35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Raskaus viikko (2.1.08) 35+5
paino 87.6
painon muutos 1.550
turvotus +
RR 161/90
Hb124
kohdun pohjan korkeus 31
lapsiveden määrä normaali
tarjonta rt
sikiön syke 134
liikkeet ++
Tällä hetkellä on viikko 36
Välillä olen joutunut valvomaan yöt .ja jonkin verran supistellut.

Äippä70+ Vili-iita
 
Mimulille Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :flower: ja Inkkärille samoin, ja Onnea pojanpallerosta :flower:

Mä meinasin viettää siivous-/järkkäyspäivän, jotta mahtuu vaavelin kamppeet sitten paikoilleen :heart: Kun nyt on suoriuduttu jo tänne asti, niin alkaa tulla aika vahvana fiilis, et meille oikeesti on tulossa uusi asukas tänne!! Jus ihmeteltiin sitä miehen kanssa, et hassua, kun ei vielä tiedetä kuka se on :LOL: mutta eiköhän se meille selviä parin kuukauden sisällä....! :attn:
Jotenkin ollu koko raskausajan paljon varmempi fiilis, kuin viimeksi! Silloin lopetettiin kaikki lauseet, että "jos kaikki menee hyvin" etc. Kun sitten lopulta alkoi uskaltaa puhua "normaalisti", matto vedettiinkin jalkojen alta ja pahasti ja raskaus päättyi vkolla 28. Nyt on ollu alusta asti ihan erilainen olo!!?! Viimeks itkin ihan kaikkea ja ihan koko ajan, nyt on sekin ollut erilaista, en herkistele ihan niin paljoa (tosin yllättää se välillä nytkin... minkäs sitä hormooneilleen voi) mutta joka tapauksessa erilainen olo.
Siispä nyt aletaan laittaa pienelle pesää kuntoon :heart:

Paljon on noutoa vaille valmiina, huomenna hakemaan ensimmäisiä vaunuja ja kaukaloa. Otetaan vastaan kiitollisina kaikki lahjoitukset lähipiiristä ja kierrätystä suositaan, eli uutena ei osteta alkuun, kun amme ja tietty henk.koht. tarvikkeet, mitä ne sitten onkaan :LOL: odotellaan ä-pakkausta saapuvaksi ihan mikä päivä tahansa, sitten ollaan varmaan viksumpii, et mitä kaikkee sitä vielä tarvitaankaan.

Noi on niin järkyttävän kalliita uutena kaikki, oli sitten kyse lapsista tai lemmikeistä, niin kaupat osaa kyllä rokottaa hinnoissa!! Kai se on se, kun ne vaan on pakko hankkia, niin ihmisten on pakko niistä maksaa!!
Kuitenkin vauvantarvikkeetkin on niin lyhytaikaisia, että ihan hyvin vaunutkin kestää useamman mukelon käytön.

Jee Jee, tässä nää mun hyvät aikeet siivouksesta etenee minuutti minuutilta koneella istuessa :saint:
Ei vaan, meen toviksi tutkimaan, mitä mun pitääkään tehdä ja koitan olla hissukseen, jotta ukkokulta saa vielä nukkua!! Kun kerran itse heräsin näin aikaseen, ni meen sitten ottamaan jonkun tunnin päästä tirsat, kun vielä voi itse valita :whistle:
Mietittiin muuten noita yöheräämisiä, kun käyn aika tasan kahdelta ja viideltä vessassa (voi olla +/- puolen tunnin, tunnin heitto), et onkohan ne tulevia yösyöttöaikoja...? :D

eniveis, palaillaan taasen ja Oikein Onnellista Uutta vuotta kaikille!!!! :heart: :hug:
Odotuksentäytteistä sellaista =)

Hexodus ja masumonottaja 31+3
 
Heips kaikille piiitkästä aikaa!

