<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Spukka Siis tuohan oli kuin mun teinivuosien (ja senkin jälkeiset) menkkakuvaus! Oon joutunut melkein välillä jäämään töistä saikulle, kun ei ole pystynyt seisomaan suorassa. Hormoniehkäisy vähän hillitsi kipuja, mutta vuotomäärät pysyi ihan samoina -> Tulvavaroitus aina menkkojen alkamisen aikaan. Vielä tän vuoden alkupuolella oon tunnistanut ovulaatiomaisia kipuja ja valitellut eeppisiä vuotoja, mutta nyt yhtäkkiä hoksasin, että kaksi viimeistä kiertoa on olleet ihan olemattomia vuodon suhteen ja niitä ovulaatio-oireitakin on melkein saanut keksiä.

Otanko mä tästä asiasta yhteyttä neuvolaan vai omalle lääkärille vai mihin?
 
Heippa vaan täältäkin! On pidellyt taas kiirettä, teidän kirjoittelut olen ehtinyt sentään käydä lukemassa :)

Paljon onnea plussanneille :heart:

wivi, mulle on geleet ja foolihappo nyt tässä kierrossa mukana. En ole huomannut mitään eroa, otan 2 kapselia geleetä päivässä ja yhden foolipillerin! Joskos niillä tärppäis, sen näkee parin viikon päästä :)

ON: Mä luulen, että ovis olis ollu viikonloppuna! Hommailtiin n. joka toinen päivä, joten nyt ei muuta kun piinailijoihin vaan!! taitaa olla tänään dpo1 :popcorn:

mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)
 
Suuret onnittelut, Niiskuilija ja Jennyliini! :heart:
Muillakin jännittäviä aikoja ja monenlaisissa testeissä viivoja, tsemp tsemp!

Mulla hieman vaihtuivat työkuviot ja työjutuissa on mennyt aika, en ole ehtinyt palstalle. Tosin mitään erikoista päivitettävää ei ole ollutkaan koko viikkona. Menkat kestivät 8 pv, mikä on huomattavasti kohtuullisempi kuin se edellinen 12 pv! On ihan sellainen fiilis, että tää voisi olla viimeinkin ns. normaali kierto.

Mutta tänään, voi pojat! Kirjaimellisesti. Näin yöllä seksiunta ja tätä ei tapahdu kuin ehkä kerran kahteen vuoteen, ikävä kyllä. Sen jälkeen koko päivä on mennytkin vastaavanlaisissa fiiliksissä. Mua ihan naurattaa, kuinka olen kuin jostain "naisen fysiologia ja käyttäytymisoppi" -kirjasta: oon katsellut tänään jokaista pitkää ja lihaksikasta miestä himokkaana. Jopa sellaista hieman vastenmielistä ja huonosti käyttäytyvää miespuolista työkaveriani, siis mitä?! :D Eli onnea vaan miehelleni tänään illalla! :ashamed::heart: Ovistikkuun ei vielä tullut tasavahvoja viivoja, mutta veikkaan, että huomenna tulee. Oikeasti, mä olen niin kaivannut tällaista fiilistä - e-pillereitä käyttäessä tuntui, että seksihalut oli hämärä muisto menneisyydestä.
 
Moikka, En oo kerinny tänne päivitellä kun oli viikonloppuna vieraita, mutta siis tässäpä tulee nyt vähän jälkijunassa eli kp5/27 yk7 eli sieltähän ne menkat tuli taas tosin pari päivää myöhässä. Osasin tuota myöhästymistä odottaakin kun ovulaatioplussa tuli pari päivää myöhemmin kun normisti eli nyt siis sitten yrityskiertoa numero seitsemän kehiin.
Kuulin viikonloppuna juuri että tilanne voisi olla huonompikin. Eräs tuttu avautui minulle omasta tilanteestaan ja tuli himpun positiivisempi mieli oman tilanteen suhteen. Heillä tilanne on paljon epätoivoisempi eli ei toimi kroppa niin kuin pitäisi. Itse saa olla onnellinen että kaikki ainakin näennäisesti toimii. Positiivisin mielin siis ollaan täällä vaikka puolen vuoden raja yritykselle on nyt ylitetty.

