35+ Lapsettomat

Ääh, taas mä notkun täällä, kun en osaa nyt yhtään keskittyä mihinkään :$

Vesiheinä onnea teille sijaisvanhemmuuteen! Käyhän välillä kertomassa miten sujuu.

vilkas kiva kuulla että käynnistä jäi hyvä mieli ja tosi mukavaa että asioita lähdetään heti selvitteleen. Tuntuu varmasti heti paremmalta kun asiat etenee pienin askelin.

Kertokaas te, missä vaiheessa voi alkaa punktion jälkeen ihan normisti tekeen ja touhuaan? Tai siirron jälkeen? Siis kun kovasti tekis mieleni jo kaikenlaista hommailla, mut kun mulla on toi alavatsa vielä sellanen lievästi kipuileva. Epäilen kyllä vahvasti, että luget tekee sen... Ettei se sit kipeytyis enempää. Mut taas toisaalta, jos se on lugeista, sitä kestää hyvällä säkää sen kaks viikkoa. Ja kai mun pitäis suoriutua huomenna jo töihinkin, eikä se ole välttämättä mitään ihan kevyttä hommaa. En yhtään muista viime syksyltä näitä olojani :ashamed:
 
Iines, kiitokset jälleen urakoinnista listan päivityksen kanssa ja onnea siirtoon!

Vesiheinä, onnea paljon sijaisvanhemmuuteen!

Chloe, olen todella pahoillani puolestasi, kävipä onnettomasti niin ison saaliin kanssa. Tuli mieleeni ajatus jatkosta seuraavan hoidon kanssa -toivottavasti en kuulosta tunkeilevalta- olisiko ideaa harkita lääkärin vaihtoa takaisin ex-lääkärillesi, jos jäit häntä kaipaamaan? Matka on tietysti pitkä, mutta esim. lyhyessä kaavassa käyntejä ei ole montaakaan ja junayhteydet ovat suht.koht.nopeita. Itse olin tyytyväinen klinikan vaihtoon edellisen hoidon jälkeen. Jäin kaipaamaan nimenomaan jälkipuintia ja henkilökohtaisempaa palvelua näinkin isojen summien ollessa kyseessä. Tähän hoitoon miehenikin lähti ihan eri fiiliksellä mukaan kuin aikaisemmin, oli myös tyytyväinen että lähdettiin katselemaan uusia tuulia.

Pottu, miten ensimmäinen ultra meni?

Janetski, me mennäänkin samalla aikataululla eteenpäin.

Kävin eilen ensimmäisessä ultrassa ja kyllä siellä onneksi oli elämää ilman herättelyjäkin. Toiselta puolelta löytyi vain yksi rakkula mutta toisella puolella oli pari isompaa ja pari pienempää. Perjantaina taas katsastetaan miten ovat lähteneet kasvuun ja ensi viikolla toivottavasti päästään siirtoon asti. Eiköhän me tuosta saaliista saada edes yksi alkio siirtoon.
 
Vilkas, mihin perustuu epäily että ovulaatiota ei tapahdu?
Testithän sinänsä ei sitä vielä kerro, vaan näyttävät ainoastaan sen ovulaatiota käynnistelevän hormonin (sillon kun näyttävät, kun usein ovat niin hankalia).
Eli onko se asia joka näkyy niissä kierron kartoitus -verikokeissa? Vai ultrassa? vai missä? :eek:
Ulalla olen! ;)
Multa on otettu ne alku- ja loppukierron verikokeett mutta en oikein tiedä mitä milläkin testillä sit selvitetään. Lääkäri sanoi vaan että ne on ihan ok, mutta ei selventänyt tarkemmin. Olis kiva ymmärtää tästä vähän enemmän.

Meillä on aika sama vaihe kun teillä; tutkimukset päällä mutta kaikki auki vielä. Meillä tulee kohta vuosi täyteen. Elokuussa hoitoihin jos ei muuten onnistu. Olen nyt päättänyt että mennään yksityiselle joka tapauksessa - ei ilmeisesti pää kestä odottelua, kun näin lyhyestäkin ajasta mennyt ihan sekaisin.

