35+ Lapsettomat

Mulle kans lippu Toivo-matkoille. :D

Ekassa ultrassa käyty ja punktio melko varmasti perjantaina. Keskiviikkona pitä käydä vielä uudessa ultrassa. 10 munasolua löytyi ja sama tuomio eli joko munasarjat ovat vieivieressä ja niitten rajaa on vaikea erottaa tai sit toinen munasarja on jossain teillä tietämättämillä tai jopa kokonaan poies.. outoo kun edes lääkärit ei osaa analysoidan mun kroppaa?! Olisi saanut olla enemmän muniksia saaliina kun viimeksi 12sta saatiin vain ne kaksi surkeimmasta surkeaa otusta joten mitäs sitten kymmenestä.. ja ehtiikö kaikki kypsyä. hmm. vähän veti mielen matalaksi mut katsotaan nyt kuis ämmän käy.

oon samaa mieltä Ekis sun kans et tylsintä on luopua liikunnasta! oikein jo ärsyttää se kun ei uskalla enää lähteä oikeeseen liikuntaan.. ei voi riskeerata nyt näitä vähäisiä muniksia. Liikunta on niin parasta lääkettä stressiin, syömähimoihin ja pään sisältöön. Nyt kun se jää pois on ihan liikaa aikaa pohtia asioita, syödä herkkuja ja tulla hulluksi (tai okei, hullummaksi kun nyt ;)

Ekis päivittele sun tilanne kun oot huomenna käynyt tsekkauksessa!

Stressin poistoon suosittelen hyviä kirjoja, jos ei pysty liikkumaan. Sellaisia mitkä imee ajatukset mukaansa ja on melkein heti pakko lukea kannesta kanteen. Mulla viimeksi tehosi Lorna Byrnen kirjat. Sit pitäis seuraavaks lukea Suzy Welchin 10-10-10, Elämä hallintaan.

Hei kaikille! Olen palstaillut tässä pinossa silloin tällöin (Sointu2010). Tulin pikaseen käymään, olen pihalla vaiheistanne ja osittain näyttää palstasiskotkin vaihtuneen - teille kaikille puhallan kevätplussia :heart:

Olen ollut enemmän tuolla 40+ -pinossa, kun tuota ikää on jo 41 vee. Jouduin ottamaan pienen aikalisän palstailusta, kun alkoi kuumentua liikaa vikan hoidon lähestyessä. Rimaa hipoen ollaan menty. Yritystä on takana monenlaista, tämä on meidän 2. ICSImme. Tuli kaksi follia, joista toinen hiipui loppumetreillä. Olimme päättäneet, että punktioon mennään vaikka tulisi vain yksi folli. Yksi munasolu saatiin, josta onneksi tuli siirtokelpoinen alkio (3 vrk:n viljely, 7 solua, luokitus 3).

Aristelen kirjoittaa tätä, pelkään jos sanon sen ääneen tai kirjoitan sen ylös, niin se otetaan multa pois. Lauantaina (PP13) digistesti näytti, että raskaana 2 - 3 viikkoa. Sitä on kamalan vaikea uskoa, ei käsitä lainkaan, ei mene jakeluun, että olen raskaana. Näin tämä pitkä lapsettomuusaika on jättänyt jälkensä: en osaa iloita tai käsittää/käsitellä tätä lainkaan. Näin sitä suojelee itseään, ehkä hyvä näin, koska niin alussa ollaan vielä. Keskenmenon riskikin taitaa olla aika iso tällä iällä. Ja oireita ei ole lainkaan (ihan, ihan vähän rinnat arat sivuiltaan). PP11-13 tosi lievää menkkakipua, PP14-15 ei oireita lainkaan, tänään PP15 ja hcg 330. Piinapäivät siis jatkuvat.

Me ollaan siis aina saatu isoista stimuloinneista huolimatta yksi folli (kerran 2), vuonna 2009 mun FSH-arvot olivat 23, 14, 10 ja vuosi sitten AMH-arvo oli ihan kamala, 0.02.

Tässä hoidossa oli estrogeenipohjustus (estrogen priming), KP 2-6 Femar 2 per päivä, sen jälkeen Menopur 150, 4 päivää, käytin Orgalutrania jo aika aikaisessa vaiheesta, Pregnyl-irrotuspiikkipäivänä aloitin Zumenon tukilääkityksen (2 per päivä) ja siirtopäivänä aloitin Luget 600 per päivä. Meille on kokeiltu siis jos jonkinmoista lääkitystä, mutta aina vaan tulee tuo yksi folli, näin myös luomukieroissa. Munasoluni vaan ovat niin kamalan vähissä.

Kun uskaltaisi edes vähän hengähtää. Nyt vaan piinaillaan askel askeleelta, ensin varhaisultra...jännittää niin kamalasti.

:heart: teille kaikille palstasiskoille!

Heippa Soili! Mahtavia uutisia! Tuo luo toivoa pitkänmatkalaisiin.

Sinä taisitkin olla se, joka pyysi erikseen nimensä poistamista listaltamme... Ihmettelinkin vähän aikaa, kun nimimerkki on aivan tuttu, mutta ei näy listassa. Lisään sinut plussanneisiin jos haluat, mutta nyt joka tapauksessa ihan mahdottomasti tarrasukkapaketteja, sinitarraa ja muita tuttuja tykötarpeita sinne - ja rauhallista mieltä. Vaikka km-prosentti on korkea, on sentään kai vielä 41-vuotiaidenkin ikäryhmässä selvästi isompi se loppuun asti etenevien raskauksien prosenttiosuus. Eli pidetään kiinni siitä, että sinä kuulut enemmistöön. :)

Hei Soili, aivan mahtaa. Onneksi olkoon!!! Ymmärrän hyvin pelkosi, mutta suurin osa ihmisen peloista on turhia. Toivottavasti kaikki sujuu hienosti loppuun asti! Olen tosi iloinen puolestasi! :flower:

Eka, minullekin lippu Toiviomatkoille. Maksaa yhtä paljon kun hoidot ja jos ikävästi käy niin saa ainakin matkan ja ehkä vertaistukeakin! Paljon houkuttelevampaa kuin klinikalla käynti, eiks vaan tytöt :LOL: Paljon tsemppiä Eka! Pian ne piikitykset loppuu taas. Voiko liikunta tosiaan aiheuttaa jotain vahinkoa niille muniksille? Ei kai ne rakkulat nyt liikunnasta voi pudota?

Myy, ne 10 munarakkulaa voi hyvinkin yllättää? Onko sulle tehty lääkityksiin muutoksia! Täällä peukut pystyssä! Positiivisesti vaan eteenpäin! =)

Polkka, hui kun jännitän sun huomista testiä! Toivon niin kovasti!!!!!!!!!!!!!

Sharlin, herkuttele vaan. Se auttaa ainakin vähäksi aikaa. Toivottavasti pääset pian liikkumaan!

Täällä ei mitään ihme tuntemuksia, vaikka ei niitä kai tässä vaiheessa ollut viimekerrallakaan. Onkohan km: n jälkeen (jos vielä raskaaksi tulee) tuntemukset samanlaisia uin ekassa raskaudessa? Jos on niin sitten pitäisi parin päivän päästä tulla kauhia jano :) Varaudun jo henkisesti negaan, mutta yritän pitää lipun korkealla! Miten Toiviksella menee?

Viimeksi muokattu:
Kiitos Polkka! Juu, olin ollut niin pitkällä tauolla ja tämän piti olla vika hoitomme, joten pyysin, jos ottaisit nikkini pois. Voit laittaa plussanneisiin vaikka Sointuna, kun olin tässä pinossa sillä nimellä (Sointu2010, 2 ICSI, tosin ICSI -stimulointiyrityksiä monia, tuli aina vaan yksi folli tai se oli punktiopäivänä jo karannut, tämä oli siis toinen punktiomme ja siirtomme). Tosiaan, olen pitkänmatkalainen ja korkean FSH:n ja hirmumatalan AMH:n takia ihan toivoton tapaus. Kaksi vuotta sitten ensimmäinen lääkäri oli 100 %:n varma, että en tule koskaan, ikinä saamaan biologista lasta, eli meidän lapsentekotaival alkoi siitä ja sellaisissa tunnelmissa. Reilun kuukauden päästä toinen lääkäri sanoi, että ehkä se voisi vielä olla mahdollista... nyt varovaisesti mennään etappi etapilta ja katsotaan, kuinka pitkälle päästään. Polkka, toivon sinulle kovasti kevätyllätystä :heart:

