<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, KESÄ 2014 <3

Tais olla sitä ovulaatiota tänään tarjolla. Ollu aivan järkyttävä olo koko päivän ja housut suorastaan märkänä. No tänään onkin juur KP14 joten tälle päivälle sitä kai saattoikin sit odottaa. Jostain syystä olin arponut sen kalenteriin eiliselle. Talletukset on nyt tehty sit ehkä vähän etuajassa, mut mies lupas aamulla korjata asian kun tulee töistä :p Tosin voipi olla että silloin on jo myöhäistä kun oireet alkoi eilen näihin aikoihin ja silloin tuntui vihlaisu vatsassa. Miehellä on kauhee hinku saada pikkkusisarus tuolle esikoiselle, jolle me ei yksinkertaisesti riitetä enää leikkikaveriksi.


Ikkuspikkus muista rentoutuakin ennen häitä. Vaikka tiedän että helpommin sanottu kuin tehty :p
 
Ikkuspikkuksella lupaavat viivat! Ihanaa! Oliko hauskat polttarit?

Spukka, onpas ollut kovat taudit sulla nyt! Onko olo jo parempi? Aikamoista uhrautumista kun olette jaksaneet vauvajuttuja miettiä taudeista huolimatta. :)

Mä aloitin foolihapon noin 2,5 kk sitten. Valitsin nimenomaan sellaisen monivitamiinin, jossa ei ole a-vitamiinia eikä rautaa. Lisäksi syön foolihappoa erikseen vielä purkista eli päiväannos on 800 mikrogrammaa.

Mulla on ollut hyyyvin hiljainen alkukierto oikeastaan kaiken suhteen. No menkat oli pitkät kuin nälkävuosi vaikkakin hyvin vähäiset. Miehen kanssa ollaan oltu aivan eri vuoroissa töissä eikä vauvayritystä ole ollut nimeksikään. Täytynee korjata tilanne nyt kun kierto lähenee puoliväliä. Ei ole muuten vielä minkäänlaisia tuntemuksia näin kp 11 - viimeksi ovis oli kp 13 tai 16 joten jännityksellä odotan, miten kroppa käyttäytyy.

Kiva huomata näin vuosien e-pillerielämän jälkeen, että rinnat ovat ihan surkastuneet ilman ylimääräistä hormonipumppausta. Luomukierron haittapuolia, heh. :D Mulla ottaa kyllä kunnon päälle kohta tää vauvayritys, kun en yleensä kerkiä tai innostu "tallettelemaan" (kuten Anskuttimen mies oli hauskasti sanonut) joka päivä tai edes joka toinen. No täytyy nyt tän projektin nimissä tsempata, hauskaahan se on, en kiellä. :whistle: :heart:

On muuten ihan sairaan ärsyttävää, minkälaista ympäristön vauvapainostus on ollut naimisiinmenon jälkeen! Ollaan siis muutama kuukausi sitten menty avioon ja kaikille se tuntuu merkitsevän jälkikasvun hankkimista. Olenkin ihan kirkkain silmin kieltänyt kaiken tällaisen vauvahaaveilun.
 
FantaViona: Nuha ja köhä on tiukassa, mutta muuten jeesfiilis :) Ei tosin edelleenkään oo täti ilmotellu tulostaan, eikä sitä oo näkynyt yllätysvisiitilläkään :eek:
Olikos folskilla jotai haittavaikutuksia jos sitä syö liikaa? Vai oliks se et ei ollu nii justii?

<3:sti tervetuloa joukkoomme päärynärouva! :)
 
Welcome päärynärouva! :) <3

ON: Oviksen tikuttelu kovasti käynnissä, tänään en vain muistanut aamupissasta tikuttaa unenpöpperössä. Kp12 menossa ja ei kyl vielä merkkiäkään oviksesta, ei edes tikussa. Viiva vahvempi jonain päivänä ja sitten voikin olla jo hailakampi seuraavana. Noh, meidän perhe pakkaa kimpsut huomenna ja suuntaa neljäksi päiväksi mökille ihan kaksistaan(no okei koira mukana kans). Rentoutusta siis luvassa urakalla, kihlapäiväkin kolkuttelee ovella (perjantaina). Josko vaikka saisin lahjaksi oviaplussan ;) mökillä on ainakin aikaa sekstailla rauhassa<3
 


Torstai 10.7.2014

Nimimerkki.....ikä..............kp............yk.........ya......monesko...

KP 50 -->

lottaevelii..........33.............63/28-31...........2...........03/14.......4.
Ujm.................25..............60/28-31...........6..........12/13........1.
pieni toive.........24.............55/37..............2/0(ku jälk.)......02/14........3

KP 40 -->

Spukka............20+...........45/??..............2............04/14..........1.

KP 30 -->

Mariannika........28..........35/37..............8............08/13...........1

KP 20 -->

Ikkuspikkus.......23............27/27..............4............03/14...........1.
Sirppanainen....24............22/30...............8.............12/13............1.
Minisport.........27.......... 20/34.............11..................08/13.........1.

KP 10 -->

Wivi................25...........19/28-44.........6/2(trlt).........01/14..........1.
SJ....................23............18/28(?)......4/2(km jälk.)...12/13............1.
{anskutin}.......30............18/27-31..........3...............5/14...............2.
Empuska..........22............13/??..............9...............11/13...........1.
FantaViona.......27............12/??..............2..........06/14................1.
Päärynärouva....34............11/??..............1..........07/14...............4

KP 1 -->

carna...............26...........11/27-30.........4.............04/14..........1.
KultaSieni.........28...........7/27..............4.............04/14..........1.
Jks14...............27...........7/28-30.........7.............01/14...........?
Uimis...............25............6/30..............6.............3/14............1.

Taustalla

Hep87..............27.................../??...............1..........05/14........1.
Bella-...............21............../26-29........5.................01/14.........1.
Liipa................24.............../27............6..................1/14............2.
Katey..............25................/39............3................12/13............1.
kiskisnami..........23............./30-35........2...............02/14............1.
jammaillen.........23............./??.............3...............02/14............1.

:popcorn:Piinailijat:popcorn:


Spukka
Mariannika (dpo 10)
Wiwi (dpo 3)
SJ (dpo 1)



..............DPO:T..................
*Päivä jolloin ovis+ DPO -1
*Päivä jolloin ovis DPO 0
*Seuraavat päivät DPO 1, DPO 2 jne...



Plussanneet:




2014
Tammikuu

nuorallatanssija (yk2)
Sandri (yk3)
Elviira86 (yk1)
Annuski (yk5)

Helmikuu

Anni00 (yk1)
SannaMarko (yk2)
Ponityttö (yk1)
Sonetti (yk2)
Kinkula- (yk2)
Nalle-Puh

Maaliskuu

Heranen (yk3)
toivontähti (yk2)
SJ (yk3) kkm 12+0

Huhtikuu

MaryahR (yk1)
Miija87 (yk4)

Toukokuu

Gislie (yk1)
hiliputti (yk1)
tähtityttö89 (yk4)
Sissinen (yk3)

Kesäkuu

Kaneli88 (yk4)
Wuf (yk2)
Vappuvaavi (yk2)
Haavemaa (yk2)

Plussanneiden ketju *klik*


BLOGEJA
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Uimis Make fashion, not war
mymosa Hattaraa ja Hirmuliskoja
Spukka Suunnittelemattomuuksissaankin

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Ne listailijat, joista ei kuulu aikoihin mitään ja kp:t paukkuvat yli 50, poistetaan, joten käythän kertomassa kuulumisia listalla pysyäksesi :) Mukaan pääsee taas uudestaan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
FantaViona polttarit oli loistavat! :) mut kaapattiin noin 30min työvuoron alkamisen jälkeen. Oli aika pihalla kun tajus, ettei tarvikkaan olla töissä. Koko työporukka ollut mukana jutussa :D

Anskutin kaippa sitä pitäis osata rentoutua, mutta ei oikein ole löytänyt sille aikaa.. kiirusta pitää :)

Niin ja testejä oon kuluttanut ihan liikaa.. ikävintä, että kaikissa näkyy jotain, mutta ei oikein tunnu vahvistuvan. Miten on mahdollista, että kaikki testit, eri merkkejä, näyttää viivanpaikkaa? Kun juilii aika ajoin ihan samallalailla kuin aina ennenkin ennen menkkoja, joten taitaa matka olla kuitenkin siihen uuteen kiertoon. Voi blaah.. ja vali vali. Sori naiset :D
 
Heippa hei kaikille! :) Täällä vietelty hiljaiseloa kun eihän näin alkukierrosta oikeasti mitään kerrottavaa yleensä ole. Teidän muiden kuulumiaia kyllä aktiivisesti seurailen joka päivä :)
Mut asiaan eli nyt mulla oli ihan kerrottavaakin eli mullahan alkoi sellaiset ihan kirkkaanpunaiset välivuodot kun yritys alkoi eli aina noin viikko ovulaation jälkeen. Eli yleisesti yhden vessakäynnin yhteydessä paperiin jäänyt ihan kirkkaanpunaista verta. Ei mitään klönttimäist niinku menkkojen aikaan vaan ihan verta verta. Viime kierrossa sitä tuli kolmena peräkkäisenä päivänä. ja siis ei oo runsasta eli ei tuu housuun asti. Mutta siis toi oli toinen niistä syistä miksi hakeuduin lääkäriin, ku halusin tietää onko toi vakavaa. Toinen oli se että tunnustelemalla kohdunsuuta se tuntui sellaiselta rypyläiseltä ja ihan niinku siinä olis ollu joku pikku patti. No tänä aamuna noi on ny tutkittu. vuodot on normaalia eli jos eivät ole runsaita tai kivuliaita niin nou hätä. Se lääkäri katto mun kohdunsuun/kohdunkaulan ja totesi että tosi siistin näköstä on. ei mitään arpia tai muutakaan. Sit se sormin vielä tunnusteli koko emättimen, kohdun kaulan ja muut mihin ny alakautta sormin käsiks pääsee. Sano että tosi sileän, puhtaan ja hyvän tuntuinen on. Kohtu on kuulemma aika takana, mutta se ei mihkään vaikuta, muuta ku että menkkakivut ja synnytyskivut tuntuu selässä enempi ku niillä joilla kohtu on edessä.
Eli hyviä uutisia! Nyt vaan ovista odottelemaan. Sehän on mulla tullu tarkasti kp 14 eli päiviä siihen on vielä 6 kokonaista + tämä päivä :D Mut hei, hedelmällinen aikahan alkaa jo parin päivän päästä eli viikonloppuna vois alottaa jo aktiivisemman pupuilun :D

Menossa siis yk4 ja toivottavasti tää on nyt se tärppis! Plussia kaikille :popcorn:
 
Oho, karkasi viesti jo ennen aikojaan;)

Mistähän johtuu että ovistikuttajan tulee välillä paljon tummempi viiva ja sitten seuraavana päivänä on jo paljon vaaleampi :0 ja monesti myöhemmin päivällä on tummempi viiva kuin aamulla ensipissasta, outoa.

Huomenna ensimmäinen terolut pilleri naamaan, onpas mennyt vallan hitaasti kpt kun huomenna vasta kp15! -.- täällä mökilläkin jaksan tikuttaa, tahdon saada sen plussan :/
 
KultaSieni oi mikä helpotus! Varmasti ihana kuulla, että kaikki on hyvin! :) Mulla on maanantaina klo 19 illalla yksityisellä munasarjojen uä. Mua MASENTAA, kun en raskaudu ja tullut pelko, että jos munasarjoissa jotain vikaa! :/ Ovulaatio kyllä tapahtuu, mutta... Noo pääsen juttelee samalla. On mieli niin maassa JOKA PÄIVÄ. Loma ei alkanut ihan toivotulla fiiliksellä. Ensin ajattelin, että ei haittaa jos en raskaudu, kun tulee tämä lomakin, mutta toisin kävi. :(
 
Jihuu, loma, aurinko ja lämpö on tehnyt tehtävänsä ja ovulaatiotesti näyttää vihdoin plussaa :) Mut voisi siis siirtää takaisin listalle ja piinailemaan: kp nyt 63 ja DPO -1. Jos en tästä kierrosta raskaudu niin sitten aloitan clomi-tero-yhdistelmällä. Näin pitkät kierrot vie viimeisetkin järjen hivenet...
 
Tänään nippaili aamulla oikeasta munasarjasta ja sitten iltapäivästä koko alavatsalta. Eletään kp 13 eli sama kaava kuin edellisessä kierrossa, toinen munasarja vain. Viimeksihän en tiennyt, oliko ovis loppupeleissä kp 13 vai kp 16, joten mielenkiinnolla odotan tulevaa.

Tämä vauvajuttu on kyllä paljon mietityttänyt. Yleisesti ottaen olen mennyt vaaleanpunaisilla laseilla, jonkin verran toki myös kauhistuneena ja peloissani. Eihän tämä tietysti ikinä helppoa ole, mutta mietityttää, kun en tiedä, jäänkö syksyllä työttömäksi vai jatkuvatko työt. Ja kuinka käy vauvaelämän kanssa, kun olen jo niin tottunut "omaan aikaan", vaikka toisaalta en muuta nyt haluakaan kuin vauva-aikaa. Eli ristiriitaisia fiiliksiä. Mutta tuntematonta kohti nyt vain mennään, enää ei auta perua. :)
 
SJ
Dpo2 eletään täällä ja aika jännittävät fiilikset.. nyt on vauvaa ainakin tekemällä tehty joten mahiksia on :) en vaan tiiä miten saan ens viikon elettyä. Lauantaille on sovittu jo yks tyttöjen ilta sillon olis dpo jotain 9 eli todennäkösesti ei vielä näkyis testissä mitään mut selvinpäin aattelin olla oli tilanne mikä hyvänsä. Iso pettymys kyllä tulee jos tärppiä ei kuulu..
 
Eilen tuli juoksulenkillä huono olo ja oksentaminen tais olla hyvin lähellä. Mistä lie johtui..

Teroja vielä muutama naamaan ja sitten vaan odotellaan menkkojen tuomaa pettymystä. Kylläpäs mä tänään oon positiivinen :D
 
Terve!

Tsemppiä kaikille jännäilijöille <3

Täällä ilmeisesti ollut pe ovis ainakin oireista päätellen. Kaverit lähti matkaan to iltana eli ihan hyvään aikaan ;) mut sitä en tiedä onko ovis ollu hedelmällinen, koska vasta ke on kapseli poistettu.

Tääl en täs kierrossa paljon odottele, koska stressiä on jo siitä kun keskimmäinen poitsu leikattiin eilen, kädesä murtuma :/
 
Heippa kaikille!

Teen comebäckin, viimeksi kirjoittelin täällä huhtikuussa, oon sillon tällön käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Yrittäminen meni tauolle ja tähän muutamaan kuukauteen on mahtunut työpaikanvaihdosta, parin läheisen hautajaiset ja hitokseen paljon kaikkea muutakin.. Nyt alkaa elämä jo tasottumaan. :)

Mähän ahdistuksissani kaikesta muutoksesta aloitin pilleritkin uudestaan ja nyt vajaan 3 liuskan jälkeen olisi tarkoitus jättää ne taas pois. Tyhmänä sekoitin kroppaa varmaan entisestään, mut en jaksanut niitä hirviömenkkoja (..ja kuvittelin jopa, että vauvakuume jaksaisi odottaa vuoden -15 kevääseen uuden työn takia - ei onnistu :D). Maanantaina heti soittelua gynelle, tarvitsen ihan ehdottomasti jotain menkkoja hillitsevää lääkettä nyt kun pillerit jää pois.

Niin, ja ikääkin tullut vuos lisää mittariin. Kai mä pääsen takaisin mukaan..? :saint: Haluaisin taustailijoista takas listoille.

jammaillen.........24.............1/??.............4...............02/14............1.
 
Mulle voi taustalle laittaa yk7. Oli sitten 25 päivän kierto! Mulla jolla aina tasan 27 päivää.. No, ei tosiaan yritetty ees enää, että ei ihme ettei tärpänny. Syöny parisuhdetta niin paljo tää yrittäminen ja kyllä tässä varmasti jo muistaki asioista johtuu, että heikoilla jäillä mennään.:'(
 
Spukka, i know! Huonot uutiset pelottaa aina, mutta parempihan se on saada selville huonot tekijät jos niitä edes on. Jos ongelmia tiedossa niin ainakin saat apua ajoissa, etkä kuluta päätäsi puhki miettien että JOS onkin jotain vikaa. Ja ajattele sitä mielenrauhaa jos saatkin hyvät uutiset, toivottavasti.

ON: Mökkivkonloppu saatettu päätökseen tänään, ihana rentouttava miniloma rakkaan kanssa <3 Ei kuulunut ovisplussaa, paitsi tänään MELKEIN yhtä tummat viivat! Luulen/toivon sen vahvistuvan vielä siitä, jotta saisi sen ovis+ ihan noin niiku omin silmin todeta :) Taidan yrittää liehitellä miestä vielä tänään petipuuhiin, vaikka saattanee olla liian aikaista silti. Jos ovis onkin muutaman päivän päästä vasta.
 

Yhteistyössä