35+ Lapsettomat

Kiitos onnitteluista Hillevi, Vaahtokarkki, Jannika, Maaria, Tiki, Vilhelmiina ja Jäyhis.

Tuntuu ihan kummalta lukea, kun omaa nimimerkkiä onnitellaan, kun Verkkiksellä parisen vuotta pyöriessäni minä olin aina se onnittelija enkä koskaan onniteltava.

Eilen mulle tehtiin eka veritesti, kun raskaustestin viivat ei olleet kovin vahvoja ja hcg oli 175 pp 17. Hoitajan mukaan "matalahko", mutta kun ei tiedä kiinnittymisajankohdasta voi olla ihan ok ja raskaana olen, kunnes toisin todistetaan. Mikä sinänsä on aivan uskomatonta. Uskomattomat ilon tunteet vaihtelee pelkojen ja epävarmuuden kanssa monta kertaa päivässä. Pelkään vuodon alkavan, koska mulla on menkkamaisia kipuja. Tosin muitakin oireita on ollut kuten äklötystä ja rintojen arkuutta. Joka tapauksessa eka ultra on varattu 1.6.

Vaahtis ja Maaria, mitkäs on teidän kuulumiset? Onko hcg:tä mitattu kummallakaan alussa, koska ultra Vaahtis?
:heart: :heart: :heart: :heart:

Jäyhis, kyllähän sinäkin kuvaat todella hyvin ajatuksiasi lapsettomuudesta. :hug: Tärkeitä asioita pohdit, etkä varmastikaan ole tehnyt yhtään mitään ansaitaksesi lapsettomuuttasi kuten kirjoitat. Elämässä vain kerta kaikkiaan on niin paljon veristä vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta. Samojen kysymysten edessä olen ollut lukuisia kertoja. Ainoa lohtu on, että kuitenkin 80 % ennemmin tai myöhemmin saa hoidoilla lapsen ja uskon teilläkin vielä olevan hyvät mahdollisuudet. Uuvuttavinta ja kipeintä on juuri se, ettei lopputulosta voi tietää ennalta. Pitää vain uskoa mahdollisuuteen ja toivoa. Lapsettomuuden kipukin muuttuu ja hellittää otettaan ajan myötä. Se ei katoa, mutta sen kanssa oppii elämään. Näin sanoisin, sillä 6 vuotta itse aktiivisesti prosessoin tätä asiaa ja juuri kun ajattelin, ettei ole maailmanloppu, jos ei lasta tule, niin silloin tulin ensimmäistä kertaa elämässäni raskaaksi. Ja minullekin lapsettomuus on ollut kipein kokemani asia.
Paljon voimia sinulle!
:heart: :heart: :hug:
 
Chloe, toivotaan että arvo lähtee komeasti nousuun. Ja oireet vatsan vihlomisine kaikkineen kertovat myös sitä hyvää puolta, että jotain tapahtuu. Toivotaan kaikkea hyvää! Samoin maarialle.

Täällä tunnelmat ovat synkät. Runsas kirkas vuoto alkoi tänään ilman pienintäään varoitusta. Joten myöskään korkea hcg ei auttanut meitä eteenpäin. Olen niin turta ja väsynyt tähän vuoristorataan, etten tiedä mitä sanoisin. Allekirjoitan jokaisen viime aikoina tätä aihetta pohtineen erilaisen näkökulman. Jäyhiksen sanojen, "kuinka kauan me tätä jaksamme" on nyt päällimmäisenä mielessä.
 
Voi Vaahtis :hug: toivotaan, että vuoto ei ole vakavaa. Kyllä palstoilla on ollut paljon tapauksia, joissa raskaus on jatkunut, vaikka vuotojakin on ollut. Tsemppiä, koittakaa jotenkin jaksaa!

Chloe, jos alkio on kiinnittynyt myöhään niin onhan tuo ihan ok arvo. Toivotaan parasta! Millainen tukilääkitys sinulla on?

t. Hilde
 
Vaahtis älä luovu vielä toivosta...kirkas vuoto ei vielä merkitse, etteikö raskaus jatkuisi. :hug:

Jannikakauhea mikä kokemus sinulla punktiosta! Jos nämä muutamat solutkin tuntuvat tukalalta niin voin vain kuvitella miltä sinusta on tuntunut.