Kiitos Hoppis, sinut muistankin, voi kun toiveenne toteutuisi tällä kierrolla :heart: Sharlinkin on tuttu, sinulle voimia ja toivottavasti pääsette jatkamaan hoitoja :heart:

Kaikille vanhoille ja uusille kevätplussatuulia :heart: Siirryn taas tauolle...

Viimeksi muokattu:
Soilille oikein paljon onnea!! Nyt vaan uskoa siihen että kaikki menee loistavasti loppuun asti, ainakin arvot olivat oikein hyvät. Ihana, kun ihmeitä tapahtuu :)

Sharlinille voimia ja tsemppiä! Lukeminen on kyllä liikunnan ohella ihanaa ajanvietettä. Kirjastoautosta tuli kans eilen haettua pari opusta..

Ekavekara mitens sun ultrassa meni?

Hoppis toivotaan tosiaan et noi munikset ymmärtäisivät nyt toimia vähän toiseen malliin kun viime kerralla.. mitenköhän niitä kannattaisi nyt ohjeistaa että ei tulisi väärinymmärryksiä ;) Ei ole nyt lääkitysmuutoksia, ts. puregon ja orgalutran menevät ihan samalla annoksella kun viimeksi. Lisänä tällä kertaa on kortisoni (prednisol) ja aspiriini ja niillä yritetään kuulema auttaa kiinnittymistä. Ehkä jos nyt tulos on surkea niin sit vaadin eri lääkitykset seuraavaan kertaan. Lääkärin mukaan puregonilla saatiin ihan hyvä määrä kypsiä munasoluja, jostain syystä ne eivät vaan halunneet hedelmöittyä ja jakautua normaalisti.. En tiedä mikä osuus lääkkeillä on siihen vai onko vaan luonnon valintaa..?

Polkka testiä jännätään täälläkin, tuu sit kertomaan!!

Toivo-taan et nyt kaikilla natsaisi että ei tarttisi lähteä Toivo-matkoille vaan saataisiin omat Toivot kotiin, tai jos ei Toivoja, niin vaikka Lahjoja tai vaikka molempia yksi. :)

Onnea Sointu! Ja todellakin tarrasukkia ja kaikkea hyvää raskaudellesi. Hoppis: eipä mulla mitään tuntemuksia, lähinnä se, että ei varmaan onnistu. Mutta sellanen fiilis mulla oli siinä onnistuneessakin yrityksessä, tosin se oli tuoresiirto ja mulla on kyllä tosi vähän uskoa näin pas-siirtoihin. Tää on nyt neljäs pas. Yhteensä 8. siirto. jepjep.

Jokohan Polkka olisi uskaltanut testata.... hui kun jännittää :eek:.

Sharlin, mua aina pelottaa noi kirjat joihin upota sisään. Kun sitten ei saa enää mitään muuta aikaiseksi ja olo on epätodellinen.

Hoppis ja Toivis, kauheesti tulee jännäiltyä teidänkin puolestanne, kun molemmat olette tuoreita km-klubilaisia. Nyt olisi teille myös sellainen samanaikainen tuplaplussaus tervetullut! Ja Hoppis, ei kai se liikunta niihin soluihin vaikuta, vaan kun sarjat alkaa turvota, niin niille ei tee hyvää kiertoliikkeet ja tärinät sun muut vatkaukset ja hyperinkin vaara kasvaa. Näin olen ymmärtänyt. Korjatkoon joku paremmin tietävä.

myy, mulla ilmeisesti tulossa myös kymmenisen solua, seuraava ultra perjantaina ja punktio ensi viikon puolella. Eli melko sama määrä kuin viimeksi. Ja sinun kanssasi tämä kierros määrällisestikin samalla viivalla =).
Tämä menopur on vähentänyt selvästi solujen määrää minulla. Siihen tosin pyrittiinkin kun etsittiin laatua. Tosin viimeksi yli puolet oli epäkypsiä että saas näkkee oliko kuitenkin lääke vai ajoitus pielessä. Mikä lääke sinulla menee?