Torstaina me lähdetään viikon lomalle. Ovis sattuu sopivasti tolle meidän ulkomaan matkalle. Jospa me saatais lomavauva alulle ;)
 
Huomasin ovistestien varastotilanteeni huventuneen huolestuttaviin lukemiin, joten tilasin 42 kpl herkkiä testejä 17,50€. Ei paha, on taas mihin pissailla :D

Ovis on toivottavasti tällä viikolla. Nyt kp18 enkä vielä oo bongannut. Oletteko te muut kiinnittäneet huomiota Buranan käyttöön oviksen aikoihin? Multa poistettiin tänään kaksi viisuria ja koitan nyt pärjätä Panadolilla, oviksen pitäisi olla just näinä päivinä enkä haluaisi koskea Buranaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki pitkästä aikaa :)
Hengissä ollaan, täällä odotellaan, että tuleeko menkat vai tuleeko plussa.. koska meneillään jo yk7 joten luultavasti menkat :/ menkkavihlaisuja ei ole tullut, niinku yleensä tulee, mutta mahdollista, että ovulaatio siirtynyt stressin vuoksi. Noh, kp 30 meneillään ja kai sitä vois uskaltaa pian testata :)
 
Täällä piinaillaan! Vissiin dpo5 menossa, jos ovistestini oli uskominen. Rinnat arkoina ja vähän nippailee alavatsaa mutta samat oireet on aina ennen menkkoja joten en nosta toiveita ylös. Alkaa vain jo tulla fiilis että eikö se pieni voisi jo päästä alulle :( Mieskin osoittanut malttamattomuuden merkkejä, kun ikeassa osoitteli mitä kaikkea tarvitaan kun vauva tulee!
 
Heippa! Täälä 21 v esikoisesta haaveileva nainen ilmottautuu mukaan kuumeilemaan!
Taustaa sen verran, että olemme mieheni kanssa olleet n. 4 v yhdessä ja tiedetty molemmat, että lapsia haluamme joskus saada.. mutta se ei ole ollutkaan ihan niin simppeli juttu. Emme ole koskaan oikein käyttänyt ehkäisyä (ehkä kuulostaa hieman oudolle) mutta siis suhteemme alussa en syönyt pillereitä ja kortsun käyttö ei oikein kiinnostanut.. aluksi aina pelkäsinkin, että jos olenkin raskaana, mutta koskaan ei ole edes kuukautiset olleet myöhässä :D
Päätimme sitten hankkia pillerit joita sitten käytinkin 4 kk, mutta ne eivät sopineet minulle ja päätimme lopettaa ne!

Keskeytetyllä yhdynnällä olemme tähän päivään asti menneet (onhan niitä lipsahduksia tapahtunut) mutta nyt sitten olemme syksyllä aloittaneet yrittämään lasta ihan toden teolla :heart:

Ajatus lapsettomuudesa pelottaa, koska minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja endometrioosi epäilys.. mutta yritän nyt pysyä positiivisena ja olla stressaamatta liikoja :)

Olisi mukavaa päästä täälä purkamaan ajatuksia ja hehkuttamaan asioita mitä tuo mies ei oikein aina ymmärrä :D

mukavaa syksyä kaikki kuumeilijat ja onnea jo plussanneillekkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Tervetuloa -bella! Toivottavasti visiittisi on lyhyt ja kilpirauhanen ja endo ei vaikeuta raskaaksi tuloa :)

Nornan testitulosta täällä kuumeisesti odotellaan :)

Chuislean meillä on vähän samaa vaivaa :/ Mies, niin kuin minäkin, aina välillä innostuu jostain vauvajutusta. Toki meillä on varasto ja kaapit pullollaan kaikkea lapselle kun kaikki on tuon ensimmäisen jäljiltä säästetty. Mutta nyt kun ollaan laitettu kirppiskamoja kasaan on joutunut oikeasti miettimään, että kannattaako niitä mitään säästää, koska talvivauvaa meille ei nyt sit ihan hetkeen synny ja esikoinen on syntynyt tammikuussa.

ON: Täällä on aika odottavainen fiilis sen suhteen, että tulis jo uusi kierto niin näkisi onko elämänmuutoksella vaikutuksia mihinkään. Ovulaatio siis jätti ilmeisesti tulematta, en ole kp15 jälkeen jaksanut enää testata, ja uuden kierron pitäisi alkaa tuossa ensi viikon lopulla-ish. Ja luonnollisesti meillä on perheen aikuiset jossain flunssassa/kausitaudissa tällä hetkellä, joten olotkin on aika kamalat.
 
