35 v +odottajat, vol 4

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Misäs neitokaiset ovat =)
Uskaltaako toivoo,että Olkkis olis sairaalassa?!Varmasti ajatus ylimenosta on tuossa vaiheessa karmeeta :hug:
Hah, mä en jakaudu ikinä. Ötzkiä nyt on ihan turha odotella syliin tulevaksi vielä aikoihin kun ei oo supistuksen supistusta eikä muitakaan merkkejä siitä että olis mahdollisesti tulossa. Ainoa asia mikä hieman vois oireilla synnytyksen alkamista on se että taas on ruvennut tulemaan jotain ihmeellistä nestettä tuolta alapäästä. Se ei ole pissaa eikä oikein näytä valkkariltakaan... Pitääkin muistaa kysyä asiasta huomisessa neuvolassa... MENEE HERMOT kun ei mitään tapahdu! Ja arvatkaa vaan ketkä tästä turhautumisesta eniten kärsii????


Olkkis ja Ötzki 38+2


 
Että ottaa sit imuroiminen selkään, en mä jaksa ootella että ukko alkais imuroimaan :eek: No pitää pikku hiljaa imuroida, kun ei pysty niin ei pysty :(
Onks muilla varpaan kynsien leikkaus hankalaa ? Ukko lupas leikata ja lakata varpaan kynnet tänäin, saas nähä pitääkö lupaus...Ihana kun tänne voi valittaa :LOL:
 
Mitäs Olkkiksen neuvolassa?

Minulla oli hemoglobiini viimein kääntynyt nousuun (jee!!). Paino oli hieman laskenut, ja kaikki muuten aivan normaalisti. Jatkossa käynnit 2 viikon välein, mikä on minusta ihan mukavaa, enkä siis aio pyytää harvempaa käyntirytmiä.

Muutama viikko olisi vielä töitä, ja sitten taas äitiyslomalle. Äkkiä se aika menee, kohtahan tässä jo pitää alkaa synnytystäkin miettimään (etenkin kuin tuolla lokakuisten odottajien pinossa on jo ensimmäinen nyytti päivänvaloon saatu! ).

Muoks: tuo varpaankynsien leikkaus sujuu kyllä vielä itseltä, mutta esikoista odottaessa muistan etten voinut nauhakenkiä laittaa ja välillä jopa sukan pukeminen oli hankalaa. Lie tälläkertaa vatsa sittenkin erimallinen? Niin ja eihän sitä tiedä, jos tuota kuukauden päästä minäkin tilaan mieheltä varvasmanikyyriä...

~Tiila 32+1
 
Mä sitten mokasin ja katsoin neuvola-ajan väärin... Olis aika ollut jo 9.30 mutta menin vasta kymmeneksi... Kyllä vähän otti päähän vaikkei nyt aamulla ollutkaan niin hirmusti kiinnostusta sinne mennä. Kävinkin sitten lohdutusreissun kaverin ja hänen 3.5kk vanhan poikansa luona. Hyppyyttelin jätkää niin että nyt tuntuu jotain kipeetä tuolla alhaalla... Tai no en voi sanoa että kipeetä mutta jotain tapahtuu kyllä... :D Tuskin tässä vielä tosihommiin pääsee mutta kiva että jotain tuntuu. Tähän asti ollut niin tasaisen kivutonta.

Olkkis ja Ötzki 38+3
 
Heippa!

Nyt sit puhtaasti omaa napaa eli ultrakuulumiset ;) elikkä turhaan tuli viimeyö valvottua ja murehdittua :ashamed: Mulle sattui aivan ihana kätilö, ultras vatsan päält ja hienosti se pikkainen siellä näkyi, pikkanen oli erittäin vilkas, kovasti siellä meille vilkutteli :) Kyllä mulla kyynel pääsi silmäkulmaan kun lopulta sain todeta et kaikki on oikeesti hyvin. Kätilö sanoi et sukupuolta ei vielä pysty näkemään ja sanoinkin että sillä ei ole mitään merkitystä enkä edes halua tietää johon kätilö sanoikin et sithän se on se oikea ;) En tiedä teinkö oikean ratkaisun vain en mutta ne verikokeet jätin väliin :ashamed:
Verenpainekkin oli laskenut normitasolle eli 124/81. La siirtyi eli pikkainen vastasi kokoa 11+4 ja neuvola oli laskenut et tänään olisi 12+2 eli ihmekkös ettei sydänäänet kuuluneet silloin lääkärineuvolassa kun silloinhan oli vasta 10+0
Nyt siis nautin täydellä kypällä tästä raskaudesta :heart:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 11+4 :heart:
 
Ävm70 hienoa =) Älä tuosta verikokeista murehdi,kyllä kaikki on masussa ok.

