35v+ odottajat, vol 2

Mitähän anjamaritalle kuuluu? Hän on viimeksi kirjoitellut meille 24. päivä. Silloin ihmetteli limaisuuden lisääntymistä. Toivottavasti synnytys käynnistyi viikonlopun aikana, kun hän sitä niin toivoi. Vaikka ei olisi käynnistynytkään, saa hän tänään vauvelinsa :heart:

Tiedätkö äiti-66 sinä elät meidän tyttö 13v unelmaelämää :D Hän on pienestä pitäen suorastaan jumaloinnut sikoja. Meilläkin taitaa niitä kohta jo olla tuhatkunta, ei tosin yhtään aitoa oikeaa.

Yskä alkaa vihdoin kunnolla hellittämään. Ihanaa kun tuoksut ja maut alkavat palaamaan. Lainatyttömmekin on tulossa huomenna vielä muutamaksi lomapäiväksi ennen koulujen alkua. Eli täällä kaikki erinomaisesti =)



Touhukasta tai laiskaa tiistaita, ihan miten haluatte :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 19+0
 




anjamarita....39v....ensimmäinen....la 22.07.2008....tyttö tulossa NKL

säihke....37v....kolmas (t-01, p-03)....la 19.08.2008

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)...la.21.08.2008

sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

TeSuLah....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS

leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....la 26 tai 27.12.2008 TAYS

janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

Rouva Pikkumyy....neljäs/ensimmäinen yhteinene....la 08.04.2009










Miina70....kolmas (p-94, p-96).... syntynyt :heart: tyttö :heart: 17.06.2008

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... syntynyt :heart: poika :heart: 18.06.2008





Menetyksen kokenut;

:hug: diddlina :hug:
 
Heissan pitkästä aikaa!!!

Voi kuinka pino on kasvanut ja on paljon juttelijoita, hienoa!!! Uusia vaikka kuinka =)
Itse en juurikaan koneelle ennätä istahtaa, siitä pitää vauvan lisäksi huolen tuo vajaa 2 vuotias. Olimme tässä pari viikkoa mökkeilemässä ja kävimme myös vaasassa hotellissa pari yö aikaa huilimassa kotitöiden lomasta. Oli todella mukavaa ja rentouttavaa olla vaan kokonaiset 3 päivää.
Poika aika helppo hoitoinen, mitä nyt toisinaan syö itsensä ähkyyn ja sitten masua kipristää. Yksi kunnon masu kipuilu päivä on pidetty muuten ne pieniä nippailuja vaan. Kaiken huippu on se etten muistanut aloittaa koko d vitamiini tippoja kuin vasta vajaa viikko sitten :( Yksi päivä vaan äkkäsin että vvoi helkutti ne tipat!!!
Öisin nukkuu hyvin eli herää kerran pari syömään. Kylläkin yö unille menee vasta tuossa liki klo 23. Joten eipä paljon aikaa itselle illasta jää.
Ensi viikolla esikolla alkaa koulu joten kesäkin tuntuu siten jo loppuneen...Mies menee maanantaina töihin joten arkea alan harjoitella pienten kans.
Lenkillä olen yrittänyt muutamia kertoja käydä ja kylläpä tuo alaselkä on ollut tosi kipeä. Täytyis yrittää noita lantio pohja lihaksia treenata, muttei ole aikaa :LOL:
Tällähetkellä mennään täys imetyksellä, mutta ajatuksena pikkuhiljaa alkaa antamaan lisä,maitoa pullosta sillä aloitan jälleen partyliten esittelyt joten tämä äippä aina välillä kotoa pois joitakin tunteja. Maitoa kyllä tulee joten voisihan sitä lypsääkin...
Kastajaiset meillä elokuun puolessa välissä joten aikaa vielä niihin.
Nimikin vielä hiukan mietinnässä, mutta löytynee varmaan oikea ja sopiva hänelle.

Mukavia ja leppoisia kesäpäiviä vielä kaikille!!!

Ansku71 ja poju huomenna 6 viikkoa
 
:wave: Tervehdys kaikki aikuisikään ehtineet odottajat! :wave:

Täällä olis myös yksi "kypsässä iässä" äidiksi tuleva, eli just tuli 40 v. täytettyä (11.7) ja pari päivää ennen sitä tein positiivisen raskaustestin...
Kiva lueskella näitä teidän juttuja verrattuna noihin nuorempien odottajien juttuihin. Ikä tekee tehtävänsä.
Minulla oli vähän tuo raskauden alku hakusessa eli yhdet tosi niukat kuukautiset huijasivat ja epäilys siitä, että raskaus onkin pidemmällä, heräsi vasta tuossa pari viikkoa sitten kun olo tuntui jo niin tukalalta ja rinnat isoilta.
Niinpä päätin selvittää asian ja seikkaperäisen tarinoinnin jälkeen sain kuin sainkin neuvolasta ajan äitiyspolille raskauden keston määrittämiseksi. Perusteluna oli se, että olen yli 40 v., haluan istukkatutkimukseen ja takana yksi raskauden keskeytys Downin syndrooman ja valtavan niskaturvotuksen vuoksi (7,5 mm). Onneksi pääsin tutkimukseen äitipolille, kotipaikkakuntani yksityiselle gynekologillekin olisin päässyt vasta 12.8. Tänään sitten todettiin, että olenkin jo viikolla 11+1, joka vastaa aikaa, joka lasketaan niistä "oikeista runsaista" kuukautisista. Laskettu aika olisi siten 16.2.2009.
Lääkäri oli mainio, hetken tutkittuaan hän totesi, ei täällä kyllä seitsemännellä viikolla olla ja samalla mieheni huudahti: siellähän näkyy sormetkin!. Vaistoni oli siis oikeassa. Onko teillä muilla tullut yllätyksiä raskauden keston suhteen ?

Nyt sitten jännätään istukkabiopsiaa, joka on jo 4.8. Viimeksi tulos tuli kuudessa päivässä, voitteko kuvitella ?
Kaikenlaisia pelkoja ja ajatuksia tässä pyörii, mutta muuten kyllä tämä toinen lapsi olisi todella tervetullut (poika on 1 v. 9 kk), etenkin kun edellinen raskaus jouduttiin keskeyttämään ja silloin tietenkin uskoin, että se oli nyt tässä.
Mutta täytyy olla positiivinen ja luottaa hyvään onneen!
 
Keskiviikkoa :wave:

Tervetuloa mukaan riitu68 ja paljon onnea odotukseen :flower:

Minulla on aina ollut niin säännölliset ja aina samanlaiset menkat ettei ole koskaan tullut mitään yllätyksiä raskauksien suhteen. Olisi kyllä ollut aika kivaa hypätä tuossa alkuvaiheessa muutama viikko eteenpäin. Ainakin jos se olisi samalla lyhentänyt pahoinvointijaksoa ;)

Kiva ansku71 kun kävit kertomassa kuulumisia. Hienoa, ettei pikkumiestä ole mahavaivat enempää kiusanneet.
Minullakin on nuo vitamiinit unohtuneet vaikka miten monet kerrat. Tuo meidän tyttö 2v ei tainnut niitä saada 1 1/2 v jälkeen ollenkaan :ashamed:

Kuinkas jakselet säihke? Sinulla ei olekaan enää montaa viikkoa leikkaukseen. Oliko teillä puhetta, sektiosta sovittaessa, mitä teet jos synnytys käynnistyykin etuajassa?

Tämä vauveli on aikalailla rauhallisempi kuin edelliset tai sitten istukka vaimentaa liikkeitä. Välillä en huolehdi ollenkaan, sillä mielestäni olen tuntenut sitä pienen pientä liikettä jo viikolta 13. Kyllä liikkeitä/pieniä tuntemuksia tuntuu joka päivä muutama, mutta...
Liikket eivät ole oikeastaan ollenkaan napakoituneen. Ne tuntuvat vieläkin vain pieniltä napsahduksilta. Ja aina vaan ihan tuossa häpyluun yläpuolella.
Istukan sijainnista ei ole ollut vielä mitään puhetta. Koskaan se ei ole minulla sijainnut edessä, mutta ehkäpä se nyt onkin. Rakenneultra on 11.8, joten silloin varmaan selviää sekin asia.
Välillä vaan kovasti houkuttaisi käväistä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Ihan vaan oman mielenrauhan takia :ashamed:



Nevi ja Vilttitossu rv 19+1
 
...
Välillä vaan kovasti houkuttaisi käväistä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Ihan vaan oman mielenrauhan takia :ashamed:
Nevi ja Vilttitossu rv 19+1 [/quote]

Kiitos Nevi ! Ensimmäisen raskauteni aikana ostin sellaisen laitteen, jolla voi kuunnella kotona sikiön sydänääniä. Olin niin innoissani ja halusin tietää, että kaikki aina ok. Laite maksoi jotain 70 euroa ja toimi ihan hyvin. En tosin muista kuinka aikaisin sillä alkoi kuulumaan sydänäänet. Aluksi tietenkin kuuntelin joka päivä, mutta muutaman viikon päästä kuuntelin pari kertaa viikossa ja sitten jos vauva oli mielestäni liian hiljaa, niin tietenkin tarkistin sydänäänet. Kyllä minua ainakin rauhoitti usein illalla kuunnella vauvaa ennen nukkumaan menoa.
Täytyypä kaivaa esille ko. Angel Sound, kunhan nyt selvitään tuosta istukkatutkimuksesta. Ps. käsittääkseni myydään edullisestikin käytettyja laitteita. Pitäisi olla turvallisia.


 
Minäkin mietin tuon kuuntelulaitteen ostoa riitu68, etenkin kun se oli uutenakin toukokuussa tarjouksessa. Mutta sitten ajattelin, että liikkeet alkavat kohta tuntumaan enkä siis tarvitsisi sitä kovin pitkään. Aikasemmat vauvelit ovat potkiskelleet ihan ahkerasti enkä nyt odottanut liikkeitten suhteen mitään ongelmia. Ja vähän myös arvelin että minulla voisi mennä tuo äänten kuuntelu ihan liiallisuuksiin :ashamed:
Eiköhän tuolla massussa ole kaikki kunnossa, tänäänkin on tuntunut sellaista pientä naputusta ihan alhaalta. Muistelen lukeneeni jostain, että eteisistukka olisi yleisempi sektion läpikäyneille ja minullahan on niitä ollut jo kolme.

Kovin on ollut pinomme nyt hiljainen. Liekö kauniit ilmat vaiko lomien loppuminen saanut teidät kaikki muihin puuhiin. Tulkaapa välillä kertomaan kuulumisia =)



Nevi ja Vilttitossu rv 19+2
 
Heips,

Kopioin tänne saman tekstin mitä kirjoittelin tuonne marraskuisten puolelle, kun en jaksa naputella juttua uudelleen :saint:

Nyt on sitten käyty 4D-ultrassa ja kyllä se oli joka sentin arvoinen :)

Siellä se meidän pikkuinen napero köllötteli ja kaikki oli oikein hyvin, 5 sormea ja varvasta löytyy, sydämen syke 153 ja kaikki elimet ihan kunnossa, hyvin näkyi vauvan kasvonpiirteet yms. :heart: Vaavi oli aika rauhallinen ultran aikaan, lääkärin piti useaan otteeseen ravistella masua, että saatiin pikkuinen kääntymään toiseen asentoon. Napero melskasi koko matkan sinne ultraan, taisi ottaa ne kuperkeikat voimille kun sitten kuvaustilanteessa oli niin rauhallinen :LOL:

Ja tyttöhän sieltä on tulossa, eli kyllä se rakenneultran kätilö ihan oikein ennusti :) Pikkasen vaan oli meidän tyttö ujon puoleinen, napero piti koko ajan käsiään kasvojen edessä, niin että ei meinattu millään saada kunnon kasvokuvaa. Mutta kyllä se pikkuinen oli niin ihanan näköinen, naperolla on ihan samanlainen mutrusuu ja nenä kuin isällään eli eipä ole epäselvyyttä siitä, kuka on isä ;)

Vaavi painoi nyt 564 g ja lääkäri sanoi, että jos raskaus etenee loppuun saakka normaalisti, niin syntymäpainoennuste on noin 3800 - 3900 g. Huh huh, siinä sitä on ponnistamista! Mies vitsaili mulle, että mitäs ihmeellistä siitä on, sehän on ihan pikkuhomma... Sanoin miehelle että jos tungetaan sulle 4 kilon meloni takapuoleen, niin vieläkö olet sitä mieltä että se synnytys on pikkuhomma B)