Piinailijat on varmaan jossain vaiheessa jäänyt päivittämättä. Mulla tänään dpo 8. Toiveet tän kierron suhteen ihan nollassa. Surua on ollut niin paljon etten ole itkenyt näin paljoa varmaan edes viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä mitä nyt parin päivän aikana :'( Ei tällaisessa mielentilassa varmasti voi raskaaksi tulla. Kilpparilääkityksetkin aloitettiin vasta pari päivää ovulaation jälkeen, niin ei nekään varmasti vielä ehtinyt tätä kiertoa pelastaa.
 
kävin kurkkaamassa mitä tänne kuuluu. Joku oli kysellyt että voiko olla mahdollista että oviskivut tulisi vasta oviksen jälkeen. Itse ainakin huomasin että kun ovistikku näytti vahvinta plussaa ja kivut oli kovimmillaan niin yrittäminen oli myöhäistä. Sitten kun muka "ajoitettiin" pari päivää ennen ovista, niin ultrassa selvisi että matkaan tarttunut sikiö vastaa kooltaan juuri sitä päivää jolloin seksiä oli...
 
Taidan jo sunnuntaina aloittaa oviksen metsästyksen vaikka luultavasti se on vasta viikon päästä. Saapahan pissiä tikkuun ja tulkita viivoja :D varmaan taas mennään tolla jokatoinen päivä seksiä taktiikalla. On muuten greippimehu pahaa, otan sen shotteina :D
 
Viimeksi muokattu:
Miten täällä sujuu, kuinka moni piinailee? Tuntuu että päivät menevät niin hitaasti kun odottaa menkkojen alkamispäivää nähdäkseen tulevatko ne. Viikko vielä pitää jaksaa, kidutusta! Ja samalla pessimismi, en kuitenkaan ole raskaana :( Mitään oireita ei ole, mitä nyt tissit vähän arat. Mahan nipistely voi johtua stressistä, ruoasta tai ilmavaivoista niin ei sitäkään uskalla laskea mukaan. Yyyy...
 
Hep, toivottavasti suru väistyy pian. :hug:

Wivi, höps, greippimehuhan on hyvää. :p Voisin vaikka puoli tölkkiä päivässä juoda jos antaisin itseni juoda niin paljon mehuja... :)

-bella, tervetuloa!

Naiseet, mulla on tänään perjantaina jo dpo 2! Mikä tarkoittaa, että ovis oli kp 14, normaalien ihmisten aikaan! Oon niin iloinen, kun mun ovishan on esiintynyt kp 18-20 viime kierroissa. En saa padilla punaiseksi, mutta josko sen sais tästä napattua päivitykseen. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Hep: hali <3 ja voimia.
Bella: tervetuloa!!
ON: tääl bongattu ovis ja pupuiltu mahdollisuudet menneet ;( viimeksi pupuilua 4 pvä sit eli tää kierto oli tässä... Toissailtana yritettiin pupuilla mut lopputulos oli se et miehen paineet nousi liian suuriks kun ties et tärppimahdillisuus on suuri ja ei siis päässyt loppuun asti. No tää mamma lähtee niin viihteelle ku menkat alkaa :)

Mouks. Tää iski hirvee tissikipu, ihan kuin ois rintatulehdus ;( ei enää ymmärrä on ovis menny, parhaillaan vai vasta tulossa. Tuntuu et ovisoireet tulee yks kerrallaan sina seuraavana päivänä....
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet!

Hep hyvä, että annat itkun nyt puhdistaa ja viedä surut mennessään, niin ne eivät jää sisään padottuina. Halaus

ON: Täällä oli jo heitetty kirveet jokeen ja järveen. Sit olin tuossa jossain mahataudissakin yhden päivän, ihan jäätävä ripuli ja huono olo päällä. Eilen sit alkoikin limavuoto ja kivut vasemalla alavatsalla. Olin vähän, että mitäsvittua?! Mulla keväällä liittyi koviin ovisoireisiin ripulia ja huonoa oloa ja TADAA! Ovistestin viiva oli eilen (kp20...) vahvempi kuin aiemmin, muttei vieläkään yhtä vahva kuin kontrolli. Eli ovulaatio tulee/tuli tässä kierrossa sittenkin, nyt sit vaan pitää toivoa, että pari päivää sitten tapahtuneet petipuuhat auttaa. Tosin jos menkat tulee normaalisti, niin eihän tässä mitään kiinnittymisaikaa jää...
 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten huolestuttavaa kun en tunne ovista ollenkaan? Eikä tule mitään limoja. Tammikuussa sen tunsin ja tuli limatkin, mutta sen jälkeen ei mitään tuntemuksia. Tikut keväällä sen kuitenkin löysi. Huomenna alkaa metsästys tikkujen kanssa!
 

Yhteistyössä