35+ Lapsettomat

Kiitos wabisabi! Mulla kun on vähän erilaiset hormonisysteemit kun on Zumenonit ja Luget, niin luulisin, ettei niiden menkkojen näillä lääkkeillä pitäisi ihan nyt vielä alkaa. Katsoin muita, jotka on luovutetuilla ollut hoidossa, niin menkat hoidoista ilmeisesti siirtyneet pidemmälle ja monilla oli myös tiputtelua vaikka olikin raskaana, että en ihan toivoa tosiaan vielä menetä.. jännittää vaan hirmuisesti.
 
Voi että teitä, kylläpä teette tästä jännää!

Sharlin ja wabisabi tosiaan, ihan kun Sharlin kirjoitti, se rusehtava tuhru saattaa vähän niinkun kuulua asiaan. Ja saattaahan luget ym myös aiheuttaa limakalvoärsytystä. Muakin alkaa jo tosissaan jännittää teidän puolesta. Kyllä tällä viikolla on niitä plussiakin tultava, on niin monta piinailijaa. Olisko teillä :p

Niitä Chloen kuulumisia edelleenkin tulin kurkkimaan, mut ei näy. Ei kai vaan taas ole se hyperi, ja ottivat sairaalaan sisään? Toivottavasti ei ja toivottavasti kuullaan pian siirtouutisia.
 
Sharlin ja wabisabi rusehtava vuoto alussa kuuluu joillakin myös raskauteen, että ei välttämättä tiedä huonoa.

Olen miettinyt, että tää piinailu on siinä mielessä peestä, kun luget sun muut lisähormoonit aiheuttaa "raskausoireita" niin ei sitä helkkari vieköön voi tietää onko raskaana vai ei... ennenkö testipäivänä! :headwall:
 
Voi ei ekavekara ja Armi! :hug: Mä juuri illalla mietin sängyssä, että kaiken todennäköisyydenkin mukaan jonkun tai ainakin parin testaajista pitäisi plussata tällä viikolla. Jotenkin ajattelin juuri teillä olevan mahkuja. Pidetään nyt vähän vielä toivosta kiinni ennen testipäivää. Olihan täällä juuri joku (en muista kuka se oli, Vilkas?), joka sai negan pp 12 ja pp 14 plussan. Mutta tiedän, että mieli on maassa nyt. En mäkään enää ikinä usko plussaan, jos ei edes haamua näy herkällä testillä joskus pp 11. Vielä kerran :hug:

Ja Sharlinille tsemppiä, että selätät pian tuon ikävän vaivan! Pikkuvuoto ei merkkaa mitään. Sitä on monilla alkuraskaudessa ja voi liittyä kiinnittymiseen.

Mä ymmärrän niin hyvin kaikki nuo tunneskaalat, jotka velloo mielessä miljoona kertaa päivön aikana epätoivosta näennäiseen tyyneyteen ja välinpitämättömyyteen ja toiveikkuuteen. Kaikki koettu miljoona kertaa!

Täällä ollaan nyt pilvihötössä (kukas sen sanan lanseerasikaan, Armi?) Kaksi top-luokan kahdeksansoluista siirrettiin tänään vatsaan kölliin: Varma ja Signe (nimipäivän mukaan) pakkaseen saatiin neljä, top-alkioita nekin. PD sanoi, että niin hyviä kuin olla voi, kaikki kuusi. Olisiko miehen röökaamisen lopettamisella ollut vaikutusta ja mun pienemmällä hormoni- ja solumäärällä. Silti en uskalla olla kauhean toiveikas, niin monta pettymystä tullut jo. Kuka sen tietää, mikä niiden alkioiden taso olisi taas esim. kahden päivän päästä, jos olisi viljelty pidempään.

Enkä ole kunnossa, koko päivän särkenyt munasarjoja, kävely ja bussin tärinä tuntuu kauhealta. Mulla oli CRP 18 ja hieman valkosolut koholla. Silti lääkärin mukaan ei mitään syytä huoleen ja töihin voi mennä. Olisin mielelläni levännyt vielä pari päivää näiden särkyjen vuoksi... Lääkäri on joskus käynyt mun duunpaikalla ja sanoi että se on niin "ihanan rauhallinen työ" Voi jeesus sentään, kaikista stressaavinta, luovinta ja deadline-riippuvaisinta asiantuntijatyötä, mitä olen ikinä tehnyt!

Iines, suukko sulle poskelle kun aina huhuilet mua ja muistat meitä kaikkia. Sulla on sydän paikallaan! :heart:
 
Chloelle tosi paljon onnea! Olisin niin pilvissä, jos joskus olisin saanut noin paljon hyviä munasoluja, että pakkaseenkin vielä.. mutta ymmärrän, että pettymysten takia ei ehkä tunnu niin hyvältä. Hauskat nimet Varma ja Signe, olen täysin varma, että Varma ainakin selviytyy!

 
Itse asiassa olin ettimässä ruokareseptiä, mutta pikkumutka 2plus sivuilla pitää käydä kääntymässä :kieh:

Chloe hienosti oli solut pärjännyt ja kuitenkin 3 päivän viljelyllä vielä top-luokkaa! Tervetuloa ihanaan (?) piinaan. :flower: Toisaalta hyvä, että olet heti töissä, eikös siellä ajatukset kuitenkin pysy työasioissa? Mulla vielä tää viikko lomaa. Hienot nimet oot antanut. On mullakin nimet mielessä, mutta julkistan vain jos plussa tulee.. ja sitä rataa.. negan tullen ei tarvi sitten surra niitä nimiäkään :( juu, kaikenlaista sitä päässä pyöriikin.

Mutta nyt lähen sitä reseptiä kuukkeloimaan..
 
Hyvä homma Chloe, että olet jonkinmoisessa kunnossa. Ja tosiaan onnittelut Varmasta ja Signestä, jospa ne nyt olisi NE alkiot. Ja onnittelut myös top-saaliista, jonka saitte pakkaseen.

Mä en ymmärrä tota että ei anneta saikkua, jos itsestä tuntuu ettei vielä pysty töihin. Jos sulla on aamulla yhtään sellainen olo, mene vaikka työterveyteen. Tuskin olo siitä ainakaan paranee, jos esim joutuu istumaan koko päivän. Eikä kovin kivulias olo ole hyväksi Varmalle ja Signellekään. Toivottavasti olosi kuitenkin paranee.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 144

Tiistai 24.8.2010

ekavekara- 40+, fel...............2.ivf................siirto 13.8., testi 25.8.
wabisabi 41/40, Graviditas......2.ivf...............siirto 12.8., testi 26.8.
Anja73 35............................1.iui.........................13.8., testi 27.8.
Sharlin 35/42...................siirto luov. munasoluilla 13.8., testi 27.8.
Solakka Silakka 41/40............2.ivf...............siirto 18.9., testi 3.9.
Frangipani 35/39...................2.iui........................19.8., testi 2.9.
Chloe70 40/43.......................3.ivf..............siirto 23.8., testi 6.9.
Libby 36/36..........................1.ivf.......................vk 34
Miisamari 36/36....................5.icsi...........punktio 25.8.
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas.........elokuu
Seinäkukkanen 45..................3.ivf.....................elokuu
pottu70 39/41......................5.ivf......................elokuu
marinatar 36/36....................4.ivf......................elokuu
kt73 37...............................1.ivf........................elokuu
Hoppis73 37/40.....................2.ivf......................vk 38
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas.......elo/syyskuu
janetski74 35/35...................3.icsi.....................syyskuu
Iines-74 36/41......................3.ivf......................syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui....................syyskuu
toivorikas-72 38/47...............4.icsi....................lokakuu
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............lokakuu
StellaR 38/45.......................5.ivf......................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf.....................syksy?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
pekku 35............................2.ivf?
Armi74 36/34.......................2.iui?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)
 
Viimeksi muokattu:
Anja, ei kai sitä ole pakko testata välttämättä. Pääsee vaan tarvittaessa ehkä lopettamaan tukilääkityksen nopeammin.

Chloe, way to go!! Upeeta. Kuulostaa niin hyvältä.
Mulla on näköjään juur sama vaiva kuin sulla on ollut; paljon soluja mutta hongkongilaisia. Millä saitte laadun paranemaan??? (Tai no, onhan nää molemmat tuoresiirretyt olleet hyvälaatuisia mutta ei vain kiinnity. Ja useimmat vaan soluista hyytyy alkuunsa)

Tuhruttelijoiden kohdalla eletään uskossa että kyseessä on tottakai kiinnittymisvuoto! Ilman muuta.

Täällä ottaa kupoliin. Kiitos kaikille lohduttajille. Ei varmaan tarvitse mitään lopputestejäkään ottaa tai niihin mennä kun menkat tekee niin selvästi tuloaan. Säästyy nekin muutama kymppi verikokeesta heehee mikä lohtu näissä tonneissa. Avasin ketutukseen jo korkeaprossaisen tuontioluenkin (ampukaa vaan mut). Aijai, kylläpä kylmä olut kuulkaa...
 
Jahas, täällä on näköjään uudet systeemit. Tosi hitaasti tuntuu toimivan, sain aika monta kertaa yrittää ennen kuin tähän asti pääsin! : /

Chloe, sulla aivan kadehdittavan hieno katras! Siis KUUSI toppi-alkiota??!!! Voiko moista edes tapahtua? ;D
Mäkin olisin sitä mieltä että saikkua vaan lisää jos olo ei ole vielä hyvä. Ei se ainakaan työtä raatamalla siitä parane!

Anja, on siinä testaamisessa se hyvä puoli että jos pienikin haamun häivähdys tulee niin se vaikuttaa heti seuraavien hoitojen suunnitteluun. Itse olen ajatellut että jos joskus haamua tulee niin aion käydä myös verikokeessa, se antaisi enemmän suuntaa siitä mitä on tapahtunut. Ja myös kelahan korvaa hoitoja pidempään jos on alkaneita raskauksia (ja verikokeessa käymällä siitä olisi ihan oikea "todiste"). Vaikka olen ihan samaa mieltä että r-testien tekeminen on yksi maailman ikävimmistä hommista...

Kaikille testiä odotteleville erikoistsempit! Meikä huomenna punktioon katsomaan onko mitään saatu kasvatettua...
 
Olipa ärsyttävää yrittää bongata tänne.. ei ole mieliala muutenkaan korkealla. Negan testasin. Se oli se Predictorin varhaistesti, joka näyttää 99% varmuudella jo 4pv. aiemmin, eikä haamun haamua. Testaan varmaan vielä varmuudeks to, mutta kyllä tää nyt huonolta näyttää. Höh.. niin ja ekavekaralle, ettei voi edes olutta juoda tässä tilanteessa, kun on se lääkekuuri ja siinä ehdoton kielto koska antabus reaktio.
 
Miisamarille hurjasti postitiivista mieltä ja saalista punktioon.

Sharlin, voi itku! :-( Ei oikein voi muuta sanoa.
Mikä erikoislääkitys sinulla on?

Itsellä alkoi menkat, joten enemmät testailut verikokeineen kävivät tarpeettomiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ohoh, onpas tää muuttunut. No, kai tähän tottuu jossain vaiheessa.

Sharlin voi ei! Aika sanattomaks tässä tosiaan menee. :hug:

Miisamari tsempit huomiseen punktioon! Toivon sulle oikein laadukasta saalista.

ekavekara mä en näemmä enää muista mitään :ashamed: Mikäs olikaan teidän tilanne, oliko pakkasessa vielä tavaraa? Vai miten hommat jatkuu?

Ja missä hitossa ne tän ketjun plussat viipyy?????
 
Sharlin, Ekavekara, voi kurjuus että taas huonoja uutisia, lohdutushaleja täältäkin: :hug:
Missä ne plussat tosiaan piileskelee... :confused:

Kiitos kovasti toivotuksista. Eipä tässä muuta voi itsekään toivoa kuin sitä laatua (kun määrän suhteen peli jo menetetty :( ). Mitään tuntemuksia ei ole, vaikea uskoa että siellä edes yhtä rakkulaa olisi! No, onhan ne vähäisetkin tietty voineet jo poksahtaa omia aikojaan (sellaista takapakkia ei meillä vielä olekaan kertaakaan koettu :/ )
 
Voi miten ketuttaa sun puolesta, Sharlin - mutta toivon vielä, että plussaksi muuttuisi... Kuka se nyt olikaan jolla muuttui plussaksi vasta 14pp tienoilla...

Ja Ekavekarallakin alkoi menkat :(

En taida itse uskaltaa testata ollenkaan, kun on mennyt näin synkästi nämä edelliset testaukset. Anjalla arvatenkin samat tunnelmat...

No, onneksi on heti ensi viikolla taas uudet testaajat vuorossa - ihan pakkohan tänne on jostakin plussia nyt kesän päätteksi tulla!!

Ihana kun selvisit tällä kertaa säikähdyksellä, Chloe - ja onnittelut upeasta saaliista! :)
 
Voi Sharlin ja Ekavekara halaus teille molemille, voi miten surullista:'(

Chloe paljon onnea upeasta saaliista! Ja Miisamarille onnea punktioon.

Kylläpäs on sekavan näköinen sivu, oikein ärsyttää kun tällälailla muuttavat. Omakin olo on kyllä aika ärtyisä kun kuukautiset eivät vieläkään ole alkaneet. Nyt jo kp 40. Soitin lääkärille ja vielä torstaihin odotellaan, mutta sitten ne ilmeisesti käynnistetään Terolut kuurilla. Elikä silla lailla tämä hoito meni, ei lupaavalta näytä. Minulla ei ole koskaan ennen jääneet tällä lailla kuukautiset pois kokonaan, joten olen tosi ihmeissäni. Johtuneeko se niistä herättelypistoksista, jos ne tulikin otettua jotenkin liian aikaisin...? Lääkäri pyysi soittamaan torstaina, mutta mietin tässä että tilaisinko torstaiksi jo ajan ja menisin paikan päälle tarkastamaan näkyisikö ultrassa jotain häikkää. Sointu oletkos sinä jo päässyt jatkohommiin?
 
Pahoittelut Sharlin ja ekavekara.:hug:

Minua ei niin alkoholi houkuta mutta tupakka sitäkin enemmän. Ensimmäisen punktion jälkeen pystyin olemaan polttamatta, mutta nikotiinipurkkaa oli pakko saada kun olin muutenkin lääkkeistä pössyssä :whistle: Keskenmenon jälkeen tuli tietysti poltettua, mutta nyt olen ollut nikotiinittomalla tiellä jo kaksi kuukautta!

Mistä ne Kelan katsomat raskaudet muuten lasketaan, Miisamari kirjoitit että verikoe riittäisi? Eli kaveria ei tarvitsisi nähdä kohdussa? Tsemppiä huomiseen punktioon!

Kävin tänään akupunktiossa, kiitos paljon Sointu2010 vinkistä :flower:. Oli oikein mukava käynti, ensi viikolla menen uudelleen. Sain mukaan valkoisia palleroita joiden sisällä on jotain yrttilääkettä. Minulla oli ivf:ssä ongelmana se ettei toiselle puolelle kasvanut yhtään follikkelia. Eikä toiselle puolellekaan montaa, ja lopulta vain yksi alkio saatiin aikaiseksi.
 
Uudet muutokset ja olivat hukanneet silakan käyttiksenkin.. nyt löytyi.

Miisamarille tsempit huomiseen punktioon. Älä niistä tuntemuksista välitä, jos sulla on munasarjat siellä tilavasti, niin niitä muniksia ei välttämättä edes tunne. Toivotaan että sieltä kauniit pallerot löytyy :heart:

Sharlin voi vietävän nega :headwall: :'(

ekavekara :headwall: :'(

ON tuntuu että pää ei kestä näitä oireiden kuulosteluja. JOtain siis on, mutta laitan ne kaikki lugejen piikkiin. (pp4 lähtien alavatsa tuntuu, välillä tuikkii, tissit on täyteläiset ja arat-mutta ei nännit, eilen meinasi alkaa VTI tunnin kävelin jalat ristissä, pissatti mutta ei tullut tippaakaan ja join väkisin vettä, niin meni pöpö pois) Oon vielä lomalla niin on aikaa itteensä tarkkailla :popcorn: PP6 -huoh
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä