40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hienoja uutisia, Zandi!!

Täällä ei uutta, paitsi taas yksi huonosti nukuttu yö viime yönä. Kunhan mun sijainen aloittaa helmikuun alussa, voisin aloittaa kyselee teiltä, että millaisilla hyvillä keinoilla ja oireilla voisi saada vähän lepolomaa... Mä haluaisin vain nukkua muutaman yön kunnolla!!
On mulla ensi viikon lomaa, mutta kun lähdetään mökkilomalle pohjoiseen, niin ei siellä taida tulla levättyä...

Tyydeli ja 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Äh, kirjotin pitkää sepustusta, puhelin luiskahti sormista ja viesti katosi.

Zandi, oon jännittänyt sun tilannetta, mahtava juttu että tyyppi vielä mukana!!

Tyydeli, terveisiä pohjoisesta mökkilomalta. Ei tod ole lepäilyä vaan.

Harras toive, että tämän tulee pian päätökseen, olo on tosi tukala, kenkiäkään saa enää jalkaan ja tyyppi tosissaan ramppaa pisin mahaa ja tekee kipeää. Vielä pitäs yli 6 viikkoa kestää...help!!!!

Ä74 (33+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti ja Zandi
Zandi, voin vain kuvitella kuinka tuollainen vuotelu on mieltä raastavaa, itsellä jo pelkkä pidentynyt mahakipu sai aikaan "masennusta" ja toivon menetystä... Onneksi kaikki nyt näyttäisi olevan sielläkin hyvin! :)

Tänään oli neuvola jossa myös sydänäänet kuunneltiin, mieli taas hieman luottavaisempi tarinan onnelliseen loppuun vaikka toki pitkä matka on vielä edessä...

Tänään onneksi vapaapäivä töistä niin ei tuon neuvolakäynnin lisäksi tarvitse muuta kuin väijyä viltin alla sisätiloissa. Aivan jäätävän kylmä ilma, ainakin näin etelän tytölle! :eek:

Tipuna 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Zandi, voi vitsit, kyllä varmasti tekee huolesta sairaaksi tuollainen vuotelu. Onneksi sait kuitenkin hyviä uutisia, pidän peukkuja, et pysyis nyt vuotamatta.

Nlassa kaikki ok, painokin nousee vain sen verran, mitä vauva kasvaa. No tällä nihilistiruokavaliolla painon kerääminen vaatiskin ihmeitä :ROFLMAO: Mut synnytyksen jälkeen mä niin syön suklaata, kaksin käsin ja poikittain :) Lääkärintarkastuksen päätin nyt skipata, koska olo on tosi bueno, ei koske eikä supistele. Menen sit myöhemmin, jos tuntuu siltä. Meillä on nlalääkärinä mies, niin ei hirveesti houkuttele mennä hälle kohdunsuun tilannetta vilauttamaan (mun ihan eka gynekokemus on mieslääkäriltä ja siitä jäi vähän traumoja)

Täälläkin unenlaatu vähän kärsinyt, nukahdan, mut herään ja en sit saa unta uudestaan tai sit vieressä nukkuva (lue mylläävä) kuopus pitää omaa showtaan. Viime yönä tippui sängystä, kun en saanut ajoissa koppia, onneksi ei ollut iso pudotus.

Hitsi, enää alle 3 kk ja ä-loma alkais, ihan uskomatonta. Hirveesti pitäis vielä töissä ehtiä saada aikaiseks ja aika isoja juttuja ennen sitä, ei yhtään paineita.. :rolleyes:

O ja 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Siis Mulla on koko Joulun ajan ollut kipeitä supistuksi. Viime yön valvoin supistuksien kanssa. Alapäätä polttelee ,kun supistelee :(. Yritin nukkua EI heräsin supistus kipuun uudelleen ja uudelleen .Lopulta voimat loppuivat nukuin muutaman tunnin mutta tunsin kivut unenkin läpi. Tässä istun taas alkoi supistelut ja kipu menee alavatsalta alapäähän ja reisiin.
( -91 Syntyi tyttö tälläisillä kipululla) Eniten harmittaa jos onkin väärä hälytys, Poitsu oli eilen levoton kun supisteli niin kovin vaikka KOKO päivän lepäilin. Kävely mahdotonta,mutta tässä vielä tilannetta seuraillaan kotosalla. Rv. 36 +2 Ensim. LA on 12,1-16
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Järkyttynyt........... (45).......5........ 03.02.2016 (poika)
tikis ................... (38)...... 4 ........ 15.02.2016

