35 v + odottajat, vol 5

Vauvantuoksuisia terveisiä =)

Heppuli syntyi 10.06.2010 :heart: Tarinanpoikasta ja kuva löytyy Kesäpinosta viidettä, kuudetta... jne. Jotenkin en onnistunut kopioimaan tekstiä tähän!

Poni06 :hug: Ja muillekin jaksuja supistuksiin ja tuhruiluihin :hug:

Oliivitar ja Heppuli 4päivää :heart:
 
oliivitar Onnea Heppulin syntymän johdosta :heart: :flower:

Kiitos kaikille myötäelämisestä!
Olen aamusta saakka odottanut milloin lääkäri hakee ultraan. Jännittää ja hirvittää. Olo ihan ok. Maaten hyvä, mutta kävellessä suppaa. Kävellen saan ruuan hakea, mutta ei muuta. Kamalasti pitää psyykata ettei ikävä lapsiin tule ylivoimaiseksi, eikä pelko vauvan puolesta. Nyt ei vaan ole muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua tähän.
-Poni 26+6
 
Oliivitar, onnea koko perheelle :flower: :heart: Pitääpä käväistä lukasemassa toisessa pinossa sitten paremmin kuulumiset. Onnellisia hetkiä toivotan teille nyt ja jatkoonkin :heart:

Poni, jaksamista nyt sinne sairaalaan :hug: Pian an taas vaihtuu viikko. Toivottavasti ultrasta tulis hyviä uutisia. Niitä odotellessa...

Täällä ei uutta. Huomenna tulee viikko lääkekuurin loppumisesta. Alkaa vaan tuntua, että olen kotona täysin hyödytön turhake. Muuten olo ihan kohtalainen. Aamusa enemmän sitä ruskeeta, päivällä ei niinkään. Kerääntyy kait maatessa jotenkin....en tiedä. Kyllästyttää jo koko tuhruttelu :headwall: Tekis mieli leipoo sadepäivän ratoks jotain, mutta joku muu sais nakella pellit uuniin. Se tekee kipeetä, tuli eilen kokeiltua, kun nakkasin lihapullat uuniin. Jotain tekemistä olis pakko keksiä. Kai sitä sen hetken tohtii ylhäällä olla, että tekasee vaikka kuivakakun. Olkoon vaikka mikä RD, mutta pakko saada nyt jotain tekemistä ja edes palan verran herkutella.

amati, olipa kiva kuulla sinustakin :flower: Muistan niin hyvin, kun tuolla kuumeiltiin joskus kauan sitten yhtä aikaa ja hetki muistaakseni ehdittiin olla tälläkin puolen samaan aikaan. Voin muistaa väärinkin. Sulla jo pian toinen vaavi samassa ajassa, mitä me tätä yhtä (toista yhteistä) ollaan yritetty. Tasan ei käy onnenlahjat, mutta olen niin onnellinen puolestasi joka tapauksessa :heart:

Jippii, tänään taas tulki yks viikko lisää täyteen :D Nyt taas odotteleen seuraavaa viikkojen poksumista :)

Lumi-Marja ja Nuppunen 16+0 :D
 
:flower: Onnea oliivitar ja koko perheelle :flower:

Lumi-Marja nii ollaanhan me oltu samaan aikaan kuumeilemassa ja odottamassakin :)
Kyllä on harmittanut sinun menetykset :( Mutta nyt kyllä on onnistuttava! =)
Kyllä minäkin herkkuja syön vaikka RD onkin, vähän kerrallaan, kyllä se siitä :D

Piti tuossa ottaa tunnin päiväunet hammaslääkkäri käynnin jälkeen, sain paikan takasinja voin nyt syödäkki kunnolla... :p
 
Onnea Oliivitar!
täällä kärsitään kaikista mahdollisista loppuajan vaivoista,joista kai pahimmat liitoskivut,krampit vatsan alueella ja törkeet pukamat :x 3 viikon päästä synnytystapa-arvioon,jossa saadaan sitten se sektioaika. Kunpa aika menisi nyt siivillä... ;)

Kääkkis ja lapanen rv 33+6
 
Ponille tsemppiä sairaalaan. Kannattaa nyt ottaa tosissaan se lepääminen. Jokainen päivä ja viikko on tärkeä. Itse olin kaksosista viikon sairaalassa viikolla 28 supistusten takia. Oli aika tuskaa maata siellä flunssassa peppu päätä korkeemmalla, ku kaikki räkä pakkautui poskionteloihin :x . Vauvat synty sitte viikolla 31. Painoa oli jo mukavasti 1700 ja 1800 g. Olihan siinä vaikka mitä hankaluutta alussa, mutta loppujen lopuksi kaikki meni hyvin ja ovat nyt "normaaleja" 13-vuotiaita.

