35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Eka neuvola varattu, sain sen 08.01.-08, ihana vastaan otto oli, onniteltiin rouvautumisesta ja raskaaksi tulostani! :heart:

Neuvola siirtyi tuohon ajan kohtaan koska terkkarini lomalla ennen kyseistä pvää ja mehän menemme varhaisultraan jo rv 6+4, eli ei hätää! :heart:

Ikäänikään hän ei kauhistellut, koska jo lapsia entuudestaan!
:heart: :heart:
:heart:

Kalan hajut öklöttää, muutoin kaikki hyvin! :heart:

moi :wave:
ikää 35, esikoinen matkalla ja toivottavasti pääsee perille asti, sillä meillä oli km 8/07. tänään rv 5+0.
ajattelin ilmoittautua, mut palailen kunnolla vasta vähän myöhemmin, kun pääsen alkujännityksestä...

irtosoralle onnittelut ja tervetuloa joukkoon :wave:

En tiedä mistä johtuu, mutta ruskeata limaa on tullut nyt kolmatta vuorokautta. Ei mitenkään hirvittävästi, mutta sen verran, että mielessä pyörii koko ajan ja tottakai pelko keskenmenosta pelottaa. en kehtais joka kotkausta lähtee tuonne terkkarille soitteleen, ajattelee vielä mun olevan joku hermoraunio pöpi, kuudetta kuitenkin odotan. Pitäis olla tiedossa kaikki alkuraskauden kommervenkit, mutta jostain syystä tämä on aina niin uutta mukamas.

Kyllähän sitä pupuiltiin eka kerran plussan jälkeen ja heti seuraavana päivänä tämä ruskea limavuoto alkoi, jotta saattaapi johtua siitäkin. Mut sellaisen kammon koko pupuiluun sain, että taitaa ukkorukka saada otottaa seuraavaa kertaa maaliman tappiin asti. Ekana päivänä liman seassa oli vaaleanpunaistakin, kunhan vain ei menis kesken...

Lauantaina on isompien lasten isomumman hautajaiset. Hän nukkui pois viime perjantaina. Tässä on mennyt viikko hautajaisvaatteita etsiessä, vaikka pitäis laittaa joulua ja iloita elämästä. Pikkuisen verran vetänyt mieltä matalaksi, sillä ei ne hautajaiset näin joulun alla ainakaan helpommat käydä läpi. Oma isäni nukkui pois jo vuosia sitten jouluna ja kyllä siitä sellainen oma leimansa jouluun jäi.

Tänään eskareiden joulujuhla ja poikien palokuntanuorten pikkujoulut. Tottakai yhtäaikaa. Mieskin menee poikien mukaan, kun on sitä heille järjestämässä ja minä neidin ja eskarin kans toisiin juhliin. Saa ainakin hetken ajatella jotain muuta kuin hautajaisia ja isomummaa. Voi kun vaan sais pidettyä kyyneleet kurissa, kun kattelee lasten ohjelmanumeroita. Meidän poitsu laulaa yksin Enkeli Taivaan joulukuvaelmassa. Siinä kohtaa tämä mamma tuskin enää voi kyyneleitä pidätellä.

Nyt silittämään paitoja ja valmistautumaan iltaan. Ruoka johonkin väliin ja vanhempi likka menikin jo hevoshommiin, joten hän jää pois tämän illan juhlinnoista.

