3:tta odottavien ryhmärämä! :)

Noni. Toimenpide tehty.
Sikiö oli vilkas ja eläväinen. Viikkoja siis 11+2 oviksesta ja 12+2 menkoista mutta uktran mukaan vastasi ainaki 11+6 kokoista eli laskettua aikaa ei muutettu. Nt oli 1,3 eli samaa mitä ennenkin. Kaikki rakenteet yms hyvät ja normaalit niinku kaikissa raskauksissa. Punktio piti tehdä 2x että saatiin tarpeeksi näytettä. Sitte vaan 2-3vk odotus todennäköisesti.
Ihana että toimenpide on ohi ja vauvalla muuten kaikki hyvin. Ainoa sitten onko terve. Mistään sitä ei voi päätellä.
 
Tammitytölle halit ja tsemppausta tuloksien odotteluun! Ainakin alku kuulostaa lupaavalta että sikiö liikkuu hyvin ja rakenteet ok :wave:. Ja kiitos pumppuvinkistä :D! Mulla kuopuksen aikana toi aventin käsikäyttönen oli mut aattelin päästä mahdollisimman helpolla sen pumppailun kanssa tällä kertaa ja hommata tollasen sähkösen ;). Mä en tiedä kuinka noita imetystukimammoja on täällä päin ja otetaanko heihin jotain virallista kautta yhteyttä (??) mutta ihan kyllä vakavissaan haluan nyt onnistua, tämä lapsi kun tulee olemaan meidän viimeinen muutenkin.

Heidip no olipa rajun kuuloinen tauti sulla :x. Oksennustauti noin niinku ei-raskaanakin on jotain ihan järkyttävää niin eipä näissä oloissa sitä haluaisi ainakaa. Hyvä jos Floridalista olis lopuksi apuja! Onko sulla väsymys antanut yhtään periksi??

Viipulaisella alkaa olla viimemetrit muuton kanssa, jeeee :wave:=)!

Omaan napaan ei mitään erikoista. Liikkeitä on alkanu tuntua voimakkaammin ja varsinkin selällään maatessa alkaa bileet :D. Kovinkaan pitkään ei kaveri vielä jaksa jyltätä, vaan myllerrystä kestää muutaman minuutin ja sitten LEPO! Työkuviot vähän muuttuu ensviikosta lähtien kun mun molemmat työparit siirtyy muualle ja joku uus ihminen tulee sit mulle kaveriksi pariks viikoks, sitten taas joku muu heinäkuun puoleen väliin saakka ja siinä välissä vielä yhdistytään toisen yksikön kanssa kun noita kesälomia alkaa lasten vanhemmilla pyöriä. Eli hulabaloota on kesällä tiedossa tosi paljon ja aika lailla alkaa tuntua että mä en oman lomani jälkeen (20.7-16.8) enää kolmeks viikoks mee töihin. Että se on tän viikon jälkeen yhtä kuin yheksän viikkoo työnsarkaa jäljellä, sitten parin vuoden "huili". ÄitiysLOMA. LOMA?! Voitteko kuvitella että sitä kutsutaan LOMAKSI... :LOL:
 
Sonay.
Täältä löytyy yhteystietoja ja muutenkin tietoa. Kannattaa lukea etenkin ne imetyksen ensipäivät-jutut. Mulla ainakin meni esikoisen kanssa pieleen (?) jo synnärillä kun menetin jo siellä itseluottamuksen/uskon maidon riittävyyteen koska luulin että on jotenki viallista että vauva asuu rinnalla. Tätä edesauttoi se että silloin kätilö ei ollut imetysmyönteinen ja tuputti lisämaitoja Mutta kuopuksen imetykseen tosiaan valmentauduin ja opin tuolta yhtä sun toista :)

Imetyksen vertaistuki
 
  • Tykkää
Reactions: Sonay
Hellou daamit!!:wave:

Täällä ilmoitan olevani hengissä tässä pakkaushelvetissä, mutta hei, flunssa loppui ja pakkailut on piirua vailla valmiit! Vielä muutaman maton (räsymattoja) pesu ja astioiden pakkailut sekä lasten muutama ulkovaate, niin se on kuulkaas siinä. Tänään tullut huhkittua sen verran paljon, että palkitsin itseni Geisha suklaalla! :D :popcorn:

