35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Heipsulis hei ja huomenta!

Täällähän on monet jo pitkällä. Onnea Meirami :flower: amati, toivottvasti oli mammahousut mukavan tuntuiset, jos muuten olivatkin karseet :LOL: Rouva Pikkumyylle paranemisia, voihan rähmä, en paremmin sano, joko on helpottanut? juu, onnea tulevasta tyttövauvasta! Itsekin tytöstä haaveilen..mutta toki sieltä poikakin saa tulla, johan noita sitten kohta on jo hyökkäysketjullinen...Irtosora, älä stressaa töiden takia, kaikki hoituu, jos on hoituakseen =)

Mulla ei edelleenkään mitään sen kummoisempia oireita ole, paitsi ne tissit, argh!!!! Siis NIIN kipeet, auts. Ja suonet paistaa.. Hieman on nyt tullut alavatsatuntemuksia, mutta ne ovat tosi "laimeita". Äklöä oloa odotan saapuvaksi ensi viikolla, jotenkin muisteisin, että edellisisssä raskauksissa se tuli nimenomaan tuossa 2-3 viikkoa plussaamisen jälkeen. Voin olla väärässäkin.

Vielä mietin sitä varhaisultraa.. Menisinkö?

Joka tauksessa tänään lähden osatamaan isompia ja tukevampia rintsikoita. Kohta varmaan saa ostaa peittävämpiä kalsareitakin, jotenkin nää pikkuriikkiset tuntuu jo nyt epämukavilta tuosta alavatsan kohdalta. Todella sexyä????
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Minä olen kyllä kauhian väsynyt, menin nukkumaan 22.00 ja aamulla vein miehen töihin ja pojan kouluun palasin kotia 8:00 ja taas nukkumaan! :heart: Nyt heräsin 10 aikaan, eilen illalla jo luulin, että ollaan paremmassa vaiheessa tuon silmätulehduksen kanssa, mutta ei tämä aamu taas aivan mahdoton! :headwall: Minulla slomaa tämä päivä, huomenna töihin , pitää valita vähän asiakkaita joita voin tehdä huomenna, vaikka ainahan minä suojahansikkaita käytän, mutta varovainen saa nyt olla. Soitin pomolle, sanoin , että tulen töihin, vaikken sitten terve olekkaan. Minulla se varhaisultra 14:00, sen lääkärille menon ilmoitin jo maanantaina pomolle, siis en tiettykään varhaisultraa! :heart: Saa nähdä, jos se gyne tietäisi jonkun sellaisen voiteen, mitä voisin nyt raskaana ollessanikin rauhallisin mielin käyttää, tuo, mikä minulla on, on aivan liian mieto, ei ole auttanut! Lämpöä ei ole tänä aamuna! :heart:

Vatsaa nippailee, ei satu, kohdussa varmaan jotain olosuhdemuutoksia tapahtuu! :heart:

Huomista ultraa odotellessa, heippaterveisin

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:


 
Hei kaikille!

Täällä 36v äippä ja toinen kierros menossa. Pikku kakkosen la on heinäkuun lopulla. Mukava lukea, että meitä hieman varttuneempiakin on täällä palstailemassa.

Mukavaa joulun odotusta kaikille =)
 
moi kaikki :wave:

rosamunde kiitos ajatuksesta, ihanaa, kun huomenna alkaa piiitkä joululoma, saapi olla vain raskaana, eikä tarvii miettiä töitä tai siellä jaksamista :) ja sama juttu muuten, tissit ovat hirmusen kipeät! tänään ajelin bussilla mukulakivikatua ja voin kertoa, että se sat-tui niin per-ku-lees-ti. eli raideliikenne kunniaan, naiset ;)

tänään on raskauden se päivä, jolloin eka raskauteni meni kesken elokuussa. eipä siitä nyt kummosia ajatuksia ole tullut päähän, olen vain tyytyväinen, kun tällä kertaa on kaikkinensa jotenkin vahvemmat raskaus"oireet". siitä olen jotenkin vetänyt sen johtopäätöksen, että nyt ei totisesti mene tämä raskaus kesken... no, juu, ei se sitä tarkoita, mutta jollainhan se lippu on pidettävä korkealla ja mieli toiveikkaana :)

iloa ja valoa kaikille!

irtis 6+1
 
Huomenta!
Rouva pikkumyylle toivottelen paranemista. Silmätulehdus on tosi kurja ja toivotaan, että saat siihen sopivan lääkkeen.

Mulla ei ole vieläkään mitään huomattavia raskausoireita ja se vähän huolettaa. Väsyttää tosin iltaisin ja sohvalle nukahdankin helposti ja rinnat ovat kasvaneet, mutta mitään kipeilyä ei ole, ei pahoinvointia yms. Parina aamuna ristiselkä on ollut tosi kipee ja pelästyin, onkohan se merkki keskenmenosta, mutta nukun vatsallani ja selkä on kaarella, joten ehkä siinä syy ja venyttely auttaa.

Ei -suositeltavista ruoka-aineista sen verran, että ompa tullut pitkä lista, mitä ei saisi syödä. Ohi suun menivät nyt joulun juustot( ainakin ulkomaiset pehmeät) ja graavilohi (tyhjiöpakattu kala) yms. Minä söin vielä maksalaatikkoakin tällä viikolla, ja sekin on kiellettyjen listalla. Miten tarkkaa ruokavaliota te muut noudatatte?
Mistä voi olla varma, että ravintoloissa ja ruokaloissa tarjotut vihannekset on kunnolla pesty?
No se suklaa ei ollut kiellettyjen listalla sinänsä, vaikka runsasrasvaistahan se on ja makeaa. No vauvan takia kyllä sitä on valmis siivoamaan ruokavaliostaan pois kaiken epäilyttävän ja haittaavan.

kupin kahvia taidan kuitenkin siemaista, kolme kuppia päivässä taisi olla suositus.

 
mimuli
Tuosta ruokavaliosta, niin eniten minulla tekee tiukkaa kieltäytyä just tuorejuustoista ja HOMEJUUSTOSTA!! On se niin herkkua! :p Vaikka eikös sitä saa syödä esim. pitsan päällä,jolloin se on paistettu?? Ja ite teen aina maksalaatikon ja aion kyllä hyvällä ruokahalulla syödä sitä joulun aikaan..eihän se maksan määrä siinä laatikossa niin suuri ole..ainakaan meikäläisen laatikossa? Ja nykyäänhän saa jo syödäkin enemmän maksaa kuin esim. edellisen lapseni aikana suositus oli (lapsi nyt 2 v.). Vaikka luin tuolta jostain muusta ketjusta, että aika monet syövät raskausaikana ihan huoleti esim.Valion tuorejuustoja ja myös graavilohta. Ja luulisin, että tärkeintä on, että esim. kalat ja juustot ovat tuoreita eikä mitään vanhoja.. :/ Että eiköhän mammat herkutella jonkin verran esim. juustoilla joulun ja uuden vuoden aikaan!! :D :whistle:

Kehäkukka ja Vilpertti 16+1
 
huomenta tännekin pinoon
meillä on siis painittu olan takaa 1v korva tulehduksen kanssa,toissa yönä käyty lääkärissä vaihtaa toiset lääkkeet.mies ,minä ja poika 10v flunssan kourissa myös.
omaa napaa :heart:
olen parina iltana tuntenut jotain "liikkeitä" tuolla vatsassa vaikka viikkoja vielä vähän, hassu tunne :D
me on siis kerrottu nyt kaikille lapsille ja miehen vanhemmille tulevasta vauvasta.
ai niin eilen mies myös kertonut töissä eli myös minun pomo tietää asiasta.
vähän jännittää kuitenkin kun ei olla vielä käyty tuolla np-ultrassa et onko kaiki kunnossa vaavilla.
mut kaikille ihanaa ja rauhallista joulua :xmas:

senttu ja lassilotta rv12+
 
Ihana kuva myyllä, oma murusemme pääsee filmitähdeksi 28.12.

