30e

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja !:
No, jos ei ole rahaa, voisi oikeasti alkaa miettiä, miten sitä saisi. Joululahjoista viis, mutta onhan lapsien saatava ravitsevaa ruokaa prkl!

No niin, kun ne lapset saa sitä ruokaa vaikkei lihaa kilotolkulla olekaan!

ja toki silloin kun on rahaa hiukan enemmän ( ei sitä sittenkään paljoa oo ku työttömyskorvaukset alkavat tulla) niin silloin on sit niitä salatteja, ja vähän "rikkaampaa" kastiketta. ja siloin hamstrataan kaappiin

Mä en juuri osta kanankoipia, en jaksa ronkkia niitä :ashamed:
Ostan sellasessa foliovuoassa rintafileitä joita paketissa 3kpl (Pirkka ).
Riittää meidän 3 henkiselle perheelle 2 kertaa ja vielä miehelle töihin.
Rintafileissä on on paljon syötävää ja mulle riittää kerralla puolikas, pojan annos mieheltä.
Pakastevihanneksia on lähes aina lisänä.

Lihan osuus lautasella ei ole se suurin, vaan kolmasosa. Kyllä mieskin mieluusti söis vaikka kaikki kerralla jos antaisin mutta kehoitan sit ottamaan enemmän perunaa/riisiä/makaronia tai leipää jos ei riitä.

Lisään vielä että mä oon oikea komppaniakeittäjä. Ammatiltakin vielä kokki.
Mies sanookin että mä saan tehtyä kunnon ruuat vaikka hänen mielestään kaapis ei ois mitään mistä ruokaa laittais. Mielikuvitusta kehiin vaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Niin kasvisyöjillä. Loppujen lopuksi ihminen ei ihan tolkuttomia proteiinia tarvitse ja tässä ks tapauksessa proteiinia löytyy mm maidosta, margariinistä, jauhelihasta, makkarasta, lohesta, jugurtista.. Ravintoainetaulukko on nyt niin kenkussa paikassa etten pääse tarkistamaan paljonko herneissä on proteiinia suhteessa papuihin.. jos jollain on lähellä niin katsokaas.
No just sattu olemaan tarvittava sivu selaimessa auki :D Kuivatut herneet: 17,9 ja papu ruskea/valkoinen 22,2 g

Oikeestikko koko perhe syö kaksi kertaa kuudesta kanankoivesta?! Tuleeko miehesikin kylläiseksi noista?!

Nuudelin kanssa jokainen saa puolikkaan koiven verran lihaa. Aika kevyt ja vähä ravinteinen ruoka.

Kastikkeen vielä ymmärrän, mutta siihen jo menisi kaikki koivet...

Meillä 6 henk. ja kanaa ja riisiä syödessä menee 12 koipea.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla tosi:
Oikeestikko koko perhe syö kaksi kertaa kuudesta kanankoivesta?! Tuleeko miehesikin kylläiseksi noista?!

Nuudelin kanssa jokainen saa puolikkaan koiven verran lihaa. Aika kevyt ja vähä ravinteinen ruoka.

Lukisit vähän tarkemmin, ap on kyllä selittänyt kuka syö minkäkin verran ja miten saa toisen aterian. Vähän mielikuvitusta peliin!

On kyllä hienoa että joku pystyy tehdä noin pienestä määrästä isolle porukalle monen päivän ruoat :flower: En vaan pystyis.

Tuo kyllä vähän hirvittää ettei hedelmiä tms. tuoretta ollenkaan...Itse en niistä ihan ensimmäisenä kyllä tingi.

Silloin, kun likka vielä söi lihaa eikä junnu ollut murrosikäinen, mulle riitti kyllä nuudelivokkiin meille kolmelle yksi kanankoipi. Paljon sipulia, porkkanaa ja kaalia...sekä hyvät mausteet ja täts it.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Hassua et tapellaan kuinka paljon lihaa ihminen tarvitsee tyyliin 50g on liian vähän. Hei, haloo kasvisyöjiäkin on :D Minusta ruuat oli hyvin mietyttyjä ja ravitsemuksellisti hyviä verrattuna siihen raha määrään joka on käytössä.. Pääasia että kaikilta lähtee nälkä!

Nojoo, on kasvissyöjiä. Kukaan kasvissyöjä ei kuitenkaan eläis tuolla ruokavaliolla kauaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
On kyllä hienoa että joku pystyy tehdä noin pienestä määrästä isolle porukalle monen päivän ruoat :flower: En vaan pystyis.

Tuo kyllä vähän hirvittää ettei hedelmiä tms. tuoretta ollenkaan...Itse en niistä ihan ensimmäisenä kyllä tingi.

kyllä meilläkin niitä on, mutta silloin kun on vaan se 30e käuytettävissä niistä tingitään. tilipäivänä sit kassi pursuaa hedelmiä ja vihanneksia

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:

kyllä meilläkin niitä on, mutta silloin kun on vaan se 30e käuytettävissä niistä tingitään. tilipäivänä sit kassi pursuaa hedelmiä ja vihanneksia

Oletko miettinyt, että se rahamäärä mikä jää pakollisten menojen jälkeen, jaat sen niin monella viikolla kun sillä täytyy elää. Esim. jos jäis 600? ja kolme viikkoa pitäis pärjää niin 200? per viikko käyttöön, eikä enempää.
Näin saisitte niitä hedelmiä vielä sillä viimiselläkin viikolla...

ei kai työtön vähän liikkuva, pienikokoinen mies kuluta paljoa. leipää saa syödä niin paljon kun jaksaa.
Nty on näin mutta lapsilien jälkeen taas sit vähän"rikkaampaa ruokaa"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nojoo, on kasvissyöjiä. Kukaan kasvissyöjä ei kuitenkaan eläis tuolla ruokavaliolla kauaa.
Mun pitää varmaan soittaa likalle ja sanoa, että alkaa kirjoittamaan testamenttiaan. Se kun sitten kuolee varmaan ihan lähipäivinä. 2 vuotta on asunut omassa taloudessaan eikä todellakaan joka päivä edes papuja syö. Just kävi lääkärissä, kaikki veriarvot erinomaiset eikä ruokavaliosta siis vielä parin vuodenkaan jälkeen mitään ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun pitää varmaan soittaa likalle ja sanoa, että alkaa kirjoittamaan testamenttiaan. Se kun sitten kuolee varmaan ihan lähipäivinä. 2 vuotta on asunut omassa taloudessaan eikä todellakaan joka päivä edes papuja syö. Just kävi lääkärissä, kaikki veriarvot erinomaiset eikä ruokavaliosta siis vielä parin vuodenkaan jälkeen mitään ongelmaa.

:D Soitahan varulta... Tiiä vaikka kupsahta...

Tätä ketjua on tosi valaisevaa lukea. Me kulutetaan liikaakin ruokaan, ei taloudellisesti mennä ruoan takia vararikkooon, mut ei todellakaan aina järkevästi. Tästä ketjusta sainkin muutamia tosi hyviä ruokavinkkejä, kiitos. :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
:D Soitahan varulta... Tiiä vaikka kupsahta...
En enää tänä iltana viitsi, toivottavasti se on vielä aamulla hengissä.

Mutta itse asiassa terveelle aikuiselle ihmiselle ei ole edes pahasta, jos yhtenä tai kahtena päivänä viikossa ei syö yhtään mitään. Juo vain vettä. Mä olen harkinnut...jos toi karppaus ei sitten kuitenkaan onnistu... että pidän joka viides viikko nestepaaston. Ja merkkaan sen kalenteriini niin, että sille viikolle ei sitten osui mitään kavereiden kanssa lounaita tai illallisia :D

Silloin, kun likka vielä söi lihaa eikä junnu ollut murrosikäinen, mulle riitti kyllä nuudelivokkiin meille kolmelle yksi kanankoipi. Paljon sipulia, porkkanaa ja kaalia...sekä hyvät mausteet ja täts it.

Mut jos kaupasta on vaan tuonu herneitä? Juu, saahan nuudelivokista hyvää kasvis versionakin, mutta vaati sit jotain muutakin ku nuudelit ja herneet.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Mut jos kaupasta on vaan tuonu herneitä? Juu, saahan nuudelivokista hyvää kasvis versionakin, mutta vaati sit jotain muutakin ku nuudelit ja herneet.

sipulia ja vähän vaikka sieniä

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

ei mun joka viikko tarvii pakasteita roudata kotiin.. mä ostan kerralla yleensä sen verran enemmän että voi vaan pakkasesta napsia sit kun tarvii. ja lihoja pyrin ostamaan pakkaseen aina jos on jotain tarjouksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Ei paha summa ollenkaan =) Mulla meni tänään kauppaan 17? ja risat, ostin 24packin olutta B)

meillä ei mee tuohon olueseen rahaa.
tänään oli saunapäivä, eikä KUMPIKAAN ottanut edes yhtä saunaolutta. kokis riitti, kuten lapsillekin

Yhteistyössä