35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Moi kaikille... pitkästä aikaa...
Miina70 ja Jane70 tuttipulloista: Mulla oli ekalla käytössä sekä silikonisia että luonnonkumisia ja toiselle ostin sitten jemmaan luonnonkumisia... kun ei kelvannut, niin ostin silikonisia... ja eri mallisia ja "mallittomia"... lopulta kakkonen hyväksyi ainoaksi oikeaksi esikoisen äitiyspakkauksessa olleen tutin tuttipulloon... että näin :)
Siinä sitten arvoin että lähdenkö pariksi tunniksi parina iltana viikossa opiskelemaan vai en - lopulta lähdin kun neiti hyväksyi tuttipullon.
Nyt kolmosta odattaessa en aio etukäteen hankkia uusia tutteja... koska edellisestä on aikamoinen kokoelma käyttämättömiä jäljellä. Tosin opiskelut on tällä hetkellä takana päin, joten toivottavasti ei suurta tarvetta pullolle edes tule... tietty joskus on kiva päästä kauppaan tai vaikka urheilemaan ilman "maitovamppyyria" mukana!

Rintapumpuista/lypsämisestä:
Esikoisen kanssa minulla oli ensin käsikäyttöinen pumppu ja jossain kohtaa hankin myös paristo/sähkö käyttöisen. Rintapumpun hankin koska maitoa tuli todella paljon ja näin sitten sain sitä pakkaseen ja isä pystyi antamaan ehtaa äidinmaitoa vauvalle, kun olin opiskelemassa tai vaikka lenkillä. Tosin kakkosen kanssa kun kävin säännöllisesti parina iltana opiskelemassa, niin jossain vaiheessa totesin pumpun pesemisen hankalaksi reissun päällä ja niinpä minusta tulikin oikein hyvä lypsäjä... suoraan vaan pieneen minigrip pussiin maidot rinnasta... rankkaa käsille, mutta toimi minulla oikein hyvin :)

Mulla alkoi juuri neljäs sairasloma viikko ja äitiysloman alkuun asti olen saikulla. Syynä oli supistukset ja alaselkä kivut. Aikaisemmista lapsista en ollut päivääkään sairaslomalla ja täytyy myöntää että tämän asian sulattelemiseen meni jokunen tovi. Ensin vaan lyhensin työpäivää, kunnes lääkäri sanoi että nyt on parempi lopettaa kokonaan. Ja täytyy myöntää että jaksan nyt paljon paremmin, pystyn ja jaksan myös pitää itsestäni paremmin huolta.

rv31+2 (muistaakseni)

Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:

Olen ollut muuton ja Elisan onnettoman asiakaspalvelun vuoksi nettipimennossa kuusi viikkoa, tänne on tullut paljon uusia odottajia, hieno juttu! Meille syntyi rv 42 + 1 aivan ihana piku-ukko mitoilla 3545 g ja 51 cm, synnytys sujui samaan tapaan kuin keskimmäisenkin kanssa eli nopsaan, n. kahdessa tunnissa, istukka jouduttiin kuitenkin irrottamaan käsin kun ei irronnut normaalisti. Kotona ollaan oltu viikko ja pikku-ukko syö ja kakkaa ahkerasti.

Aurinkoista kevättä kaikille teille ja kaikkea hyvää & voimia odotukseen:)

Hei!

Pompulle tervetuloa joukkoon!

Mulla tuli ekasta lapsesta maitoa ihan kauheasti, ei jäänyt mitään hyvää mielikuvaa imettämisestä. Maitoa tuli ihan suihkuamalla ja vauva huusi kun ei kyennyt nielemään samaan tahtiin. Tokasta lapsesta taas maitoa ei tullut kuin kaksi viikkoa mutta lääkkeiden voimalla imetin pari kuukautta. Maidottomuus meni kyllä väsymyksen piikkiin koska mulla oli kaksi vaippaikäistä ja toinen heistä ei ollut mikään helppo vauva. Saa nähdä miten on tämän vauvan kohdalla, toivottavasti maitoa riittää. En kuitenkaan aio ottaa mitään stressiä imettämisestä, jos tulee maitoa niin olen oikein onnellinen, jos taas ei niin eipä voi mitään, sitten ostetaan tuttelia (vai minkähän nimisiä nekin nykyään on, kaikki muuttuu)

