40+ ODOTTAJAT, vol 2

Padma kiitos kysymästä, potkut ovat tuntuneet jo tosi pitkään, jopa voimakkaammin aikaisemmin, ehkä olen tottunt tai sitten on Suoma kääntynyt toiseen asentoon. Minä olen ollut sairaslomalla kesälomasta lähtien pahoinvoinnin takia ja vkolla 15 alkaneiden supistusten takia. Laihduin aika reipaasti, nyt olen saavuttanut lähtöpainoni ja pahoinvointi on helpottanut selkeästi. Rakenneultrassa rv 20 oli kuitenkin kaikki hyvin Suomalla, joka on pääasia.

Tsemppiä happis! yritä olla liikaa stressaamasta.
 
Eipä oo tää odotus kyllä kauheen hyvin alkanu,johtuneeko iästä vai mistä?Ihan kauheet alavatsakivut koko ajan,kipua pohkeissa,todella hirvittävä väsymys ja nukuttua en saa kuin 2-3 tuntia yössä...alkaa olla olo kuin zombiella.No,tänään lääkäriin jos sieltä sais jotain apua tähän.Edelliset raskaudet menneet todella hyvin ilman mitään suurempia vaivoja.Nyt on viikkoja 5+5...mutta jospa tää tästä helpottas.
 
Vieläkö joukkoon mahtuu ?
Täällä ilmottautuisi yksi uusi odottaja porukkaan.
Olen lukenut kyllä juttujanne jo hyvän aikaa taustalla=)

Olen yhden lapsen äiti ja toista lasta odotettaan rv 10+5.
Laskettu aika 29.4.2011.
Meinasin ilmoittautua porukkaan vasta niskapoimu-ultran jälkeen,
kun näkee, että joku todella matkassa mukana on.
En sitten jaksanut ihan sinne... Se on vasta parin viikon päästä.

Tämä odotus on ollut varsin eriskummallinen ja siksi vähän epäuskoinen
olo, etten edes olisi raskaana.
Oireita ei oikeastaan lainkaan, paitsi väsymys,
joka selittyy matalalla verenpaineella.
Tein testin varmuuden vuoksi uudestaan ja kyllä sen mukaan raskaana ollaan:D

Anteeksi että aloitin omilla jutuilla, mutta on ollut jo hurja hinku päästä purkamaan
tätä jollekkin, kun juuri kukaan tuttu/sukulainen ei vielä tiedä.
 
Prinsari, täältä "taustajoukoista" toivottelen siut lämpimästi tervetulleeksi!!!:wave::flower:

Mukava, jotta siulla ei kauheasti ole noita "nega" oirehia - pahoinvointia/oksetusta/pyörrytystä, väsymys onkin hyvin yleistä vasitenhin alkuraskaudessa.

Jos haluat listalle, kertoile vain niin joku..Siiri Sisilisko(ko?)..siut sinne vaikka laitteleepi=)

Tuleekos siun lapsukaisille kuinka paljon ikäeroa?..minkä ikäinen itse olet - jos saan udella:rolleyes:
..ja niin halutessasi, se pysyköön tietenkin salaisuutena..:)

Oikein hyviä vointeja siulle&pienelle:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa. Seuraan kyllä palstaa ja kaikkien käänteitä joka päivä mutta ei aina ole kirjoitettavaa. Tällä kertaa vaan omaa napaa :D
Tänään olimme jälleen kontrollissa. Jo olikin 2 vkoa edellisestä ultrasta. Nyt siis ollaan 2 vkoa pidemmällä kuin neljä vuotta sitten kun esikoistyttömme kuoli kohtuuni. Tällä kertaa siis näyttää tosi hyvältä =) Vauva liikkui aktiivisesti ja on kasvanut hienosti omalla käyrällään ja kaikki virtaukset ovat normaaleita. Painoarvioksi saatiin 1250 g :heart: Ja tällä kertaa rauhallinen ja hiukan tuppisuinen vakava lääkärimme jopa malttoi näyttää pikkuisen kasvoja pidemmän aikaa ja totesi lopuksi että hän uskoo että tällä kertaa kaikki menee hienosti. Ihanaa...olen onnesta soikeana. Viime yö meni kyllä pyöriessä kun pelotti ja jännitti kamalasti. Mutta nyt siis onnellinen olo.
Hienoa keskiviikkoiltaa kaikille (Suomessa taitaa tosin olla torstai muutaman minuutin päästä)
lokakuu 28+3
 
No niin löytyhän se selitys hirvittävälle väsymykselle ja rajuille alavatsakivuille...masussa onkin kaksi "nyyttiä"...olipahan oikee jymypaukku sekä itselle että miehelle...toivotaan että molemmat nyytit pysyy matkassa ihan loppuun asti ja ovat syntyessä terveitä eikä muutakaan ikävää matkalle satu.
 
40 ja plus


25 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

Discovery (40++).....6 lapsi...............10.10.2010
Tirlittan1968 (42)......2 lapsi..............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi..............2.12.2010
Siiri S (40)..............1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41).......2.lapsi...............22.12.2010, PS
Surina70(40v.)........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)..........2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu.......................................26.12.2010
DolceVita (41).........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43).............2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40).........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42).............1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39)......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)..........3 lapsi..............xx.xx.2011
Padmashree (40)....1 lapsi...............9.2.2011
Little Bear (38).......1 lapsi...............4.3.2011
Bugsy (40)............8 lapsi...............22.3.2011
MrsBree...(40)........6 lapsi...............27.3.2011
ÄitiMurmeli (42)......5 lapsi...............15.4.2011
Prinsari..................2 lapsi................29.4.2011
Rominas (40)..........2 lapsi...............6.5.2011 OAS
Daria10 (40)..........2 lapsi...............13.5.2011
PikkuMyy68(42).......3. ja 4.lapsi.........x.x.2011


19 syntynyttä
7 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Heippahei. Päivitin taas hieman listaa. Prinsari ja PikkuMyyn kaksi matkustajaa lisätty listalle. Huhhei, meitä on jo 19 synnyttänyttä ja 25 odottajaa... (paitsi, että ÄitiMurmeli on kahdella listalla, mitenköhän senkin sitten laskee?) Yhteensä meitä on siis 43.

Jokohan Discovery on tositoimissa?? Mukavaa _lokakuu_, että kaikki on hyvin teidänkin pienokaisella.

Oma (.)
Ihanaa, että vatsakumpu on ja näkyy. Olen aivan totaalisen rakastunut vatsaani ja sen liikkeisiin. Ihmiselle, joka on viimeiset 15 vuotta ollut jonkunnäköisellä dietillä tämä aika on jotain aivan ihmeellistä ja ihanaa. Jaksan ihailla vatsaani peilistä ja silitellä ja jutella sille vaikka kuinka kauan. Mies pitää minua jo ihan pimahtaneena...

Äitiysloman alkuun on 20 työaamua! Järkyttävää, miten nopeasti aika menee. Odotan innolla myös aikaa, ettei tartte työasioita miettiä. Työorientoituneelle se on myös aika outoa ja ihmeellistä.

Mä olen myös odotellut sitä energistä keskiraskautta innolla. Taitaa olla keskiraskaus jo ohitettu ja energisyyskin on kyllä mennyt minulta ohi :) Yöt on edelleen tosi katkonaisia ja nyt alkaa olla jo vaikeuksia löytää kunnon nukkuma-asentoa. Selällään ei voi olla kun alkaa huippaan ja kyljellään ollessa typsy alkaa monotteleen oikein urakalla. Joten melkoista pyörimistä siis. Työtovereiden mielestä näytän onnelliselta ja seesteiseltä, omasta mielestä väsähtäneeltä. Ota tästä nyt sitten selkoa.

Mukavaa odotusta sisaret!

t. Siiri S ja typsy 29+3
 
Moikka!

Rinjalle ja Unnalle lämpimät onnittelut ihanista vauva-uutisista!! :flower:

On: Ultrasta tultu ja siellä vaavin alku heilui kuin heinämies tai nainen...=) Pituuden mukaan viikkoja olisikin kasassa jo 11+0!! Tässähän odotusaika lyhenee ihan silmissä, kun laskujeni mukaan olisi 9+6 vasta menossa! Noh, pääasia että masussa kaikki hyvin!! :heart: Tänään ip on ensimmäinen neuvolakäyntikin.

Ihanaa torstaita kaikille!! :heart:

Rominas ja rv 11+0 :heart:
 
Moikka!

Täällä ois yksi 40v viiden lapsen äiti, joensuusta. Viikkoja ois menkoista 8+3. Kävin 6+ viikolla ultrassa vuotojen takia. Siellä näkyi kaksi ruskuaispussia. Ja hyytymiä kohdussa. Ultraaja sanoi, että varaudu keskenmenoon. No sitten menin 7+0 uudestaan ja siellähän jumputti kahdet sydän äänet. Oli tosi mukava yllätys minulle, mutta ei miehlle niinkään, mutta kyllä se siitä on jo parempaan suuntaan on muuttumassa, jos hyvin käy ja pompulat pysyy matkassa. :heart:

