40+ ODOTTAJAT, vol 2

Siellä se Rominas sun pikkuinen kasvaa :heart:

Onnea Tetelle! Ihana synnytys, ihan kyyneleet tuli silmiin. Miitalle myös onnittelut!!! :heart:

Keksin eilen, että, mitäs jos ompelisin itse sen hoitolaukun. Löysin netistä ihan kivat kaavat, joita vois soveltaa: Made By Rae: Mother's Day Buttercup Bag Remix . Niinpä sitten tekaisin eilen "mallikappaleen". Tein saman laukun pienenä käsilaukkuna ihan vaan kännykkätaskulla. Siitä tuli sievä =). Nyt maltan tuskin odottaa, että pääsen ostamaan kangasta hoitolaukkuun. Ajattelin käyttää Marimekon pienet kivet(köhän se on?) musta-ruskeaa kangasta ja tehdä sisälle paljon taskuja ja hoitoalustan.

-Happis ja pikku-Kalle 21+5

Tete-a-Tete onnea ihanasta tytöstä:heart: Kiitos synnytys kertomuksesta, hyvä, että kaikki sujui hyvin. En voinnut olla nauramatta tuossa kohdassa, kun huone täytti porukasta, kun kaikki kuitenkin sujui lopulta hyvin, niin onhan se koomista, kun kaikkia vain kiinnostaa se toinen pää. Hyvä kuulla myös puudutuksista, itse pelkään niitä selkäydintilaan pistettäviä puudutuksia, noi kaksi muuta kuulostavat sille, että olisin kiinnostunut, toivottavasti meidän sairaalasta käytetään niitä.

Miita
Onnea pojan johdosta :heart:

Oivikki Itseasiassa selkäyrimeen laitetut puudutukset eivät sattuneet yhtään. Ekat paracervikaalit, jotka laitettin kohdunkaulaan, tuntuivat tuikkaavana pistoksena vallankin kun ekan laittoi hieman unelias lääkäri, joka ei varoittanut etukäteen. Pistoksia laitetaan kaksi eli molemmin puolin yksi kohdunkaulan seinämään. Siinä pitää olla aivan paikallaan ja tietenkin jalat niin leväällään kuin vaan saa venymään.

Selkäytimeen laitettaessa joutuu olemaan kissamaisessa kyttyrässä kyljellään, jotta neulan saa menemään selän nikamien väliin oikeaan paikkaan. Asento on hankala ison vatsan kanssa, mutta siinä ei tarvitse olla kuin se hetki, kun neula laitetaan eli minuutti pari.

Kiitos kaikille onnitteluista!

Tete, jonka rinnat kasvoivat yhdessä yössä beestä eehen (kuka laittoi silikonit nukkuessani?)

Viimeksi muokattu:
Onnea Miita ja Tete-a-Tete :heart:

Discoverylle kärsivällisyyttä loppusuoralle.

Omaa napaa...tänään olin ekaa kertaa uuden oma lääkärin tai oikeammin hänen sijaisensa vastaanotolla ja olipas iloinen yllätys. Rempseä kannustava naisihminen joka vakuutti mulle että en saa kuljeskella huolestuneena vaan tulisin aina mieluummin kontrolliin. Kaikki oli ok pikkuisella...ne ihanaiset sydänäänet :heart: vaikkakin pikkuinen protestoi moista napakoilla potkuilla niin että lääkäriä nauratti. Sf kasvanut viikossa sentillä, painoa tullut vain 0.5 kg (jibii) kolmessa viikossa, tosin yhteensä 12 kg, pissa ja verenpaineet ok. Olin myös sokerirasituksessa, ja arvot paaston jälkeen ja tunnin ja kahden arvot oli 4.1, 8.8, ja 4.9 eli käsityksen mukaan ei huolta :)
Millaisia arvoja muilla on ollut tuossa sokrurasituksessa?

iloista maanantaita toivoo lokakuu 27+1

En ihan tarkkaan muista eka sokruarvoa 5,8 ?, mutta kaksi muuta 13,0 ja 10,8. Eli aika "hyvät" ylitykset. Insuliinillahan tässä ollaankin. Ei montaa pistosta jäljellä, jos keskiviikon käynnistys toteutuu sovitulla tavalla. Ois enää kaksi yötä. Kyllähän ei-käynnistetty synnytys olis ollut toivottavampi, mutta rankkaa on jo. Liitoskivut jylläävät. Yöllä on vaikea kääntää kylkeä ja nousta sängystä. Päivällä kun liikkuu, niin joku ihme kestosupistus heti päällä ja pakko päästä istumaan.