Täällä kaikki edelleen hyvin. Massu kasvaa ja vauveli potkiskelee kovasti. Neuvolassa kävin eilen ja sielläkin kaikki kunnossa. Oli vanha neuvolatätikin tullut takaisin. Todella mukava yllätys. Tuo joka on tähän asti ollut on paljon nuorempi eikä olla sen kanssa niin hyvin samalla aaltopituudella. Tämä nykyinen oli neuvolassa jo silloin kun olen nuo kaksi edellistä saanut, eli kokemusta pidemmältä ajalta.

Mitään suurempia vaivojakaan ei munulla ainakaan vielä ole. Hyvin jaksaa vielä töissä olle ja lenkkeilläkin. Näköjään voi tämmöisen varttuneemmankin äidin odotus mennä ihan mallikkaasti. Kaikille teille muillekin toivon mukavia odotuspäiviä!

Puella ja Kompiainen 24+4
 
Hei

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen 36-vuotias ja perheeseen odotellaan toisia kaksosia (la 16.6). Vanhin lapsista täyttää keväällä 11, kaksoset 9, yksi täytti jouluna 7 ja kuopus ehtii täyttää 3 vuotta ennen vauvojen syntymistä.

Erehdyin menemään ikäni perusteella tarjottuun veriseulontaan viikolla 15, vaikka niskaturvotusta ei ultrassa löydetty ollenkaan. Mulla on jostain tullut foolihappopuutekammo ja halusin varmistaa, ettei vauvoilla vaan ole siitä johtuvaa sulkeutumishäiriötä. Jäinkin seulassa kiinni ilmeisesti kromosomiriskiryhmään kuulumisen vuoksi. NKL:lta tuli keskiviikkona kirje, jossa kerrottiin, että aika on torstaina. Soitin perään ja puhelimessa todettiin vain, ettei kone laske riskilukua, koska kyseessä on kaksosraskaus. Mentiin sitten Klinikalle ja selvisi, että arvot olivat seulassa lähes normaalit. Kätilö suostui sanomaan, että jos odottaisin yhtä vauvaa, riskiluku saattaisi olla suunnilleen 1/300 eli ikäriskin luokkaa. Kone ei vaan laske riskilukua, koska saattaisi olla niin, että toinen vauvoista on terve ja toinen sairas ja terve vauva korjaa arvot normaaliin suuntaan. Annoin ottaa lapsivesinäytteet, kun kerran paikalla oltiin ja nyt on sitten pari päivää oltu tulisilla hiilillä, lapsiveden vuotamisen pelossa. Viikon päästä pitäisi keskenmenoriskin suhteen olla selvillä vesillä. Sitten pääsee hermoilemaan tuloksia odottaessa. Luotan kyllä vahvasti siihen, että vauvojen kromosomeissa ei ole vikaa. Yksi shokki eli seulassa kiinni jäänti, kun on jo takana.



 
Uusille tervetuloa, ja kiva, kun täällä on meitä niin eri vaiheissa olevia.
Neuvolasta sen verran, olikos se niin, että heti ekalla kerralla pitää antaa se virtsanäyte? Enpä muista, kun on miltei kymmenen vuotta aikaa edellisestä kerrasta.

Mä saan varmaankin nuhteita, kun on hieman ylipainoa jo nyt, mutta yritän nyt syödä terveellisesti. Mun piti viime kesänä aloittaa oikein kuntokuuri, mutta se silloinen raskaus keskenmenoineen tulikin ja sen jälkeen keskityin vain tähän uuteen raskautumiseen. Tuleva kesä vaan hirvittää, jos on helteitä ja mulle tulee iso vatsa, sen tiedän ja vauvatkin ovat olleet aika isoja syntyessään. No onneksi kesällä voi pitää lomaa ja ottaa rennosti.

Vatsaa turvottaa ihan kamalasti ja röyhtäilyjä tulee, vaikka puuroa söisi. Yöllä, makuulla tämä tuntuu inhottavalta. Täytyy katsoa, mitä suuhunsa pistää.
hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille.
mimuli ja siskoveikka 7+2
 
Onpa mukava yllätys kun samaan perheeseen jo toiset kaksoset! Onnea raskauteesi! :flower:

Mimuli juu minulla eka neuvola ensi tiistaina ja virtsanäyte annetaan;=) ja verikokeita otetaan!