Hei kaikille,

Olen ollut koko alkuvuoden poissa palstalta (toipumassa joululomalla testatusta negasta...), mutta nyt on pakko tulla kertomaan hyviä uutisia. PLUSSA! Neljännen IVF:n (toinen luovutetuilla siittiöillä) 1 PAS. Eli pitkienkin hoitojen jälkeen on onnistumisen mahdollisuuksia.

Hoppis kyseli oireista keskenmenojen jälkeen. Minulla on takana kaksi keskenmenoa, niissä oli paljon enemmän oireita (rintojen arkuutta, pahoinvointia), vaikka hcg arvo on nyt korkeampi kuin silloin. Nyt on vain lieviä "kuukautiskipuja" ja olin jo "aivan varma" negasta.

Penteles, onko se nyt sitten niin, että plussata voi ainoastaan siirtymällä tästä ketjusta sivuun? Siltä se nyt vähän tuntuu. Onnea kuiteskin, Hiiripöllö - taas erinomaisia uutisia maratoonareille! :) Päivitin listaan plussaajat.

Hiiripöllö oliko sulla mitään oireita ennen testiä, kun sanot olleesi "aivan varma" negasta?

Hassua - Myy ja Eka on ihan piiniskaksoset! Nyt kun vielä molemmat plussaisitte, niin sehän olis somaa!

Täällä ei ole vielä testailtu. Tajusin eilen illalla, että tätä kiertoa ei voi suoraan verrata edelliseen, kun siirto oli suhteessa ovulaatioon eri kohdassa (liian aikaisin..?). Sen takia aiemmat laskelmani ovat vähän viiranneet. Päivitettyjen laskelmien mukaan en luultavasti pääsekään pääsiäisen pyhien takia siirtoon, ja toukokuussa puolestaan on eräitä työesteitä mahdollisesti juuri siinä siirron vaiheilla. Heh, arvatkaa kenen pitäis ehkä vähän relata ja nakata kalenteri mäkeen! ;)

Alkoi sen verran piinatuttaa, että tein kuitenkin sen testin. Selvä negahan se. Harmittaa nyt tuo pääsiäinen... Kyllä se seuraava siirto sinne pääsiäispyhiin juuri asettuisi. :( Ja sitten tosiaan toukokuussa vähän epäselvää, että onnistuuko lainkaan... Pakkasessa olisi vielä kaksi alkiota, ja pitäisi saada se tyhjäksi viimeistään kesäkuussa. Siirtäisivätköhän ne kaksi kerrallaan... Ja entä jos kesäkuullakin osuu viikonloppuun? Mahtaako naikkarilta (Hki) saada miten hyvin uusia ivf-suunnitteluaikoja, jos nyt menee perumaan meille aiemmin ilmoitetun ajan?

Kysymyksiä, kysymyksiä. Voi kerpele. Jotenkin kamalasti turhauttaa tämä kaikki. Ihan samaa kakkaa kierrosta toiseen.

Jatkan täällä yksinhöpinääni... Lopetan Luget nyt, sillä pieni mahdollisuus on, että siirto ennättäisi ennen pääsiäistä, jos vaan menkat starttaisivat täysillä viimeistään to.

Hah! Uutta piinailtavaa siis, vähän toisenlaista vain. :stick:

Siirrosta nyt 11 vrk ja nega - lienee ihan ok ratkaisu.

Voi Polkka, olin niiiiiin toivonut sinulle plussaa :'(. Voisikohan se sieltä vielä tulla se plussa näinä viimeisinä päivinä? Kuinka haitallista se alkiolle voi olla, jos luget lopettaa tuossa vaiheessa? Onko sinulla kaikki PASit hormoonittomia? Ainakin minulla, jolla on hyvin tasainen kierto, on kierto vaihdellut aika paljon hoitojen aloittamisen jälkeen. Ehkä se PAS kuitenkin onnistuisi huhti- tai toukokuussa! En kuitenkaan lakkaa vielä toivomasta sinulle plussaa tälle kerralle :heart:.

Hiiripöllö, ihania uutisia, onnea. Toivon sydämestäni, että kaikki menee hyvin nyt tällä kertaa ! :flower:

Tällä ei mitään tuntemuksia. Toivis pidän sulle kovasti peukkuja! Ehkä se kuitenkin nappaa. Minä alan olla jo tältä kerralta toivoni menettänyt! :ashamed: Toivottavasti olen väärässä! Miten se voi olla näin vaikeaa!

Viimeksi muokattu:
:popcorn: Huh, täällähän alkaa käymään taas vilske! :popcorn:

Sointu ja Hiiripöllö, AIVAN MAHTAVAA! Suuret onnittelut molemmille! :flower:

Polkka harmittelut tuosta negasta. :| Vaikka joillakinhan tuo plussa saattaa näkyä vasta myöhemmin, en vielä heittäis pyyhettä kehään...

Täällähän on emännillä tullu ihan hyviä munis-saaliita, toivotaan että myös hedelmöittyvät yhtä hyvin. Tsemppiä kaikille piinailuun! Hang in there!

Täällähän pitää käydäkin tsekkailemassa miten tilanteet etenee. :popcorn: :D Joskos se kevät toisi myös plussatuulia, toivotaan niin!!!!

Itsellä lähestyy rakenneultra. Mies on ihan innoissaa ja jännittynyt, meinasimme ottaa sukupuolen selville, jos vaan näkyy. Mahakin alkaa olemaan jo melkoinen, vaikka puolessa välissä vasta mennään. Vaateostoksilla saa juosta, joustavaa ja pehmeää, se on kova sana nyt... :LOL:

Huh, Soulmamakin jo noin pitkällä. Käsittämätöntä.

Hoppis mäkin olen vähän nyt että :'(

Jotenkin tuli kuitenkin tänään tuossa ip mieleen, että jospa sittenkin... Siksi testasin. Ei siellä mitään ole. Ajattelin että lopetan kyllä luget, mutta saatan vielä aamulla testata varmuuden vuoksi, väkevämmästä pissistä. Halituksia ja silityksiä sulle sinne piinan keskelle! Tuo "Ei tuntemuksia" -ajatus on varsinkin ihan karsea seuralainen, inhoan sitä. Hus pois Ajatus Hoppista kiusaamasta!

Ohhoh, Hiiripöllö on nimimerkkinsä mukaisesti pimennossa, hipihiljaa liihotellut itselleen saaliiksi plussan! Onnittelut! Ja ihanaa kun maratoonarit löytää maaliin, se on niin lohduttavaa. Ja vielä PASsista.
Teillähän oli ne fragmentoituneet siittiöt, eikö niin? Löydettiinkö keskenmenoille erikseen muuta selitystä?

Polkka, toivottavasti testasit kuitenkin vielä aamupissistä. Ja onko sinulla riittävän herkkä testi? Ettet vain lopeta lugeja liia aikaisin.

Soulmama, ihan oikein sinulle, että olo alkaa käydä tukalaksi ;)

Viimeksi muokattu:
Hiiripöllölle tuhannesti onnea plussasta! Mahtavaa että olette onnistuneet.

Polkka itselläni oli ihan sama juttu että tiesin, että nega tulee ja kun sen testasin niin olin ihan et v**ttu, jätin omin päin luget pois ja menin salille. Ei varmaan olisi saanut niin tehdä.. Eli ei voi suositella kenellekään. Mut jotenkin sen vaan tietää että se nega ei siitä miksikään muutu (tai onhan niitä joillain käynyt, mut tuntuu et ihmeitä tapahtuu vain muille). Kun sitä 7 vuotiasta ihmettä aloin odottamaan niin kunnon viivat tuli testiin heti kp 27, sen jälkeen ei olekaan kahta viivaa näkynyt. Mutta tämä ei todellakaan ollut mikään ohje lopettaa lugeja. toivottavasti ehditte vielä ennen kesää passiin.

Ja ollaan tosiaan ekiksen kanssa piiniskaksosia. :D jos samanverran muniksiakin kypsymässä. ja tässähän ei ole muuta mahdollisuutta kun että tuotos on 2-4 vauvaa.. ;) tänään käyn vielä ultrassa tsekkaamassa että miten munikset voi ja onko niitä sen verran kuin pitää. Perjantaina sit punktio aamusta, joten tampereen reissua pukkaa..
Ekis missä te käytte hoidoissa? julkisella vai yksityisellä?

no mut vissiin pitäisi tehdä töitäkin.. motivaatio on todella huipussaan. No, pian "saan" pitkän viikonlopun vapaaksi, etä ehkä tässä pitäisi töitä alkaa tekemään.

mukavaa päivää ihanaiset!

Sointu ja Hiiripöllö Oikein paljon onnea kummallekin.

Polkka
No voi pahuksen pahus, voimia ja kevät aurinkoa sulle ;)

Soulmama Ihanaa kuulla sinusta, ja todellakin ompas aika mennyt nopsaan :wave:

Ja kaikille piinailijoille kovasti tsemppiä.

Me kävimme tohtorin puheilla Maanantaina, ja meille tehdään pitkällä hoidolla 2 IVF , joskos niitä muniksia näin tulisi hieman enemmän. Perjantaina pistetään jarru. Hieman jänskättää mahtaako nuppi mennä juntturaan, lääkäri hieman siintä varoitteli. Onko teillä kokemuksia pitkästä?
Mutta onneksi ei todellakaan kerkeä liikoja miettiä sitä kun toi pieni koiruus saa ajatukset muualle :)

Moikka kaikille!

Onpas täällä tapahtumia riittänyt. Oon ollu pari viikkoo kauheessa flunssassa, enkä oo oikein jaksanu panostaa muuhun kun paranemiseen. Onneks nyt alkaa jo hieman helpottaa.

Meillä sellainen tilanne, et päätettiin miehen kanssa jättää toinen inssi tekemättä ja säästää nekin rahat ivf:n mikä tehdään seuraavasta kierrosta, tän kuun lopulla (lupasivat ettei noi pääsiäisen pyhät sekota suunnitelmia), jos tästä kierrosta ei siis tule luomu plussaa. Mulla oli viime ultrassa kertynyt jostain syystä nestettä munajohtimeen ja lääkäri sanoi, että samaan tulokseen päästään inssillä kuin luomu yrittämisellä...( eli negaan...) Tässä kierrossa on tukena ollut anastrozol kp 3-7, sit pistelin neljä päivää pienellä annoksella puregonia ja lopuks pregnylin. Täytyy nyt tällä kertaa myöntää, et kyl se kauheeta pakko panemista oli, ku flunssa päällä ni ei oikein ois jaksanu. No.. nyt täs sit piinaillaan taas muutama viikko.

Tsemppiä kaikille!!

Onneks meillä kaikilla lyhyellä kaavalla hoidetuilla ei oo yhtään nuppi juntturassa! :D

Vähän mua ehti tänään jo hirvittää, että jospa kuitenkin liian aikaisin jätin luget, mutta nyt ip täti alkoi lopulta kopistella jo ihan porstuassa. Ihme on, jos se ei rynni tupaan viimeistään huomenna. Eli eiköhän tämä oikea ratkaisu ollut. Pitäisi kyllä juuri ja juuri ehtiä ennen pääsiäistä se 2. viimeinen / viimeinen PAS, mutta katsotaan.

Huh, ja Myyllä jo punktio noin pian! Kääks. Oliko kaksospuoliskolla samana päivänä? 2- 4 vauvaa on siis tavoitteenne, hyvä!

Yhteistyössä