35+ Lapsettomat

LadyGrey mikä on vointisi/mielialasi? Piinamme on kääntynyt voiton puolelle. Aiotko malttaa testaamatta loppuun asti?

Täällä muillakin kuulostaisi olevan keskittymis- /muistiongelmia...ajatukset eivät vain tahdo pysyä kasassa muiden asioiden suhteen. Muistikapasiteetti todella rajallinen tälläkin piinailijalla. Viisainta olisi pakata kassinsa ja sännätä mökille, vaan ei...tämä rouva luuttuaa ikkunoita..??!!

-tiki-
 
Jannika, onnittelut hienosta saaliista! Tällä kertaa määrä taisi olla vain hyväksi. Ilmeisesti vältyit hyperiltä edelleenkin? Mitenkäs tänään siirto ja alkioiden jakautuminen? Toivottavasti kaikki mallillaan kaikin puolin ja pääset jännäilemään.

Electralle
onnea maanantain punktioon! Toivotaan nyt saalista, joka ylittää odotukset. Sekin kai on mahdollista?

Samoin Hilleville onnea ensi viikkoon, toivottavasti pakkastyypit selviävät hienosti ja pääset pidemmälle kuin talvalla ja tällä tarkoitan koko matkan loppuun asti!

Täällä meni kanssa hetki aikaa hiffata, että tuoresiirrossa ja PAS:ssia on ihan eri lääkearsenaali, siis nimenomaan zumenonit ja eri määrä Lugestronia/Crinonea. Mutta kyllähän tässä matkalla oppii..

Täällä edelleen ahdistava odotuksen tunnelma. Olen saanut nyt kaksi kipu ja vuotokohtausta, joista molemmista luulin siis keskenmenon todellakin tulleen. Ke kävimme ultrassa kun stressikynnys poksahti yli. Tuloksena aikaansa vastaava alkio, jossa syke, MUTTA myös todella iso hematooma kohdussa. Hematooma (verenpurkaus) aiheutta kivun ja vuodon ja lisää keskenmenoriskiä merkittävästi. JOten täällä on taas aikamoinen hermojaraastava tilanne. Ma tarkistetaan seuraavan kerran. Yritän niin ajatella, että moni selviää hematoomastakin, mutta yleensä se on istukka, joka hematooman aiheutta ja se ei ilmeisesti lupaa hyvää. Jotta tälläinen käänne tai selityss tällä kertaa tälle alkuraskaudelle. Huh huh.

Viikonloppuja kaikille!

Mitenkäs tosiaan piinailijat? Lisää plussia???
 
Vaahtokarkki - Voi, että miten hermojaraastava tilanne teillä on :hug: mutta hyvin se menee ja selät yhden pah!hematooman Olen siitä sata varma :flower:
Eilinen siirto meni hyvin..siirrettiin yksi 8-soluinen TOP-alkio :D ja 8 meni pakkaseen , pari näistä oli vasta 5-soluisia eli hitaita mutta 6 kipaletta olivat sitten 7-8 soluisia eli ajallaan olevia.
Hyperiä ei vielä ainakaan näy..kipeä edelleen mutta en paljon , vettä olen juonut niin että tulee oikeesti korvista ulos. Just sain siivottua, imurointia, vessan pesua, pölyjen pyyhkimistä ja tiskaamista joten ei tässä kovin kipeitä olla :)
Lääkäri tosin varoitteli että munasarjat vielä aika kookkaat ja että jos raskaus alkaa voi hyperi sitten tulla päälle... :eek:
Maanantaina lähden työnpuolesta kuntoutukseen kylpylään 5pväksi joten en teidän kanssa täällä piinistele. Onpahan ainakin muuta tekemistä ettei koko ajan ajattele tätä(joo, en varmaan :whistle: ) ja verikoe on sitten 2.6 eli JO pp11..Kummallista . No, enivei testin teen silloin pp10 maanantaina, varmana teen !

-Jannika-
 
Voih, täällä on kyllä selkeästi jännittyneitä tunnelmia... Olen pysytellyt vähän taka-alalla, ettei tulisi hermoiltua, mutta päätin nyt sitten kurkkailla kuitenkin, mikä meininki... :xmas:

tiki-71 Kiitos kysymästä! Vuoristorataa mieli on viime päivinä mennyt, sitähän tää on. Toisaalta työasiat on pitäneet ajatukset onneksi muualla piinailusta. Aluksi olin aika toiveikas, mutta mitä pidemmälle kuukausi on kulunut, sitä toivottomampi on olo ollut :headwall: Nyt on jo alkanut alavatsalla menkkamainen olotila. Menee välillä pois, alkaa taas uudestaan. Pp. 10 testasinkin, puhtaan negan. |O Eihän musta ollut odottelemaan. Verikoe olisi ollut perj., en halunnut mennä. Kun olen melkein varma menkkakivuista, että ei tosiaan ole natsannut, taaskaa...

Eli kyllä tämä menkkojen odottelua nyt on. Toisen kerran ehkä vielä testaan, vaikka maanantaina, mutta kyllä tämä nyt alkaa sitä myöten selvä olla. Ei jaksa tajuta, miksi alkiot ei kiinnity... Eihän nyt luulis, että nekään AINA on huonoja (ainoa selitys, minkä klinikka on pystynyt tarjoamaan on huonot alkiot ). Ristiriitaista, koska aina joukossa 1-2 top-alkiota :'( Tiki, toivon hartaasti, että sinä plussaat, ja samaa toivon tottakai ihan kaikille tässä ketjussa oleville! On nää niin rankkoja juttuja!!!

Electra Kauheasti onnea matkaan punktioon! Kyllä tuo on jo mukava määrä folleja, ihan varmasti sieltä munasolujakin löytyy enemmän kuin se yksi! :heart:

Voi Vaahtokarkki tuo tosiaan kuulostaa hermoja raastavalta tilanteelta! Mutta jos yhtään voin lohduttaa, niin hyvällä ystävälläni oli kohdussa valtaisa hematooma koko raskausajan, se välillä vuoteli, mutta tyttövauva kasvoi hyvin, ja syntyi lopulta terveenä. Vuoto johtui hematoomasta, ei muusta. Hän käytti raskauden alussa Lugesteronia tukena, vaikka ei siis ollut käynyt hoidoissa. Joten kyllä minä uskon, että ihan hyvin kaikki menee, vaikka tottakai tuo on pelottavaa. Koeta jaksaa! :hug:

Jannika Sinulla hieno tilanne! Paljon onnea matkaan, ja liisteriä, että alkio tarraisi kiinni :heart: Otahan nyt rauhallisesti, äläkä rehki siellä kuntoutuksessa liikaa! Minulle lääkäri sanoi, että muutamaan päivään ei olisi hyvä kanniskella mitään painavaa, ja pitäisi muutenkin ottaa iisisti :)

Hillevi Onnea siirtoon!! :heart: Tuo limis on tosiaankin todella hyvä jo nyt =)

Kaikille mukavaa sunnuntaita, mökille pakenen pelottavia ajatuksiani, miten tästä eteenpäin, kun hoidot meidän osalta ovat nyt ohi... :ashamed: :wave:
 
LadyGrey samoissa tunnelmissa tällä..pp10 ja malttamattomana testasin..negahan sieltä...jatkan kuienkin lugen käyttöä varsinaiseen testipäivään eli torstaihin. Alavatsaa juilii menkkamaisesti ja mieliala on sen mukainen. Kyllä se on kumma kun ei Top alkioistakaan tunnu tulevan mitään :( . LadyGrey testaa vielä maanantaina. Eihän sitä koskaan tiedä...on sitä pp10 negat ennenkin muuttuneet plussaksi.

Electralle onnea punktioon! Kuulostaa hyvältä saaliilta.

Hilleville onnea siirtoon!

-tiki-
 
7 munasolua löytyi punktiossa, niiden kypsyydestä en tiedä. Keskiviikkona selviää, kuinka hedelmöittyvät. Torstaina olisi siirto, jos joku alkio jaksaa sinne asti - viimeksi ei jaksanut.

Toimenpide oli vähän kivuliaampi kuin viimeksi ja vuotoa oli aika paljon, nyt kyllä melkein tyrehtynyt. Lääkäri oli hyvällä tuulella ja rento. Viime punktiossa oli stressaantuneen oloinen, ehkä kiireen takia.

Suuta kuivaa, vaikka kuinka juo. Mies antoi spermansa samassa "siivouskomerossa" kuin monesti aikaisemmin, mutta ei tuo tällä kertaa näyttänyt haittaavan. :D
 
Hieno määrä Electra, toivotaan parasta jatkoa! :hug:

LadyGray ja Tiki, olen tosi pahoillani puolestanne, mutta voisiko pp10 nega muuttua vielä plussaksi. Kaikki testit eivät ole niin herkkiä. Paljon voimia teille :hug:

Vaahtokarkki, voimia ja mielenrauhaa iso määrä lähtee täältä nyt sinulle. Voi kun kaikki menisis silti hyvin, kuten mahdollista tosiaan hematoomasta huolimatta on. :hug:

Kiitos kaikille onnen toivotuksista, huomenna otetaan A sulamaan ja täytyy toivoa sen selviytymistä, jotta B ja C saavat jäädä odottelemaan. Taikka samapa se, mikä noista jaksaisi vauvaksi asti.

Aurinkoista viikkoa kaikille!
Hilde
 
tiki-71 Kyllä me molemmat aivan liian varhain mentiin testaamaan, mutta tätähän tämä on! :headwall: Testasin taas tänä aamuna, ensin ei mitään... Sitten testiajan mentyä muutamalla minuutilla umpeen olematon haamujen esiäiti, kun oikein tarkkaan tiirasi. Ei se varmaankaan mitään ole. Noita haamuja on tullut tehtyä, mutta aina verikokeessa lukemat on olleet tosi alhaiset, ja sitten onkin alkanut vuoto... :ashamed: Siksi olo tuntuu niin toivottomalta. Verikokeeseen mua ei nyt saa, nega on raskaampi asia kestää kuin menkkojen alkaminen! Mankkaoloa on edelleen ajoittain. Tiki, mikä sinun tilanteesi? Testaa nyt kumminkin uudestaan, jos se sinulla muuttuisi plussaksi, koska pp. 10 on tosiaan aikainen! Tiedän, itsehän sorruin samaan... :ashamed:

Electra Tuohan hyvä määrä munasoluja! Nyt sormet ristiin, että hedelmöityisivät hyvin! Joo, kyllä ne miehet aika äkkiä siihen siivouskomerossa puuhasteluun tottuu :D. Aluksi jännitin, miten tämä osasto hoituu ukoltani, joka on semmoinen perusköriläs ja mämmikoura, mutta näemmä ei ole ollut ongelmia :LOL: Homma meni viimeisillä kerroilla jo ihan rutiinilla :xmas:

Hillevi Sormet ristiin myös, että A:n sulatus onnistuisi :heart:

Jannikan kuulumisia ei nyt vissiin saada, kuntoutus vei naisen... :xmas:

Entä Vaahtokarkki - onhan kaikki hyvin!? :hug:

Mustaruusu Missä mennään...?

Plussasadetta tähän pinoon!
 
Hei pitkästä aikaa! Täällä on tapahtunut ja paljon sitten viime kuuluman!

Toivotaan, että Tikin ja LadyGreyn viivat tuplaantuu! :hug:

Electralle myös iso halaus ja onnea matkaan, että pääsisitte siirtoon! Hilleville myös myötätuulta sulatukseen ja siirtoon!

Voi Vaahtis! Ison toiveen lähetän matkaa, jotta kaikki menisi loppuun asti hyvin!

Jannikalle hyvät hermot piinailuun!

(.) Oon yrittäny olla miettimättä vauva-asioita. Tauko on tehnyt hyvää. Nyt piti sitten kannoittua hoitojen jatkumiseen, kun klinikalta tuli nippu reseptejä. Heinä- ja elokuussa napsin primoluteja ja elo-syyskuussa sitten pas.

Äsken tuli joku dokumentti kehosta eri elämän vaiheissa. Kuinka ollakaan käänsin kanavalle juuri, kun kerrottiin hedelmöittymisestä yms. Mm. siitä kuinka paljon sikiön kasvaminen vaatii äidin kropalta. Nyt kun saisi itseään niskasta kiinni ja pidettyä kesällä kuntoremontin! Lihakset ja keuhkot ordnungiin.

Ihan huimasti tsemppiä kaikille eri vaiheisiinne! :wave:

- Sitris
 
Negahan se sieltä paukahti, vuoto alkoi pp 12..
Eli nyt on nämä hoidot omilla munasoluilla tehty ja nähty, ei tule meikäläiselle biologista lasta.. Yllättävän vähän tämä nyt itkettää tai ahdistaa.
Aiemmista hoidoista nega aiheutti aivan kamalaa ahdistusta, nyt olo on suorastaan normaali..
Tsemppiä hoitolaisille!!!
 
LadyGrey ajattelin testata huomenna ja jos vuoto ei ala menen torstaina verikokeisiin. pp10 aivan liian aikainen testipäivä tietenkin, mutta malttamaton kun olen...
Positiivista on, ettei vuoto ole alkanut. Aiemmin peli on ollut selvä jo tässä vaiheessa. Toivoa siis vielä kaikesta menkkajuilinnasta huolimatta. Toivotaan sinun viivasi vahvistuvan...älä luovuta vielä. :)

Täällä on siis muidenkin miehet antaneet oman osansa epäilyttävissä olosuhteissa. Omani hermostui jonottamiseen näytteenantohuoneeseen ja kävi toimittamassa asiansa yleisö WC:ssä UV valojen loisteessa :LOL:
Electralle ja Hilleville sylin täydeltä onnea, jotta pääsisitte siirtoon asti. :flower:

-tiki-
 
Kehitänköhän addiktiota, vai miksi roikun täällä kurkkimassa muiden kuulumisia... B) Sitronella Oikeassa oot, kyllähän se raskautuminen keholta kauheasti vaatisi. On tullut tuotakin mietittyä - itse olen varmaan ihan rupukunnossa. Olisi tosiaan petrattavaa silläkin saralla! Kesätauko tekee hyvää varmasti! Mulla mitkään tauot ei kyllä enää auta, ikäni takia seuraava tauko on sitten lopullinen ja ikuinen. :eek: Mutta vielä vuoden loppuun olen antanut itselleni armonaikaa, ennenkuin hautaan unelmani lopullisesti... Vaikka luomuraskaus olisi kyllä ihmeitten ihme, sellaista on vähän vaikea omalle kohdalle kuvitella. Ehkä sinun kehollesi kesätauko sen pienen suuren ihmeen tekee! :heart:

vilhelmiina Ei ole totta! :'( :hug: Pahoittelen, vaikka tämä kuulostaa nyt tosi laimealta! Samat on kyllä fiilikset itselläkin, tappiomieliala, viimeinen hoito... En silti sure yhtä rajusti kuin edellisen siirron negan jälkeen, jolloin tapahtui romahdus. :eek: Eikö mitään toivoa ole, luomusti...? Tai Clomifeneillä avustaen?

tiki
Mulla on kai nyt pp. 13 tai jtn. Olen tippunut kärryiltä! Jossain kalenterissa se kai on. Hölmö mikä hölmö. Menkkoja odotellessa, jäitä poltellessa, menee aika. Taas roskishaamu tänään, ei mitn. muuta. Tiedän, ettei se mitään merkkaa :/ En tiedä, miksi niitä aina joskus tulee, ja joskus ei, vaikka samalla testillä testaisi. Verikokeeseen en edelleenkään halua mennä. Sulla näyttäisi olevan yhtä omituinen tilanne. Onko mitään menkkaoloa? Multa se loppui...alkaakseen varmaan äkillisesti uudestaan... Minäkin toivon ihan hirmuisesti, että plussaisit, nostan peukut ja varpaat kattoon!!! :D

Tuosta miesten touhaamisesta... Tiedän yhden hoidoissa kävijän, joka on myöntänyt olevansa mustis siitä, että hänen miehensä puuhastelee siellä kopperossa ja kuolaa niitä videoita :LOL: Taidan olla outo, mutta mua ei kyllä haittaa... :xmas: Onhan tässä jo kaikki suurinpiirtein nähty


 
Vilhelmiina :hug:

Tiki, toivon kovasti sinulle plussaa verkokeesta! Eikä sinunkaan pelisi LadyGray kai ihan menetetty ole - kun vuotoa ei ole tullut. Vieläkö on lääkitys?

Aika hyvin Tikin mieheltä! Mun mies joutui menemään Tampereelle yöksi, koska ei oikein luottanut siihen, että onnistuisi jossain klinikan kopperossa. Oli omat elokuvat mukanaan... ja Pietarissa aikanaan mun piti mennä aamukävelylle, etten häirinnyt mussukan touhuja =)

Kiitos onnen toivotuksista, aamulla soittavat sulatustuloksen. Saa nähdä siirtyykö siirto päivällä, jos B ja C täytyy myös sulattaa. Kunhan siirtoon päästäis.

Hyvät yöt!
Hilde

muoks: B ja C piti myös sulattaa, A ei ollut jakautunut toivotusti, mutta sitä tarkkaillaan ja pakastetaan uudelleen, jos tokenee. B ja C siirretään.
 
Vilhelmiina, lohtuhali ja voimia jatkoponnisteluihin :hug:

Tikille ja LadyGraylle plussatuulia! Niin ne miehet vaan puuhastelee.. Mun mies ei ole kertonut videoista mitään. :whistle: Kun kerroin teidän miesten kokemuksista, tämä vaan puhahti, että mph, sellasta se on. On jo kyllästynyt valittamaan olosuhteista.

Hilde, siirtyikö sun siirto nyt huomiselle? Toivottavasti A tokenee.

Sitronella, kiva kun käyt täällä! Kesä antaa sulle voimia syksyn koettelemuksiin.

Vaahtiksella on stressaavaa vuotojen kanssa, mutta hyvä tietää, mistä ne johtuu. Kyllä se hematooma pysyy hallinnassa. Toivotaan parasta ja maanantainahan kuulet lisää asiasta. Kai se hematooma voi mennä poiskin, vai kiusaako koko raskauden ajan?

Soitin klinikalle ja lääkäri kuulosti toiveikkaalta. 7 munasolusta 5 oli pystytty hedelmöittämään ja näistä oli tänään 3 4-soluista alkiota hengissä. Toivottavasti olisi vielä joku huomenna tolpilla, että pääsisi siirtoon asti.
 
Iltaa,

Electra oikeen tosi paljon onnea huomiselle. :heart:

Mulle B ja C siirrettiin ja A jäi tarkkailun alle. Limis oli muhkeat 12 mm ja siirto meni tosi helposti. Nyt sitten rktt, testipäivää ei sovittu, mutta se lienee 11.6.

Öitä taas :wave:
 
Ihmeiden päivä! Kaksi 8-soluista oli säilynyt hengissä kolmen päivän viljelyn ja yksi huonokuntoinen kaveri, joka ei olisi kestänyt pakkasta. Sain kyytiin 8-soluisen ja sen ruppusen, toinen 8-soluinen meni pakkaseen. Testipäivä 8.6. kaksi viikko punktiosta. Enpä uskonut tällaista päivää tulevan kohdalleni :)

Hillevi, me varmaan testaillaan suunnilleen samoina aikoina, jos hyvin menee.

Miltähän tikin testitulos näyttää?
 
Tyylipuhtaan negan testasin ClearBluella, pp. 15 :'( Pakko se on nyt uskoa, tämä on tässä. Meidän hoidot ei jatku enää. Just nyt on niin voimaton olo, että ei oikein jaksa eteenpäin ajatella, mitäs nyt. Vyöhyketerapiaa? Homeopatiaa? :headwall: Enpä usko, että enää on konsteja. Ei meistä ole esim. adoptoimaan, ei ole mun juttu ollenkaan. |O Ehkä olo paranee, kun menkat alkaa, pääsee ainakin eteenpäin... :ashamed:

tiki
samaa tahtia taapertanut, toivottavasti sulle napsahtaa plussa! Ja mahdollisimman monelle muulle myös! :hug:

Kiitos lämmin teille kaikille ihanille ihmisille, jotka olette jaksaneet myötäelää, tukea ja kannustaa, todellakin se tuntuu hienolta! :heart: Hillevi ja Electra ihanaa, että pääsitte siirtoon, ja kaikki on hienosti! Kuulostaa todella lupaavalta! Molemmille teille paljonpaljon onnea matkaan, jospa nyt tämä kierto tuo plussan! :heart:

 
En mennyt veritestiin. Kotitesti näytti eilen negaa ja illalla vuoto alkoi. :(

Jaksamista teille kaikille sisukkaille naisille ja lämmin halaus sinulle LadyGrey :hug:
Kiitos teille kaikille kannustuksesta ja paljon plussatuulia ja tarrasukkia!

-tiki-
 
Voi LadyGrey ja Tiki, olen todella todella pahoillani minäkin. Samoin vielä pahoittelut Wilhelmiinallekin. Niin hirvittävän paljon toivon teille kaikille voimia päästä tästäkin eteenpäin tavalla tai toisella.

Tuo tilanne, hoitojen loppuminen, on jotakin jonka ymmärtämiseen ja sulattamiseen menee varmasti aikaa ja johon en todellakaan osaa mitään järkevää sanoa. Elämä jatkuu tietysti aina, mutta kyllä sitä välillä miettii, kuinka paljon tämä lapsettomuuden ja hoitojen maailma persoonaa ja omaa suhtautumista maailmaan kokonaisuutena muuttaa. Paljon enemmän kuin todennäköisesti edes tajuaa. Itsekin mietin välillä sitä mitä tapahtuu, vaikka tie hoidoissa loppuisi ja olisi todettu, että meitä ei voi auttaa, loppuisiko se toive ihmeestä, luomusta, jostakin mahdollisuudesta kuitenkaan siihen. Osaako tätä ovea koskaan lopullisesti sulkea?

Ja miten sitten nämä vaiheet menevät toisilla ilon ja toisilla surun kanssa lomittain.

Electralle onnittelut tästä etappivoitosta. Hienoa, että sait kuin saitkin kyytilläisiä matkaan. Samoin Hilleville! Te olette sitten seuraava vuoropari, jota jännätä ja tsempata. Voin vain sanoa molemmille, jospa nyt! Hyvältä ainakin siirron perusteella näyttää molemmilla. Kuten myös Jannikalla. Toivottavasti selvisit hyperi-uhkasta kunnialla.

Kesänaloitteluterveiset myös Maarialle ja Sitronellalle!

Täällä ei mitään uutta. Ei vuotoa, ei pahoja kipuja. Roikumme löysässä hirressä seuraavaa ultraa odottaen. Itse pelkään valtavasti, että alkio olisi kuukahtanut noin vaan, kuten viimeksikin. Siis hematoomasta huolimatta, koska se ei tunnu vaivaan aktiivisesti. Ei voi kuin katsoa ja toivoa. Mutta miten se pelko pahimmasta onkin koko ajan se hallitsevin tunne?

Aurikoista viikonloppua kaikille!
 
LadyGray ja Tiki, mitään en osaa sanoa, mikä tuskaanne helpottaisi. Todella pahalta tuntuu puolestanne. Ei ehkä edes kesän tulo tunnu nyt miltään. Mutta te olette molemmat upeita vahvoja naisia, joita on koeteltu todella kovin. Jaksamista teille molemmille ja ehkä aika tekee tehtävänsä ja tuska vähän helpottaa. :hug:

Vaahtokarkki, hengitä välillä syvään ja yritä kaikin keinoin rentoutua. Jos alkio vaan kuolee, sille me äidiksi haluavat emme voi mitään. Hienoa, että vuodot ja kivut ovat poissa. Milloin sinulla on ultra?

Kiitos teille ihanaiset onnitteluista ja onnea vielä Electralle, yritämme tosissaan tuoda tähän pinoon plussat - arvaatte sen.

Kaikille tulevaan viikonloppuun jotain kaunista ja lohduttavaa :heart:
Hillevi
 

Yhteistyössä