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 7+3

:hug: :heart: :heart:

Täällä kestoväsymystä ja "kestokrapulaista oloa, ilman oksentelua onneksi" Nukun vuorokaudessa ihan hirmu monta tuntia! :D :heart:

Töissä sentään käyn välillä, onneksi huomenna perjantai ja saa taas vapaata vkloppua viettää! :D :heart:

ihanaa illanjatkoa ja vkloppuakin jokaiselle! :heart: :heart:
Rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:

huomenta pitkästä aikaa.
olen vaihteeksi ollut toosi väsynyt.
lumi-marja :hug:
mullahan on ollu edellisessä raskaudessa tota vuotoo,myös tässäja lääkäri otti näytteet sain jonkun flagyl comp hoidon ja jos on tulehdus ,sekin voi aiheuttaa km pitemmän päälle.
rva pikku myy
muistan ton" krapula tunteen" tässä alussa,sanoin siitä miehelle et kiva kun kesto kankkunen.
öklötys jatkuu ja toi väsymys myös.
ei auta yhtään et mies lähti kertausharjoituksiin viikoksi :'(
minä kyllä olen sen ajan talvilomalla,eilinen meni kyllä tosi huonosti .väsytti ja neiti 1v, tosi pahalla tuulella koko päivän.
ehkä nyt reakoi tähän muuttoon.
eilen näin ison tytön perhepäivähoitajaa pitkästä aikaa ,luuuli et et olen saran mummo

:kieh: :LOL:
mut illalla käytiin nuorimman pojan koulun myyjäisissä ,samassa koulussa jossa vanhin tyttöni on käynyt koulua,siellä tytön kaveri ja hänen äiti niin jouduttiin arvailemaan et kumman oli vauva, tytön oli.
hyvin ois voinu olla äitinkin :)
ostin kakkuja sieltä niin tarvii leipoo itse,varmaan en kyllä jaksaiskaaan.

sisko kävi eilen ja ennen lähtöö kysäs et oonko raskaana,minä vaan et eikö ihminen saa olla lihava :LOL:
en viitsinyt kertoo kun ei olla viellä pojille sanottu,
mies halus pitää km vaaran takia salassa ainakin tonne 12 viikolle asti.
tyttö tietää ja on sitä mieltä et mulla selkeämpi maha nyt jo kun viimeksi :whistle:
tänään illalla ois työpaikan pikkujouluateria saa nähdä mitä laittais pääl
le ettei näkyis vielä.
ku ollaan tuon miehen kans vähän ku samassa firmassa töissäkin vielä.

mut tänään menen neuvolaan kuuntelemaan josko kuuluis sydänäänet :heart:

senttu+lassilotta10+6 :heart:

Lumi-Marjalle : limakalvotkin saattavat olla herkät , josko vuotoa olisikin siitä johtuen, kun harrastitte nyt seksiä eka kerran ja paikat "ovat levänneet jonkun aikaa"

Meillä oli todella mukava häämatka seksin suhteen, vaikka raskaustesteissä ei vielä plussaa ollutkaan, mutta aavistin olevani raskaana ja kun käytin niite <Lugeja silloin joka ilta, minun "paikat" oli niin kipeät niiden laittelusta, että yksi kerta seksiä riitti laivamatkalla, sitten menikin yli viikko reilusti tai varmaan jopa 2 viikkoa, että uskalsin sen verran taas kokeilla. Nyt seksi ei aiheuta kipuja/pelkoja, mutta kun on niin kauhian väsynyt, niin ei kauhian usein jaksa, toista se oli kun vaavia tehtiin, aamuin-illoin seksiä, onneksi se tahti otti myös miehelle koville, joten on hänkin helpottunut, ettei ihan joka hetki tarvitse seksiä ajatella! :D :heart: Onnellisia olemme, että tälläinen pieni vielä on mahdollista saada. :heart:

Töissä eräällä 45-v rouvalla on ihan kauhiat vaihdevuodet ja purkaa sen meihin muihin työkavereihin ja ihmeellisiä sairaspoissaoloja myös hänellä eilen leuka oli puutunut kuulemma, ei päässyt töihin???????????? :D

Hoitoalalla avopalvelussa kun olemme , asiakkaita reilusti yli 100 ja hoitajia kaiken kaikkiaan 16, ja esim eilen paikalla vain 7, joten oli ihan kauhia kiirus! :headwall:

Millaisia vaatteita rouvat täällä käyttelevät, vielä ei mahan takia tarvitse pukeutua, mutta jos muuttaisi muotia, niin eivät heti töissä keksi, että odotan, hyvä kun joulu, niin lahjojenkin muodossa"olevinaan voi saada tunikoita" :D :heart: vaikka itse niitä ostelisikin!

Eilen kauppakeskuksessa näimme ihanan imetyspaidan tunikamallisen ja samanvärinen pikkuvauvan body kuului kauppaan mukaan, olipa ihana! "haluan sen" :D :heart:

Senjuska, onko siulla ajatusta, jotta kumpi saattaisi teille olla tulossa olojesi takia? Siis onko samanlainen raskaus nyt kuin tytöstä, Sarasta? :heart:

Minulla vähän tyttöoloa sen takia kun ei oksentelua ole. Aika näyttää kumpi tulee ja viikon päästä varhaisultra :heart:

Joko isompia rintsikoita joudutte ostamaan, alkuraskauden odottajat? Aion ostaa varmaan ensi viikolla. :D :heart:

Ihanaa pvää ja viikonloppua kaikille! :flower: :heart:

kiitos tervetulotoivotuksista! :)
nyt tämä nainen jäi kotia, on tosi flunssainen olo (ei sellanen "raskaus-flunssainen", jota on ollu puoltoista viikkoa), joten en lähteny ylirasittamaan itseäni töihin. toivottavasti tää menee pian ohi.
kivaa viikonlopun alkua teille kaikille!

irtis 5+2

Ruskea vuoto vähentynyt ja oikeestaan lähes kokonaan loppunut. Eka lääkärineuvola jo ens viikolla. Sokerirasitus sitä ennen. Lääkäri ihan siksikin, kun seurataan miten tuo mun sydän jaksaa ja katotaan astmalääkkeet kohdilleen. Sama lääkäri joka hoiti meidän ekaa yhtiestä alkuun ja tuntee mun kropan oikut, joten olen todella kiitollinen, että tämän samaisen lääkärin sain nytkin.

Krapulaoloa sitä on täälläkin liikkeellä ja pitää siitä huolimatta jaksaa touhuta. Flunssa meinaa tulla ja nokka tuhajaa koko ajan. Huomiset hautajaiset stressaa (exän sukua paljon paikalla) ja menemättäkään ei voi olla, kun oikein henkilökohtaisesti sinne kutsun saimme.

Multitapsilta on kuulemma tullut joitein uusia raskausajan vitamiineja, jotka on lajiteltu jotenkin. Joku niistä auttaa pahoinvointiin ja joku johonkin toiseen. Onko kukaan kokeillut niitä? Nauvolassa vain niistä kuulin eilen, kun neidin kans siell käytiin hakemassa influenssa rokotuksen toinen piikki.

Mitä liiveihin tulee, niin kuppikoon vaihdoin jo isompaan pari viikkoa sitten. Turha sitä on itteensä kiduttaa ahdistavilla liiveillä. Hatuttaa vain, kun ei oikein tahdo löytyä mun kokoa sellaisia mitään nättejä. Ei ainakaan kohtuullisella hinnalla. Onhan täällä pari erikoisliikettä, mutta sinne ei ole asiaa, ellei ole lihava lompakko.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

rv 7+4

No tervehdys!

En ollenkaan huomannut tätä pinoa! yritin aloitella uutta, ihmettelin, että missähän kaikki kauniit ja kokeneet luuhaavat... Kiitos vaan Lumi-Marja vinkistä.

Mutta täällähän te! Minäkin ilmoittaudun mukaan, rv vasta 4+6, neuvolaan ajattelin soittaa maanantaina :heart:

Tervetuloa Rosamunde :hug: :heart: Mukava saada tänne seuraa yli vuoden yrittäneiden pinkasta :) Kiva kun huomasit pikaiseen, että kävin sulle tän linkn laittamassa. Kyllä minäkin alkuun etsiskelin, että missä kaikki meikäläiset luuraa, mutta silloin oli pino valahtanut kolmos sivulle. Eipä ollut itelläkään kaukana aloittaa uutta pinkkaa :D

Minäpä tästä silittelemään paitoja...moikka :wave:

Tervetuloa uudet joukkoomme. =)

Meillä nuorimmainen valvottanut viikon flunssan kourissa ja nyt se sitten tuli myös minulle. Kurkku on tosi kipeä, nenä tukossa ja jatkuva päänsärky, ei ihme ettei pikkuinen ole pystynyt nukkumaan jos on samanlainen olo. :snotty:
Viime yö oli jo helpompi, ei herännyt yhtään kertaa, itki vain kahdesti pikkuisen unissaan. Poika täyttää helmikuussa kaksi vuotta eikä ole sairastellut kuin pari kertaa joten on ollut tosi surkea ja haluaisi koko ajan olla sylissä.
Itselläni hyvä olo flunssaa ja väsymystä lukuunottamatta. |O
Maanantaina olisi np-ultra ja tulen sitten kertomaan kuulumisia sieltä.

Hyvää viikonloppua kakikille.

Fenix ja masukki 11+6

moi kaikille!

erityisesti rosamunde, tervetuloo! mulla on la yhden laskurin mukaan 16.8., mutta koska kaks laskuria näyttää 13.8., pitäydyn siinä, kunnes oon käyny neuvolassa :) "kauniit ja kokeneet", ihanasti sanottu!

rouva pikkumyy sain neuvola-ajan vuoden viimeiselle päivälle, ei ottanut aiemmin, kun heillä on jotkin lomakkeet muuttumassa ja oikiat pumaskat ovat varmasti käsissä vasta silloin. neuvolan leidi kuulosti oikein mukavalta, olemme varmasti hyvissä käsissä =)

mua vähän jänskättää, miten ihmiset suhtautuu raskauteemme, kun olen "näin vanha" ja vielä keltanokka. mutta ei neuvolan leidi ainakaan mitään ihmetellyt :) ja pah, en minä muutenkaan jaksa oikeasti välittää, nyt on meidän aika ja that's it!
nyt raskaudestamme tietää teidän ja tulevan-herra-isän lisäksi apteekin superkaunis leidi ja neuvolan miellyttävä-ääninen leidi. ens viikolla uutisen saa kuulla tosi mukava&über-taitava fysioterppani, jottei hän runno kipinöiviä tissejäni ;)
flunssan osilta on nyt melkosen bueno olo, mutta eilen olin kyllä todella raato, joten kotiin jääminen oli viisasta...
ihanaa viikonloppua, kauniit&kokeneet!

terv. tiskivuoren valtiatar irtis 5+3

Tervetuloa "uusille" onnellisille odottajille!! :wave: :flower: Paljon, paljon Onnea kaikille :hug:

Lumi-Marja, mä oon vetänyt alusta asti niitä Multi-Tabsin raskausvitamiineja, sisältää mm. foolihappoa, mitä ei kai tavallisessa ole. Se toinen versio lienee inkivääri, minkä pitäisi auttaa pahoinvointiin.

Irtis, täällä sitten pyykkivuoren valtiatar ilmoittautuu :attn: tai siis päivän eka koneellinen pyörii, eli nyt voi hetken viuhahtaa netissä :p
Meillä oli muutto muutama viikko sitten ja nyt on noita epämääräisiä tekstiilipinoja siellä sun täällä, joista pitäisi selvitellä, että mitä ne on ja minne ne on menossa :$

Masun kanssa kaikki hyvin! Keskiviikkona oltiin ä-polin seurantakäynnillä ja painoarvio tyypillä on 1300g. Sama oli esikoisen syntymäpaino samana päivänä viime keväänä... Istukka on tukevasti kiinni tossa edessä ja toivottavasti pysyy kans..!!! Se tuo kyllä oman osansa tohon vatsan kokoon, joka on jo ihan kiitettävä :whistle: Ja tyyppi on peppu ylöspäin, joten kaikki maha on tossa keskellä edessä :heart:

Liitoskivut vaivaa, on välillä aika tuskaa liikutella vasenta koipee, mutta kaikenhan tässä kestää ja hammasta purrenkin koitetaan hymyillä :D

Ihquu viikonloppua kaikille! Tää koittais hetken touhuilla jotain... siispä ehkä vielä myöhemmin koneella :whistle:

Hexodus ja masumöyrijä 28+3

ainiin..
Joudun varuiksi siihen sokerirasitukseen, vaikkei mitään oireita olekaan. Mutta halutaan tutkia kaikki mahdolliset jutut, jotta raskaus etenisi hyvin.
Niin, se on ollut tähän asti ainoa tilanne, jossa lekuri kommentoi ikääni, että enhän kuitenkaan mikään ihan tyttönen ole enää :LOL:

Jaa mää vai?

t. ikiteini hexodus (37 vee)

Voi Hexodus ja Säihke, tehän ootte nuoria typsyjä :LOL: Meikäläinen täytti 40 viime kesänä, ja taitaa täällä olla vähän vanhempiakin...

Edelleenkään en ole saanut napatuksi mitään sen kummempia raskausoireita. Rinnat on todella turvonneet ja kipeät, ei muuta. Pissallakaan ei tarvitse juosta tiuhaan...Alkuviikosta kävi pyörällä polkeminen mahaan, mutta tänään olen vetäissyt tunnin reippaan lenkin koirien kanssa, syönyt kuin hevonen ja nyt olen kohta lähdössä synttäreitä juhlimaan (autolla: hyvä syy olla nauttimatta ;-). Olo on hyvä.

Vähän huolestuttaa tämä oireettomuus. Haluan pahan olon! :LOL: Ihan hullua tämä, naurattaa itseänikin. Mutta jotenkin varpaillani olen ja se johtuu täysin siitä edellisestä keskenmenosta. Muistan, etten siinäkään oireillut paitsi sitten, kun viiltävät menkkakivut alkoivat ja vuoto.

Hm.. taidan olla ikävää seuraa :ashamed: En toki murehdi kaiken aikaa, tännä surffailin etsimässä ihania äitiysvaatteita enkä malttaisi millään odottaa, että maha alkaa kasvaa :heart:

Joku kyseli kertomisesta, oliko se rouva Pikkumyy.. Me ajateltiin, että kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen ja ensin tietysti lapsille. Nyt tässä alussa on niin paljon jännitettävää np.t ja verikokeet ym., joten itse koen, että on kiva pitää vauva-asia omana tietona.

Mukavaa levollista viikonloppua kaikille :flower:

Minulla on taas oireet/raskauden jatkuminen/keskenmeno -suhteet menneet juuri toisinpäin. Nämä oireettomat tapaukset ovat kantaneet loppuun asti (nyt ei myöskään toistaiseksi ole oireita, mutta ollaan vasta todella alussa). 08/07 oli km 7. viikolla, ja sitä ennen ehdin kyllä potemaan muutaman viikon ajan kaikkea mahdollista - joka sitten päättyi helv...liseen mahakipuun ja vuotoon.

Ja Rosamunde, kiitos kun mainitsit nuoreksi :heart: Henkinen ikäni taitaa tosin olla vielä paljon vähemmän :D

Täällä kaikki hyvin vain hetken oli "kestokrapulaoloa" tänään! :heart:

Kävelimme sauvakävelylenkin tunti siinä meni kun nopsaan kipsutimme mieheni kanssa;=)

Iästä mies on tällä hetkellä 41v, täyttää helmikuussa 42v :heart:
Ja minä täytin juuri 43v, eli kyllä täällä on yli 40:kin;=) :heart:
Ikä on vain numero, toiset vaikuttavat jo 30v vanhemmilta kuin toiset yli 40v naiset :heart: Liikunta ja positiivinen mieli pitää nuorekkaana?

