40+ ODOTTAJAT, vol 2

40 ja plus


Nimimerkki............monesko..........LA

tete-a-tete (41).......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40).........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++).....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)............3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)...............x lapsi................15.11.2010
Tirlittan1968 (42)......2 lapsi..............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi..............2.12.2010
Siiri S (39)..............1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41).......2.lapsi...............22.12.2010, PS
Surina70(40v.)........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)..........2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu.......................................26.12.2010
DolceVita (41).........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43).............2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40).........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42).............1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39)......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)..........3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)....1 lapsi...............xx.xx.xxxx
Little Bear (38).......1 lapsi...............4.3.2011
Bugsy (40)............8 lapsi...............22.3.2011
MrsBree...(40)........6 lapsi...............27.3.2011
ÄitiMurmeli (42)......5 lapsi...............15.4.2011
Rominas (40)..........2 lapsi...............6.5.2011 OAS
Daria10 (40)..........2 lapsi...............13.5.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikki!!

Käväsinpä täälläkin ja tein tuon päivityksen, mutta nyt tosiaan jonkun pitäisi ottaa tuo päivitys jos haluatte pitää ajantasalla listaa. Homma ei toisaankaan ole mitenkään vaikea.

Minni ja poitsu 2 kk
 
Unna miten sinulla jo noin aikaisin käynnistetään ? Mennyt jotenkin ohi. Minulla pitäisi olla 29.9. Ei enää paljon näitä kituöitä kipeän käden kanssa. Toivottavasti. Jokohan tete-a -tete on saanut.

Discovery 37+1
 
Discovery käynnistys kun rv 37 täynnä lapsen koon takia, arvio oli jo toissa viikolla 3 kiloa. Nyt olen tehnyt lujasti töitä sokereiden kanssa, ei saisi olla yhtään arvoa yli rajojen...minulla ongelmana ne aterian jälkeiset arvot, jotka juuri sitä lasta kasvattaa. Lisäksi kohdunsuu oli jo silloin toissa viikolla auennut ja kanavaa hävinnyt, sen jälkeenkin on supistellut aika lailla joten tilanne voi olla melko "kypsä". En tiedä päästäänkö edes siihen käynnistykseen asti, tai sitten tietty kävisi niin että menisi yliajalle jos ei vauhditettaisi ;)

Tänä yönä tuli nukuttua kaikki kolme tuntia, oli niin reippaita supistuksia alkuyöstä että haittasi unentuloa. Otin panadolin ennen kahta että sain edes vähän nukutuksi, mutta heräsin nyt viideltä eikä uni tullut enää millään..eli ylös vaan =)
 
Heips kaikki!!

Käväsinpä täälläkin ja tein tuon päivityksen, mutta nyt tosiaan jonkun pitäisi ottaa tuo päivitys jos haluatte pitää ajantasalla listaa. Homma ei toisaankaan ole mitenkään vaikea.

Minni ja poitsu 2 kk
Mä voin alkaa pitää sitä yllä ja lupaan pitää sitä siihen asti kun itse keikun ylemmällä listalla :)

Äippälomaan alle 7 työviikkoa, JEEEEE!!! :eek: :rolleyes:

t. Siiri S, 27+0
 
Jotenkin on alkanut tulla kivistävä, vihlova paine tuonne peffan seudulle. Neiti liikkuu kyllä hurjasti välillä. Taitaa tulla vatsanahan läpi.

Olen pahalla päällä miehelle kuin pesukarhu. Aloitin tuossa mykkäkoulun, kun en muuta keksinyt. Sitten taas harmittaa oma kiukuttelu tyhjästä(kin).

Minulla lohkesi paikka, mutta onneksi sain samalle päivälle ajan hammaslääkäriin. Oli vaan aika vaikeat maata selällään sekin aika.

Ihanaa huomenna jalkahoitoon. Sinnekin peruutusajalle.

Tsemppiä tete-a-tete. Ei me Unnnan kanssa synnytetä ennen sua. Jokin järjestys täytyy olla...
 