Jaksuja kaikille ja hienoa Lokakuu että kaikki ok edelleen.

Discovery 38+1

Ompa taas ollut hiljainen viikonloppu meidän pinossa :)

Oli kyllä näin ensikertalaisena kiva lukea teten synnytyskertomus. Mä en vielä ole miettinyt synnytystä mitenkään... taidan kanssa kääntyä noiden puudutusten puoleen.

_lokakuu_ mun sokrurasituksen numerot oli 4.7, 6.7 ja 6.2

Mä oon edelleen ihan sikaväsynyt ja aamuisin supistelee... taidan huomenna soittaa neuvolaan ja kysäistä mitä pitäisi tehdä. Vatsan asukas liikkuu ihan hirvittävästi ja sen takia nuo yöunet jää kyllä aika vähäsiksi, joten väsymys johtuu ihan vain siitä.

- Siiri S, 28+0

Huomenta hiljaiseen pinoon :)

Ensimmäinen yö, että näin vauvasta unta! Muutenkin näin ihan sikapaljon (tai siis muistan) viimeyön unista, jotka enimmäkseen olivat action-leffa-tyyppisiä... mutta vauvasta näin unta, että jalka/käsi tuli oikein läpi vatsanpeitteistä. Ensin ihan pienenä, mutta jatkuvasti suurenevana ja varpaidenkin määrä kasvoi joka kerta :O

Aamut on aamu aamulta vaikeampia. En millään jaksaisi nousta ylös, saatikka käydä suihkussa ja laittautua töihin... kuljen reisitaskuhousuissa ja hupparissa, minä joka olen aina ollut tosi tarkka työpukeutumisesta (siis suorista housuista/hameesta ja paitapuserosta) Työmotivaatio on täysin nollissa, minulla joka olen aina tykännyt työstäni enemmän kuin laki sallii. Millä ihmeellä tämän lopun saa kulkemaan, siis tämän ajan ennen äippälomaa, sitä kun vielä on kuitenkin lähes 6 viikkoa? :headwall:

- Siiri S, 28+1

Huomenna neuvola kuukauden tauon jälkeen. Yritän saada sen tädin nyt tunnustelemaan tuota mahaa että miten päin siellä ollaan. Ja pelkopolille en siis pääse kun pelot ei kai tarpeeksi suuria. Koskaan ei vielä neuvolassa ole kookeiltu miten päin vauva on että vain rakenneultrassa ja 4d:ssä ne perätarjonnat tuli esille. Voi olla etten taaskaan tule neuvolasta sen viisaampana kuin mitä sinne menen.... No hemppakin on mukava tietää ja sellaista ja niitä mun papereita ei edelleenkään ole Taysiin lähetetty vaikka täytin ne sähköisesti jo kohta kaksi kuukautta sitten (neuvola lähettää eteenpäin) vaikka huomenna rv 31 tulee täyteen. Supisteluja on ollut viikon verran aika lailla ja pienestäkin rasituksesta, ei tosin kivuliaita mutta sellaista että maha kovettuu eikä meinaa laueta se supistus paitsi makuulle mennessä. Yhtään en kohduunsuun tilanteesta tiedä. Eli odotukset ei huomisen neuvolan suhteen ole kovin korkealla, siinä määrin pettynyt olen neuvolatoimintaan täälläpäin.

Tänään rv 30+6

ja minä taas...! Mun täytyy vähän korjailla viimeisiä viestejäni eli tarkastin just että se mun neuvola-aika onkin vasta torstaina...että voihan kökkö sentään kun olin niin menossani sinne jo huomenna ja lastenvahdinkinkin olin huomiseksi sopinut:headwall:. Ja rv31 täyttyy siis vasta torstaina eikä huomenna kuten vahingossa kirjoitin. huomenna vanhenen taas vuodella joten ei ihme että muisti pätkii ja menee sekaisin päivissä:LOL:

Hyvää syntymäpäivää jääris! :flower:

Mullaki Siiri työmotivaatio laskee kuin lehmän häntä ja pitäis jouluun asti sinnitellä. Oon jopa toivonu flunssaa, että sais jäädä kotiin saikulle. Nyt ku mun miehellä on flunssa edenny keuhkoputkentulehdukseksi, niin en toivo enää. Järkyn kuulonen yskä! Toivottavasti en saa siltä pöpöä.