Äiti74 ..................(41) ..... 2 ........ 19.02.2016 (poika)
Lumi <3 ............. (42) ..... 3 ........ 19.02.2016 (poika)
bubbus.................(40).......5......... ???
Toukka16 ............(39) ..... 3 ......... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1.......... 11.04.2016
Pegonia ..............(44) ..... 10 ........ 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3......... 13.04.2016 (poika)
Tyydeli................(42) ...... 2 ........ 24.04.2016 (tyttö)
Ollakovai........... (41) ...... 4......... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) ...... 5 ........ 14.05.2016
Mileena-74...........(41) ...... 3 ........ 20.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40)... 11 ....... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 .......... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 ........... 08.07.2016

Menneet la:t:
Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015




Syntyneet:

Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Hei vaan, nostin listaa, vaikka päivitettävää ei ollut.

Mitä muuten kuuluu Mileenalle? Kun ei ole kuulunut pitkään aikaan...

Välillä mä mietin, että liikkuukohan tuo tarpeeksi ja pitäisköhän potkujen voimistua. Mutta useimmiten lopetan miettimisen, kun liikkeitä kuitenkin tuntuu joka päivä. Ja kuitenkin tuntuu kunnolla. Miehenkin käteen. Istukkahan on myös tuossa edessä vasemmalla.

Tyydeli ja 24+3
 
Tyydis :) Minä kans mietin et liikkuiko vauva tarpeeksi. Maha oli tosi hiljainen ja välillä piti ihan tönimällä töniä että sain mielenrauhan. Ultrassa kyllä näky että liikkuu, vilkkaastikin. Tytön myötä selitys hiljaisuuteen on saapunut: tää nukkuu hirveesti :sleep: Sylissä jos saa olla, ni päivällä on hereillä vain muutamia pätkiä, yöllä nukkuu heti syömisen jälkeen. Äidin unikeko :love:

Mitähän minä täällä enää pörrään, tää palstahan tais olla odottajille... eikä minulla siinä ominaisuudessa ole tänne enää asiaa. Miehellä tosin ei mennykään vauvakuume ohi, vaan haluais heti toisen :ROFLMAO: Ehkäisyä ei olla otettu käyttöön, mut ei varmaan voi sanoa et oltais leikitty tulella, eiköhän kyse oo lähinnä hiilloksesta :LOL::ROFLMAO: ... ni tietääkö joku onko jotain kivaa ketjua pikkuvaavan omistajille?
 
Viimeksi muokattu:
Osuin (pitkästä aikaa) sattumalta palstalle ja kuinkas ollakkaan huomasin Tyydeli viestisi:) Sen verran kiireitä ollut että sieltä täältä lukemassa olen joskus käynyt mutta kirjoitelleeksi ei ole tullut. Nytkin siis ihan pihalla kaikkien kuulumisista:( Tänne ei ihmeempiä. Viikkojen pitäisi kait olla jotain 20+4 ja liikkeitä on tuntunut nyt joulusta saakka varmaankin päivittäin mikä tietysti vähän rauhoittaa oloa. Tiistaina ois edessä ru ja jännitys kyllä sen suhteen tottakai hirmuinen. Ihania pakkaspäiviä teille kaikille ja yritän tässä jossain vaiheessa perehtyä vähän paremmin itse kunkin kuulumisiin. Nyt tasapuolisesti tsemppiä teistä jokaiselle!
 
