35+ Lapsettomat

Hei te, jotka olette käyttäneet Lugeja. :attn: Millaisia oireita on tullut? Mulla on jo nyt miltei jatkuvia kohdun seudun nipistelyjä, juilintaa ja vihlaisuja. Ei tämä voi olla mittän kiinnittymiskipuakaan vielä, kun on pp 2. :| Huhuu, missä ootte kaikki?
 
Cloe70 Itselläni Lugejen oireina kaikki tyypilliset raskausoireet...alavatsan nippailua, rintojen arkuutta ja kuvotusta...kuuluu asiaan. Kyseiset oireet olleet voimakkaampia tuoresiirtojen jälkeen sillä pohjalla muutenkin kova lääkitys. PAS:n jälkeen oireita on ollut vähemmän....

-tiki-
 
Kyllä mä pahaa pelkään että sieltä ne menkat pukkaa päälle. Öisin oon palellut ihan hirveesti, nukkunut kahdella peitolla sukat jalassa, mut viime yönä "hikoilin kun sika" ilman peittoa. Vatsakin toimii tänään liiankin hyvin, mikä on kanssa aina ennen menkkoja. Että kyllä mun usko/toivo alkaa olla aika nollissa :( Menkkoja odotellessa.

Chloe mulla on ollut nyt ekaa kertaa luget. Kaikki nää vatsan nippailut ja nappailut sekä rintojen kipuilu on mun uskoakseni niistä.
 
Chloe mulla on kans Lugeista ollu samanlaisia oireita kun tikillä ja Iineeksellä

Iines, älä viel heitä kirvestä kaivoon, mulla oli samanlainen olo ja lopputulos oli kuitenkin plussa!

Itsellä on hermot tosi tiukoilla, menkkoja kun ei näy. Yleensä ne on aina tullu kp 25-26 ja nyt on jo menossa kp 29. Pikkasen ehkä tuntuu, et voisivat tulla mutten enää tiedä mikä on todellista mikä kuvittelua, näyttäis siltä et km on sotkenut koko homman. Mies pitää jo ihan hysteerikkona, eikä halua kuulla menkoista enää sanaakaan. Hänen mielestä ei ole väliä alkaako hoito nyt tai ens kuussa mutta MULLE ON :kieh: ! Onneks täällä voi käydä tuntemuksia vuodattamassa. Olo on nyt sellainen, et vois mennä juoksemaan talon ympäri. On ehkä parasta lähteä koirien kans lenkille! Ennen sitä täytyy ottaa foolihappo, itsellä käytössä Biofolin. Oli muuten kerrankin positiivinen yllätys, hinta oli vain 6,75 ? / 180 tablettia.
 
Auringonkukka: ihana oli lukea, että olen raskaana.. :) Toivottavasti olet oikeassa =)

Electra: Ymmärrän hyvin tuntemuksesi.. Välillä iskee kyllä lohduttomuus päälle, kun katsoo toisten onnea.. miksi ei meille, se on niin vaikea hyväksyä..

Chloe: hienoa, että olet päässyt piinailemaan!! Tarrasukkia kaveruksille!!

Talvikauris: ei luovutusmunasoluhoidossa pääsääntöisesti siirretä kahta alkiota ,mutta meille nyt siirrettiin, lääkäri kysyi mielipidettämme.. Meille on omissakin hoidossa siirretty välillä kaksi alkiota, joten ei tarvinnut sitä kauan pohtia.

Iines: Sulla alkaakin olla todelliset piinapäivät käsillä, nyt otat sen plussan tähän meidän pinoon, eikös joo!! Mulla ainakin siinä yhdessä ainoassa plusssassa ,josta km, oireet oli tasan samat, kuin epäonnistuneissa hoidoissa, eli ei käytännössä mitään muuta oiretta, kun menkkamaista kipuilua, joten sun tilanne on varmaan ihan hyvä!!! Tsemppiä!!!

Täällä pp3, ja olo melkoisen normaali, vielä ei ole paha jännitys iskenyt päälle. Tämä on nyt sillä lailla erilainen olotila, kun aiemmissa "omissa" ivf-icsi hoidoissa, että ei ole samanlaista punktion jälkeistä turvotusta ja kipuilua, joten olo on hormonihuuruista huolimatta lähes normaali.



 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa (punktio 20.4.) josta plussa.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa lähiviikkoina.

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS seuraavaan kiertoon (elokuussa?).

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. LA 5.8.2009

Electra 41v/43v Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI elo-syyskuun vaihteessa (vko 36).

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, maaliskuussa IVF. Heinä- ja elokuussa napsin primoluteja ja elo-syyskuussa sitten pas.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Seuraavana on hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI syksyllä.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa, josta nega.

tiki-71: 2. IVF toukokuussa, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF vko 33.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

Mullu: 40/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS suunnitelmissa loppukesästä/alkusyksystä 2009.

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok, hoitona Clomit vielä pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa.

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI elo-syyskuussa.

Plussanneet :heart:

Tikru70 (LA 5.8.09)
Maaria
Vaahtokarkki
sarina13
talvikauris
Marjaana71
[/quote]

 
Onnittelut plussanneille ja kaikille uusille tuttavuuksille!!!! :heart:

Olen pitänyt niin pitkän tauon palstailusta, kuvitellut että se osittain helpottaisi tätä tuskaa, mutta päin vastoin on käynyt. Lisäksi ikävä on ollut teitä kaikkia, mutta en ole kuitenkaan jaksanut kirjoitella. Kesä on mennyt hormoneja syödessä, vaikka toivoin saavani olla kesän ilman mitään nappeja. Viimeinen julkisen puolen pas on muutaman viikon sisään, kunhan vain saisin selvitettyä kuka ultraäänitutkimuksen tekee ennen pas:ia. Asiat tuntuvat välillä hankalilta hoitaa, kun tuntuu ettei hoitolaitoksia kuitenkaan loppujen lopuksi kiinnosta meidän surkea tilanteemme kovinkaan paljoa. Ainakaan täällä julkisella puolella.

Mutta, huomenna laitan linjat kuumiksi ja otan asioista selvää ja pistän hommat luistamaan. Sairaalan kesätauko tässä tuntuu nyt sekoittavan tätä omaa, alkavaa PAS:ia.

Terkut ja voimahalit kaikille!!!

:wave:
 
Iltaa!

Chloe joo muuten se palelu oliskin ollut hyvä homma, mutta se tosiaan vaihtu siihen h***tinmoiseen hikoiluun viime yönä. Pidän sulle kuitenkin peukkuja ja toivottelen hyvää yhteistä matkaa kyytiläisen kanssa!

vilhelmiina ja idaliina kiitos teillekin tsempityksestä.

Jäyhis :wave:

Edelleen alakuloisissa tunnelmissa, ihan varmana menkkojen alkamisesta :ashamed:
Iines
 
Nopea heips,

Jäyhis, kiva nähdä sua taas täällä. Onnea paljon alkavaan PASiin.

Wilhelmiina, mä olen päivän sua jäljessä piinailussa. Tsemppiä!

Iines, ymmärrän hermoilusi. Voit aivan hyvin olla raskaana, mutta usein juuri tuolla tavoin ajattelemalla suojelee itseään mahdolliselta pettymykseltä. Niin minäkin teen, kun en uskalla olla toiveikas, että olisi onnistunut, mutta silti sitä salaa toivon. Toisaalta hyvä, että työmatka ja työasiat pitävät mun ajatukset suureksi osaksi tulevan viikon aikana poissa tästä hoidosta ja Soinin ja Veinin myöhemmistä vaiheista.

:p

Nyt on lähdön aika, tunnin päästä lähden lentokentälle. Lämmin halaus teille kaikille ja viikon päästä I'm back! :hug:
 
Maanantaita tännekin!

Samoilla mennään: taas viime yön hikoilin paita ja lakana märkänä. Päivä sitten taas päinvastoin, palelin töissä niin että oli kaksi paksua paitaa päällekkäin. Muut kulki t-paidoissa, ne katteli hieman pitkään... Toivottavasti nyt ei ainakaan mikään sika-lenssu ole pukkaamassa päälle! Muuten on tänään ollut parempi toi vatsan seutu, ei niin kipeä kun eilen.

Chloe piinailee nyt lentokoneessa, joten mitenkäs Vilhelmiinan piinailu sujuu?

Muuten taas kysymys teille viisaammille: voiko tässä "jamassa" värjätä hiuksia? Mulla olis torstaina kampaaja, ja testipäivä vasta perjantaina. Joten torstaina en vielä tiedä mistään mitään. Mitäs tekisitte?

Ihan keltanokkana taas
Iines
 
Iines hirmusti tsemppiä piinailuun! Oireet kuulostaa hyvälle, nimim. ei juuri mitään "kunnon" oireita aimmin kokeneena. En uskalla kannoittua tuohon värjäyshommaan, mut luulisi, ettei siitä haittakaan ole. Kokeilitko googlettaa aihetta?

Samoin Chloe ja vilhelmiina! Peukut pystyssä täällä teille d =) b

iidaliina jokos se täti tajusi tulla kylään? Hope so!

Jäyhis! :wave: Toivottavasti sait tolkun jatkosta! Onnea PASiin!

( . ) Tänään oli ultra. Kaik ok, 8 mm limis. Huomenna aloitan luget zumenonin lisäksi. Keskiviikkona pari pientä sulamaan ja torstaina siirto! Jihuu!

t. Sitris
 
Heippa kaikille!

Täällähän tulee jännät paikat, kun niin moni on piinailemassa tai odottelemassa hoitojen aloitusta ! Iines, mulla oli ihan samoja hikoiluja öisin, joten se voipi olla hyväkin merkki! Kaikkea ne hormonit teettää elimistössä! Minä luin joskus jostain, että hiusten värjääminen ei olisi terveellistä raskaana ollessa. Itse olen kuitenkin värjännyt...

Olen täällä peukut pystyssä ja toivon kovasti lisää plussia meidän palstalle!!!!

Talvikauris 9+6
 
Jäitä hattuun vaan Iines (muttei paidan alle, jottei tule enempää kylmä ) =) Plussa voi hyvinkin pärähtää noilla oireilla!

Talvikauris mä olen niin kovin vähän mitenkään hötkyilevästi asioihin suhtautuva, joten hiusten värjäys kuuluu musta samaan luokkaan kuin ihovoiteet, tai meikit... Minulla on kaksi poikaa (15- ja 22-vuotiaat) ja olen heidän odotusaikanaan värjännyt hiuksiani. Ihan suhtkoht normaalit heistä tuli. Eri asia, jos söisit niitä väriaineita :whistle: .Mutta tämä on taas niitä asioita, ettei varmaan ole olemassa täydellisen oikeaa ja varmaa vastausta kellään. Joten tee niinkuin itsestäsi tuntuu sopivalta, silloin olet itsesi kanssa sujut asian kanssa.

Haa, minähän piikitän tänään ensimmäisen Puregon annoksen. Enkä mitään pientä, täysillä vaan :D . Kolmena päivänä 450 ja sen jälkeen 350 iui. Jos tolla ei herää muninta, niin ei millään... :LOL: Piti muuten eilen kaivaa opetusvideokin ja katso mitenkäs se menikään kynän kanssa. Taas ollaan niin asiantuntijaa että!

Hillevi oletteko kuulleet vieläkään mitään Tartosta?
 
Jäyhis :wave:
Iineksen tilannehan vaikuttaa lupaavalta :)

Eilen ultrassa saaliina 7 munasolua, mikä meille todella hyvä saalis! Hoito lyhyemmällä kaavalla kannattaa...olen myös säästynyt päänsäryiltä mitä Synarelan kanssa oli jatkuvasti. Kaksi pistosta on nyt pistetty jarrua ja torstaina ultrassa päätetään toimenpidepäivä...lääkäri veikkaili lauantaita...

-tiki-
 
Tiki, hienoa että muniksia hyvin tulossa!!!

Iines, mites piinailut, milloin meinaat testata..????

Täällä pp5 ja olo melkoisen oireeton. Alkaa itsesuojeluvaisto nostaa päätään, kun mielessä alkaa kummitella, että ei tämä taaskaan onnistu.. Yritän pysyä positiivisena :) kuitenkin, mielellään seuraavat 9 kk.. Onneksi töissä puuhaa ja kaikkea muutakin härdelliä tässä, niin ei tarvi koko ajan tätä mietiskellä.
 
Samoilla mennään edelleen: viime yönä en kai hikoillut, mut olin niin väsynyt et nukuin kun tukki, eli en varmaan olis siihen edes herännyt. Päivä on menty taas paksulla paidalla ja paksuilla sukilla. Tänään taas alavatsaa nippaillut ja nappaillut enemmän kun eilen. Ei se ihan perinteiseltä menkkakivultakaan tunnu... En tiedä. Jotenkin mielialat heittelee onnistumisen suhteen.

Mulle on annettu testipäiväksi perjantai. Oon kanssa miettinyt että milloin testaisi. Perjantaina aamulla en halua, koska oli tulos kumpi vaan, kauheeta olis mennä sen tiedon kanssa töihin. Haluan sulatella sen omassa rauhassani. Mut jaksaako muka odottaa lauantaihin? Huh, ei mitään hajua mitä tekis. Pitänee nyt katsoa päästäänkö edes sinne asti..
 
Kiitos myötätunnosta. Sitä luulee, että hoito menisi jo rutiinilla ilman suurempia tunnemyrskyjä, kun ei ole suuria odotuksia, mutta tunteet tekevät mitä lystäävät tässä hormonimyrskyssä. Jollain tavalla on levollisempi olo kuin aikaisemmin, mutta suru ja luopumisen tuska on ollut välillä tavattoman suurta.

Jäyhis :wave: Täällä on aina tilaa, milloin vaan haluat tulla! Tauot voi olla välillä paikallaan, mutta palata voi aina, kun siltä tuntuu.

Chloe, mulla luget ja progesteroni ovat aiheuttaneet vatsan ja rintojen turvotusta ja vatsa on mennyt melkein tukkoon. Aamuisin olen myös herännyt hiestä märkänä, kun tuon lääkkeen aika on tullut. Voisiko luget olla myös Iineksen hikoilun/palelun yksi aiheuttaja? Toivottavasti et ole tulossa kipeäksi.

Töihin palasi tänään yksi sikaflunssaa potenut työkaveri ja oli vielä kamalassa taudissa. Lähti takaisin kotiin, kun oli ensin käynyt pärskimässä ja köhimässä muutaman tunnin. Kyllä suututti! Pelottaa tosiaan, että sairastuu kesken kaiken ja että hoito joudutaan keskeyttämään.

Ultrassa näkyi tänään neljä hyvän kokoista munista, joista voisi meidän siittiöillä tulla yksi hyvä alkio, sanoi lääkäri. Aika niukkaa on, mutta minkäs teet.. Punktio on ehkä maanantaina, varmistuu perjantaina.

Huomenna menen testaamaan vyöhketerapiaa. Mies kävi alkuviikosta ja tykkäsi :) Ei siitä meille varmaankaan hyötyä ole, koska on ihan "oikeita" syitä lapsettomuuteen, mutta ei ehkä haittaakaan.

Tsemppiä pinon piinailijoille ja piikittelijöille! Sitronellalle onnistunutta siirtoa!
 
Täällä alkaa taas piinailijoiden määrä lisääntyä. Iines, Chloe ja Vilhelmiina hirmuisesti tsemppiä teille piinailuun! Voi sitä tunteiden vuoristorataa. Uskon, että meistä kaikista tulee ainakin vahvempia ihmisiä tämän kaiken myötä, itsestäänselvänä ei osaa enää tiettyjä asioita pitää.

Electra, hyvältähän tuo munismäärä kuulostaa. Ovat varmaan hyviä ja tasalaatuisia palleroita! Toivottavasti saisitte neljä kaunista alkiota niistä. Meilläkään ei ole kummoisia saaliita saatu, mutta silti on tullut aina hyviä alkioita muutamia. Harmi, etteivät vaan jaksa kiinnittyä. Pakastuksestakin ovat aina selvinneet moitteettomasti. Voi, kun tietäisikin missä kohtaa tuota hoitoketjua se vaikeus piilee!!! Ja mistä johtuu, että usein juuri kiinnittyminen on se vaikein asia?

Olipas muuten aika edesvastuutonta tulla töihin liian aikaisin sikataudin jälkeen! Huh, toivottavasti kaveri ei ehtinyt tartuttaa ketään! Voi, kun tuo epidemia jäisi odotettua lievemmmäksi. Meillä töissä lueteltiin sisäisessä postissa ohjeita tarttumisriskin vähentämiseksi; ei saa kätellä ja lähikontaktia asiakkaiden kanssa tulee vältää. Porukalla mietittiin, miten pystyttäisiin välttämään lähikontaktia asiakkaiden kanssa, kun usein joudumme heitä kantamaan ym. Syntyi hulvattomia ehdotelmia, miten voisimme toimia! Ainakin yhdet hyvät naurut on tullut naurettua mokoman taudin kustannuksella! :LOL: Toivon, ettei se kostaudu myöhemmin.

Sitrikselle onnea siirtoon huomiselle!Pidän peukut ja varpaat pystyssä puolestasi.

ON: Syön taas kortisonia (Prednisolon) ja aspiriinia (Asa), sekä Zumenon 2 mg/ 5 kpl päivässä. Eilen KP11, oli ultra ja kohdun limis oli 6,8 mm. Uusi ultra viikon päästä ja Zumet nostettiin kolmesta viiteen tablettiin päivässä. Siirto on luultavasti ensi viikon torstaina tai perjantaina Tampereen Ava:lla. Meillä kaksi alkiota pakkasessa, molemmat siirretään. Jännittää :/
 
Sitronellalle onnea + tarrasukkia siirtoon :)

Electra: kävin tänään reiki/vyöhykehoidossa...aivan mahtavaa..henkimaailman juttuja...suosittelen lämpimästi. Tunteiden vuoristorata tuntui edes hetkellisesti tasaantuvan.

Huomenna ultra ja päätös toimenpidepäivästä...toivottavasti kaikki on niin kuin olla pitää ja tasalaatuista kasvua tapahtunut. Jatkuva ovulaation tunne...kun nyt eivät ehtisi karata! :/

-tiki-
 
Kiitos ystävät toiveista ja kannustuksesta. Nyt kävi kuitenkin niin, että meille ei tule siirtoa. Kaikkia kahdeksan meni... En voi uskoa tätä tilannetta todeksi. Piti siirtää kaksi pientä.

Lupasivat lähettää uudet hoitosuunnitelmat. Menee kuulema ensi vuoden puolelle. Juuri nyt tuntuu siltä, että tämä oli tässä. Niin paljon toiveita ja pettymyksiä mahtuu viimeisen neljän vuoden sisään. Tällä kertaa todella uskoin, että nyt on meidän vuoro. En voi käsittää, että en saa koskaan näitä äitiyden ja vanhemmuuden tunteita kenellekkään kohdistaa. Suru on raastava. Työpäivä saa jäädä väliin..

Todella toivon teille muille parempaa onnea. Olette rakkaita ja tärkeitä ihmisiä olleet tällä matkalla. :heart:

t. Sitris
 
Ihanainen Sitronella lähetän täältäkin vielä virtuaalihalauksen :hug:! Älä tosiaan ajattele töitä. Huonoa omatuntoa siitä ei kannata potea hetkeäkään. Nyt on se hetki elämässä, jolloin sinun pitää ajatella itseäsi ja antaa aikaa itsellesi. Hae muutama päivä sairaslomaa. Suosittelen lämpimästi. Töitä ehtii myöhemminkin. :hug:
 
Tervehdys tännekin!

Nyt vaan omaa: eilen olin tosi alakuloisissa tunnelmissa ja tuli tosi vahva tunne siitä ettei tästä mitään tullut. Menkkaoireet vaan lisääntyy, vaikkei vuotoa ole vielä. Luget varmaan pitäneet sen pois.

Aamulla sit mietin et haluan vahvistuksen näille tunteille, ja kaivelin kaapista jonkun halpistestin. Sen herkkyyksistä ei ole tietoa, mut ajattelin et eiköhän siihen luulisi jonkinlainen haamu tulevan jos olis tärpännyt. No, se ruutuhan jäi tyhjäksi, ihan kuten arvelinkin. Eipä taida tarvita enää huomenna virallisena testipäivänä testailla, tuskin tulos vuorokaudessa mihinkään muuttuu. Että se siitä. Tätä pitää nyt vaan sulatella :'(
 
No onpas täällä kurjat mielialat.. :hug:

Sitronella:
Ymmärrän hyvin, että olet murheen murtama, oliko teillä siis 8 alkiota pakkasessa, eikä yksikään selvinnyt siirtoon? Tuli varmaan aika moisena shokkina. Osasiko lääkäri yhtään arvioida syytä tähän??
Itse olen miettinyt sitä, kun meillä aiemmissa omissa hoidoissa on aina ollut 3 päivän viljely, ja lähes paristakymmenestä hedelmöittyneestä munasolusta on joka kerta ollut vain 1-2 siirtokelpoisia, niin mikäköhän olisi ollut tilanne, jos olisi tehty 2 päivän viljely: olisiko ollutkin vaikka 10 pakastettavaa silloin?? Tällainenhan voisi selittää miksi ne pakastetut ei sitten selviä, jos ei olisi selvinnyt ilman pakastustakaan jatkossa..
Nythän meille tässä luovutushoidossa on tehty 2 päivän viljely, ja 2 meni pakkaseen.. mutta onko tämä sitten parempi tulos kun omissa hoidoissa, sillä mikä olisi ollut tilanne kolmantena päivänä.. No joo..

Iines: voi voi, älä kuitenkaan vielä luovuta, on mahdollista että tulos vielä muuttuu.. Mä kun olin jokseenkin varma siitä, että sä plussaat ..

Chloe:
mitkä on piiniskaverin tunnelmat??

Jäyhis:
onnea ensi viikon siirtoon!!

Tiki: mites ultrassa?

ON: pp7.. totuuden hetket lähestyy. Mulla on aiemmissa hoidoissa alkanut kuukautiset yleensä lugeista huolimatta ennen testipäivää, mutta kerran ei alkanut, mutta silti nega.. Ajattelin ruveta jo testailemaan huomenna (olenko hullu...), jos postissa tilaamani halpistestit saapuvat huomenna.. Näissä luovutushoidoissa kun ei ole pregnyl antamassa virheplussaa, niin ei tuu ainakaan vikahälytystä..
 
Olen 42-vuotias MBO-tapaus joka sai reilut vuosi sitten esikoistyttären 1 IVF:n 2. PAS:ista. Joku teistä saattaa muistaakin minut, kun ainakin minä muistan useita tunnuksia tuolta ajalta. Nyt olemme saaneet luvan yrittää esikoiselle pikkuveljeä tai -siskoa eli alkaa toinen kierros ja toivomme toista "lottovoittoa". Meille nämä hedelmättömyyshoidot ovat ainoa tapa onnistua ja aloitan ensi viikolla Menopur/Gonal piikittelyt. Tiedän että en sekundäärilapsettomana oikein kuulu ja ehkä en ole tervetullut tähän pinoon, mutta halusin vain sanoa hei ja toivottaa teille kaikille plussatuulia ja tsemppiä! :hug:

Saara
 

Yhteistyössä