Ihanaa vkloppua kaikille! :heart:

enää alle viikko varhaisultraan!

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart: :heart:

moi
mä kävin sit eilen siellä neuvolassa ja heti löyty ne sydänäänet :heart:
olipa ihana tunne eikä haitannu se tympeä neukku täti.
rva pikku myy
mulla on kyllä ihan erilainen odotus kuin sarasta,pahoinvoin enemmän,en voi syödä makeaa eikä tee mielikään,paino myöskin pysynyt melkein samassa.
välillä on tunne et ois poika ku on erilainen olo.
meillä saralle nousi kuume eilen ja on ollu tosi kipeä tänään :'(
kyllä toivois et mies ois kotona nyt :headwall:
mut ei auta pesue on vaan pidettävä pystyssä.
huomenna kyllä meinaa mennä ostoksille lindexiin kun on toi alennus kuponki.
ostan äityisfarkut ,jos löytyy koko ja mallia.
liivejäkin vois kattoo.
mä kun laihdutin ennen tä odotusta niin on näitä erikokoisia varastossakin itellä.
mula toi maha on jo kasvanut mut voin käyttää vielä omia housuja,kaikissa paidoissa ei enää riitä etu helma, :whistle:
mut on tuolla kaapissa myös noita äityispaitoja :heart:
ihanaa viikonloppua kaikille :hug:
senttu+lassilotta 11

Sunnuntai-huomenia!
Uusi odottaja ilmoittautuisi mielellään mukaan tänne. Pikku hiljaa sitä kai uskaltaa ajatella, että tämä on totta.

Näin vanhempana sitä voi erityisesti kaikkea ongelmaa kohdata matkalla, mutta yritän ottaa päivän kerrallaan. Ja kun noista edellisistä raskauksista on aikaa vierähtänyt, tuntuu kuin tämä olisi ensimmäinen, niin kaikki on muuttunut.

Olen siis 41-vuotias, ja 4.lapsi on tulossa ja laskettuaika on 20.8.2008 eli pitkä matka on vielä määränpäähän.

Mukavaa sunnuntaita
mimuli ja siskoveikka 4+5

Tervetuloa kaikille uusille "kauniille ja kokeneille" ja onnittelut plussista :flower:
Täällä mennään viikolla 26, uutena juttuna aiemmista raskauksista poiketen on unentarpeen lisääntyminen, voisin nukkua vaikka 12 tuntia kokoa ajan putkeen, vielä olisi töitä jos lomat vähennetään seitsemisen viikkoa. Muuten olo ihan hyvä ja joulua kovasti odotellaan. Täällä paistaa aurinko, mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:

Heippa kaikille! :wave:

Täällä ilmoittautuisi mukaan uusi odottaja! =) Nyt ollaan jo niiiin pitkällä, että voi tulla mukaan. Aikaisemmat keskenmenot ovat tehneet vähän säikyksi ja varovaiseksi näitten alkuraskauksien kanssa. Eli meille kolmatta odotellaan, toiset lapset nyt 4 ja 2-vuotiaat. Itellä ikää 39 vuotta.
Kerran on jo käyty neuvolassa, kerran nlalääkärillä sekä ekassa ultrassa. Ultrassa kaikki ok, ei niskaturvotuksia. Laskettu aika on kesäkuun alussa. Kova vilpertti oli liikkumaan! :D Ja tässä on jo paisuttu semmoseksikin möhköfantiksi, että sai jo ettiä mammahousut käyttöön!! :LOL:
Onnea kaikille odotukseen ja paljon sinitarraa matkaan!! :heart: =)

Kehäkukka ja Vilpertti 15+3

Yhteistyössä