Mulla oli tänään ultra ja syke näky :heart: . Vastas muutenki mittoja.

Onnea Oliivittarelle! :flower:
 
Oliivitar Ihan hirmuisesti Onnea sinulle ja koko perheelle :flower: :heart: Kyllä oli suloinen pakkaus =) Tervetuloa kertoilemaan kuulumisianne tuonne +35 vauvapinoon kun ehdit.
[/url]</span>

Ihanaa, nythän näitä vauvoja sit alkaa kohta syntymään :heart: [b]Minoa [/b] taidetaan seuraavaksi jännäilemään, ei ole nyt hetkeen kirjoitellut kuulumisiaan, toivottavasti viimeistään sit kirjoittelee kun vauveli syntynyt ;)

Happis hirmuisesti Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Aivan mahtavaa, kovasti pelkäsin kans puolestasi kun kirjoitit viimeviikolla et sykettä ei vielä näkynyt :ashamed: Mutta nyt näkyi, ihanaa :hug:

Lumi-Marja Onnittelut uudesta viikosta :hug: Voi, minäkin niin muistan nuo sinun aikaisemmat tapahtumat :ashamed: Ihanaa kun tunnet jo pienen liikkeitä :heart:

Poni kovasti jaksuja sinne vuodelepoon :hug: :hug:

Miten musta tuntuu että meidän Nuppu syntyi vasta ja kohta jo täyttää 3kk :heart: Näin se aika vaan menee nopiaan. Ihana pakkaus, oikea hymytyttö :heart: Kovasti jo yrittää päästä masullaan ollessaan etiäpäin vaik kuinka olen yrittänyt selittää et neitillä ei ole mikään kiire kun äippä haluaisi niin nauttia ihan vaan neitin vauvana olosta mahdollisimman pitkään mut minkäs teet kun isosiskon touhuihin oisi toisella jo kova kiinnostus ;)

Tsemppiä ja jaksuja ihan kaikille :hug: :hug:
Ävm70 ja Nuppu kohta 3kk :heart:
 
äiti vm70 ja amati, olihan ne kovia aikoja, mutta täällä taas ollaan ja kovasti kiinni pidän siitä, että täällä myös vielä jokusen kuukauden pysyn. Kyllä te ootte ollu niin ihania tukia tuolla kuumeilu aikana molemmat, että halit saatte :hug:

Olen tässä itteni kans käyny sangynpäällä pähkäilyjä ja tullu siihen tulokseen, että suosta noustaan nyt. Vaikka on noita vaikeuksia, niin onhan tässä paljon hyvääkin. Vauva liikkuu, syke on hyvä, massu kasvaa. Tuhrua on, mutta siitähän ei edes lääkärin mielestä nyt kannata niin huolissaan olla, jos nyt ei ihan hirveen runsaaksi muutu ja ala haista. Joten, annan luvan itseni nauttia nyt edes vähän tästä ajasta. Itse en voi istukkaa takas liimata ja enempää en voi enää sen eteen tehdä, että ei ongelmat lisääntyis. Kyllä tämä on nyt ihan jonkun toisen vallassakoko juttu. Jos tämä vauva on meille tarkoiteetu, me se kans saadaan. Jos ei niin...no en ajattele sitä nyt.

Lumi-Marja on päättänyt olla raskaana kunnes toísin todistetaan....niih.
 
Onnea Oliivittarelle!!!! :heart: :heart: :heart: Heppulin tuoksuista arkea!

Voi Poni :hug: On tuo tylsää joutua rajoittamaan elämäänsä noin. :hug:

Hienoa Happis, onnea hyvistä ultrakuulumisista!:heart:

Hyvä asenne Lumi-Marja! Niin sitä pitää!:heart:


Viimeisiä viedään täälläkin...ja tuskaa on...Jalat, ts.varpaat ja nilkat niin turvoksissa että kävely tuottaa tuskaa... :headwall: :kieh:
Synnytystapa-arviossa käyty ja vastassa kamala lääkäri... :kieh: Hän sai heti liikanimen: Rouva Mengele :kieh: Mä en todellakaan anna sen koskea itteeni toista kertaa. Jos se tulee leikkaavaksi vaadin vaihtoa..Niin kamala täti. Heh neuvolassa kun kerroin terkka alkoi hymyilemään..En ole eka( enkä varmaan vika) joka on tuota mieltä siitä eukosta. Ja kävi ilmi että kavereillani oli ollut sama täti ja reaktio oli tismalleen sama. Toivon mukaan jää kohta eläkkeelle mokoma akka! Väännön ja väsytystaktiikan ( mä voitin sen eukon!) jälkeen saatiin kuitenkin sovittua leikkausaika. Pulla siis saapuu sektiolla ensi tiistaina näillä näkymin.

Mino ja Pulla 38+1
 
Onnea Oliivitar :heart: :flower: :flower: :flower:

Tämä höyrypää menee tänään ultraan ihan vaan tsekkaamaan mikä tilanne mahassa! Kun siis ei tunnu, ei näy ja jotenkin epätoivoinen fiilis. Enkä erota mahdollisia potkuja kiertävästä ilmasta. Äitini oli eilen sitä mieltä että mahan pitäis olla isompi ja siitäkös huolestuin vallan kauheasti. Eli tänään viideltä on totuuden hetki ja nähdään mikä tilanne.
 
jääris, sulle kirjottelinki jo tonne toiseen pinoon.

Mino, teilläkin päin tuollanen kökkö lääkäri :| Täällä on kans yks semmonen, itseriittoinen, kovakourainen, äkkipikainen, semmonen oikee kovanamma-akka, jolla on vain oma mileipide ja se on ylleensä ihan syvältä. Kukaan ei pidä siitä ihmisestä, ei oikein edes työkaverit. Pelkään todella, että joudun vielä joskus sen käsittelyyn. Mut toivottavasti olis jo eläkkeellä, ei mikään nuori ihminen todellakaan ole. Kurjia tuollaset. Minä puolestaan annoin tuolle liika nime Cruella de Ville, kuten se 101 dalmatialaista karsee eukko. Näyttiki jotenki samalta. Onnea matkaan sektioon ja sehän on jo ihan pian :D Voi että kun ihanaa :heart:

Tällä leveysasteella ei mitään sen kummempaa edelleenkään. Ruskea vähentyny entisestään ja mieli ala sen mukana kohoaa. Vaikkakin tunnen itseni turhakkeeksi, kun mitään en voi tehdä ja miesväki hoitaa huushollia. Toi teinineiti ei oikein jaksa piitata kotihommista. Painelee vaan kavereiden kans pitkin kyliä ja huudattaa musiikkia. Noi pojan koltiaiset kyllä ihmeesti touhuaa. tämä 13v sais kyllä jo kohta kunniamaininnan innokkaasta pyykkäämisestä. Eilenki sano miehelle, että anna mä, laita sä ruoka. Eikä riitä, että latoo pyykit koneeseen, vaan ripustaa ne narulle ja kuivat viikkaa kaappeihin. Kuinkahan kauan tuo innostus kestää? Viikon :D Vahin kotiutuu huomenna isosena olostansa ja mietin vain, mahtaako nuorta miestä huvittaa kotona mikään muu, kuin netissä pyöriminen.

Mulla tää juttu rönsyilee taas, mutta mun sosiaalinen elämä alkaa olla aika minimaalista. Kaikki kohta ainoastaan täällä. Kaverit ei enää käy kylässä eikä soittele. Ongelmista kuultuaan katosivat kuin maanalle. Ihan kuin menisin siitä rikki, että joku kävis piristämässä. Aikuiset naiset...tympiää :/ Pakko oli vaan sanoo mikä on homman nimi, kun meillä olis ollu työporukan kans illanvietto sanomisen, uinnin ja sun muun merkeissä ja väkisellä mua sinne olisivat ollu viemässä. Sen jälkeen on ollu hiljaista. En olis uskonu moista noista ihmisistä.

Välipala aika. Mitähän sitä tällä kertaa söis...

L-M ja N 16+1
 
Happis Ihanaa, kun syke löytyi ja kaikki hyvin. :)

Mino Hurjasti tsemppiä viimemetreille :)

Jipii, pääsen huomenna kotiin. Pakkolepo toki jatkuu, mutta silti. Ultrassa tilanne kohdunsuulla parempi. Vauvalla kaikki oikein hyvin. Oli pyörähtänyt rt:n. Painoa oli jo vähän yli kilon verran.
-Poni 27+0 poks
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minotchkin:
Synnytystapa-arviossa käyty ja vastassa kamala lääkäri... :kieh: Hän sai heti liikanimen: Rouva Mengele :kieh:

Mino ja Pulla 38+1
Mihin sairaalaan oot Mino menossa sektioon? Mullakin oli Arttua odottaessani synnytystapa-arvion tehnyt naislääkäri ihan kauhee. Onneksi loppuraskaudessa jouduin juoksemaan ä-polilla viikoittan pojan kasvun seurannassa ja kun poika pyöri masussa viimeiseen asti kuin kompassineula. Viimeinen lääkärikäynti (39+5) oli sitten pelastus kun lääkäri lupas heti käynnistyksen kun kuuli taustasta ja sai paperit käytyä läpi. Arttu syntyi sitten rv40+4 käynnistetyn synnytyksen jälkeen.

Olkkis ja Arttu 9kk

 
Olkkis: Jorviin (lue broilerilaitos!) :kieh: :headwall: Menisin mieluummin Lohjalle jossa jätkä on syntynyt.Sääli että mun leikkaava lääkäri on eläkkeellä.Siinä oli oikea kunnon vanhanajan herrasmies. Ihana tyyppi.

Lumi-Marja: :LOL: Hyvä ja varmasti osuva nimi! Noi on niin syvältä tollaset eukot..ja vielä naisia, luulis empatiaa olevan varsinkin jos ite on lapsia saanut. Tuo eukko on niin kaamee että jos olisin mies pistäisin juoksuksi hänen kohdallaan!:kieh:

Nyt lähdetään jätkän kanssa mökille. Päästään testaamaan uusi vuodesohva ja päästään rantasaunaan illalla ! Ei uskalla kuitenkaan veteen mennä... :whistle:

Mino ja Pulla 38+2
 
Ponille onnea kotiin pääsystä ja jaksuja kotona lepäilyyn :flower:

Minolle nautinnollista mökkeilyä B)

(.) Edelleen kurkkupipu vaivaa ja kovana. Ei tahdo kyetä edes syömään :( Kuuma mehu sentään aina vähän helppaa oloa. Aamusta tuntui, kun joku olis lykänny kaktuksen kurkkuun, kun ei meinannu saada edes vesitilkkaa juotua. Ruskea tuhru se vain vähenee, jes! Jospas tämä vielä ihan iloksikin muuttuis. Muksut vaan meinaa välistä käydä hermoille, noi kaks nuorinta, kun käyttävät ihan kympillä hyväksi sitä, kun en pääse juokseen niiden perään. Onneks vanhimmainen kotiutu tänään ja on edes joku "aikaihminen" kattomassa, ettei tupa kaadu. Kauhia ajatella, että esikko on viittä vaille 18! Toivottavasti kukaan nirppanokka-täti ei tule yllättäen kylään, sillä kaikki paikat ei nyt ihan ole tip top tällä erää. Alkaa jo hirvittää, mihin kuntoon ehtii huusholli mennä, ennen kun ihan oikeesti saan jonku tänne siivoon tai lahjottua vaikka rahalla noi vanhemmat tekeen jotain. Miehestä nyt puhumattakaan, joka näyttää kärsivän jonnii asteisesta moppiallergiasta.

Mutta nyt syömään...Lumi-Marja ja Nuppunen 16+2
 
Oliivitar onnea heppulin syntymästä :flower:
Poni koitahan jaksaa lepäillä rauhassa =)
Happikselle onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Ja kaikille muillekkin onnea tasapuolisesti kaikista hyvistä uutisista sekä tsemppiä niille jotka painii kierron kanssa, toivotaan hyvien uutisten kuulumisia pian teiltäkin.

Itse yritän tänään saada aikaa neuvolan puolella josko voisivat kuunnella sydänäänet kun ekalla neuvola kerralla ei kuunneltu, mulla on vasta heinäkuun lopulla seuraava nla ja en millään malta odottaa että saan kuulla äänet ja tietää että molemmilla karhunpennuilla on kaikki ok. Ultrakin on vasta parin viikonpäästä. Tuskallista kun ei ole varmaa että molemmat on kunnossa.

Aurinkoista päivää kaikille..onneksi huominen vielä töitä ennen kesäloman alkua :wave:
 
Täällä poksuu tänään viikkoja 26,JEEEE!!Eilisestä ollut maha oudon kireän tuntuinen,mutta ihmekkös tuo kun on niin paljon ilmaa vatsassa!!Poika potkii jostain syystä alaspäin ja se sattuu ihan hirmuisesti,varsinkin nyt kun on muutenkin hirveät liitoskivut.auts!!Onneksi on tänään neuvolalääkäri,niin ehkä sitä tulee viisaammaksi sitten näistä kaikista kivuista ja kolotuksista!!Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille!! =) :hug:

miita1969 & Walter 26 POKSIS
 
Ihania ultrakuulumisia happiksella, onnea :flower:

Tännän on ollu päivä ilman ruskeeta. 9v pojan kans kävin kasvuseurannassa ja peljätti koko autolla liikkeelle lähtö, mutta vaihtoehtoja ei ollu. Poika vihdoinkin kasvanu ja vieläpä oman odotusmittakäyrän yläpeuolelle. Nyt ei tarvittu kasvuhormonia, ihanaa Siitä innostuneena unohdin mun makuupakon ja mentiin kauppaan ostaan jätskit. Jätskikisaahan täällä ei ole. Siellä sit muutama tuttu sai melkein laakin, kun tajusivat, että mulla on vauvamasu. Voi sitä päivittelyä. Liukenin paikalta pikaisesti. Kotiin päästyä tunsin, kun jotain valahti. Pikaseen vessaan ja pelkkää valkkaria! Olisko viimeks ollu näin ehkä rv5? *päivä siitä parani entisestään ja menin ulos viltille makoileen, otin muutaman kesäkuvan ja nautin vain olostani. Pikkuinen myllersi mahassa ja tuli eka kerran pitkään aikaan tunne, olisko oikeesti jo meidän vuoro, saammekohan sittenkin tämän vauvan...

Olo oli onnellinen ja rauhallinen, elämä tuntui elämältä pitkästä aikaa. Kunpa tämä onni kestäisi, mitään muuta en niin kovaa halua.

Lumi-Marja ja Nuppunen 16+3
 
Lumi-Marja hienoa että poika kasvanut :flower: .

Voi kun minäkin alkaisin tuntea varmuutta tästä raskaudesta. En ole edelleenkään uskaltanut tästä kertoa kuin isovanhemmille ja naapurin sukulaisnaiselle niin ja työnantajalle. Ainakin kuvittelen ettei kukaan muu tiedä, mutta voihan se olla että pikkulinnut ovat jo laulaneet asian niin ettei kellekään ole tilanne epäselvä :LOL: , itse vain luulen ettei kukaan tiedä ;) ja kaikki ovat hienotunteisesti läsnäollessani hiljaa...

Eilen oikein yritin maata paikallani ja kuulostella mahaa josko potkuja tuntuisi mut ei niin ei :attn: . VAikka istukka on takaseinässä niin ei silti. Täytyy varmaan tänäiltana ottaa dopleri taas käyttöön... hiukan vaan pelkään että saako sitä kovin usein käyttää kun jostain luin että sikiö stressaantuu ultraäänestä...

Äitiysvaatteita en uskalla ostaa ennen rakenneultraa.

Tänään rv 16+0.

 
Tänään kävin th:lla kuunteluttamassa sydänäänet, ei vielä kuulunut, mutta kaksi eri sykettä löytyi, vaikkei äänet vielä kuulunutkaan. Tämäkin tieto jo helpottaa, että mukana ovat molemmat karhunpennut. =)

Nyt voin rauhallisin mielin lähteä lomalle kolmeksi viikoksi töistä. Juhannuksen jälkeen np-ultra, josta saa lisää selvyyttä asiaan.

Terkkarin kanssa juteltiin, että voi olla että vauvat syntyy jo hyvissä ajoin ennen laskeuttua aikaa (6.1.11), epäili jo marras-joulukuun vaihdetta. Toivotaan tietenkin että mahdollisimman pitkälle päästäisiin. :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:

pimpula74+karhunpennut 11+1
 
Lumi-Marja Ihanaa, kun kaikki näyttää taas valoisammalle ja osaat nauttia raskaudesta :)

Pimpula74 Hienoa, että molemmat sykkeet tallessa :)

jääris
Toivottavasti pian uskaltaudut nauttimaan raskaana olosta ja pelkosi väistyisivät. Koita löytää pieni pala rohkeutta kerrallaa!

Täällä kaikki hyvin. Olen hyvin sinut vointini kanssa ja tiedostan kuntoni sekä rahkeeni miten voi pystyssä olla. Tämä tuo varmuutta hoitaa tätä raskautta eteenpäin. Tiedän myös, että jos vähänkään alan rajoja kokeilla niin supparit alkaa ja synnytys voi käynnistyä. Vessassa pelottaa, kun kalvot monesti paukkuu. Mulla on molemmat synnytykset käynnistyneet vesien menossa ja viimeksi juuri vessassa. Se tunne palaa usein mieleen. Vauva liikkuu paljon, joten hänen vointi hyvä. Ensi viikolla neuvola ja torstaina polikontrolli.

Mukavaan viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!!
-Poni 27+3


 
Huomenet! =)

Pimpulalle :flower: sykkeistä


Käväsin taaaaas eilen ä.polilla kokoarviossa ja hyvinhän se öttiäinen siellä kasvaa
:D
Nyt rv37+4 pa. oli 3470g.
Jota sitten vertasin kuopuksesta otettuun arvioon rv38+5 joka oli 3300g ( syntymäpaino 4240g ) . Noilla arvoilla siten olisi odotettavissa yli neljä kiloinen vauveli :D
Tai sitten ei tule isoa vauvaa... aika paljon heittää nuo arviot :LOL:
Kohdunsuu oli 1½cm a sormelle auki, eli oli jo vähän saanu supparit aikaan..

Diabeteshoitajalla pyörähdin samalla reissulla näyttämässä sokeriarvoja kun ne on ollu taas koholla. Insuliiniyksikköjä nostettiin aterioille lisää...

Jess... eilen sain ostettua vauvalle tutit valmiiksi että voin ottaa sairaalaan mukaan ja keittelin ne sekä imetyskumit ja tuttipulloja ja lypsykoneen...
Vielä pitäisi vaunut kaivaa esille ja putsailla, ja ne vaatteet johonkin sijotella :)

Kun nyt saisin tämän aamupalan syötyä niin pitäisi väsätä kuopuksen 2v kakku kasaan, tulipa vieraita tai sittten ei :whistle:
Varsinaiset synttärit oli eilen mutta oli kiire päivä niin pitää tänään juhlia ja joutaa paremmin vieraitakin vastaan ottamaan :)

:wave:

a ja öttiäinen 37+5
 
Onnea Oliivitar Heppulin syntymän johdosta!! :heart: :flower: :flower: :flower:
Täällä alkaa verensokerit tasaantumaan kun nostin insuliinin määrää 12 yksikköön!!Tänään on arvot ollut normaalin rajojen sisällä!! =) Neuvolalääkärissä kävin torstaina ja hb oli 113,verenpaine oli hyvä,vauvan syke 150,sf-mitta 30(viikkoja silloin 26 tasaan),painonnousu oli +100g,pissa puhdas,liikkeet ++,eli kaikki oli niin kun pitääkin!! =) 30.6 mulla on aika Naistenklinikalle lääkäriin tämän raskausdiabeteksen takia ja silloin saadaan painoarvio tästä meidän pojasta!!Saa nähdä minkäkokoinen vesseli täällä masussa asustelee.... =) Kovasti meidän poju ainakin potkii ja potkii jo niin että se näkyy ulkoakinpäin!! =) :heart: Oikein hyviä odotushetkiä kaikille masunkasvattajille!! :D

miita1969 & Walter 26+2
 

Yhteistyössä