Meillä täällä kotona on remontti kesken ja mun elämä on yhtä siivoamista, sahanpuruja on jokapaikka täynnä. Mies tekee remppaa ja näinollen kotityöt ovat jääneet minun harteille jo pitkän aikaa. Miehelläkin on kauhea kiire saada remontti valmiiksi ennen vauvan syntymistä. Viikonloppuna sitten totaalisesti sippasin, tuli jo epätoivo kun katselin ympärilleni. Miehen ja lasten kauhuksi pillahdin itkuun eikä siitä meinannut loppua tulla. Kai se on vaikea myöntää itsellekin että näin raskaana ollessa voimat eivät ole samat kuin ennen raskautta. Olen yrittänyt tehdä kotityöt ja touhuta tuolla remonttipuolella mutta nyt vasta tajusin että kyllä mun on pakko luovuttaa ja alkaa lepäilemään. Vauva painaa kovasti alavatsaa, on paksu olo muutenkin ja lisäksi meinaa alaselkä kipeytyä jne. Nyt sitten mieskin tajusi että alan väsymään ja on auttanut kotitöissä. Eipä hänkään ole ymmärtänyt asiaa kun en ole sanonut mitään, olen vain näytellyt niin reipasta ja hyvinjaksavaa. Onpahan nyt ainakin ilmapiiriä puhdistettu. Isommatkin lapset tulevat nykyään aina kysymään että tarvitsenko apua. Taitaa mulla ikä tehdä tehtävänsä ja vaivoja alkaa tulemaan =)

Mulla neuvola tällä viikolla. Painoa on tullut kolme kiloa kahdessa viikossa. En tajua miten se noin paljon nousee. Toisaalta mulle on Jaffa maistunut taas, olen kyllä juonut sitä light-versiota. Hieman hirvittää nousta siihen neuvolan puntarille ja kuunnella saarnaa.

miina70 rv 31+3

Eulikselle onnittelut pikkuisesta!

Toi painonnousu on aivan utopistista että miten sitä oikeen tulee????Eikyl noista lightlimuista ainakaan. Mulla on tullut painoa jo 10kiloa mutta onneksi neuvolan"tyttö" ei ole sanonut mitään.

28+

Eulikselle paljon onnea pienestä miehestä!!!

Minun viimeisen viikon aikana on ollut rankkaa...Kuopus sairastui masu tautiin jota pidettiin viikko, lopulta menimme kaks:lle jossa selvisi kyseessä olevan rota virus. Oli kyllä tosi kamala tauti. Omat yö unet jäi muutamaan tuntiin ja olinkin aika kuitti lopussa. No nyt tilanne rauhoittunut ja poju terve ja villitsee entiseen malliin. Sikäli se ihanaa katseltavaa!!

Kävin neuvolassa eilen jossa kaikki oli ok, paino oli tippunut viime kerrasta joka johtuu siitä että nyt tarkempana ollut syömisten suhteen ja noudattanut ruokavaliota kutakuinkin.
Kaikki oli siis hyvin. Torastaina soittelen sit sokereiden tiimoilta äippäpolille ja mikäli ei niissä mainittavaa niin samoilla eväillä eteenpäin.

odotan nyt innolla toukokuun 5 päivää sillä silloin luvassa pankin järjestämä kevät ilta jossa esiintyy Jari Sillanpää ja buffet ruokailu sekä tanssit ja muua ohjelmaa. Sain tänään lasten hoitajan valmiiksi joten toivoa sopii ettei muita esteitä tule sit enää. Ois ihanaa vaihtelua päästä välillä pois näisät kotiympyröistä. Samoin menemme miehen kans lomaosake kauppaa kuuntelee ja saadaan siten yhden vrk arvoinen ilmais pkt joka tarkoitus käyttää syksyllä kun vauveli jo hieman isompi. Kunhan vaan ei repsahdeta sitä osaketta ostaa :) Vaikka sekin haaveessa ollut että vaihto osake ostettais ja vaihdettais se ulkomaan kohteeseen sit. Nyt vaan ei varat anna myötä näihin hankintoihin.

Vauvalle alkais olla kaikki suht valmiina, joskin vielä pitää hommata se imetystyyny. jospa imetys sit sujuis ees jotenkuten tai sit jos ei niin laitetaan tyyny kiertoon.

Ansku71+ rv 31+1

Mua rupesi viime yönä ahistaa kun tajusin ettei mies ole vaivautunut tällä viikolla mihinkään kotihommaan eikä ole saanut hankittua levykettä edes huomista 4D-ultraa varten. Myös kehotin häntä lukemaan ä-pakkauksen parisuhdeoppaan niin lukematta on jäänyt. Hän tuumasi lastenkaupassakin että mä tiedän kuitenkin paremmin kun ennestään minulla on jo lapsia. No jo, paljon totta mutta hän voisi edes yrittää olla kiinnostunut ja ottaa asioista selvää...

Ottaa aivoon ..pahasti. Onko tässä taas mies joka haluaa lapsen mutta ilman muuta nainen vain sitten hoitaa...kaiken.

Onneksi olkoon Euliksen perheelle! ihana kuulla vauvan syntyneen. Täällä sitä kohta tullaan perässä. Täytyy kyllä myöntää, että viimeiset päivät on hirveen pitkiä. Laukku on pakattuna ja oikein mikaan ei jaksa enää innostaa. Nyt kun olen kotona, töissä käyvät ystävät tuntuu tosi kiireisiltä, eräs on yrittänyt tulla kaksviikkoa käymään... ei ole vielä ehtinyt vaikka tekstailee aina tulevansa. Hauskinta, että kun se kysyi mun aikatauluista sanoin et ei nyt muuta kuin neuvola viikon päästä. :LOL:

Olen käynyt jalkahoidossa, ja se oli ihanaa. Turvotuskin laski jaloista hieronnan avulla. klo 11-14 välillä on halvempaa ainakin joillakin hoitoloilla. On ihana lähteä synnärille, kun on kovettumat pois ja varpaan kynsissä lakkaa. :) Olishan se mieskin voinut sen tehdä, mutta ei mulla ollut tarvikkeita ja eikä se ooikein ollut halukaskaan.

Miehelläni on töissä kiire ja stressi. Ihankuin sekin olis laittanut itselleen jotain kamalia deathlineja ennen isyyslomaa. TAI sitten sitä jännittää vauvan tulo. Tämä on siis minun kolmas ja mieheni ensimmäinen lapsi. Itse olen -70 ja mies -66. Silti olen onnellinen meistä, yli nelikymppisellä miehellä ei ole enää niin monta rautaa tulessa kuin kolmekymppisellä(kaverit ja harrastukset). Onnea kaikille ekakertaa äidiksi tuleville, lapsen saaminen on ihana ja ainutlaatuinen juttu...
RV 38+5

Viikko sitten kirjoitin ja kerroin olevani menossa äitiyspolille yliaikaisuus seurantaan. Siellä lääkäri totesi ultralla lapsiveden niin vähäiseksi, että aloitti käynnistyksen cytotecilla ja jouduin jäämään osastolle. Illan aikana supistukset alkoi tulla 3 minuutin välein ja olivat todella kivuliaita. Yöllä en saanut nukuttua lainkaan vaan kouristelin supistusten tahtiin. Perjantaina aamulla supistuksia lisättiin oksitosiini tipassa, mutta jo tunnin kuluttua vauvan sydänkäyrä alkoi heiketä, jolloin tiputus keskeytettiin ja lääkäri päätti sektiosta. Miehelle soitettiin töihin, että voisi alkaa kiirehtiä sairaalalle ja ei mennyt kauan, kun minut siirrettiin leikkaussaliin ja kuulin tytön ensi parkaisut. Koska kyseessä oli äkillinen sektio eikä siis hätäsektio, mies sai olla kädestä pitämässä kiinni toimenpiteen ajan. Mutta lähti sitten heti pukemaan tyttöä, kun minun mahaa kurottiin kiinni. Tyttö syntyi klo 12.32, mitat 47 cm ja 3175 g, pisteitä 9/9. Kun mieheni kanssa kuulimme, että tyttö tuli, molemmilta pääsi itkua, tyttöä hartaasti toivottiin, mutta joka paikassa sanottiin, että poika tulee.