Tiedättekö voiko yksityisellä ja julkisella olla "samaan aikaan" jonoissa ja hoidoissa? Voi nimittäin olla että jossain vaiheessa (piankin) rahat loppuu.

Lakkasin muuten testaamasta sitä ovulaatiota siinä vaiheessa kun lh piikki kuusi päivää. Tiedä häntä vaikka jatkus edelleen... Hämärää!

Voimia ja lämpöä teille, ja hyvää vappua!
 
No niin, mulla on hyviä ja huonoja uutisia. Alotetaan huonoista; yksi ainoa oli hedelmöittynyt. Tai oli toinenkin, mut siinä oli joku vika :(

Hyvät sitten on se, että se yksi ainoa oli top-alkio ja se on nyt kyydissä :)

Vähän sekavin tunnelmin. Toisaalta onnellinen et tää ainokainen oli top ja on nyt kyydissä, mut toisaalta olis tarvinnut saada se toinen tukemaan tätä. Ei mulla kauheet odotukset kyllä ole. Mut aletaan nyt kuitenkin piinaileen :D
 
janetski ja toivorikas kiitosta vaan! Kunpa se vaan ymmärtäis napata kiinni.

Niin, mä en kauheesti usko noihin luokituksiin. Joillain on ihan rupusetkin napanneet kiinni, ja toisaalta sit mulla oli viimekskin top ja joku muu, eikä mitään. Ei auta kun katella...
 
Voi Iines, olipa hienoa että toppi pääsi kyytiin! Mutta olen pahoillani että ne muut eivät jaksaneet. Kai sun kandee ottaa aika rauhassa jos kerran maha vielä kipuilee. Kuulemma hyperikin voi alkaa esim vasta pp6 joillakin! Tsemiä piinailuun. Kiva saada sut piiniskaveriksi.
 
Kiitos kaikille teille ihanille lohdun sanoistanne. Olen lukenut ne tarkkaan ja miettinyt. Tällä hetkellä olen melkoisen masentunut ja olenkin ajatellut ainakin vähän aikaa pysyä taustalla, kunnes tiedän miten tästä eteenpäin.

Iinekselle onnea hyvin menneestä siirrosta! Mä todella toivon sun plussaavan nyt, samoin Karmillan, janetskin ja Miisamarin. Ja muut sitten perässä.
 
Tänään sitten irroituspiikki ja pe aamuan punktioon.Ärsyttää kun meillä on nyt ollu 2 lääkäriä ykstyisellä ja tää mieslääkäri sanoi että voidaan laitttaa 2 alkioo jos ovat huonompilaatuisia ja tää nainen joka oli niin puhui vaan EHDOTTOMASTI yhdestä.Ja nyt on sitten kolmas eri lääkäri joka tekee punktion.Biologi ja lääkäri sitten kai ratkaisevat yhdessä laitetaanko 1 vai 2 mutta olis kiva sitten tietää että KENEN päätöksellä sitten on eniten painoarvoa.Mäkin haluisn kyllä 2 jos siirrettävää on ja ovat heikompillatuisia
 
Listamme päivitetty 10.5.2010

Plussanneet:

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. Tyttö syntyi 22.8.09.

maariaa 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) 4/09, josta plussa. Poika syntyi 17.12.09

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa 09 (punktio 20.4.) josta plussa. Tyttö syntyi 13.1.10

sarina13: 39/31. Tuubat tukossa.1.IVF:n tuoresiirto +, kesken rv5. Yksi alkio pakkaseen. Selvisi sulatuksesta ja PAS kesäkuussa, josta plussa. Tyttö syntyi 17.2.2010

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa. Poika syntyi 24.3.2010

tiki-71: 38/40, lapsitoive 2005, IUI 2008, 1.IVF ja 2x PAS 2008, 2.IVF 05/09 ja 3. IVF syksy 09. Punktio 31.8 ja siirto 2.9., josta plussa (tuplat) LA 24.5.10

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa 09, josta plussa. Ultra 23.9., tuplat