Olo on kyllä outo, verrattuna yksikkö raskauksiin. Ei ole oikein ollut sitä huonoa oloa, mikä pitäisi olla tuplana:x Ensi viikon torstaina , siis viikon päästä on vasta seuraava ultra. ei jaksais odottaa:|
Näin unta tässä tällä viikolla, että synnytin vauvan itsekseni, joka oli aika eloton ja istukka tuli myös johonkin käsipaperipyyhkeeseen:( toivottavasti ei enteile mitään:(

Viidenmamma ja pompulat 8+3
 
Hirmusesti Onnee odotukseen Viidenmamma!Mulla on kyllä ollu kaikkea muuta kuin helppo tää alkutaival,ylitsepääsemätön väsymys,kipu pohkeissa ja todella rajut alavatsakivut.Mutta kaikki näyttäs tällä hetkellä olevan kunnossa,tuntuu ihan kuin ekaa kertaa olisin raskaana,edellisestä raskaudesta on jo reilusti aikaa.Pojat 17 v ja 15v ovat ilosia tulevista sisaruksista ja miehelle nää "Nyytit" on ekat pikkuset.
 
Heipat kaikille! Tervetuloa uudet raskautuneet! Hienoa, että me vanhat jaksetaan, eikö vain. :)
Täällä tai yleensä koneella ei ehdi tai malta juurikaan käydä, kun vauvan hoito vie ajan. Mutta se on niin ihanaa, että ei haittaa.:)
Välillä on mahaa ikävä. Kun suolenmutkat murisee, niin ajattelen, että siellä se pikkunen möyrii, kunnes tajuan, että hei, sehän on mun sylissä tai vieressä. :)
Olin ihan varma, että raskauskilot jämähtää, mutta yllätyksekseni niitä oli eilen jäljellä 0,5 kg! Tosin olen hieman ylipainoinen, mutta tästähän paino menee vain alaspäin. Sitä se imetys teettää.:D
Tänään käytiin lääkärissä, koska neidin silmä rähmii ja on ollut vähän turvoksissa. Neitokainen ei niin välittänyt tarkastuksesta eikä avannut silmiään, vaan veteli unia. Sitten kun lekuri kirjoitti ressua, neiti hieman raotti silmiään.

Iloa ja onnea kaikille masun kasvattajille! Vauvantuoksua on tiedossa.
 
Nyt iskee pelko päälle. Alkoi taas tulemaan tuhrua, ensin ruskeaa ja nyt vähän punertavaa. Viimeeksi kyllä ultrassa sanottiin, että voi menkkojen verran tulla sitä vuotoa, kun on ollu varmaan valemenkat, jotka ei ole tullu pois. Mutta huoli on taas suuri. toivottavasti ei tule pompulat mukana. Sullako oli pikkumyy kovat vatsakivut? Mullakin on vähän ollu outo tuo alavatsa tänään. Täytyy Huomenna soittaa sinne neuvolaan, vaikka ne sanoi, että soittaa kun on pari päivää vuodellu. Nyt on viikonloppu tulossa ja en kyllä jaksa oottaa maanantaihin että soitan. APUA KUN PELOTTAA:(
 
Prinsari tervetuola mukaan!

Viidenmamma tervetuloa mukaan. Sinulla on ollut kovasti jännittävä alku odotus, toivottavasti vuoto ei ole vaarallista ja loppuu pian.

Lokakuu ihanaa, ettää kaikki on hyvin.

Pikkumyy onnea yllättävistä uutisista, onneks ei ollut mitään vaarallista nuo sinun oireesi vain kaksi siellä rakentaa pesää.

Siiri tosiaan sinulla enään lyhyt aika äitiysloman alkamiseen. Minäkin sitä energistä keskiraskautta odotan, sillä väsymys on tänne iskenyt jo viimeviikolla. Otin toissaviikolla kirkasvalon lampun aamiais pöytään kaveriksi toivottavasti se piristäisi.
 
Oivikki syksyyn kuuluu..no, sitä jonkin sortin kuumeilua vieläkin ja joka kuukausittaista yrittämistä.. *huoks*

Pikkasen huomaan kyllä, että "kuume" ei enään niin huipussaan..alkaa väkisellä masentamaan kun tulosta ei vain näy syntyvän: /..nyt on esim. ekaa kertaa 18kk:n kuumeilun aikana ovis karussa!!
..missä "Oili" luuraa, vai viipyileekö vain:confused:

Toki mukavainenhin syksy ollut, tänään esim. käytiin mieheni kera kahdelleen piiiiitkästä aikaa elokuvissa - mukavaa oli!=)
 
Viimeksi muokattu:
PikkuMyy68&Viidenmamma - molemmille IHAN HIRRRRRRMUSTI tarrasukkasia&vaaviliimaa pienille annettaviksi!!!:heart::heart::heart::heart:(huom. neljä sydäntä:))

Ihania uutisia olette saaneet, toivon kovin kaiken menevän hyvin ja pikkiset saisitte molemmaiset tuplina sylkkyyn asti!!:wave::heart:


Viidenmammalle EXTRA voima halitus:hug:
..toivon vuodon olevan harmitonta, alkuraskauden vuotoa!!
 
