3:tta odottavien ryhmärämä! :)

Sonay. Kai ne liittyy. Tai ainakin joka paikassa lukee että raskaana uneksii paljon, ja mun mielestä tää alkoi vähän niinku "raskausoireena" ennen plussaa. En tiiä nukkuuko sitä sikeemmin vai pinnallisemmin vai käykö pää vain jollain kierroksilla :D. Mutta joka yö on oma seikkailu todella :)!
 
Miekik muistan nähneeni aijemmissa raskauksissa ihme unia, juuri pettämisestä ym. Nyt olen nähnyt vaan yhden unen jossa rööki huulessa viinilasi kädessä bailasin ja yhtäkkiä kävin miettimään, että hetkinen: enkös mie oo paksuna?? :D Eli varmaan jotain alitajunnan tepposia höystettynä hormooneilla? :D

Pistämpäs miekin viikot eli 10+3. Taidan pitää perää, ainaki aktiivisemmista kirjoittajista :) Voi tuosta vielä myöhästyä parilla päivällä.
 
Siis nuo unet!
Mie nään vaan kauheasti seksiunia nyt:LOL:
Esikoista odottaessa näinkin sitten unia siitä, että silloisella miehelläni oli samaan aikaan paksuna milloin ketäkin tuttavapiiristäni ja jouduin jakamaan kotini tämän naisen kanssa. Kun olin pari viikkoa nähnyt toistuvasti tällaista unta ja eräänä yönä heräsin tällaiseen painajaiseen, mottasin unenpöpperössä mies naamaan ja sanoin "Vitun kusipää ja sun lipevä jatkokappalees!":LOL:
Vähän oli kaveri ihmeissään, mutta eipä siinä, pyysin aamulla anteeksi:D

Nyt tosiaan näitä K18 unia sitten melkein joka yö...minulla raskaus muutenkin tuo tällaisen jatkuvan kiimakauden päälle, mies parka joutui jo häpeissään pyytämään, josko saisi edes pari lepopäivää viikkoon.:LOL:

Täällä on jotenkin kiva kun on odottajia ihan eri kuukausille lasketun kanssa. :)
Tykkäsin kuopuksen odotuksessa myös, kun olin silloin pikkukakkosta odottavissa ja siellä sitten oli myös ihan laidasta laitaan kirjoittelua raskauden eri vaiheista. :)

Huomenna alkaa pakkailut kun isä tuo minulle laatikot.
Flunssa iski päälle, mutta ei auta, vielä tehtävä kun ei ihan romuna ole. :D
Sitten kun muutto on ohi, niin vedän varmaan ihan reporankana viikon. :D

Kivaa viikon alkua kaikille! :)

Viipulainen ja Hippu 17+3
 
Mari ja möykky
Tänään se viimein on, se eka neuvola käynti. :) Muisti vaan pätkii et olikos eka neuvolassa mitä kaikkee.. pitikö antaa pissinäyte, tiedän vaan olla käymättä kotoa lähtiessä.. :)
Täällä edelleen väsymys painaa, aamupäivisn pitää touhuta jos meinaa jotain saada aikaiseksi. Mä käyn sitten päivittämässä tietoja kun olen neuvolassa käynyt. Jos jotain muutoksia tulee..
 
Mun unet on menny viime öinä hurjemmiks koko ajan. Ihmekään kun väsyttää, kun koko yön niin todentuntuisia unia. Mun unet liittyy painajaismaisina viime päivien puheenaiheisiin ja tapahtumiin. Pääosin pahin väsymys alkaa laantumaan, eilen kyllä nukuin parin tunnin päikkärit :D

Mulla olisi tälle viikkoa enää 2 iltavuoroa ja sitten 4 päivää vapaata :) Näiden jälkeen ei enää tulekaan pitkiä pätkiä töitä putkeen niin jaksaa tämän 3kk vielä. Eilen käytiin kuopuksen kanssa tutustumassa kouluun ;)

Tyyppi yritti puskea illalla itseään vasemmalta puolelta ulos ja samassa kohtaa oli aamullakin vielä. Olisi ollut niin hienoa ottaa kuvaa toispuoleisesta mahasta :D

Mitäs tänne sitten.. Nimiä pohditaan ja kummipyyntöjä alan tekemään viikonlopuksi. Eipä oikein muuta :)

Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

heidip* ja nyymi rv13+0
 
Vautsi Heidi, jaksat olla ajoissa :D me mietittiin nimet ja kummit vasta ku muksut oli syntynyt :LOL: tyypillisesti ;)

Mä olen nyt yrittänyt kuulostella ihan todella. Voisko olla että jotain hipsuja tuntuisi! ? Ehkä toiveajattelua koska yritän epätoivoisesti toivoa että vauva alkaisi liikkua pian ja jäntevästi sillä siihen vammaan kuuluu heikko lihasvoima yms. . Vaikka en mä tiedä näkyykö se jo näin sikiönä. Huoh. Mutta toivossa elän.

Olis "ongelma". Kaverit pyysi reissuun ulkomaille viikoks. Periaatteessa voitaisiin lähteä mutta reissu sattuu mahdollisesti huonolla tuurilla siihen kun saadaan niitä tuloksia kokeista .. eikä sekään mitään koska yhtä paskalle se huono uutinen tuntuu oli kotona tai uimarannalla. Lähinnä on hankala bikineissä selittää mistä tää kaljapallo on ykskaks tullu mahaan "sikspäkin" tilalle ja miks helteessä ei maistu edes valkoviini ruoan kanssa :ashamed:. Pläh. Mitähän sitä tekis asialle! ?
 
Tammiksella aika kimurantti ongelma :( Mitä jos kertoisitte kavereille totuuden? Voisi vaikka saada tsemppausta huonoihin fiiliksiin..

Mun hermo ei enää kestänyt ja tilasin dopplerin. Siellä se herne hyörii ja sydän jumpsuttelee :heart:
 
Mulla oli kuopuksesta sellanen angels sounds kaverilta. . Kyllä sillä ihan hyvin kuulu mutta muuten tykkäsin enemmän sellaista jossa on se erillinen anturi. Kannattaa katsoa tori.fi ja huutis, en tiiä kannattaako niitä alkaa uutena ostaa :)
Nyt en tiedä jaksaako enää ostaa vaik raskaus jatkuus. Käyttö jäi oikeastaan kokonaan kun liikkeet alkoi tuntua.

Joo..no noi ei oo nii hyviä ystäviä että haluan kertoa. Sen jälkeen tietää puoli kaupunkia meidän ongelmista. Jätämme nyt reissun kuitenkin väliin vaik mielellään olis kuluttanut tätä piina aikaa jossain muualla ku kotona.
 
Ymmärrän kyllä tammis sun pointin. Jospa lähette kahdestaan kollekkin pikku reissulle rentoutumaan :)

Tilasin lastentarvike.netistä semmosen minkä saa kännykkään kiinni. Kiva kun siinä näkyy sykkeen nopeus ja piirtää käyrää ruudulle. Mulla oli angel sound ennen, mutten tykännyt sen mallista. Voide jotenkin jäi siihen anturin reunoihin. Toimi silti hyvin äänien kuuntelussa, että sikäli ajoi asiansa :) Samaa tekniikkahan nuo kaikki varmasti on, hiukan eri hintaisia ja mallisia.
 
Ah sehän oliskin ihana ku pääsis kaksin <3. No..josko edes perheen kesken päästäisiin jonnekin, tulee taas sellanen olo että kaipaa vaihtelua tähän koti-puisto -kauppa rumbaan :)

Ja joo, just samat havainnot tosta angel soundista.

Jännä muuten mitrn selvästi kohtu tuntuukaan. Eilen illalla istuin sängyllä ja kun menin Pitkälleen koko kohtu tuntui olevan vasemmassa reunassa. Oli silleen sellanen kunnon toispuolinen pitkulainen kohouma. Kun oli hetken Pitkällään niin koko säkki jotenki "liukui" paikalleen. Empä ole ennen huomannutkaan vaikka sen miljoona kertaa yrittäny esim liikeitä tunnistaa sitte isommilla viikoilla :D vaikka aina toi on ollu vähä toispuolinen. Liekö näin monennen kerran jälkeen kaikki kiinnikkeet ja kannattimet ihan venyneet.
 
Mulla oli rv9 ultratessa vaava vasemmassa reunassa ja siellä taitaa majailla edelleen. Nipistelee enempi siltä reunalta ja äänet kuului kanssa. Välillä tuntuu kohtu hyvin n.5cm häpyluun yläpuolella, välillä ei tunnu. Liekkö jotain hentoja supistuksia välillä kun tuntuu ja rentona taas ei :)

Miekin haaveilen, että kesällä päästäisi reissuun! Ensi viikolla ehkä mökille jos suuntaisi :)
 
Huomenia!
Täällä poksui eilen taas viikot. :)

Tammityttö, toivotaan että edes perhereissun saisitte järkättyä. Ja tiedän niin tuon fiiliksen, että kaipaa vähän vaihtelua tuohon kauppa-puisto-koti asetelmaan. :)

Täällä on Hipun liikkeet voimistunut ihan kamalasti.
Tyyppi piti pari päivää hiljaiseloa varmaan minun flunssailun takia ja toissa iltana sitten alkoi elämä mahassa. Potkut jopa näkyi mahan nytkyntänä. :D
Eilen illalla istui sohvalla ja katsoin jotain tiedeohjelmaa ja Hipulle tuli hikka. Ensin hihkaisin miehelle "Ihanaa, pienellä on hikka", sitten meni ehkä minuutti ja Hippu siirtyi ja jatkoi hikkaamista suoraan vasten minun rakkoani..ravasin sitten seuraavan 20 min vessassa, kun ilmeisesti ärsytti jotain hermoa rakossa ja tuntui että lirut tulee koko ajan:LOL:

Muutto puuhia lähinnä täällä, siksi ei hirveästi ole ehtinyt kirjoitella, mutta lueskellut olen joka päivä jutut. :) Tasan viikko muuttoon, en malta odottaa! :D

Viipulainen ja Hippu 18+1 (pari viikkoa puoliväliin jeee!)
 
Porkkana . Joo mullakin se on saman n.5cm häpyluusta :)

Viipulainen. Ihanaa ku liikkeet todella tuntuu :) Parhaita juttuja koko odotuksessa :)

Äh. Mies on koko ajan kireä. Mä olen koko ajan (hormoni ) kireä. Mutta mua sitten ketuttaa että ukon ärsyt ja omat tarpeet on jotenkin etuoikeutumpia aina :kieh: Sen on päästävä salille tai treenaamaan tai olemaan "yksin" tai muuten on niin äsyttävää. Ei siinä mitään, toki pitääkin käydä ja mennä mut kummasti itse ei ole päässy pian kuukauteen minnekään kun mun menoja ei saa sovittua tähän palettiin. Ja sit ihmetellään ku olen vähän takakireä lapsille. Ja tiiän et jos tästä raskaudesta ei hyvä heilu saan taas yksin märehtiä suruni kun toinen painaa töitä ja on sitö mieltä että ei kannata jäädä vatvomaan :( Menipäs jotenki masentuneen kuuloiseksi mutta ihan todella tarviis päästä vaikka puoleksi päiväksi jonnekin.
 
Voi Tammis, miehet osaa kyllä välillä olla ärsyttäviä! Ootko sanonut suoraan miltä susta tuntuu? Välillä se meinaa unohtua vaikka onkin aika itsestäänselvää ulkopuolelta alkaa neuvoa.. uskon kyllä, että kaipaat omaa aikaa saada ajatukset järjestykseen. Lämpimiä ajatuksia sinulle :heart:

Mekin ollaan väännetty kotitöistä, mies ei meinaa nykyään tunnistaakkaan pyykkikonetta tai muutoin jaksa mitään. Tekee tosi paljon töitä, mutta teen miekin töitä ja hoidan vapailla lapset että on sitä askaretta itselläkin. Normaalisti kyllä tekisin, mutta kun nyt vaan on jotenkin aivan koomassa. Tuntuu, ettei osaa yhtään organisoida ja joku pyykkien viikkaaminen kuivurista vie tunnin :D
 
Kiitos Porkkana. Kyllähän tää taas tästä kun saa nukkua kunnon unet. Mä olen ollu koko aikuisikäni vähän onneton sanomaan kenellekään mitään ja pidän aina omat ärsyt sisälläni kunnes ne kasvaa liian isoksi ja sitten räsähtää ihan muussa yhteydessä . Mutta siis mä osaan ollla tosi kiukkunen ja äkäkinen mutta en osaa jotenki oikein puolustaa omia halujani ja sitä mitä tahtoisin. Hiljaa vaan tyydyn siihen et muut on ensin. Pitäs opetella pois tästä koska voihan vain olla että esim.mies ei ole tajunnu koko juttua eikä näe että mä täällä kihisen vapaa-ajan puutetta. Koska koskaan hän ei missään nimessä kiellä mua menemästä, päin vastoin. Olen vaan huono ottamaan sitä tilaa ku aina lapsin unet ja ruoat ja muut menee edelle. Eli ehkä pitäs vaan katsoa ensin tonne peiliin. Ja kun mies ei oo sellanen "kulta minä kyllä nuolen vaikka vapaasi, kyllä kulta minä haen vaikka kuun taivaalta"-tyyppiä (joita en edes siedä ;) ) nii sit tää menee tähän että kun kukaan ei "patista" niin mä unohdan nuo omat tarpeet.
Ehkä tää tästä.

Kahvikin maistuu taas aamulla ..tai no maistuu ja maistuu mutta ei haise nenään enää ihan karseelle :)
 
Hyvää Äitienpäivää kaikille täällä :heart::flower::kiss:! Oottehan muistaneet syödä kakkuöverit ;)? Etten vaan olisi ainut....

Meidän äitienpäivä menikin tänään erilailla kuin muina vuosina. Nyt nimittäin sain itse leipoa kakkuni ja passata porukkaa siivousta unohtamatta, toisin kuin viime vuosina mut on passattu ihan kokonaisvaltaisesti koko ä-päivä vlopun ajan (hatunnosto rakkaalleni siitä :heart:). Mieheltä paukahti nimittäin jalasta nivelsiteet ihan kunnolla tossa vlopun alussa kun peltotöitä lähti tekemään :(. Oltiin sitten päivystyksessä asti kun ei pystyny ollenkaan astua jalallaan, mutta onneksi siis ei murtumia tms löytynyt.

Viipulaisen seksi-kategorian voisin ottaa omiinki uniin, vaikka noin niinku vaihtelun vuoksi :D. Itselläkin on kyllä valveillaollessa ne halut tallella, PALJON voimakkaampina kuin sillon ku en ollu raskaana. Noh, pian sekin kiva loppuu kun alkaa liitos- ym kivut, ei taivu enää suuntaan saati toiseen :whistle:..
Unista jatkaakseni, taas on tullu katteltua mitä kummallisempia pätkiä öisin! Ja edelleen pahoina pysyvät.. Viime yönä olin kaverini kanssa kahdestaan mun syntymäkodissa (jossa mun veli asuu tätä nykyä). Alettiin siinä kuuntelemaan sitten että ihan kuin helikopteri pörräis jossain ja nähtiin ikkunasta että siellähän niitä on muutama taivaalla, plus jättimäinen ilmalaiva, jonka kyljessä oli natsimerkki!! Ah, saksalaiset SS-sotilaat siis aikoi hyökätä... Sit sieltä ilmalaivasta heitettiin köysitikkaat ja miehiä alkas paasata ulos sieltä aluksesta, siinä vaiheessa sit kaverille sanoin että nyt v***u äkkiä piiloon :LOL: ja piilouduttiinki sitten, ne miehet kävi tarkistamassa sisätilat ja huomasin että yks noista sotilaista olikin sit tää mun veli. Hän siis hyökkäsi OMALLE TILALLEEN. Loogista... Juuri kun oltiin hilkulla löytyä niin heräsinkin sitten :D

Tammityttö rohkeesti vaan suuta auki omienkin etujen puolesta! Sähän pyörähdät pian päästä jos siellä samojen rutiinien keskellä vaan pyöriskelet, vielä kun teillä on jännät paikatkin tulossa ja ne mietityttää :hug:. Ihmisiä on tietysti kaiken vahvuisia henkisesti, ja toiset jaksaa enemmän, mutta ei kannata ehdoin tahdoin lähteä kokeilemaan omaa pinnaa kun vaihtoehtokin silti on. Mä joskus annoin vetää itseni ihan äärimmilleen tossa, ja meillä se OLI vielä niin päin että mun menemiset ei ollu koskaan OK, vaikka todella harvoin suunnittelin mitään omia menoja ja vapaita. Sanottiin kyllä olevan ok, mutta se "hyväksyntä" tuli heti sellaiseen sävyyn että siinä ei jäänyt epäilyksen häivää kuinka asia oikeasti oli. Lopuksi kun tuollaista touhua vuosia katteli niin laitoin minä vuorostani vaihtoehdot pöytään, pakko oli, kun jaksaminen oli niin finaalissa ettei mua kiinnostanu enää mikään. Liittyi siihen aiheeseen sitten muunlaisiakin aivan turhia ongelmia, mutta syvällä piti käydä ennenku asioihin saatiin roti, ja se roti lähti musta itsestäni kun sain suuni kunnolla auki. Noh, tää lähti ny vähä käsistä :rolleyes: mutta siis pointti on se että itseäänkin täytyy rakastaa niin paljon että pitää puolensa oman ajan ja tekemisen puolesta. Et oo suinkaa pelkkä äiti tai puoliso :heart:

Kuinkas moni teistä on käyttäny sähköistä rintapumppua??? Mä oon aatellu sellaisen hommata että saisin ees tän kerran imetettyä lastani, lähtis maidontulokin varmasti paremmin käyntiin sen avulla, eikä tarvis nännit ruvella olla heti alusta asti KUN EI VAAN TAHDO TULLA!!! Eka imetys kaatui mulla esikoisen nukahteluun, aina sippi kun sai rinnalle! Toisen kohdalla maito ei tahtonu nousta kunnolla, imuotetta ei saatu kohdilleen, ja nännit oli NIIIIIIIIIIN kipeet ja kauheat että lopuks itkin ja yritin imettää. Sitten menikin hermo ja siirryin korvikkeeseen. Ja toi rintapumppu olis siitäkin varmaan kätevä et jos sit päättäiski lopettaa imetyksen, niin ainakin saisi sitä omaa maitoa lapselle edes pullosta. Olisko teillä suositella jotain tiettyä merkkiä rintapumpuista, ja nimenomaan sähkösistä????

Nii ja poksuu viikot täälläkin =)

Sonay ja Pieni Kiinalaaspoika 18+0
 
Sonay. Mulla oli lainassa ihan sellanen sairaalan sähköinen pumppu. Mä en saanu mun tissistä mitään sillä irti, se on liian "hellävarainen " :LOL:. Perinteinen aventin käsiromu oli ihan paras. Tosin meni todella pitkään, viikkoja, ennenkuin sain mitään pumpulle. En juurikaan koskaan. Tosin luovutin kaikki nekin maidot kaverin vauvalle, oma ei niitä koskaan tarvinnu :) Lähinmä pumppasin just varuiksi maidon tuotannon tehostamiseen. Mut varmaan se sähköinen on hyvä kellä pumppu muutenki toimii. Mä en vaan heru pumpulle ja silloinhan sieltä ei mitään irtoa.

Mullaki epäonnistu esikoisen imetys omaan epävarmuuteem ja tiedon puutteeseen ja huonoon tukeen. Kuopusta taas täysimetin (ei saanu koskaan edes synnärillä lisämaitoa) ja imetän siis edelleen :) runsasmaitoinen en todellakaan oo ja mun tissit on vähä rakennevammaiset. Aiheuttaa herumisongelmaa. Joutunut sellaisia kikkoja tekemään etei kukaan uskoisi :D

Kaverilla oli sellanen ainun sähköinen. Lienee ihan ok. Mä tykkäsin tosiaan Aventin manuaalisesta. Tota sähköistä sairaalan pumppua saa vuokrattua parista paikkaa. Se olis ollu huippu jos ylipäätään olisin herunu.

Kannattaa pyytää imetystukiäitiä katsomaan se ote. Auttaa todella! Neuvolasta on harvoin apua. Mäkin kävin noi kurssit ennen Kuopuksen syntymää :)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää äitienpäivää mammat!:flower:

Sonay, voin lähettää näitä unia sinnekkin. :D
Oli kyllä tuossa eilen aamulla hieman noloa, kun mies tokaisi virne naamalla minun pölötelleen unissani..pahuksen ukko ei kertonut mitä olin sanonut, mutta ilmeestä kyllä näin että jotain pervoilua sitä on varmaan tullut heiteltyä unilandiasta ihmisten ilmoille:LOL:

Tammikselle haleja!:hug:
Nyt vaan isket tassun napakasti maahan ja otat sen tarvitsemasi ajan.
Itsekkin kokemuksesta voin sanoa, että jos sitä ei itse muista pyytää tai reteesti ottaa, sitä polttaa itsensä piippuun. Nykyään ei onneksi tarvitse kuin sanoa, että nyt menen ihan vaikka sitten kylään. Miehellä ei ole mitään vakituista harrastusta, mutta toivoisin, että innostuisi taas lukkopainista, kun kovasti siitä pitää. Se nyt vie muutamia tunteja viikosta, mutta kyllä molemmilla pitää olla omat juttunsakin, mitä tehdä ilman että siitä sen enempää tarvitsisi neuvotella. :) Ihan vaikka tunti illasta ihan jotain omaa, ei sen tarvitse edes olla mitään kovin tähdellistä, mutta sellaista mitä saa tehdä ihan rauhassa, ilman että on velvollinen hoitamaan mitään ns. arjen/perheen asioita sinä aikana...tai se tunti edes pari kertaa viikossa, se jo saa ihmeitä aikaan. :)

Täällä kanssa äitienpäivä mennyt vähän erimoisella tavalla kuin yleensä. :D
Pakkaamista on vaan pakko tehdä päivittäin ja nyt on enään 5pv muuttoon, joten hoppua alkaa olemaan, mutta voiton puolella ollaan jo. Torstai-perjantai vastainen yö voi olla sellainen, että paniikissa kartoitan onko kaikki kasassa varmasti. :D

Mukavaa loppupäivää!

Viipulainen ja Hippu 18+3
 
Kiitos kaikille. Näinhän se om että ei sitä kissan häntää kukaan nosta jos ei itse. Omaa saamattomuuttahan se on ja sit tulee vaam valitettettua kun kukaan ei kuitenkaan ole mitenkään mua kieltänyt menemästä. Mies tekee todella paljon töitä ja lastenhoutoa ei yleensä oo joten sikälikin kuvio on sit normaalisti aika tiukka. Mutta todella, se tunti ei heilauttais mitään suuntaan eikä toiseen, lähtis vaikka kävelylle. Pitää vaan ottaa itseä niskasta niin jaksaa olla leppoisa äitikin. Kiitos teille :)!


Ja viipulainen, munkin mies harrastaa lukkopainia ja vaparia :)
Ja tsemppiä pakkaamiseen Viipulainen!

Meidän äitienpäivä meni kans aika normaali arjessa, se pyykki oli vaan pestävä :LOL: Mutta ihanalla lounaalla käytiin perheen kesken ja miehen kans kaksin salilla. Ihan jees :)!

Kääkkis. Huomenna ultrat sun muut. Kääk. Kääk. Ääk.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille! Mulla meni päivä nukkuessa, illan edellä käytiin ravintolassa syömässä ja sitten muksut lähti yöhoitoon kun mulla on vielä pari yövuoroa taputeltavana. Jessus, että osaa väsyttää!

Miekin nään unia miehestä, mutta illalla kun oisi mahkuja touhuiluun niin oon ihan sippi jo. Ehkä ensi viikolla oisi parempia saumoja kun ollaan vapailla yhtä aikaa :D
 
Jaha. Nyt se iski. Paniikki realismi. Tähän saakka oli aika helppo olla hyvillä mielin ja uskoa, mutta nyt tuijotan yks kaks naps vaan tyhjää pimeää kattoa. Tiedän, murehtimalla tämä ei etene eikä helpota, mutta päässä humisee huominen toimenpide. Ja se että huomisesta alkaa se lopullinen lähtölaskenta, määrittelemätön odotus sitä pelättyä puhelua. Täytyy jo valmiiksi keksiä mitä sit sanon esikoiselle. Muksu kyllä tajuaa jos jotain on pielessä ja äiti vollottaa yhdenäkin. Se ei tyydy mihinkään "roska silmässä " selitykseen ja tiedän jo vanhastaan sen tunteen ja kivun kun sydän rikkoutuu tuhansiksi sirpaleiksi . Ja juu. Ei sais miettiä heti negatiivisesti mutta kun muusta ei oo kokemusta.

