30e

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tohon ap:n kuvaamaan lihamäärään... jos mä teen ruokaa, jossa on 50 g lihaa per nuppi, junnu on ihan tyytyväinen. Jos mä teen ruokaa, jossa on 500 g lihaa per nuppi, junnu on ihan tyytyväinen. Ei sitä lihaa joka päivä tarvitse paljoa olla ja jotkut ihmiset eivät tarvitse lihaa lainkaan.

Ap on joutunut oppimaan, miten ruokaa saa aikaan vähälläkin rahalla. Ja luultavasti hänen koulutuksensa ja ammattinsa on auttanut asiassa myös. Jos miettii, miten pienellä rahalla kouluissa yksi oppilas ruokitaan, niin ei voi kuin ihmetellä. Ap on myös oivaltanut jämien hyötykäytön, mikä on paitsi taloudenpidon kannalta järkevää myös ekologista. Ruokaa ei mene roskiin. Mä muuten tein joulun aikaan lanttulaatikon jämistä poropiirakan ja porkkanalaatikon jämät upposivat leipätaikinaan, kun tolle vanhalle koirallekaan ei voi enää ihan kaikkia jämiä syöttää. Hyvää tuli =)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
näinhän se on. kyllä mä tein jauhelihakastiketta tiistaina 10hengelle 400g, tomaattia muutama mukaan ja kastiketta jäi ylikin. kyllä vähemmälläkin lihamäärällä pärjää, pakkokin on jos ei enempään ole varaa. ja siihen tottuu..

Jos mä teen 400g jauhelihaa kastiketta, me syödään siitä vähintään se 2 kertaa :D

Meillä jos tahtoo syödä kaks kertaa jauhelihakastiketta, tarttee 2 x 400 g jauhelihaa.. Yhdestä lootasta tehden jää vain jäljet pannun pohjalle. Meitä on 2 + 2 alle kouluikäistä.

meillä sama,yhestä 400g j-lihapaketista ei riitä edes kunnolla kaikille,niukat annokset tulee :/
jos haluaa kaks annosta nii toinen satsi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei varmaan tekis pahaa monellekaan täällä että söisi vähän pienempiä annoksia :whisle:

Mutta elämästä saa nauttia! Nauttia hyvästä ruuasta ja juomasta, ne on elämän pieniä iloja.

Me syömme elääksemme, emme elä syödäksemme. Nautinnollisempaa se on, jos silloin tällöin herkuttelee, eikä aina ahda itseään ähkyyn asti. Tosiaankaan ei tarvitse joka aterialla vetää satoja grammoja lihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
näinhän se on. kyllä mä tein jauhelihakastiketta tiistaina 10hengelle 400g, tomaattia muutama mukaan ja kastiketta jäi ylikin. kyllä vähemmälläkin lihamäärällä pärjää, pakkokin on jos ei enempään ole varaa. ja siihen tottuu..

Jos mä teen 400g jauhelihaa kastiketta, me syödään siitä vähintään se 2 kertaa :D

Meillä jos tahtoo syödä kaks kertaa jauhelihakastiketta, tarttee 2 x 400 g jauhelihaa.. Yhdestä lootasta tehden jää vain jäljet pannun pohjalle. Meitä on 2 + 2 alle kouluikäistä.

meillä sama,yhestä 400g j-lihapaketista ei riitä edes kunnolla kaikille,niukat annokset tulee :/
jos haluaa kaks annosta nii toinen satsi

siihen jauhelihakastikkeeseen voi laittaa lisäkis sipulia, kasviksia tai vaikka sieniä niin maukkaampaa

Minkä ikäisiä lapsia sulla ap on? Että pärjääkö ne tuollaisilla kepeillä ruuilla? Tarkoita, jos esim. murrosikäinen poika harrastaa paljon jotain urheilua, niin en usko, että tuo ruuan määrä tai laatu riittää pidemmän päälle kuitenkaan - vaikka sitä lihaa joo ei tarvita. Muistan kun serkku kertoi, että kun hän ostin 400 g jauhelihaa tehden siiitä kastiketta ja tarjosi sitä pojilleen (urheilevat nuoret miehet), meni melkein koko soossi niiden kahden suihin. Ja valitteli, että ruokaa menee niin paljon kun jaksaa tehdä.

Miten teillä on noin huono rahatilanne?

broilerin koivet on kamalia.Halpoja joo, mutta pelkkää limaista nahkaa ja luita, tuskin lihaa ollenkaan. Ostakaa ihmeessä rintafilettä niin saatte syödä jotain muutakin kun pelkkää jäteainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Minkä ikäisiä lapsia sulla ap on? Että pärjääkö ne tuollaisilla kepeillä ruuilla? Tarkoita, jos esim. murrosikäinen poika harrastaa paljon jotain urheilua, niin en usko, että tuo ruuan määrä tai laatu riittää pidemmän päälle kuitenkaan - vaikka sitä lihaa joo ei tarvita. Muistan kun serkku kertoi, että kun hän ostin 400 g jauhelihaa tehden siiitä kastiketta ja tarjosi sitä pojilleen (urheilevat nuoret miehet), meni melkein koko soossi niiden kahden suihin. Ja valitteli, että ruokaa menee niin paljon kun jaksaa tehdä.

Miten teillä on noin huono rahatilanne?

lue toi luistelu avaus, ei ne harrasta ainakaan ulkoliikuntaa kun ei oo välineitä ja niitä ei hankita kun ei lapset tykkää.

Ei varmaan tekis pahaa monellekaan täällä että söisi vähän pienempiä annoksia :whisle:

Mutta elämästä saa nauttia! Nauttia hyvästä ruuasta ja juomasta, ne on elämän pieniä iloja.

Me syömme elääksemme, emme elä syödäksemme. Nautinnollisempaa se on, jos silloin tällöin herkuttelee, eikä aina ahda itseään ähkyyn asti. Tosiaankaan ei tarvitse joka aterialla vetää satoja grammoja lihaa.

Minulle herkkua on ihan tavallinen herkullinen ruoka, kuten juuri nyt uunissa muhiva valkosipulinen pizza. Ei se, että nauttii ruuasta, tarkoita välttämättä mitään ähkyoloa, vaan hyvän ruuan laittamista nauttimista vaikka hyvässä seurassa.

Hassua et tapellaan kuinka paljon lihaa ihminen tarvitsee tyyliin 50g on liian vähän. Hei, haloo kasvisyöjiäkin on :D Minusta ruuat oli hyvin mietyttyjä ja ravitsemuksellisti hyviä verrattuna siihen raha määrään joka on käytössä.. Pääasia että kaikilta lähtee nälkä!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
broilerin koivet on kamalia.Halpoja joo, mutta pelkkää limaista nahkaa ja luita, tuskin lihaa ollenkaan. Ostakaa ihmeessä rintafilettä niin saatte syödä jotain muutakin kun pelkkää jäteainetta.

Niin on. Ainoa mitä niistä teen on 3 kpl:sta koipia kahdelle hengelle risoton. Kun se liha on vähän rasvaisempaa, niin se käy hyvin risottoon. Mutta tarviihan niitä aika monta...

Minulle herkkua on ihan tavallinen herkullinen ruoka, kuten juuri nyt uunissa muhiva valkosipulinen pizza. Ei se, että nauttii ruuasta, tarkoita välttämättä mitään ähkyoloa, vaan hyvän ruuan laittamista nauttimista vaikka hyvässä seurassa.

No voi prkl jos ei ole varaa ostaa määrättömästi vaan vain nälkään niin minkäs teet?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Hassua et tapellaan kuinka paljon lihaa ihminen tarvitsee tyyliin 50g on liian vähän. Hei, haloo kasvisyöjiäkin on :D Minusta ruuat oli hyvin mietyttyjä ja ravitsemuksellisti hyviä verrattuna siihen raha määrään joka on käytössä.. Pääasia että kaikilta lähtee nälkä!

Oletko minä verran perehtynyt kasvissyöntiin? Eihän hekään elä millään porkkanalla. Kyllä siihen ruokavalioon sisällytetään mm. papuja, linssejä tai tofua, soijarouhetta tms., joista saa proteiinia.

No voi prkl jos ei ole varaa ostaa määrättömästi vaan vain nälkään niin minkäs teet?

Mutta tekstini oli ainoastaan vastaus aloitustekstiin, jossa viitattiin että pienempiäkin annoksia voisi syödä. No, jos ei ole rahaa, voisi oikeasti alkaa miettiä, miten sitä saisi. Joululahjoista viis, mutta onhan lapsien saatava ravitsevaa ruokaa prkl!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
moderoitu
Meillä on aiemmin menny ruuanjämät koiralle, mutta nyt toi möhömaha on jo niin vanha, ettei sille kaikkea voi nakella. Joten olen ruvennut taas käyttämään jämät muihin ruokiin.

mä suosittelen noita porkkanakarjalanpiirakoita, on tosi herkkua :p

Miten voi kuudesta broilerinkoivesta saada kahden päivän ruuat kuudelle?! Eihän niissä koivissa ole mitään syömistä edes, rasvasta ällöä lihaa se vähä mitä on..yöks. Broilerinrintapaloja ne olla pitää.

Mulla meni kauppaan tänään 0e.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Oletko minä verran perehtynyt kasvissyöntiin? Eihän hekään elä millään porkkanalla. Kyllä siihen ruokavalioon sisällytetään mm. papuja, linssejä tai tofua, soijarouhetta tms., joista saa proteiinia.
Proteiinin tarve on kuitenkin vain 1-2 g per painokilo. Suomalaiset saavat ruuastaan paljon enemmän proteiineja kuin olisi tarpeenkaan. Eikä tuo karppauskaan nyt ihan mahdottomalta tunnu, vaikka palkokasveissa onkin paljon enemmän hiilihydraatteja kuin proteiineja. Maitoa, maitoa...sitä - jos karppauksen päätän aloittaa - meikäläinen kiskoo napaansa =)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

Niin kasvisyöjillä. Loppujen lopuksi ihminen ei ihan tolkuttomia proteiinia tarvitse ja tässä ks tapauksessa proteiinia löytyy mm maidosta, margariinistä, jauhelihasta, makkarasta, lohesta, jugurtista.. Ravintoainetaulukko on nyt niin kenkussa paikassa etten pääse tarkistamaan paljonko herneissä on proteiinia suhteessa papuihin.. jos jollain on lähellä niin katsokaas.

Yhteistyössä