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8., punktio 7.9., siirto 9.9., josta plussa. LA 31.5.2010

tyhmäblondi73: 36/27, pas 13.10. (siirretty 2), testi 27.10. plussa

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi ja kohtu tyhjennettiin kaavinalla rv 9. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI lokakuussa, punktio 20.10., kahden alkion siirto 23.10., josta plussa. LA 13.7.2010

Möhkö -72 37/32. Uusioperhe, Möhköllä lapsi ennestään. Yritystä 2006 lähtien, ongelma on siittiöissä. IVF / ICSI punktio 23.10, siirto 26.10., josta plussa (siirretty kaksi)

mileena 35/36, yritystä n. 2 v, pco-tyyppiset munasarjat, munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriöitä, hoitona clomit 5 kiertoa, 1 IUI, toinen inssi peruuntui kystan takia -> leikkaus jossa poistettiin kystan lisäksi munajohdin ja -sarjat oikealta. 1.IVF tulossa. Yllätysplussa 11/09.

Wäinö: 35 v, yritystä takana reilu vuosi. Siittiöissä vähän vikaa. Luomuplussa inssiä odotellessa.

Mullu: 41/41, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS 8.9.09., josta nega. 2.PAS plussa (LA 21.10.2010)

meriharakka 36/37, yritystä n. 4v, syy selittämätön, 2xIUI negat, 1. IVF 12/09 nega, 2. IVF plussa

Villiheinä 3.ivf/icsi plussa. LA 20.11.2010

wellamo 38/41, yritystä 2 v, 3xIUI, 1.IVF tuoresiirto ja 1.PAS negat, 2.PAS nega, 3.pas plussa



Hoidossa olevat/hoitoa odottavat:

Anja73 35, tutkimukset

Aurinko-65 45/44, miehellä huonot simpat, 3xIUI v.2002-2005 kaikki tuloksettomia, 1IVF:n tuoresiirrosta synt. poika v.2007,PAS v.2008 siirrettiin 2 top-alkiota nega, 1.ICSI v.2009 nega, 2.ICSI 01/2010 raskaus päättyi km. vkolla 7, 3.ICSI 05/2010, siirtoon ei päästy. Hoidot lopetettu.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 8/09, josta nega. 4. IUI 9/09. = nega, 1.IVF 10/09 tuoresiirto nega. 1.IVF:n 1.PAS nega, 2.PAS tammi-helmikuu 2010. 2.IVF huhtikuu 2010 nega. Pakkanen tyhjä, iui 06/2010, clomit+oi 07/2010, 3.IVF elo-syyskuu 2010

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 6 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF tuoresiirto nega, 1. IVF:n 1.PAS nega, loput 3 eivät kestäneet sulatusta. 2. IVF 04/2010

janetski74 35/35, 2.ICSI 05/2010, siirtoon ei päästy.

karmilla 35/40, takana kolme clomikiertoa, edessä aukiolotutkimus. 1.IVF 04/2010

Liisa34 35/35, miehellä vähän normaaleja siittiöitä, 1.IUI nega, 1.ICSI 05/2010

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Hoitona Clomit pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa, josta km. Clomit vielä viiteen kiertoon.

Miisamari 36/36, ongelmana huonot siittiöt, 1. IVF (4/09), 2. ICSI (8/09), 3. ICSI 11/09 nega, 4. ICSI 04/2010 nega, 5.ICSI ?

Ninnatar 36/32, ensikäynti?

pottu70: 40/42 v, kaksi inssiä 2009 (negat). 1. IVF 09/09, ei siirtoa (yksi epäkypsä solu), 2. IVF 11/09, siirtoon ei päästy. 3. ICSI 02/10, siirrettiin kaksi (kaikki), nega, 4.ICSI 05/10 (vko 18-19)

Relish 35/38, 1.IVF?

Rosmariini -74:35/36, yritystä alkuvuodesta -08, tutkimuksiin keväällä -09, miehellä oligoastenoteratozoospermia, hypospermia eli huonolaatuiset simpat, 3 X IUI Väestöliitossa luonnolliseen kiertoon, kaikki negaa, nyt hoidossa Naistenklinikalla, ovulaation induktio Puregonilla ja Pregnylillä ja inseminaatio 12.1.2010, IVF/ICSI elokuussa 2010

Seinäkukkanen 45, 1.IVF nega, 2.IVF vko 18

Sharlin 35/42, yritystä takana n. 3,5v. 2xIUI, 1.IVF, 1.ICSI. IVF:ssä ja ICSI:ssä ei päästy siirtoon, huonolaatuiset munasolut. Jonossa luovutettuja munasoluja. Hoito omilla alkaa vk 20 (ivf tai icsi)

Sinivatukka 40/37v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 PAS 25.9.09 = nega pakkanen tyhjä ja ikää liikaa julkiselle. 3. IVF helmikuu 2010, 3.IVF:n 1.pas

Soulmama: 36/39, yritystä -03 alkaen, IVF -04 nega, ero, luomuyritystä kahden eri miehen kanssa, ei tärppiä. Aika ensikäynnille tammikuu 2010. 1.IUI?

StellaR 38/45, yritystä takana n. 2 v., 4xIUI (kaikista nega), 2xIVF-hoito hyvälaatuisilla alkioilla (siirrot epäonnistuivat), 1xIVF onnistuneella siirrolla (nega) ja 1xIVF, jossa ei päästy siirtoon huonojen munasolujen takia. Mahdollisesti 5.IVF kesällä/syksyllä.

toivorikas-72 37/46, yritystä 4/2008. Pco-tyyppiset munasarjat, miehellä huonot simpat. Tehty 3xICSI, pakkasessa 4 alkiota, pas:it nega, 4.ICSI syksy 2010

Vesiheinä 39/43, yritystä n. 10v, 1.IVF plussa, josta km vk 9, 2 PASsia joista negat, 2. IVF tuoresiirto nega, PAS tammi-helmikuu 2010, sijaisvanhemmuus 05/2010. 3 IVF aikaisintaan syksyllä

vilkas75 35, tutkimukset



Plussanneet :heart:

Tikru70 (tyttö syntyi 22.8.09)
Maaria (poika syntyi 17.12.09)
Vaahtokarkki (tyttö syntyi 13.1.10)
sarina13 (LA 19.2.10)
talvikauris
tiki-71 (LA 24.5.10)
vilhelmiina72
Auringonkukka
tyhmäblondi73
idaliina
Möhkö-72
mileena

[/quote]

 
Kiitos kiitos taas kaikki!

Miisamari tuskin mulla hyperin vaaraa on sillä määrällä. Kait ne vaan on noista lugeista, näkyy siinä lukevankin että alavatsakipua voi tulla. Kiva tosiaan et on piiniskaveri. Mites piinistely sujuu?

voi Chloe. Varmasti olo on alakuloinen. Koittakaa miehesi kanssa kerätä voimia jatkaa kohti uutta taistelua. Ehkä se pienempi määrä olis tosiaan se ratkaisu? Jaksamisia ja voimia molemmille :hug:

karmilla kai ne käytännöt vaihtelee, mut jossain paikoissa ne ei siirrä ekalla kerralla kahta, ainakaan jos on hyviä alkioita. Kai ne haluaa katsoa sen ekan siirron eka, et miten siinä käy. Mullakin oli niin, et ekassa tuoresiirrossa siirrettiin vaan yks top, sit ekassa pas:issa siirrettiin jo kaks alkioo. Kai ne totes siinä ekassa siirrossa, etten todellakaan ole helposti raskautuva :kieh:

Otin ton pitkän listan nyt tohon taas, kun en pääse sitä viimesintä muokkaan.
 
Onpa täällä ollut vilkas päivä. Nyt monella hoito päällä ja sattuu ja tapahtuu.

janetski Hyvää vointia sulle ja viidelle palluralle.

Vesiheinä
Mieletöntä! Onnea sijaisvanhemmille!

Vilkas Kiva, että eka käynti meni hyvissä tunnelmissa. Sitähän ei tiedä, vaikka teillä sitten pelkät Clomit riittäisi hoidoksi. Toivotaan parasta. Sen tässä kyllä on huomannut, että kuukausi on pitkä aika... kun aina pitää odottaa jotain määrättyä kohtaa kierrosta.

Aurinko Sulla kans h-hetki lähestyy... pidetään peukkuja.

Anja Me ollaan "hoidoissa" sekä julkisella että yksityisellä. Käytännössä julkisella tutkivat miestä (jotain kromosomi tms. juttua) ja yksityisellä on jo hoito alkanut ilman sen tarkempia syynäyksiä. Voi olla, että julkisella ei saa kolmea hoitoa, jos on käynyt välillä yksityisellä, mutta en itse jaksa ajatella niin pitkälle... Mulle kaikki heti nyt :LOL: Eli et oo ainoa malttamaton. Sitä paitsi... fakta on, että joka kuukausi ollaan sen kuukauden verran vanhempia ja julkisella jonot on pitkiä, ainakin pk-seudulla. Me ei siis olla vielä edes hoitojonossa julkisella.

Iines Toisaalta voi rähmä, kun muut ei hedelmöittyneet, mutta onneksi on yksi hyvä. Peukut pystyssä.

Chloe Voimahali! :hug:

karmilla Onpa jännä, ettei sulta kysytä... toivottavasti laittavat kaksi, jos itse sitä toivot.

ON: Huomenna eka ultra. Toivottavasti saan yöllä nukuttua. Olen tuntevinani turvotusta tai painetta alavatsalla. Voiko olla, kun oon pistänyt vasta 3 x 150 IU Gonalia? Taitaa päässäni turvottaa ;)
 
Chloe... On todella oikeuskin olla vain masentunut. Hoida itseäsi ja ota aikaa ja tilaa. Toivon sydämestäni että vielä onnistutte ja kaikki järjestyy... ja voit sitten muistella tätä aikaa ihmetellen, että kuinka jaksoitkin olla vahva.
 
Seinäkukkanen
Täälläpä on aktiivinen kevät!

Iineksen topille tarrasukkia, kuullostaa hyvältä tuollainen top alkio! Varmasti tarttuu kiinni tiukasti.

[/b]Villiheinä mielettömästi Onnea! Kuullostaa jännittävältä teidän uusi perhe.

Janetskin ja Auringon palleroille kasvuonnea. Ja Liisalle onnea ekaan ultraan.

Minulla nämä aikatauluhuolet jatkuvat. Jännitän varmaan hoitoa niin kovasti, että hermoilen kaikesta. Elikä huomenna aloitan Femar lääkityksen ja perjantaina puregonin. Alustavasti punktio olisi maanantaina 10.5. Mutta ongelmana on se, että lääkäri jostain syystä ehdotti pitkää viljelyä ja nyt se osuisi lauantaiksi. Kolmen päivän viljely taas osuisi helatorstaiksi. Joten kun kumpikaan niistä ei käy, tulisi minulle nyt se neljän päivän viljely, jota ei yhtään suositella. Puhuin puhelimessa hoitajan kanssa joka kävi kysymässä lääkäriltä, joka sanoi että voidaan tehdä niin. Mutta onko kellään ikinä ollut neljän päivän viljelyä??

Toinen vaihtoehto olisi siirtää hoito seuraavaan kiertoon, jolloin olen siellä matkalla ja toivoa, että menkat tulevat ajallaan ja kerkeän sieltä punktioon takaisin Suomeen. Mutta jos ne tulevat vähänkään etuajassa niin hoito jää elokuulle. Yhtään en haluaisi enää odotella ja enempää hermota, joten varmaan nyt aloitan homman ja katson sitten kun pääsen ultraan ja neuvottelen kannattaisiko sittenkin tehdä se kahden päivän viljely.

Hassua hermoilla tälläistä kun ei yhtään tiedä tuleeko yhtään munasoluakaan. Ja anteeksi jos koko ajan veivaan näitä aikatauluja. Täytyy varmaan yrittää rauhoittua ja toivoa parasta. Minulla on muutenkin aika stressaava kevät ja miljoona päätöstä ja aikataulua koko ajan menossa. Mutta olen tosi onnellinen, että pääsen tositoimiin hoidossa.
 
Iinekselle pussillinen tarrasukkia!!! =)

Chloe, harmillista kuulla teidän tilanteesta. Voimia!

Tsemppiä muillekin punktioihin ja piinailuihin.

Me ei olla vieläkään saatu lääkäriltä kutsua. Eli mehän siirryttiin Lappeenrannasta Jyväskylään. Inssit ois pitäny aloittaa jo, mutta kutsua ei vaan kuulu ja kesäkuussa alkaa kesäsulku. Eli tarkoittaa sitä, että hoitojen alkaminen siirtyy syksylle.... Mietittiin, et oisko kesän aikana maksetty yksityisellä yksi inssi. Mut katotaan nyt. Ärsyttää......

Taidan jäädä nyt taka-alalle kunnes jotain alkaa tapahtumaan. Tänään alko taas menkat, hyvin kivuliaat sellaiset. Oviksen aikaan pupuiltiin ahkerasti, mut nou kan do. En usko, että luomulla tulee koskaan onnistumaan. No, joskos sitä sitten syksyllä pääsis taas asiassa eteenpäin Tää vaan turhauttaa, kun on viime syksystä jo odottanut.....
 
Seinäkukkanen, tuntuu uskomattomalta että osaisivat nyt jo ennustaa punktiopäivän? Mun hoidoissa se ei olisi koskaan ollut mahdollista etukäteen, vaan vasta kun piikittelyä on jonkin aikaa takana. Miksi eivät siis voi tehdä siirtoa lauantaina (hmm no ehkä kaikki klinikat eivät ole lauantaisin auki...?) Mä en ole koskaan kuullut että neljän päivän viljelyssä olisi jotain ongelmaa, onpa outoa jos vain kahden, kolmen ja viiden päivän viljelyt ovat käyttökelpoisia. :/

Chloe, ota ihmeessä breikki ja sulattele tilannetta rauhassa. On varmasti hyvä idea tehdä lisää tutkimuksia. Tosin mun näkökannalta katsoen tehän olette vasta hoitojen alussa kun vasta kaksi kierrosta takana...Mitä vain voi vielä tapahtua! Lämmin lohtuhalaus sulle.

Liisa, kyllä ne lääkkeet on aika tujuja ja kolmessakin päivässä siellä pitäisi olla jo aika paljon tapahtunut siellä munasarjoissa. Eli tuskinpa sun turvotus vain kuvittelua on.

Karmilla mä olen myös ymmärtänyt että eka siirto olisi aina mieluiten yhdellä alkiolla. Jos siitä ei raskaudu niin me ainakin itse saatiin jatkossa päättää montako. Tai lääkäri teki suosituksen ja perusteli sen ja sitten kysyi että ollaanko samaa mieltä. Siinä on niin monta erilaista tilannetta mitä niiden alkioiden kanssa voi tulla, että etukäteen on tosi vaikea tietää mitä kannattaa tehdä. Kovasti tsemppiä sulle ekaan punktioon, toivottavasti menee hyvin ja saalis on hyvä.

Iines, piinaava tunnelma alkaa kiristyä mun päässäni. Aluksi otin niin rennosti mutta nyt huomaan että näen jo unia siitä että jospa olisinkin raskaana. Voi hitsi tässä taas pudotaan niin korkealta että sattuu... Tuntemukset on muutoin samat kuin edellisissäkin siirroissa, paitsi että viime päivinä alavatsakivut ovat olleet pelkästään kohdun kohdalla, ja on ollut selkeämmin sellaista kuvottavaa oloa (aiemmista siirroista muistan vain pistävät ja viiltävät kivut, en oksu-oloa). Rinnat ei ole ainakaan vielä kipeytyneet ollenkaan, mikä myös poikkeaa aiemmista siirroista (joissa kipeytyivät heti siirron jälkeen). Mieli on ihan hyvä, en tiedä miksi...ihan kuin se keräisi voimia ensi viikon Suurta Romahdusta varten. :/ Kiitos kun olet listoja taas päivitellyt!
 
Eka ultra takana. Ei ne pallerot ihan ideaalisti olleet kasvaneet. Oikealla yks iso ja muut pieniä. Vasemmalla vissiin kaks suht isoa, yks pieni. Lisättiin annostusta, jotta pienetkin ehtis vielä mukaan. Maanantaina uus tsekkaus, punktio tällä tietoa ens ke ja siirto ens pe.

Mun lekuri sanoi, että ihan normaalisti voi elää koko hoidon ajan eli ottaa lasillisen, kaksi tai kolmannenkin. Kuulemma vasta kroonisella alkon käytöllä eli jokapäiväisellä tissuttelulla on vaikutusta hedelmällisyyteen. Saatan siis vappuna rauhoittavan oluen ottaa.

Seinäkukkanen
Tsemppiä. Koita ottaa päivä kerrallaan. Asioilla on tapana järjestyä... ainakin aikatauluasioilla. Eihän tässä muu auta, kuin luottaa lääkärin mielipiteeseen siitä, mikä on paras vaihtoehto. Onpa muuten syvältä noi arkipyhät. Meilläkin siirty yritys pääsiäisen takia. Kesälomatkin pukkaa jo päälle eli meilläkin seuraava mahis on sit elo-syyskuussa, jos tässä ei tärppää ja kesäkuun PASiin ei päästä. On se niin vaikeaa olla menemättä asioiden edelle... ja juuri kehotin sua ottamaan päivän kerrallaan :LOL:

Miisamari Pitkää pinnaa ja voimia!

 
Laskeskelin että siitä (ekasta) lh-piikistä oli jo 12 päivää, joten testasin herkällä testillä. Negahan se.
Ei tähän totu ikinä. Olin taas kuvitellut kaikki mahdolliset raskausoireet. Jostain syystä en maininnut niistä täällä, enkä kellekään läheisellekään - ehkä koska ajatukseen siitä turhasta toivomisesta ja itse kehitetystä oireilusta liittyy niin paljon jotain nolouden tunteita.

Joo. Ideana oli, että "jos tiedän etten ole raskaana, voin hyvin juhlia vappua". Paitsi ettei paljon huvita juhlia, mitään.
 
Iineksen kyydissä olevalle Top-alkiolle paljon tsemppiä!

Anja oon varmaan ihan yhtä pihalla tästä ovulaatio-asiasta =), se perustuu siihen että mun perustutkimuksissa helmikuussa, jotka mun oma gyne mehiläisessä teki, niin verikokeiden perusteella sen lausunnossa oli että ovulaatiota ei ole siinä kierrossa tapahtunut... mutta tosin nyt tämä väestöliiton lääkäri sanoi että ne mun mehiläisen verikokeet on otettu liian loppukierrossa, eli voi olla että ovulaatio olisi kuitenkin tapahtunut, mutta sitä ei niin loppukierrosta enää veriarvoista näe. Ja siis kun tämän helmikuun tutkimuksen jälkeen olen kotitesteillä testannut ovulaatiota n. joka päivä siin kp 5-20 eikä ole tärpännyt niin näiden perusteella se lääkäri sanoi että voi olla että ovulaatiota ei ainakaan joka kuukausi tapahdu. Ja sitten kierron kartoituksella sitä voidaan tutkia, kun ensi kierron kp 10 menen ultraan niin ne tutkivat munasolun ympärillä olevan munarakkulan kokoa ja sen perusteella kai sitten tiettävät enempi minun ovulaatiosta... oliko tarpeeksi sekavasti selostettu =) Se väestöliiton lääkäri sanoi myös noista kotitesteistä, että osalla saatta se LH olla niin hetken vaan kohollaan, että vaikka tekisi päivittäin testin, niin sen voi silti missata, ja sanoi että osalla digitestit näyttävät LH tason paremmin ja osalla nämä viivatestit. Samoin kun sulla, musta tuntuu että olen maailman kärsimättömin tämän asian kanssa... osalta mulla asian ahdistavammaksi tekee että miehellä on jo lapset ja olen meidän parisuhteessakin yksin lapsettomuuden kanssa =( tämän takia varattiin sieltä väestöliitosta aika myös psykologille, jolle mennään sitten ensi kuussa. Ja kyllä mun mielestä tosiaan kannatta nämä selvittelyt ja mahdolliset hoidot aloittaa tässä asap kun kyllä se henkistäahia helpottaa että asioille tekee jotain eikä vaan issekseen tai kaksisteen sitä pähki. Kun kyllä kuukausikuukaudelta menkkojen alku itkettää enempi =(
Positiivisia ajatuksia Sinulle [/b]Anja ja kaikille muillekin!
 
Voi harmi Anja... :hug:
Mä tiedän tuon tunteen niin tarkalleen, ennen kun meillä hoidot alkoivat niin mulla oli ihan sama juttu joka hel**tin kuukausi. Oireita piisasi vaikka muille jakaa ja koskaan ei mitään. Ja kieltämättä sama meininki jatkuu vieläkin silloin tällöin, sekä alkionsiirroissa että joissain luomukierroissa edelleen kuvittelen ja toivon niin kovasti olevani raskaana. Tiedän että vaikka nyt olen vielä "järjissäni", niin raskaustestiin mennessä olen varmasti taas kehittänyt itselleni vaikka mitä aivan ilmiselviä raskausoireita. Mulla on niin monta kaveria jotka ovat kertoneet että siitä sen tiesi että oli tärpännyt että "oli vain sellainen tunne", tai "sen vain tiesi". Mäkin olen "vain tiennyt" jo ties kuin monta kertaa mutta eihän se mun kohdalla päde! vitsi ärsyttää joka kerta kun kuulen niitä tarinoita. Ei sitä perk**e voi "vain tietää"!!! Ne muut on vaan sellaisia helposti lisääntyviä pupuja että raskautuvat tuosta vain, helppohan se on sitten "tietää". (anteeksi tämä vuodatus, mutta alkoipa taas suututtamaan tämä koko lapsettomuus-tilanne)
 
Tervehdys!

Seinäkukkanen ei tarvi yhtään pyydellä anteeksi, kun pohdit aikatauluasioitasi. Sehän tän palstan tarkoitus just on, että voi purkaa kaikkia mieltään painavia asioita, oli ne sitten tähän liittyvää tai jotain ihan muuta. Anna tulla vaan :) Toivottavasti saat ne aikataulut järjestettyä.

Soulmama kiitos!

Miisamari jospa sulla olis nyt siellä napattu kiinni, kun olokin on erilainen kun aiemmissa siirroissa. Mä niin toivon, ettei sulla tulekaan sitä suurta romahdusta, vaan starttaat ens viikolla meidän plussajunan ja nappaat meitä muitakin kyytiin ;) Mulla on ollut liput aiempiinkin juniin, mut aina olen jäänyt kyydistä.

Liisa toivottavasti sun pienemmätkin pallerot ehtis vielä mukaan.

Anja voi miten tuttua toi sun kirjotus! Just toi nolous siitä, et kuvittelee itselleen kaikkia oireita. Tuntuu itsestä, ettei voi olla ihan täyspäinen, kun kuvittelee vaikka mitä.

vilkas kiitos sullekin. Jaksuja ja :hug:

Pp1 ja ihan outo fiilis. Ihmeen rauhallinen olo. Aiemmin ekat pp:t on mennyt vaan pää pilvissä toivoessa, nyt jotenkin jalat on ihan tukevasti maassa. Vielähän tässä on 13 päivää aikaa seota ;)
 
Ai niin, olitte keskustelleet tosta alkoholista hoitojen aikana. Täällä oli joskus aikaa sitten keskustelua aiheesta, koitan saanko sen linkin tähän.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1564496

Näitä mielipiteitä on puolesta ja vastaan. Kannattaa varmaan toimia niin, kun itsestä hyvältä tuntuu :) Mä oon ollut tipatta piikitysten alkamisesta asti, ja jatkankin vielä pari viikkoa limu-linjalla.
 

Yhteistyössä