Tiistaina pääsimme sairaalasta kotiin ja viikko on vierähtänyt vauvan hoitoa opetellessa ja tyttöä ihastellessa. Mun profiilissa on kuva tytöstä 6:n päivän ikäisenä. Tulen taas jatkamaan, kun pääsen koneelle. Nyt täytyy mennä, kun tyttö kiljahtelee nälkäänsä. Terveisin Vaaka-70

Mitä ihania vauvauutisia! Eulikselle ja vaaka70:lle tuhannesti onnea vauveleista!!! Teillä on nyt onnellisesti odotus ohi!

Vaaka70; Odottelinkin jo vauvauutisia kun sinusta ei ole kuulunut mitään viikkoon. Ja mikä suloinen pikkuprinsessa kuvassa, oikea söpöläinen!!!

miina70 rv 32+2

Onnea Vaaka70. Toivottavasti toipuminen sujuu hyvin.

Muutama päivä sitten olin menettää hermoni mieheni takia kun tuntui että hän paahtaa vain työasioitaan ja muut asiat unohtuu (eli siivous ja vauvajutut). No hän oli huomannut kireyteni päivän aikana puhelimessa ja tuli kotiin kukkien kanssa ja saatiin sitten haettua vauvan vaatteille kaappikin. (jonka hän myös kokosi) . Olin aika helpottunut kun ei tarvinnut mitään sotaa asiasta aloittaa.

Huominen hermostuttaa kun on neuvola ja tarttis jatkaa sairaslomaa. Jotenkin tuntuu ettei millään viitsisi selittää ongelmistaan ventovieraille. olo on itseasiassa ihan ok mutta tiedän että töissä niin ei olisi. Saa nähdä saanko nukutuksi hermoilultani ensi yönä.

Heipä hei.

Liityn minäkin tänne, tuolla Helistimessä jonkin verran kirjoitellut, mutta tämä tuntuisi olevan enemmän "oman tuntuinen".

Olen -70 syntynyt ja avomiehen kanssa odotamme esikoistamme. Pari vuotta sitten jätin ehkäisyn "tulee kun on tullakseen" -ajatuksella, naiivisti.

Loppuvuodesta -07 aloitimme Väestöliitossa hoidot ja yksi inssi kerettiin tekemään, joka ei sitten onnistunut.
Joulukuun kierto luomuiltiin, koska VL oli loppuvuoden kiinni ja siitä sitten tärppäsi.

Olo on ollut pari ekaa kuukautta jotenkin epätodellinen, varhaisultrassa olen käynyt VLssä pariinkin otteeseen, oman mielenrauhan vuoksi. NT-uä:ssä kaikki oli hyvin ja neuvollassakin käyty kuuntelemassa sydänääniä viimeksi viime viikolla.

Rakenneultra on toukokuun ekalla viikolla, hieman jännittää. Olen yrittänyt olla pelkäämättä ja positiivisin mielen odottaa, välillä vaan iskee pelko.

Pahoinvointi loppui viikolla 14 ja nyt välivaiheessa ei ole oikein mitään tuntoja, ihan viimepäivinä olen ehkä ollut tuntevinani jotain hipaisuja, mutta voipi olla myös mielikuvituksen tuotetta.

LA on 22.9. ja nyt mennään siis 17+6.