Ultraus kesti vajaat 20 minuuttia ja mukaan saatiin 13 kpl kuvia sekä koko ultraus mukaan myös dvd:llä, lisäksi saatiin mukaan kirjallinen selitys ultrasta, siinä oli vauvan strategiset mitat sekä selitys esim. sydämen ja munuaisten toiminnasta. Kun tultiin kotiin, niin mies sanoi että laitappa leffa pyörimään. Katseltiin sitten heti tuoreeltaan koko ultra uudelleen. Kunpa siinä vielä olis ollut ääni ja lääkärin kommentit mukana, nyt piti vähän muistella että mikä mitta on mistäkin kohtaa vauvaa.

Illalla oli sitten pakko käydä ostamassa ensimmäiset vaaleanpunaiset vaatteet vaaville :) Rakenneultran perusteella en vielä uskaltanut ostella mitään prinsessamekkoja, kun se kätilö oli kuitenkin vähän epävarma siitä sukupuolesta, mutta nyt kun sukupuoli varmistui, niin hetihän mun piti saada vauvalle nättejä vaatteita...

Kun sitten illalla tein listaa siitä, mitä kaikkia vaatteita olen vauvalle ostanut, niin tajusin, että eihän meillä ole vielä oikeastaan mitään välttämätöntä ostettuna! Nyt on vasta ostettu vaunut ja muutama vaatekerta, mutta kaikki muu tarpeellinen puuttuu. Huh, se tarkoittaa sitten kesäloman jälkeen armotonta shoppailukierrosta lastentarvikeliikkeissä :) Täytyykin tässä viimeisten työpäivien aikana koota listaa kaikesta tarvittavasta.
 
Heissan,

minä täällä laskeskelen aamukamman piikkejä (12 jäljellä) :D Sanoivat vaan, että mikäli käynnistyy ennen sektiopäivää, täytyy lähteä herkemmin ja nopeammin liikkeelle kuin jos olisi menossa itse punnertamaan vauvan ulos. Leikkaukseen pyritään siis joka tapauksessa. Ensi viikolla on käsillä ne hetket, kun nuo aiemmat kaksi ovat ulos tulleet. Molemmat jonkin verran etuajassa, poika kaksi viikkoa ja tyttö vajaan viikon. Ans kattoo nyt
:)

Mekin käytiin tuossa 4D -ultrassa ja täytyy tosiaan sanoa samoin, joka euron väärti oli. Omaa turhamaisuuttani kävin vielä loppuraskauden ultrankin muutama viikko sitten 4D:llä teetättämässä. Nyt näki jo ihan miltä se tyyppi tulee näyttämään sitten syntyessäänkin.

Nyt keräilen lapset tuolta naapureista leikkimästä ja lähdemme rannalle viettämään tätä ehkä viimeistä hellepäivää.

Säihke + pikkupossu 37+2
 
Täällä ollaan nautittu auringonpaisteesta ettei paljoa ole koneella kerinnyt käymään :D
Ihana 4D kuva Minnihiiri68 :heart:
Meillä ei päästä miehen kansssa yhteisymmärrykseen yhtään mistään eli olisin itse halunnut mennä 4D- ultraan, mutta jästi mikä jästi niin mies laittaa oikein urakalla hanttiin....

Menen ultraan terkkariin viikolla 25+5 ja jos siellä selviää sukupuoli niin sitten jätän väliin, mutta jos ei niin sitten menen vaikka väkisin sinne 4D-ultraan ja omakustanteisesti!
 
Voi miten suloinen pieni tyttönen teille tulossa Minnihiiri68 :heart:
Saanko udella oliko kovinkin arvokas käynti ja kyselitkö hintoja muualtakin.
On se kyllä vaatehankintojen kannalta tosi kätevää että tietää sukupuolen etukäteen. Toivottavasti meilläkin sitten ultrassa näkyisi kunnolla kumpi tulee. Todella vahva tyttö-olo on kylläkin. Siinä ainoa harmipuoli on ettei sitten ole oikein mitään syytä tehdä ollenkaan uusia vaatehankintoja :/ Edellinen tyttö oli tosin kesän lapsi, joten ehkä sitä pitää hankkia ihan pieniä talviasusteita :whistle:

Onko sinulla säihke pitkä matka synnärille? Entä kyyditys? Pääseekö mies tulemaan nopeasti töistä jos vauva päättääkin tulla etuajassa? Entäs kuinka olet järjestänyt isompien lapsien hoidon, jos miehesi on tulossa synnytykseen mukaan? Sori kovin uteleva luonteeni :ashamed: Ei mitään vastaamispakkoa. Itse mietin välillä näitä asioita jo nyt.