Olipa minulla selityksiä viime viikolla pomolle maanantaina tulen tunnin myöhemmin töihin, kun vien miehen kuntoutukseen ja tiistaina minun pitää lähteä jo kahdelta kun minulla oma meno;=) :heart: , eli se neuvola, mutta en mie sitä pomolle sanonut, että neuvolaan menen!
Pomo vaan katsoi silmät pyöreenä, että jaahas!? :D

Minulla kyllä taitaa vatsa alkaa tulla esille, tänään olemme miehen kanssa sitä yhdessä ihmetelleet, vielä pari pvää sitten ei tuolleen "mollottanut" :D :heart:

Mutta onhan Tiuhti-Viuhtimme jo viinirypäleen kokoinen, kai se nyt ulospäinkin silloin näkyypi! :LOL:

Kivaa vklopun jatkoa kaikille!



 
Meilläkin on nyt varhaisultra takana, ja eilen sen omin silmin näin, että jotain ainakin toistaiseksi kasvaa ja kehittyy mahassani. Pieni möykky sykkeineen päivineen vastaten viikkoja 6+5. Olin hiukan epäuskoinen ennen ultraa joulunajan verenvuodosta johtuen. Mutta tällä erää siis kaikki hyvin.

Nyt on aika alkaa jännittämään sitten seuraavaa juttua. Ensi viikolla pitäisi allekirjoittaa työsopimus uuteen työpaikkaan ja irtisanoutua nykyisestä. Olen kyllä uuteen paikkaan kertonut jo raskaudestani (on tuttu paikka, koska minut pyydettiin takaisin edelliseen työpaikkaani), ja tuleva (myös siis entinen) esimieheni haluaa minut siitä huolimatta. Mistä toki kovasti kiitollinen olen. Hiukan tosin mietityttää ottaa ihan kohtuullisen kokoinen yksikkö johdettavakseni, mikäli jään reilun puolen vuoden päästä äitiyslomalle... Sotkevat pian kaiken sen, mitä puolessa vuodessa ehdin saada aikaan :LOL: No, työ on onneksi vain työtä ja ne oikeasti tärkeät asiat ovat jossain muualla. Eikähän siitä äitiyslomastakaan ole varmuutta vielä pitkään aikaan.

No, tuo nyt ei kyllä tainnut ketään kiinnostaa, mutta sainpahan sanottua sen, mikä mieltä painaa... =)

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
säihke mua kiinnosti :D mulla on nimittäin kohta ehkä sama tilanne kuin sulla. vaihdan ehkä työpaikkaa, tuttu paikka mullakin, mutten aio kertoa raskaudesta ennen kuin nimi on paperissa. kurjaa pimittää tietoa, tunnen siitä omantunnontuskia, mutta niin monta kertaa ovat naiset tässä maailmassa saaneet näpeilleen kertoessaan raskaudesta työnvaihdon yhteydessä, etten aio riskeerata... toisaalta raskaushan voi vielä mennä puihin (emme ole käyneet vielä yhdessäkään ultrassa), joten ei ole varmuutta, että raskaus etenee loppuun asti, niinpä etenen työasiassa ikään kuin mitään raskautta ei olisi... ihanaa, että sulla oli noin hieno tilanne, saatoit kertoa avoimesti, eikä sua "rokotettu" rehellisyydestä. laitontahan se olisi, tiedän kyllä, mutta kyllä sitä sorsimista vaan on nähty runsaasti näissä tilanteissa, ei voi mitään.

mimuli olin maanantaina 1. neuvolassa, ja siellä ei otettu näytteitä, kävin labrassa perjantaina. eli käskynä oli käydä labrassa antamassa näytteet 1. kertaa. jatkossa kuulemma pissin purkkiin joka kerta neuvolassa käydessäni.

päivällä oli hyvät fiilikset mulla, ei öklötystä/väsymystä, jaksoin käydä kävelyllä ja siivotakin, mutta about klo 17 iski armoton väsymys, päänsärky ja vaikka mikä huono olo :| taisi noi 3 työpäivääkin tällä viikolla mennä samaan tapaan, kotiin päästyäni alkoi "oireilu". pah, no se siitä :D ihanaa viikonlopun jatkoa, muorit!

irtis 8+3
 
Irtosora, hauska kuulla, että saatat olla samassa tilanteessa. Tuleva esimieheni on oikeastaan myös ystäväni, joten en mitenkään voinut raskautta häneltä pimittää, vaikka vasta ihan alussa ollaankin. Annoin hänelle pari päivää aikaa miettiä asiaa, ja hän pysyi kannassaan. Haluaa minut edelleen tarjoamaansa paikkaan. Tuli todella hyvä mieli, ja arvostukseni häntä kohtaan nousi edelleen. On muuten nainen =)

Alaiseni tulevat olemaan kahta lukuunottamatta miehiä, joten sieltä suunnalta kuuluu varmasti mutinaa kun asia heille selviää. Mutta antaa tulla, sen minä kyllä kestän - kuin nainen :kieh:
 
säihke selvähän se on, ettei ystävien kesken salailla tällaista asiaa :) tsemppiä vaan, eiköhän osa ukoista hyvinkin symppaa uutista, toiset sitten mutiskoot mitä mutisee. mullakin ehkä mutinaa luvassa laajemmaltikin, jos vaihdan paikkaa, kun olen opiskeluakin tässä juur aloitellut, ja nämä "uutuudet" menee tietty jäihin raskauden/vauvan takia, mutta pah, sellaista on elämä! meidän esikoista ei voi aikatauluttaa, sen aika on nyt :heart:
 
Näinhän se on, harvoin sitä pystyy kalenterista valitsemaan sitä "sopivinta" hetkeä perheenlisäykselle. Meille tämän kolmannen ei pitänyt alunalkaen tulla ihan nyt - mutta eihän tässä muuta voi olla kuin erittäin onnellinen, jos hän sieltä maailmaan asti pääsee. Sitten on kyllä meidän lapsiluku täynnä =)

Minäkin pakerran tässä parhaillaan lopputyön parissa (sen takia nytkin olen koneella, mutta kummasti eksyin taas tänne). Kun sen saan toivottavasti pian käsistäni pois, on minun 17 vuoden opintoputkeni valmis :eek: Ei ihan heti takaisin koulunpenkille, tutkinnot riittää nyt.

Miten niin muka ruuhkavuodet...?

Oikein hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
 
hei tännekin mitkästä aikaa
:wave:
mulla jäi toi öklöys pois vuoden vaihteessa,mikä ihan kivaa paitsi et nyt ruoka maistuis liiankin hyvin.
olen tällä hetkellä sairaslomalla kun rupesi viime keskiviikkona särkemään selkää ja tuli tunne et jotain pullistuu alapäästä.

tuosta veriseulasta,me päätettiin miehen kans et ei oteta kun tulee hälyytys iän puolesta varmasti (41).
muuten oli kunnossa ultrassa.
katsotaan sit rakenneultra 20 mitä kertoo ja tehdään sen pohjalta päätös lisä tutkimuksista.
senttu ja lassilotta 14+3
kävin sit to töiden jälkeen keskusneuvolassa lääkärissä ja katsoi ultralla et kaikki kunnossa.
piti viellä ottaa pissinäytteet ja muut,ne olivat ihan puhtaat.
torstaina menen sit yrittää uudelleen töitä.
 
Tervehdys tänne. uusille tervetuloa ja ompas täällä tuplamammoja oikein reipas määrä:)

Seerumiseula jätettiin väliin ja katotaan mitä np-ultrassa sanotaan. Jos siellä jotain häyyttävää ilmenee, niin voipi harkita jatkotutkimuksia, mutta muuten otetaan vastaan sellainen lapsi, kuin meille suodaan.