Tyydis :) Minä kans mietin et liikkuiko vauva tarpeeksi. Maha oli tosi hiljainen ja välillä piti ihan tönimällä töniä että sain mielenrauhan. Ultrassa kyllä näky että liikkuu, vilkkaastikin. Tytön myötä selitys hiljaisuuteen on saapunut: tää nukkuu hirveesti :sleep: Sylissä jos saa olla, ni päivällä on hereillä vain muutamia pätkiä, yöllä nukkuu heti syömisen jälkeen. Äidin unikeko :love:

Mitähän minä täällä enää pörrään, tää palstahan tais olla odottajille... eikä minulla siinä ominaisuudessa ole tänne enää asiaa. Miehellä tosin ei mennykään vauvakuume ohi, vaan haluais heti toisen :ROFLMAO: Ehkäisyä ei olla otettu käyttöön, mut ei varmaan voi sanoa et oltais leikitty tulella, eiköhän kyse oo lähinnä hiilloksesta :LOL::ROFLMAO: ... ni tietääkö joku onko jotain kivaa ketjua pikkuvaavan omistajille?
Miekii tääl oon viel käyny lukasemassa mitä perässä tulijoille kuuluu.
Onkohan tosiaan jotain porukkaa tääl jonne vois ns. siirtyä jakamaan eloaan ja kyselemään jos tarvetta tulee näin eka vauvan saajana?
T: Mytti ja poika
 
Jotenkin nopeastikin menee aika, äiti74 valittelee, että enää 6 viikkoa?! Ja ittelläkään ei enää hirveän kauan.. Nyt on ruvennut jotenkin jännittämään (PELOTTAMAAN) synnytys, kun se on kai edessä tänä vuonna eikä voi sanoa, että sehän on vasta ensi vuonna.. Huuh! Jokos järkyttynyt on synnyttänyt?? Kuulosti jo siltä! :)

Väsymys iskenyt jälleen, tai sitten vaan 2 viikon joululoman jälkeen työnteko ei enää niin vaan suju. Lisäksi insuliiniresistenssin kohoamisaika on nyt ja noi lääkkeet ei tunnu aamusta tehoavan.. Ensi viikolla ehkä jodn aloittamaan insuliinipistot iltaisin :S Tarkkaa on valvonta äitiyspolin asiakkaana, parin viikon välein pistän sinne pistotulokset, kk:n välein ultra, lääkäri ja d-hoitaja ja unohdin yhdessä virtsakokeessa käydä ennen joulua niin soittivat perään :D

Mulla kans vähän sellainen olo, että tavallaan työnteko vois olla jo ohi ja vois jäädä lepäilemään kotiin. En oo nukkunut kunnon yöunia sitten muutamaan kuukauteen, aamusta vähän pitemmän pätkän, mutta muuten menee yö edelleen pissalla juosten. Vaikka periaatteessa mihinkään ei satu, vatsa vaan painaa ja väsyttää :)

Mun maha on jotenkin yhtäkkiä kasvanut hullun lailla, silti painoa on tullut vajaa 2 kg lähtöpainosta! :) Ja nyt mäkin tunnen potkuja ja ihme muljahduksia - tyypin käännöksiä? :)

Sellaisia omanapajuttuja!

Karo + bebe 26+3
 
Tässä tarinani:
Tosiaan poika syntyki sit jo 27.11. neljän jälkeen iltapäivällä käynnistyksen päätteeks. Viel virka-aikana niinku doula sano :D
LA oli 6.12.

Se perjantai oli shokkipäivä. Oltiinhan menos raskauden loppumetrien tarkastukseen (kun yli 40v.) sinne 100 kilsan päähän!

Lääkäri ensimmäisenä sanoi et tämähän on käynnistysharkintatapaaminen. Tai paremminkin käynnistys, kun "olen niiiiiin vanha", siis 41 v. täytin keväällä!
No, haukoin henkee ja mietin et hä.
Neuvolassa ei olla kuultu, että yli 40 v. ikä tarkottais aina käynnistystä...

Sit lääkäri alko kattomaan vauvan oloja ja mittoja.
Kohdunkaula oli enää 1cm ja auki 2 sormee.
Edellisyön jälkeen aamulla mietin että olinko nähny unta että alavatsan seutuvilla nipisteli jonkin verran kivuliaasti kymmenisen kertaa. Totta se kai oli.
Muuten kaikki ok mutta...

