<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Onko muilla alaselkää vihlonut?? Heti aamusta tunsin et selkä on kipeä, sitte se levisi myös mahan puolelle epämääräsesti ikään ku menkkakivut ja vieläpä-- saatan ja toivon että vaan kuvittelen-- mutta ihan ku maha kiristyis välillä supistuksenomaisesti?? Meinaako tämä nyt pahaa, en oo vuotanu kuitenkaan..? :O Ei tykkää... :(

Mimonmami ja Mutteri 5+1
 
Hei!
Mä voisin kans liittyä joukkoonne ;) ensimmäistä täällä odotellaan ja la 2.7 :) plussasin (neljästi :D) n. viikko sitten ja viikkoja nyt 5+4. Toivotaan että pysyy mukana loppuun asti! Tärppäsi ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen, eli nopeaa toimintaa oli :D

2.7.14/duranduran/1.lapsi/k-pks. :)
 
Kivaa, kun väki lisääntyy ;) - sanan varsinaisessa mielessä ja täällä ketjussa.

Mua on paleltanut ja välillä aina yököttänytkin, mut menee onneksi aika nopeesti ohi. Mä alan uskoa tähän raskauteen sillä tänään digitestissä nökötti raskaana 2-3, sitä olenkin nyt käynyt hehkuttamassa täällä ympäri kaksplussan keskusteluja :D - Toivottavasti tyyppi pysyy kyydissä.

Onko teillä muuten mielessä hankintoja mitä haluatte/aiotte tehdä (ehkä lähempänä h-hetkeä)?

MammaLa 4+2
 
Rakuuna-uni

Mulle lääkäri sanoi että imetys pitäisi lopettaa niin pian kuin mahdollista. Lisää kuulemma keskenmenoriskiä huomattavasti kun imettäessä kohtu supistelee

Meillä lopetus onnistui helposti ja nopeasti, nyt juo vieroitusvalmistetta
Halusin muutenkin lopettaa ajoissa että esikoinen unohtaa varmasti tissihommat ennen vauvan tuloa. :)

eggie ja papu 7+1
 
Heipsan :)

Kirjoittelenpa minäkin nyt jotain. Töitä pitäisi kyllä tehdä, mutta ei nyt oikein innosta. Ajattelin sit kommentoida jotain juttuja tänne ;)

Aikaisemmat synnytykset: Kumpikin typy on syntynyt hieman etuajassa, esikoinen 37+4 ja toinen 38+6. Molemmat on syntyneet tosi lyhyellä ponnistusvaiheella, ekassa meni 3 min ja toisessa pyöreä 0, reppana tipahti alusastiaan kun kätilö ei ehtiny ottaa kiinni :D

Ruokarajoitukset ja vitamiinit: En ole vitamiineja purkista ottanut aikaisemmin, tuskin otan nytkään. Saattaishan niistä hyötyä olla, mutta kun mä unohdan ne aina. Ruokarajoitusten suhteen oon pyrkiny käyttämään maalaisjärkeä. Olen syönyt home- ja fetajuustoa, graavikalaa (itsegraavattua) yms. Aion myös tänä jouluna syödä graavilohta, tosin määrät on pienempiä kuin normaalisti.

Hankintoja: Vaatteita joudutaan ostamaan, kun pahaksi onneksi olen ehtinyt suurimman osan jo myydä pois. Eniten harmittaa kun myin yhden pienen toppahaalarin, täytyy varmaan kysyä, olisko se vielä sillä ostajalla tallessa ja suostuisko myymään takaisin. Vaunut, turvakaukalo yms. löytyy, syöttötuoli joudutaan sitten jossain vaiheessa hankkimaan uusi (kun sekin ehdittiin myydä...) Niin ja kestovaipat ovat myös ostoslistalla sitten kun niiden aika on.

).( Väsymys, vilu, etova olo ja riekaleina olevat hermot, siinäpä fiilikset. Ostin Sea Band-rannekkeetkin, kun ajattelin että jotain apua on tähän etovaan oloon saatava. Pari päivää testaan ja jos eivät auta, niin sitten saavat lentää mäkeen.
Migreeni kolkuttelee välillä, mutta nyt on toistaiseksi pysynyt kurissa Panadolilla. Täytyy lääkärin kanssa ottaa mahd. pian puheeksi tuo, että saan kunnon lääkkeet joita on turvallista käyttää, kun migreeni vetää mut ihan toimintakyvyttömäksi jos pääsee kunnolla päälle.

Ystäväni närästys ja levottomat jalat palasivat heti, eli tiedossa on tuskaisat 9 kk, kun vaivaavat nyt jo.

Mä en oikein vieläkään tiedä miten tähän raskauteen pitäisi suhtautua. Päällimmäisenä on huolestunut olo, kun ei tiedä miten käy työpaikan yms. suhteen. Mä olen tällä hetkellä hoitovapaan sijaisena ja luultavasti mun työsuhde sit päättyy siihen kun jään ä-lomalle. En usko, että jatkavat mun työsuhdetta, kun kerran sopparissakin lukee, että siihen asti kun toinen palaa hoitovapaalta.

Positiivisena asiana oon yrittänyt ottaa sen, että olenpa kotona kun esikoinen aloittaa eskarin syksyllä.

Loppuun vielä yks kysymys: Millaisia autoja teillä on, joilla on enemmän kuin 2 lasta? Meillä auto menee vaihtoon, kun ei tulla mahtumaan tuohon nykyiseen enää. Meidän turvakaukalo vie niin paljon tilaa, että sen kanssa ei mahdu kahta turvavyöistuinta takapenkille... Etsintään pistetään siis auto, johon mahtuu kaksi turvavyöistuinta sekä kaukalo vierekkäin :)

-Lijena-
 
Eggie, niinkö?! Mä en ole tuollaista mistään kuullut. Oma lääkäri sanoi ettei ole estettä kun kysyin tätä jo ennen raskaaksi tuloa... Me ei kyllä asuta Suomessa, jännä kuinka useasti monet vauvoihin ja raskauteen liittyvät asiat on yllättävän eri lailla eri maissa.

Hankinnoista, tuplarattaat pitäisi varmaan ostaa. Niiden kanssa oon ihan pyörällä päästä. Ollaam vähän kallistumassa kapeisiin Phil&Tedsin Dot-rattaisiin, mutta onneksi on aikaa vielä miettiä ja käydä testailemassa. Vaatteita on säästössä ainakin ekaksi puoleksi vuodeksi, ja niitä kuitenkin tulee sukulaisilta ja ystäviltä lahjana lisää. Sängyn tai kehdon vauva tarvitsisi. Näihin on kuitenkin vielä aikaa.

Autoa meillä ei ole, siitä ei onneksi tarvitse murehtia :p

Syömisessä mäkin meen aika maalaisjärjellä, kyllä mä uskalla isojen valmistajien juustoja ym syödä. Mitään muita raskausvitamiineja en oo vielä aloittanut kuin foolihapon, syön D-vitamiinia ennestään.

Täällä sataa ja tää äiti ei tänään millään viitsisi mennä puistoon itse värjöttelemään, jotain kivaa tekemistä pitäisi kuitenkin keksiä. Ehkä me lähdetään lapsikahvilaan purkamaan tätä energiaa.

Rakuuna-uni ja #2 5+5
 
Rakuuna-uni, jep. Jos se riski ei sitten ole niin suuri loppupeleissä? Jännä kyllä, että täällä lääkäri tosiaan oli sitä mieltä että lopettaa pitäisi. Sanoi vielä senkin että elimistö joutuu tosi koville muutenkin jos on raskaana ja imettää, ei jää äidille paljon mitään siinä.

Hankinnoista,
Meillä on nyt mielessä toinen pinnis, esikoinen kuitenkin nukkuu omassaan vielä tulokkaan saavuttua taloon. Ja toki toinen syöttötuolikin tarvitaan. Pitikin mennä ostamaan esikoiselle tripp trapp, nyt pitää ostaa toinen samanlainen, kun ei kehtaa kakkoselle ostaa halvempaakaan. Onneksi kuitenkin ne vastasyntyneen- ja vauvasetit molemmat saa kierrättää sitten nuoremmallekin :)
 
Kai minäki nyt uskaltaudun tänne tuolta vauvakuumeilijoiden puolelta :)

Tein eilen positiivisen testin. Ja pakko oli vielä niiden kahden selkeän viivan jälkeen käydä ostamassa cb digi, joka näytti myöskin " raskaana 2-3 viikkoa". Uskomatonta! Neuvolan tätin ja noiden laskureidenki mukaan la 11.7., mutta oviksen perusteella sanoisin 12.7. Ensimmainen lapsi matkalla, tokasta yrityskerrasta tärppäsi. Ikää minulla 24v.

Aamulla soitin huolestuneena neuvolaan ja työyerveyteen, kun mulla on nyt viidettä päivää paha ripuli :s elinen päivä oli jo melko hyvä, mutta illalla alko taas ja yön sainki aika lailla istua pöntöllä. Huomiseen asti katsotaan vielä ja sitte pääsen käymään neuvolan lääkärillä, jos ei oo loppunu. Työterveystäti oli täysin sitä mieltä, että johtuu raskaudesta, neuvolan täti kuulosti huolestuneemmalta. Onko kenelläkään muulla kokemuksia ihan alkuraskauden ripulista?

Nausteri ja joku tyyppi 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Täälä ilmottautuu myös uusi mukaan :) Plussasin ensimmäisen kerran perjantaina, mutta en ottanut uskoakseni ennenkuin tänä aamuna tavallisen testin ja digin voimin :)

Digi näytti raskaana1-2. Edellisistä menkoista laskettuna viikkoja olisi 4+6. Meneekö nuo viikot digitestin kanssa yhteen? Itse epäilen että mulla on ollut myöhäinen ovis ja viikkoja olisi tosiasiassa vasta n. 4+0. Mutta näillä mennään :)

LA 8.7.2014 / Lama/ 30 / Esikoinen

Olen yllättynyt ja olo on epätodellinen. Tämä tapahtui siis yk5. Naimisiinmenosta saakka ollaan oltu sillä mentaliteetillä että saa tulla jos on tullakseen. Tämä oli ensimmäinen kierto jossa en havainnut mitään oireita, paitsi sen että tuhruvuoto ei sitten muuttunutkaan runsaiksi menkoiksi kuten yleensä :) Tällä hetkellä on alkanut rintoja aristaa ja mahassa tunnen ihan selkeästi että jotain tapahtuu :)
 
Mielestäni jo kirjoittelin tänne, mutta en tiedä mihin se hukkui tai mihin meni... Kirjoitanpa nyt pikaisesti jotain vastaavaa :)

Eli moikka vain siis kaikille!

Olen 33-vuotias ja mieheni samanikäinen. Olemme yrittäneet esikoistamme enemmän ja vähemmän pari vuotta, viime keväänä pääsimme lapsettomuushoitojonoon. Itsellä on aina ollut jostain syystä kovin vahvana tunne, etten ehkä tule koskaan saamaan omaa lasta (syynä ehkä teini-iän törttö gyne). Nyt on ensimmäinen IVF-hoitokierros takana ja torstaina oli virallinen testipäivä. Kaikeksi yllätykseksi siihen tuli haalea plussa, joka myöhemmin on vahvistunut.

Täysin epätodellinen olo. Minä -raskaana? Tekisi mieli vain itkeä koko ajan - onnesta! Ja samaanaikaan pelottaa niin helkutisti, otetaanko tämä meiltä vielä pois vai onko meillä oikeasti lupa iloita tästä. Melko rankka syksy ollut henkisesti.

Alustavasti näyttäisi, että laskettuaika olisi 6.7, mutta varmistunee myöhemmin.

Oireina on ollut rintojen arkuus, vatsan nippailut ja vihlonnat, etovaolo toisinaan ja ylähampaita pestessä yökkäily ;) Kaikista näistä olen toistaiseksi nauttinut. Kunhan vain kaikki olisi hyvin tuolla masussa!!!! Meillä on ultra 21.11 TAYSsa.