Pettymykseksemme saaliina tänään ainoastaan 3 solua...torstaina toivonmukaan saan kaksi kyytiläistä. Vuoto huomattavasti runsaampaa kuin edellisellä kerralla..hieman mietityttää.
-tiki-
 
Hillevi ja Vaahtis tsempeistä, kiitos, ei mulla ole mitään tukilääkitystä. En kai tarvi, kun keltarauhasarvo ihan ok.
Vaahtis, mäkin vielä lohduttelisin ja tsempaan, että vuoto ei olisi sen vakavampaa. Onhan monilla raskaana olevilla vuotoja... :hug:
 
Vaahtikselle jaksamisia, kuten muut, toivon myös minä, että kyseessä on harmiton vuoto... On tää kyllä niin julmaa touhua!! Oletko ollut yhteydessä lääkäriin jatkon paikkeilta?

Chloe, onko sulla ajateltu ottaa kontrolli-hcg-arvoa, siitäkin voisi jotain ehkä päätellä.


Muistan kuinka paniikissa olin silloin kun sain sen meidän ainokaisen plussan, ja olin varma, että huonosti se päättyy, ja niinhän siinä kävikin.. Miten sitä pystyy enään raskaudesta iloitsemaan?!

Olisi se ihanaa, että voisi vain onnellisen tietämättömänä tulla raskaaksi, ja heti iloisena plussatestin jälkeen kertoa kaikilla ja ostella vauvallekin vaatteita :)

Mitä pidempään näillä palstoilla on pyörinyt, niin sitä enemmän on joutunut todistamaan niin epäreiluja tilanteita, että luottamus siihen, että hyvin kaikki kuitenkin menee on tosi pieni. Toisaalta niitä onnistumisiakin on tullut todistettua niin paljon, että jotenkin sitä uskoo, että jossain vaiheessa olisi myös meidän vuoro.
Eipä sitä hoitoja varmaan jatkaisi, jossei syvimmässään kuitenkin uskoisi ja toivoisi!!

Tsemppiä,

pp4, ja yritän olla kuulostematta oireita :)
 
Vaahtis, tsemppiä ja lohtuhali :hug: Ei haluaisi, että sulle kävisi huonosti. Olet kokenut surkeutta ihan tarpeeksi.

Chloe, nyt se viiva on varovaisesti vähän vahvistunut ja sitten vielä pitäisi raskaushormoniarvojen vähän nousta. Olen toiveikas!:heart:

Tiki, riittää, että olisi yksikin onnekas kyytiläinen torstaina. Toivottavasti voit itse hyvin.

Vilhelmiinalle leppoisia piinapäiviä. Aina on toivoa.

Mulla alkoi menopur-piikitys tänään. Alavatsa on ihan kovana jo tästä ekasta piikistä. Ultrassa todettiin, että synarela oli hyvin sammuttanut kaiken toiminnan ja oli hyvä tilanne aloittaa piikitys. Kyllä oli sähellystä niiden menopur-ampullien kanssa. Onneksi oli hylsy sen liuotinampullin katkaisua varten. Kolme ampullia piti liuottaa. Hain lääkkeet lääkärin jälkeen ja töissä pistin, kun muut olivat kokoustamassa tai jossain. Taas tuli itku. On tämä yhtä toivotonta näitten piikitysten kanssa. Epätoivoista touhua. Äidin kanssa soittelin illalla ja se kysyi, että mitä kuuluu. "Eipä kummempia", vastasin. Siskon pikkulapset sairastaa, ei siinä mun piikityksistä tai epätoivosta voi puhua.

Pyysin muuten jatkoa varten lääkäriltä reseptin Yliopiston apteekin omaan progesteronivalmisteeseen. Se on Kela-korvattava toisin kuin Lugesteron tai Crinone. Kuulin tästä vaihtoehdosta tuolla toukokuun icsi-pinossa. Vähän helpotusta tähän konkurssiin.
 
Tervehdys kaikille!

Mahtuisko mukaan? Taisin käydä täällä talvella nopeasti pyörähtämässä, muistaakseni. Nyt olen lueskellut teidän ajatuksianne, ja monet niistä on ihan kun mun omasta päästä. Mukava lukea että joku muukin miettii näistä asioista samalla tavalla.