Äippäplolle sain lääkärineuvolasta lähetteen, mutta mainaan kyllä käydä tuolla yksityisellä kans. Sen verran alkoi vaivata asiat. Rusahtava limavuoto mitä mulla oli ja lkoi uudelleen, jotuu kohdun ulkopuolisista limakalvo ongelmista, joten masussa ei mitään hätää. Kohtu tosin viikkoihin nähden kuulemma liian suuri. Kohdunpohja kaksi senttiä navan alapuolella viikolla 8+3. Sydänääniä ei kuulunut, mutta omasta sykkeestä poikkeavaa kohinaa kahdelta reunalta. Kuulemma istukkakohinaa. Tiedä sitten. Lähetteeseen laittoi "tarkistetaan viikot ja sikiöiden lukumäärä", Itse en tuplateoriaan oikein usko, vaikka suvussa niitä onkin. Mun tuurilla on joku muu asia pielessä ja pahasti. Tai sitten vain jostain ihan selittämättömästä syystä kohtu on greipinkokoinen vaikka pitäis olla luokkaa luumu. Kohdun tuntee selvästi kosin kokeilemalla ja vähässä aikaa vaivamasusta on tullut selkeästi nähtävä pallukka. Pelottaa vain, että joku on pielessä.

Joulu taitaa mennä vähän sekaisissa mietteissä, mutta en saanut kuitenkaan pikaisemaa poliaikaa, vaikka sitä kinusin. "Ei ole mitään kiireellistä hätää" sanoi lääkäri. Yksityiselläkin kaikki ajat varattu aikä tapaus ole pävystysluontoinen :headwall: Onneks sentään on tuo ultra varattuna ollut jo pidemmän aikaa. Makso mitä maksi, niin menen. Muuten tästä epäselvyydestä ei tule loppua.

Isäntä jo leikitteli ajatuksella, että meidän pikkukuutosesta ei tulekkaan kuutonen, vaan kutonen ja seiska, Suunitteli, miten pitää auto vaihtaa ja miten järkätään makkarit, kun niitä on vain kolme. Mua ei tuo ajatusleikki saanu oikein hymyilemään. Lähinnä pelkäämään. En sitä, ettenkö kaksosista selviäisi, mutta miten mun sydänvika kestää ja nivelet. Olen kuitenkin vain 153cm pitkä ja ylipainoa riittävästi. Viimeksikin oli sf laitokselle lähtiessä 43, saati sitten jos olis kaksi vauvaa?!

Sekavin miettein jatkan jouluvalmisteluja ja yritän jotenkin kahlata tämän väsymyksen läpi keittiöön ja mies vaihtoi viimeinkin meille jouluverhot tänä aamuna.

Rauhaisaa joulua, Lumi-Marja ja Helmi-Onni 8+5
 
Huomenia,
Rouva Pikkumyy: mukava kuulla ja nähdä, että kaikki on ok. Varmasti hieno tunne.
Lumi-Marja: toivotaan, että kaikki on hyvin, ja tiedän tuon tuntee, kun epävarmuus raastaa, mutta onneksi sinulla on tuo ultra kuitenkin jo 28. päivä.

Itse kyllä odotan tuota ultraa ja samalla pelkään, kun viimeksi kävin niin monta kertaa ja uutiset olivat lopulta huonoja. Edelleenkin nukuttaa kovasti, mutta muita varsinaisia oireita ei oikeastaan ole. Iän puolesta saan jotakin extra tutkimuksia (ultriakin) julkisella puolella, mutta tarpeen mukaan käyn varmaan yksityiselläkin, oman mielenrauhan vuoksi.

Meillä paistettiin (mies paistoi) kinkkua viime yön ja koko koti kyllä tuoksahtaa kinkulle. Mulle tulee välillä kyllä hieman öklö olo. Laitoin myös riisipuuron tulemaan, se kun on myös minun suurta herkkua kaneli-sokerin kanssa.

Sain sellaisen reisi-peppu treenarin (jo nyt ennen joulua, kun pyysin mieheltäni - olemme joskus sellaisen tv-shopissa nähneet) ja tänä iltana taidan sitten harjoitella. Minulla on kaikenlaisia kuntoiluvälineitä, mutta jos sää on kurja, niin voi sitten sisällä treenailla.