-Happis ja pikku-Kalle(?) POKS 22

Hauskasti kirjoitit tete-a-tete siis tuohon muistin pätkimiseen liittyen:LOL:. Kiitokset sinulle ja kaikille synttärionnitteluista!:heart:

Tänään oli neuvola ja kaikki ihan ok. Hemoglobiini 117 kun viimeksi kuukausi sitten oli 116 vaikka olen siis syönyt tuplarautakuuria ja myös ferronolia sekä mustaa makkaraa jo nelisen kuukautta. SF-mitta oli 27. Neuvolatäti koitti käsillään miten päin vauva on ja perätilassapa tietysti, missä muussakaan kun on siellä kokoajan kököttänyt. Tänään siis rv 31 täyttyi. Kahden viikonn päästä uusi neuvola ja jos vieläkin on perätilassa niin pääsen terveyskeskuksen ultraan heti neuvolan jälkeen samalla reissulla niin neuvolalääkäri ultraa ja varmistaa asennon. Jos perätilassa niin sitten lähete taysiin kääntöyritykseen.
Verenpaine oli jotain 70 /100 kun aikaisemmin on ollut 60/100. Tänään lähti myös taysiin tiedot minusta eli se nettilomake synnyttämään tulevista.
Kuulemma kivuttomat supistukset /mahan kovettumiset eivät aiheuta kohdunkaulan kypsymistä...
Kokoarviotq kysyin mutta ei sanonut muuta kuin että syntymäpaino voisi olla jotain 3-3,5kg eli ei sittenkään mikään jättisokerivauva.

Kelan paperit tulivat vihdoin ja viimein eli päätös äitiysrahasta ja vanhempainrahasta...ens viikon tiistaina alkaakin jo äitiysloma.

Eli tänään rv 31.

Viimeksi muokattu:
Täälläpä ollaan taas :wave:

Ja yllätys kainalossa ;)

Meidän ihana kiharapää pikisilmä prinssimme päätti yllättää perheensä, ja syntyi tiistaina 28.9. klo 9.23 :heart: viikkoja tuolloin 36+4! Vedet menivät kotona klo 3.30 ja siitä se sitten alkoi...kerron joskus tarkemmin.
Kotiin päästiin eilen (torstaina) illalla. Vauvan sokerit nousivat hyvin, hän syö todella hyvin, ja bilirupiini-arvokaan ei antanut merkkejä keltaisuudesta, niin päästivät meidät kotiin jo! Seurata pitää kovasti pientä tietysti, mutta lääkäri oli kanssani samaa mieltä siitä, että vauva on vanhempi kuin viikot antavat ymmärtää, Molemmissa ultrissa, sekä np että rakenne, näytti laskettua aikaa aikaisemmaksi mutta eivät korjanneet. Mutta pääasia että vauva on terve ja voi loistavasti!!
Ollaan niin onnellisia kaikki ettei voi käsittää, myös isot siskot :heart: meidän vuosien haave ja ne monet pettymykset ovat nyt kantaneet tulosta; meillä on oma ihana mustapäinen prinssi tuolla isin vieressä nukkumassa :heart:

T. Ikionnellinen Unna ja pieni Toivo kohta 3 vrk

40 ja plus

Nimimerkki............monesko..........LA

Discovery (40++).....6 lapsi...............10.10.2010
Rinja (40)...............x lapsi................15.11.2010
Tirlittan1968 (42)......2 lapsi..............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi..............2.12.2010
Siiri S (40)..............1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41).......2.lapsi...............22.12.2010, PS
Surina70(40v.)........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)..........2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu.......................................26.12.2010
DolceVita (41).........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43).............2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40).........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42).............1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39)......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)..........3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)....1 lapsi...............xx.xx.xxxx
Little Bear (38).......1 lapsi...............4.3.2011
Bugsy (40)............8 lapsi...............22.3.2011
MrsBree...(40)........6 lapsi...............27.3.2011
ÄitiMurmeli (42)......5 lapsi...............15.4.2011
Rominas (40)..........2 lapsi...............6.5.2011 OAS
Daria10 (40)..........2 lapsi...............13.5.2011

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk

Unna onnea pojasta :heart:, hyvän kokoinenhan hän jo on.

Tänään minulla ja Suomalla on 24+0 täynnä. Onneksi jo näinkin paljon, sillä supistukset vain voimistuvat, vaikka niitä onneksi tuleekin nyt yleensä vain muutama (noin 10 päivässä).

Yhteistyössä