JOTAIN TÄÄLLÄ TAPAHTUU

Semmosia kipeitä suppareita ollut nyt puolesta yöstä. Lapsivettäkin tihkunut ensin aamupäivällä ja sitten 23.30 kun tulin suihkusta. Ensin aattelin, että olen kuivannut mahasta alaspin huonosti, kun aina vaan vettä tai jotain valui. Sitten kun makkarin matolle tippui ihan suoraan niin tajusin sen olevan lapsivettä. Ei muuta kuin pikkaria ja sidettä laittamaan. Olen ravannut pissalla, kun koko ajan painaa virtsarakkoon ja täytyy sanoa että peppuun myös...Taas supistaaaaa......

Semmosta limaista verensekaista tarttunu paperiin vessareissuilla. Tässä nyt vähän seikkaperäistä kuvausta ensikertalaisille. :whistle:

Yritin nukkua, mutta siitä mitään tullu, kun kuulostelen vatsanseutua ja makuulla olo hankalaa. Onneksi on netti ja äidit 40+ !

Aika hauskaa, että olen illan mittaan katsellut kahta raskaus- ja synnytysohjelmaa: toinen oli Mies raskaana ja toinen Täydellinen synnytys. Jospa näillä ollut psykologinen vaikutus suppareihin. =)

Jep jep. Ei auta kuin odotella, miten homma etenee. Pitäsköhän mun pakata johonkin kassiin hammasharja ja jotain muutakin, kun en ole vielä sitä tehnyt?

Tete 40+1 ja taas supistaaaaaa
 
Discovery eihän tuo mököttäminen mitään, musta on tullut ihan kauhea sillä mä kiroilen miehelle! Tänään sain hirveän hepulin auton takia ja päästin suustani sille ihan kaikki mitä osasin...enkä ole kyllä edes tiennyt noin paljoa osaavani :ashamed: Mies on melko ihmeissään, mä kun en ole aiemmin paljoa manaillut, päinvastoin olen seurakunnan toiminnassa mukana melko aktiivisesti..en mikään mahdoton kiihko uskovainen ja kirkossa kävijä, mutta laulan kirkkokuorossa ja olen valtuutossa yms. Ois voinu jättää kyllä suostumatta uusiks ehdolle vaaleissa :whistle:

Inhottavaa kun ei saa öisin nukuttua, joka yö tää sama juttu! Onneksi on tää netti ;)

Mulla on neuvola päivällä, saas taas nähdä.......
 
tete-a-tete sait varmaan pakattua ja olet jo sairaalaassa. Kiitos kuvailusta, mielenkiinnolla tälläinen ensikertalainen lukeen miten se synnytys lähestyy....:)

Discovery onneksi kohta sinullakin helpottaa, sen käden suhteen ja saat piene jo syliin.

Siiri kiitos, että otat tuon midän listan hoitaaksesi!

Minni kiitos sinulle, että olet listaa pitänyt yllä:flower:. Mukavaa vauva aikaa siulle.

Mitä teille minun kanssa samoihinaikoihin la:t omaavat sela, teekuppi ja happis kuuluu?

Täällä on tosi sykysyinen ilma, lähden tästä aamupalan jälkeen ruokakauppaan ja ip tulee vieraita, niin ajattelin hakea pakastepullaa tarjottavakis.
 
Moi!

Oujee...Tete jo varmaan tositoimissa =) Supareita kai voi tulla, mutta limainen hiukan verinen vuoto lienee varma merkki...mulla ainakin oli. Avautumisvuodoksi taisi sitä kätilö kutsua. Kohta saadaan varmaan vauvauutisia!!!

Täällä opetellaan olemaan äiskänä ja iskänä. Neiti on nyt ollu hiukan kränäinenkin hetkittäin ja uni ei meinaa välillä tulla millään simmuun kun ehkä vatsaa kipristää tai sit on vaan yliväsynyt nukahtamaan. Mutta onnellisuus auttaa jaksamaan...tunnustettakoon et äiti ja isi on kyllä hiukan väsyneitä ;)

Eilen oli neuvola ja kovasti kehuja saatiin pirteästä vauvasta ja hyvästä kasvusta. Tytön ruokahalussa ei ole kyllä mitään vikaa ja niinpä paino oli taas viikossa noussu jotain 250 g. Eli neljä ja puoli kiloa on tylleröllä jo painoa ja pituutta 52 cm.

Onpa tosiaan syksyinen ilma...täällä tulee ainakin vettä ihan kunnolla ja kovan tuulen kanssa eli ilma on sakeanaan koivun lehtiä.

Jaksuja kaikille!! Loppusuora häämöttää jo niin monella :eek:

Pinkkis ja Neiti 15 pv
 
tetelle tsemppiä.
Aamulla ultrassa katilopiskelija sanoi melko varmaksi nahneensa etta meille olisi pieni prinsessa tulossa. Itse odottelisin viela pari kolme viikkoa ennen kuin alan kenenkaan sukupuoliveikkauksia ottamaan vastaan. :p =)
Onko miten varhain aiemmin muille sanottu sukupuolesta jotain? Minulle aiemmin vasta vko:n 18 jalkeen.
Nyt pitaisi lahtea laittamaan lounasta.
 
Hei pitkästä aikaa! En ole saanut aikaiseksi kirjoitella, lukenut olen tätä palstaa aina välillä. Suht hyvin kaikki mennyt, nyt on menossa rv 27. Alaselkä on ollut kipeänä jostain rv 20 alkaen. Kävin hakemassa tukivyön terveyskeskuksesta ja siitä onkin yllättävän paljon hyötyä. Supistuksia ei ole tietääkseni ollut. En varmaan osaisi kyllä tunnistaakaan niitä, epäilen. Esikoisen odotuksessa en myöskään huomannut supistuksia, ennenkuin synnytys alkoi ja päättelin supistuksiksi kuukautiskipumaisen kivun, joka alkoi tulla säännöllisesti. Mitään vatsan lihasten kovettumista ei siinäkään vaiheessa ollut. Nyt pikkuneiti alkaa hermostua siihen että olen koneella joten täytyy lopettaa.
 
Saako valittaa?

Hirveä närästys (jos tämä nyt närästystä on, kunnei minulla sitä aiemmin ole koskaan ollut) ja vatsanahkaa pingottaa. Yöt menee kieriskellessä, vessassa juostessa, supistellessa ja vauvan potkuja ja voltteja seuratessa... eli en löydä kunnollista nukkumisasentoa ja yöunet jää tosi lyhyiksi. Ei saa ymmärtää väärin, olen tosi onnellinen raskaudestani, mutta kun saisi edes yhden kokonaisen yön nukuttua...

Jokohan tete-a-tete otti sairaalalaukun kainaloon ja läks? Ja mihinkä on hävinnyt _lokakuu_?

- Siiri S, 27+1
 
Tetellä ehkä jo nyytti kainalossa =).

Yöllä veti kauheesti suonta jalasta. Saako magnesiumia ottaa raskaana? Otin aamulla yhden. Ens yöksi laitan villasukat jalkaan ja tyynyn jalkojen alle, jos se auttais. Mies raasu säikähti, kun rupesin keskellä yötä huutaan kivusta :O

Mulla on huomenna rakenneultra. Jännittää...

Happis ja poks pikku-Kalle tänään tasan 21
 
Pinkki kiva, että on teillä sujunut väsymystä lukuunottamatta asiat hyvin. Varmaan tuo väsymys on kuitenkin aika raskasta.

Bree toisaan aikaisin alkoivat sinulle sukupuolta kertomaan. Minulla oli rakenne ulta 20+2 ja silloin vasta puhuttiin sukupulesta. Varmaan eri käytäntöjä nämä.

Ninni hyvä, että tukivyö auttaa. Ja ei kai kaikilla niitä supistuksia olekaan.

Siiri saatko nukuttua siinnä välissä? Jaksamista! Toivottavasti saisit nukuttua edes pidempiä pätkiä. Minä eilen nukuin alkuyön pääpuoli kohotettuna sohvalla ja katselin tylsiä ohjelmia välillä telkasta. Sängyssä minulla on käytössä sellainen pitkä tyyny, johon saan tuettua ylemmän jalkani.

Oivikki ja Suoma 22+3
 
Happis kiva kuulla sinusta. Toivotan hyviä utrakuulumisia sinulle huomiselle! Minä ainakin syön magneesiumia, (apteekista olen ostanut) juurikin suonenvetoihin. Jos haluaa tarkistaa saako syödä niin voi pirauttaa teratologiseen tietopalveluun. Minä kyllä lääkärille tuosta syömästäni magneesiumista sanoin ja ei hän ainakaan sitä kieltänyt. Tosin, jos syöt myös monivitamiineja niin kanttaa varmaan tarkistaa, että ei tule "yli annosta" siitä voi varmaan myös kysyä nalsta tai tuolta tera..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä