<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Wivi muistatko millä arvoilla sulla on lääkitys kilppariin aloitettu? Mulla arvot keikkuu vajaatoiminnan viiterajoilla (TSH 4,0 ja T4 14). Labran antamiin viiterajoihinhan tuo vielä menee, mutta esim. kilpirauhasliiton mukaan TSH tulisi olla alle 3. Työterveyslääkärin mukaan ei tehdä mitään koska en näytä vajaatoiminnan tyyppipotilaalta kun olen hoikka, vaikka väsymys on ollut viime keväästä asti ihan kamalaa. Paino juu ei ole noussut, mutta ruokahalu on todella huono, mikä kai oire vajaatoiminnasta ois myös. Nyt gyne väestöliitolta oli kyllä sitä mieltä, että arvot täytyy katsoa uudelleen kun nuo viimeisimmät on keväältä. Gyne oli sitä mieltä, että nuo arvot voisi olla osasyy kuukautisten puuttumiseen ja meinasi, että jos ne edelleen on tuollaiset eikä tästä kierrosta tärppää, niin sitten aloitettaisi lääkitys.
 
Hep87 Kaveri just eilen valaisi mua, että raskautumista varten TSH:n pitäisi olla alle 2. Joten nyt vaan gyneltä pyydät pikaisesti uutta testiä. Ja tosiaan meilläpäin (pirkanmaa) voi mennä ihan itekin ottamaan testit ilman lääkärin lähetettä, joskin silloin se maksaa reilut 17 euroa.
 
Empuskalle, FantaVionalle ja Päärynärouvalle toivottelen täällä plussia testeihin! :wave:

pikkuotus Osanottoni :(

Mä täällä myös hajoan omaan kiertooni. Luulin siis että maanantaina alkoi menkat kun pyyhittäessä tuli ihan kirkasta verta paperiin. No se loppui sitten samantien! En ymmärrä yhtään mikä vuoto tuo nyt sit oli?
Nyt on ollut jo jonkun aikaa huimausta, pientä lämpöä on ollut nyt parina iltana, 37,5C. On kylmä ja väsyttää. Tämä voisi kyllä olla flunssaakin mutta tietty kuvittelen että oisin raskaana. Oon muutamia kertoja tehnyt ovistestejä mutta negaa niihin olen saanut. Tein myös eilen päivällä Clerbluen digi- raskaustestin mutta negaahan sekin näytti. Enkä tiedä koska sitä oikeasti voisi raskaustestejä tehdä kun ei ole hajuakaan koska menkkojen kuuluisi alkaa.

Jos laskisi kierron siitä kun kierukka poistettiin ja alkoi pieni tuhruvuoto (olettaen että ne oli menkat) niin nyt olisi 18/??. Toisaalta silloin ultrassa 1.9 näkyi follikkeleja molemmissa munasarjoissa ja kierukan poiston jälkeen vuoto oli tosi limaista eli olisiko silloin voinut olla ovis? Sitten kierto olisi n. 31/?? En tiedä yhtään :headwall:
 
Hep mulla alko kilppari ongelmat jo ala-asteen puolella niin ei mitään tietoa niistä arvoista. Enkä kyllä nyt uusimpiakaan muista :D mä oon kans kuullut että tsh pitäisi olla alle 2 jos yrittää raskautta.

Toivotaan että ne teijän viivatvahvistuis ja saatais pian kunnon plussa syyyskuulle! <3
 
Tsemppiä uuteen kiertoon päärynärouva :hug:

empuska, mä en huomannut kauheasti mitään, mutta olen myös koko päivän istunut opiskellen koneella ja silmät on ihan sikkuralla :headwall:

Tsemppiä myös muille!!

Mä olen ahkerasti käynyt lukemassa teidän kirjoittelua, mutta iltaisin koulun, töitten ja perheajan jälkeen on niin poikki, että oon sammunut kuin saunalyhty reippaasti ennen kymmentä.. Jos taas täälläkin aktivoituisin :heart:

menkat on nyt loppu ja aloitus voi taas tälle kierrolle alkaa. Innolla odotan, josko Gelee royalesta ja foolihaposta on apuja! Sormet ja varpaat ristiin :)

heikkulin kp6/23-28
 
Voi ei, päärynärouva! :'( Surullista!

Empuska, ihan kuin siinä jotain näkyisi, ehkä? Ainakin valokuvasta jonkun viirun erottaa. Mystistä. :D Ei ole vuoto alkanut vielä?

Mulla on yökuukautiset. Öisin vuotelee ja päivisin side on kuiva. Mitä tää nyt sitten on? :D Olen jo hieman kasannut palasia yhteen ja uuteen kiertoon käännän katseen. Kiitos kaikille tsempeistä! :heart: Pitäisköhän gelee royalit ostaa itsekin. Jääkö ampiaisvauvoille mitään kun me raskausyrittäjät syödään niitten eväät? :D

Niin juu, ja saa päivittää kp 2, yk 5
 
Viimeksi muokattu:
Fanta: ehkä niille amppareille jää osansa, jos ei osteta ainakaan pimeesti mitää geleitä :D

Päivittelen taas sunnuntaina :)

ON. Tänään ollu kosteet meiningit, mut mies lähti silti juopottelemaan, että hukkaan meni ovis, jos ovis edes on (kerrankin kun/jos ovin on edes tapahtunut) Tää viikko muutenki menny ihan pepuilleen vähä joka suunnasta. Jatkuva maanantaifiilis! :(

Tsemppiä uusiin kiertoihin, ei luovuta toivosta!
 
Voi Spukka kyllä se maanantai vielä väistyy! Ja Empuskalle ens kiertoon taas terot niin pysyy piinailu sopivamman mittaisena, tiedän miltä viikkojen piinailu ja "oireet" tuntuu!

Omaa napaa: vaaleen beessiä valkkaria. Harvinaista mulle. Jännää!
 
Tääl luultavammin kemiallinen. Eilinen vuoto oli järkyttävän runsas ja hyytymiä tuli paljon. Kivutkaan ei pysyny millään lääkkeillä kurissa :/. Wiki: toivotaan et valkkaria muutos toisi plussan :) spukka: voi ukko kun lähti reissulle.. Itselle saa siis päivittää kp 3/28 yk 4.
 
Adalmiina mä kans joudun tasaseen tahtiin sukulaisille ystäville ja työkavereille kertomaan että en ole raskaana. Miten ihmiset kehtaa kysyä? Mekin ollaan yritetty pian 10kk mitä jos ei voidakkaan saada? (Kyllä tämä pyörii mielessä :( ) se on monelle aika arka paikka. Pitäisivät mälyt mahassaan! Mulle tulee aina surullinen olo kun joku kysyy. Pitäis varmaan vastata että niin miksi ei meillä vielä ole vauvaa?

Perjantai on testipäivä. Sunnuntai ois varmempi päivä mutta ois viikonloppu menoa ja pitää pohtia otanko siiderin vaiko en...
 
Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille. Sukulaisten ja ystävien uteluita satelee tännekin. Jotenkin hankalaa väistelllä kun ei haluaisi kenellekään kertoa että yritetään, mutta olen ehkä maailman huonoin valehtelemaan. Tähän asti onneksi onnistunut kiertämään kyselyt, mutta inhottavaa on.

Olen yrittänyt välttää kaikenlaisia raskautumisajatuksia, meni fiilikset niin alas viimeksi kun menkat alkoivat. Mies ihmetteli kun meikäläinen vaan itkeskeli kaikki illat. Lohtu löytyi harrastuksista, päätin keskittyä täysillä niihin ja jättää vauvoihin liittyvät ajatukset hieman taka-alalle. Viime viikolla tikuttelin kuitenkin ovista ja onnistuin perjantaina sekä lauantaina saamaan todella vahvoja viivoja tikkuun. Peittokin heilui oikeina päivinä, joten nyt piinaillaan. Mulle saa siis päivittää dpo3.
 
En ehtiny eilen koneelle ja tänäänkin nyt sain tehtyy vaan pikapika päivityksen. Kertokaa jos löytyy mokia :D

Oma maanantai jatkuu näköjään tällee seuraavan viikon maanantaille asti ja huomenna psykologin juttusille, jos sais tolkkua kaikkeen.
 
Päärynärouvalle pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :/ :hug:

Tsemppiä muillekin uutta kiertoa odottaville <3

Toivottavasti Spukkan maanantai loppuu huomenna viimeistään!

Utelut on kyllä inhottavia. Mutta koska meillä on jo yksi lapsi niin mä olen todennut, että ihmisillä on tietty oletus meidän elämän kulusta. Varsinkin, kun menin valmistumaan ja elämäntilanne olisi ns. otollinen vauvalle. Siispä olenkin ryhtynyt kaikkiin "Kai tekin kohta toista lasta?" Ja "Koska teille toinen tulee?" uteluihin vastamaan että kiitos kysymästä, puoli vuotta on kohta yritetty, ei ole kuulunut. Sillä saa ihmiset sopivasti vaivaantumaan, jonka jälkeen ne luonnollisesti tokaisee paniikissa "No eiköhän se sieltä vielä tule". Ihan kuin se auttaisi yhtään tilannetta...

ON: Täällä alkoi tänään sitten ovulaation tikuttaminen (+ aamulla testasin varmuuden vuoksi myös r-testillä, koska menkat oli ihan oudot, mutta negaahan se näytti) ja kahden viikon päästä on kilpirauhastestit. Katsotaan millainen lopputulos näillä toimilla on.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon. Meillä ollaan ihan turkasen väsyneitä tällä hetkellä, mutta ei auta kun käydä töissä ja pyörittää arkea.
 
Olisi niin kiva raskautua tästä kierrosta. Plussana olisi ehdottomasti se, että joulun aikoihin uskaltaisi jakaa jo hyvät uutiset läheisille :)

Olin alkuvuodesta idiootti ja aloitin tupakoinnin uudestaan miehen kanssa. Ja sen vaikutukset hedelmällisyyteen ei tunnetusti ole positiivisia..

Tumpattiin viimeiset tupakat lauantaina ja todella toivon, ettei kumpikaan enää minään heikkona hetkenä haksahda takaisin polttamaan.
 

Yhteistyössä