Viimeksi muokattu:
Terveiset pitkästä aikaa. Pieni neiti syntyi kiireellisellä sektiolla 3.10., kun alatiesynnytys ei onnistunut vauvan virhetarjonnan vuoksi. Sepustuksen voi lukea lokakuisista, jos kiinnostaa...

Neiti oli odotettua pienempi eli 3100 g, 49 cm ja py 35 cm. Söpö kuin mikä... Ihan myyty olen.

Huvitti, kun lääkäri kertoi, että minun kohdunseinämä on jostain syystä niin ohut, ettei kestä enää yhtään raskautta kuin erityistoimenpiteillä. kehotti konsultoimaan lääkäriä ajoissa, jos tällaisia ajatuksia on. No oli varmaan vähän huonosti vilkaissut paperini.

Kaikkea hyvää vauvan saaneille ja vielä odottaville sekä erityishalit mur-murille !
 
Huomenta kaikille :wave:

Olin eilen kirjoittanut pitkän pätkän ja ne otti ja katosi kesken kaiken johonkin: /
En sitten kerinnyt yrittää uudestaan.

Kiitos Siirille, kun laitoit listalle.

Discoverylle onnea pienestä tytöstä !

Viiden mammalle, toivotaan että kaikki kunnossa !
Mun aiemmassa raskaudessa oli ihan kunnon verisiä vuotoja useaan otteeseen ja
terve tyttö kaikesta huolimatta syntyi. Ja kipuja oli myös ihan alusta asti.
Keskenmeno tuomiota sain myös, mutta eipä vaan mennyt:)
Pidän peukkuja ja varpaita.


Mur-mur:lle piti vastata että saapi kysyä.
Olen neljäkymmentä ja lapsille tulee ikäeroa reilu kolme vuotta.

Piti sanomani, että juuri tämä oireettomuus vähän pelottaa, kun
aikasemmassa raskaudessa oli vaikka mitä..
Eka ultra vasta puolentoista viikon päästä,
jolloin nähdään onko masussa ketään.

Olen kyllä miettinyt, että meille riittää tämä yksikin ihana neiti, joka meillä jo on.
Uutta en luultavasti enään lähtisi yrittämään, jos tämä kerta menisi kesken.
Oli se esikoisen odotus todella niin rankka kokemus.

Ai niin.
Neuvolalääkärin mukaan tasan rv 11
( Omien laskujen mukaan vasta huomenna )
Sydänääniä ei kuultu, mutta ei kuultu tässä vaiheessa esikoiseltakaan.

Hienoa perjantaita kaikille !!!!
 
Prinsari toivotaan&uskotaanhin, että pieniäisellä siellä masussa kaikki hyvin:heart:
Jaksuja ultran odotteluun tiedän, että se ei herkkua lainkaan:hug:

Kiva kun kertoilit ikäsi, mie kun tämmöinen uteliaan sorttinen tapaus;)
Itse olen täyttänyt elokuussa 45v.
Lapsoset miulla: -87:heart: ja -04:heart:
Keskeytynyt km 25.1.2010 rv 8+3(plussa 26.12.2009)
Plussa 45v. lahjaksi 3.8.2010..joka kuitenkin muuttui kemialliseksi 7.8.2010..
..ja vielä vain olisi toiveita siitä pikkisesta syliin asti:)
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja hienoa perjantaita kaikille.
Onnittelut Pikkumyy68, Viidenmamma ja Prinsari!
Viidenmamma, toivotaan että vuodot on harmittomia...eikös ne ole tavallisempia kaksosraskauksissa ja kovin yleisiä alussa muutenkin.

Pieni kysymys teille kaikille...olenko ainoa joka hikoilee ihan TAVATTOMASTI ja nimenomaan yöllä. Alkuraskauden yöhikoilun pistin tukilääkityksen (ivf) piikkiin ja korkeisiin hcg arvoihin. Sitten oli vain muutaman viikon tauko ja hikoilu alkoi uudestaan. Mä ihan kylven hiessä ja sillä ei ole mitään yhteyttä yövaatetuksen määrään. Kysäisin asiasta ultrassa lääkäriltä ja hän väitti ettei tämä ole mikään tavallinen raskauteen liittyvä vaiva...olenko siis ihan yksin ;)

lokakuu 28+5
 

Yhteistyössä