30e

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja noin neljä ruokaa plus vähä päälle.:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hehe:
Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
Mihin ap lukihärö on kadonnut?

Mitäs menit kysymään, palas heti sen jälkeen. Mut miten ihmeessä kuus ihmistä syö kolmesta kanankoivesta aterian?

ruoalla syödään kenties leipää lisänä tms. meillä edelleen porukoilla syödään kaikki yhdestä hernekeittopurkista.. ennen 4henk, nykyään 5henks. silti jokainen saa lautasellisen ja kun ottaa leipäpalasen niin maha on varmasti täysi. mä käytän makkarakeittoon puolikkaan lenkin ja kattilallisesta syödään 4-5 aterialla.

On sulla iso kattila ja vähän makkaraa. Meillä kokonainen lenkki, sekavihanneksia ja yhdeksän perunaa. Kaksi henkeä

annoskoot ei ole isoja ja leipää aina ruoalla.. jos jaksetaan. kyllä mä keittolautasellisesta saan mahani täyteen. ja lautaseen menee noin 3dl.. lapset syö kerralla ehkä puolet tuosta eli 6dl noin per ateria.. eli 3l kattilallisesta syö jo sen 4-5kertaa.

Meitä on 2+3, ja kanankoipia ostetaan kuusi kappaletta kerralla. Kaikki paistetaan, minä syön yhden kokonaisen, mies kokonaisen, lapset syövät puolikkaat. Keralla tarjotaan riisiä ja keitettyjä/höyrytettyjä kasviksia sekä porkkanaraastetta.

Jäljelle jää 2 ja puoli kanankoipea, jotka perkaan ja niistä saa hyvin riittävän kastikkeen tai keiton meille viidelle.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Meillä menee neljä broilerin rintafilettä yhdellä aterialla...
Tuosta syö 2 aikusta ja 1 taapero

meidän kuopus on huono syömään joten sille varmaan riitäisi tuosta rintaleikkeestä ihan puolikaskin ja siitäkin jäisi.

Meidän taapero syö kokonaisen. Raskausaikana en (paljon) muuta syönytkään kun broileria, oli kauhee himo. eli kai tuo jo silloin tottui/ oppi broilerille.

Toivoisin et osaisin yhtä säästäen tehdä ruokaa :)

meidän poika on 7v. syö vähän, mutta kasvaa kuitenki. isänsä ollut kuulemma yhtä ronkeli.
Poika ei syö edes makeita ,valikoiden niitäkin. esim vaahtokariika se ei syö lainkaan.

Hämmästellen luin koko ketjun... Hämmestellen sitä, kuinka joku osaa taikoa tuollaisesta määrästä ruokaa tuollaiselle ihmismäärälle sekä sitä, miten joku viittii veetuilla ap:lle...?
Hienoa ap! :) Osaisinpa itsekin taikomiset (ja voi kun kelpaisivat miehellekin...)...

Kyllä mä ihmettelen oikeasti. Jos ap:lla ei ole varaa ostaa enempää lihaa, niin mitä te oikein vingutte, että liian vähän lihaa!? Ja jos nyt on vielä poikkeustilanne. Varmaan he lihanpuutteeseen muutaman päivän aikana kuole? Ja kannattaisi muutenkin teidän miettiä, ei sitä lihaa tarvitse mielin määrin syödä!

Aika hienoa tosiaan, mahtavasti suunniteltu ruokapuoli ja jokainen saa mahansa täyteen :flower: . Mä vaan jäin miettimään noita koipireisiä. Mä en itse osta niitä lainkaan kun en jaksa ronkkia niitä luita. Tiedän että ne on kyllä halpoja. Mutta onko kukaan koskaan laskenut että onko ne oikeesti edullisempia? Kun siis niissä on aika hemmetisti enemmän sitä hukkatavaraa kuin syötävää.

Hmm... tuli just mieleen että saatko sä ap niistä ne kaikki lihat irti, vai voisko niitä loppurönttöjä luineen käyttää keittoa maustamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Aika hienoa tosiaan, mahtavasti suunniteltu ruokapuoli ja jokainen saa mahansa täyteen :flower: . Mä vaan jäin miettimään noita koipireisiä. Mä en itse osta niitä lainkaan kun en jaksa ronkkia niitä luita. Tiedän että ne on kyllä halpoja. Mutta onko kukaan koskaan laskenut että onko ne oikeesti edullisempia? Kun siis niissä on aika hemmetisti enemmän sitä hukkatavaraa kuin syötävää.

Hmm... tuli just mieleen että saatko sä ap niistä ne kaikki lihat irti, vai voisko niitä loppurönttöjä luineen käyttää keittoa maustamaan?

mä syön sit ne loput jos en saa irti. syön ne nahatkin. luissa on paljon hyvää syötävää
:D

Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
siis ton kastikkeen ymmärrsin, mutta aiemmin meinasit että 3 koipea nuudeleiden kanssa? vai muistanko ekalta sivulta väärin.. :ashamed:

nekin paistetaan ja paloitellaan. nuuudelit on niitä missä on kanamakuista maustetta mukana, keitän nuudelit ja lisään siihen lihoista irroitetut broiskut ja maustepussit. jos pakkasesta löytyy herne-maissipaprikaa, laitan ihan pikkuisen sitä sekaan, sipulia tietty myös paistettuna.

Tää muuten kuullostaa TOSI hyvältä!!!
Kiiti hellalettas, mä taidan väsätä tota sunnuntaina! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihailtavaa miten ap taikoo moisesta määrästä ruoan noin isollekin perheelle. en ymmärrä tätä ns vittuilua ap:ta kohtaan

Ihmettely ei ole edes ns v&%/a, vaan ihmettelyä. Tuntee tässä äkkiä itsensä vaan suursyömäriks (nolo...)

Alkuperäinen kirjoittaja dani:
siis ton kastikkeen ymmärrsin, mutta aiemmin meinasit että 3 koipea nuudeleiden kanssa? vai muistanko ekalta sivulta väärin.. :ashamed:

nekin paistetaan ja paloitellaan. nuuudelit on niitä missä on kanamakuista maustetta mukana, keitän nuudelit ja lisään siihen lihoista irroitetut broiskut ja maustepussit. jos pakkasesta löytyy herne-maissipaprikaa, laitan ihan pikkuisen sitä sekaan, sipulia tietty myös paistettuna.

Kyllä mä varmaan laittaisin vähän enemmän kun tosi vähän sitä he-ma-pa:ta mukaan, pisti vaan silmään. Muuten voi näyttää aika mätöltä. Tai jos siitä sitten tykkää...hmm.

Mä muuten käytän usein vähä vastaavaa ideaa, eli noista nuudeleista saa hyvää keittoa just pakastevihanneksia ja esim. katkarapuja lisäämällä. Ei ole kyllä säästelyä, vaan herkuttelua vaikkaki kohtuuedullista...

Alkuperäinen kirjoittaja L:

Kyllä mä varmaan laittaisin vähän enemmän kun tosi vähän sitä he-ma-pa:ta mukaan, pisti vaan silmään. Muuten voi näyttää aika mätöltä. Tai jos siitä sitten tykkää...hmm.

No sit sä varmaan lisäisit joo.
Mätöltä?
Mä sanoin et kuullostaa tosi hyvältä. Mun mielestä.
Onko siinä joku ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:

Mä muuten käytän usein vähä vastaavaa ideaa, eli noista nuudeleista saa hyvää keittoa just pakastevihanneksia ja esim. katkarapuja lisäämällä. Ei ole kyllä säästelyä, vaan herkuttelua vaikkaki kohtuuedullista...

Oi NAM!
Mä olen muutaman kerran tehny aivan loistavaa wokkia kun eka paistan öljytilkassa kanaa jossain muodossa ja keitän nuudelit valmiiks. Sitten rehut ja nuudelit siihen pannulle kanan paistonesteeseen pyöriin hetkeks, ja perkule mut on namia!

ihailtavaa miten ap taikoo moisesta määrästä ruoan noin isollekin perheelle. en ymmärrä tätä ns vittuilua ap:ta kohtaan

En ymmärrä minäkään. Sitten jossain toisessa ketjussa mollataan ne jotka elää yli varojensa, tuhlaa eikä yhtään suunnittele mitään. Nyt kun on olemassa ap joka laskee ja suunnittelee ruuat hyvin etukäteen niin sekään ei kelpaa.

No, mieheni muistelee usein lapsuuttaan kun äitinsä säästi rahaa ja teki "maukasta, ravitsevaa" ruokaa murrosikäisille pojille. Päivälliseksi oli mm. ohrapuuroa ja tämä oli päivän pääruoka, tomaattikeiton piti olla riittävää ruokaa pojille. Ruokaa oli säännöstelty määrä, mitä oli sen piti riittää. Broilerikoipia oli yksi per lärvi, äitinsä sanoi, että on riitettävä. Liharuokia oli harvoin. Pojat olivat olleet todella kapoisessa kunnossa tällä ravitsevalla ruokavaliolla.

Kun aloimme olla yhdessä, mies oli aivan haltioissaan kun sai kunnon liharuokia ja sai syödä paljon ja ruoka oli hyvää. Kyllähän se on mahtavaa kertoa, että makkarasopan liemi on ravitsevaa, mutta hmm...en mä sitä lientä ainakaan viittis montaa vuotta kauhoa. Ei kai se makkara nyt niin kallista ole?

niin. eikös ap ole kokki? mutta hänen mielestä on liian raskas työ joten tekee lapsia mieluummin vaikka ei ole varaa syölttää kun ei halua mennä töihin.

Jos ap on kokki, niin hänelle on kai koulutuksen takia helpompi "taikoa" ja "keksiä" ruoanjatketta. Itsellä on ainakin niin huono mielikuvitus, etten sitä osaa, opettelen kylläkin... ;)
Mut sääli on, jos ei ole rahaa ruokaan, niin kuin esim. tiuhti kirjoitti, että sen takia lapset kaposessa kunnossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
näinhän se on. kyllä mä tein jauhelihakastiketta tiistaina 10hengelle 400g, tomaattia muutama mukaan ja kastiketta jäi ylikin. kyllä vähemmälläkin lihamäärällä pärjää, pakkokin on jos ei enempään ole varaa. ja siihen tottuu..

Jos mä teen 400g jauhelihaa kastiketta, me syödään siitä vähintään se 2 kertaa :D

Meillä jos tahtoo syödä kaks kertaa jauhelihakastiketta, tarttee 2 x 400 g jauhelihaa.. Yhdestä lootasta tehden jää vain jäljet pannun pohjalle. Meitä on 2 + 2 alle kouluikäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhti:
No, mieheni muistelee usein lapsuuttaan kun äitinsä säästi rahaa ja teki "maukasta, ravitsevaa" ruokaa murrosikäisille pojille. Päivälliseksi oli mm. ohrapuuroa ja tämä oli päivän pääruoka, tomaattikeiton piti olla riittävää ruokaa pojille. Ruokaa oli säännöstelty määrä, mitä oli sen piti riittää. Broilerikoipia oli yksi per lärvi, äitinsä sanoi, että on riitettävä. Liharuokia oli harvoin. Pojat olivat olleet todella kapoisessa kunnossa tällä ravitsevalla ruokavaliolla.

Kun aloimme olla yhdessä, mies oli aivan haltioissaan kun sai kunnon liharuokia ja sai syödä paljon ja ruoka oli hyvää. Kyllähän se on mahtavaa kertoa, että makkarasopan liemi on ravitsevaa, mutta hmm...en mä sitä lientä ainakaan viittis montaa vuotta kauhoa. Ei kai se makkara nyt niin kallista ole?

1,29e lenkki Lidlissä :) Mulla menee keittoon 1,5 lenkkiä, täytyy siinä muutakin olla ku perunaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

1,29e lenkki Lidlissä :) Mulla menee keittoon 1,5 lenkkiä, täytyy siinä muutakin olla ku perunaa jne.

En käy lidlssä. ja me ostetaan atrian punaista KEVYT lenkkiä. on halvempaa kuin hk:n sininen .

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
näinhän se on. kyllä mä tein jauhelihakastiketta tiistaina 10hengelle 400g, tomaattia muutama mukaan ja kastiketta jäi ylikin. kyllä vähemmälläkin lihamäärällä pärjää, pakkokin on jos ei enempään ole varaa. ja siihen tottuu..

Jos mä teen 400g jauhelihaa kastiketta, me syödään siitä vähintään se 2 kertaa :D

Meillä jos tahtoo syödä kaks kertaa jauhelihakastiketta, tarttee 2 x 400 g jauhelihaa.. Yhdestä lootasta tehden jää vain jäljet pannun pohjalle. Meitä on 2 + 2 alle kouluikäistä.

meillä hetis mennä pilalle kastike jos noin isosta määrästä tekisin. mut tää on niin tottumiskysymys, meillä on jo lapsuudenkodissa totuttu siihen että mahan saa täyteen pienemmälläkin. lisäks lautasella on kuitenkin aina kuitenkin kastikkeen kanssa jotain muuta ja sitä leipää kaveriks vaan :D kyllä meillä tulee varmasti kasvamaan ruokakalut ja määrät jahka noi lapset ehtii murrosikään.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

onhan siinä.. makkaraa, ja kasviksia. mä lisään usein jauheliha ja makkarakeittoon myös makaronia. :D

Yhteistyössä