*** 3 viikko toden sanoo***

Minulla ei ole mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, viime kierrosta (jolloin vielä söin pillereitä!) olin 100% varma, että olen raskaana ja nyt on aika sellanen neutraali fiilis, yritän olla ajattelematta sitä asiaa, paitsi silloin kun roikun täällä :D

Minä en ole kokeillut mitään konsteja minkään edistämiseen, en ole tutkinut kohdunnipukkaa, en mittaillut lämpöjä, en käyttänyt ovistestejä vaan mennyt ihan sillä, että tulee se ilmankin. Meillä kun kaksi ekaa ovat saaneet periaatteessa ekasta yrityksestä alkunsa niin en ainakaan vielä mieti sitä kovinkaan paljoa :)
 
Tännehän on tullut paljon uusia, tervetuloa minunkin puolestani =)

Lentoemo tuosta suklaan terveysvaikutuksesta, voi höh :ashamed:
Tein nimittäin eilen karkkilakon ja siihen kuuluu myös suklaa. Nimittäin lopetin tupakanpolton kun aloimme tätä kolmatta yrittämään ja siinähän kävi niin, että olen lihonnut jo noin 5kg :headwall: :headwall: Syy taitaa olla osittain suklaan :headwall:
Siis minun luultiin jo olevan raskaana kun on tapahtunut toi lihoaminen
:LOL: :LOL: Voi kun olisinkin siitä pyöristynyt :LOL:

No mutta Plussalento jatkukoon ja muistetaanhan välillä vilkuilla maisemia ja nauttia kyydistä ;)
 
Mulla on vapaapäivä ja aikaa roikkua palstalla...joo mulle vaan passaa suklaan syönti, siihen on hyvä vedota tutkimuksiin sitten...mies jo eilen pupuilun jälkeen kiusasi että joko on mielitekoja :LOL:
lämmöt huvikseen mittasin ja normaali vielä joten ovis ei ole vielä tapahtunut...mulla on normaalilämpö jotain 36,0 ja loppukierrosta sitten 36,6 ja 36,8 välillä...
On vaan niin hyvä mieli, kun kroppakin ainakin oviksen suhteen tuntuu toimivan, nyt vaan kun täti pysyy vielä poissa niin hyvä...onneksi se on koneen ulkopuolella, onhan lentokorkeus riittävä että ei se mukaan hyppää...ei mitään matalalentoa
:)
Maaruska mä oon kanssa lihonut noin viisi kiloa ja mahan kohdalta ja muakin on luulutu että oon raskaana...kerran piti tehdä oikein testi kun yksi kesällä väitti että varmaan oon raskaana...no en ollut kuitenkaan...
Syöttekö jotain vitamiineja tai foolihappoa...mä syön raskausvitamiineja multatabs ja foolihappovalmistetta...oon syönyt koko yrityksen ajan.
Mä vähäksi aikaa yhdessä vaiheessa jätin raskausvitamiinin pois, niin väsytti aivan älyttömästi...siinä kun on rautaa, ja varmaan rauta-arvot tipahti sitten.
Kiva porukka täällä!!! =)
 
Ruskeaa limaa edelleen, aamulla juuri ja juuri silmin erottuva punainen veriviiru..? En ymmärrä. Menkkoihin pitäisi vielä olla matkaa, kp nyt 22... Eikä tosiaan mistään kiinnittymisvuodosta ole aiempaa kokemusta. Aikaiset menkatkin toki voisi olla...

Juilintaakin on ihan mukavasti. Mies illalla tarjosi Buranaa, mutten huolinut. Vaikka raskauksia on takana useampi, on tässä kierrossa kaikki uutta ja ihmeellistä ;) .