Mutta napanuoran virtaus oli välillä heikompaa.
Se oli sit se vika syy miks siirryttiinki synnytyssaliin, kun oli vapaanakin semmonen!!

Muuttu doulan tapaaminen kahvilassa synnytyksessä avustamiseksi!!

Itkin shokissa ja sata ajatusta liikku päässä.
Yhentoista jälkeen saliin ihmettelemään.
Doula tuli ja kätilö sano et tässä kestää kauan, kun olen ensisynnyttäjä, "vanha" ja käynnistetään.
Siksi mieheni lähti hakemaan tavaroita sieltä 100 kilsan päästä.
Ja doula oli tukena niin päästin miehen matkaan puolen pvän jälkeen.

Oksitosiinitippa laitettiin yhdeltä.
Tuntu et heti alko supistelut. Eipä menkkakipuja itelläni ole niin sanoinkin doulalle et ai tämmöstä tuntemusta supistelut sit on.
Tippaa tehostettiin ja tuntu et heti tihenty supistelut.

Risti-istunnassa istuin tuolissa, jonka selkänoja oli vähän takakenossa. Selän taakse laitoin tyynyn ja lämpöpakkauksen pyysin tunnin päästä. Sitä pidin häpyluun päällä.
Supistuksen tullessa pakaralihaksilla keinutin itteäni puolelta toiselle.
Ääntelin ns. huokaillen supistuksen ollessa päällä. Madalsin ääntä aina supistuksen loppupuolella.
Jossain vaiheessa sydänäänet vauvalta tais mennä sen verran mataliks että lääkäri tuli paikalle, puhkas kalvot, pinni laitettiin vauvan päähän ja meinasvat, että makoilen sängyllä kait pitkään.
Lapsivesi oli kylläki jo spontaanisti tihkunu, kun sen tunsin.
Mutta eipä mitä...Ponnistutti.
Ns. olemattomaan kohdunkaulaan laitettiin puudute.
Niin nopeeta touhua oli, että vielki on vähä epäselvää et mitä, miten...
Tais sydänäänet heiketä supistusten aikana vauvalla, niin välilihaa leikattiin ja imukupilla par kertaa lääkäri avitti. Ja siin pien poikanen oli. Se Suurihme!
Säännöllisten supistusten alusta laskien synnytys kesti 2h 20min kaikkinensa istukan poistulon loppuun asti. HUI!

Mies ei sit ehtiny synnytykseen, kun oli viel matkalla.

Niin ihmeellistä oli se perjantai :giggle:

Aika on hurahtanu siitä mutta ei sitä vieläkään joka hetki usko todeksi. Mentävä kattomaan nukkujaa tai siveltävä pientä poskea.
Poika on hyvin täysimetyksellä kasvanu. Tuttia äärimmäiseen imuhimoon koitettu antaa. Mut ei aina kelpaa. Tissi se paras on :p
Nukkuu onneks yöllä vaikka päivisin itkeskelee. 2-3 kertaa yössä syö. Ja en oo vaippaa yöllä vaihtanu ja häirinny pojan unia.
Vähemmällä päiväitkulla ois jos ihan koko ajan ois sylissä tai mie vieressä sängyssä. Ja tissi suussa pojalla :)

Oma selkäni kipeyty aivan karmeeks toista viikkoo synnytyksen jälkeen. Itkua väänsin ja baby blues yritti vallata tilaa liikoja.
Onneks selkään apua sain, kun äitini tuli ja oli 3 viikkoo (y)
Äiti vyöhyketerapialla hoiti minua, hiero kaikenmaaliman vempaimilla. Mutta ei meinannu kipu väistyä. Lopulta hän keksi, että venyttely vois auttaa. Siinä se!
Aamuisin ja iltaisin koitan nyt selälläni sängyllä venyttää vuorotellen molempia jalkoja niin että polven painan rintakehää vasten vähä eri kulmissa. Ja pakaroiden venytystä myös.