Onnea ja tsemppiä kaikille onnellisille kanssasiskoille! <3
 
Tiqustiina
:wave:Tervetuloa taas uusille lisäsin teidät listaan. Jos huomaatte että tiedoissanne on jotain omituista vinkatkaa. Mä oon vähän sellainen sähläri välistä.:snotty:

Mä kävin eilen alavatsa-selkä jomotusten vuoksi lääkärissä.Kivut alkoi sunnuntaina ja tuntuivat sen verran voimakkaasti ,että huolihan siitä nousi. Lekuri ei löytänyt mitään "vikaa" ja oli yllätys että terkassa oli ultraäänilaite jolla sitten lekuri halusi tutkia myös.
Tilanne kohdussa näytti siltä mitä pitääkin näillä viikoilla 5+1 ( terkkari laski viikot 5+4)
Elikkä siellä näkyi se sikiöpussi sekä sanoi että ihan kuin olisi ruskuaisrenkaan nähnyt .
Näillä viikoilla kuulemma muuta ei oikein voikkaan näkyä. Haluaa ultrata vielä uudestaan ja antoikin uuden ajan sitten samalle päivälle kuin olin varannut jo Femedeaan ajan.Elikkä voin tuon yksityisen ajan perua. Mutta tosissaan mä oon vieläkin ihan ihmeissäni että terkkarissa oli ultraäänilaite tosin neuvolan puolella. Eipä ole edellisissä terkoissa/neuvoloissa ollut.

Täällä jatkuu väsymys,huono-olo, huimaus, kova tissisärky/ nännit ihan julmetun arat.

Tiqustiina & Möllykkä rv5+ jotain
 
mahtuisikos tänne mukaan?

Aloitin matkani tuolla kesäkuisissa, tänään varhaisultrassa ei kuitenkaan sykettä näkynyt kun viikkoja oli vähänlaisesti. Ultraaja totesi LA menevän heinäkuun puolelle.

Meillä siis takana km jonka jälkeen heti uusi plussa, kierto siis heittää.

Nyt jäädään jännäilemään onko kyydissä ketään, suht toiveikas ultraaja kuitenkin oli.

Minut saa siis lisäillä listaan, LA päivittyy toivottavasti myöhemmin, tällä erää kaikki oli niinkuin pitikin.

Surusilmät/ 25/ 2.lapsi /OYS/ LA
 
Onko muita kellä jomottelee munasrjan kohdalle? Mulla oikealla puolella on kipeä kohta ja osaan kohdistaa sen munasarjan kohdalle kun siinä kohtaa tuntuu oviksenkin aikaan. Tänään 5+1 ja jännittää ettei vaan olisi kohdun ulkopuolinen... Ultra on vasta 18.11 eli kahden viikon päästä. Voisiko keltarauhanen oireilla? Kipu kun ei ole kokoaikaista...
Muina oireina tissien kipeys, tänään alkanut huimaus ja väsymys, sekä muutaman kerran tuntunut etova olo.
 
Robina, mulla pistelee kanssa munasarjoista, ja myöskin on oviksen aika. Muistelisin kyl et myös edellisissä raskauksissa olis ollut sama juttu, ja olivat normaaleita. :) Selkäjomot ja menkkatunne meni ohi parilla Panadolilla, sitten palattiin takas yhä pahenevaan aamuellotukseen ja yleiseen painontunteeseen vatsassa... Joten eiköhän alles ole gut :) Luottavainen olo! Vaikka oma äiti just sanoi että kun hällä oli aikanaan tuulimunaraskaus, oli se oireiltaan ihan normaalin tuntuinen. Vielä pari viikkoa joutuu ultraa odottelemaan!

Tervetuloa multakin uusille!

Mimonmami ja Mutteri 5+3
 
Uskaltautuisikohan sitä jo mukaan :wave:
Tämä päivä toi mukanaan suuren yllätyksen ja vahvasti positiivisen vauvaplussan.
Tässä koko emäntä vielä asiasta ymmyrkäisenä ihmettelen voiko olla totta...samalla peläten mitä jos ei olekaan.
Toisaalta turha pelätä pahintakaan (yksi km elämässä takana) joten tulinpa mukaan. Jos kaikki menee hyvin niin onhan tuo kiva olla porukassa alusta asti :)
Viikkoja olisi n. 4+2...ehkä kuitenkin käyn varmistelemassa varhaisultrassa.


Hellanlettas/ 34/ 5. lapsi/ TAYS/ 13.7
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Moikka! Voisin tulla mukaan!!! Pitkään odottelun jälkeen Plussa ???? omijen laskujen mukaan La 15.7 elikkäs nyt rv 4+1 on yksi lapsi. Tyttö nyt 1v10kk ja syntyi rv42+2 sektiolla. Haluaisin NKL, mut varmaan KOSsille joutuu sen remppaan takia :/
 
Robina: mulla oli kans eilen 5+1 sellasia tuntemuksia munasarjan kohdalla (ei kipua mutta selkeesti jotain) ja vielä mun ihmetykseks vielä just toisella puolella kun viime ovulaatio oli ja raskaus alko. Kyllä vähän ihmettelin et mitäköhän se oli. Toivottavasti ihan normaalia.
 
Ensiksi Valtavasti Onnea kaikille plussanneille:heart:

Sitä oli viimeyö itsellä vähän levoton tämän uuden uutisen kanssa :) Heräsin 4 aikaan kovaan pissahätään ja kuvotukseen enkä tahtonut saada enää unta.
Nousin aamulla totuttuun tapaan ja kiireellä kimpsut ja kampsut, lapset hoitoon ja töihin. Työkaverit siinä vähän kummasteli...mulla onkin tänään iltavuoro :headwall: :LOL:
Kuvottavaa ja puhalluttavaa oloa on alkanut olemaan. Toivottavasti kuitenkin kohtuuden rajoissa että jaksaisi olla töissä.
Eilisestä lähtien on ollut myös aika voimakastakin menkkamaista särkyä. Taisi se tähän alkuraskauteen kuuluakin mutta meinaa silti aina vähän mietityttää.
Onko muilla? Ootteko käyttänyt särkylääkettä tm.?

Tilasin eilen digitaalisen viikkotestin ja jos se tänään postilooraan kolahtaa niin heti teen :p Luulen tietäväni koska olen raskautunut mutta pienesti viikot epäilyttää kuitenkin.
 
Kertoiskohan sitä myös vähän itsestään...
Eli täytin juuri 34-vuotta. Lapsia on ennestään 4 joista vanhimmat on kaksoset. Kaikki poikia :) Eikä tässä kai osaa odottaa kuin poikaa nytkään ;)
Olen lähihoitaja vanhustyössä.
Kaksoset aloittaa koulun ensisyksynä ja mukavahan se olisi että saisin olla kotona varmistamassa heidät koulutielle :)

Lijena kyseli autosta. Itselläni on Opel Zafira, 7 paikkainen. Mukavasti mahtuisi vielä tämä vauva kyytiin.
Autoon siis mahtuu mutta muutoin olen myynyt nuorimmaisen jäljiltä kaikki vauvantavarat ja kalusteet, lelut ja vaatteet/odotusvaatteet...kaikki pois. Hankkia pitää siis kaikki! :/
Käytettykin kelpaa mutta vaunut taidan ostaa uutena. Ne olisi pitänyt ostaa muutoinkin koska edelliset oli tuplarattaat.

Ruokarajoituksista ja vitamiineista...maalaisjärkeä olen käyttänyt syömisissä. En juurikaan käytä tuotteita joita listalla on mutta pieninä määrinä syötynä en olisi myöskään hysteerinen :)
Nyt tuntuu että mikään ei maistu miltään. Aamupuuroa nieleskelin vedet silmissä. Ruisleipä, juusto ja liha...niitä kun ajattelen nousee vesi kielelle :D
Jonkun raskaumonivitamiinin varmaan ostan, niitä olen käyttänyt ennenkin. Mutta nyt ennen plussaa en ole syönyt foolihappoa tm. Satunnaisesti monivitaaminin purkista muistan napata.

