35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Listaudunpa minäkin tänne, kun tuntuu kohtalotovereita löytyvän... Olen nyt rv 7+1. Vuotoja on ollut koko alkuraskauden ajan, pari kertaa oikein vertakin ja siinä välissä tummaa tuhrua.

Kävin vuotojen takia ultrassa viime viikolla eli 6+5, kun pelkäsin kohdunulkoista. Alkio löytyi kohdusta ja koko vastasi viikkoja. Pieni sykekin näkyi, mutta lääkärin mielestä se oli liian heikko. Ennusteli keskenmenoa.

Nyt sitten kärvistelen täällä kotona ja odotan uutta ultraa, joka on torstaina. Odottavan aika on kuulkaa tosi pitkä. Toivottavasti sulla Kanella on kaikki hyvin, tule sitten kertomaan. Se rohkaisisi minuakin!

Toivon kovasti, että sulla Matsalu on kaikki kunnossa vuodoista huolimatta. Kokemuksesta tiedän, että ne tekee elämästä yhtä helvettiä, kun koko ajan saa pelätä, että mitä seuraavaksi tapahtuu. Mä kävin itse silloin ekan vuodon jälkeen ultrassa rv 7 + 1, ja etukäteen sanottiin, että syke voi vielä siinä vaiheessa näkyä hyvin heikosti tai ei ollenkaan. Gyne käyttikin lisänä virtausdoppleria, jolla näkyi paremmin. Kysyin myös siitä, onko syke tarpeeksi voimakas, ja ainakin minut ultranneen gynen mielestä noilla viikoilla sykkeen näkyminen yleensäkin on se, mikä ratkaisee, ei mahdollinen voimakkuus. Toivotaan siis, että sullakin syke on ollut ihan normaali viikkoihin nähden.

Heippa,

Ehdin vielä juuri ja juuri ilmoittautua mukaan kypsiin odottajiin. Olen kaksonen vm. 71 (tuolla jossain vaiheessa ilmoittelitte horoskooppimerkkinne :)) ja odotan toista poikaa. Ensimmäinen on syntynyt -98. Menossa on rv 36+1 ja Nkl:lle Helsínkiin olen menossa synnyttämään juhannuksen tienoilla tai sitten jo vähän aiemmin, kun on kuulemma jo aika valmista tavaraa :)

Päivittääkö joku sellaista listaa, jossa nimi, paikkakunta, synnytyssairaala ja la? Vai onko kaikki ilmoittautuneet vain tähän keskusteluun?

Tsemppiä kaikille kypsille odottajille!

Heippa,

Vieläkö mahtuu porukkaan mukaan? Kirjoittelen tuolla marraskuisissa, mutta ikäni puolesta tästä ketjusta löytyy ehkä enemmän samanlaisessa elämäntilanteessa olevia naisia. Ja onhan täällä jo muutama tuttukin tuolta odotuspuolelta yli 35-vuotiaista :wave:

Olen 39-vuotias ja ensimmäistä lasta odottelen. Vaavin laskettu aika on 28.11. ja Porvoossa olisi tarkoitus synnyttää.

Menossa on nyt rv 13+4 ja toistaiseksi kaikki on paremmin kuin hyvin :) Np-ultra ja veriseula on jo takanapäin ja niiden perusteella kaikki hyvin. Hyvä niin, koska piikkikammoisena olisin joutunut todella miettimään, haluanko mennö jatkotutkimuksiin.

Malttamattomana odottelen, että koska tämä paha olo ja väsymys häviää. Minä olen suunnilleen rv 6:sta alkaen kärsinyt jatkuvasta pahasta olosta. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta koko ajan on sellainen kuvottava olo :( Ja tämä väsymys on ihan mahdotonta, liikunta on jäänyt ihan minimiin kun ei yksinkertaisesti jaksa. Toivon että tilanne kohta helpottaa, koska olen tottunut harrastamaan liikuntaa vähintään 3-4 kertaa viikossa. Kuntokin on päässyt rapistumaan ihan olemattomiin, kun en ole edes kävelylenkillä jaksanut käydä :kieh:

Aurinkoista viikonalkua kaikille :wave:

Hei kaikille!

Kanella, oliko kaikki ultrassa ok?

Mipsa, Matsalu ja Minnihiiri; tervetuloa mukaan!! Toivottavasti Matsalulla olisi kaikki hyvin ja ei tulisi keskenmenoa! Tuo alkuraskauden vuoto tuntuu olevan yleisempää kuin uskoinkaan. Silloin kun minulla niitä oli niin tuntui että olin ainoa maailmassa.

Ansku71; Mulla paljon samanlaisia ajatuksia kuin sinulla. Toisaalta odottaa synnytystä ja toisaalta se pelottaa ihan kauheasti. Olisiko jotain peruutusnappia mitä painaa =) . No, uskon että kun vauva on maailmassa niin kaikki pelot ja kivut unohtuu. Paljonko sinulla on vauvan kokoarvio tällä hetkellä? Mulla ultrasivat viimeviikolla noin 2800g, eli menee samoihin kuin toisista lapsista, noin 3500-3800g.

