<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Minä tulisin tänne myös. Mullahan todettiin viikko sitten la tuulimuna kun menin kovien vatsakipujen takia päivystykseen. Perjantaina ultrassa näkyikin alkoi joka vastasi viikkoja 6+1. Menkoista laskettuna perjantaina oli 6+5. Eli 4 päivän heitto oli tässä. Sieltäö kaverina löytyi kyllä valtava hematooma joka on suuri keskenmeno riski. Koko kohtu on täynnä hematoomaa. Kolmen viikon päästä on uusi ultra ja katotaan onko hematooma pienentynyt. Kerran 1,5vko sitten tuli verta kovin ja ajattelin että oli keskenmeno. Nyt koko ajan ruskeaa vuotoa tulee vähän, mutta tällä kertaa se on hyvä asia :) Tammikuussa oli kkm rv 10.
Minäkin olisin facebookistas kiinnostunut :)

sydänx3 6+3
 
Heips, tervetuloa uusille! Mäkin olen kiinnostunut FB-ryhmästä jos tästä joskus tokenen... Onko muilla voimakasta mielialanlaskua? Olen aivan loppu. Näen painajaisia, en halua enää käydä koulua, pahoinvointi jyllää koko aika. Pyykkien peseminen on jo ajatustasolla mahdoton tehtävä, hermot tiukalla, pelkään että lapsille käy jotain ja noh, mieliala on yhtä persettä- tuijottaisin vaan seinää. Oon käynyt jo lääkärissä ja ens viikolla uudestaan. Luin raskausmasennuksesta, koskaan ei oo edellisissä raskauksissa tällästä yhtäkkistä "pimahtamista" ollut!

Onko kokemuksia, millä selvisitte...?

Aika paljon tuntuu lähteneen tosta mun työharjoittelupaikasta, oon akuutilla sairaalaosastolla missä on tosi paljon kuolemaa ja saattohoitoa (nuoriakin syöpää sairastavia), sairautta ja kipuja. Alku meni ok mut kun tajusin olevani raskaana, ni aloin nähdä niitä potilaspainajaisia ja vaikka olin tosi innostunut alkuun, niin nyt oon ihan valmis jättää koko alan ja palaamaan vaikka varastoon missä ei kuolemaa tarttis katella silmästä silmään koko aika. Sairaalan hajukin ällöttää vaik ennen oon tuntenu sen ihan "omaksi paikaksi" työn kannalta.

Ja kunpa edes tulis se oksennus, et helpottais hetkeksi, mutta tää jatkuva ellotus ja uupumus yhdistettynä tohon mielialaan ei kyl nyt oikein toimi :(

MM 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Tiqustiina
Haluisko joku laittaa mulle oman nimensä yv.nä niin katson onnistuisko kutsumalla fb.ssä tuo salainen ryhmä. Muuten siitä joutuu tehdä Julkinen niin että ryhmän nimi näkyy kaikille ja se varmaan jo kertoo kaiken. Joten yritän saada täysin piilossa olevan ryhmän joten yx halukas jos yv.n laittais nimensä mulle täällä niin katotaan se kutsumis homma.
 
Tiqustiina, tuliko mun viesti perille? Sekoilee hulluna tämä sivusto mulla!



muoks, kokeilen vielä kerran, anteeksi jos tulee sama viesti miljoona kertaa. :D

ja joo, pitäisi sen ryhmän olla sitten salainen, itse ainakin aikoinaan kaasojen kanssa keskustellut suljetussa ja salaisessa ryhmässä.
 
Viimeksi muokattu:
Tiqustiina
En saa lisättyä ihmisiä niin että ryhmä olisi täysin salainen, Miltäs nyt näyttää jos klikkaatte ?? https://www.facebook.com/groups/414969148633455/

Niin ja tuon täysin salainen ilmeisesti vaatii sellaisen "kaveriketjun" että joku on aina jonkun kaveri tms.. että pystyy lisää ryhmään. Muuten on pakko olla sillä tavalla julkinen että näkyy edes ryhmän nimi joka on nyt helteitä odotellessa :D Muuten tekstit ei näy kuin ryhmäläisille.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mulle tuo ryhmä ainakin kelpaa, ei tuosta nimestä nyt mitään pitäisi tajuta :D itse oon kuulunut yhteen suljettuun salaiseen ryhmään, jossa ryhmän perustaja pyysi aina uusia ryhmäläisiä liittymään,että hänet piti ensteksi pyytää kaveriksi ja sitä kautta, mutta se menisi hankalaksi... :)

täällä olo on hyvin etova, koko ajan on nälkä mutta sitten kun menee jääkaapille ei sieltä tee mitään mieli, vettä juon litratolkulla. vielä ei pönttöä tarvitse halailla, mutta viikko eteenpäin niin veikkaan että pönttö on hyvinkin läheinen kaveri :D ja väsy, se on ihan valtava.. pitäisi mennä ensi yöksi töihin, en ymmärrä miten jaksan valvoa, kun ei tämä esikoinen anna mamman päivällä nukkua :D
 
Oisko se sit mahdoton ajatus että joku aina lisäisi kaveriksi ja liittää ryhmään ja poistaa sitten kavereista jos haluaa..?

Mä haluan olla tosi varovainen tän asian kanssa, en aio kertoa kellekään kavereille tms tästä raskaudesta kun vasta sitten jos huomaavat mahasta tms. :/



Ja muutenkin tuntuu ahdistavalta että sinne voi kuka tahansa liittyä, lukea jutut ja poistua. Kuitenkin henkilökohtaisia asioita, meidän omilla nimillä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Tiqustiina
No mutta tehdään niin että ne liittyy ketkä uskaltaa ja haluaa ,koska toi täysin salainen voi mennä aivan liian hankalaksi loppupeleissä? Mä voin ainakin koittaa olla "tarkkana" kun hyväksyn ettei ihan ketä tahansa.... Niillä resursseilla mitä pystyy ? Tokihan tääkin ryhmä toimii kuitenkin sivussa.
 
Tiqustiina
Voisin vähän tohon raskauteenkin liittyvää komentoida :D
Huonoa oloa pukkaa jatkuvasti. Vielä ei täälläkään ole tarvinnut alkaa oksentelee ,mutta jatkuvasti velloo vatsassa ja saa kyllä aina jännityksellä odotella nouseeko ylös asti. Vaakataso selälteen on paras hoito + muistaa syyä tiheästi.

Pitäisi koittaa lähtee lenkille. Oli vaihtoehtona salille tai lenkille niin kyllä mä luulen että toi raikkaan hapen saanti on tällä hetkellä parempi vaihtoehto. Hikinen,tunkkanen sali. Ajatuskin etoo|O

Huomenna alkaa taas arki ja töihin pitäisi jaksaa raahautua.

Tiqustiina ja möllykkä rv6+2 ( 5+6)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mimonmami: mulla on ollut tuollaista.. Ei ehkä liittynyt raskauteen, mutta raskauden jälkeiseen aikaan. Tuntui, että hoitajana jouduin kyseenalaistamaan ammatin valintani uudestaan.. Voi olla että koko elämä mietitytti kovasti, ettei liittynyt vain hoitajan ammattiin. Hoitajana vaan ollaan niin läsnä elämää, kuolemaa ja eri sairauksia.
Oma kantani ja jaksamiseni tuohon on, että jatka sitä mitä teet. Anna ajatusten tulla, älä laita sivuun kun silloin ne ainakin piinaa. Äitiys on iso asia ja elämää tartteekin katsoa laajemmin.. Olen erittäin tyytyväinen, että kävin ajatukset aikoinaan läpi ja jatkoin työtäni. Kuolema on nykyään paljon helpompaa kohdata. Se liittyy myös siihen, että hoitaja on kutsumusammatti ja hoitajilla tarttee olla empatiaa. Ja koska on empatiaa, ei toisen sairaudet ja kuolema ole ihan olankolautus juttu.
Olen monen kanssa jutellut ja tuntuu että miltei jokainen käy nämä asiat läpi,a inakin hyvin moni. Tsemppiä sen kanssa! Kyllä se siitä, usko pois. Anna virran viedä ja ajatusten tulla. Painajaisetkaan eivät ole pahaksi, vaikka öisin niin tuntuukin :)

Ja niin, edelleenkään ei oireita.. Niitä odotellessa. Ensviikolla soittelen neuvolaan ja varaan ekan ajan sinne. :)

6+2
 
Heippa täältä taas!

Käyn ahkerasti täällä (tai täällä, siellä ja tuolla... tietoa ja kokemuksia janoten ;) ) lueskelemassa, mutta omat kirjoittelut jotenkin jääneet.