Joo. Jos yrittäisi nukkua.

Rakastakaa masupikkuisianne. Ne on maailman suurimpia ihmeitä.
 
Tammitytölle halaus ja koita nyt keksiä jotakin mielekästä tekemistä, jottet koko aikaa murehtisi :hug:

Imetyksestä Esikoista imetin ainoastaan oikeasta rinnasta siihen saakka, että tulin raskaaksi. Vasemmasta ei missään vaiheessa tullut maitoa. Kuopuksen kohdalla vaadin, että harjoitetaan vasen rinta ensin tuottamaan maitoa ennen kuin laitetaan oikealle. Kesti kaksi viikkoa, että maito nousi. Omaksi onnekseni tyttö kieltäytyi sairaalassa tarjotusta lisämaidosta eikä koskaan huolinut pulloa, jonka ansiosta jaksoin sitkeästi harjoitella monien itkujen kera.

Mun vapaani alkoivat todella ihanasti. Iltavuoro olisi päättynyt klo. 21.30, mutta lähdin kotiin klo. 21.05 sillä oksensin muutaman kerran. Hakiessani lasta päiväkodista pyysin hoitajaa hakemaan lapsen muiden lasten joukosta kunnen tiennyt liittyikö raskauteen vai ei. Kotimatkalla oksensin jälleen. Koko yö meni oksentaen ja kovien vatsakramppien kanssa, itkin vessan lattialla kipuja. Seuraavana päivänä pyysin exää tuomaan jaffaa ja sipsejä, kun tuli hakemaan lapset. Oltiin miehen kanssa molemmat huonossa kunnossa. Päiväkin meni oksentaen eikä edes vesi pysynyt sisällä. Jossakin vaiheessa satuin lukemaan uutiset, että maidosta on löytynyt enterobakteeria. Soitin exälle ettei anna lapsille maitoa eikä heillä onneksi ollut oireita. Illalla olin jo todella huonossa kunnossa ja soittelin päivystävälle sairaanhoitajalle, kun tuntui etten edes tajuissani pysy (RR 88/47) ja päätä särki särkylääkkeestä huolimatta ihan tuhottomasti. Sairaanhoitaja pyysi pysymään kotona niin kauan kuin suinkin pystyn sillä nyt on todella paljon noroa liikkeellä eikä he olisi voineet tehdä muuta kuin nesteyttää. Yöllä sitten päätin juoda Floridal-liuoksen, jota tyttö sai jouluna ripuliinsa ja sen jälkeen olo helpottikin. Lauantaipäivä meni hiukan heikossa hapessa ja jouduttiin perumaan grilli-iltama kavereiden kanssa.

Äitienpäivää vietettiin miehen mummin mökillä puuhommissa ja jouduinkin mummin kuulusteltavaksi :D Oli itseasiassa ihan kiva puhua asioista, kovin halusi tietää oliko raskaus suunniteltu ym. Onhan tämä tulokas ensimmäinen lapsenlapsenlapsi hällekin :heart: Seuraavaksi on varmaan sitten miehen äidin ristikuulustelu :D Piti hänet tavata viikonloppuna, mutta jostakin syystä peruttiin sekin. Tytöiltä sain ihania lahjoja ja kortit. Eilen myös paljastettiin vihjailevasti raskaus facebookissa, osa kavereista hoksasi (yksi kertoi vielä itsekin olevansa ja salaavansa vielä) ja osa oli hämmentyneitä ja ne jotka tiesivät osasivat vielä olla paljastamatta tarkemmin :D

Nyt vielä kahvit tyttöjen mummun kanssa ja sitten pihahommiin viettämään viimeistä vapaapäivää. Niin kauan kun ei sada

heidip* ja nyymi rv13+5
 

Yhteistyössä