Kisse miksi miehesi vastustaa 4D-ultraa? Eikö hän halua tietää sukupuolta? Minulla on eräs tuttu äiti, jonka mies ei halunnut tietää. Nainen kävi itsekseen ultrassa ja piilotteli puolet raskausajasta vaaleanpunaisia ostoksiaan ;)

Ihana kesäpäivä ollut tänään. Melkein liian ihana. Kuumin aika päivästä piti ihan suosiolla viettää sisätiloissa. Nyt on tosi leppoisan tuntoista tuossa terassilla. Täällä onkin rauhallinen ilta kun mies vei tytöt 13v ja 2v + lainatytön uimarannalle. Isoimmat muksut ovat tuolla ylhäällä omissa oloissaan ja tämä äiti saa ihan rauhassa naputella koneella =)



Nevi ja Vilttitossu rv 19+2
 
Oho, olen koneella taas :)

nevi, kyllähän noita toki kysellä saa. Nokialla asutaan ja TAYSiin mennään synnyttämään. Riippuu vähän vuorokauden ajasta, mutta noin puolisen tuntia matka vie, ei sen kauempaa. Mieheni lomailee jo suurimmaksi osaksi. Suurimmaksi osaksi siinä mielessä, että huomisen ja alkuviikon on tässä välissä töissä ja sitten jää taas kotosalle. Vanhempani asuvat samassa kylässä, ja heille on annettu kaupungista poistumiskielto :LOL: Isommat lapset pääsevät siis mummun ja papan hoivaan, kun aika koittaa. Mikäli on ennen tuota suunniteltua hetkeä, menen luultavasti taksilla edellä ja mies vie lapset hoitoon ja tulee perässä.

Ainoa, mikä minua tässä kaikessa "harmittaa" on se, että esikoinen menee nyt kouluun. Menetän jotain tuosta tärkeästä tapahtumasta, koska sektioaika on heti toisena koulupäivänä. Aika isoja muutoksia on tyttärelle tulossa ihan samaan hetkeen. Täytyy vain muistaa todellakin varata vauvasta huolimatta kahdenkeskistä aikaa hänelle ja hänen alussa olevalle koulutaipaleelleen.

Säihke
 
Heissan :wave:

MINNIHIIRI:On noi 4D-kuvat älyttömän tarkkoja.

SÄIHKE:Jahka sinä nyt saat nyyttisi syliisi niin toivon mukaan sitt seuraavaksi olis mun vuoro. :)
Tsemppiä viime päivillesi ja nautithan vielä mahastasi!!

Niin, tiistaina käväisin neuvolas ja verenpaine huitelee kuulemma kuin nuorella tytöllä :LOL:
Kohdun mitta oli nyt sitten lyhentynyt 2 senttiä ollen 31cm.Vauvan päätä ei terkkari edes yrittänyt enää kopeloida kun on kuulemma jo niin tuolla lantiokuopas.Elikkä kait se sit jo alkaan oleen kiinniittynyt tuonne lähtökuoppiinsa.Vähän alkanut jännittämään jotta ehdimmekö kunnolla sairaalaan.Äippäpolillakin sanottiin perjantaina jotta mun pitää välittömästi lähteä sairaalaan kun vähänkin siltä tuntuu.Viime synnytyshän oli pari minuuttia vailla 2 tuntia.Meiltä on vielä noin 45 minuutin ajomatka sairaalaan. :/
Eipä kyllä ole pahemmin viime päivinä supistellut.
Eileen pesin mattoja painepesurilla ja tänään olin äitini kera mustikas.Koirakouluskin tuli täs alkuillasta käytyä ja nyt oo täs hinautumas pesulle.
Nyt oon taas saanu nukuttua pari yötä paremmin.Seiskalta oon kyllä silmäni avannu mutta makoilin melkeen kasiin asti sängys.
Torstaina alkaa kakdella lapsosella koulu jotta siinä on ittellekin ihan muutosta noihin aamuihin.

Illan jatkoja!
Äiti-66 RV 37
 
Huomenia kaikille! :flower:

Kimpsuineni ja kampsuineni, tulen varoivasesti tälle puolelle! :saint:

Eilen sain plussan raskaustestiin! :heart:

Kiertoni oli kyllä kesälomakierto ilman ovistestejä, ilman ovulaatiotuntemuksia, ilman lugesteronia, olen vieläkin yllättynyt plussastamme! :heart:

keskenmenon koimme pienen ihmeemme nukkumisena pois rv 12, helmikuussa. Kokemus on ollut ahdistava/masentava, en uskonut, että voisimme vielä saada plussan, mutta näin kävi! :heart: :heart:

Siitä olemme niin onnellisia/kiitollisia! :heart: :saint:

Tuleva Pirpana on minulle 4.s lapsi, miehelle 3.s lapsi/ meille 1. yhteinen :heart: (en laske km: oa tähän mukaan)

laskettuaika on 8.4.2009, miehen tyttären syntymäpäivänä! :heart:


Kiitos kun saan liittyä joukkoonne! :hug:

Rva Pikkumyy ja Pirpana 4+2 :heart:

 
HELOU :wave:

PIKKUMYY:Lämpööset onnittelut plussasta!! :heart: Ja tervetuloa mukaan porukkaan!!
Niinhän se on jotta kun jättää turhat paineet pois lapsenteosta niin silloin sen plussan varmemmin saa!! :) Ainakin mulla kävin tän nelosen kans niin että kun jo luovuttiin toivosta ja odottelin menkkojen alkua jotta saan tilata ajan gynelle kierukan laittoon niin sainkin mennä apteekista hakeen testin!! :heart: :heart:
Mullakin oli elämän ekan kerran viime vuoden keväällä ovistikkuja ja kyttäilin koko ajan kroppaani jotta koska on ovistuntemuksia.. |O
Oonkin sanonut jotta mulla meni ainakin lliika korvien väliin se lapsenteko. :$ Kolmen aikaisempien raskauksien aikana ei ollut mitään kroppakyttäilyjä ja heti oon plussan saanut.
Toivon koko sydämmestä jotta nyt pääset hienosti loppuun asti :heart: :hug:

NEVI:Vai on teillä sika-fani? :LOL: Kyllähän noi siat onkin fiksuja elukoita ei mitään tumpeloita!! :p Pannaanko paketis tulemaan ykx teillepäin?Siitähän sais hyvän joulupossun.. :xmas: Eipä taitaisi teitin tyttö sitä syödä saati tappaa... :whistle:

Aina kun päsen mainostamaan jotta olipas hyvä yö takanapäin niin heti se kostautuu.. :x
Väsyttää kait tää "umea" sääkin.Siinä ne helteet nyt tais olla.. B)
Mutta nyt taidan mennä laittaan pyykit kuivumaan..

Äiti-66 RV 37+1 (Hui, kuin viikot vierii..)

PS:Mitähän ANJAMARITALLE mahtaa kuulua??
 
Täällä toinen uusi joukkoonne mukaan. Olen jo pidempään käynyt lueskelemassa tätäkin pinoa, mutta nyt rohkenen siis mukaanne. Kävin tänään nt-ultrassa ja uskaltaudun vähitellen hengähtämään. Ei sillä, ettenkö olisi voinut tähän asti ihan hyvin, mutta yksi etappi nyt kuitenkin on jo takana. Olen 36-vuotias, mies saman ikäinen ja esikoista odotamme. Ultrassa näkyi rauhallinen kaveri, sitkeästi nukkui vaikka häntä vähän siinä heiluteltiin. Kaikki näytti hyvältä ja koko vastasi viikkoja 11+1. Laskettu aika on 17.2.2009. Niskaturvotusta oli 0,8mm, mutta verikoehan sitten taas lisää sitä riskiä. Odotellaan. Vointi on siis ollut kaikin puolin hyvä: lyhyehkö etomisvaihe oli noin kuukausi sitten, rintojen aristusta, väsymystä. Jään tänään kolmeksi viikoksi lomalle, mutta elokuun lopulla sitten taas.

Mukavaa odotusta kaikille,

nimiko 11+1 (tai 3 kuukautisista laskettuna)
 
Rouva Pikkumyy, tervetuloa mukaan :wave:

Nevi, 4D-ultra maksoi Helsingissä Femedassa noin 160 euroa kela-vähennyksen jälkeen. En kysellyt muualta hintoja, mutta mun tietääkseni se hinta on suunnilleen samaa luokkaa joka paikassa.

Juu, ihan kiva oli ostella vaaleanpunaisia vaatteita pikkuiselle :D Mutta totesin sitten eilen miehelle, että ehkä näitä pinkkejä unelmia ei kannata hankkia ihan älyttömästi, jos napero vaikka saa sitten pikkuveljen, niin sehän saa ikuiset traumat noista hempeistä vaatteista :LOL:

Kylläpä mua tänään väsyttää, aamulla oli niin vaikeaa kammeta itsensä sängystä ylös, vaikka miten yritti ajatella että huomenna saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa... Enää kaksi kokonaista työpäivää ja sitten alkaa kauan odotettu kesäloma :flower:
 
Lämpimät tervetulotoivotukset ja ONNITTELUT :flower: Rouva Pikkumyy ja
nimiko
Sieltä, 'meidän' odotuspinosta, taitaakin olla tulossa ihan joukkoryntäys tänne :D
Ihanaa kun listamme pitenee ja alkaa olla odottajia jo joka odotusvaiheeseen. On mukavaa muistella jo menneitä viikoja ja mielenkiintoista lukea niistä joiden viikot ovat jo pitemmällä.
Saatikka sitten jo synnyttäneiden tarinat vauvoistaan :heart:

Lisäsin teidät uudet listaamme. Jos haluatte antaa lisätietoja, kirjoittakaa joko minulle yv;tä tai huikatkaa täällä pinossa :wave:

Mukavaa lomaa nimiko =)

Ymmärrän huolesi uudesta ekaluokkalaisestasi säihke Hienoa kuitenkin, että hänen isänsä on silloin lomalla. Ja vastasyntyneethän nukkuvat (useimmiten :/ ) paljon ensimmäisinä viikkoina.

Ei ole sinullakaan äiti-66 enää paljoa jäljellä h-hetkeen =) Hui, onpa edellinen synnytyksesi ollut 'nopea'. Oliko kovinkin kivulias jos paikat aukesivat noin nopeaan?
Aikamoisesti vielä muuten puuhailet siellä. Muistathan lepäillä riittävästi :)

Kiitokset Minnihiiri-68 hintatiedoista :flower: Kyllä oletkin joutunut pitkään odottamaan lomaasi. Onko paljonkin suunnitelmia loman varalle vai meinaatko nauttia ihan vain joutilaisuudesta?

Täällä paistaa vielä aurinko, mutta ei nuo sääennusteet kovin lupaavilta näytä :( Muistattehan kaikki 'varoa' tänään aurinkoon katsomista, kun on se osittainen pimennys puolen päivän aikoihin. Kovasti varoittelevat säteiden haitallisista vaikutuksista.


Oma olo melko hyvä. Tai siis jos limaisuutta kurkussa ei olisi, olisi olo kerrassaan hyvä. Onko kellään teistä muista ollut huonovointisuutta öisin? Olen nyt neljänä yönä herännyt siihen että olo on ollut etova. Ei ole ollut ilmaa tai muuta ongelmia vatsan kanssa. Vilttitossu on vieläkin kovin hiljainen, elonmerkkejä tulee kohtalaisesti pienen pienten napsutusten muodossa. Kyllä sitä rakenneultraa jo kovin odotan, vaikka sinne on vielä yli viikko aikaa.

Ihanaa viikonloppua teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 19+3
 
Tervehdys!

On se mahtavaa kun uusia odottajia tulee mukaan, onnea =)

Niin, mullahan oli se nt-ultra tällä viikolla ja siellä kaikki oli ok.
Turvotusta oli 0.9 mm ja riskiluvuksi tuli 1:yli neljän tuhannen se oli (en muista sen tarkemmin). Verta olin jo aikaisemmin käynyt antamassa eli kaikki tiedot sai heti ultran päätteksi.
Siellä se matkustaja pari kertaa heilautti kättään :heart:

Olen todella helpottunut jo siitäkin syystä että en pyörtynyt sinne sairaalaan :LOL:
Parkkipaikalla meinas pieni paniikki iskeä mut aattelin et pakkohan mun on tonne sairaalaan sisälle mennä!
Laskettuaika ei muuttunut eli 6.2.09 on ja pysyy. (iske nevi mut vaan listalle. Niin siitä sun yv-viestistä, en sitä oo nähnytkään, onnistuin sen jollain tavalla poistamaan tonne bittiavaruuteen, mä oon vissiin blondi :LOL: )

Aattelin ottaa pienen siivousprojektin näin perjantain kunniaksi sekä pestä koiran.
Saa nyt nähdä kuinka käy, kun tossa pöydällä olis yks pokkari joka kans kiinnostaa.
 
Meillä taitaa miehellä vastustus tulla hinnan takia, mutta yritän vielä ympäripuhua häntä, mutta voi olla turha toivo tai sitten vastustaa eka ja myöntyy lopulta :D

Kävin taas pikkumiehen kanssa lääkärissä, mutta mitään vikaa ei löytynyt vaikka itkee ja rutisee koko ajan....korvat olivat terveet ja itse olen ollut korvalapsi lapsuudessa.

Meillä keskimmäinen poika täyttää sunnuntaina 7v. ja huomenna vietetään synttäreitä aikuisten kesken =)
Pikkumies täyttää myös sunnuntaina 11 kuukautta ja nyt oikein tajuan kuinka äkkiä vuosi on hurahtanut...

Tervetuloa uudet :wave:
 
Hienoja uutisia, BonBon!!! Olen iloinen puolestasi =)

Kisse: Kaikki, jotka 4D:ssä ovat käyneet, ovat kokemusta kehuneet eli joka euron arvoiselta vaikuttaa.
Onnittelut pojallesi. Koulutie häämöttää jo kovasti.

Äiti-66: Nostan hattua teidän elinkeinonharjoitukselle! Ei mikään pikkuhomma....


Tervetuloa uusille joukkoon minunkin puolestani. :)
 
:attn: :attn: AKKIS!!
Olitkos tänään rakenneultras????Yhtäkkiä välähti jotta olikos tänään sulla se käynti????????

Joo,onhan noissa sioissa JOKA päivälle töitä.Mutta itsepähän olen työni valinnut! :whistle:
Tiesin jo seurustelun alkuajoista lähtien jotta ukko alkaa kotitilaansa jatkamaan jossain vaiheessa.Ja en kyllä moiti elukoitten kanssa puuhastelua,olen nääs eläinrakasta typpiä :LOL:
Ja olisin kyllä saanut käydä ulkopuolella jatkossakin töissä mutta tää on luxusta mulle kun saan tenavatkin tässä kotona itse hoidella.. :heart:

Tämän päivän ollu jotenkin outo olo :eek:
Veto totaalisesti pois ja otin peräti tunnin päikkärit joka on harvinaista mulle.Kuuma olo ja välillä niinkuin ällöttäiskin.. :x Käsiä ja jalkojakin kuumottaa kummasti. :snotty:
Alkoikohan nyt samaan syssyyn vaihdevuodetkin.. :LOL:

Ukko lähti just kahden vanhemman kans kauppaan ja en kyll mistään hinnasta ois jaksanu itte lähtiä |O

NEVI:En mä mielestäni sen kipeempi ollu tuos nopeaskaan synnytykses kuin noissa muissakaan.Mulla tosiaankin paikat rävähtää auki yhtäkkiä ja sitähän ne kätilöt aina jääkin ihmettelemään.
Mullahan on aina ollu se tilanne jotten ois ehtiny saamaan epiduraaleja jos oisin halunnut kun ei ne ehtis vaikuttaa mitään.. :/ Ja onhan noi syntyny ihan hyvin ilokaasun voimalla kunhan oon vaan muistanut pyytää aikaises vaihees maximiannokselle :LOL: :LOL:
Toivottavasti selviän suunnilleen samanlaisella kaavalla tän viimeisen kans.

=)

Äiti-66
 

Yhteistyössä