Ilta öklötys on alkanu vaivata jo heti ruuan jälkeen neljän viiden pintaan ja jatkuu aamuyöhän. Tosi hankalaa, kun nukkumaan mennessäkin tuntuu olevan aina pala kurkussa. Pissillä saa juosta pitkin yötä ja sit tulee aamuyöstä sellainen nälkä, et oksat pois. C-kuppi vaihtui jo reippaasti ennen joulua D:ksi ja sekin alkaa tuntua ahtaalta. Miksiköhän meloneiksi tämä pikkuinen oikein meinaa meijeriosaston kasvattaa :D

Öklötyksen poismenoa odotellessa ja superväsymyksen poistumisesta haaveillen jatkan loppiaissiivoa, mikä tuntuu olevan vaiheessa ja pahasti. Veto pois, vaikka mitä vitamiineja nappailisin. Painoakin tuntunut tulevan viime neuvolasta ihan liikaa. Taitaa olla jouluähkyllä jotain tekemistä asian kans. Onneksi tietää mistä tämä johtuu ja siksi sitä jaksaa kahlata sumussa päivästä toiseen:)

rv 11+1
 
Kaikki hyvin mittausten perusteella 9 raskausviikossa tullut 1,4kg painoa lisää! Huih! :headwall: :D

Tervhoitaja oli oikein mukava! :D

Npultra tilattu 28.1.-08 on aika sinne ja neuvolalääkäri on 4.2.08 ja silloin saan lähetteen lapsivesipunktioon ja uskon myös sinne meneväni oman tietoisuuden vuoksi! :heart:

mukavaa illan jatkoa kaikille!

terv rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 9+1 :heart:
 
tuli vaan mieleen et mulla on aika harvassa noi neuvola käynnit.
eka oli rv 7 ja nyt seuraava on rv 15+5 :eek:
mulla onkin eri neuvola kun sarasta 2006.
mut olenhan käynyt siinä np-ultrassa ja viime viikolla keskusneuvossa.
mut jos ei ois mitään ongelmia ei tulis motakaan käyntiä.
senttu ja lassilotta rv 14+4
 
Tuli tällainen juttu mieleen. Te muut joilla on sektiolla pikkuinen maailmaan tullut, niin miten se vanha arpi on uuteen raskauteen reagoinut? Mulla on pystyhaava ja sitä välillä kihelmöi kummallisesti alaosasta. Sit on niitä järjettömän kovia kiinnikevihlaisuja. Aivastaminen turskaa ja yuöllä kääntyily tekee kipeetä. Onko seuraava vauva syntynyt alateitse vai sektiolla automaattisesti? Tällaiset asiat alkanu mielessä kummitella. Eihän tuollaisia synnytysjuttuja tässä vaiheessa pitäis ajatella, mutta tuli vaan mieleen.

Onkohan elintarvikkeissa muita kuin maksa, jota pitää vältellä? Mulle on iskeny varmaan jokin dementia, kun ei muista noita juttuja, vaikka edellisestä raskaudesta ei nyt niin valovuosia kuitenkaan ole. Punajuuresta olen kuullut risteäviä juttuja, mut olen syöny satunnaisesti. Tuorejuustot yms. kuulemma kiellettyjä, mut osa ainakin tehty pastöroidusta maidosta, et tikös ne olis sit kuitenkin sallittuja herkkuja. Mitenkähän nämä erikoisjugurtit, kuten avtivia...No, kaikkee mun pääs tänään liikkuu.

Jospa menis vaihteeks päikkäreille....

11+3
 
Inkkäri
Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Lumi-Marja kyseli sektioarvesta ja uudesta raskaudesta...eli omasta puolestani voin sanoa, ettei ole tuntunut mitenkään oudolta mahan pyöristyminen suhteessa arpeen (mulla vaaka-arpi). Tarttis varmaan rasvailla mahaa ahkerasti, vaikkei olis arpeakaan.

Ruokapuolesta: Ei haukea (kerää elohopeaa) ja vähempi ahventa, kuhaa, madetta tai itämeren silakkaa tai lohta. Sitten tyhjiöpakattujen graavisuolattujen ja kylmäsavustettujen kalavalmisteiden, mädin, pateiden, pastöroimattoman maidon ja siitä valmistettujen juustojen sekä pehmeiden juustojen (esim. home- ja tuorejuustot) käyttöä, ilman kuumennusta, ei suositella listeriavaaran vuoksi.

Itellä raskaus on nyt 17 viikolla ja oikean jalan suonikohjut on alkanu taas vaivaamaan, shitti hommeli! Onko muilla laskimo-ongelmia?

Inkkäri 17+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja neliapila:
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS___7.11.-07 tyttö
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS___22.10.-07 poika
*Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS

Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Strömsö...... 5.3.......1.lapsi..K-HKS
*Eulis........... 21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS
* Juu..............24.4.....2.lapsi..Lks
Toukokuu -08

*vappuvauvan äiti..5.5....2.lapsi...TAYS
*Ronya Royce....15.05.....2.lapsi...QCCH London
*Kriisi...31.5....5.lapsi...Jorvi

Kesäkuu -08

*Karpalo -67...16.06....3.lapsi...SATKS
*Neliapila... -71...16.06.....6. ja 7. lapsi (kaksoset)...Jorvi
*amati...20.6...6.lapsi...PKKS
*Inkkäri...22.6....2.lapsi...OYS
*Fenix....29.6....5. lapsi....Kys

Heinäkuu -08
*senjuska...4.7... 5.lapsi,toinen yhteinen...pkks
*Lumi-Marja......28.7.2008...6.lapsi, toinen yhteinen...SeKs

Elokuu -08
*Hanan...3.8...5. lapsi...NKL
*rouva pikkumyy...11.08...ensimmäinen yhteinen..TYKS
[/quote]


Lisäsin itseni tälle listalle ja laitoin nimmarin perään myös oman syntymävuoteni. Tällaisen viesteissä kulkevan listan päivitys olisi ehkä yksinkertaisinta, jos jokainen joka ei listalta itseään löydä, päivittäisi siihen tietonsa itse.
[/quote]

 
Sektioarvista oli juttua, minulla siis kaikki kolme aiempaakin sektiolla syntyneet ja niin tämäkin , sitten aikanaan! Ilmeisesti siis tästä tulee kuitenkin Heinäkuun lopun vauva! :heart: Eilen siitä oli neuvolassa juttua! :D

Niin, minulla poikittain kaikki leikattu ja todella hienosti parantuneet ja jo nyt tiedän, että menen yksityisen kautta tämän neljännen ja viimeisenkin leikkauttamaan, Minulle jo suositeltu leikkaajaakin! :heart:

Niin arve eivät satu yhtään, mutta en tiedä kun lopputyöpvstä alavatsa kiukkuaa kävelystä?? Voiko olla supistuksia näin aikasin ja jos on niin se on kyllä huono homma!?! Yhtään ei vuotoa ole, mutta eilen kun kannoin liian isoa kuormaa, alkoi eka kerta ilkeä tunne, tänään en edes isoa kuormaa kantanut, vain ammelautaa jonkun matkaa, ja taas sama kipuilu. Kestäen sitten ihan kotiintuloon asti, siis jos istun ei kipua ja kun kävelen, kipua tuntui! :headwall: Vai sattuuko se vain kun kohtu muokkaantuu? Minun gyneneuvolalääkäri on myös samalla minun oma terveyskeskuslääkäri, pitäisikö häneltä kysyä, onko normaalia? Vai pitääkö tyhtyä varomaan? Töissä on ihan kiva olla muutoin, nyt jo jopa vähän pirteämpänäkin! :heart: :D

Masu kyllä kasvaa, kyllä se alavatsa pömpöttää oikeasti!Muillakin? :D

Heippa ja voikaamme kaikki oikein hyvin ! Huomenna minulla siis iltavuoro ja päätin kulkea autolla välimatkat , jotta välttyisin ylimääräisiltä kivuilta! :D kyllä työpvn jälkeen varmaan väsyttää!

Ai niin ja ajattelin ostaa lentosukkia, kun jalkoja väsyttää, ne myös hyviä jos laskimovaivoja jaloissa? :heart:

Rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 9+2 :heart:
 
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS___7.11.-07 tyttö
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS___22.10.-07 poika *Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS___ 30.11.-07, poika
Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Strömsö...... 5.3.......1.lapsi..K-HKS
*Eulis........... 21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS
* Juu..............24.4.....2.lapsi..Lks
Toukokuu -08

*vappuvauvan äiti..5.5....2.lapsi...TAYS
*Ronya Royce....15.05.....2.lapsi...QCCH London
*Kriisi...31.5....5.lapsi...Jorvi

Kesäkuu -08

*Karpalo -67...16.06....3.lapsi...SATKS
*Neliapila... -71...16.06.....6. ja 7. lapsi (kaksoset)...Jorvi
*amati...20.6...6.lapsi...PKKS
*Inkkäri...22.6....2.lapsi...OYS
*Fenix....29.6....5. lapsi....Kys

Heinäkuu -08
*senjuska...4.7... 5.lapsi,toinen yhteinen...pkks
*Lumi-Marja......28.7.2008...6.lapsi, toinen yhteinen...SeKs

Elokuu -08
*Hanan...3.8...5. lapsi...NKL
*rouva pikkumyy...11.08...ensimmäinen yhteinen..TYKS

Päivitin omat tietoni.

Onnea odotukseen =)
 
Lumimarja Eihän meitä tuplamammoja ole tuon listan perusteella vaan kuin kaksi? Yksi tuplille altistava tekijä on kyllä ikä eli ei ole sinänsä ihme, vaikka meitä on useampi. Muiksi tuplille altistaviksi tekijöiksi muistelisin monisynnyttäjyyttä ja äidin pituutta. Mullakin on mittaa ruhtinaalliset 164 cm. En valitettavasti ole ehtinyt lukea läheskään kaikkia ennen vuodenvaihdetta kirjoitettuja viestejä - nytkin kaivoin vain tuon listan esille, kun kiinnosti nähdä, minkä listan päivityksestä täällä puhutaan. Oikeasti pitäisi olla viikkaamassa kaappiin viikon pyykkivuorta, joka on jo pari päivää odottanut, jotta perheen sottapytty saa itselleen puhtaat housut huomenna jalkaan.

Inkkäri: Mulla on kai laskimo-ongelma pakaran ja jalan yhtymäkohdassa, vaikkei päällepäin näykään mitään. Kyselin eilen jopa neuvolalääkäriltä asiasta, mutta lääkäri totesi vain, ettei suonikohjuille tehdä julkisella puolella koskaan mitään. Alempaa noita suonikohjuja kyllä löytyy. Mulla suonikohjut ilmaantui vasta viime raskauden jälkeen. Viime kesänä tajusin, että enää ei kannata käyttää ainakaan minihameita.

Lapsivesipunktiosta tulee huomenna viikko, joten nyt aletaan olla selvillä vesillä komplikaatiovaaran suhteen. Jos muistan oikein, niin joku pohti mennäkö niskaultran lisäksi veriseulaan. Itse olisin kyllä käynyt tuossa yhdistetyssä alkuraskauden veriseulassa/niskaultrassa, jos se olisi ollut tarjolla (Vuoden alusta on kai ollut täällä HYKS:n alueella). Keskiraskauden veriseulahan ei mitenkään huomioi niskaultraa. Kaksosten odottajille alkuraskaudenkaan veriseula ei kyllä NKL:n kätilön mukaan laske riskilukua, en muista varmasti otetaanko veriseulaa tässä tapauksessa ollenkaan. Asia meni viikko sitten vähän ohi, kun ei enää koskenut minua.