Väsymys on karmiva ja silti yöt melko rikkonaista unta ja aamulla aikaisin herätys, vaikka tänäänkin olisi saanut nukkua, hieman ehkä ärsyttävää, mutta siedettävää vielä. Etovaolo toisinaan iskee, etenkin jos ruokailuväli pääsee liian pitkäksi, mutta sekin edelleen vielä hallinnassa.
Närästys on karmiva. Se vaiva kun minulla on muutenkin ja nyt käytössä olleet lääkkeet kiellettyjen listalla, niin vaiva on melko sietämätön. Kahvin juonnin jouduin vallan lopettamaan. Onneksi huomenna on lääkäri muista asioista, niin kysäisen olisiko reseptillä mitään helpotusta tässä tilanteesta.
Eilen olin reilun tunnin reippaalla lenkillä ja sen seurauksena (tai ihan vain muuten) aamulla oli selkä todella kipeä ja molemmat lonkat todella arat. Selkä vetreytynyt liikkuessa, mutta lonkat ovat aivan jumissa ja juilivat, kävely kivuliasta - mitähän tämä nyt sitten on?! Onko muilla vastaavaa? Voihan tämä olla joku ihan ulkopuolinenkin vaiva, mutta aiemmin tällaista ei kyllä ole ollut. Toivottavasti on ohimenevää.
Lisäksi tänään on ollut mielimaassa ja kaikki kyllästyttää, väsyttää ja ärsyttää. Olen työharjoittelussa, jossa en oikeastaan viihdy ja sekin tässä kiukuttaa ja niitä viikkoja lasken.
Mutta toivon, että tämä kaikki on väliaikaista ja todella kaiken arvoista. Parin viikon päästä meillä on seurantaultra TAYS:ssa IVF-hoitojen jäljiltä - jännittää kovasti! Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa :) Ehkä sen jälkeen uskaltaa rohkeammin iloita tästä kaikesta!

Tsemppiä ja jaksuja kaikille hämärään sunnuntai-iltaan!

TybyLiini 5+5
 
Sydänx3 Ihanaa että teillä tuli positiivisia uutisia kuitenkin loppujen lopuksi! :)
Voimia kuitenkin tulevalle matkalle, hematoomaraskaus on henkisesti tosi raskasta aikaa. Jos haluat vertaistukea, minulle saapi laittaa viestiä. :)

Meillä olisi viikko ultraan aikaa..
 
Mua vois kans myöhemmin kiinnostaa FB-ryhmä, mutta ei kyllä varmaan vielä tämän vuoden puolella.

Tänään isänpäivänä olis tavallaa tehny mieli kertoa molempien vanhemmille raskaudesta, mutta jotenki en oo siihen vielä ollenkaan valmis. Täytyy sulatella vielä itsekseen jonku aikaa. Jouluna olis mukava kertoa :) luulen kyllä, että jos pahoinvointia tai ees tissien kasvua tulee ennen sitä, niin anoppi ainaki arvaa. Taidan olla näin viime kesän häiden jälkeen aika lailla suurennuslasin alla :D
 
Tiqustiina
Ei pystynyt tekee salaista koska ei olla kavereita kaikki keskenään.ainoastaan ryhmän nimi ja jäsenet näkyy.mitkään kirjoitukset ei näy muille.ryhmän nimikin on sellainen mistä minusta ei pysty arvaamaan.
 
Meillä esikoisen ryhmä on täysin salainen. Tehtiin niin että ylläpitäjälle laitettiin täällä yv jos halusi ryhmään ja tiedot miten löytää facesta, ylläpitäjä pyysi kaveriksi ja kutsui ryhmään. Mun mielestä meni ihan kätevästi noin! Mä haluaisin kovasti fb-ryhmään, mutta en aio liittyä ryhmään ainakaan vielä ellei ole täysin salainen. Toi nimi on tosi ihana mutta oon sitä mieltä että ainakin omat kaverit arvais heti mistä on kysymys!
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Mulla on ollut myöskin mieli vähän alakuloinen. Johtuu aika paljon varmaan väsymyksestä. Oon ajoittain tosi väsynyt mut iltaisin en saa unta, eilenkin pyörin yhteen saakka. Toi väsymys tekee sen että ei saa aikaiseksi mitään eikä mikään huvita niin siks varmaan tulee vähän semmonen masentunut fiilis. Lisäks oon tosi ärtyisä ollut nyt! Ja onhan tää alkuvarmaus epävarmuudessaan vähän stressaavaa aikaa eikä toi marraskuun pimeys, kylmyys ja märkyys yhtään helpota asiaa varsinkin kun tytön kanssa on pakko kuitenkin ulkoilla. Viime vuonna menikin helposti tää pimeä aika kun vauvan kanssa pääsi ulkoilemaan jos oli kiva keli ja valoisaa, mut pimeellä ja sateella sai jäädä sisälle :)

Tää on jännä miten raskausoireet, varsinkin henkisesti, on tullut näin alussa ja yhtäkkiä. Tuntuu että oon ihan eri ihminen kuin viikko sitten, tää olo tuli ihan yhtäkkiä! Esikoisesta en muista mitään tämmöstä. Toki oli väsymystä silloinkin ja lievää pahoinvointia mut nyt on tullut tämmönen iso kokonaisvaltainen muutos olossa. Toivottavasti se nyt kertois että ois masussa kaikki hyvin <3

Sydänx3 ihanaa kuulla että tuulimunaepäilyn jälkeen kaikki olikin hyvin! Toivotaan että hematooma lähtee pienenemään. Mä jotenkin pelkään tuulimunaa :(

Vanella 6+1
 

Yhteistyössä