Ulos ois pakkasten väistyttyä päästävä kävelemään. Ja vaunulenkeille vähitellen.

Poika sai nimensä joulun jälkeen, kun sukulaisia oli sopivasti kulmilla :)

D-vitamiinin annon alotin ja ei tietääkseni itkuja suurempia se oo tuonu.
Poika on vaan sen verran temperamenttinen, että ääntä käyttää!

Nyt päivä kerrallaan arkea elellään.
Itseäni kuntouttaen, postiivisia asioita miettien, päiväunia ottaen( en vielkään oo ottanu, korjattava ;)) ja poikaa ihmetellen pikkusia vaatteita pyykäten.

Onkohan tosiaan täällä +40 äipille/ +40 eka lapsen saajille ryhmiä?

Mytti & poika 1,5 kk
 
Tuntuu kyllä kaukaiselta, ja kieltämättä hieman pelottavaltakin lukea synnytyskertomuksia... Itse en vielä ole asialle ajatustakaan suonut eikä kokemuspohjaakaan ole mitä muistella... :unsure: Ihan mahtavaa olisi kyllä jo olla niin pitkällä!!

Nyt sitten jouduin hommaamaan ensimmäiset raskaushousut koska omat housut alkavat päivän mittaan ikävästi puristamaan mahan kohdalta (tai rehellisesti ihan jo aamustakin :whistle:). H&M:ltä löysin kivat farkut, mutta tarvitsisin töihin siistejä suoria housuja enkä löytänyt niitä mistään. Netissä on joitakin, mutta niitä olisi kiva päästä sovittelemaan enkä oikein jaksaisi tilailla useaa kokoa ja palautella niitä sitten. Olisiko jollain vinkkejä mistä löytyisi kohtuuhintaisia? Kävin siis Helsingin keskustassa Stockalla, Lindexillä, Kappahlissa, Zarassa, Espritillä, Aleksi 13:ssa ja H&M:ssä. Kampissa on ilmeisesti joku Mamalicious-kauppa, mutta en jaksanut talsia sinne asti, kun auto oli ihan toisessa suunnassa.

TiPuna
 
Onnea Mytti, sulla on tosiaan ollut jännä päivä tuolloin, ja ihanaa kuulla, et hienosti on lähtenyt käyntiin uudenlainen arki :)

Mä taas eräs ilta mietin, et jotenkin mä jo tajuan, et olen keväällä jäämässä ä-lomalle, mut ajatus vauvasta tuntuu vielä kaukaiselta. No, kait se aikanaan konkretisoituu :D

Alan olla niin täynnä tätä pakkasta -muutenkin alkaa kenkien jalkaan laittaminen olla hanurista, mut kun pitää muutenkin topata itsensä lenkille päästäkseen ja sit vielä solmia kengännauhat, niin voi taivas sitä ahdistuksen määrää. Ja lunta sais tulla myös, et pääsis hiihtämään, mun vatsa ei tykkää kävelyn tuottamasta tärinästä -tai oikeesti mä varmaan vaapun eteenpäin kuin lihava ankka, varmaan tosi sporttinen näky, kvaak, kvaak:ROFLMAO:

Meillä on radi-äitien seurantaa karsittu, jos sokerit pysyy kondiksessa. Mulla esim. seuraava ultra vasta rv 38, jos ei mitään poikkeavaa ilmaannu. Saa nähdä, päättääkö tää tulla jo ennen tuota, tilastollisesti tään pitäis tulla hieman etuajassa :rolleyes:
 
;) Hei täällä vielä kokonaisena olen. On pitänyt levätä ettei verenpaineet lähde nousuun just tulin neuvolasta . Kaikki ok HB 114 . vaikka juon vieläkin rautatippoja :whistle:. Vauva alhaalla ja kiinnittynyt jo . :eek:. Että tässä odotellaan,koska päättää tulla .paino arvio n. 3kg. kasvaa nyt n, 50g /vk. Neuvolasta se on ok kun ei enempää pysty syömään niin ei pysty.
 