Mun tarina: Olen siis 35 v. Ehkäisy jätettiin pois 4 vuotta sitten, ja kuviteltiin että raskautuisin siitä lähi kuukausina. Niin ei sitten kuitenkaan käynyt. Sitten 3 vuotta sitten sairastuin, ja raskaushaaveet jäi siinä vähän taka-alalle. Juoksin lääkäristä toiseen asiani kanssa, mutta apuja ei löytynyt. Koko ajan ollaan kuitenkin oltu ilman ehkäisyä, mutta ikinä en ole raskaustestiin viivaa saanut. Viime kesänä totesin tilanteeni, joka näyttää olevan se, että mun on vaan elettävä tän kipuni kanssa, joka on ollut lähes päivittäistä nämä kolme vuotta. Viime syksynä sitten aloitettiin lapsettomuustutkimukset, ja samalla multa poistettiin myooma. Mitään muuta syytä tähän ei löytynyt.

Nyt tilanne on, että mulle on tehty kaks inssiä, joista molemmista nega. Lääkäri oli sitä mieltä, että enempää inssejä ei tehdä huomioonottaen mun ikä, aiemmin poistettu kysta sekä myooma. Nyt me sitten ollaan jonossa ivf:n, joka on elokuun lopulla. Sitä ennen on suunnittelukäynti kesäkuun loppupuolella. Eli nyt on näissä hoito-asioissa taukoa, ja se tekee ehkä ihan hyvää.

Silti vaikka mitään ei just nyt tapahdukkaan, nää asiat vaan pyörii mielessä. Vaikka parempi olis vähän pitää lomaa näitten asioitten pyörittelystäkin, mut ne vaan pyörii... Täällä tuntuis olevan hyvin samanlaisin ajatuksin olevaa porukkaa, johon olis mukava tulla jakaan ajatuksia.

Teillä monilla on paljon pidempi hoitohistoria kun mulla, ja pakko kyllä ihailla kun jaksatte vaan puskea eteenpäin luottaen lopputulokseen. Kunpa saisin kanssa ripauksen siitä...

Vielä onnittelut kaikille plussanneille!!
 
Vaahtis - Pidetään kuitenkin peukut vielä kaikesta huolimatta pystyssä bdbdbdbdb kun se kirkas vuoto ei välttämättä tarkoita mitään . Tsemppiä ja yrtiä olla positiivisellä mielellä :hug:

Electra - Menopur kuulostaa paljon monimutkaisemmalta kuin Puregon joka on tosi iisi homma. Ei tartte sekoitella mitään siinä kun laittaa vaan ampullin kynään ja piikin paikalleen ja thäts it.
Mullakin oli käytössä Progesteroni puikot ensimmäisessä IVF:ssä sekä noissa lukemattomissa Passeissa jotka ollaan tehty. Nyt lääkäri kirjoitti Luge reseptin..Pitääkin kysyä perjantaina että josko saisi sen proge-reseptin.

Chloe- menkkamiset kivut kuuluu asiaa joten no, hätä
=) enkä itse luoto noihin hcg arvoihin pätkääkään enää ja monta tarinaa olen kuullut miten alhaisella arvolla on raskaus päättynyt vauvan syntymään ja toisin päin. IHan arpapeliä mun mielestä

Ines - Welcome
:flower:

ON - eipä erikoista..Alavatsassa on aikalailla tuntemuksia. Eilen illalla kipuilin paljon ja turvotusta on jo haivaittavissa. Kun olen ollut tässä painonpudotus projektissa puoli vuotta niin eipä tunnut kivalta kun 1kg tullut plussaa viime viikosta :eek: Tosin ajattelen sen niin että ei johdu syömisistä vaan tästä hoidosta...Joten päätin etten enään hyppää vaalla pariin viikkoon ainakaan, parempi niin saan vaan enemmän stressin aihetta tähän :whistle:

-Jannika-
 
heips,

Chloe, ilman tukilääkitystä sun tuntemuksethan kuulostaa tosi hyviltä. Tukilääkkeet kun tekee myös raskausoireita. Toivotaan parasta!