Mulla on mieletön turvotus jaloissa ja sormissa. Kävely on välillä yhtä tuskaa, varsinkin iltaisin. Tämä turvotuskin on mulle outo kokemus, kai se ikä tuo tullessaan noita vaivoja. Aika hauska juttu oli tuossa yhdessä ketjussa. Siellä luki että vanhankansan uskomuksen mukaan jos tulossa on tyttövauva niin äidillä ei kasva karvoja säärissä ollenkaan. Mullehan on ultrassa sanottu että vatsassa on tyttövauva ja juuri viimeviikolla nauroin neuvolassa että mulla kasvaa mahassa karvoja mutta ei säärissä ollenkaan. Saas nähdä pitääkö paikkansa =)

Aurinkoista päivää teille kaikille!

Miina70 rv 37+ 4

Ei tullut meille jouluvauvaa. Ultrassa ei näkynyt kuin jokin epämääräinen varjostuma. Tunnin kuluttua lääkäriin ja huomenna naistentautien polille. Ei ollut yllätys, jotenkin olin varma siitä että näin tässä kävisi. Nyt haluan vain homman äkkiä ohi.

Voi, voi, kun tuli liian aikaisin kehuttua hyvää oloa :eek:
Aamulla heräsin tuttuun etovaan oloon ja koko päivä onkin mennyt tuskitellessa.
No eipähän tarvitse miettiä tarkoittiko oireiden varhainen loppuminen jotain huonoa :)

Nevi ja Vilttitossu rv 10+1

Huomenta vaan kaikille :wave:

Hienoa kun uusia kirjoittajia ilmestynyt =) Itsekin olen vasta tälle puolelle tullut.
Haikealta tuntuu jättää tuo yli 35v-haaveilijoiden pino, siellä on todella aktiivista ja kannustavaa porukkaa :)

Etova olo jatkuu, samoin väsymys. Harmittaa ihan kun ulkona olisi niin upea ilma, mutta mitään ei jaksaisi tehdä :(

Nevi ja Vilttitossu rv 10+2

uskaltaisinkohan siirtyä tuolta yli 35-v lapsettomien puolelta tänne puolelle? Tänä aamuna - monien hoitojen, monien keskenmenojen ja vuosien odotuksen jälkeen - raskaustestiin ilmestyi haalean haalea viiva. Silminnähtävä kuitenkin!

Mitään raskausoireita ei sen sijaan ole ilmestynyt, mutta laskelmieni mukaan tässä mennäänkin vasta raskausviikolla 3. Alamahassa ja -selässä tuntuu uhkaavasti menkkakivut, mutta ehkä ne kuuluvat asiaan (uskon niin!).

Voi Onnea paljon maijamette :flower: :flower: :flower:
Voin vain kuvitella tunteitasi noin monen kokemuksen jälkeen.

Älä raskausoireita vielä mieti. Esim minulla ne ovat aina ilmestyneet kunnolla vasta 6 viikolla.

Ihanaa odotusta sinulle =)

Nevi ja Vilttitossu rv 10+2

Hei kaikki! Olimme tiistaina ultrassa rv 7+2 ja löytyi niin itselle kuin lääkärillekin yllätykseksi elävä ja hyväkuntoinen alkio Jos jäksatte, käykääpä tuolta Tammikuisten porukasta lukemassa pitkä juttuni parin viime päivän tapahtumista.

Nevi Kiitokset onnitteluista. Ja rauhoittavista sanoista. Ehkä ne oireet tosiaan ilmestyvät joskus myöhemmin. Alaselkäjomotus (ja toisinaan alavatsajomotus) vain on melkoinen ja se laittaa miettimään, onko kaikki kunnossa.

Matsalu Ihanaa, että kaikki on hyvin. Oli varmasti uskomaton tunne, kun näitte pikkuisenne ultrassa. Onnea matkaan jatkossakin.

Kertokaapa,
  • onko teillä muilla raskaustestin tulosviiva ollut kontrolliviivaa haaleampi?
    jos, niin testasitteko vielä myöhemmin uudelleen vai luotitteko "haamuun"?
    milloin kävitte eka kerran ultrassa?
    milloin ekat raskausoireet ilmestyivät ja mitä ne olivat?
    onko ketään aivan oireettomia odottajia?

Aurinkoa kaikkien viikonloppuun!

Lauantaipäivää kaikille! Aika rauhallista tässä ketjussa nykyään.

Matsalu; Olen iloinen että masustasi löytyi elävä ja hyväkuntoinen vauvanalku, onneksi olkoon tuhannesti! Sulla ei kyllä ole helppoa ollut tämä alkuraskaus! Toivottavasti miehelläsi on kaikki nyt hyvin. Kyllä varmaan säikähdit ja pahasti.