;) Hei täällä vielä kokonaisena olen. On pitänyt levätä ettei verenpaineet lähde nousuun just tulin neuvolasta . Kaikki ok HB 114 . vaikka juon vieläkin rautatippoja :whistle:. Vauva alhaalla ja kiinnittynyt jo . :eek:. Että tässä odotellaan,koska päättää tulla .paino arvio n. 3kg. kasvaa nyt n, 50g /vk. Neuvolasta se on ok kun ei enempää pysty syömään niin ei pysty.
Ihan hyvän kokonen jo on että ei ressiä syömingeistä :)
Tsemppii!!!
 
Mytti: Voi että näitä synnytyskertomuksia on aina yhtä ihana lukea ja elää mukana:) Kiitos Mytti!

Zandi: En voi kuvitellakkaan miten säikäyttävää tuollainen, mutta jospa tilanne ois jo parempaan..?

Tipuna: Täällä vähän vastaavanlaisia tuntemuksia. Siis että matkaa on vielä jäljellä vaikka viikkoja tosin tietysti jo takanakin. Jokaista käyntiä tuppaa stressaamaan ajatellen että eiköhän se helpota juuri tämän käynnin jälkeen mikäli kaikki on hyvin, mutta seuraavassa hetkessä saa jo kuitenkin huomata miten se rima ikäänkuin koko ajan nousee..

ON: väsymys (loppuiltapäivään ja alkuiltaan sijoittuva) on täälläkin jatkuva seuralainen. Paikalleen ei kertakaikkiaan uskalla jäädä tai sitten alkaa jo silmäluomi painaa liiankin raskaasti.
Tänään oli rakenneultra ja sieltä -helpotuksen huokaus- hyvät kuulumiset:) Mitat vastasivat viikkoja (yksi päivä edellä) ja rakenteet mitä tällä ultralla pystyy arvioimaan näyttäisivät nekin olevan kaikin puolin kunnossa. Painoa pojanvesselillä tällä hetkellä 449g:)
 
Ei oikeastaan mitään uutta, tällaista odottelua tämä nyt vaan..
Närästysvaiva lisääntynyt, väsymys töissä lähes kohtuuton. Huomenna taas lääkäri, ultra ja d-hoitaja, saa nähdä joutuuko iltainsuliinit alottamaan, toiveissa taas, että jos nyt näkisi sukupuolen! :D

Ollakovai, tosi jännää, että siellä on vähennetty noita ultria! Eikös sillä nyt kuitenkin just seurata sitä, että vauvan kasvu pysyy aisoissa.

Mä oon tässä nettiperehtynyt kaikenlaiseen, mitä pitäisi hankkia / ostaa / selvitellyt tuttavapiiristä, mitä mistäkin ois saatavilla.. Pitäs vaan keretä ihan niinku käytännössäkin hoitamaan hankinnat! Mulla on sellaiset työpäivät, että niinä päivinä ei kerkeä muuta kuin työt ja sit vapaapäivistä eka päivä on nyt mennyt aivan lepäillessä zzombiena ja sit siihen toiseen tai kolmanteen, jos sellanenki on, niiin sulloutuu kaikki mahdollinen arkitekeminen ja juhlatekeminen ja ystävien näkeminen ja kaikki.. Eli siksikin vois jo tarvita lomaa.. :D

karo ja bebe 27+2
 
Karoliina..veit sanat suustani. Odotusta vain. Meillä hankinnoista puuttuu kaukalo ja telakat kahteen autoon. Käytettynä yritetään löytää, mut hyvät menee aika nopsaan. Sitten on niitä pieniä hankintoja, vaipat, harsot, yms. Vauvan kamat on hujanhajan. Mieli tekee vaan maata sohvalla, kun silloin ei oo mitään kipuja :eek:
Esikko on nyt hoidossa vaan aamupäivisin, ja tuntuu et ne "vapaat" 3,5 tuntia menee ihan hujauksessa. Tarkoitus olisi siis "shoppailla" loppuja tarvikkeita ihan rauhassa.
Mulla ei oo närästystä ollut oikeestaan ollenkaan. Noita liitoskipuja kylläkin, pahoja ovat iltaisin kun käy nukkumaan ja nivuset saa 5 min. levähtää. Sitten jalkoja ei tohtis liikuttaa enää ollenkaan. Aamulla taas paremmat. Eikä tarvi heräillä yölläkään vessaan, kumma juttu sekin.
Oon lähes varma, että perätilassa on ja tulee olemaan. Eikös rv38 synnytystapa-arvioinnissa voi sitten alkaa sopimaan sektioaikaa? Mua niin kauhistuttaa tuo kaikki tuleva, mutta paljon jännittää myös onko vauva terve ja miltä hän mahtaa näyttää. Minäkään en oo saanu ultrausta kuin nt ja ru ultrat. Se jotenkin harmittaa. Yhtään painoarviota ei oo kerrottu sen ru:n jälkeen. Seuraavaan viikkoon mahtuu neuvolaa, verikoetta ja streptokokkitestiä....

Onnea Mileena hyvistä ultra kuulumisista ja poikalupauksesta!

Onnea Mytti vauva-arkeen, onneksi synnytys kuitenkin sujui ilman suurempia kommelluksia ja oli tosi nopea. Toivottavasti oot saanut itsesikin kuntoon.

Ollakovai... Oot varmaan päässyt nyt hiihteleen? Yks tuttu kans hiihteli rask.aikana mut sit yks kerta oksensi matkalla monta kertaa kun oli ehkä liian lujaa mennyt. itse en oo tosiaan mitään liikuntaa harrastanut kumpanakaan raskausaikana. Bad me!

Äiti74 ja poju 34+5
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Järkyttynyt........... (45).......5........ 03.02.2016 (poika)
tikis ................... (38)...... 4 ........ 15.02.2016

Äiti74 ..................(41) ..... 2 ........ 19.02.2016 (poika)
Lumi <3 ............. (42) ..... 3 ........ 19.02.2016 (poika)
bubbus.................(40).......5......... ???
Toukka16 ............(39) ..... 3 ......... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1.......... 11.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 ........ 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3......... 13.04.2016 (poika)
Tyydeli................(42) ...... 2 ........ 24.04.2016 (tyttö)
Ollakovai........... (41) ...... 4......... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) ...... 5 ........ 14.05.2016
Mileena-74...........(41) ...... 3 ........ 20.05.2016 (poika)
SuloinenSalaisuus..(40)... 11 ....... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 .......... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 ........... 08.07.2016

Menneet la:t:
Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015




Syntyneet:

Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Hopsan nyt alkoi meikän lomailu!? Kuukausi saikkua pamahti samantien ja kuulemma voin sanoa pomolle, että en luultavasti tule enää ollenkaan ennen äitiyslomaa takaisin.

Nyt sitten lepoa ja nukkumista omaan tahtiin, öisinhän en ole nukkunut kuukausiin kunnolla. Jotenkin ihanan helpottavaa päästä töistä pois. Vuorotöiden aikataulut ja pitkät vuorotkin rupes jo ressaamaan.

Tänään ultrassa näkyi aika varmasti, että poika olisi tulossa ja painoa pienellä on jo 1140 grammaa :) Sitten otettiin vielä hmm mikäs se oikea sana olikaan.. no kuitenkin sitä sikiön sydäntä seurattiin pitemmän ajan ja sydänkin tuntui hakkaavan hyvin :). Eilenhän ressasin täällä, kun en huomannut kaverin liikkumista ollenkaan. Kaverihan liikkuu aivan mielettömästi, mutta mulla vissiin tuota vatsanpeitettä, taaksepäin oleva kohtu ja istukka edessä himmentävät liikkeiden tuntua..

Ja tänään piti käydä ostamassa sitten norsulakanatkin vaaville! :) Ensimmäisiä ostoksia <3

Mileena onnea r-ultran kuulumisista! :)

Äiti74 tuntuupa hurjalta noi sun kivut! Onko mikään mikä niihin auttaisi? Ja esikoinen on kyl aika vähän aikaa hoidossa, jaksamista sinne!

Zandi? Onko mikä tilanne nyt, vuoto rauhoittunut??

Mytin tarinasta kiitos, näit on mukava lukea, että miten kaik menikään.. Jännitys lisääntyy.

Karo ja Bebe 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Niittys
Kääksis kääk, tuo listan kärkihän lähenee... =D =D Kiva oli lukea Mytin tarina ja onko Zandilla tosiaan kaikki hyvin? Karon kans kyllä samoja fiiliksiä. Huonosti nukuttuja öitä on ihan riittämiin. Mulla on päivätyö mutta automatka alkaa olla epämukava. Töissä aamupäivä menee ok mutta iltapäivä on vähän hankala. Tänään oli jo tosi hankala. Tosin huomasin, että taas meinasi ummettaa ja jahka sain sonnittua suunnilleen päästä asti niin mahakin oli paremman tuntuinen. Iltapäivällä meinaa supistaa mahan kivikovaksi. Plääninä ois jaksaa vielä kolmisen viikkoa töissä. Tällä viikolla kävin neuvolassa ja nyt vaihtui vähäksi aikaa neuvolatäti ja jäi kyllä vähän ihmefiilikset siitä... Valitettavasti ei oikein nyt ole luottoa häneen. Tutki minun mielestä vähän niin ja näin.

Ekat vauvavaatteet pesty. =D Pesin esikoisen vanhoja kuteita. Viiskytsenttisiä kietaisupaitoja ja puolipotkareita ja yhden vanuhaalarin. Esikoinen syntyi ennenaikaisena niin hänelle tuli hankittua pieniä vaatteita niin onpahan nyt heti sopivia vaatteita ihan vastasyntyneellekin. Muru meinasi sukista, että nukensukkia taitavat olla. =D Äitiyspakkauksestakin on ilmeisesti päätös tehty. Kelan sivut on vähän omituiset. En nähnyt sieltä sitä päätöstä mutta päätös listassa luki "Ratkaistu". =D Että kait minä sen kohta saan. =D

Ihanaa ajatella, että kohta pääsee pois töistä ja on enemmän aikaa valmistautua muksuun! Mun työpäivät matkoineen kestää näin talvella 9½ tuntia niin pikkuisen on finaalissa kotiin tullessa. Mitään ei kyllä ehdi eikä jaksa tehdä. Aina kun on kotona, on pimeää kuin yöllä. Maha kovana ja kuin nukkuneen rukous.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Juuh juurikin noin on olo ollu ttöiden jälkeen, mulla vielä ongelmana, etten meinaa autolla ajaessa pysyä hereillä.. Menee varmaan lähes kaikki 10 sormea niihin kertoihin, kun havahduin auton menevän johonkin päin!

Ikävä jos neuvolatätiin ei voi luottaa :(

Mites muuten pitääkös vauvan vaatteet pestä jossain tietyssä pesuaineessa ja erikseen muissa.. taidanpa googletellakin, mutta mitäs kokemusasiantuntijat sanoo? :)
 
No minä ostin Omo Sensitiveä pesuaineeksi. Se on hajusteeton. Tykkään käyttää huuhteluainetta ja se oli Comfortin hypoallergeenista mutta siinä olikin yllättävän voimakas tuoksu ainakin heti kun koneesta otin. Pitää sitä vähän miettiä, että käytänkö sitten enää lopuille vauvanvaatteille vai ostanko jotain täysin hajusteetonta.

Ä74 piti sanoman, että vähän on liikuttu täälläkin. =D Hiihtokelejä ei kyllä ole edes ollut ja en kyllä uskaltais edes hiihtää. =D Viime talvena vedin lipat paikaltaan seisten ja sama toissa talvena. =D =D Ei siinä ehtinyt kissaa sanoa, kun suksi oli mulahtanut alta pois ja olin kentässä. =D Vähän olisi haaveissa, että jahka olisin kotona muulloinkin kuin säkkipimeällä, aloittaisin käydä joka päivä pienen happihyppelyn tai kävelylenkin. Nyt käytännössä olen sisällä 24/5, viikonloppuna vähän ulkona, jos ei pauku 30 asteen pakkanen.
 

Yhteistyössä