Heipsan
Kirjoittelenpa minäkin nyt jotain. Töitä pitäisi kyllä tehdä, mutta ei nyt oikein innosta. Ajattelin sit kommentoida jotain juttuja tänne
Aikaisemmat synnytykset: Kumpikin typy on syntynyt hieman etuajassa, esikoinen 37+4 ja toinen 38+6. Molemmat on syntyneet tosi lyhyellä ponnistusvaiheella, ekassa meni 3 min ja toisessa pyöreä 0, reppana tipahti alusastiaan kun kätilö ei ehtiny ottaa kiinni
Ruokarajoitukset ja vitamiinit: En ole vitamiineja purkista ottanut aikaisemmin, tuskin otan nytkään. Saattaishan niistä hyötyä olla, mutta kun mä unohdan ne aina. Ruokarajoitusten suhteen oon pyrkiny käyttämään maalaisjärkeä. Olen syönyt home- ja fetajuustoa, graavikalaa (itsegraavattua) yms. Aion myös tänä jouluna syödä graavilohta, tosin määrät on pienempiä kuin normaalisti.
Hankintoja: Vaatteita joudutaan ostamaan, kun pahaksi onneksi olen ehtinyt suurimman osan jo myydä pois. Eniten harmittaa kun myin yhden pienen toppahaalarin, täytyy varmaan kysyä, olisko se vielä sillä ostajalla tallessa ja suostuisko myymään takaisin. Vaunut, turvakaukalo yms. löytyy, syöttötuoli joudutaan sitten jossain vaiheessa hankkimaan uusi (kun sekin ehdittiin myydä...) Niin ja kestovaipat ovat myös ostoslistalla sitten kun niiden aika on.
).( Väsymys, vilu, etova olo ja riekaleina olevat hermot, siinäpä fiilikset. Ostin Sea Band-rannekkeetkin, kun ajattelin että jotain apua on tähän etovaan oloon saatava. Pari päivää testaan ja jos eivät auta, niin sitten saavat lentää mäkeen.
Migreeni kolkuttelee välillä, mutta nyt on toistaiseksi pysynyt kurissa Panadolilla. Täytyy lääkärin kanssa ottaa mahd. pian puheeksi tuo, että saan kunnon lääkkeet joita on turvallista käyttää, kun migreeni vetää mut ihan toimintakyvyttömäksi jos pääsee kunnolla päälle.
Ystäväni närästys ja levottomat jalat palasivat heti, eli tiedossa on tuskaisat 9 kk, kun vaivaavat nyt jo.
Mä en oikein vieläkään tiedä miten tähän raskauteen pitäisi suhtautua. Päällimmäisenä on huolestunut olo, kun ei tiedä miten käy työpaikan yms. suhteen. Mä olen tällä hetkellä hoitovapaan sijaisena ja luultavasti mun työsuhde sit päättyy siihen kun jään ä-lomalle. En usko, että jatkavat mun työsuhdetta, kun kerran sopparissakin lukee, että siihen asti kun toinen palaa hoitovapaalta.
Positiivisena asiana oon yrittänyt ottaa sen, että olenpa kotona kun esikoinen aloittaa eskarin syksyllä.
Loppuun vielä yks kysymys: Millaisia autoja teillä on, joilla on enemmän kuin 2 lasta? Meillä auto menee vaihtoon, kun ei tulla mahtumaan tuohon nykyiseen enää. Meidän turvakaukalo vie niin paljon tilaa, että sen kanssa ei mahdu kahta turvavyöistuinta takapenkille... Etsintään pistetään siis auto, johon mahtuu kaksi turvavyöistuinta sekä kaukalo vierekkäin
-Lijena-