Neliapila + Aatu ja Peetu 17+3
 
säihke ei tullut musta työkohtalotoveria eli samassa duunipaikassa jatkan. toisaalta ihan helpotuskin, on nimittäin viime viikkoina olleet aivot ja muutenkin jaksaminen niin hitaalla, ja uudessa duunissa olis joutunut väistämättä tsemppaamaan kovasti...

olen viime päivinä ollut aika voimaton. aamulla kävelin parkkipaikalta työpisteelle, hengästyin matkalla, jalat oli tosi raskaat ja istuin paikallani pitkään ihmetellen, että miten helkkarissa ei käsissäkään ole voimia. outoa velttoutta. mutta öklötysoloni on helpottanut, jee, kun sain neuvolatädiltä tietoa, että kärsin oireitteni perusteella liikahiivasta suussa ja sitä nyt "kuurittelen" kuntoon :) lupaavat alkuvaikutukset on kyllä korjaustoimenpiteillä olleet, ja nyt on helpottunut olo. mut tänään iltapäivästä asti on ylävatsa sattuillut, mutta se on varmaan vaan eksynyt paukku tai rehellinen nälkä. tuskin mitään kohtuun liittyvää kuitenkaan. meitä ei vieläkään ole sairaala kutsunut ekaan ultraan, joten jännityksessä yhä eletään. mutta ei se mitään :)

irtis ja jo 9+0!
 
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS___7.11.-07 tyttö
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS___22.10.-07 poika *Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS___ 30.11.-07, poika
Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Strömsö...... 5.3.......1.lapsi..K-HKS
*Eulis........... 21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS
* Juu..............24.4.....2.lapsi..Lks
Toukokuu -08

*vappuvauvan äiti..5.5....2.lapsi...TAYS
*Ronya Royce....15.05.....2.lapsi...QCCH London
*Kriisi...31.5....5.lapsi...Jorvi

Kesäkuu -08

*Karpalo -67...16.06....3.lapsi...SATKS
*Neliapila... -71...16.06.....6. ja 7. lapsi (kaksoset)...Jorvi
*amati...20.6...6.lapsi...PKKS
*Inkkäri...22.6....2.lapsi...OYS
*Fenix....29.6....5. lapsi....Kys

Heinäkuu -08
*senjuska...4.7... 5.lapsi,toinen yhteinen...pkks
*Lumi-Marja......28.7.2008...6.lapsi, toinen yhteinen...SeKs

Elokuu -08
*Hanan...3.8...5. lapsi...NKL
*rouva pikkumyy...11.08...ensimmäinen yhteinen..TYKS
*Rosamunde....15.8....kolmas (1.yhteinen)

 
Huomenta :heart:

Lisäsin itseni listaan. Olenkin pahnan pohjimmainen ;)

Ensimmäinen neuvola takana ja kaikki ok. Vähän kyllä tunsin oloni epämukavaksi, kun sattui siellä olemaan kaksi n. 18-vuotiasta (ainakin näyttivät!) äitiä samaan aikaan. Olisivat voineet olla mun tyttäriä...

Minäkin täällä Irtiksen tavaoin odotelen kutsua ekaan ultraan äitiyspolille, siellä sitten myös np ja seerumiseula. Pikkumyy näytti jo tehneen päätöksen lapsivesitutkimuksesta, onnea päätöksestä! Minä täällä vielä pähkäilen... :/

Huono olo on poissa, mutta mieliala heittelee aika rankasti. Ja sellaista väsy oloa on kaiken aikaa. Itkua olen tuhrustanut harva se päivä milloin mistäkin syystä :ashamed: ja miehelle suutuin eilen aivan totaalisesti, kun se oli mennyt kertomaan tästä raskaudesta parhaalle kaverilleen, joka on kaupungin pahin hölösuu! ARGH!!!!!!!
 

Yhteistyössä