35+ Lapsettomat

Iines, olen huolestunut sun kivuista!! Toivottavasti pääset lääkäriin jo tänään!

Marinatar, veit sanat suustani...

Seinäkukkanen, hui sentään, onneksi ei käynyt pahemmin! Eiköhän ne rakkulat ole siellä tallessa, pahin vaarahan stimulaation aikana on se munasarjojen kiertyminen (josta tulee niin pahat kivut että olisit taatusti huomannut).

Wabisabi, nauratti nuo pullasorsat... :D On se niin totta että tässä tuntee itsensä jonkin eri planeetan asukiksi, ja siellä mun planeetalla ei lisääntyminen ole todellakaan itsestäänselvää.

ON: täällä pp12. Kaikki oireet kadonneet (paitsi nenä vuotaa kuin seula, joka tietenkin näinä päivinä lasketaan raskausoireeksi ;) ). Katsoin mun muistiinpanoista että kaikissa aiemmissa siirroissa on pienen pieni tiputteluvuoto alkanut pp12 iltapäivällä tai iltana. Eli sitä odotellessa...

Kukas se olikaan joka kirjoitti että kuumeinen tulehdus estää kiinnittymisen. Tajusin että mullahan on joka alkionsiirrossa ollut noin pp4-6 kuumeinen olo yhtenä iltana! Se "tauti" on alkanut ihan yhtäkkiä, ilman muita oireta, ja parantunut yhtän nopeasti, parissa tunnissa. Ja lämpö on noussut pariksi tunniksi ainakin asteella normaalista luteaaliajan lämmöstä. Tällä kertaa se olo oli viime keskiviikkona. Eli tarkoittaako tämä sitä että mun kroppa on sillä mini-kuumeella hankkiutunut eroon tunkeilijasta???? Ei voi olla totta... :O
 
Ai niin, ja yksi juttu vielä: mulla on nyt varmaan joku emätintulehduskin kaiken kukkuraksi: Lugevuoto haisee pahalle (pistävälle), ja sitä on tavallista enemmän. Voihan perse sentään... tiedättekö onko muuta keinoa hoitaa kuin ne antabus-antibiootit (flagyl vai mikä se olikaan)? Uskoisin että tämä ei ole hiivatulehdus sillä kutinaa on ollut aivan minimaalisesti (joskus monta päivää sitten hetken verran yhdynnän jälkeen), ja eihän hiiva muistaakseni haise...? Vai pitäiskö kuitenkin kokeilla ensin hiivakuuri. Onko teillä tietoa?
 
Miisamari siis etkö vielä oo testannut? Noooh.. ootellaan pari päivää ja pidetään peukkuja pystyssä. Tuohon hajuun, ite käytän aina kun epäilyttää noita Lactal-geeliä, joka tasapainottaa emättimen ph:ta. Mulla ainakin auttaa ja haju häviää. Sitten voi suun kautta yrittää probiootteja tai muita hyviä bakteereja. Ja jos nää ei auta, niin sitten varmaan lääkäriin.
Toi avattaren kuva on meidän ragdoll-kissa, 7 kg painava kolli. Meillä näitä eläinlapsia riittää, kun muuta ei ole :)
 
Miisamari, nyt pläjäytät kunnon plussan tauluun esimerkiksi meille muille;)

Sointu, minä taisin ehtiä pistää vain yhden jarrupiikin. Lääkäri sanoi, että minun munasolut ovat vauhdikkaita ja kasvavat nopeasti. Alunperin hän suunnitteli, että ideaali punktioaika olisi lauantai ja ehdottomasti maanantai olisi liian myöhään. Sitten lääkityksellä saatiin munasolut kypsymään jo perjantaiksi, joka oli kp 11.
 
Iines Mikä vointi? Toivottavasti kipu olisi johtunut siitä, että joku pieni kysta puhkesi eikä olisi enää kiusaamassa..
Miisamari mulla oli tuo sama ikävä vaiva.. eli siis kuulostaa bakteerivaginiitilta. Siinä tunnusomaista on kalanhajuinen vuoto. Itse yritin syödä maitohappobakteereita suun kautta ja laittaa maitohappopuikkoja emättimeen, pesin Vivag saippualla ja tuulettelin (yöt ilman pikkareita), mutta silti eivät kotikonstit itsellä tehonneet, vaan tarvin sen Flagyl comp kuurin. Sen sain kyllä kätevästi puhelinreseptillä suoraan apteekkiin kun vaan soitin klinikalle.
 
Täällä ollaan ihan suht ok. Ei ole ollut enää niin kovia kipuja kun eilen aamulla, sellaista vihlontaa, jomottelua ja repimistä kyllä, mut se taitaa kuulua asiaan. Enkä sit alkanut soitteleen klinikalle, kun olo on ihan suht hyvä. Mulla on kuitenkin perjantaina ultra, sit nähdään mitä siellä on, vai onko mitään.

Jotkut kyseli et onko gonal ekaa kertaa käytössä. Ei ole, mulla on ollut noissa molemmissa aikaisemmassa kahdessa hoidossa se myös. Aiemmissa olen pistänyt 300 iu, nyt lähdettiin heti maksimilla liikkeelle, 450 iu. Jos aiemmin on ollut norsun annostus, nyt aletaan olla sinivalas-linjalla :kieh: Tokassa hoidossa muuten tais olla parina viimeisenä päivänä myös valas-annos. Joku mainitsi myös menopurin; mulla oli se insseissä, eikä se oikein tehonnut edes niissä. Kysyin myös suunnittelukäynnillä lääkkeen vaihdosta, mut lääkäri halus pitää tän.

Seinäkukkanen mulla on ollut sama, että vaikka rakkuloita on vähän, silti maha on tosi turvoksissa. Toivottavasti olo jo parempi, eikä kolarista tullut mitään ihmeempää vaivaa.

wabisabi voi kun tietäisit... Jos huonosta tuurista puhutaan, niin mä olen kävelevä malliesimerkki siitä. Mulla useimmiten menee just kaikki mönkään, mikä vaan mennä voi. Siis nyt tarkoitan elämän muillakin osa-alueilla. Ja enkä yhtään liioittele. Mut siihen huonoon tuuriinkin alkaa jo tottua.

janetski wau, enpä olekaan ennen kuullut että siirretään kolme :O Ei muuta kun tsemppiä piinailuun, kyllä noista jo jonkun on pakko kiinnittyä!

Miisamari no mutta se oireettomuushan oli just jollain muullakin oire! Oliko se wabisabi? Tsempitän sua ihan täysillä!

SS siis onko sulla kissoja ja koiria? Vai mistä mä oon saanut päähäni, että olet koiraihminen? Mulla myös koiria, ja ne on mun lapsia. Ja voin kertoa, että nelijalkaisten lasten määrä vaan lisääntyy, jollei hoidot ala tuottaan tulosta.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 144

Sunnuntai 12.9.2010


Libby 36/36..........................1.ivf................siirto 26.8., testi 14.9.
Miisamari 36/36....................5.icsi.................siirto 27.8., testi 10.9.
pottu70 40/42................5.ivf muuttui iui:ksi........30.8., testi 15.9.
Niiskunen...............................1.iui...................1.9., testi 15.9.
janetski74 35/35...................3.icsi..................siirto 6.9., testi 20.9.
Seinäkukkanen 45..................3.ivf................punktio 10.9., siirto 13.9.
Iines-74 36/41......................3.ivf....................punktio 15.9.
Sharlin 35/42...............1.pas luov. munasoluilla...siirto 17.9.
Hoppis73 37/40.....................2.ivf......................vk 38
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas.......elo/syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui.....................syyskuu
Frangipani 35/39...................3.iui.......................syyskuu
marinatar 36/36....................4.ivf.....................syyskuu
Hiiripöllö................................2.iui........................syys/lokakuu
toivorikas-72 38/47...............4.icsi....................vk 42
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas.......lokakuu?
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............lokakuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf:n 1.pas........lokakuu
Solakka Silakka 41/40............2.ivf:n 1.pas............lokakuu
Armi74 36/34.......................2.iui......................lokakuu
StellaR 38/45.......................5.ivf......................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf.....................syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
pekku 35............................2.ivf?
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
kozmic 35...........................?
rikupi 37.............................?
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas........?
kt73 37...............................1.ivf.......................?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)
wabisabi.......................................(2.ivf)
Anja73.........................................(1.iui)
Miso.............................................(1.ivf)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Iines taas listan päivityksestä. Minulla on kyllä punktio vasta perjantaina 10.9. Juuri äsken pistin pregnylin.

Kolarista ei varmaan onneksi tullut mitään sen kummempaa, mutta flunssa pääsi iskemään. Nyt yritän kovasti parannella itseäni, jotta olisin mahdollisimman terve jos pääsen siirtoon asti. Luin tuolta toiselta palstalta, että flunssat ym. voivat haitata alkion kiinnittymistä.

Miisamarille onnea testaukseen!
 
En sitten testannutkaan. Lämmöt oli aamulla laskeneet eli se siitä, turha enää testata, menkat ovat on their way... :'( Ja olihan se alkiokin niin huono että olen yrittänyt olla mitään toivomatta. Mutta silti sitä jotenkin vähän toivoi. Silmät on itkusta punaiset mut pitäisi vaan yrittää töihin keskittyä. Huoh.

Mites Miso? Libby?
 
Käääk :eek:
Positiivinen tulos, hcg-arvo reilun satasen, ja tunnelmat yhtä suurissa lukemissa.... oon ihan sekasin :D

...toisaalta alkoi kauhea paniikki-fiilis, ettei mikään nyt menisi pieleen. Jotenkin on todella vaikea käsittää tai uskoa, että sitä oikeasti olisi raskaana, vaikka selvällä suomen kielellä hoitaja niin puhelimessa ilmoitti. Melko hämmentävä ja epäuskoinen fiilis, kun jokin asia, joka on haitannut ja vaikeuttanut elämää niin monta vuotta, olisikin yhtäkkiä, ainakin näillä näkymin toteutumassa.
Töissä olisi kamala kiire, mutta ei nyt pysty oikein mitään ajattelemaan tai tekemään; istun vaan ja ihmettelen asiaa yksinäni hihitellen :)
 
Hurjasti onnea, Miso =) Osaan hyvin kuvitella sun epäuskoiset tunnelmat! Ihan mahtavaa, kun toit plussan syyskuulle!!

Miisamari, minäkin vielä testaisin sinuna, ennen kuin uskoisin negaksi... Alkuraskauden olo voi muistuttaa niin epäilyttävästi menkkaoloa, ja lämmötkin saattaa hyvin vaihdella.
 
Onnea Miso! Miisamarille jaksamista. Ymmärrän tuon, ettei halua testata ja nähdä valkoista valkoisella.

Mä uskon niinkin vahvasti näihin meidän hoitoihin, että menin ja ilmoitin meidät adoptioinfoon. Saman tien näinkin unta pienestä afrotukkaisesta tytöstä, joka puhui sujuvasti tanskaa ja suomea. Ei, me ei olla vakavasti ajateltu adoptiota saati sitten keskusteltu siitä. Mutta jospa nyt, infon jälkeen alkaisimme harkita sitäkin vaihtoehtoa.
 
Mahtavaa Miso!!!! Paljon onnea! :flower: Otit oikein aimo harppauksen asiassa eteenpäin.

Miisamari, voi harmi, jos aavistelet oikein. Testaisin kuitenkin vielä. Etkö aio käydä labrassakaan testissä? Meidän lääkäri sanoi, että labrassa olisi hyvä käydä, jotta tiedetään onko ollut edes mitään kiinnittymisen yritystä.
 
Mä pysyn Iines tiiviisti piinailijoissa seuraavaan verikokeeseen asti joka on 14.9. eli hetikohta valovuoden päästä... Ajattelin tehdä raskaustestin lauantaina vaikka tiedän jo etukäteen etten usko vaikka tulisi neljä plussaa.

Misolle mahtionnittelut kolmenumeroisesta luvusta!!
 