Mullakin muuten lapset saaneet alkunsa siitä ekasta kierrosta ja kaksi ihan yhdestä "tekokerrasta". Mulla taitaa olla munasolu "aina valmiina" :saint:
 
heksu Mä en ole vielä mitään vitamiineja syönyt, olen tässä kyllä miettinyt, että hyvä olisi. Seuraavaan kiertoon ostan sitten ( toivottavasti täti ei tule) :x
Juibe en osaa sanoa tuosta vuodosta, mutta voipi olla välivuotoa ja toivotaan että onkin.
Se on kyllä kumma juttu vaikka raskauksia on ennestään takana ja olen vielä hoitoalan ihminen (jotain kai pitäis tajuta), niin silti kaikki on ihan uutta ja kummalista. Hyvä, että sanan munasolu olen joskus kuullut :LOL: :LOL:

tää on mukavin "loma"lento millä olen koskaan ollut ja jatkukoon se sen 9kk. Tsemppiä kaikille kanssa matkustajille :heart: :heart:
 
Heipsan!Hoh hoh,nyt työpäivä takana,luojan kiitos!Niin,eipäs täällä eilen mitään seksuaalista aktiviteettia tapahtunut :headwall: Mä nukahin alta sekunnin kun sänkyyn pääsin.Ukko heräs aamulla jo 5 maisssa ja mä vailla 6.Nyt kun juts tulin kotiin niin ukkopa ei oo kotona,jossain kylillä luuhaamassa!!!Että se taas tästäkin päivästä..Anteeksi kun mä en kamalasti osaa kommentoida teidän teksteihin..Olen niin omanapainen ihminen! :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: No ei nyt oikeesti :)
 
Oma ).( paras ).(, Tinttara84! :D Meidän lennollahan idea on, että kaikki saa vuodattaa tuntojaan rauhassa, ja jos tekee mieli kommentoida muiden juttuja, niin siitä vaan, mutta kyllä mua ainakin kiinnostaa lukea muiden kuulumisia vaikka en niitä aina kommentoisikaan! :heart:

Mulle muuten gyne määräsi täällä Italiassa raskaana oleville naisille tarkoitetun vitamiinivalmisteen jo 3 kuukautta ennen kuin ruvettiin yrittämään! Lähinnä foolihapon vuoksi, sen lisäksi, että se on tosi tärkeää ihan ekoina viikkoina hedelmöityksen jälkeen, on amerikkalaisessa tutkimuksessa huomattu, että foolihappolisää syövät naiset tulee herkemmin raskaaksi, kuin sellaiset, jotka eivät syö mitään vitamiinilisää... Tässä tutkimuksessa seurattiin amerikkalaisia sairaanhoitajia!

Kuten saatatte huomata, mulla on paljon aikaa selata netissä terveysuutisia :LOL:

Täällä Italiassa on niin alhainen syntyvyys (kun vanhempien kans asutaan vielä 35-vuotiaina, ei niitä lapsia ruveta yrittämään ennen kuin 40-vuotiaina) että muutenkin ollaan lähes hysteerisiä Suomeen verrattuna. Mutta kun itsekin olen tällainen hysteerikko, niin sehän meikäläiselle passaa :D

Esim. rutiininomaisesti kaikilta lasta yrittäviltä tutkitaan hiv, hepatiitti, toksoplasmoosi ja cytomegalovirus jne. jo eenen kuin yritys alkaa! :p
 
Heipä hei kaikille!

Ajattelin uskaltautua tälle lennolle, mikäli joku paikka vielä vapaana on. Toivon mukaan pääsen testailemaan viikon kolme lopulla. Ensimmäinen toiveissa, tällä hetkellä menossa kp 12 / 24-25 ja yk 3. Ovulaation tunnistaminen on vielä harjoittelu tasolla ja tällä kierrolla jäänyt hämärän peittoon.

Minä syön myös foolihappolisää ja omega-3. Greippimehua yritin juoda, mutta pelkään sen pahentavan allergioitani. Mieheni ihmetteli kaupassa, että mahtaako ketkään muut kuin lasta yrittävät (kaksplussaiset) juoda tuota mehua... :)

Hyvää ++++lentoa kaikille
 
Kiitos vaan lentoemo viisaista sanoistasi :) :hug:
Mäkin kokeilin joskus tuota greippimehua juoda kierron pari,mutta sepä ei käynyt mulle alkuunkaan.En omista juuri mitää limoja ja kun join mehua,se kuivatti viimesetkin!Äsken kyllä tuli kirkasta ja tahmeeta limaa,muttei kamalasti,eli?!Pitäskö sitä ukkoo vielä tänään yrittää?Tänään kummiskin jo kp 15 tai jotain..Oon oviksen bongannu kp 10-15,kerran ollu tuollon 15 ja yleensä sattuu 10-12 välille..Noh,eihän se pahasta oo,mutta kun tuntuu niin tyhmältä enää edes yrittää näillä kp:llä kiertoon nähden raskautua..

Vitskuja vetelen jo pelkän jaksamisen takia.Tuntuu,että töissä ei kykyne olemaan ilman että aamulla ottaa vitamiineja! :)
Ja uudet immeiset:teretulemast lennolle!!

Pitäis varmaan kaffen keittoo lähtä..
 
Niih,ja asian vierestä.Just verokortti tuli ja siinä perus% ois 12,5 ja lisä 33. Viime vuodelle oli 13,5% ja 34%. Jouduin kummiskin nostamaan eka 15% ja vielä marraskuun lopulla 16%..Eli mitähän tuollekin pitäis tehä?On vasta eka duuni josta tulee "kunnolla" rahaa,siis säännöllisesti,niin oon vähä pihalla noiden vero-hommien kanssa...
 
taas tullut uusi lennolle hienoa ;) ja tervetuloa!

Ei minua ainakaan haittaa oma napaisuus, olen oikeasti kiinnostunut siitä miten muilla menee ja mitä oloja :heart: :heart:

Kiva kuulla tosta miten Italiassa asioita hoidetaan. Onkos siellä ihan toimiva neuvola systeemi??

ja nyt sitten sitä ).( eli väsyttää ihan älyttömästi ja sellaista juilintaa mahalla. Eilen sanoin ääneen AIAI :LOL: :LOL: Kai se täti tekee tuloaan, voi nenä :/ Taidan kuitenkin käydä hakemassa niitä raskausajan vitamiineja, josko se auttais tähän "talvi" väsymykseen. Välillä on niin vahva tunne että tärpännyt on ja sitten taas olo sellainen että ei. Ja saan todella niitä itku-nauru-raivo kohtauksia, taitaa olla hormooni mylerrys menossa :headwall: :headwall:

Jaahans taas pääsis tämä tyttö lentämään ja viemään näitä lapsia harrastuksiin, vaikka mieli tekis käpertyä peiton alle :ashamed:

Lentoemo eikö niin että tällä lennolla oli turvavyön irrottaminen kielletty 9kk ajaksi :D
 
Täällä uusi mukaan lennolle!!! :wave: :D Kai sinne vielä jollain singolla mukaan pääsee... Ottakaa koppi!!! :wave: :LOL:

Meillä pikku kakkonen yrityksessä yk1 ja ennestään poika 08/06. Nyt kp 16/29 ja tarkoitus olisi testata vasta viikolla 4 mutta periaatteessa voisin testata jo viikon 3 lopulla, joten jos en sitten maltakaan odotella.... :whistle:

Täällä olisi laskureiden mukaan ovis tänään mutta luulen että oli jo pari päivää sitten. Masua nippailut (jatkuu kyllä edelleen....) mutta lämmöt jo nousussa. Äsken mitattu tasan 37C. Täytyy mitata aamulla uudestaan. Yrityksen puutteesta ei ainakaan jää tämä homma kiinni. Peitot heiluneet niin tiheesti ettei varmaan koskaan... :snotty: ;) Varmaan osaltaan vaikuttaa tuo ehkäisyn pois jättö kun ei tarvitse huolehtia siitä ollenkaan. Mukavan rentoa meininkiä...

Itse en ole syönyt vielä mitään vitamiineja tai mehuja ym. Katotaan sitten jos tämä yritys kovasti venyy. Esikoisen odotusajan söin multitabsin sitä raskaana oleville ja oli kyllä ihan hyvä. Sitä varmaan ostan seuraavaksikin.

Plussatuulia koneen alle!!!



 
Hieno Feliana, ja tervetuloa muiden joukkoon Haikaralennon ykkösluokkaan! Nin muuten jokaiselle matkustajalle annetaan yllätyslahjana oma pussukka, jossa on hammasharjan ja korvatulppien lisäksi myös oikein mehevä plussapuhuri! +++++ :whistle:

Mun täytyy sanoa tuosta greippimehusta, että viime kierrossa kun sitä join lasin päivässä, niin tuli oikein tosi selkeä ovislima ja kuukautiset olivat runsaat edellisiin verrattuna, eli kyllä se näytti mulla kohdun limakalvoa kasvattavan. Muutenkin tuntui koko kierron ajan siltä, kuin olisin jatkuvasti käyttänyt liukastusvoidetta :D

Tässä kierrossa olimme miehen sukulaisten luona just 8 päivää ennen ovista, niin että en kehdannut sitä greippimehua juoda... Koska mäkin oikeasti uskon, että sitä juovat vain raskaaksi haluavat... Myös täällä Italiassa!!!

Maaruska, onko sulla aina tuollaiset pms-oireet, eivätkö ne kuulosta ihan raskausoireilta? ;)

Täällä Italiassa ei muuten ole varsinaista neuvolasysteemiä, vaan valitaan gyne, joka seuraa sitten tilannetta koko raskauden ajan (yleensä saa soittaa myös gynen kännykkään, jos on jokin hätä), ja synnytyssairaalakin valitaan sen mukaan, että missä tämä gyne työskentelee yksityispraktiikan ohessa. Tai koska täällä usein nainen haluaa valita tietyn synnytyssairaalan, niin sitten valitaan sellainen gyne, joka hoitaa synnytykset juuri siinä sairaalassa. Mutta ideana on, että gyne on sama raskauden alusta synnytykseen ja jälkihoitoon saakka.
 
Tuisku-84-, mehän pidettiin sulle täällä paikkaa vapaana, vaikka et sitä itse tiennytkään... :D Captain Haikaralla on kyllä täydellinen matkustajaluettelo, ja siellä sinäkin istut plussapaikalla!

Teiltä jo raskautuneilta olisi kiva kuulla alkuraskauden merkkejä, vaikka kuten maaruska ja muut jo tuossa sanoivat, ymmärrän kyllä, että jokainen raskaus on aivan erilainen. Mutta jos olette niitä edellisissä raskauksissa sattuneet huomaamaan, niin kertokaa ihmeessä! :heart:

Varsinkin positiivista testiä edeltävät raskausoireet kiinnostavat :p
 
Niin ja Tinttara, tuosta verokortista sen verran, että mä pidän sen aina hiukan korkeempana, kuin oikeesti tarttis. Äireeltä opittua... Olen nimittäin freelanceri, enkä koskaan oikein tiedä, kuinka paljon tulen vuoden sisällä ansaitsemaan, mutta otan mieluummin palautuksia kuin mätkyjä... Ja koska olen kauhea tuhlaamaan, niin musta on kiva, että vuoden lopulla tulee hiukan rahaa joululahjoihin, vaikka niistä ei korkoja maksetakaan, niin tuntuu melkein siltä, kuin olisi pistänyt rahaa säästöön, ja saisi ne sitten takaisin joulukuussa. Tämä siis siksi, että mä vingutan visalla tililtä iloisesti kaiken mitä siellä on, ja liian korkea veroprosentti on ainoa tehokas keino, millä saan säästetyä rahaa :LOL:
 
Hui kun en ole syönyt juuri mitään, ruoka on hellalla ja mies tuli kotiin just.
Illalla käydään ystävillä kylässä ja sitten peitot heiluu taas...
Tervetuloa kaikki uudet!! Joukkoon mahtuu, mitä enempi porukkaa sitä jännempää..ketkähän on ekoja testailijoita? Mä en lupaa testata ennenkuin täti on ainakin päivän tai kaksi myöhässä...Nimittäin olen tuhonnut testejä aivan liikaa...Mullakin oli korkeampi lämpö kuin eilen joten taitaa olla h-hetket käsillä...tai jopa ohikin...tänään on pakko pupuilla...pakko!!! Onpa kamalaa
:LOL:
Mukavaa iltaa kaikille, onko joku jolla vasta ovis tulossa?? Vai joko me kaikki ollaan loppukierron puolella?
 
Mä taidan olla ekojen testaajien joukossa, koska mulla on ma 14. päivä kp31, ja tämän kierron pitäis olla n.30 päivää. Tädin matkalaukkuun panin kaikenlaista laitonta kamaa, että se pidätettäisiin tullissa, eikä pääse koneeseen meidän ++++lentoa pilaamaan. Yritän siis olla testaamatta aikaisemmin, koska tähän mennessä olen aina testannut samana päivänä kuin kuukautisten pitäisi alkaa, ja on ollut ikävä saada nega ja juosta sitten ostaamaan siteitä... :kieh:

Eli tällä kertaa odotan yhden ylimääräisen päivän... Jos siis maltan... :saint:
 
... oli ihan jumalaton tissikipu! :whistle: Sanoinkin miehelle muutamia päiviä ennen testin tekoa että joko mulla on rintasyöpä tai sitten olen raskaana. :LOL: Rinnat siis tosi arat ja "muhkuraiset".. Ja tämä tuli jo melkein viikko ennen kuin menkat olisi pitänyt alkaa! :eek: Testin tein sinä päivänä kun menkat olisi pitänyt alkaa ja selvä +! Muita oireita oli palelu ja huimaus mutta niihin en kiinnittänyt kun vasta jälkeenpäin huomiota. Esikko tuli jo ekasta tjottailu kierrosta joten en elätellyt edes sen isompia toiveita raskaudesta. Eli pienemmät oireet meni ohi.
Nyt kun osaisi olla yhtä rento mutta tieto lisää tuskaa.... :LOL: ;)
 
Täällähän on vilskettä ollut sillä aikaa kun töissä pyörähdin. Haittaa muuten toi työnteko ihan älyttömästi tätä vauvakuumeilua, saiskohan sitä anottua jotain vauvakuumelomaa, että vois kaiket päivät vaan keskustella netissä, bongata ovislimoja ja muutenkin keskittyä tähän olennaiseen :LOL:

Joo, niistä raskausoireista: mulla ei ollut mitään ennen plussaa! Testasin muuten plussan vasta kp57 esikoisesta, sitä ennen n. viikko aikasemmin nega... Vähänkö hermoa koeteltiin :headwall: .

Itseasiassa eka asia mistä päättelin olevani raskaana (olin 100% varma) oli se, kun soittelin terveysasemalle josko pääsis veritestiin tms. kun oli niin epäselvä tilanne ja sieltä sanottiin että ei pääse, puhelun jälkeen purskahdin itkuun, ja huom. yleensä en kovin helposti itke. No, parin päivän päästä se testikin sitten näytti plussaa ja sitten niitä oireitakin alkoi ilmaantua.

Tällä hetkellä syön ihan tota normi Multivitaa, mitään muuta "konstia" ei ole käytössä. Tällä hetkellä ei kyllä ole raskautunut olo, mutta kyllä se olo ens viikolla viimeistään tulee :D
 
meillä ensimmäinen haaveisssa ja seittemäs kierto käynnissä, alkuun kyllä oli noita ovis ongelmia ja raskaus oli näin ollen mahdotonta...nyt saatu ovis tulemaan viime kierrossa 2 otteeseen nyt toinen kierto käynnissä ton clomin kanssa...vielä ei ihan kaikkia toiveita oo heittänyt vaikka välillä uskoa koetellaan,mies ottaa kyllä kaiken ärsyttävän rennosti... :/ työkaveri rupes tänään selvittään mulle lapsettomuus hoidoista...en nyt haluu vielä miettiä sellasia... monettakos haikaran visiittia täällä muut toivovat? =) onko ketään kellä olis yhtä pitkä taival takana kuin mulla...vaikka ei se nyt oikeesti oo viel ees pitkä mutta odottavan aika on pitkä...
 
no niin nyt on palattu lasten harrastuksen parista, ja kyllä oli nälkä kun kotio tulin, veden kilon kirsikkatomaatteja :LOL: :LOL:

Tännehän on tullut kirjoituksia vaikka kuinka paljon, ja tervetuloa uusille, tämä on paras lentomatkanne ikinä, siitä pidämme kaikki huolen =)

Lentoemo ennen hormonikierukkaa mulla oli todella vahvat pms-oireet, mutta tämä on silti jotenkin erilaista. Hormonikierukka tasoitti minua todella paljon. Sunnuntaina todella televisiota katsellessa samalla itkin ja nauroin, mies katsoi hiukan ohkaseen ja nauroi ne hormoonit (on ne sitten mistä vaan, niin mieheltä kysytään pinnaa)

Siis mun edellisistä raskauksista on kulunut jo kymmenen vuotta, mutta muistaakeni mulla ei mitään ennakko oireita ollut tai en ainakaan pongannut ;) Molemmista olen oksentanut aivan kamalasti, tytöstä niin että meinasin tiputukseen joutua. Joskus sanoinkin, että lapsia en enään halua sen oksentamisen vuoksi. Synnytys oli (minulla) lasten leikkiä oksentamisen rinnalla. Mutta kaipa mä sen oksentamisen nyt kestän kuitenkin jos meille vielä vauva suodaan :heart: :heart:

Mä pääsisin testaamaan jo ensi viikonlopulla, mutta taidan siirtää viikolle 3, kun tää porukka on niin mukava. Ai niin kävin ostamassa raskaus vitamiineja. :D :D
 
kenwood1, lisäsin sut tuonne turistiluokkaan siltä varalta, että testailet vielä viikolla 3!! :saint: Katos kun tältä lennolta ropisee niin paljon plussaa kaikille, että kannattaa vaan hypätä kyytiin+++++ :LOL:

Cristiina, tuolta etusivun luettelosta näet, että monesko yrityskierto on kullakin menossa ja monennestako lapsesta haaveillaan. Tässä meidän pinossa ei ole kenelläkään erityisen masentavia kierroslukuja takana, mutta monissa muissa pinoissa ollaan yritetty jo vuosia... :/ Niin että tuo seitsemäs yrityskierto kuulostaa ihan normaalilta, mulle gyne sanoi, että pitäis odottaa ainakin vuosi, ennen kuin kannattaisi hankkiutua tutkimuksiin, mutta olemme miehen kanssa päättäneet, että kuusi kuukautta saa riittää. Tämä sen takia, että minulla diagnosoitiin vuosia sitten PCO.

Mutta turhaa tässä mietin kuutta kuukautta, sillä tämä on tosi raskas lento, ja Captain Haikara on kutsunut kaikki sukulaisensa kyytiin mukaan, niin että jokaisen meistä tuvassa muhii pian komia haikarapesä... :heart:

+++++ :whistle: :p
 
Tinttara84, sulla noita yrityskiertoja on kyllä paljon, mutta sulle Cpt. Haikara onkin pannut erityisen plussaistuimen ohjaamoon :heart: . Ei se määrä vaan se laatu, yksi päättäväinen simppahan tässä vain tarvitaan ++++++ :whistle:
 

Yhteistyössä