Vilhelmiina, totta puhut huolettomuuden häviämisestä. Olethan itsellesi armollinen, varmasti sinun valintasi eivät raskautta estä, se on niin monesta asiasta kiinni. Mitenkähän sitä osaisi rentoutua ja nauttia vaan RKTT-ajoista... Tsemppiä ja tyytyväisyyttä sinulle lähetttelen!

Electra, joskus on kyllä tosi raskasta kuunnella omien sisarusten lasten elämästä, kun itse meinaa pakahtua ahdistukseen, mutta sen kertomiselle ei ole hyvää hetkeä. Menopurin sekoitteluun tottuu kyllä nopsaan. Tuloksellista pistelyä! Mikähän se Yliopiston Apteekin oma progesteron on nimeltään, en löytänyt heidän listastaan. Ja käytetäänkö alakautta?

Iines, tervetuloa mukaan! Niinhän se menee, että 80% hoidoissa käyvistä saa sen oman nyytin jossain vaiheessa. Sitä kohti luottavaisin mielin!

Jannika, mulle on tullut hoitojen aikana aina pari kiloa, turvotusta erityisesti. Ei tosiaan kannata vaakan lukemasta nyt välittää. Muutama kilo sinne tai tänne. Tsemppiä sullekin hoitoosi!

Minun piti tänään alkaa valmistautua pas:n, mutta unohdin ottaa aamulla lääkkeen. Taitaa olla vähänmuutakin mietittävää. Eipä kai aloituksen siirtyminen puoli vuorokautta voi miksikään asiaa muuttaa.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
Hilde :wave:
 
Vaahtokarkki: Tuolla sekundoissa kirjoittelen ja anteeksi ketjuun tunkeutumiseni, mutta oli pakko tulla tsemppaamaan sinua. Minulla on paljon keskenmenoja ja yhdestäkään en ole vuotanut niin rajusti (runsaasti kirkasta verta) kuin 06 alkaneessa raskaudessa, josta syntyi terve poika. Kohtuun oli kertynyt massiivinen hematooma, joka vuoteli runsaina verenvuoto-episodeina pois aina viikkoon 20 asti.

Lääkärini silloin sanoi, että parempi ennuste on raskauksilla, joissa kirkasta ja runsasta vuotoa hetken, kun viikkoja tuhrutteleva vuoto.

Myös tässä raskaudessa vuotoja on ollut muutamaan otteeseen, mutta silti raskaus on edennyt yli puolenvälin. Inhottavaa ja pelottavaa, mutta voi olla silti täysin harmitonta..Toivon teille kaikkea hyvää! :hug:
 
Iines tervetuloa!

Jannika kiloja hoitojen aikana kertynyt 3. Vaaka kannattaa unohtaa hetkeksi, ettei aiheuta itselleen yhtään ylimääräistä stressiä. ;) .

Pelottavan runsas vuoto punktion jälkeen loppunut. Nyt vain täytyy toivoa, ettei puheli soi tämän päivän aikana ja huomenna olisi siirrettävää...miten tämä elämä on muuttunut ainaiseksi odottamiseksi ja päivien laskemiseksi...

-tiki-
 
Niin heippa vaan kaikille !
Tsemppiä Vaahtikselle ! :heart: Toivotaan että vuoto olisi harmitonta, tiedän kyllä tunteen kun ei tiedä mitä seuraavaksi.
Tervetuloa Ines !! :flower:
Onnea kaikille siirtoihin ja punktioihin !!! Pidän peukut pystyssä :hug:

t.maariaa
 
Tervetuloa mukaan Iines ja Tiki!

TIki, kolmessa on jo varaa mistä valita. Toivottavasti jakaantuminen sujuu hyvin ja saat huomenna kaksi kunnon kyytiläistä.

Iines, rauhallista kesää. Ehkä jopa lohdullista, että uusia, "järeämpiä" asioita tapahtuu syksyllä. Se tuo taas uutta toivoa. JA niin totta, asiat vaan pyörii mielessä, vaikka mietään ei tapahdukaan. Olen itse ainakin tullut siihen tulokseen, että meille odottelu ja muiden asioiden miettiminen ei sovi, koska tämä asia on kuitenkin jatkuvasti mielessä mukana.

Chloe, saatko tänään tietää myös hcg-tuloksen. Toivotaan hyvää nousua ja turvallista mieltä!

Hillevi, mukavaa että teilläkin päästään taas "tositoimiin". Lääkkeen otto myöhässä ei varmastikaan vaikuta yhtään mitään. Onnea pas:siin kaikkinensa, oltiinkos teillä siirtämässä yhtä vai kahta? Nämä määrät tuppaavat aina unohtumaan..


Electra, tsemppiä piikittelyyn, toivotaan suotuisaa kasvua kaikin puolin! Onhan se kurjaa, kun tuntuu että joutuu omat murheet pitämään sisällään tästä isosta asiasta. Onko tilanne se, että et halua puhua aiheesta siskollesi vai koet ettet voi, koska heidän asiansa tulee aina "ensin". mietin vaan sitä, että olisihan se helpostus ja vähintäänkin oikeutettua, että saat kertoa omasta pahasta mielestäsi vaikka huolta olisi toisessakin päässä. Mutta nämäkin ovat niitä ristiriitaisia valintoja, milloin puhua suu puhtaaksi, milloin vaan käpertyä ja surra yksin tai kaksin. Tsemppiä joka tapauksessa.

Kiitos hurjasti kannustuksesta kaikille ja kiitos, että tulit visiitille Realmerkku! Vuoto loppui eilisen jälkeen (koputtaa puuta), joten totta kai toivon, että se olisi vain jotakin vastaavaa kuin hematooma. Klinikalta sanottiin, että mahdollisuudet ovat 50 % keskenmenolle, 50 % onnistuneelle jatkolle. En tiedä. Totta kai suhtautuminen koko raskauteen muuttui taas eilen, kun taustalla on kaksi aiempaa keskenmenoa. Mutta yritän nyt muistaa pitää edes pientä toivoa yllä.

Täällä kilot hoitojen aikana on vaihdellut. Yleensä kilon pari on stimulaation aikana tullut, mutta se on sitten jonnekin kadonnut.. Turvonnut olo kyllä on ja liikunta kun on jäänyt vähemmälle odottelun ja varomisen suhteen, on keho kyllä muuttanut muotoaan kiloihin katsomatta..

Huh, on tämä piinallista. Mutta toivotaan parasta meille kaikille!
 
Vaahtokarkki :hug: :heart: :heart: :heart: Tuossa ylempänä on mun tän päivän hcg-arvo eli tuplaantunut melkein oli. Nyt olen taas niin iloinen, mutta aamulla vielä TODELLA peloissani. On tämä yhtä tunteiden vuoristorataa.
Mä peukutan sen sun 50 % puolesta että raskaus jatkuisi. Jos vuotokin on loppunut niin hyvältä näyttää. Juuri luin että kolmanneksella naisista on jonkinlaista verenvuotoa tai muuta vuotoa jossakin vaiheessa raskauden aikana. Paljon paljon voimia ja rohkeutta!

Ja Iines & Tiki tervetuloa palstailemaan!
 
Kiitos tsemppauksesta! Se tulee tarpeeseen. Haluaisin kyllä kertoa siskolleni ja äidilleni tuntemuksistani, mutta niille ei oikein ole sijaa. Äiti on sanonut, ettei ymmärrä, miltä minusta tuntuu, koska ei ole kokenut samaa. Ja tottahan se on. En ole paljoa hänelle puhunut. Siskon elämä taas on täynnä omista lapsista, heidän allergioistaan, sairastamisista ja kasvusta, ettei siihenkään suuntaan ole paljoa sanomista. Onneksi puoliso nykyään yrittää ymmärtää ja tukea. Yksi ystävä myös saa välillä kuulla, mitä minulle kuuluu. Pari muuta ystävää tietää tilanteeni, mutta heille olen kertonut lähinnä käytännön kuvioista. Tämä palsta on mulle tärkeä pelastusrengas. Ehkä mä pian hallitsen tuon Menopurinkin.. Jannika, Gonal- ja Puregon-kynät tuntuvat nykyvinkkelistä helpoilta, vaikka kyllä mua silloinkin itketti..

Nonnii, Chloe! Hyvältä näyttää!

Vaahtis, edelleen on peukut pystyssä!

Hillevi, kysyin YA:sta, koska valmistetta ei löytynyt heidän sivuiltaan. Sen nimi on Progesteron ja vahvuus 300 mg. Pakkauksessa 30 kpl maksaa 32,43? (ilman Kelakorvausta 55,92?). Koska on apteekin omavalmiste, eivät saa lääkelain mukaan kuulemma markkinoida, edes kertoa lääkeluettelossaan nettisivulla. Lääkärisi kyllä tietää sen. Sitä pitää vaan osata kysyä. Lääkärin mukaan jotkut ovat valittaneet, että emätinkapseli murenee, kun sitä ottaa pakkauksesta. En tiedä, kun ei ole vielä kokemusta, mutta alakautta käytetään ja jääkaapissa säilytetään.

Vaaka ei ole ollut mun kaveri viimeaikoina. 5 kg on tullut lisää vuodessa. :ashamed:
 
Toivottavasti teillä raskautuneilla on kaikki hyvin!

Vuoto tai sen puuttuminen ei tosiaan taida välttämättä kertoa mitään raskauden jatkumisesta tai keskeytymisestä. Tosi monillahan on kai ollut vuotoa raskauden aikana ja silti kaikki on mennyt hyvin.

Itselläni kävi juuri päin vastoin: koko 12 viikkoa kestäneen raskauden aikana ei ollut pisaraakaan vuotoa, mutta np-ultrassa todettiin että sikiö on kuollut. Se oli kyllä elämäni kamalin hetki. Eli enpä kyllä mahdollisesta tulevastakaan raskaudesta kauheasti uskalla alussa iloita, vaikka vuotoa ei olisikaan.

Nyt ollaan käyty terapeutilla puhumassa lahjasoluista. Eipä siellä kauheasti uutta tullut esille, terapeuttikin totesi että huomaa meidän jo miettineen asian valmiiksi keskenämme. No, onhan tässä ollut aikaa miettiä kun edellisestä hoidosta on pian vuosi aikaa.

Nyt mulla on ultra varattuna 22.5., ja silloin katsotaan vieläkö ehditään tehdä hoito ennen kesätaukoa, vai meneekö se syksyyn.

Tsemppiä kaikille!
 
Laiska olen ollut kirjoittamaan, suokaat anteeksi. Jossain pohjamudissa olen pyörinyt tämän lapsettomuusasian kanssa, meillähän on nyt viimeinen hoito menossa. Aivan liian myöhään tähän kaikkeen lähdettiin, ja se harmittaa kovasti. Maanantaina siirrettiin 2 alkiota, joista toinen oli ns. top-alkio ja toinenkin 2-luokkaa, mutta mitään ei jäänyt pakkaseen. Folleja kerättiin 8, mutta osassa munikset olivat raakoja, osassa niitä ei ollut ollenkaan. Olen silti iloinen, että tämä viimeinen mahdollisuus saatiin. Silti olo on masentunut, jos ei nyt, niin sitten ei koskaan, luultavasti... :'( Lahjamunasoluhoitoihin en halua lähteä, eikä mieskään.

Mutta Chloelle toivotan :heart: -mestäni onnea, uutinen on todella ihana! ONNEA!!!

Ja Vaahtokarkki kovasti toivotan onnea myös sinulle matkaan! Alkuraskauden vuodot ovat lamaannuttavia, mutta monilla niitä on, eivätkä ne mitään merkitse. Yksi ystävä vuosi kuin seula KOKO raskauden ajan, hänellä oli massiivinen hematooma. Ja terve tytöntyllerö syntyi ajallaan :). Monilta muiltakin olen näitä kertomuksia kuullut, ja onnistuneesti ovat raskaudet silti edenneet! :flower:

Jotain puhetta täällä on ollut siittiöiden DNA-tutkimuksesta, ainakin Jäyhis asiasta mainitset. On kummastuttanut, että vieläkin kauhean vähän tästä aiheesta puhutaan. Meillä tilanne on ollut se, että miehen simpoista joka kerta noin puolet on olleet kuolleita ja liikkuvia on ollut korkeintaan 3 prosenttia. Keskenmenoja mulla on ollut nyt 3, joista 2 varhaisia ja yksi ehti 9 viikkoon, ennen kuin paljastui tuulimunaksi. Koskaan ei ole tutkittu miehen sittiöiden mahdollisia DNA-häikkiä. Vaikka kuulemma juuri niistä saattavat myös johtua varhaiset km:t.

Äh, minusta ei nyt taida olla kirjoittamaan tän enempää, kummallista, että olo on näin maissa, vaikka pitäisi olla tosi iloinen, kun sisällä on 2 alkiota ja kaikki vielä täysin mahdollista! Miks siihen onnistumiseen ei vaan jaksa uskoa... :eek:

Ei kun ulos, tuuleen ja aurinkoon, ehkä se piristää!! :wave:
 
LadyGrey mulla on sellainen käsitys, että Suomessa ei ole siittiöiden DNA-fragmentaatiota tutkittu ennen kuin vasta tämän vuoden alusta alkaen. Tai en ole varma, jos jollain muulla klinikalla on, mutta ainakin Felicitaksessa se testi otettiin käyttöön vasta äskettäin. Tiedän tämän, koska mun mies oli mukana tutkimusryhmässä jossa testiä kokeiltiin. Kyllä muakin harmittaa, että asia selvisi vasta neljän epäonnistuneen hoidon jälkeen, mutta eihän sille mitään voi. Ja saatiin sentään se tutkimus ilmaiseksi, kun mies suostui "koekaniiniksi".

Meille lääkäri sanoi, että DNA-vaurio voi aiheuttaa juurikin varhaisia keskenmenoja. Eli alkiot voivat olla päälle päin ihan OK näköisiä, ja kiinnittyäkin, mutta raskaus menee kesken. Mun keskenmeno oli vasta rv 12 ja se oli kuulemma harvinaisen myöhään.

Nyt kun testi on käytössä niin varmaan sitä suositellaan sellaisille, joilla DNA-vauriota epäillään. Myös siittiöiden luovuttajilta tullaan tästä eteenpäin tutkimaan DNA.
 
Tiki ja LadyGray, paljon onnenkantamoisia kyytiläisten kanssa!

Täällä on jännät tunnelmat, kun niin monella on nyt pullat uunissa. :)

Meiltä on tutkittu siittiöiden DNA-fragmentaatiota. Indeksi oli 35, mutta silti suositeltiin vielä omilla soluilla hoitojen jatkamista. Uusintakokeeseen päästään samalla, kun olisi tehtävä tän kierroksen hedelmöitys.
 
Pitkää pinnaa piinaviikoille Tiki ja LadyGray, liimaa ja plussasäteitä :heart:

Ja tietty plussanneille paljon onnea matkaan!

(.) Suunniteltiin klinikan kanssa että PAS:ssa sulatettais ensin yksin pakastettu top ja jos se ei selviä, sitten kaksin pakastetut hyvät alkiot. Siirrettäis siis joko yksi tai kaksi, katsotaan miten menee. Siirto on viikolla 27.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Nyt sitten on ultrassa käyty ja niitä folleja on TODELLAKIN taas tulossa :ashamed: eli vasemmalla puolella 17kpl ja oikealla 20kpl...Lääkäri sanoi, että hyperi on lähellä..Just joo..
Nyt laskettiin Puregon 100iu tänään ja lauantaina, sunnuntaina klo 21 Pregnyl ja tiistaina klo 8.30 punktio. Olen 110% varma , että taas joudun sairaalaan tiputukseen.
Oli erittäin tympeä lääkäri ja hoitaja tällä kertaa Naikkarilla. Kun kysyin, että voisinko saada varmuudeksi toisen Pregnyl-reseptiin jos pilaan sen sekoituksen tms. kuten kävi viime kerralla niin lääkäri siihen..: No, me EI TODELLAKAAN kirjoitella reseptejä ja hoitaja että mene sitten yliopistonapteekkiin ja pyydä soittamaan heille..Siis WTF??? sunnuntai iltana klo 21..vai? Lääkäri ei puhunut sanaakaan monta niitä on tulossa tms..kysyi että No, onko kysyttävää sanoin, että kyllä montako on odotettavissa sitten kertoi noi luvut mutta ei mitään minkökokoisia tms. enkä enää edes viitsinyt kysyä..Olkoot. Paljon niitä taas tulee....

Tälläistä tänne....

-Jannika-
 

Yhteistyössä