtinyt lepäilemään ja edellinen yö meni vähän levottomasti kun tyttö heräili (nukkuu yleensä tosi hyvin yöt, en tiedä mikä nyt riivas). Vauvauinnista tullessa oli järkyn heikko olo, ihan tärisin...tuli liian pitkä väli syömisiin ja todella kiireellä mätin pari ruisleipää kitusiin :D Sen huomasin nyt, että ei tuo rahka/marja-aamiainen ihan enää riitä; pakko lisätä enempi hiilareita aamupalaan näköjään, että jaksaa pitemmälle.

Olen muuten tässä raskaudessa tehnyt ennätysmäärän raskaustestejä ja nyt tekis hirrrmuisesti mieli tilata se vauvan sukupuolen (muka) kertova testi netistä...on tää hullua! Kun nyt tiedän, että sellanen on olemassa, niin varppina en pysty oleen tilaamatta, jonkun parikymppiä se maksaa kuulemma. Oli tää touhu erilaista silloin parikymmentä vuotta sitten, kun odotin esikoista :D

Tänään hilaan itteni salille taas, on toi selkä taas parempi (kun sen viimeviikolla tosiaan salilla jotenkin satutin...), tarvii riehua siellä vähän maltillisemmin nyt näköjään :) On aivan mahtavaa, kun on tuo oma äiti jo eläkkeellä ja vielä hyvässä kunnossa, niin hän auttelee ja hoitaa tyttöä tarpeen mukaan!

Voikaahan niin hyvin kuin mahdollista! TR ja "Elvis" 6+4
 
TR Mä joudun häpeäkseni myöntämään, että tilasin edellisessä raskaudessa sen sukupuolitestin... :LOL: Sehän on ihan huuhaata, koska 50% mahdollisuus että osuu kohdalleen - mitään totuuspohjaahan siinä ei ole. Maksoi just jotain about kakskymppiä eli ei ihan halpa ja mitä tein minä? Heitin sen koko paskan pönttöön. Kyllä. Istuin pöntöllä "valmiusasennossa" ja revin pakettia auki. Tikku sinkosi pois pussista ja epäonnekseni jalkojen välistä pönttöön. Poimin sen sieltä ylös ja tulos oli lila (pinkki=tyttö, sininen=poika). Tuo siis joku sukupuolien sekasikiö ja vielä vessan vedestä. Että jepajee. :D En siis erityisesti suosittele, tsihhihii.

ON: Mulla se väsymys vaan jatkuu. Valvoin lauantaina vähän myöhempään (klo 23 :D) ja en ehtinyt ottaa päikkäreitä sunnuntaina niin olinkin sit yöunilla klo 20. Vessaa pestessä tuli järjetön kakomiskohtaus, mutta mitään ei tullut ylös. Sen jälkeen pitkään tuntui pala kurkussa ja sellainen "bubbling under" -oksutusfiilis. Muuten huono olo tulee yleensä vaan aamulla jos brekkaria ei laita koneeseen riittävän nopeasti. Rinnoissa tuntuu ja nännit on arat, mutta muuten ei mitään ihmeempää. Silloin tällöin tuikkii vatsassa, mutta ei kummempia. Välillä tuleekin ihan epäuskoinen olo, että ollaanko tässä vielä muka raskaana... Viikon päästä tiistaina on varhaisultra ja sit näkee vähän tilannetta.

Sirppuliini 5+6
 
TR
Sirppuliini: mä just päätin olla tilaamatta sitä testiä, otin "järjen käteen" ;D Varhaisultrassa sitten kysytään kyllä kumpi olisi tuloillaan, vaikka kuten sanottua, olen AIVAN varma että tyttö taas, en tiedä miks :D

Mulla tulee yleensä aamupäivällä vasta huono olo, voin ihan rauhassa odotella aamupalaa ja kahvikin maistuu ainakin vielä, mutta siinä aamupalan ja lounaan välillä alkaa usein heikottaa jos väli venähtää kolmeenkin tuntiin. Pientä nippailua tuntuu toisinaan alavatsalla, ja sitten tää ajoittainen järkky väsymys ja iltasin putoon ysin jälkeen unille jo! Onneks toi tytteli käy kasin aikaan yöunille, että jaksaa edes hetken sitten vielä itse valvoa ja ottaa ns. "omaa aikaa". Lisäksi on tässä raskaudessa ollut välillä päänsärkyä, mitä oon ihmetellyt; mulla ei yleensä juuri koskaan päätä särje.

Meetkö Sirppuliini mihin varhaisultraan ja mitä sielläpäin maksaa moinen?

TR ja "Elvis" 6+4
 

Yhteistyössä