Mukavaa joulunodotusta
 
IHANAA JOULUA kaikille :hug:

ONNEA uusille plussanneille :heart:

Rouva Pikkumyylle Onnittelut hienoista Tiuhti-Viuhtin kuulumisista :flower:

Lumi-Marja, toivottavasti miehesi aavistelut osuvat oikeaan B) tai sitten masussa on vaan yksi asukas, joka on raikannut itselleen leppoisat kasvuolosuhteet :D

Täällä alkaa jo SF-mitta 3:lla, joten ymmärrän kyllä huolesi tuplista... alkaa olla mulla tän yhdenkin kanssa jo liitoskivut sitä luokkaa, että oksat pois. Liikkuminen hissukseen on parasta lääkettä, heti kun istahtaa toviksi alas, jämähtää lonkat jumiin... ja öiset vessakäynnit on varmaan mielenkiintoisen näkösiä toimenpiteitä |O menee aikansa, kun saa kömmittyä sängystä ja sitten sängystä ja seinistä pitää ottaa tukea ekat askeleet ennenkun paikat vähän vetreytyy :LOL:
Mutta muuten mukavasti menee :D

Kohta lähdetään kauppaan ostamaan vikat ruokaostokset, lahjat on pääosin pakattu eilen (kissojen ja systerin koiruuden lahjus pitää vielä pakkaa tänään ja parit suklaarasiat varuiks...) Vietetään joulu kotona kaksin, lähisukulaiset käydään lahjomassa tänään ja esikoisen haudalle muistolehtoon viedään kynttilä. Siinäpä ne joulun liikkumiset onkin.
Muuten naatiskellaan vaan herkuista ja lojumisesta eli aika leppoisa joulu tiedossa :p

Viettäkää oikein rauhaisaa Joulua läheistenne kanssa ja silitelkää masujanne :hug:



Hexodus ja masumöyrijä 29+4
 
Tänään sain viimeiset jouluostokset tehtyä ja viime yön kinkku paistui uunissa.Lisää uunia lämmitän että saa paistin illalla taas uuniin.Alkaa mökissä lämpöä riittää :kieh:
Perjantaina sain ostettua peräti yhdet mammahousut ja yhden mamma paidan. Farkkuisia housuja etsin mutta ei ollut kuin isoja kokoja jäljellä :( täytyi tyytyä beigen värisiin"twilli" housihin :|
Tulipa ostettua muutama tavan paitaakin itselle vaikka lahja ostoksille lähdin,enkä saanut kuin yhdelle lahjan...

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
T. amati ja nasukki rv15
 
Lumi-Marjalle voimia lähettelen, epätietoisuudessa on ikävä olla, mutta uskon vakaasti, että sinulla on sielä kaikki hyvin :heart:

Kaikille muillekin raskautuneille lämpöisiä, jouluisia ajatuksia ja leppoisaa raskausaikaa.

Väsymys ja kuvotus ovat astuneet täälläkin kehiin, vaikka vielä aika laimeina. Nukahdin kuitenkin auton takapenkille istualtani, kun tulimme mummolasta, uskomatonta. Koko ajan pitäisi jotain pientä syödä, mutta kaikkein paras olo on ulkona kävellessä tuolla tuulessa ja tuiskussa. Paha olo yllättää sekä tyhjällä että täydellä vatsalla. Mutta on onneksi melko lievää ja siedettävää.

7. raskausviikko menossa. Mieleiala vaihtelee onnellisesta huolestuneeseen. Keskenmeno ei yllättäen enää pelota, enemmän stressaan näiden tulevien tutkimusten kanssa, edelleen :ashamed: Mutta minkäs teen...Kai tää on ihan normaalia.

Nyt joulupäivän viettoon. Pukki oli täällä eilen kovin antelias, ollaan kai oltu kilttejä koko porukka :D
 
hei ja hyvää Tapaninpäivää
Ulkona ei kovin jouluiselta kyllä näytä ja päivä on niin hirmuisen pimeä, että on mukava käpertyä kotikoloon.
Joulu sujui lepposasti ja kaikki pitivät lahjoistaan. Jouluruuat kyllä alkavat jo ällöttää - joskohan tänään olisi jo jotakin muuta.

Minulla ei pahoinvointia sinänsä ole, mutta hirmuinen ristiselkäsärky on vaivannut muutaman päivän. Kun kävelen, kipu häviää ja venyttely tekee hyvää, mutta yöllä levossa särky tuntuu. Nyt tietenkin mielessä jäytää se keskenmenon uhka. Toivottavasti pelkään turhaan, mutta aikaisemmissa raskauksissa mulla ei tätä vaivaa ole ollut. Ristiselkä on kyllä ajoittain muuten vaivannut hieman. Mitään vuotoja ei ole, vaikka jokainen vessakäynti onkin jännitys.
Todennäköisesti yritän saada huomenna lääkäriä, jotta asia selviäisi.

Leppoista Tapaninpäivää
 
Mullakin oli alkuraskaudessa alaselkäkipua useamman viikon ajan, mutta mulla on muutenkin alaselkä/ristiselkäkipua kuin raskausaikana. Mulla ollut kaksi keskenmenoa ja niissä se alaselkäkipu oli TODELLA kovaa eikä hellittänyt ennenkuin keskenmeno tapahtui. Eli jos mimulilla särky välillä helpottuu ja esiintyy varsinkin yöllä ja aamuisin en kyllä usko keskenmenon vaaraan. Mulla muuten alaselkäkivut myös öisin ja pahimpia oli aamuisin kun nousi sängystä; ei meinannut päästä kävelemään! :eek:
Että toivottavasti ei ole mitään vakavaa..enkä uskokaan! =)

Kehäkukka ja Vilpertti 16+6
 
hei, ja kiitos Kehäkukka vastauksestasi. Tosiaan särky ei vaivaa koko ajan ja onhan mulla ollut tuo selkä aina välillä muutenkin ärtynyt, jos vaikka luen sängyssä sillai mahallaan ja selkä on notkolla. Mietin kuitenkin, että jos kuitenkin kävisin gynellä, jos vain saan ajan vielä tälle viikolle. Olisi uusi vuosikin kivempi ottaa vastaan, jos vaikka olisi nähnyt jo asukin ja sykkeen.
hyviä öitä kaikille, mimuli ja siskoveikka rv 6
 
mimuli
Onhan se tietysti itselle paras, että käy lääkärissä,et tietää sitten varmasti, että kaikki on hyvin. Ja teillähän se on siksikin kivaa, että näkisitte ekan kerran pikkuisen! =) Mulla tänään hammaslääkäri ja APUA, mä varmaan oksennan sen lekurin päälle! :x

Kehäkukka ja Vilpertti 17+0
 
strömsö onnea uudesta tulokkasta! :flower: sullahan olikin siellä utelias pikkuinen piilossa, kun jo halusi tänne kahtelemmaan meininkiä :)

mimuli varmaan ihan "normaalia" selkäoireilua sulla, kun ei oo niin voimakasta ja välillä poikkeilee poissakin :) mutta kerro toki sitten heti lkr-reissun jälkeen, mitä teille kuuluu!!! *utelias*

itseäni alkoi jännittää tuulimunan, tms., mahdollisuus. siis ihan ilman syytä, äkkiä vaan jostain tuli semmoinen ajatus. (tai no, ei nyt ihan ilman syytä, olihan meillä km elokuussa.) valvoin yöllä varmaan tunnin, kun mietin, että hitsi, pitää varmaan mennä sellaiseen varhaisultraan ja tarkistaa. paha mielihän siitä ajatuksesta tietty tuli :( no, jahka ukkeli herää, hän saapi kanssa kuulla ajatuksen, jos hän osais taas taikoa ajatuksen päästä pois. aikamoinen velho niissä hommissa ;)

irtis 7+1
 
Hui! Wau!!! Paljon ONNEA Strömsö pienestä prinsessasta! :flower: :heart:

Hän päätti sitten tulla jo ennen joulua maailmaan :xmas:

Eikös meillä ollut samat LA:t 5.3.? Teillä on sitten ollu vauhdikas loppuvuosi!!

Tuu kurkkimaan kuulumisia ja tule kertomaan TEIDÄN kuulumiset myöhemmin! :hug: Ja paljon, paljon Onnea Uudelle vuodelle!

Just puhuttiin jouluna miehen kanssa, kun masu heilu ja potkuja sateli, että meillehän oikeesti on tulossa vaavi!!! :D Iski oikein voimalla tajuntaan! Siispä hikkupiljaa pitäis lähtee aleja hyödyntämään ja hankintoja tekemään.... kuten tästäkin nähdään, lähtö synnärille voi tulla koska vaan!!

Huisii! :D

Mukavia välipäiviä kaikille! Aika tylsää, kun piti tänne työmaalle raahautua ihanien pyhien päätteeksi... siis nyt lounasta metsästämään :p

Hexodus ja masumöyrijä 30+1 :heart:
 
täälä sit käyty np-ultrassa.
hyvin oli rauhallinen vaavi mahassa.
np oli 1.6mm ja sekö sit jäi kuitenkin mietityttämään jälkeenpäin vaikka lääkäri totesi et kaikki kunnossa.
:(
kyllä sitä ei varmaan saa huolta kantaa loppuun asti :|
senttu ja lassilotta rv 12+5(13+1)
 
Joulu sitten vietetty ja alkaa se uuden vuoden odotus,etenkin pojilla...raketit tänään ostettu ja varmasti polttelee jo kaapissa :LOL:

Jouluruokia tuli syötyä ihan kohtalaisesti,kotona ja kylässä,suklaat jäi kyllä onneksi vähemmälle. Sain yhden konvehtirasian lahjaksi, mutta kerkesin siitä syödä vain kaksi konvahti kun penskat söi kaikki loput.
Ukko valvoo näköjään miun syömisiä ettei tulisi kuuluma läskiä liikaa :|

Sottailin aattona äidin luona käydessä että kerronko vai enkö odotuksesta, mutta päädyin siihen etten kerro kun oli muitakin sukulaisia käymässä....( eihän tuo vielä huomannu ,kai, vaikka mahaa on jo selvästi ) kerron sitten myöhemmin. vedin kyllä mahaa sisään aina kun olin seisaallani :saint:

Rosamunde: kyllä oli mammahousut hyvä jo pitää vaikka niitä piti nostella ettei valuisi. Samoiten uudet mammikset tuntuu vielä valuvan. No pitää miun tilata H&M.ltä uudet farkut vielä kun jaksan ku ei oo enää mahtuvia housuja :)
rakenneultra olisi 30.1

 
Joulu tuki ja meni jo Onneksi, kivahan se on , mutta kiva kun joulu ei ole ikuinen! :D

onnea Strömsölle pienestä prinsessasta! :heart:

Senjuska sinullahan oli ihan hyvä se nptulos, älä ole huolissasi!

Ovatko jotkut käyneet lapsivesitutkimuksissa ja millä syillä menitte, Kiva jos joku vastaisi! :heart:

Np ultra minulla varmaan tammikuun lopussa, siinä selviää varmaan jotain, mietin vaan menemmekö vielä lapsivesipunktioonkin? Vaikea kysymys, keskenmenoriskihän siinä on pieni.

Kaikille Ihanaa odotusaikaa! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart: 7+3 :heart:


 
Onnea strömsölle!
Mulla on sitten se ultra huomenna iltapäivällä (ajat oli kyllä kortilla) ja jännittää niin kovasti, etten uskalla edes ajatella. Toivottavasti raskaus on oikeassa paikassa. Sydänääniä ei välttämättä vielä näy, kun viikkoja on vasta 6+2. Pystynköhän edes omin jaloin kävelemään sinne...
Selkäkipu on taas välillä hellittänyt ja toivottavasti uni kuitenkin maittaa ensi yönä. Tulen teille sitten kertomaan, kun kotiudun, mikä on tilanne.
Tänään jo sovitin mammahousuja, ihan mielenkiinnon vuoksi ja näyttivät niin kivoilta, mutta jätin kuitenkin vielä ostamatta.

Hyvää yötä kaikille!
 

Yhteistyössä