Tammikselle tsempit odotteluun, mukava kuulla että kaikki pienellä ainakin päälle päin hyvin ja erityisesti toivon, että kun tulokset saat, ne ovat ne parhaat mahdolliset!:hug::heart:

Omaanapaa:
Viimeinkin mies tunsi Hipun potkut!!:heart:
Vaava ollut aika voipunut varmasti kun olen yskinyt ja niistänyt reilu viikon ja nyt kun se on ollut kaksi päivää poissa täysin, alkoi rytinä ja pauke heti aamusta. Kaappasin miehen viereen ja länttäsin käden mahalle ja käskin olla siinä kunnes voi todeta tunteneensa potkun. Meni ehkä 30 sekuntia ja mies oikein säpsähti kun Hippu posautti pari oikein mojovaa potkua suoraan miehen käden alla. :D
Mutta se miehen onnellinen hymy oli kyllä vaan juuri se syy miksi olen yrittänyt saada hänetkin jo aiemmin bongaamaan potkuja, ihan yksi parhaista hymyistä ikinä!:kiss:

Torstaina vaihtuu uusi viikko kun rv19 poksahtaa. Sitä en välttämättä ehdikkään tänne tulla poksauttamaan, mutta ihan olen ällistynyt, että puolet on jo oikeastaan lusittu tästä odotuksesta, tässä saattaa tulla mammalla kiire sisäistää vauvan tulo kohta!:LOL:

Mutta nyt on palattava pyykkien pariin, pienen tee hetken pidin vain! :)

Viipulainen ja Hippu 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sonay
Mie olen silleen huono ohjeistamaan imetyksessä kun maitoa on riittänyt aina hyvin. Sen nouseminen on ottanut n.viikon ja laitokselta kotiin lähtiessä määrät ollu vielä pieniä. Kuopukselle annettiin lisämaitoa kun sokerit laski. Seuraavaa ajattelin kokeilla pitää ihokontaktissa enemmän, josko tankkaisi tiheämmin. Mulla ongelmana on ollut maidon suihkuaminen ja pakkautuminen rintoihin, josta aiheutunut rintatulehduksia. Voisiko se olla, että kolmatta varten tuo tuotantokoneisto olisi jo oppinut hillitsemään itseään? Pelottaa kyllä jo kuinka kovin ekat imut sattuu kun nyt ainakin on nännit ihan kosketusarat.

Päijät-hämeessä toimii imetys"poliklinikka" eli synnärillä on imetykseen perehtynyt kätilö jolta saa ohjeita ongelmiin. Mie kävin kuulemassa vinkkejä noihin rintatulehduksiin ja oli kyllä apua vaikka oikeastaan asiat mistä puhuttiin oli tuttuja. Jotenkin se kannustaa kun joku sanoo, että teet hienoa ja arvokasta työtä ja kannustaa jatkamaan. Olisiko tällaisia muualla? Jos sinne voisi päästä jo ennen synnytystä tai sopia treffit synnärille..
 
Juu ei se sikiö taida kuunnella noita päivämääriä :D Olihan mullaki ovis ihan ultralla varmennettu mutta sikiö oli 4pv tätä isompi nyt nt-ultrassa. Niinhän ne sanoo että ainoastaan alku-ultrassa joka tehdään about rv7 voidaan määrittää ovishetki. Sen jälkeen sikiöt kasvaa miten kasvaa ja isompana yhä enemmän perimän mukaan.
Eli onnea hyvistä kuulumisista :)!

Mites porukka muuten voi? Mä olen aina raskaana ollu hyvässä kunnossa, siis ulkoisesti. Tukka upea ja naaman iho kuin mallilehdestä. Nyt tuntuu että paikkoja turvottaa ja olo on lässähtänyt, ja naama.on ku teinillä finniä täys. Tukka rasvottuu päivässä. Pieniä murheita ja sama se, vaikka olis mitä. Nää on Mitättömiä juttuja.
 