Kuinka moni on ajatellut mennä varhaisultraan? Ja missä vaiheessa olette ajatellut kertoa läheisille ja työpailla uutisesta?
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Meillä on varhaisultra varattuna. Mennään kun viikkoja on tasan 7.

Ollaan jo kerrottu molempien perheille ja muutamalle kaverillekin. Mietin sitten jälkeenpäin vasta että olikohan kovin viisasta, mut toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mä ajattelin vasta keväällä kertoa töissä. Teen muutenkin vaan paria vuoroo viikossa kun oon opiskelija. Toivon vaan kovasti että pystyn koulun viimeisen harjoittelun tekemään ja valmistun sitten suunnitellusti ens keväällä.
 
Tiqustiina
Mä luulen ,että mä "salaan" niin pitkään kuin mahdollista työpaikalla. Sitten kun on velvollisuus kertoa viim. työnantajalle niin kerron. Tosin mä kyllä luulen, että musta huomaa jo puolivälin jälkeen että jotain on tapahtumassa. Oon sen verta hoikka ja aina raskaudet näkynyt tosi ajoissa. Mutta siksipä nyt pitää haalia isoja paitoja /tunikoita ;)
Ai että mua etos aamulla.Oli aivan tuskasta kun teki mieli yökkäillä vaikka ei ollutkaan sillä tavalla pahaolo. Yökkäilyttää, namm. :whistle:

Aamulla tuli pällisteltyä itteensä peilistä ja joo-o on ne rinnat kasvanut. Mun lätyistä alkaa taas tulemaan ihan tissien näköiset :snotty:
 
Oltais menossa viikoilla 5+3. Viikot 3 ja 4 mulla oli maha aivan kokoajan sekaisin, ei siis oksettanut enkä voinu pahoin, mutta suolisto toimi yliaktiivisesti sen pari viikkoa, samalla tapaa kuin se on aina ollut yliaktiivinen päivän ennen kuukautisten alkua ja päivä alun jälkeen. Ensimmäinen neuvolakäynti on tässä kunnassa vasta viikolla 10, eli ihmetellään sitten joulukuussa. Nyt sitten vaan väsyttää, paleltaa ja kuvottaa. Tästä huolimatta jatkan kuntosalilla käyntiä, vaikka niin hemmetisti paleltaa vaihtaa päälle ja pois kuntosalivermeet. On mua paleltanu ennenki, aina ja kaikkialla, mutta tää palelu on jotain ihan uutta, tekee niin kylmää että ihan tulee jopa huono olo kun tarpeeksi paleltaa.

Olen vaikeasti allerginen ja olen ylläpitohoitona joutunut syömään allergialääkettäni 4-6 tablettia päivässä. Tietenkin sen nyt jätin sitte pois ja ihon kunto meni ihan kamalaksi... Soitin tietenkin terveyskeskukseen että tarvis lääkärille päästä neuvottelemaan lääkityksistä, niin vastannut hoitaja tuumas että sun pitää vaa jättää kaikki lääkkeet pois, et sä mitään lääkäriä tarvi. Kiehahti, ihan kunnolla! Yllättäen sainkin sitten ajan.. yli kahden viikon päähän, en käsitä miten pärjään sinne asti. Neuvolasta eivät voineet auttaa vaan pyysivät kääntymään terveyskeskuksen puoleen.
 
Heipsulivei..

4.7/ Rorysu/ 29/ 3./ TYKS

Kivaa kun porukkaa tulee lisää. Mukavia keskusteluja ja kuulumisiakin.
Eiköhän tuota porukkaa vielä reippaasti lisääkin tule =)

Synnytyksiä tosiaan täällä kaksi takana. Esikoinen (38+5) 1h50min vauhdilla ja toinen (39+5) 2h50min vauhdilla. Esikoisesta en ennättänyt saamaan puudutuksia ja toisesta en enää halunnut selkään laitettavia. Ilokaasu kuitenkin maistui mahtavalle ;) kohdunkaulanpuuduksen sain loppumetreillä niin ettei ennättänyt auttaa ku heti piti ponnistaa... Jännäll odotan josko vielä pääsisi synnyttämään.

Oireista... EI mitään oiretta. Ei tunnu missään! Se on aika ärsyttävää kun ei ole oireita, sitä alkaa kuvittelemaan joko tuulimunaa tai keskeytynyttä km:a. Ei edes rinnoissa tunnu mitään.. Vähillä alkuoireilla olen kyllä aiemminkin päässyt, mutta on sentäs jotain ollut. Nyt ei mitään. Tuntuu, etten ole edes normaalia väsyneempi :headwall:

Aiemmissa raskauksissa on ollu ihanaa hypistellä vauvan vaatteita, mut nyt kun on jo vaatteita yms. niin oon alkanutkin tässä raskaudessa ajattelee ja katselee ihania äitiysvaatteita.. Ja miettiny hemmotteluhoitoja ;)
Osaiskohan sitä ottaa ilon irti tällä kertaa? En siis ole aiemmin tuntenut itseäni ollenkaan hehkeäksi raskausaikana ja toivonu sen vaan olevan ohi..

Koitetaanhan kaikki pysytellä kyydissä.. :flower:

5+5
 
Iiiks, jokohan sitä uskaltautuisi mukaan. On noita positiivisia testejä ainakin tullut jo tehtyä ihan kiitettävä määrä ja menkkojen mukaan la olisi 5.7.. Toinen muru olis tulossa, heti ekasta kierrosta tärppäs ja ehkä ei nyt ollu niin loppuun asti vielä edes harkittu :D Vähän hirvittää kun kotona tulee nyt aika pitkä aika putkeen. Esikoistytöstä 1v 3kk oon siis vielä kotona ja ikäeroa tulis himpun vaille 2v jos kaikki menee hyvin.

Oireita on jonkunverran. Palelee kovasti ja ehkä oon vähän normaalia väsyneempi. Jos en tietäis olevani raskaana menis syksyn piikkiin :) Tänään aamulla oli vähän pahaa oloa. Esikoisesta oli pahaa oloa pari viikkoa just sen verran et muisti raskaana olevansa eikä niin huolehtinu, semmoinen ois kiva nytkin :) Normaalisti oon aika sokerihiiri, mutta nyt himot kohdistuu enemmän suolaiseen, ihan kuin esikoisesta näillä viikoilla. Menkkajomottelua on ajoittain ollut ja oon siitä ollut vähän huolissani, mut vissiin kuuluu asiaa. Voisko olla et tokassa raskaudessa kohtu alkais nyt jo kasvamaan ja sitä toi jomottelu? Lääkkeitä en oo ottanu. Tissit on ihan kuolleet (ei arat kuten esikoisesta) mut maitoa tulee jo jos puristaa. Imetyksen lopetin 1kk ennen plussaa joten vanhalla muistilla vissiin tulee!

Mulla oli just plussaamisen ennen ja jälkeen samaa kuin viiriläisellä, eli maha sekaisin. Luulin jo että oonko jonkun pikku pöpön saanu, mut ehkä selittyy raskaudella. Lisäks mua närästi kauheesti mut luulen sen johtuneen ihan viini litkimisestä enkä raskaudesta. Mut tulipahan sopivasti stoppi viinittelylle ennen plussaa.

Oon ollu vähän hermoheikko taas tässä alussa ja pelännyt niin kemiallista kuin tuulimunaa. Raskaustestissä viiva vahvistui aika hitaasti ja sitä pidin huonona merkkinä ja huolehdin. Täytyy varmaan käydä varhaisultrassa taas oman mielenrauhan vuoksi, vaikka ajateltiin et ois tällä kertaa säästetty se raha.

5.7./Vanella / 28 /toinen/ tays

5+4
 

Yhteistyössä