Katri, onnea poikalupauksesta! Ihana kun oot jo noin pitkällä.
Vaikkakin harmi, että joudut jäämään salkulle.
Miten se muuten menee. Olen itse ajatellut, että jäisin älomalle sen 30pv aiemmin. Nyt jos saakin salkkua sitä ennen niin onko älomalle pakko jäädä sitten se 50 pv aiemmin jos sitä salkkua on vähintään niin, että se kattaa vähintään koko sen ajan. En itse millään haluaisi jäädä yhtään aiemmin pois, koska se on lapsen kanssa kotona olemisesta. Mut eihän sille voi mitään jos tilanteet niin pakottaa.
Niittys, en olekaan tosiaan ainut noilla pitkillä päivillä höystettynä. Töistä pääsen harvoin kahdeksassa tunnissa pois ja työmatkan yhteensä kestää sen 2,5h. Vähän mietityttää, että mitenhän sitten mennään kun lapsi pitäisi saada hoitoon, että saako noin pitkiksi päiviksi edes hoitoa ja haluanko lastani edes noin pitkäksi aikaa hoitoon. Harmi vaan, kun ilman tuloja ei oikein elä. No ei ole ihan vielä tämän ajan murhe.
Komppaan saarista tuossa pesuainejutussa allegro tai hyvä pyykki on aivan samaa tavaraa ja meillä käytetään jälkimmäisen nimistä. En ikinä vaihda mihinkään muuhun. Mä en kestä yhtään jos pyykit tuoksuu millekään. Ja jos vielä sattuu olemaan kone, joka voi jättää ummehtuneen hajun jälkeensä (niinkuin meidän uusi kone), niin ei tietoa siitäkään. I'm in love. Tuota saa ainakin värisilmäliikkeistä ja pitäisi käydä uusi pönikkä ostamassakin.
Mun pitää ehtiä jossain välissä lukemaan sivuja taaksepäin,että pääsen taas asioistanne vähän paremmin kiinni. Kännykkään ei ole tullut mieliä ryhmään tulleista uusista viesteistä ja luulin että kaikki on hiljaa ja olen sitten vähän höpötellyt tuolla facebookin puolella. Nyt tulin kurkkimaan, että voiko täällä olla oikeesti näin kuollutta ja kaikkea kanssa.
Oloista. Vuodot on jatkuneet ja olleet vähän runsaammat tällä viikolla, kun menin pitkästä aikaa töihin. Onneksi on doppler. Eikä mun työ ole edes fyysistä. Raskainta mitä teen on se, että töissä tulee käveltyä vajaat pari km ja muutoin istun paljon aloillani. Työn easkaus on sitten tuolla pääkopan sisällä kun sumplii ja miettii asioita. Tää vko on ollut erityisen raskas. Yhtenä päivänä tein töissä 12h ja kun tuntui, että päässä ei enää liiku mikään, niin ajelin reilun tunnin kotiin ja syömisen jälkeen jatkoin vielä nelisen tuntia. Muut päivät olleet vähän lyhempiä ja kotiin ei ole jäänyt niin paljoa. Kaiken kukkuraksi maanantai aamuna kumartumisen jälkeen selkä otti nokkiinsa ja en meinannut päästä liikkeelle varsinkaan istumisen jälkeen (sinänsä tuttu ongelma, muttei mikään vuosittainen juttu olekaan) Oli hyvin hyvin lähellä, että pakko hakea salkkua. Mutta sinnittelin, koska oli sellaiset hommat tehtävänä, ettei niitä voi siirtää myöhemmäksi mitenkään ja jos haluan moisten ratkaisujen kanssa elää tulevat kuukaudet on parempi ollut olla itse paikan päällä nyt, niin vähemmän stressiä tulevaan ja autuaampi odotus töiden puolests... Sitä paitsi pieni liike tekee selälle hyvää, vaikkakaan tuo autossa istuminen ei. Nyt selkä onkin jo paljon paremmassa vireessä, vaikkakin edelleen joutuu miettimään miten seisaalleen pääsee ilman, että jalat romahtaa alta. Eikä tässä vielä kaikki, toissapäivänä vasen korva alkoi humisemaan. Siitä on joskus revennyt tärykalvo reunastaan lähes puoli matkaa. Se on kyllä parantunut, mutta ei niin hyvin kun pitäisi. Silti varsinaisia korvakipuja mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut. Korvaspeliasti on sanonut, että heti jos korva tuntuu vähänkään epämääräiseltä, niin korvalääkäriin samantien, että repeäminen tapahtuu paljon herkemmin nyt ja sen kanssa on oltava tosi varovainen. No, menin eilen työterveyteen ja voi saatana mikä puoskari. Sanoi kaiken muun ihmeellisemmän lisäksi, että voit rauhassa katsella sitä kaksi vkoa kerran ei ole kipuja. Ei ottanut kuulevaan korviin pyyntönäni,että katsoo koneelta korvalääkärin lausuntoa ja että siellä on ohjeistus lähettää nimenomaan korvalääkärille, jos mulle ongelmaa tulee. Jos tämä ei ole ensi viikolla kunnossa, niin menen meidän toiselle lääkärille ja pyydän siltä lähetteen. Tuolle en enää mene. Ai niin ja tiedoksenne, että raskaana ollessa, kun nestetasapaino heittelee ja helposti turvottaa, niin on ihan normaalia, että se turvotus voi olla vain toisessa korvassa ja sen takia humisee ja turvotusta tms ei tarvi olla muutoin olemassa. Näin, vaikka siinä korvassa ei kaikki ole muutoinkaan ihan kunnossa. Mutta ei siis aiheuta tarvetta lisätutkimiselle. Periaatteessa voisin kuulemma ottaa antihistamiinia, että allergiaahan toi voi olla (mulla ei ole allergioita). Mutta kun olet raskaana, niin en kirjoita reseptiä. Mutta voit sinä silti käydä ostamassa heinixiä tai zyrteciä. What the fuck. Eikö ne nimenomaan ole antihistamiinia? Peseekö hän kätensä mahdollisista seuraamuksista sillä, ettei kirjoita reseptiä? Ei sillä, en sitä todellakaan haluakaan jos siitä pienelle voi olla vaaraa edes hitusen, mutta kyllä oli ihmeellinen juttu. Enkä tosiaan mitään lääkettä ole hakemassakaan.
Selästä kun mainitsin, että en meinaa päästä liikkeelle istuesta. Kerroin siis, että jumi on ristiselässä, niin tää vaan koitti hartioita, että onko kipeet. Sanoin ei, niin sanoi että ei voi olla ihmeellinen vaiva, kun ei enää ole kipee ja parissa päivässä pahin mennyt ohi... Öö, niin se jumi on ihan erissä paikassa. Mut tää oli sinänsä sivujuonne, kun sanoi siis että hartiat voi olla kans tuohon korvan huminaan yhteydessä.
Tuli olo, että olen ammattivalittaja ja ammattisaikuttaja, vaikka en sairaslomalla tai sielläkään ole joutunut käymään vaivojeni takia 21 työvuoteni aikana montaakaan kertaa. Enkä salkkua ollut nytkään hakemassa, vaan lähetettä sinne speliastille. Persiilleen meni.
Mut on tää mennyt kyllä ihmeellisesti. Yleensä mulla ei ole mitään ja nyt kaikennäköistä ongelmaa toisen perään. Että lue ärsyttää.
Ihme jos ei ole tyttö tulossa, kun kaikenlaista on nyt menossa.
Ja pahoittelut tästä omanapaisesta, pitkästä sekavasta viestistä. Sauhuaa niin päässä, ettei tosikaan.