Musta tuntuu, että olen räjähtänyt sisäisesti ja ulkoisesti :D Näppyjä pukkaa ja jotenkin ulkonäkö on muutenkin kulahtanut, huimaa ja uuvuttaa. Eli samaa kuin muissakin odotuksissa. Miksi normaalisti kampaamokäynti saa ulkonäön kohentumaan ja muutenkin pienellä panostuksella on ihan nätti, sitten kun oon paksuna niin ehostuksellakin tunnen itseni ihan hiirulaiseksi (siis norsun mitoissa kuitenkin :LOL:). Ongelma hormooneissa vai itsetunnossa? :D
 
Tervehdys kolmosta odottavien ryhmä-rämä! :wave:

Täältä hyppää joukkoonne yksi kolmosta odottava äippä jolta löytyy kotoa jo 4 ja 2v pojat <3 Nyt olisi listalle tekstiä poikien äippä/24.12/29/?? Synnytyssairaalaa en vielä tiedä koska se saattaa muuttua muuton mukana ennen vauvan syntymää :)

Talvi vauvoja ollut edelliset ja tämä seuraa perässä. Varhaisultrassa käyty viime viikolla ja siellä köllöteli yksi iloinen vesseli sykkeen kera <3

Neuvolaan: en ole vielä aikaa varannut, vaihdan neuvolan joten täytyy odottaa, että tiedot siirtyy sinne. Viikolla 10 sitten soittelen viimistään niin kerkeen seuloihin ja nt-ultraan :)

Ikäeroista: Esikoisen kanssa tulee aika tasan 5v ja kuopuksen 2v10kk. Ihanaa kun on tällä kertaa vaan yksi vaippapöksy kerrallaan :) Viimeksi oli aikamoista rumbaa.

Synnytyksistä: En ihan hirveästi ole vielä antanut ajatukselle sijaa sillä pelkään etten kerkeä sairaalaan jos nopeutuu vielä edellisistä. Esikoinen syntyi 4 tunnissa ja kuopus 1,5 tunnissa ja hyvä että kerettiin sairaalaan, nyt menen varmaan yksin synnyttämään, etten jää odottelemaan lasten hoitoon viemistä tai mitään muutakaan :) Kipu herkkä olen niin kovin etten enää ikinä halua luomuna vetäistä niinkuin kakkosen kanssa kävi. Tsiisus se tuntui kun poika runnoi itsensä niin vauhdilla läpi.

Mukavaa raskautta kaikille ja pidetään jutut yllä! :)

poikien äippä 8+4 ultran mukaan 9+0
 
Tervetuloa joukkoon ja onneksi olkoon Poikien äippä :wave:

Väsymys laantui vajaaksi viikoksi, mutta tilalle tuli armoton v*tutus ja jatkuva päänsärky. Jossakin vaiheessa jo epäilin raskausajan masennukseksi ja nuo päivät koetteli parisuhdetta aika rankasti.. Tuosta on nyt päästy ja noista jäljellä edelleen väsymys sekä 24/7 päänsärky, tänään en ole vielä tarvinnut särkylääkettä *kopkop*.

Meillä olisi ollut seuraava neuvola ensi viikon torstaina, mutta jouduin siirtämään aikaa töiden vuoksi ja päästiin sinne jo eilen =) Hyvä niin, sillä pääsin kertomaan oloistani ja taas olisi heti kirjoitettu viikko pari sairaslomaa mutten huolinut ihan vielä kun tänään on vain koulutusta ja kaksi vapaata perään. Viikonlopun työt tehdään tai jätetään tekemättä olon mukaan. Ärsyttää oikein näin raihnainen olotila!

Muuten neuvolassa kaikki hyvin :heart: Oma paino pudonnut 100g lähtöpainosta, hB sama kuin labrassa ja verenpainekin ok. Neuvolan täti joutui painamaan dopplerilla kovaa, että löysi sydänäänet ja toisella kädellä painoi ns. vastaan ettei tyyppi päässyt heti livahtamaan karkuun :D Hyvin selkeät 140-150 junasykkeet kuuluivat sen aikaa, kun saatiin tyyppi pidettyä "ansassa". Seuraava aika saatiin heinäkuun alkuun niin ehdin saamaan kelapaperit valmiiksi hyvissä ajoissa ennen kuin aloitan kesäloman ja varhennetun äitiysloman.

Päänsärky on tosiaan tuttua esikoisen odotusajalta, jolloin se alkoi rv17+ ja kesti 8 viikkoa 24/7. Saman ohjeistuksen sain nyt eli 3x vuorokaudessa 1g panadolia. Särky alkaa uudestaan heti, kun lääkkeen teho heikkenee.

Liikkeet tuntuu edelleen heikosti ja maanantaina mies taisi tuntea ne ensimmäisen kerran syntymäpäivänään :heart: Miehen äitikin soitteli ja kertoi jo rauhoittuneensa ja sulatelleensa uutisen. Eihän siihen mennyt kuin 6 viikkoa :D Hänellä olisi kuulemma kehto ja ja ja ja tallessa, että saadaan ne jos halutaan :D Voi että :D

Tammityttö tuossa kyseli vointia ja ellei noita enää mainita mitä jo kerroin, niin muuten täällä voidaan loistavasti. Mahaa ei enää piilotella ja naama kukkii.

Joko viipulainen on asettunut taloksi uuteen kotiin? :popcorn:

Porkkanalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia ;)

heidip* & nyymi rv15+0
 
Tervetuloa poikienäippä! :)

Mullakin on välillä meinannut jomotella päätä, yhtenä päivänä vasta äitynyt panadolin tarpeeksi asti. Taitaa kuulua tähän raskauden vaiheeseen :/ Toivottavasti heidip kohta helpottaa!

Mites Tammiksella tulosten odottelu sujuu? Ei varmaan vielä ole tietoa tullut.. ihan jännittää itteäkin.

Mulla ei ihmeitä. Työkuviot vaikuttaisi melko selkeelle, kesä/heinäkuu menee lähes lomaillen ja sitten elo-syyskuu töitä. Sitten talviloma+viikon aikaistus äippälomaan ja tadaa! Vuosi ainakin kotona pyörimistä. Tälleen kertailtua kuulostaa hirveen nopeelle tämä ajankulu, mutta onhan tuossa nyt vielä kuukausia jäljellä :D
 
Tervetuloa Poikienäippä! !

Mullaki koskee herkästi päähän mutta veikkaan suurimmaksi syyks niskajumia ja sitä että en oo päässy salille enkä kunnolla liikkumaan taas pariin viikkoon. Ei saa järkättyä omaa aikaa :( Ja toisaalta jännitän kai tätä tilannetta niin että puren öisin hampaita hulluna yhteen.

Ja kiitti. Meneehän tää. Joka toinen pv olen varma huonoista uutisista ja joka toinen yritän miettiä millaista oliskaan kuulla kerranki hyviä uutisia :/ Veikkaan että tulokset tulee maanantaina tai tiistaina. Ne soittaa yleensä puolilta pv joten aina saa yhden aikaan huokaista kuluvan päivän osalta. Toisaalta toivoo että tulis nopeasti ja toisaalta pelkää niin että tukka lähtee.

Muuten Olossa tma ei oo mitään mainittavaa.
 
Jep. Lääkäri soitti aamulla iloisella äänellä että nyt nämä tuli. Sori. Ompa sulla huonoa tuuria. Ihanko totta.
Meidän taival tyssää nyt toistaiseksi tähän. Enää en ota riskiä että istun viidennen kerran keskeytyksessä.
 
Tammityttö olen niin pahoillani! :(

Poikienäipälle lämpimästi tervetuloa! :)

Muutto sujui suht kivuttomasti ja nyt viikko muutosta olisi vaan somistamista vailla tämä koti. :)
Uusi koti on aivan mieletyömän ihana, en olisi ihanempaa osannut toivoakkaan. :)
Asutaan nyt pientaloalueella ja on kyllä aika ihanan rauhallista ja lapset viihtyvät.

Hippu on nyt voimistunut, potkii niin kovaa, että kaukosäätimen saa tippumaan mahan päältä. :D

Maanantaina on aamupäivällä rakenne ultra, ensimmäisenä toivon kaiken olevan ok mikä kyllä tuntuu ainakin vauvan vilkkauden pohjalta ihan odotettavaa ja sitten toivotaan että saataisiin selville sukupuoli. :)

En ole mitään hankkinut kun tahtoisin tietää ensin onko tyttö vai poika. :D

Liitoskivut ja lievä närästys vaivaavaa, mutta muutoin olo on oikein hyvä. :)
Painoa olen onnistunut kerryttämään about 4kg ja ollut kyllä työn takana ja jos yhdenkin valituksen saan siitä, että viikko nousu olisi nyt liian korkea niin suksikoon suolle. :D Vaikka ei ainakaan minun neukkahoitaja siitä nuhtele kun tietää että tarvitsen ne kilot että voin imettää mahdollisimman helposti. :)

Lapsille sitten kerrotaan vauvasta ensiviikon aikana, vähän olen kyllä jo narahtanut mutta en ole myöntänyt suoraan mitään. :D

Oikein ihanaa viikonloppua!
Päivitän listan tänään kun pääsen koneelle. :)

Viipulainen ja Hippu 20+2
 
Tammitytölle halaus, vaikkei varmaan juuri lohduttele :'(. Kaikkea hyvää sulle ja perheellesi jatkoon! Onneksi teillä on sentään toisenne :hug:.

Kiva että viipulainen viihdytte uudessa asunnossa =)! Ja hurjan vilkkaalta kuulostaa tuo teidän tulokas! Toivottavasti saatte sukupuolenkin selville sitten ultrassa :rolleyes:. Mä oon pitänyt niiiin varmana että viikon päästä maanantaina se seviää taatusti meillekin, kun on 4D:kin käytössä, mutta just oli eräs tuttava käynyt rakenneultrassa jossa oli 4D, eikä oltu nähty lainkaan kumpi voisi olla :O. Mähän halkean omaan kärsimättömyyteeni jos ei saadakaan tietää :LOL:! Turhamaista, mutta silti niin käytännöllistä kun tietäis..

Itselläni on noita kiloja on kertynyt kyllä kymmenkunta lähtötilanteesta :ashamed:.. Eipä se yllätys oo tälläkään kertaa. Eiköhän niistä taas eroon pääse kun on sen aika. Nyt en jaksa välittää..
Liikkeitä tuntuu jo reippaammin, tosi harvoin niitä vielä silti käteen tuntee mutta joskus ku oikein eteen mojahtaa niin saattaa olla onnekas tunnustellessa =). Nenä on tukossa edelleen ja tossa söin antibioottikuurinkin poskiontelontulehdukseen. Vähän helpotti siksi aikaa että harvoin tarvi päivässä sumutella mutta het kun kuuri loppui niin sai läträtä sumutteella. Mielialat heittelee, välillä saa ihan käsittämättömiä teinimasis kohtauksia (oonrumajalihavajakaikkivihaamua..), pettämisunet loistaa edelleen läsnäolollaan. Liitoskipuja ei vielä ole mutta harjoitussuppareita on tullu jo muutaman viikon ajan. Osa aika inhottaviakin. Taidan ottaa viimestään ens neuvolas 8.6 puheeksi etteivät ainakaa saa mitään kropassa vielä aikaan. Mutta, viikon päästä ma tosiaan ois se ultra ja mieskin pääsee ekaa kertaa elämässään mukaan :heart:! Jännää jännää!

Sonay ja Pieni Kiinalaaspoika 20+0 (poks)
 
Ultrassa käyty ja vilkas poika tulossa jolla kaikki osaset kohdillaan. <3
Lapsille kerrottiin myös. :)
Näytin ultrakuvaa ja kysyin "tiiättekö mikä tässä on?"
Vastauksena sain mm. Koira, saippuaa ja lopulta poika äkkäsi että vauva. :D
Olivat tosi innoissaan, mutta tyttö keskittyi ensin siihen että vaati päästä näkemään kun vauva syntyy. Jouduin sanomaan ei tälle vaateelle. :D

Hyvä päivä siis!

Poikaolo piti sittenkin kutinsa. :)

Viipulainen ja Hippu 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sonay
viipulaiselle onnittelut poikauutisesta :flower:! Olikos sulla poikaa ennestään? Mullakin on olot tosi poikaiset, senki takia kun raskaus on niin tyystin erilainen oireiltaan verrattuna noihin tyttölapsiin, sykkeet olleet paljo matalammat ja fiilis nyt vaan semmonen =). Viikko vielä pitää malttaa ultraa ootella! :stick:
 

Yhteistyössä