Maijamette; Onneksi olkoon plussauksesta! Minäpä yritän vastata noihin sun kysymyksiisi. Muistaakseni mulla oli eka raskaustesti negatiivinen ja tein uuden testin viikon päästä joka näytti selkeää plussaa. Ultrassa kävin ekan kerran ollessani raskaana kuudennella viikolla mutta mulla oli runsaita vuotoja ja juoksin jatkuvasti lääkärissä keskemenon pelossa. Silloin kuudennella viikolla ultrassa ei näkynyt mitään mutta viikon päästä näkyi selkeästi elävä sikiö, se oli suuri yllätys minulle ja lääkärille. Ekat raskausoireet alkoivat jo ennenkuin kuukautiset olivat myöhässä, etova olo aamusta iltaan mutta sitä kesti vain muutaman päivän se senjälkeen kaikki oireet katosivat. Tuo oireettomuus ja alavatsakivut vielä lisäsivät pelkoa keskenmenosta. Muilta lapsilta oksensin varmaan puoli vuotta. Tässä raskaudessa yksi selkeä raskausoire oli rintojen kasvu mutta sekin alkoi vasta noin kymppi viikolla. Kuppikoko kasvoi yhtäkkiä C:stä F:ään =) . Eli ei oireettomuus aina tarkoita mitään huonoa.

Jokohan ansku on mennyt synnyttämään?!

Mulla tosi hyvä olo, ei mitään oireita lähestyvästä synnytyksestä. Tulis nyt edes pieniä supistuksia tai jotain. Tällä menolla menee vielä kuukausi, huh!

miina70 38+1

MIINA70: :wave: yhtenä kappaleena täällä edelleen ollaan....En vaan ole jaksanut kirjoitella kun ei juurikaan mitään uutta ole kirjoiteltavaa...Eipä täälläkään mitään oireita ole että olis lähestymässä synnytys. Ihmeen helppo olo kaiken aikaa. paitsi nuo sokerit tekee tepposia väliin eli nousevat insuista huolimatta.
Huomenna äippä poli käynti ja samalla sisäpolilla myös.
Alkaa pikkuhiljaa vaan väsyttää tää odottelu kun tuo kuopuskin kaiken aikaa niin villinä. Viikonloppu meni mökkeillessä ja samalla tuli ulkoiltua paljon.

Uusia oli tullut mukaan joten tervetuloa kaikille tasapuolisesti!! Toivotan jokaiselle onnea mukaan odotukseen, erityisesti sinulle MAIJAMETTE. Itse saman asian läpikäyneenä tiedän milta se plussa lopultakin tuntuu!!

Nyt töllön ääreen :)

Ansku71 rv 37+6

Onnea paljon plussasta Matsalu =)

Maijamettelle vastauksia;
Plussaviiva on aina (6 kpl) ollut minulla huomattavasti haaleampi kuin kontrolliviiva.
Jos minulla on ollut useampi raskaustesti odottamassa, olen käyttänyt ne tuloksen 'varmistamiseen' :whistle:
Neljässä ensimmäisessä raskaudessa kävin vain normaaleissa kunnan tarjoamissa ultrissa. Viidennes meni kesken, joten tämän kuudennen kohdalla kävin viikolla 6+6 yksityisellä varhaisultrassa.
Ensimmäiset raskausoireet ovat yleensä ilmestyneet 6 viikolla ja alkaneet hävitä 11-12 viikolla. Rinnat ovat tulleet aroiksi ja 'painaviksi', mutta kuppikoko ei ole koskaan suurentunut. Nenä on tullut melko pian plussan jälkeen 'tukkoiseksi', ei siis vuoda niinkuin nuhassa, mutta tuntuu kokoajan nuhaiselta. Ja sitten tietenkin armoton väsymys, mutta on hankala saada unta (paitsi päiväunet ;) ei mitään ongelmia ) Ja inhottavin; etova olo. Ei saisi kyllä valittaa kun en edes oksenna ollenkaan.
Kyselit myös oireettomista odottajista. Olen vuosien varrella tuntenut monia oireettomiakin odottajia.

Nevi ja Vilttitossu rv 10+5

Nostelemassa taas :wave:

Ulkona hurja tuuli, meinaa lähteä pihalta kaikki irtonainen naapurin puolelle.

Olo on aivan mahtava, pientä väsymystä vain. Nyt vain odottelen torstaita ja np-ultraa =)

Ihanaa kesäkuuta teille kaikille :flower:

Nevi ja Vilttitossu rv 10+6

Nostellaanpa pinoa.

Kiitos kaikille onnitteluista. Yritetään täällä nyt tasailla hengitystä kaiken tapahtuneen jälkeen.

Huomenna meillä on eka neuvola. Yhdessä mennään miehen kanssa. Siellä tulee ekakertalaiselle varmaan niin paljon asiaa, että on hyvä olla kahdet korvat kuulemassa.

Aiotteko te mennä sikiöseulontoihin, siis veritestiin ja np-mittaukseen? Me on vähän tuumittu, että emme menisi.

Nostoa, nostoa...

Mitähän me keksittäis että saatais tätä pinoa vähän aktiivisemmaksi.

Ideoita?

Löytyisiköhän vaikka joku päivitysosaava? Vaikka kerran viikkoon tekstin lomaan listaa ketä täällä kirjoittelee ja millä viikolla.
Tultais tutuiks :wave: :D

Nevi ja Vilttitossu rv 11+0

Yhteistyössä