Kiva nähdä muitakin yli 3kymppisiä ja ihan omankin ikäisiä. Mietin jo, että olenko ainut tämän ikäinen esikoisodottaja =)

Onnittelut pikkuisen saaneille ja onnellista odotusta jatkajille.

Onnittelut Vaakalle, ihana pieni tytär, oli tosi soma kuvassa. Hyvä, että miehesikin pääsi kiireelliseen sektioon mukaan!

Turvotuksesta vielä: Mulla on viimeaikoina jalat olleet kuin kaksi limppua, ne ei mahdu mihinkään kenkiin ja olen kerran kaatunutkin sen takia. Onneksi kaaduin polvi-ranteilleni enkä mahalleni. Mulla on alhainen verenpaine, jolloin loppuajan turvotus katsotaan normaaliksi. Olen syönyt ananasta mikä on auttanut, jotta on pissaakin taas tullut, eikä kaikki päivän aikana juomani 3 litraa vettä seilaa kokoajan mun sisällä. Haen tänäänkin vielä mansikoita ja ananasta, jos saisin sormukset irti.

Tervetuloa kaikki uudet odottajat, yksi aivan ihana odotuskirja " yhdeksän tärkeää kuukautta" Gill Moore muistaakseni. Vähän naivi, mutta ah juuri suloinen, kaikille joita huoletaa, että vauvaan vaikuttaisi äidin jatkuva huolissaan olo. Katsoiko joku dokkaria: Vauvan salaisuudet, jossa tutkittiin, että vauva reagoisi odottajan tunnetiloihin. Siis vain reagoi, sitä ei voida tietää miten tai onko siitä haittaa tai hyötyä. Toinen osa tulee YLE TEEMA klo 21 to ja uusinta su 15.30. Mielenkiinntoista! Kateltiin miehen kanssa käsikädessä, olipa liikkistä. Ja ekakerran näin mieheni silmien kyyneltyvän lopussa, kun vauva oli nostettu rinnalle synnytyksessä ja tapitti ekakerranvanhempiaan. Nyyh!:)

=) :) :) Rv 39+1

Tervetuloa Bilbi, kyllä meitä "vanhoja" mammoja vaan on! Täytyy välillä oikein itsekkin miettiä kun näkee äitejä että onko ne mummoja vai pienten äitejä. Oma äitini tuli aikoinaan mummoksi 40 vuotiaana. Ja kyllä pelkkä raskaus saa ainakin minut ajoittain sellaiseen koomaan että kuljen täysin zombien näköisenä!

Tulin juuri neuvolasta ja ihmekyllä painoa tullut vain 100g per vko. Tosin yhteensä sen 10kg! Kohdunpohjan korkeus oli kyllä noussut yläkäyrälle!!
No max 10 viikkoa vielä pikkuisen syntymään..sektioon menossa...mukavaa viikonalkua toivotellen..29+2

Hei kaikille ja tervetuloa joukkoon Bilbi! Nuo alkuraskauden pelot ovat tuttuja ja niitä pelkoja tuntuu riittävän ihan loppuun asti. Aina saa olla jotain asiaa murehtimassa ja miettimässä.

Jane70; kävitteko 4D:ssä, millainen kokemus oli? Minäkin olisin halunnut siihen mutta täällä se on sikakallis eikä kela korvaa yhtään mitään joten se sitten jäi ja nyt hieman harmittaa!

Kuukusella viimeisiä viikkoja viedään, onko kaikki vaaville valmiina?

Minä olen ryhdistäytynyt ja saanut aikaiseksi hommattua vauvallekin jotain. Käsittääkseni ainoastaan sitteri ja vaunun sadesuoja puuttuu. Turvakaukalonkin sain ostettua käytettynä ja se oli varsinainen löytö. Äitiyspakkauksesta muuten puuttui tutti ja tuttipullo, minusta ne ovat silloin aikoinaan kuuluneet pakkaukseen mutta ei näköjään enää. Vaatteita en ole ostanut kuin ainoastaan pari bodya. Luotan äitiyspakkauksen sisältöön. En oikein osaa ostaa mitään kun en yhtään muista mitä vauva tarvitsee ja kun tulee kesävauva niin ei kai sitä hirveästi vaatteita tarvi??!! Apua!

Minä olen maannut kolme päivää migreenin kourissa. Tuli taas tallainen pikadieetti. Luulin jo, että migreeni on tästä raskaudesta taaksejäänyttä aikaa kun kohtauksia ei ole ollut kuukauteeen mutta nytpä tulikin ja tulikin tosi rajuna. Vessanpönttö on tullut tutuksi. Panadolia olen syönyt varmaan paketillisen mutta eihän se vaikuta. Mietin, että jos tänään ei helpota ollenkaan niin pakko lähteä illalla tippaan jotta vauva saa ravintoa. Nyt onneksi tuntuu helpottavan, nälkäkin tuntuu jo tulevan. Ei kun syömään!

Eilen sanoin miehelleni että enää max 6,5 viikkoa niin meillä on vauva (mikäli kaikki menee hyvin. Ne pelot taas!) ja voi olla että syntyy aikaisemminkin koska käynnistävät synnytyksen. Mies aivan säikähti ja alkoi luettelemaan kotitöitä (meillä remontti kesken) mitä pitää ehtiä tekemään ennen vauvan syntymää =)

Mukavaa päivää kaikille!

miina70 rv32+5

Osui silmään tämä pino ja ihan varovasti ajattelin kurkistaa. Sunnuntaina testasin haalean viivan ja tänään se oli tosi tumma jo, joten ehkä sitä uskaltaa uskoa, että masussa joku tyyppi asustaa.

Olen 38-vuotias ja odotan ensimmäistäni. Ihan alussa mennään, rv 5 + 1. Tärppi kävi vastoin kaikkia odotuksia eka kierrosta, vaikka takana on lähes 20 vuotta hormonaalista ehkäisyä, enkä iältänikään enää mikään ruusunnuppu ole. Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin.

Onneksi olkoon Kanella!

Miina, olimme 3d/4d.ssä mutta meillä kävi huono tuuri ja mitään kuvia ei saatu kun vauva oli kasvot niin lähellä kohdunseinämään että vettä ei juuri ollut välissä. Kokoarvio saatiin 1560g.

Vähän harmitti, mutta onneksi oli ilmainen kuvaus.

Meille syntyi pieni tyttö viime torstaina! Vasta viikon vanha pienokainen on hurmannut koko perheen. Vauva oli juuri arvioidun kokoinen 3620g ja 51 cm, mutta tämä kolmas sektio oli rankin. Kiinnikkeitä oli muodostunut entisten sektioiden jälkeen, joten leikkaus oli tosi kova ( kuului vain rouskis-rouskis) ja leikkaava lääkäri sai käyttää habaa. Jälkisupistuset ja haavakivut oli kipeitä, mutta sain niihin hyvin kipulääkettä jota kannattaa pyytää. Nyt alkaa mutenkin helpottaa, maitoa riittää ja vauva on IHANA!

Veljet syöksyvät noin puolentunnin välein ulkoa ja kysyvät missä vauva on? Sitten he käyvät tuijottelemassa sitä ja jatkavat taas omia leikkejään.

Jätän nyt sivun, ja toivotan kaikille ihanaa vauva kevättä!

"Ihmisen suurin ilon lähde elämässä on onnellinen ja tyytyväinen oma vauva"

Onnea VAAKA70 ja KUUKUNEN molemmille pienistä nyyteistä!! Teretulemast uudet mukaan :)

Tänään pyörähti käyntiin 34 viikko. Soittelin aamusta sokereista polille ja aikoivat soitella senjälkeen mitä lekuri niistä tuumaa. Jännätään nyt sit urakalla...

Muutenpa tää aika menee itsekseen, ei mitään erikoista oikeestaan. Masu kasvaa ja vaivoja yllättävn vähän mitä nyt tuo suoli toimii laiskan laisesti mutta sepä tuttua muutenkin.Yö unet on alkaneet käydä tosi vähiin eli öisin tulee nukuttua vaan kuutisen tuntia eikä pahemmin ees päivisin väsytä. yritän kuitenkin hiukan levähtää välillä.
Tänään olis illalla tiedossa se pankin järkkäämä ilta jonne menossa siis.

Että näillä samoilla eväillä eteenpäin :)

Ansku71 + rv 34

Jopas oli pino tippunut kauas :attn:

Ilmoittautuisin mukaan 'kypsiin odottajiin' =)

Olen juuri 40 täyttänyt ja raskaus alussa.
Meillä on kolme vähän jo vanhempaa lasta; tyttö -89, poika -92 ja tyttö -95 ja yksi 'lainatyttö' -93.
Pari vuotta sitten haaveisiin vastattiin ja kesällä -06 syntyi pieni tyttö, Heinähattumme.
Yhden keskenmenon jälkeen (marraskuussa -07) saimme ilouutisen ja nyt odotamme pientä Vilttitossua jouluksi.

Sen verran säikytti tuo keskenmeno, että kävin varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin :heart:
Molemmista munasarjoista tosin löytyi kystiä. Ultraaja sanoi niiden olevan kovin tavallisia, tosin niiden puhkeaminen ennen 12 viikkoa aiheuttaa keskenmenon :(
Nyt yritän sitten rauhassa odotella viikkojen kulumista ja 'turvallisimmille viikoille' pääsyä.

Nyt alan pakkaamaan viikolopun pientä hotellireissua varten.
Toivotan teille kaikille ihanan aurinkoisia viikonloppusäitä :wave:

Nevi ja Vilttitossu rv 7+3

Hei kaikille Ilmoittautuisin myös mukaan. Olen 36v ja meillä on viisi lasta, kuudetta siis odotellaan. Takana on myös kaksi keskenmenoa, joten jännittää tosi paljon.
Rv 7 menossa ja ultran tilaaista jahkailen. Jaksaisinko odottaa tuonne np ultraan vai onko pakko oman mielenrauhan vuoksi mennä aikaisemmin. Neuvola minulla on rv 12 josta saa ohjeet tuon np ultran tilaamiseksi. Siihen on vielä pitkä aika!

A-alisa ja Toivo 6+6

Hei kaikille, tervetuloa uusille mukaan! Onnea Kuukuselle pienokaisen johdosta!

Itselläni on melko tukala olo, plääh! Maha ei ole iso mutta kai se painaa jotenki keuhkoja, pitää nukkua puoli-istuvassa asennossa jotta saa hengitettyä kunnolla. Yöunet on kyllä vain muutamia tunteja. Varpaat on oudon tuntoiset, ei ne näytä turvonneilta mutta tuntuu kyllä siltä että turvoksissa ovat, kävely on hankalaa. Kaivoin innoissani pyörän esiin varastosta ja päätin alkaa pyöräileen jotta tuo paino ei nousisi enää kauheasti. Eihän siitä tullut mitään, alapäähän teki tosi kipeää, eli pyöräilyn saan ilmeisesti unohtaa. Kai tuolla alapäässä on jotain pientä muutosta tapahtunut...

Hieman huolettaa ku kaikki huomauttavat että miten mulla on näin pieni maha, kuinka pieni vauva sieltä oikein tulee. Nyt olen itsekin alkanut miettimään että eihän tämä kyllä iso ole ja onkohan kaikki varmasti kunnossa. Onneksi ensi viikolla on neuvola. Toisaalta lohduttaudun sillä että onhan edellisestä synnytyksestä 12 vuotta ja kroppakin on muuttanut muotoaan.

Miten Ansku71:llä, supisteleeko ollenkaan? Me taidetaan olla samoilla viikoilla. Mulla on kivuttomia supistuksia varmaan useita kymmeniä päivässä, tuntuu että kokoajan on maha kovana. Välillä on sitten sellaisia "menkkamaisia" kipuja.

Mukavaa päivää kaikille!

miina70 rv34+6

Yhteistyössä