Seinäkukkanen niinhän sä tosiaan jo aiemmin mainitsit, että punktio on perjantaina. En tiedä mitä sekoilin, ajatukset ei pysy koossa. Sorry :ashamed: Tiedä sitten, onko se noi hormonit jotka saa pään ihan sekaisin.

Miisamari komppaan muita, tottakai testaat vielä. Mulla on edelleen peukut ja varpaat pystyssä.

Miso onnittelut :flower:

Libby okei, pidetään sut siis piinailijoissa tonne seuraavaan verikokeeseen saakka. Eihän sinne enää ole kun muutama päivä :)

Teillä oli jotain puhetta flunssasta ja kuumeesta. Mulla oli, harvinaista kyllä, viime syksynä flunssa just kun piti olla pas. Siis räkätauti, mut ei kuumetta. Ne ei oikein mielellään olisi siirtäneet ollenkaan, koska kuulemma haittaa kiinnittymistä. Siitä siirretäänkö vaiko eikö siirretä -pulmasta päästiin sit, kun alkio ei kestänytkään sulatusta.

Edelleen repii tuolta alavatsalta. Ihan katki poikki väsynyt ja joka päivä migreeni. Onko muilla hormonit tehneet väsyneen olon ja päänsärkyä? Mulla kyllä on muutenkin migreeniä, mut ei ihan näin usein.
 
Miso hurjan suuret onnittelut! :flower:

Aivan älyttömän ihanaa lukea, kun joku onnistuu! Vaikka toisaalta hiipii omaan mieleen ajatus, että mikä vika itsellä on, että ei onnista. Mutta ehkä se oma vuoro odottaa jossain nurkan takana...

Iines mulla oli hoidossa päänsärkyä koko ajan. Sellaista lievää, joka tuntui joka päivä, muuten ei koskaan särje pää. Muita oireita ei sitten juuri ollutkaan, en enää edes muista. Nyt on jo lähes normaali olo, viikko kulunut lugejen lopetuksesta.

Tuosta flunssasta ja siirrosta. Mulla oli ekan ivf:n siirrossa flunssa päällä ja klinikalla sanottiin, ettei mitään haittaa!! Vähän epäreilua, että eri paikoissa sanotaan eri tavalla. Siinähän mulla meni keskenkin, mutta turha näitä on jälkikäteen miettiä..:headwall:

Eläimistä kysyit, meillä on kissoja ja kanoja ja kukko. Koiraa tekis mieli (ja akvaariota, hevosta, vuohea, lammasta, laamaa, alpakkaa, hanhia, ankkoja, pikkupossuja, lehmä... ) mutta katotaan nää hoidot ensin läpi ja sitten jos jää rahaa, niin laajennetaan navettaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Miso, suuronnitelut plussasta! Sitten vaan sivuvaunullisia katsomaan. ;-)

Miisamari, pidetään vielä toivoa yllä, it isn´t over ´till it´s over.

Marinatar
, ei ole huono idea käydä tuolla adoptioinfossa. Onhan se hyvä kartoittaa kaikki vaihtoehdot. Itse ajatellut samaa.

Iines
noi päänsäryt on kurjia. Mulla ei normaalist ole migreeniä, mutta kesällä oli parit sellaiset kohtaukset, että epäilin migreeniä.

Täällä sitä vain odotellaan menkkoja alkavaksi. Niska ollu ihan jumissa ja kävin tutulla lekurilla ottamassa neuloja. Samalla mainitsin alaselkäni statuksesta. Hän ihmetteli, että miksi fysiatri ei ollut laittanut lähetettä magneettikuviin. Sen ei kuulemma pitäisi vaikuttaa hedelmällisyyteen mitenkään. Fysiatri nimittäin sanoi, ettei kuvia voi ottaa, kun on hoitosuunnitelmat päällä. Hän aikoi nyt selvitellä asiaa. Itsellä kun on pelko, että mulla on orastava selkäreuma. Ja se ei välttämättä näy verikokeissa. Ans kattoo ny sitten.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!! Mä oon viikonlopun yksi kotona, saan viettää laatuaikaa itseni kanssa. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä