35+ Lapsettomat

Chloe hyvä, pidetään nyt vielä sitä toivoa yllä kun hoitajakin niin sanoi. Tosta turvotus-asiasta oon edelleen samaa mieltä, kyllä siinä luulis olevan muutakin kun noi luget takana.

Eikös Rosmariinilla ollut aiemmin koitettu oi:ta? Näin muistelen, korjatkaa jos oon väärässä. Hieno homma kuitenkin että pääset sitä koittaan tässä välissä, jos perjantain testi on nega. Ennemmin yrityksiä keinolla millä hyvänsä, kun sitä odottelua :)
 
Heippa kaikille, Gonal Fää neljäs piikityspäivä tänään. Perjantaina on ultra, niin katotaan miltä näyttää. Oon sopivasti flunssassa, mutta toivotaan ettei mene niin pahaksi et joutuu antibiootteja syömään. Punktio voi olla ens viikon lopulla tai sit heti maanantaina viikolla yhdeksän. Chloe, älä vielä luovuta. Kaikilla ei näy plussa edes pp14. Toisilla taas näkyy jo hyvissä ajoin ennen. Toivotaan että mekin päästään pian plussanneisiin ja saadaan se oma suloinen nyytti syliimme. Joskus tuntuu niin väärältä kun sellaiset lisääntyy,jotka ei edes haluais ja sit toiset taas ei millään. Terkuin, Villiheinä
 
Chloe, jaksamista sulle :hug: Meillä oli tammikuun kierrossa ovulaation induktio ja inseminaatio eli pistettiin kp 5-13 Puregonia (mulla 50 yksikköä ) ja sitten siinä välissä ultrattiin ahkeraan - mä kävin kyllä muistaakseni kaksi kertaa ennen inssiä...vai kolme... Pregnyl pistettiin sunnuntai-iltana kp 14 ja inssi oli tiistaina kp 16. Jos ovis olis ollut tuolloin tiistaina, luteaali olis jäänyt kymmeneen päivään, mikä olis mulle poikkeuksellista. Eivät määränneet lugeja. Oma veikkaukseni on, että ovis oli jo maanantaina kp 15 ja inssi oli liian myöhään. Olimme kylväneet siemeniä kotona lauantaina kp 13 ja pidättäytymisaikaa tuli silloin kolme vuorokautta. Toi olis tietty eri, jos sais laittaa simoja matkaan ihan rauhassa vaikka joka päivä - silloinhan se oviksen just oikea ja optimaalinen ajoitus ei olisi niin nokonuukaa. Tsemppiä!

Sinivatukalle onnea matkaan ja voimia piinailuun!

Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille!
 
Hieno juttu Sinivatukka, tästä alkoi sun piinapäivät, mutta eikös tuollainen blastokysti ole jo aika varma tai siis et onnistumisprosentti on ihan toista kun vaikka kahden päivän viljelyllä nelisolualkiolla???korjatkaa jos olen väärässä. Mekin toivotaan nyt pitkää viljelyä, vaikka se kait on aika riskaapelia et jääkö sitten mitään siirrettävää. Ja ainahan voi käydä ettei tule alkion alkioo. Miten siitäkin selviää??? En oo uskaltanut kysyä suostuisko ne siirtään yhden kahden tai kolmen päivän viljelyn alkion ja sit viiden päivän, jos sellainen ihme tapahtuis. Onko kellään tietoa tehdäänkö tällaista? Kysäisen huomenna, mutta oletan ettei niin voi tehdä. Tosin musta tuntuu et mahdetaanko päästä edes punktioon asti. Viimeksi mun limakalvo ei ollut tyhjentynyt menkoista huolimatta ja kolmen pistospäivän jälkeen hoito keskeytettiin ja sain 10 päivän Primolut kuurin keltarauhashormonia ja otettiin vielä joku näytekin, joka onneksi oli normaali. Kauheesti en vuotanut Primolutin jälkeenkään, joten nyt jännittää sanooko ne taas että limakalvo on liian paksu tuoresiirtoon ja sit saan valita keskeytetäänkö hoito vai pakastetaanko saalis. Luultavasti sanon taas et keskeytetään, koska musta ne pakstealkiosiirrot on lugejen takia NIIN vaikeita. Mutta huomenna kuullaan tuomio. Toivotaan et nyt olis ohuempi limakalvo. Eikö optimio olis jotain 10 mm siirtohetkellä? Flunssaisin terveisin Villiheinä
 
sinivatukka nyt vaan tsemppiä piinailuun! Peukkuja pidellään tietysti.

Villiheinä toivottavasti huominen tuo hyviä uutisia.

pottu huhuu?! Eikös sulla ollut eilen punktio? Miten meni?

ja Chloe mä olen täällä sekä peukut että varpaat pystyssä, että huominen testi olisi plussaa.
 
Sinivatukalle onnea ja "pitkiä hermoja" piinailuun. :LOL:

Mulla ei aamulla ollu vielä ovis plussalla. Kaks viivaa näky, mutta minusta testiviiva ei ollut ihan niin vahva, kuin kontrolliviiva. Jos huomenna aamulla näyttää plussaa, niin taitaa jäädä inssi sit tästä kierrosta väliin. Tuskin niin nopeesti saavat järkättyä aikoja...

No, meillä on akkojen kanssa mökkiviikonloppu. Eli tiedossa hyvää ruokaa, ulkoilua, saunomista ja ehkä muutamat drinksut, jos ei toisetkin. Taidan nyt sit vaan ottaa rennosti ja nauttia hyvästä seurasta! Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hei, Chloe mitä kuuluu? Pottu miten puntio meni? Oletko vielä kovin kipeä? Mulla tänään ultra. Sain luvan jatkaa eli limakalvo oli ok, ei liian paksu tai vääränlainen. Lääke vaihdettiin Pergoverikseen ja huomenna Orgalutran lisäksi. Molemmat mulle outoja lääkkeitä ja panikoin, saanko jotain vakavia sivuvaikutuksia niistä. Lisäksi karsee flunssa. Punktio ilmeisesti ensi perjantaina, tiistaina vielä ultrataan. Nyt aika hyvin soluja, oikealla 5 ja vasemmalla 15. Isoimmat 12 mm. Kunpa vaan kypsyisivät. Meilläkun viimeksikin oli 12 solusta vain neljä kypsiä! Jännittää. Ja hirvittää miten sitä taas tippuu niin korkeelta. Miten voi elää tällaista vuoristorataa?????
 
Chloe voi kettu. :hug: ja voimia

Villiheinä hyvä että hommat jatkuu.

Miisamari mä oon miettinyt sua. Miten menee?

Soulmamalle rentouttavaa viikonloppua, siellä varmaan ajatukset saa hyvin pois näistä.

Jep, piikitysten alku lähenee uhkaavasti. Näin viime yönä jo painajaista et toiselta puolen ei saatu kerättyä, vaikka saalista olis ollut reilusti, toiselta puolen saatiin 2. Tästä painajaisesta huomaa et mietityttää jo se, et jos tää menee vielä viimekertasta huonommin saaliin suhteen :/

Hyvää viikonloppua teille jokaiselle!
 
Nyt on taas yksi lääkäri käyty läpi. Olemme nyt sitten jonottamassa munasolua, omilla ei kannata edes yrittää enää.
Uskomatonta, mut munasarjat nukahti oikeastaan siinä kuukausessa.
Mulla oli eilen kp28 ja ultrassa näkyi oikealla puolella yksi pienen pieni munarakkulan alku ja vasemmalla ei sitten yhtään. Se siis kertoo jo sen, etä ei ole mitään mahdollisuuksia. normaalisti niitä on tässä vaiheessa näkyvissä jo useampia pieniä jos on tullakseen.

Sai muuten Femarista kanssa sellaista tietoa, että sitä ei oikein mielellään määrätä vielä koska kaikkia sivuvaikutuksia ei vielä tunneta ja varsinkaan mitä voi aiheuttaa lapselle. Enpä ollut kuullut tuollaistakaan ennen.

Ja kaikkein mielenkiintoisin juttu mitä kuulin oli ovulaatiotesetjen luotettavuus!!! En tiedä muitatteko kun kerroin että itselläni testi näytti positiivista vaikka koko munarakkulaa ollut laisinkaan ja testeihin sain siis napattua sen huipun.
Ihemettelin sitä lääkärille ja hänpä kertoi, että ovistesti sopii parhaiten 20-25 vuotiaille ja heille näyttää useinmiten oikean tuloksen, mutta vanhemmilla taasen sitten paljon paljon vääriä plussia. Ja tietty mitä vanhempi sitä huonommin näyttää.
Ovulaatiotesti kun näyttää sen hormonipiikin mikä ilmoittaa aivoille, että olisi ovulaation aika, mutta ei siis sitä että ovulaatio tapahtuu. se siis pitäisi testata muuten mistä näkee että onko ovuloinut. Eli joka kk tätä hormonia on ihmisen elimistössä ja vanhemmiten sitä tulee enemmän koska yrittää saada kovemmalla työllä munasarjoja toimimaan ja siksi näyttää väärin. Saman tilanteen tekee jos tulee paljon pienen pieniä munarakkuloita millä ei ole mahdollisuutta edes puhjeta.
Sanoinkin siiten , että ovistesti voi siis heittää roskakoppaan, et eihän niillä mitään sitten tee, niin lääkäri totesi, että ei silloin jos on nuori eli 20-25 vuotias.

Hitto,niissä pitäisi olla jokin taulukko eri-ikäisille tai sitten ikäraja =)
Tässä vaiheessa ei väliä tietty enään tuolla siis minulle, mut paljon on rahaa palanut niihinkin ja ihan turhaa. ja onhan tämä varmasti ihan hyvä tieto muille.

Nyt siis siinä luovutetunmunasolun jonossa ja nopeimmillaan luovuttajan löytymiseen menee 1 kk ja pisimmillään 6kk. Toivottavasti tästä tulee avunhuutoomme vastaus. Innoissani olen ainakin. Seuraavaksi etsimään psykologia kenenluona pitää ensiksi käydä ennen kuin hoito voidaan tehdä. Katsellaan josko omalta paikkakunnalta lötyisi joku sopiva tai sitten menemme misssä olemme hoidossa.

Joenkin tuntuu että nyt on hyvissä käsissä kun lääkärillä oli oikeasti rohkeutta sanoa, että ei onnistu muuten. Olen kait jotenkin outo koska se oli toisaalta helpottavaa kuulla :eek:
 
Hyvää viikonloppua kaikille. Voi Chloe, luulen tietäväni miltä susta tuntuu. Lohdutus.Onneksi pääsette uudestaan jo viikolla 14. Ootteko te yksityisellä puolella kun saitte noin pian uuden ajan? Yritä antaa itsellesi omaa aikaa ennen seuraavaa yritystä. Ite pelkään kanssa että noin käy tai vielä pahempaa on se jos raskaus alkaa ja sitten tulee keskenmeno.... Jotenkin oon yrittänyt ajatella että kaikella on joku tarkoituksensa. Onko täällä ketään joka miettii adoptiota? Me ollaan kanssa mietitty lahjasoluhoitoa, mutta ei ihan vielä. Riittääkö siihen yksi psykologin käynti ja saako se olla kuka vaan psykologi? Pääseekö jonoon jo ennen psykologia? Me oltais ilman muuta adoptioprosessissa ellei mies olis liian vanha, vaikka sekin tie on kyllä kivinen. Tässä sentään tapahtuu jotain ja voi edes vähän itse vaikuttaa, ei tulokseen, mutta yritysten määrään jne. Joka puolella kirjoitetaan että lapsia ilman vahempia ei ole vapaana, mutta taitaa olla niin että kyllä niitä lapsia olisi jos esim Afrikassa on miljoonia aids-orpoja. Joku taho ei vaan taida haluta tänne niitä. Jaa taas tuli pitkää tarinaa. Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Villiheinä
 
että yleensä riittää yksi psykologi kerta ja sen pitää olla lapsettomuuteen perehtynyt psygologi. Ei tarvitse olla klinikan omia psykologeja vaan voi ihan itse valita sen. Kirjoittaa sitten lausunnon mikä lähetetään/viedään hoitavalle lääkärille.
Me pääsimme jo jonoon siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran oltiin klinikkaan yhteyksissä tässä asiassa. Eli olimme jo jonossa silloin kun sähköpostitse kyseltiin mahsollisesta hoidosta. Nopeaa oli toiminta siellä ainaksin.

Hyvää viikonloppua kaikille
 
Pikainen oman tilanteen päivitys. Luen teidän kuulumisia viikonlopun aikana.

Keskiviikkona oli punktio, jossa muutaman rakkulan keihästyksen tuloksena saatiin kolme munasolua. Se oli meille tähän mennessä paras tulos. Eilen kuulimme, että kaikki olivat olleet kypsiä ja kaikki hedelmöittyivät. Myötätuuli siis jatkui. Tänään menin kauhusta kankeana aamulla klinikalle ja kuulin, että siirrettävää oli! Kyyneleet tulvahtivat silmiin ja tunne oli ihan uskomaton. Kahden keskeytyneen hoidon jälkeen ensimmäistä kertaa siirto! Kaikki kolme solua olivat alkaneet jakautua, mutta yhdessä oli poikkeavuuksia. Siispä päädyttiin laittamaan ne kaksi hyvää. Nyt piinaillaan! :)
 
Chloelle pahoittelut negasta!
Pottu ONNEA!! Aika hieno juttu että molemmat kyytiin!
Perjantaina oli ultra ja siellä kaikki ok! Muniksia vähän, mutta ehkä viisi kypsää. Nyt näytti, että tää lyhyt hoito toimi paremmin. Maanantaina punktio. Nyt yksi erä voitettu- muniksia kasvo sentään muutama. Seuraavksi jännitetään, että onko oikeesti niissä muniksissa mitään sisällä ja hedelmöittyykö yksikään!!!
Oikein hyvää viikonloppua ja hyvää hiiksilomaa niille joilla sellainen alkoi!!! Hitsin kylmä täällä rannikolla pakkasta -20 ja tuulee mielettömästi!! Pakko ihailla aurinkoa vaan sisältä!!=)
 
Pakko purkautua: Mä sain kuulla todella odottamattomalta taholta raskausuutisen, semmosen oho, kuinkas tässä nyt näin kävi -tyyppisen vielä. Mulle tuli ihan totaali romahdus, koko ilta ja yö meni poratessa tätä omaa surkeutta. Onnekseni kuulin tän uutisen omalta mieheltäni, enkä vaikka suoraan päin naamaa näiltä ihmisiltä. Näin sain ainakin säilytettyä kasvoni niitten edessä, enkä romahtanut niitten nähden, eikä muut kun mies tiedä miten paskana mä oon. Mies ei meinannut eka sanoa mulle mitään, mut mä näin sen naamasta että jotain on. Se sano ettei aikonutkaan puhua vielä mitään, koska tiesi etten kestäisi tätä uutista. Et olis jonain sopivampana ajankohtana kertonut. Eilis ilta ja yö meni siis poratessa ja jutellessa miehen kanssa. Nyt koitan keräillä itseäni kasaan.

Musta tosiaan tuntuu joku jossain ylhäällä pilailee mun elämälläni. Voitteko kuvitella, eka saa tommosia uutisia, ja pam!, tänä aamuna alkoi menkat. Että ihan vaan muistutukseks vissiin, ettei pääse taaskaan totuus unohtuun. Ja joo, jipii, mä siis saan alkaa huomenna piikittään itteeni! Ettei taaskaan pääse unohtuun, että meillä kaikki vaikeemman kautta. Tosiaan, mies oli ihan oikeessa siinä, et noitten uutisten ajankohta oli ihan totaalisen per***stä!!!

Tämmöstä paskaa tänne, menen etsiskeleen palasiani.
 
Nyt paremmalla ajalla.

Chloe, en millään usko negaa todeksi! Olisi tähänastisissa koettelemuksissa ollut sinulle jo vähintään tarpeeksi. Uskomatonta, että jaksat(te) heti suunnitella uutta hoitoa, mutta ehkä parempi niin.

Toivorikas ja Soulmama, osumatarkkuutta oviksen bongailuun! Onko jo tärpännyt?

Sela, toivottavasti teidän munasolujono etenee sutjakkaasti. Hyvä, että saitte sillä puolella asiat heti liikkeelle.

Vesiheinä, oliko myös labratesti sitä mieltä, että nega tuli? Lääkäri meille just viimeeksi kertoi, miten kotitesti voi oikeasti näyttää väärin selvässäkin tapauksessa.

Miisamari, kuulostaa siltä, että tarvitset jotain apua, mutta mitä ihmettä se voisi olla. Nyt kun hoidoissa on pumpattu hormoneja kehoon niin tuntuisi hyvältä jos se apua olisi jotain muuta kuin kemiallista. Mutta toisaalta, jos se apu löytyy lääkkeillä niin parempi sekin kuin jatkuva masennus.

Villiheinälle lykkyä tykö rakkuloiden kasvatteluun. Hyvä määrä on kasvamassa. Toivottavasti sisältävät hyviä soluja!

Sinivatukka, hyvä siirto teillä! Nyt piinaillaan!

Meriharakka, Ei niitä munasoluja montaa tarvitse, kunhan ovat hyviä. Jatkuva jännittäminen joka vaiheessa on kyllä piinaavaa jo ennen varsinaisia piinapäiviä! Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin.

Voi Iines, ei olisi tarvinnut tuollaista uutista tulla tähän saumaan. Yritä jotenkin kömpiä sieltä kuopan pohjalta ja keskity seuraavaan hoitoon.
Minä romahdin pari vuotta sitten kun isoveli ja hänen tyttöystävänsä kertoivat puolen vuoden tuntemisen jälkeen, että vauva tulee. Ihan kuulemma suunniteltu, molemmille ensimmäinen. Lapsi syntyi ja vanhemmat lopettivat suhteensa alle vuoden kuluttua siitä. Mutta meille ei lasta suoda!

(.) Täällä pp1 ja varovaisen toivekkaat tunnelmat. "Palleroiset" ovat usein mielessä, mutta yritämme pitää jalat maassa, koska emme usko, että näiden koettelemusten jälkeen meillä muka tärppäisi heti kun ensimmäistä kertaa saamme alkioita kohtuu.

 
Voi Iines, lämmin halaus. Tuntuu niin pahalta sun puolesta. Itse alan jo heti tässä alkutaipaleella vältellä kavereiden ja tuttujen tapaamista, koska pelkään noita uutisia.

En muista vastasinko jo aiemmin, mutta meidän ensikäynti peruuntui lääkärin sairastumisen takia. Uusi yritys ensi viikolla. Harmi vaan, että palattiin juuri lomalta, joka meni vähän sitä käyntiä stressatessa. Olin etukäteen niin tyytyväinen, kun sen piti olla takana ennen kuin lähdetään lomalle.

Onnea plussanneille!
 
Voi Iines, mä tiedän miten väärältä tää tuntuu ja just siltä kun joku yläkerrassa pilailisi törkeellä tavalla. Jotenkin kuitenkin yritän ajatella ettei toisten rakautuminen mitenkään huononna mun mahdollisuuksia onnistua näissä hoidoissa. Ja osaanpahan antaa arvoa mahdolliselle lapselle varmaan eri tavalla ja nauttia niistä vaikeistakin hetkistä mahdollisen lapsen kanssa. Tää myös konkretisoi miten ihmeellinen asia elämän synty oikeen on, miten monista tekijöistä kiinni. Mulla jotenkin lisännyt uskoa siihen et täytyy olla jotain suurempaa joka ohjaa meitä... Ei anneta periksi. Meriharakka, onnea huomiseen punktioon. Toivotaan mahdollisimman monia hyviä kypsiä soluja jotka hedelmöittyy. Jännitettävää riittää. Meillä ilmeisesti perjantaina sama edessä.
 
Kiitos teille sympatioista. Kai mä tässä pikkuhiljaa saan itteni kerättyä, toivottavasti.

Villiheinä tää on vaan niin suurta pilaa, kun näillä se ei ollut toivottu. Meillä sitten on toivottu jo monta vuotta...

Liisa joo, mä kanssa koitan parhaani mukaan vältellä nykyään. Tää tilanne nyt vaan on semmonen, etten pysty vältteleen. Ihan pirun kiva nyt seurata tiiviisti sitä raskautta. Toivottavasti se ensi viikon käynti teillä on hyvä, ja asiat lähtee vauhdilla eteneen.

pottu kyllähän monilla tärppää jo heti ensi yrittämällä. Tsemppiä piinailuun!

meriharakka hyvältä kuulostaa! Monesti jos on vähemmän muniksia, ne on laadukkaampia. Mulle lääkäri viimeks sanoi, että lyhyellä kaavalla monesti tavara on laadukkaampaa kun pitkällä. Tsemppiä huomiseen!

sela hieno homma, että teitte päätöksen lähteä tällä keinoin uuteen yritykseen. Toivottavasti jono etenee mukavaa vauhtia.

Omaa: nyt siis kp2, eli tästä se lähtee. Illalla pitää alkaa tykittään Gonalia norsun annostuksella.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Torstai 25.2.2010

janetski74 35/35......1.icsi...............siirto 10.2. (testi 26.2.)
Sinivatukka 40/37.....3.ivf................siirto 17.2. (testi 3.3.)
pottu70 39/41............3.ivf...............siirto 19.2. (testi 5.3.)
meriharakka 36/37....2.ivf................siirto 24.2.
toivorikas-72 37/46...3.icsi:n 1.pas...siirto 24.2. (testi 8.3.)
Villiheinä 37/45..........3.ivf/icsi..............punktio 26.2.
Liisa34 35/35.............................ensikäynti vko 8
karmilla 35/40...................käyntiaika maaliskuun alussa
Iines-74 35/40...........2.ivf....................vko 9
Chloe70 39/42.......... 2.ivf................... vko 14
Soulmama 36/39.......1.iui....................maalis?
wellamo 38/41.......... 1.ivf:n 3.pas.......huhtikuu
Susanna74 36...........3.ivf....................kevät
Miisamari 36/36.........4.icsi...................kevät
Vesiheinä 39/43........3.ivf....................toukokuu
Rosmariini -7435/36.. ivf/icsi................elokuu?
Cris 36v.....................4.icsi...................?
Sitronella 35/41........ 4.ivf....................?
Toivoja.......................2.ivf....................?
Nipsu72 37................ 2.ivf...................?
marigold 35/35..........2.ivf....................?
Marjaana71 37/34.....clomit
sela 40/38.................jonottaa luovutettuja munasoluja
Aurinko-65 45.............3.icsi...................?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, LA 19.2.10...................... (1.ivf:n 1.pas)
talvikauris....................................... (1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka............................... (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (?1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu..............................................(3.icsi:n 2.pas)



 
Voi ei Chloe :'( :hug: syvät pahoittelut negasta! Toivoin niiin että teillä nyt onnistaisi. Onneksi teillä on kuitenkin jo jatko selvillä, ja kuitenkin niin pian. Näinköhän saisit sitten Crinonea Lugen sijaan, jos niistä tulee niin pahat sivuvaikutukset?

Täällä onkin säpinää nyt: piinailemista ja punktiota ja munisten kasvattelua ja munasolujonotusta. Hienoa! Peukutan täällä täysillä onnea, tsemppiä ja pitkää pinnaa kaikille!

Siirryn nyt enempi taustailemaan, ja jarruttamaan plussajunaa - tänne mahtuu!
:heart: terkuin Mullu rv 5 jotain
 
Iines-74 otan osaa, tiedän tunteesi tällä hetkellä!
Olen seurannut aktiivisesti tätä palstaa, itse kun tunnen olevani 45 vuotiaana veteraani
näissä lapsettomuusasioissa.

Itselläni on takana suruviikonloppu. Raskauduin toisesta lyhyellä kaavalla toteutetusta ICSI:stä ja sain keskenmenon rv:lla 7 eli viime viikonloppuna. Alkion kehitys oli pysähtynyt viikkoa aikaisemmin. Erittäin raskaalta tuntuu, koska pari vuotta nuoremmalla ystävättärelläni oli laskettu aika eilen. Miksi luonto on niin julma, että ensin antaa ja sitten ottaa pois!

Onneksi meillä on 2,5 vuotias ihana poika, jonka saimme ensimmäisestä ICSI:stä
kolmen tuloksettoman inseminaation jälkeen. Ilman häntä en tiedä miten olisin selvinnyt
viime viikonlopusta. Mikäli Kela muistaa meitä palautuksella saatamme harkita vielä kolmatta yritystä, jos kukkaron nyörit antaa periksi.

Sena, oli todella masentavaa huomata miten nopeasti naisen hedelmällisyys laskee nelikymppisenä. Muistan kuinka ensimmäisessä ICSI:ssä 41 v. saimme tulokseksi 4 alkiota.
Vuosi sitten toisessa hoidossa saalis oli kolme alkiota joista ainoastaan yksi jakautui.
Viimeisessä hoidossa saimme hikisesti enää kaksi alkiota, josta toinen jakautui top-alkioksi
ja siirrettiin.

Ehkä olisi järkevintä siirtyä mummo-osastolle kiikkustuoliin odottelemaan lapsenlapsia.
Tällä hetkellä en millään jaksa kerätä energiaa odottaakseni iloista viestiä synnytyslaitokselta. Miten toisen onnenpäivä voi olla toisella niin raskas surupäivä sniiiffff....
 
Maanantaita kaikille, Sela mikä teidän klinikka on, jos tulee ajankohtaiseksi toi lahjamunasoluhoito. Voisitko kertoa? Vaikuttaa ripeeltä toiminnalta. Meillä mies empii kovasti tätä asiaa. Meriharakka jännitän punktiota sun puolesta. Toivottavasti saat hyvän saaliin ja riittävästi kipulääkkeitä! Tuuthan kertoon kuulumiset, kun jaksat. Olemme hengessä mukana. Iines, onpa kurja kun et voi vältellä tätä raskausuutisen saanutta paria. Toisaalta voit ehkä olla lapselle tärkeä ihminen, kun vanhemmat eivät ole niin innoissaan hänestä. Mulla oli kanssa ystäväperheen tyttö joka tuli raskaaksi tosi nuorena ja ne adoptoi mut lapsen kummitädiksi ja hoitajaksi. Sain todella hyödyllistä hoitokokemusta ennen meidän ainokaisen syntymää. Harmi että muuttivat kauaksi ja nyt nähdään tosi harvoin. Saivat myöhemmin ihan toivotun toisen lapsenkin, vaikka aluksi näytti siltä ettei mistään tule mitään. Ja sitten täällä on koko joukko piinailijoita...heille voimia ja malttia. Se on musta tän hoidon raskain vaihe. Miten pysyä erossa raskaustesteistä pp 14 asti? Ja miten ohittaa kaikki oireet, joita tulee Lugeistakin? Aika oikein matelee ja sitten haluaa tietää muttei haluakaan, koska pelkää että taas tullaan kovalla räminällä alas. Ja kun oon pudonnut alas, taas nega, niin miten jaksaa jatkaa? Miten olla toivomatta tällä kertaa? Aina se toivo lymyää jossain, vaikka miten päättäisi että en odota mitään. Joku sanoi, että suorittaa näitä hoitoja. Vähän niinkun et nää kuuluu mun elämään vaikkei tästä mitään tulekaan. Ehkä sellainen helpottais, jos osais olla niin... Huomenna taas ultraan. T. Villiheinä
 
Mullu, käythän välillä päivittämässä miten menee. Tarvitsemme esimerkkejä.

Aurinko, keskenmeno tuntuu aina ihan kohtuuttomalta, mutta etenkin silloin kun ikää jo on ja tiimalasista alkaa hiekka valua loppuun. Jaksamista sinulle!

Minä piinailen (pp3) ja poden flunssaa. Tässä vaiheessa en tiedä mitkä oireet ovat punktion jälkimaininkeja, mitkä Lugen ansiota ja mitkä flunssaa. Istumaan käyminen tuntuu paineen tunteena, alavatsaa ja selkää juilii koko ajan kuten menkkojen alkaessa, jatkuvasti on iso väsy ja kylmä. Toivottavasti ainakin osa helpottaa flunssan mennessä ohi. Ei kai koko piinailu voi olla tällaista! Pakko ottaa Panadol.
 

Yhteistyössä