40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

No niin Sirppuliin tänne sit sujahdin sun perässä ;)

Elikkä hei vaan kaikille!
Minäkin siirryin tuolta 40+ so what-ketjusta tänne odottaisin.
Olen 40.v ja viides lapsi ois meille nyt tulossa jos kaikki vaan menee hyvin :heart:
aijenmin on 2poikaa 13.v ja 5.v, sekä kaksi tyttöä 4.v ja 8kk. ja nyt sitte tämän tulevan laskettuaika on jotakuinkin 19.12.13. jokainen synnytys on alkanut n. Kaksviikkoa lasketunajan jälkeen joten tämä tuleva saattas olla sitten vaikka uusivuosi lapsi.

Palaillaan taas äiskä +nyyterö.

• Tykkää
Reactions: Sirppuliini
Moi!
Täältä ilmotautuu yksi uusi äippä. =) Uusioperheestä on kyse ja meidän ensimmäisestä
yhteisestä iltatähdestä:heart:. Pitkään olen lueskellut kaikkia ketjuja ja miettinyt mihin
ketjuun sitä oikein liittyisi ja nyt "arpa" suosi tätä ketjua=).
Laskettu aika on Lokakuun lopussa.
Toivottavasti tämä ketju tästä vilkastuisi!

Heippa!, Täällä ollaan :) Tervetuloa teille muillekin "uusille" ja onnea ja kunnon tarrasukat vauvoille :)
Juu, tosiaan tämä diabetes..... Hermot menee.. Syödä pitää kuusi kertaa päivässä ja mitsta sokerit min. 6x/pvä. Viime viikolla aloitin ja hyvin meni eiliseen asti.... Yksi välipala jäi välistä kasvohoidon takia ja se jälkeen arvot ollutkin...päin pyllyä.
Vauvan painoarvio oli rv.30 2kg jasiitähän se epäilys diabeteksesta tulikin. Saas nähdä miten tässä käypi. Rv.36 on synn.sairaalassa lääkäriaika niin katsovat painoarvion ja mahdollista käynnistystä. Jännäks menee :D
Miten olette voinut?

Pökön tyttö eipä kuulosta hääviltä... :S Mutta jos jotain positiivista pitää etsiä, niin voipi olla että sulla on 4 viikon päästä nyytti kainalossa jo. :)

Olot on aika hyvät nyt. Alaselkään koski kauheasti viime viikolla, mutta se on vähentynyt. Isoimmat oireet on rinta-/nännikipu, hirveä väsymys, pissalla ravaaminen ja nälätys. Välillä tuntuu, että eihän mulla oo paljoakaan oireita että olenks mä ees raskaana. Mutta ei tätä tokaa kyttää samalla lailla kuin ekaa, jossa joka ikistä oiretta tai oireettomuutta kyttäs suurennuslasin kanssa ja panikoi joka asiasta.

Hei vaan kaikki!

Ja kiva että täälläkin on elämää =)
Haluaisitteko pienen listan laittaa tänne meistä?
voisin vaikka kokeilla niin voitte sit antaa puuttuvia tietoja :whistle:

voi Pökön tyttö toi raskaus diabetes on aika syvältä,,, kokemuksia on, jouduin kolmannessa raskaudessa seuraamaan noita sokeriarvoja.

Odottaja......monesko lapsi.........la

äiskä-73 (40)..............5.............19.12.13
Sirppuliini (40)...........2...............10.12.13
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
Pökön tyttö (41)..........4..............01.06.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13

Synnyttäneet:

Viimeksi muokattu:
No tällänen se nyt oisi jos vaan kelpaa :confused:
mulla toi laskettuaika on vielä laskureiden mukainen, meinasin vasta joskus ens.viikolla ruveta tilailee aikaa tonne neuvolaan kun toi normi kierto kuukausikin loppuu,,, nyt mulla taitas olla rv 3+5 meneillään jos lasketaan menkoista.

Noita oloja ei nyt oo vielä ollut mullakaan hirveemmin,,, ehkä toi väsymys vähäsen vaivaa ja sitten on sellasta kihelmöivää/nippailun tuntua alavatsalla.

Moikkelis koikkelis kaikille!:wave:

Äiskä-73
Mun puuttuvat tiedot ovat 42v....1.yhteinen....LA29.10.2013
Kiitoksia kun viitsit listan tehdä!
Kiva saada jutella ikäistensä kanssa kun "hiukan" kamppailin ennen raskautumista siitä
olenko jo liian vanha koko touhuun:D..
Kunhan vain kaikki menisi hyvin, kerran olen jo kuullut sydän äänet ja saanut todistuksen
siitä että kyllä kyydissä matkalainen on:heart: ja usein pelko siitä ettei siellä mitään ole
vaivasi mieltä. Varhaisultrassa en käynyt, todella usein kuitenkin harkitsin sitä:)
Onnittelut teille kaikille muillekkin kyytiläisistä:hug:!!!!

Eikö se olekin ihanaa Odottaja kun ekankerran kuulee ne masuasukin sydän äänet :heart: ja sillon tosiaan uskoo että matkassa on joku mukana :heart:
Mä kanssa mietin tota varhais ultraa,,, mutta saa nyt sitten nähdä tuleeko mentyä siihen mullakaan. eikai sitä koskaan oo liian vanha tähän raskautumiseen jos se itsestään tuntuu hyvältä ja se vielä onnistuu :D
Mä en oo vielä kertonut tästä raskautumisestani kellekkään muulle kun miehelleni,, en aina jaksa kuunnella toisilta kommentteja "ettekai te nyt enää tee ja onhan teillä jo ikääkin / lapsiakin" vaikka kyllä sitä positiivistakin palutetta saa raskautumisesta, en kuitenkaan aijo ihan heti mainita että oon raskaana.

Äiskä,Enään en jaksa murehtia ikää(pelkkää positiivista ollaan kuultu ku asiasta ollaan kerrottu
tai sit eivät suoraan viitsi kauhistella:D, meidän suuri toive kuitenkin on toteutumassa:heart:)
Aivan hulluna odotan sitä hetkeä että maha alkaa
kasvamaan ja raskaus alkaisi näkymään:LOL:

Viimeksi muokattu:
Odottaja, En mäkään itse ikääni murehdi:D tuntuu vaan välillä että toiset tuomitsee liian äkkiä:| vaikka sitten taas ovatkin hengessä mukana:D
Ehkä oon vaan niin pyörälläni päästä vielä plussauksen tiimoilta etten tiedä mitä aattelen :LOL:
Kyllä se onkin sitten ihana palleroinen masu kasvaessaan,,, sitä silittelee ja oottelee niitä pikkusen liikkeitä:heart::heart:

• Tykkää
Illan viimeistä viestiä vielä tulin viskaamaan..=)
Kovin on hiljaista täällä..:ashamed:
Onko meitä 40+ odottajia tosiaan näin vähän??
Mitään suurempia oloja ei tääläkään ole ollut, sellaisia normaaleja pieniä..väsymystä,
huonoa oloa(pönttöä en ole joutunut halaileen, onneks!) herkistynyt hajuaisti ja tietty
rintojen arkuus.

Voisko se olla, että vanhemmat odottajat ei hillu foorumeilla tai sitten eivät "uskalla"/viitsi alkaa kirjoittelemaan (ehkä niillä on elämää netin ulkopuolellakin... :LOL:).

Mä en jaksais ollenkaan odottaa VU:aa tai np-ultraa. Olis niin ihanaa nähdä pikkuista omin silmin - jos siellä nyt on oikeesti elämää oikeessa paikassa. Ei tähän vielä uskalla luottaa täysillä kuitenkaan. Hassua tosin miten paljon relampi nyt on kuin ekassa raskaudessa, jossa panikoi ihan hulluna ja kuunteli kroppaansa ihan sairaalloisella tarkkuudella. Johtuukohan tää siitä että kun on jo yks niin se sellainen "epätoivo" puuttuu yhtälöstä. Silloin mä pelkäsin sitä kauheesti, että jos ei saa sitä yhtäkään ja nyt kun sen on saanut, niin kaikki muu on vaan plussaa. :)

• Tykkää
Reactions: äiskä-73
Mulla on aivan toisin kun sulla Sirppuliini:) pelkkä se että raskauduin oli mielestäni ihme
ja usko yrityksessä katos kokoajan, johtuen siitä että miehelleni tehtiin sterilisaation purku.
Olin aivan varma että ei miehestä elävää simppaa löydy, Kun selvisi että miehen simpat elää ja voi hyvin, niin sit olin varma että minussa ei ole enään mitään
elämää:LOL:
koskaan en tehnyt ovis testiä, ei hermot olis kestänyt..
Yrityskertoja ei kuitenkaan kerennyt tulla ku 3!!!! kun sit tärppäs..sai tämä mamma nenilleen..ja mieshän uskoi koko ajan että onnistutaan kyllä..ja siitähän olen saanut kuulla ...:D

Hienostihan teillä on lähtenyt Odottaja raskaus käyntiin vaan 3 yrityskertaa jees :D

Niin Sirppuliini se voi olla mahdollista että muilla meidän ikäsillä odottajilla on muutakin elämää kun nää foorumit,,, ja tosiaan paljon pulpahtaa esiin myös sellasia että ovat kyllä pitkään seurannut taustalla ennen ku uskaltautuu mukaan tai sit ei tuu ollenkaan...
Musta on ainenkin kiva vaihtaa ajatuksia täällä saman ikästen kaa ja niin kuin tän raskautumisenkin kanssa :) sit oon aikalailla tällähetkellä kotikissa kun on noita pikkusia siunaantunut vähän enemmänkin :D Tuntuu välillä ettei kellotaulussa aika riitä ees näihin koti askareihin saatika vielä jotain muuta ylimäärästä.

Sirppuliini hui hui,,, töihin siitä :LOL:
no mä oon nyt hoitovapaalla ja vanhin koulussa, keskimmäiset puolipäivähoidossa,,, paitsi että ollaan tääviikko oltu lastenkaa kotosalla kun flunssa jyllää kunnolla näissä meijän tytöissä, kuumekin sahaa ees taas... :snotty: ei ees pääse ulkoilee vaikka on näin ihanat ilmat aaaahhhh....

Heippa Naiset!

Pukkaisin itseni tähän pinoon, katotaan, miten ehdin kirjoittelemaan. Mulla koneella istumista estää iso lapsilauma ja monenlaiset menot ympäri kyliä, lähinnä siis lasten harrastukset. JA TYÖ, miten se voikaan viedä suurimman osan päivästä. Huh, huh.

Mä ehdin hetken olemaan suurperheellisten kuumeilupinossa, mietin jo vauvayrityksen lopettamista, pelkäsin tuota 40 rajapyykkiä, eihän sellaista edes ole. Mutta tärppi kävi toisesta yrityskerrasta, joten LA on 12.12. Aika lähellä kaikkien ajat. Mulla on siis 5 lasta entuudestaan. Meillä on uusperhe, minulla on 3 entisestä liitosta ja 2 yhteistä nykyisen miehen kera. Oon 39 vuotias.

Mun raskaudet noudattaneet aina kaavaa, 5. rv alkaen pahoinvointia ja 6.vkosta oksentamista läpi vuorokauden n. kuukauden ajan ja sitten valtavaa mahakipua vielä senkin jälkeen vkolle 14. Kyselin tuossa mielipiteitä Primperanista/mahansuojalääkkeistä raskauspahoinvointiin ja sain ihan mukavia kommentteja. Mä oon neuvolalääkärillä käynyt vuodenvaihteen tienoilla suunnittelmassa mahdollista raskautta ja nyt sitten pyysin suunnitellut lääkkeet resepteiksi. Haen ne huomenna ja aloitan kun oksu alkaa lentää. Omepratsolia ja Zofran/Primperan. Mulla on kyllä toiveet niin korkeella, että tehoavat, toivottavasti en putoa ihan maahan asti.

Mä oikein odotan, että edes tämän viimeisen raskauden saisin pitää salaisuutena niin kauan kuin haluan. Mulla se paljastuu heti, kun menen tiputukseen terkkariin. Mun omalle työpaikalle, prkl. Olis ihanaa hymyillä itsekseen ja pamauttaa uutinen, että kohta jään tässä äippälomalle. Mun maha on aika pieni yleensä, painoa tosin tulee 15kg. Apua, ne reidet on sitten taivaallisen leveät.

Verensokerit mulla yleensä matalat, joten sen vuoksi mättään ruokaa jokavälissä. Nytkin on nälkä koko ajan. Raskausdiabetes ei varmaan oo mukava seuralainen, tsemppiä Pötkön tytölle loppuraskauteen.

Nyt heti alkuun tuli romaani, sori. Palataan astialle.
HillaKat

Viimeksi muokattu:
Hei HillaKat ja tervetuloa joukkoomme :heart: lisäilen sut tonne listalle :)
Voi harmi jos siulle taas tulee tuollaiset oksu kohtaukset ja vatsakivut :hug:
Toivottavasti niistä saamistasi lääkkeistä on apua :) Tai jos oikein hyvin käy niin eivät tulis sinulle ollenkaan tässä raskaudessa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Tervetuloa HillaKat munkin puolestani! Kauhealta kuulostaa toi sun pahoinvointis... :S Voi kun ne lääkkeet auttais - eihän tollasen olon kanssa eleskelystä tuu mitään. Teillä on melkoinen suurperhe, ihanaa.

Mua väsyttää aivan törkeesti. Jos vois niin makaisin vaan soffalla tai sängyssä koko ajan. Otin tässä iltasella 10 minsan torkut niin sit on jaksanu nukutella poikaa ja syödä. Kohta voiskin mennä nukkumaan. Ihan mahotonta. Kauanhan tätä jatkuu. .?

• Tykkää
Reactions: äiskä-73
Iltaa naiset:wave:
Kivastihan tänne on ilmaantunut odottajia, hienoa :)
Nyt heti vali vali ja omaa napaa: Tänään neuvolassa käyty: lääkäri teki mulle sterilisaatiopaperit, yes! Muuten kaikki hyvin, mutta noi sokerit on per***tä :( Tänään lounaan jälkeen 10,4!!!! Ja kun noita ylityksiä on kaikesta yrittämisestä huolimatta tullut niin huomenna pitää soittaa neuvolaan, josko laittaa mut keskussairaalaan. Saas nähä.... tästä vauvasta tulee tällä menolla VALTAVA :O

Pökön tyttö/ 4.lapsi 2.yhteinen/ 41v./ l.a 1.6.13

Yhteistyössä