Olkkis kovasti jaksuja sulle piinaaviin loppupäiviin :hug:

Tiila kiva,että hembba on nousut.

Aurinko73 en minäkään ole saanut leikatuksi kynsiä.Toivottavasti sait jalkahieronnan myös mieheltäs ;)

Jaahas nyt poistun neiti kovin juttelee ja hymyilee saatuaan masun täyteen.On tää neiti sit niin ihana tapaus :heart:

JAKSELKAA HYVIN =)
 
Hih en saanu jalkahierontaa, en ole ikinä sellasta saanu, enkä kyllä tältä mieheltä tule saamaankaan :LOL: Hartijoita kun joskus pyytää hieromaan, niin se on se pari minsaaa kun se jaksaa hieroa..Jotta hierojalle ja jalkahoitoon saan mennä,jos niitä haluan..
Eilen ol ekan kerran jalat hieman turvoksissa ja särkyä shoppailun jälkeen :/
Meillä käydään vaan neuvolatätillä,.kertaakaan en ole raskauden aikana käyny lääkärillä ja ei minkäänlaista painoarvioita tehdä lapsesta. Olis pikkasen kiva tietää et minkäkonen vaavi tulossa..ö

vk 37 menossa.. Hyviä vointeja kaikille !
 
Hei vaan pitkästä aikaa! Täällä ketjussa onkin ollut niin hyviä kuin huonojakin uutisia viime aikoina. Lämpimiä toivotuksia kaikille! Ja Olkkikselle jaksamista viime viikkoihin, toivottavasti kohta saadaan ilouutisia! =)

Mä oon ollu niin väsynyt töiden takia etten ole iltaisin jaksanut edes avata konetta. Vähän huolestuttaa että miten sitä jaksaa vielä olla joitakin viikkoja töissä, kun kaikki vapaa-aika menee ns. toipumiseen, ja silti töissäkin meinaa nukahtaa istualteen! Muuten olo on vallan hyvä, mitä nyt joskus närästää, mutta ei se oo pahemmin haitannut, kunhan vaan muistais ettei syö illalla myöhään. Sokerirasituksessa kävin tällä viikolla, tuloksista kuulen varmaan ens viikolla neuvolassa. Maha alkaa olla sen kokoinen että kumartelu ei oikein enää onnistu, muutenkin on norsumainen olo, ja välillä jalkoja ja sormia turvottaa ikävästi. Mutta rakas Möykkysemme voi hyvin, potkiskelee kovasti ja ilahduttaa siten meitä joka päivä! :heart:

Pajunenkaan ei ole näköjään kirjoitellut aikoihin. Huhuu Pajunen: mitä teille kuuluu?

Hyvää viikonloppua!

Vilhelmiina73 ja Möykky
27+5
 
Toivoin minäkin että palstalle olisi päivittynyt Olkkiksen ilouutinen, mutta vielä saadaan näköjään jännätä... ;) Toivotaan että jotain pian tapahtuu!

Ävm70 - upeaa :). Olen onnellinen että kaikki hyvin. En minäkään sinne verikokeisiin mennyt, mutta kaikki tuntuu olevan hyvin joka tapauksessa.

Omaa napaa: no nyt on töissä kerrottu. Kyllä siitä huolta ja murhetta oli enemmän ilmassa kuin iloa :(, mutta se oli odotettavissa. Raskas syksy tiedossa, jotta saadaan työpaikat pysymään ja toiminta säilymään ennallaan, mutta en edes halua ajatella muita vaihtoehtoja. Kunpa vaan jaksaisi joulukuun loppuun, sitten toivottavasti voin antaa ohjat jollekin toiselle ja hellittää hetkeksi.

Masussa kaikki hyvin. Tiistain neuvolatsekissä oli verenpaineetkin laskeneet jo erittäin hyvälle tasolle, ja pikkuisen sydän jumputti oikein kuuluvasti. Kyllä se sienestys ja sauvakävely näköjään äipän verenpaineisiin auttaa ;), vaikka työasiat tuntuvat välillä niitä nostavan.

Mukavaa vkonloppua kaikille!! ;)

LK 14 + 5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lintukoira:
Toivoin minäkin että palstalle olisi päivittynyt Olkkiksen ilouutinen, mutta vielä saadaan näköjään jännätä... ;) Toivotaan että jotain pian tapahtuu!
Lintukoira: Sitä tässä itsekin odotellaan... :D En vaan oo jaksanut kauheesti kirjoitella kun ei ole ollut mitään tähdellistä kirjoittamista. Vitutus on suoraan sanottuna ollut vallalla oleva fiilis viimeiset päivät just tuon oireettomuuden takia. Onneksi mies jää nyt maanantaista kolmeks viikoksi kotiin niin ehkä sitä yhtä s:ää voi hyödyntää aina esikoisen ollessa koulussa.

Ensi viikolla onkin sitten juoksemista kun on tiistaina neuvola ja perjantaina sitten poliaika jotta varmistavat että Ötzki on kohtuullisen kokoinen ja pysynyt oikein päin tuolla yksiössään. Ihan ihmeellisiin paikkoihin nuo liikkeet tuntuu mutta niin ne tuntu viimeksikin ja silti Ötzki oli ihan oikein.

Olkkis ja Ötzki 38+5

 
Huomenet, täällä taustaillaan kyllä, vaikka olenki pysytellyt taka-alalla, en ehkä tunne tätä pinoa niin omakseni...

Täällä kaikki hyvin raskauden suhteen, nyt tosin lenssuillaan, toivonmukaan menis pian ohi.

Tänään vaihtui vaihteeksi sitten viikotkin, eli 28+0 *poks*

Kuiskaten 28+0
 
Heipsan!
Tässä kopsattuna kuulumiseni eli
taisi taas mun työputkeni katketa nopeemmin mitä ajattelin :ashamed: En tiedä et alkaako jo olee henkistä nää kipuilut vai oikeita :ashamed: Meillä oli aivan kamala viikonloppu, lauantaina 10h putkeen tauotta, sunnuntai 6h ja jo aamulla heräsin puol 4 aikaan enkä saanut nukuttuu kun mietin mitä kaikkee pitää tehdä ja tilata ja mitä taas ehkä jättänyt tekemättä kun esimies palas lomalta jne. Silloin jo oli maha oudon kipee, aamun ja päivän aikana kipuilu enemmän tuolla oikealla puolella alhaalla ja hiton huono olo, soitinkin sit neuvolaan et mitä on ja neuvolassa meinasi et viikonloppu verottanut et oisi kirjoittanut saikkua mulle torstaille asti kun muistin et perjantain olis jo vapaa ja oikeesti mulla viel perjantaikin työpäivä mut sit kun puhelu ehti katketa ja mul meni ruokaa niin neuvolast yritti soittaa takas kun oli kuitenkin varannut mulle huomiselle lääkäriajan et lääkäri saa kirjoittaa sen saikun, sanoikin et saapi varautua et tää mun töissä olo voipi olla tällaista pätkittäistä :ashamed: vapaalla oleva kokki tuli tuuraa mua yhden aikaan ilta kuuteen asti ennenkuin tulee iltavuoro, aamulla lupasin mennä tekee sen inventaarion kun meillä ei osaa tai siis en ole saanut kenellekkään muulle sitä inventaariota opettaa :headwall: :headwall: Tää on niin syvältä tää homma mut kenties kuitenkin tulen sit huomisen jälkeen olemaan loppuviikon saikul :ashamed: Olo taas kummasti helpottanut kun tuossa makoilin hetken aikaa kun pikkuneiti päikyil :/ Mut kaipa se tästä ;)
Palaan viimeistään huomenna päivittämään miten kävi ;)

Jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 12+2 :heart:
 
Jaksuja Ävm70 sulle kovasti. :hug: Tosi kurjalta työrintamas kuullostaa.Otat ihmeessä kaikki sairaslomat vaan vastaan mitkä annetaan.Tärkeintä olet sinä ja tuleva :heart: ja toki myös muut lapsukaiset unohtamati miestäsi ;)

Kyllä aika menee nopiaan meitin pikkuinen täyttää huomenna 2kk :heart:

Kaikille jaksuja :hug:
 
Mä en jaksa kauheasti kommentoida nyt mitään ketjua. Oon saanut perääni nettiherjaajan joka tunkee perässäni kaikkiin ketjuihin mihin kommentoin yrittäen mustamaalata mua. Jos siis haluaa tietää kuulumisiani niin privaviestitse saa kysellä ja sitä kautta saa myös sähköpostiosoitteenn jos joku haluaa aktiivsemmin pitää yhteyttä.

Olkkis ja Ötzki 39+1
 
Olkkikselle hyvää odotusta! Tosi kurja joutua tuollatavalla vainotuksi, en tosin ole kirjoitteluasi seurannut niin en tiedä tarkemmin. Ehkä ei kannata tutustuakaan asiaan.. Minä ainakin haluan tietää kuulumisiasi, joten jos tulee sellainen "kenelle kertoisin" -olotila laittele yksityisviestiä. En välttämättä itsekään tule kyselleeksi, kun nyt töissä olen ja sitten illat menevät esikoisen kanssa sellaista haipakkaa.

Äitivm70 lepäile nyt mahdollisimman paljon, ja muista pitää sairauslomat sairauslomana. Se on työnantajan murhe, jos kukaan muu ei osaa tehdä jotakin hommaa (esim. sitä inventointia), sinä et ole yksin vastuussa koko yrityksen toiminnasta. Tärkeimpänä vastuualueena on nyt pidettävä uuden elämän hyvän alun turvaamista, eikös? Voimia!

Aurinko73 jalat ylös vaan niin usein kuin pystyt! Ei ole pitkä aika sinullakaan enää - sen viitisen viikkoa maksimissaan!

Ja mites se Kengunpoikanen jo voi olla 2 kuukautta? :heart: Ihanaa, onnea!

Mutta mutta siis tosiaan - syyskuu sitten jo alkoi! Hurjaa...
~Tiila 33+0
 
Olkkis onpa tosi kurjaa :hug: Muistakkin laittaa,kun vaavi syntyy tietoo.Kovasti sulle jaksuja :hug:

Aurinko jalat ylös aina kun mahollista.

Tiila kiitokset tytön puolesta.Kiva että odotukses menee hyvin =)

Voikaa hyvin ja paksusti :D
 
Heipsan!
Siis aivan turhaa käydä siel lekuris :/ kirjoitti se sit mulle eilisestä huomiseen kun oma terkkakin olis ollut jo puhelimitse ollut valmis eilen kirjoittaa koko loppuviikko et se sit siit :ashamed: No, onneks on vain 2päivää töitä ja sit 3 vapaata, terkkakin hieman ihmeissään et miks ei pidempää mut sanoi sit et soittele jos et jaksa ;)

Tulipahan samalla sit neuvolakäyntikin siinä eli ensviikolla ei ole, paino tippunut -400g mut verenpaine oli sit enemmän mitä ultrassa viimeviikolla mutta viime yö taas tuli aamuyöstä alkaen valvottuu et oisko sil vaikutusta :/
Seuraava neuvola sit 3vkon pääst jos ei sit taas tule sitä ennen jotain :ashamed:
No, mennään päivä kerralaan, tehdään mitä jaksetaan ;)
 
Hei kaikki!

Täällähän on paljon kuulumisia, sekä iloisia että surullisia. Meillä on ollut töissä niin kiireistä, että työaikana en ole lainkaan ehtinyt käydä täällä palstailemassa. Ja iltaisin kotona on ollut sitten kaikkea muuta puuhaa.

Olkkikselle jaksamisia viime metreille. Kurjalta kuullostaa tuo nettihäiriköinti.

Äiti vm70:lle jaksamisia. Yritä nyt levätä oikein kunnolla siitten kun vapaat parin päivän päästä koittavat.

Vilhelmiina, olipa tosi kivaa kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Pelkäsin jo, että olet vallan häipynyt jollekin toiselle palstalle kirjoittelemaan. On kuitenkin hirmuisen mukavaa lukea sun ja vauvelin kuulumisia, kun olemme kuitenkin aika lailla samassa tilanteessa esim. iän, lasketun ajan ja asuinpaikan puolesta. Vielä kun molemmat odotamme esikoistamme =)

Kuten Vilhelmiinallakin, mullakin masu akaa tosiaan olla jo tiellä esim. kumartuessa. Kenkiä jalkaan laittaessa pitää jo istahtaa jonnekin. Liitoskivut ovat välillä melkoisen ankaria, mutta muuten olen kyllä voinut oikein hyvin. Tosin närästys on ihan viime päivinä lisääntynyt.

Pitäisi mennä niitä vaunuja katsomaan jonain päivänä. En ole vieläkään osannut päättää merkkiä tai mallia. Vaihtoehtoja on ihan liikaa :headwall:

Kuiskaten, oli kiva kuulla myös sinusta pitkästä aikaa!

Mutta nyt pitää rientää jumppaan. Oikein mukavia alkusyksyisiä päiviä ja jaksamista kaikille!
 
Heipparallaa!!!

Vähiin se käy ennen kuin loppuu, tää Ötzkin odotus meinaan. Maha on edelleen ylhäällä joten ei oo tietoakaan laskeutumisesta eikä sen myötä pään kiinnittymisestä joten hieman jännittää/hermostuttaa tuo huominen polikäynti kun ei yhtään tiedä ratkeaako siellä se miten ja milloin Ötzki tuolta sitten ulostautuu... Toivottavasti tulis pian.

Olkkis ja Ötzki 39+4
 
Pajunen toivottavasti sopivat vaunut löytynee.Jaksuja liitoskipujen ja närästyksen kanssa.

Olkkis toivottavasti polikäynti tuottais tulosta ja tietoo :hug:

Ävm70 no voi ei olipas lääkäri hmm nihkeellä päällä.Toivottavasti olet saanut levätyksi ja haet sitten uutta,jos koet ettet pysty töissä oleen.Jaksuja!!

Jakselkaa hyvin =)

Täällä samanlaisesti mennään ja mustasukkaisuutta tosiaan tuossa 2v7kk ikäisessä ilmenee nykyisin.4v kyllä välillä autteleekin mua viihdyttämällä sen ajan kun tyhjennän esin astpesukonetta.

Kutsu käy :wave:
 
Moro taas!

Mä kävin aamulla äippäpolilla ja ilman sen kummempia vaatimuksia sovittiin myös Ötzkin ulostulon viimeinen takaraja... En kyllä usko että sinne asti tarvii mennä, kun nyt on niin kipee olo. Toivotaan parasta, ettei tarvii, mutta pelätään pahinta että joutuu tuonne asti jaksamaan. Onneksi mies on kotona niin ei tarvii yksin kärvistellä. Koko arvioitiin hieman sinne päin kun ei pieni antanut ottaa masun ympärysmittaa vaan touhotti siellä omiaan koko ultran ajan. Valitettavasti, näin mun kannalta, Ötzki painaa suurin piirtein saman verran kuin isosiskonsa syntyessään joten voipi olla tiedossa aika tuskainen synnytys...

Tietääkö muuten joku kauanko synnytystä yritetään käynnistää ennen kuin turvaudutaan sektioon? Mietin vaan kun joskus tuota synnytystä täytyy käynnistellä useampi päiväkin ennen kuin onnistuu ja sitä vain toivoo ettei itselle käy noin...

ÄK: Minkäs ikäiset sulla olikaan nyt nuo muut muksut pikku-kengun ja tuon 2v7kk vanhan lisäksi?

Olkkis ja Ötzki 39+5
 
Mitäs mitäs, olkkis siis vielä yhtenä ;) Toivottavasti Ötzki päättäisi pian syntyä ettei sun tartte edes miettiä tuota käynnistystä sun muuta :hug:

Itse olen kyllä ollut tässä viikonloppuvapaalla mutta väsymys aikamoinen jota vastaan olen kamppaillut :ashamed: Eilen vaan päätin et mun on pakko lopultakin saada noi ikkunat pestyä ja vaihdettuu verhot eli muu siivominen jäi sit tähän aamuun ja kyllä mä sit siivosin ja raivosinkin kun kaikkien kamat levällään jne. vielä kyllä jotain jäi mut silti olen tyytyväinen vaik aikasta poikkinainen olo :ashamed: Onneks huominen vielä vapaata ;)
Kävin mä viel täs illan suus kattoo sienii mut en mä montaa saanut mut mies lähti mukaan ja kerättiin sit puolukoita 16L ihan kuin niitä ei olis entuudestaan tuol huvimajas oottamas mehuks keittoo tai putsausta :/ Keitin mä nyt illal viel yhen 10L mehuks ja päiväl 6L putsasin pakkaseen ;) Joopa joo, huilaa pitäis mut kun nää kotityöt vaan kaatuu päälle ja sit on tällänen kaaos mitä aamulla tosiaan taas raivasin :( Mä en tajua jos kotona sentään 17v ja kohta 15v niin miks nekään ei saa kamojaan paikalleen, taitaa kasvatuksessa olla vikaa :headwall: Meidän esikko tuntuu vain käyvän kotona nukkumassa, jos ei ole koulussa niin sit se on joko töissä torilla, tai maalla peruna/porkkanapellolla tai sit järjestelemäs ja tarjoilee jossain juhlissa mut hyvä puoli ettei ainakaan pahoilla teillä et tienaa sitä omaa rahaa :)
Mut palaillaan taas, jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 13+1 :heart:
 

Yhteistyössä